Gå til innhold

Andre som venter på å starte prøving?


Wiiga

Anbefalte innlegg

Hei Alketa! 

Det skal jaggu ikke være lett med de babyønskene man går rundt med hele tiden.. Kjenner følelsen av å forberede seg uten at man egentlig forbereder seg... Jeg er i en fæl periode med mye babytenking, ønsking og lengting i disse dager! Har stadig tanker om hvordan ting skal bli, om jeg kanskje får gutt eller jente osv. Det gjør rett og slett litt vondt i hjertet til tider. Jeg vet jo at det ikke passer nå! Er ikke ferdig med skolen helt enda, og selv om det bare er litt igjen fra høsten så er det jo deilig å være helt ferdig med det. Jeg kjenner meg selv, og tror det hadde blitt vanskelig å få gjort skolearbeid om jeg hadde barn. Syns det er ille nok å dra fra hundene mine mens jeg drar på skolen, om ikke jeg skal sitte med dårlig samvittighet overfor barna mine også... Så her er det bare å bli ferdig først. 

 

Nå skal jeg snart til gynekologen, og kommer til å stille en del spørsmål da. Har tenkt lenge på å holde styr på når jeg har mensen og ikke, men jeg føler kanskje det ikke er så mye vits i når jeg går på prevansjon, som sikkert regulerer den på sitt vis. 

 

Jeg håper bare at elsklingen min snart blir klar for barn på samme  måte som meg! Han er absolutt ikke klar enda.. Jeg merker på han at han ikke liker det når jeg prøver å hinte for mye om at jeg er litt verpesyk om dagen.. Får bare høre: Ikke bli verpesyk enda da! Det er altfor tidlig.. Så, jeg håper, ønsker, drømmer og lengter til den dagen vi skal lage små kjærlighetsbarn.

 

Enn så lenge planlegger jeg å være flink til å spare penger, pusse opp det som trengs og trene hundene mine til å være vant til barn, barnevogner osv. Det er jo også på sin måte forberedelser til den vakre dagen da jeg kan fortelle mine foreldre at de skal bli besteforeldre! Det er også noe jeg tenker mye på, nettopp hvordan jeg skal fortelle det! Gleder meg til det, da jeg har hatt et fantastisk forhold til besteforeldrene mine på ene siden. Vet at både mine og hansforeldre gleder seg til den dagen vi skal få barn, så det blir stort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønskerbebis - er så godt å vite at vi er flere og at man kan "lufte" seg litt her inne... (Og at man ikke er alene om være totalt tullete...)

 

Tenker også på hvordan jeg skal annonsere graviditeten til familien, de sitter jo bare å venter så kan jo ikke si "at jeg lager boller" eller noe uten at de spør om det er i dobbel betydning ( har feks sendt noen snapshot - snart frokost og får da "jippi - skal jeg bli tante?" tilbake....

Problemet her blir vel mest at jeg vet at mange venter på at vi skal annonsere en graviditet - og at man samtidig ønsker å holde deg "hemmelig" en stund for alle andre enn mannen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alketa: Ja, det er heldigvis ikke sånn hos oss enda! Er 25, han 26. Så tipper det blir noen år til mas enda! Syns jeg blir tullete noen ganger, men trøster meg med at barna som kommer senere vil være veldig ønsket! Godt er i allefall det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er så fælt å ønske seg barn uten å ha noen klare å lage barn med.. :( Husker at jeg hadde en ekstrem periode da jeg var sånn ca 23-25 år gammel. Kunne nesten begynne å grine bare jeg så en pampersreklame.. Og ekstra ille var det hvis noen av vennene mine fikk barn. Grusomt med disse instinktene og hormonene altså..!! Det er ikke så ille nå som før heldigvis. Har vært ganske rolig de siste 3 årene. Nå er det mer fornuften som sier at jeg ønsker barn. Eller en familie. Og at jeg burde gjøre det snart. Samtididg er jeg litt redd for den store forandringen det blir å bli mamma. Jeg har blitt vant til et visst levemønster; god råd, masse fritid, ikke ha et ansvar for et lite menneske.. Tenk om jeg har ventet for lenge og blitt for bortskjemt.. :( Men jeg har jo ikke hatt noen som har vært klare til å få barn før nå, så da. Vi har vært sammen i 2 år og pratet om det da vi ble sammen om når vi evt ønsker barn. Så vi har vært velidg på bølgelengde der egentlig.

 

I forrige uke tok jeg min siste p-pille på en god stund - nå skal kroppen min få noen måneder på seg til å finne rytmen sin før vi starter på baby-laging i september :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var litt deilig å se et program - der legen sa jeg var "normal" (babygal og ufrivillig barnløs)...

(Obs- er om IVF)

 

Gårsdagens konklusjon: om jeg klarer å la være å snakke om baby i 1 uke, skal mannen slutte å røyke... (Godt jeg fortsatt har lov til å ta mine hemmelige runder inn her :P ...) Tror jeg hadde klart å mase mindre om han bare godkjente "starttidspunkt" - men vet ikke om han "godkjenner eller bare utsetter problemet"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i denne tråden her, jeg! Vi skal begynne å prøve i juli i år :hjerte:  Etter mye googling bestemte jeg meg for å slutte med p-pillene allerede, så da ble siste p-pille tatt i går! Har gått på Mercilion i 6-7, noen som forresten har erfaring med å slutte med dette merket..? Han er 27 og jeg er 22, har vært sammen i 2 år - første gang for oss! Utrolig spennende, men allikevel litt skummelt  :D Vi har kun 3 pp på oss, mtp. hans jobbordning og at jeg begynner på skole i august neste år, så her er bare å krysse fingrene! Klarer nesten ikke å vente  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen Medfram :-) Deilig å ha en starttid, krysser fingrene for at dere får det til i løpet av de 3 mnd.

Er nok lurt å slutte på pillene nå.

 

Har du startet på folat? så vidt jeg har fått med meg er det anbefalt å starte 3 mnd før planlagt graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Medfram :-) Deilig å ha en starttid, krysser fingrene for at dere får det til i løpet av de 3 mnd.

Er nok lurt å slutte på pillene nå.

 

Har du startet på folat? så vidt jeg har fått med meg er det anbefalt å starte 3 mnd før planlagt graviditet.

 

 

Takk, takk :laugh:  Folat, vitaminer og tran har funnet plassen i skapet! Har også gått til innkjøp av zink og løse boxere til min kjære, stakkar! Haha! Hadde venner og familie visst hva vi hadde holdt på med hadde de nok fått bakoversveis.. Føler vi er det type paret der folk hadde sagt "HVA, skal DE ha barn?!" - men på en positiv måte heldigvis :fnise:  Morsomt! Tror ikke det er mer enn 1 mnd siden jeg tok "babypraten" med mannen, så her har det gått fort - selv om vi fra starten har "gledet oss" til å få barn, men ikke snakket seriøst om det før.

 

Blir spennende å følge med på alle dere andre her også! Det er helt grusomt å være så babysyk, og å måtte vente.. Fingers crossed  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plana her var å ta siste pille 1 mai, meeeen er jo greit å slutte en liten stund før selve prøvinga starter.

Sluttet midt i et brett, så ventet til jeg fikk mensen igjen etter den blødningen før vi startet første PP.

Så nå er vi faktisk i gang, litt før tiden, utrulig spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventetiden min har jo ikke vært så utrolig lang, men tror alt føles som en evighet unna babydrømmen når man venter på å starte prøvinga. Håper bare denne delen av ventinga ikke tar så alt for lang tid ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Jeg er vel på en måte tilbake her. Men det er av eget valg :P Etter tre måneder med prøving bestemte jeg meg for at vi burde vente litt likevel. Jeg vil litt ned i vekt først og jeg syntes vi hadde noen problemer vi burde fikse først :) Så nå blir det heller kanskje prøving på sensommeren/høsten om ting går rette veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sluttet på pillen nå så regner med at prøvingen starter for fullt neste mnd….litt skremmende og selv om dette er tredje mann,hehe

 

Lykke til alle som er begynt allerede:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende medfram, da håper jeg det klaffer for dere i løpet av de tre mnd :)  Jeg tenker også å slutte på p-pillene noen mnd før prøvestart når den tid kommer for oss.

 Selv om mange sier at det har lite å si vil jeg uansett legge forholdene best mulig til rette, jeg er superklar og mange sier jo at syklusene er litt uregelmessige den første tiden etter pilleslutt, så da synes jeg det er greit å komme igang og se hvordan det ligger an :)

Mulig jeg er veldig uvitende, man hva er zinken godt for?  :fnise:

 

Heldige deg som er igang  FruLAAR  :)  Jeg tror ogå at når man har bestemt seg for å starte prøvingen føles tiden som en evighet nesten uansett hvor lenge/lite man må vente, tror nesten tiden føles saktere og saktere etterhvert som man nærmer seg mer og mer  :fnise:  håper det klaffer fort for dere :)

 

 

Ja, det samme tenker jeg også! Har hørt at det kan ta litt tid å komme tilbake til "normalen" etter å ha gått en stund på p-piller. Zink skal være bra for sædmobilitet- og (til en viss grad) mengde, har jeg lest! Skader ikke å prøve iallefall, hihi  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

 

Så spennende medfram, da håper jeg det klaffer for dere i løpet av de tre mnd :)  Jeg tenker også å slutte på p-pillene noen mnd før prøvestart når den tid kommer for oss.

 Selv om mange sier at det har lite å si vil jeg uansett legge forholdene best mulig til rette, jeg er superklar og mange sier jo at syklusene er litt uregelmessige den første tiden etter pilleslutt, så da synes jeg det er greit å komme igang og se hvordan det ligger an :)

Mulig jeg er veldig uvitende, man hva er zinken godt for?  :fnise:

 

Heldige deg som er igang  FruLAAR  :)  Jeg tror ogå at når man har bestemt seg for å starte prøvingen føles tiden som en evighet nesten uansett hvor lenge/lite man må vente, tror nesten tiden føles saktere og saktere etterhvert som man nærmer seg mer og mer  :fnise:  håper det klaffer fort for dere :)

 

 

Ja, det samme tenker jeg også! Har hørt at det kan ta litt tid å komme tilbake til "normalen" etter å ha gått en stund på p-piller. Zink skal være bra for sædmobilitet- og (til en viss grad) mengde, har jeg lest! Skader ikke å prøve iallefall, hihi  :fnise:

 

Det er utrolig nok lett å bli gravid den måneden når man slutter på pilla har jeg hørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg er 37 og tenker på å lage oss unge nr to. Eldste blir 7 år i år så blir dessverre noen år mellom dem. Var nettopp gravid, men opplevde en MA i uke 13. Tenkte vi skulle prøve igjen så fort som bare mulig, men nå har jeg tenkt og grublet en del på at vi venter med prøvingen til sensommeren/høsten, for nå føler jeg for å ha en "fri" og energisk sommer! Erfarte at mitt 1. tri var ubehag mtp kvalme og trøtthet, turte ikke løpe eller gjøre noe spesielt. Og siden jeg erfarer å miste så lett vil jeg ta det veldig rolig neste gang, og da blir det jo kjedelig for sjuåringen ;)

 

Så her ønsker jeg en herlig og energisk sommer velkommen og babylaging etterpå :)

Endret av Love my kidz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så glad! Jeg har jo lenge latt være å nevne at jeg ønsker meg barn til samboeren min, han har tidligere sagt at han ikke ønsker barn før han er 30. Det vil si 4 år til. Jeg har lenge ønsket, lengtet og drømt om å starte så fort økonomien (fast jobb) ordner seg. På vei til konfirmasjon i dag snakket vi mye rundt at tiden flyr! Kom inn på temaet: Tenk når vi har fått barn og de skal konfirmeres! Så sier samboeren min: Når vi får barn om to-tre år så... Jeg hadde jo sett for meg at jeg måtte vente minst 4 år før vi i det hele tatt begynte å prøve! Nå ser det ut til at han er åpen for å prøve om litt mer enn et år. Nå krysser jeg fingrene for at fast jobb ordner seg raskt og at han snart frir ❤ Da er vi klare for barn! En fantastisk dag for meg i dag! Måtte bare dele det med dere andre ønskemammaer her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ønskerbebis: Så moro:) Gleder meg med deg! :)

 

Ripsbærsaft: Det er nok fornuftig:) Dere kommer nok til å være glade for den avgjørelsen senere også:)

 

Jeg er ubeskrivelig lykkelig -for vi har begynt prøving!! :D :D En uke siden jeg sluttet på p-pillen nå, og fått en liten blødning. Så klarte nok ikke en sånn superrask;) Og jeg som har vært så klar for å prøve at jeg var sikker på at ti egg kom til å sprette ut med det samme;P Men vi håper det klaffer snart. Har egentlig bare et vindu på noen måneder, men regner nok med at det ordner seg innen (hvis) vi kommer dit.

 

Masse lykke til til dere andre "ventere"! :) Plutselig er man der! :) Og som Ripsbærsaft sier: fremover er det masse å glede seg til med sommer og det hele, den går fort! :) Mitt tips er å prøve å glede seg så mye som mulig over andre ting, som vakre blomster, varme solstråler og hvitvin i hagen, og se frem til ting som en ferietur eller til og med jul;) Det har i alle fall hjulpet meg mye i alle disse årene. Hverdagsgleder er viktige! *Sender en klem til dere alle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Rekke opp hånden*

 

Jeg og samboer er på vei inn i prøveland!:-D Har akkurat fjernet p-stav og går fryktelig utolmodig å venter på TR :-/ Er så babysjuk at jeg blir litt kokko og blir jo bare kjempebekymra for at dette skal ta altfor lang tid:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter!

 

Allecra og Linkwi: Masse lykke til i denne spennende tida!!

 

FruLAAR: Så moro!! Betyr det at du har testet? :)

 

Her går ting som planlagt, har slutta på pilla og går på folat til vi starter prøving i starten av september :) Går på folat allerede fordi hun på apoteket anbefalte å starte på det når man slutter på prevensjon (sikkert fordi uhell skjer og da er det lurt å ha gått på folat kanskje..). Men ja, jeg føler også at vi "er litt igang" allerede! Vi er ikke sånn superforsiktige så skjer det, så skjer det. Men vi vil jo begge ha barn nå egentlig hadde det ikke vært for bryllups og Afrika-tur. Meen, nå er det bare 2 1/2 mnd til vi gifter oss så det er ikke krise om jeg blir gravid nå - da får vi heller utsette bryllupsreisen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme Ulvinne83! :-D Her knaskes det folat også:-) Jeg fikk beskjed av legen min å behynne med de med en gang når jeg tok ut p-staven min:-) Er visst anbefalt å gå på de f.o.m 3 mnd før "planlagt unnfangelse":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg er 37 og tenker på å lage oss unge nr to. Eldste blir 7 år i år så blir dessverre noen år mellom dem. Var nettopp gravid, men opplevde en MA i uke 13. Tenkte vi skulle prøve igjen så fort som bare mulig, men nå har jeg tenkt og grublet en del på at vi venter med prøvingen til sensommeren/høsten, for nå føler jeg for å ha en "fri" og energisk sommer! Erfarte at mitt 1. tri var ubehag mtp kvalme og trøtthet, turte ikke løpe eller gjøre noe spesielt. Og siden jeg erfarer å miste så lett vil jeg ta det veldig rolig neste gang, og da blir det jo kjedelig for sjuåringen ;)

 

Så her ønsker jeg en herlig og energisk sommer velkommen og babylaging etterpå :)

 

Øøøh nå er det 13 dager siden jeg skrev dette, at vi avventer, men NÅ HAR JEG OMBESTEMT MEG :P

 

Har vært rastløs og deprimert om hverandre denne uken. Nå gikk det opp for meg hvorfor. Jeg kan ikke legge babyplaner på is kan skjønne, vil ha baby NÅ!! Fader at vi måtte miste :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...