Gå til innhold

Andre som venter på å starte prøving?


Wiiga

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere, jenter? Her har gubben ombestemt seg ang. hund - han synes det blir for mye ansvar(er det mulig). Og nå er det seriøst like før jeg gir opp hele mannen. Dere skjønner ikke hvor seriøs jeg er. Dette er så fælt og så vondt. Vi har det fantastisk bra sammen, men uten barn vet jeg ikke om jeg orker mer. Han synes det er for tidlig å blir gravid ila 2014. Vet ikke hva jeg skal finne på lengre :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

ååå endelig en gruppe som passer for meg! Jeg har vært klar i over 2 år, vi har vært sammen i 4. Sambo har ikke vært helt der enda. Men nå har vi bestemt oss for at vi skal  begynne å prøve til våren 2014! :D Er så spent! Det jeg lurte på er: i overgangsfasen fra p-pille slutt til prøving, hva har dere brukt da? Kondomer, eller har dere prøvd minipiller? Har jo lyst å bli gravid så fort som mulig til våren og ønsker da å slutte med p-piller litt tidligere :) Litt rotete skrevet, men håper noen skjønte hva jeg skrev ;) lykke til alle sammen!

Jeg hadde gått for kondomer. Sånn at kroppen blir skikkelig fri for alt av hormoner og du kommer godt inn i din egentlige syklus. Men mannfolk bruker vanligvis å nedstemme det forslaget :rolleyes:

 

Vi bruker kondomer til vanlig, og mannen min abefaler sånne "Feather Lite" fra Durex eller "True Feeling" fra RFSU. De er nesten som å bruke ingen ting :) "Thin" fra RFSU er IKKE tynne, de er akkurat som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

ååå endelig en gruppe som passer for meg! Jeg har vært klar i over 2 år, vi har vært sammen i 4. Sambo har ikke vært helt der enda. Men nå har vi bestemt oss for at vi skal  begynne å prøve til våren 2014! :D Er så spent! Det jeg lurte på er: i overgangsfasen fra p-pille slutt til prøving, hva har dere brukt da? Kondomer, eller har dere prøvd minipiller? Har jo lyst å bli gravid så fort som mulig til våren og ønsker da å slutte med p-piller litt tidligere :) Litt rotete skrevet, men håper noen skjønte hva jeg skrev ;) lykke til alle sammen!

Jeg hadde gått for kondomer. Sånn at kroppen blir skikkelig fri for alt av hormoner og du kommer godt inn i din egentlige syklus. Men mannfolk bruker vanligvis å nedstemme det forslaget :rolleyes:

 

Vi bruker kondomer til vanlig, og mannen min abefaler sånne "Feather Lite" fra Durex eller "True Feeling" fra RFSU. De er nesten som å bruke ingen ting :) "Thin" fra RFSU er IKKE tynne, de er akkurat som vanlig.

 

Takker for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en lang diskusjon med kjæresten, og har funnet ut at vi må vente i to laaaange år før vi begynner prøvingen.. misunnelige på alle dere som har startet eller skal til å starte prøvingen:-) jeg følger med å ønsker alle lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skjønner hvordan du har det inemora! To år siden vi hadde første praten om det, og er enda en halvt år til vi skal starte prøving. Noen ganger har tida gått så sakte, og det er skikkelig vanskelig! Men når jeg ser tilbake nå, har det faktisk gått fort :) Håper du har andre ting å fokusere på iblant da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Må vente i ett år før vi skal starte prøvinga. Han er en del yngre enn meg derfor ønsker han å vente litt til. Jeg synes det er hardt å vente, har så lyst på allerede nå !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må vente i ett år før vi skal starte prøvinga. Han er en del yngre enn meg derfor ønsker han å vente litt til. Jeg synes det er hardt å vente, har så lyst på allerede nå!

samboeren er en del yngre han også, men han går også på skolen (universitetet) og ønsker at han går ut i jobb før vi får en baby. Jeg forstår jo det ufattelig godt, er jo ikke så lett å brøfø en baby og to voksne på bare min inntekt:)  jeg håper tiden går fort wiiga og miffa :D (for oss alle tre ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

 

Må vente i ett år før vi skal starte prøvinga. Han er en del yngre enn meg derfor ønsker han å vente litt til. Jeg synes det er hardt å vente, har så lyst på allerede nå!

samboeren er en del yngre han også, men han går også på skolen (universitetet) og ønsker at han går ut i jobb før vi får en baby. Jeg forstår jo det ufattelig godt, er jo ikke så lett å brøfø en baby og to voksne på bare min inntekt:)  jeg håper tiden går fort wiiga og miffa :D (for oss alle tre ;) )

 

 

Ja det er forståelige grunner til å vente :) Vi får håpe på det, uansett er det verdt ventetiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

absolutt verdt ventetiden :D Men jeg er så ufattelig utålmodig av meg, så jeg får bare vanke her inne til jeg glemmer det hele litt ut tenker jeg. (har liten tro på at jeg kommer til å gjøre det, da men.) Synes det er rart at jeg for et år siden skulle få et så plutselig behov for å "produsere" :P har jo ikke tenkt tanken på det før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

absolutt verdt ventetiden :D Men jeg er så ufattelig utålmodig av meg, så jeg får bare vanke her inne til jeg glemmer det hele litt ut tenker jeg. (har liten tro på at jeg kommer til å gjøre det, da men.) Synes det er rart at jeg for et år siden skulle få et så plutselig behov for å "produsere" :P har jo ikke tenkt tanken på det før!

 

Kjenner meg igjen i den ja :) Jeg går hver måned å har ett håp selv om jeg går på pillen og vet at vi skal vente ett år :P Det kommer så plutselig det behovet ! :) For meg er det ekstra sterkt fordi det virker som alle rundt oss er gravid hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

absolutt verdt ventetiden :D Men jeg er så ufattelig utålmodig av meg, så jeg får bare vanke her inne til jeg glemmer det hele litt ut tenker jeg. (har liten tro på at jeg kommer til å gjøre det, da men.) Synes det er rart at jeg for et år siden skulle få et så plutselig behov for å "produsere" :P har jo ikke tenkt tanken på det før!

 

Kjenner meg igjen i den ja :) Jeg går hver måned å har ett håp selv om jeg går på pillen og vet at vi skal vente ett år :P Det kommer så plutselig det behovet ! :) For meg er det ekstra sterkt fordi det virker som alle rundt oss er gravid hehe :)

 

ALLE blir gravide. Jeg er den eneste igjen i venninnegjengen min. Travelt. Jeg har da en venninne(ikke så nær som de andre) som ikke har barn eller er gravid. Vi burde starte en tråd med vi som må vente LENGE :P  Forige dagen tror jeg at det spaserte 15 gravide kvinner forbi meg, skulle sett humøret mitt da gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

 

 

absolutt verdt ventetiden :D Men jeg er så ufattelig utålmodig av meg, så jeg får bare vanke her inne til jeg glemmer det hele litt ut tenker jeg. (har liten tro på at jeg kommer til å gjøre det, da men.) Synes det er rart at jeg for et år siden skulle få et så plutselig behov for å "produsere" :P har jo ikke tenkt tanken på det før!

 

Kjenner meg igjen i den ja :) Jeg går hver måned å har ett håp selv om jeg går på pillen og vet at vi skal vente ett år :P Det kommer så plutselig det behovet ! :) For meg er det ekstra sterkt fordi det virker som alle rundt oss er gravid hehe :)

 

ALLE blir gravide. Jeg er den eneste igjen i venninnegjengen min. Travelt. Jeg har da en venninne(ikke så nær som de andre) som ikke har barn eller er gravid. Vi burde starte en tråd med vi som må vente LENGE :P  Forige dagen tror jeg at det spaserte 15 gravide kvinner forbi meg, skulle sett humøret mitt da gitt..

 

 

Nå har jo jeg en sønn født i 2007 så jeg er heldig slikt sett. Men jeg synes det blir innmari langt i alder mellom han og neste barn. Det var i januar i år at jeg og partneren min ble enige om å starte prøvingen i desember 2014. Året hær nærmer jo seg slutten, meeeen så er det jo enda ett år igjen, uff hehe :P

Ja man ser gravide overalt :o Kan tenke meg humøret ditt sank den dagen ja ! Må innrømme at jeg sender partneren min ett småfurtent blikk hver gang jeg ser gravide eller babyer xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo blitt stor gutt, ikke nødvendigvis noe negativt med at det blir litt aldersforskjell mellom søsken :) Jeg sender han ikke blikk eller noe, jeg tar det bare opp en gang i mnd :P Det kan jo bli litt travelt for han, men slik er altså jeg bygd. MÅ snakke om ting, selv om vi har tatt en beslutning om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Han har jo blitt stor gutt, ikke nødvendigvis noe negativt med at det blir litt aldersforskjell mellom søsken :) Jeg sender han ikke blikk eller noe, jeg tar det bare opp en gang i mnd :P Det kan jo bli litt travelt for han, men slik er altså jeg bygd. MÅ snakke om ting, selv om vi har tatt en beslutning om det :P

Sant det :) Hehe skjønner den ! Her nytter det ikke å ta det opp noe særlig, han er fast bestemt på desember 2014 og synes bare jeg maser om jeg tar det opp :P Skjønner godt du synes to år er lenge å vente, man vil jo gjerne med en gang når man først har følt behovet for å få en baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ganske utholden av seg! Jeg har bestemt meg for å ta en mnd uten pillene for å finne ut av syklusen min.. Er jo så redd for å ikke ha el og mens iom jeg har gått på p-piller siden jeg var 14.. Nå er jeg i dag 5, og det kjennes allerede ut som jeg har el.. Tror jeg kjøper p-piller i dag, mannen er ikke så flink på dette med kondomer, og jeg vil ikke bli gravid når mannen ikke er klar :P Huff, jeg får sjekke det en annen gang evt vente i to år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Er det lov å slenge seg på her? Jeg er ei jente på 23, og har en sønn på 2,5 år. Vi har snakket mye om å prøve på neste. Begge har veldig lyst, men "desverre" er mannen mer fornuftig enn meg. Han har fast jobb, jeg har bare en vikarstilling med mulighet for fast ansettelse etter sommeren 2014. Vi snakker om å begynne prøvingen høsten 2014, men det er jo såååå lenge til! :rolleyes:  Jeg bruker kobberspiral, og går hver måned og håper at den har sviktet. Det hadde ikke vært noen krise for mannen, han vil veldig gjerne ha en til. Det er bare det å faktisk planlegge en til nå som det er litt ufornuftig som han ikke har lyst til.

 

Ser det er fler her som har både ett og to år foran seg før dere skal begynne å prøve. HVORDAN GREIER DERE Å HOLDE UT?! :o Jeg tenker på det hele tiden, og nevner det for mannen minst en gang i uken. Det hadde jo passet så bra med aldersforskjellen mellom barna og alt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Hei jenter! Er det lov å slenge seg på her? Jeg er ei jente på 23, og har en sønn på 2,5 år. Vi har snakket mye om å prøve på neste. Begge har veldig lyst, men "desverre" er mannen mer fornuftig enn meg. Han har fast jobb, jeg har bare en vikarstilling med mulighet for fast ansettelse etter sommeren 2014. Vi snakker om å begynne prøvingen høsten 2014, men det er jo såååå lenge til! :rolleyes:  Jeg bruker kobberspiral, og går hver måned og håper at den har sviktet. Det hadde ikke vært noen krise for mannen, han vil veldig gjerne ha en til. Det er bare det å faktisk planlegge en til nå som det er litt ufornuftig som han ikke har lyst til.

 

Ser det er fler her som har både ett og to år foran seg før dere skal begynne å prøve. HVORDAN GREIER DERE Å HOLDE UT?! :o Jeg tenker på det hele tiden, og nevner det for mannen minst en gang i uken. Det hadde jo passet så bra med aldersforskjellen mellom barna og alt... :P

 

Jeg klarer ikke, sånn egentlig hehe :) Jeg går å håper hver måned jeg også, kjenner etter tegn, mistenker at jeg er gravid og bla bla bla. Men jeg går på pillen så jeg bommer jo hver måned og innser at jeg bare må vente pent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Min er ganske utholden av seg! Jeg har bestemt meg for å ta en mnd uten pillene for å finne ut av syklusen min.. Er jo så redd for å ikke ha el og mens iom jeg har gått på p-piller siden jeg var 14.. Nå er jeg i dag 5, og det kjennes allerede ut som jeg har el.. Tror jeg kjøper p-piller i dag, mannen er ikke så flink på dette med kondomer, og jeg vil ikke bli gravid når mannen ikke er klar :P Huff, jeg får sjekke det en annen gang evt vente i to år..

 Etter så lang tid på pillen er det kanskje lurt med en pause fra dem uansett? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle leger anbefaler inemor og absolutt ikke slutte med mindre du har tenkt til å slutte for godt, for å få barn, eller for å få tilbake syklus før man skal ha barn. Altså at man ikke begynner igjen noen måneder etter. Dette fordi det er de første 6 mnd man har størst mulighet for bivirkninger, blodpropp etc.. Og det er heller ingen nyere forskning som viser at langvarig bruk av P piller er farlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Her er planene litt endret :D Jeg hadde mistanke om at jeg var gravid nå, men da testen viste negativ ble jeg veldig lei meg siden jeg såklart hadde mine håp. Jeg vet ikke helt hva det var som fikk kjæresten til å ombestemme seg, om han hadde håpet litt han også eller om han først nå skjønte hvor veldig lyst jeg har på ett barn til. Uansett, han sa at vi ikke trenger å vente til desember 2014 med prøving, vi skal starte prøvingen til sommeren istedet :D Jeg er så glad ! :D Det er jo ikke såå lenge til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her når vi skulle (eller når jeg ønsket :P ) nr 2 sluttet jeg på pilla i nov. Mai ble jeg gravid.

 

Det tar ganske lang tid før kroppen kommer i orden. alt fra 6mnd til 1 år.. inemora, denne var vel mer til deg... Du får ta deg av dette med kondomene ;) 

 

Vært stille fra meg nå... :P

Hadde gitt opp litt her nå. Orker ikke mer, men ønsket er jo suuuuuper strekt ennå. Så jeg vil jo, men orker ikke å mase mer. Så da går vi over på det samme som mannen her gjør, viser likegyldenhet mot partneren sin, nekte ting han har lyst på. Så får han kjenne på hvordan det er med følelsene sine.

 

Er så drittlei av å være den "slemme" eller den impulsive delen av forholdet. Det passer så og si aldri med å få barn, man bør få de når man har lyst, for man vet virkelig ikke om man faktisk kan få barn (igjen)... Og ikke blir jeg yngre :P 

 

Alt jeg kommer med blir avfeid, eller får nei.

*Ikke nå.

*Det har vi ikke råd til.
*Ikke har vi plass.

*Vil bruke mer tid på de andre.

*Jeg er ikke klar. 

Er til å bli GAL av. Og alt har jeg motsvar på.

*Råd får vi.

*Plass får vi alltid til, kanskje vi er heldige og får lån. Det vet vi ikke før vi søker og får hjelp. 

*Tid til barna har vi nå og enda 9 mnd før neste, og et helt liv med de andre også.

*Han er ALDRI klar, og det er alltid jeg som må vente. med jentene ventet jeg på han i 1 år og 6 mnd.

Har vel ventet i 9 mnd på han nå også (om ikke lengre)... Men aktivt masing og ventet i 3-4 mnd.

 

Sorry, dette frustrerte innlegget, men måtte få tømt meg her. Ja, jeg er heldig som allerede har 3 barn og ja, det er mer enn nok, men hva så. Jeg er glad i barn, har alltid ønsket meg barn, og når jeg attpåtil blir fort gravid så hvorfor ikke? 

 

Jaja... Spennende å se hvor lenge jeg må vente da... hadde håpet å være noen uker på vei før jul og klekke nyheten på julaften til mor og svigermor...

 

Jajajaja.... Masehøna får gi seg nå :P

 

Moro å se at flere av dere har/skal starte med prøving nå :) En ting jeg alltid vil sette pris på ved prøvingen og som i grunn er sjeldent her; det er sexen... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter på legetime i desember og så assistert..

Jeg vet fra før at jeg ikke kan få barn, med xmannen min var jeg på vei til prøverør før det skar seg mellom oss så jeg vet litt av gangen i det..

 

Min kjære har 2 flotte barn fra før og steriliserte seg når han ble singel..

Trodde vel ikke han skulle treffe ei uten barn ;-)

 

Så for oss er det bare å vente til desember for å få henvisning videre.

Gyno jeg går til har nevnt det hver gang jeg er der, nesten blitt mas.. hehe

Men hun er hvertfall klar for å hjelpe oss på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...