Gå til innhold

Andre som venter på å starte prøving?


Wiiga

Anbefalte innlegg

 

Har en pusekatt. Stakkaren blir kvalt av all kosingen, som han ikke vil ha :P

Koselig med puppy da, men mye mer jobb med. :)

Vi har også pus, men han "synger på siste verset", stakkars.

 

Her får fireåringen fnatt av all klemmingen og kosingen. Han ønsker seg også en hund ;)

 

 

  :( Stakkars liten... :(

 

Hahaha... Prøver meg på 2 åringen min og spør henne om hun er babyen min, får "næææææi, mamma, Jaja ikke baby" :P

 

Pusen vår er bare 1 år da, så forsatt "baby" i mine øyne. :P Men som sagt ikke så veldig enig der gitt :P

 

Veldig koselig med hund da. Det er det, men mye mer kos med baby :P;)

Endret av Tullerusk♥m/3♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nerdens'mus

Her slurves det med prevensjonen for tiden.

Kobberspiralen sitter lavt i livmora så er bare kobberet som virker preventivt.

Ikke noe skrape effek.t mistenkte at noe ikke var helt som det skulle grunnet mindre menstruasjoner.

Så egentlig for meg en ufullstendig abort som tvinnet rundt spiralen.

 

Gynekologen som så på dette sa den var mindre sikker, men at kobberet gjør hoveddelen av jobben.

Så jeg vet ikke jeg, men for meg føles det som slurv.

Mannen virker bare mer og mer bannsjuk. Da jeg sa at spiralen var mindre sikker var han bare opptatt av om den utgjorde en trussel for et eventuelt foster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke :/ :P

 

Du er ikke klar, men mannen? 

Men er det ikke vondt å ha spiralen langt ned? Og er det så lurt å ha sex/slurve om den ikke er sikker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nerdens'mus

Vi er begge bannsjuke, men er mest praktisk å vente et år.

Få gjort litt med huset. Muligens få fast jobb da hun jeg vikariere for kanskje slutter osv osv.

 

Blir jeg gravid på spiral vil ikke spiralen kunne stikke hull på fostersekken fordi den befinner seg lengst ned, men siden kobberet er hovedeffekten til spiralen er den ganske sikker selv om den ikke er fullt så sikker.

Vet ikke hvor mye mindre sikker den er, men trur nok det er usannsynlig med graviditet siden gynekologen mente den var passe sikker

 

Kjenner den irriterer litt smått kjennes omentrent ut som når man har klumper i mensen.

Så ikke vondt men litt ekkelt

Endret av Nerdens'mus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantebesøk, skal komme på torsdag om alt går etter planen. Så er klar for å starte på søndag/mandag vil jeg tro:D El 10.10 ca:) Når var TR hos deg sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh skjønner! Da hadde vi TR akkurat likt forrige måned. Sluttet på P piller i juli, så jeg vet ikke om kroppen er klar for å bli gravid enda.. Men har hatt to stabile eggløsninger/sykluser til nå, så er jo lov å håpe:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid hatt ustabil syklus, eller er det fordi du har sluttet med hormonprevansjon? Kan jo ta veldig lang tid for mange å komme inn i vanlig syklus. Og når du får en mens betyr det jo at du har hatt eggløsning, som igjen betyr at det absolutt er mulighet:D Jeg er 23:) Student, men samboeren i fast jobb. Vært sammen i litt over 4 år, og fikk oss hund for to år siden. Nå føles det veldig riktig å få inn et lite barn i "familien":):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt:D Ja, man kan ha mens uten el, men det er svært svært sjeldent. Så tviler på at det er tilfelle:) både P sprøyte og cerazett(eller hvordan det staves) er jo ofte med på lage ustabile sykluser. Så hadde ikke bekymret meg så lenge du har mensen! Men du kan jo evt. Bestille eggløsningstester fra billigtester.no? Eller bare prøve å ha litt hyppig sex:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har el nå til helgen og da skal vi ha vår første pp :D Gleder meg, men vi har ingen forventninger for denne runden, det er mye som skal klaffe og når vi skal bort i helgen med ungen på slep på samme hotellrom så blir det kanskje ikke så masse prøving, pluss samboer er borte de to første dagene :/ men vi har det langt ifra travelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for betryggende ord! :)

Ja, har noen el-tester nå, men vurderer å bestille flere så jeg får testet hver dag - bare for å være sikker :P

Er ikke gøy å ha så mye angst rundt prøvingen :/ Samtidig som det er andre ting som kan virke inn på fertiliteten - både jeg og sambo røyker (vet at det er fy-fy) men skal kutte ned når prøvingen starter, og slutte helt ved positiv test. Også er jeg bittelitt overvektig ifølge BMI .. men har jo alderen på vår side :D hehe.

Og det skal ihvertfall ikke mangle på sengekosen her!

Viktig å prøve og ikke være bekymret, men heller kose seg:)) Da kommer spiren:D Selv er jeg litt motstander av bmi målingene fordi det egentlig ikke tar hensyn til så veldig mye.. Tror du skal ha ganske høy bmi for at det skal bety så mye:-) Nyt tiden, så klaffer det vel for oss begge etterhvert:D og ja, alderen er kø absolutt på vår side;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for betryggende ord! :)

Ja, har noen el-tester nå, men vurderer å bestille flere så jeg får testet hver dag - bare for å være sikker :P

Er ikke gøy å ha så mye angst rundt prøvingen :/ Samtidig som det er andre ting som kan virke inn på fertiliteten - både jeg og sambo røyker (vet at det er fy-fy) men skal kutte ned når prøvingen starter, og slutte helt ved positiv test. Også er jeg bittelitt overvektig ifølge BMI .. men har jo alderen på vår side :D hehe.

Og det skal ihvertfall ikke mangle på sengekosen her!

Hehe vi får bare prøve og ikke stresse, og bare nyte prøveperioden! Da kommer spiren:D Er jo litt spennende. Selv er jeg litt motstander av bmi målingene fordi det egentlig ikke tar hensyn til så veldig mye.. Tror du skal ha ganske høy bmi for at det skal bety så mye:-) Nyt tiden, så klaffer det vel for oss begge etterhvert:D og ja, alderen er kø absolutt på vår side;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr 1 er straks 1 år gammel O:) Vi har et engelbarn pr dags dato og det har vi hatt siden h*n kom til, vi vil gjerne ha tette barn. Vi er forbered på å kanskje vente litt med at det skal klaffe pga vekta mi som jeg jobber med å få ned litt.. Men det er lov å håpe :)

 

Kanskje vi må bare slappe av å ta det som det kommer begge to ;) Prøv å ikke stress så masse i hverdagen (noe jeg har tendenser til å gjøre :S)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare skyte inn her at jeg og jobber for å gå ned i vekt:-) har foreløbig gått ned 8 kg (9 hvis jeg trekker fra kiloen jeg legger på meg ved besøk av tanta)

 

Jeg er soppas overvektig at vekta har en innvirkning på fertiliteten. Men jeg var litt tyngere da jeg var gravid forrige gang, så vet vi kan på tross av vekta;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare skyte inn her at jeg og jobber for å gå ned i vekt:-) har foreløbig gått ned 8 kg (9 hvis jeg trekker fra kiloen jeg legger på meg ved besøk av tanta)

 

Jeg er soppas overvektig at vekta har en innvirkning på fertiliteten. Men jeg var litt tyngere da jeg var gravid forrige gang, så vet vi kan på tross av vekta;-)

Flink du er :) Så bra at du har klart å gå ned så masse :) Jeg gikk opp 22 kg under graviditeten med min første, så det er de jeg sliter med å gå ned nå. Masse klær passer nå, men har et par bukser som er alt for små enda! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg har også som sagt litt ekstra vekt, men velger å tro at det ikke har så mye å si :)

Er jo en positiv ting at dere har barn fra før, da vet dere jo at dere kan få det til ! :D

 

Ja, hverdagsstress er vel ganske kjent generelt i dagens samfunn :P Men så lenge man ikke blir syk av stresset burde det vel gå greit :)

Ja, vi har jo det, men det var før de ekstra 12 kg jeg har nå.. mangler en del å gå ned før jeg er sånn jeg var da. men det kan klaffe alikevell :) 

 

Ja, man må prøve å ikke la alt "ta deg" hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble uplanlagt gravid første gang på prevensjon, så vi har det til vår fordel :) Men vet jo ikke om det blir like "lett" denne gangen ;) *ønskerhåperdrømmer* ;) hehe

 

Så flink du også har vært. Det går nok bra :) Har du startet med folat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende :) Håper du får litt kortere sykluser fremover, eller rett å slett at det klaffer på første forsøk :) Gleder meg til å følge deg videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Vi skal straks begynne etter at tanta har dratt sin veg. Vi har en datter på 1 år, og nå er vi superklare for en til, så håper det klaffer på en av de første forsøkene! Har også en del kilo etter forrige graviditet, hehe skulle nesten starta slankeklubb her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat bestilt time hos legen for å fjerne spiral. Det skjer i midten av oktober og etter det skjer det som skjer ;)

Egentlig så skulle jeg gått ned 10 kilo og kommet i toppform før jeg ble gravid, men kjenner jeg meg selv rett må vi vente leeeenge på det :rolleyes:. Jeg blir jo ikke akkurat yngre heller.

Og egentlig ville jeg hatt en baby i slutten av april/ begynnelsen av mai, men da snakker vi om å vente et år til og det orker jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil om du får et sommer/høst-barn i stedet for om våren :) Jeg har ei født i august i fjor. Og jeg fant ut at da det var vinter så gjorde det ingenting å være mye inne siden hun uansett var så lita, og da det ble vår så var hun akkurat stor nok til å begynne å leke litt ute :) perfekt faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå endelig en gruppe som passer for meg! Jeg har vært klar i over 2 år, vi har vært sammen i 4. Sambo har ikke vært helt der enda. Men nå har vi bestemt oss for at vi skal  begynne å prøve til våren 2014! :D Er så spent! Det jeg lurte på er: i overgangsfasen fra p-pille slutt til prøving, hva har dere brukt da? Kondomer, eller har dere prøvd minipiller? Har jo lyst å bli gravid så fort som mulig til våren og ønsker da å slutte med p-piller litt tidligere :) Litt rotete skrevet, men håper noen skjønte hva jeg skrev ;) lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil om du får et sommer/høst-barn i stedet for om våren :) Jeg har ei født i august i fjor. Og jeg fant ut at da det var vinter så gjorde det ingenting å være mye inne siden hun uansett var så lita, og da det ble vår så var hun akkurat stor nok til å begynne å leke litt ute :) perfekt faktisk. 

Nei, det spiller ingen rolle. Men det frister med vårbarn som man slipper å pakke inn i masse klær og tepper. Også er det jo deilig å tusle hjemme når det er sommer :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå endelig en gruppe som passer for meg! Jeg har vært klar i over 2 år, vi har vært sammen i 4. Sambo har ikke vært helt der enda. Men nå har vi bestemt oss for at vi skal  begynne å prøve til våren 2014! :D Er så spent! Det jeg lurte på er: i overgangsfasen fra p-pille slutt til prøving, hva har dere brukt da? Kondomer, eller har dere prøvd minipiller? Har jo lyst å bli gravid så fort som mulig til våren og ønsker da å slutte med p-piller litt tidligere :) Litt rotete skrevet, men håper noen skjønte hva jeg skrev ;) lykke til alle sammen!

Jeg hadde gått for kondomer. Sånn at kroppen blir skikkelig fri for alt av hormoner og du kommer godt inn i din egentlige syklus. Men mannfolk bruker vanligvis å nedstemme det forslaget :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid 91: du skal starte prøving likt som meg/oss, vi er også like gamle, hvis du er født i 91 da?;) Men er nok best å bruke kondomer så lenge :) det har vi tenkt til også kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...