Gå til innhold

Innspurt med tvillinger, skravletråd.


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Hjertelig velkommen, Benevy! Så glad vi kan følge hverandre her inne. Her kan vi juble og klage blant likesinnede. ;)

Skriv opp termindato ol på listen vår her inne, så er det lettere å "se" hvor du er. Jeg er fullgåtte 34 uker på mandag, så da ligger vi ganske likt?

 

Høres tøft ut for dere som har mann som jobber borte, og iallefall når det er andre barn å ta seg av. Mine barn klarer mye selv og ungdommene hjelper til, så det verste her er vel det at jeg er trøtt og sur mye av tiden. Kjenner ikke meg selv igjen, og er takknemlig for forståelsesfulle familiemedlemmer.

 

Traff en venninne som fødte for en uke siden i går og ble så misunnelig over å se at hun beveget seg lett uten magen. Gleder meg til tyngden og smertene er tilbakelagt.

 

Jeg tror jeg hopper inn i normaliteten jeg nå. Litt sex og litt mer aktivitet kan ikke skade. Er jo straks 34 fullgåtte uker.

Trenger å gjøre noe med dagene mine. Er for mye alene, og føler meg ensom og nedfor. Litt sex, nærhet og variasjon i hverdagen er også god mentalhygiene. Sikkert godt for oss begge etter 7-8 mnd m engstelse og sølibat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen benevy:-) jeg runder uke 33 på tirsdag med en av hver. Jeg har vel gått fra ca 60 kg til 80 kg. Men d har faktisk blitt litt lettere å puste dn siste uka etter at begge to har lagt sg i hodeleie.

 

Er klar for å leve litt mer normalt jeg og, men tror ikke mannen vil ha sex før i uke 34/35.. han er redd for at d kan sette igang fødselen. Ellers så klarer jeg ikke gå så langt, etter 2 runder i dn lille hagen vår er jeg ferdig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dn siste timen har jeg hatt vondere kynnere som har sittet lenger nede, dvs nedre del av magen og underlivet. Kan d være modning (maserier)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for den varme velkomsten :) Det er utrolig godt å kunne prate/skrive med andre tvillinggravide. Det er en utfordring og to mer og mange flere spørsmål enn ved 1 barn i magen (for min del i hvertfall) :P 
Hvordan skriver jeg meg på terminlista? Jeg har egentlig termin 8 august, men har fått beskjed om at jeg etter all sannsynlighet blir satt i gang før, rundt 18.juli. 
Blir noen spennende uker framover! 

Badet lillemann i stad og jeg må innrømme at det begynner å bli rene gymtimen...Jeg innbiller meg nesten at jeg føler  forandring (forverring :P)  i formen for hver dag som går nå. Magen er vel minst like stor som da jeg fikk han første 10 dager over termin :) Hehe, utrolig rart... 

Har dere fått beskjed om å ta det med ro mtp sex? Ingen som har gitt meg den beskjeden, men jeg får noen kraftige kramper fra ryggen som stråler ned i bekkenet og beina når vi har sex, så det har blitt lite av det den siste mnd.

Kjenner alle modningsrier? Eller kan man ha det uten å kjenne det? Tror kanskje jeg hadde det 1-2 uker før sønnen min kom og husker det som slitsomme menskramper nesten.. 

Når har dere termin? :)

Endret av Benevy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert liste: (selv om det ser ut til at tvillingboomen begynner før tiden.)

 

Jentene på haugen 11.07. (Planlagt ks 24.06.) Har født.

Lollo83 15.07. Igangsetting senst uken 17-22.06.

Puma 31.07. Igangsetting uken 8-14.juli.

Mamma_til_en_prins: ks 15. Juli

Benevy - 08.08 - igangsetting ca.18.juli

Riley 09.08.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg har hatt en morkake som har ligget foran åpningen og forårsaket blødninger, derfor jeg har hatt sexforbud. Men morkaka har flyttet seg nå, så jeg kan leve som normalt igjen. Har vært redd for å føde alt for tidlig, men tror ikke jeg lenger har grunn til det.

 

Disse modningsriene/maseriene er jeg litt usikker på. Hadde sånne m sønnen min, men det er så lenge siden. De siste ukene har jeg hatt hyppige kynnere, og siste 1-2 ukene har de blitt vondere, jeg har fått nedpress, og v et par anledninger skikkelig vonde rieliknende tak, men det ga seg fort.

Også mere mensliknende smerter, som et belte rundt rygg og underliv. Tydelig at det modnes her...

 

Hva med deg, Riley - er de regelmessige og fortsetter de selv om du skifter stilling/aktivitet?

 

Spennende tider dette, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jo helt grønn, har ikke vært gravid før:-) jeg tok ikke tidn på de vonde kynnerene, men de kom jevnt og trutt en litn time, og ja de fortsatte selv om jeg skiftet stilling. Har gitt sg nå.

Ja, d er en spennende tid vi har forand oss:-)

Vi har avstått fra sex da jeg fikk så med kynnere etterpå og har generelt vært veldig bekymret under svangerskapet. Men nå har vi komt så langt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Her er nok en tvilling gravid i innspurten:) Er 31+1 i dag. Formen er ganske så fin den, men jeg har en lavtsittende morkake som allerede har skapt litt problemer. Innlagt med blødninger i forrige uke med beskjed om at det kan skje igjen, og da skal barna mest sannsynlig ut. Fikk lungemodningssprøyter på fredag og i går.

Nervepirrende dager!! Bor 16 mil unna sykehuset, så her ble det og blir det tur med helikopter i tilfelle blødning.

Denne gangen stoppet heldigvis blødningen opp av seg selv, men det var j.... når det stod på....

Ny kontroll på onsdag. Da er det veksten hos minstebarnet som skal vurderes. Den hadde nemlig flatet litt ut på forrige kontroll.

 

Har forresten termin 19.august, men pga morkaka blir det vel keisersnitt en stund før. Håper bare jeg slipper ny blødning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen endelig mamma:-) vi går en spennende tid i møte, men ser du allerede har fått dosen din. Håper du ikke for noen flere blødninger. Men de virker som de passer godt på dg.

Jeg inkluderer deg i oversikten vår:-)

 

Jentene på haugen 11.07. (Planlagt ks 24.06.) Har født.

Lollo83 15.07. Igangsetting senst uken 17-22.06.

Puma 31.07. Igangsetting uken 8-14.juli.

Mamma_til_en_prins: ks 15. Juli

Benevy - 08.08 - igangsetting ca.18.juli

Riley 09.08.

Endelig mamma 19.08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen endelig mamma! Jeg hadde også lavtliggende morkake og blødninger, men den har flyttet seg nå. Håper fu slipper mer drama. Vet du hva du får?

 

I natt hadde jeg vonde kynnere hvert 10. Min og begynte å lure på om jeg var igang. Vonde murringer hele veien rundt, men det ga seg tilslutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, den gikk litt fort hehe

 

Da kan jeg jo oppdatere at jentene mine er 5 dager gamle. Vi ligger enda på sykehuset grunnet mitt blodtrykk. Jeg bør lagt inn på obs post sist mandag, med svangerskapsforgiftning, og ble holdt overvåket der. Planen var å ligge der frem til KS den 24.06., men jentene ville ikke vente så lenge. Torsdag 13.06 gikk vannet kl 0530, riene startet kl 1430, og 1803 kom Hermine 2300/45 cm og 1807 kom Milla 2505/44 cm. De ble tatt med KS som var godt planlagt den dagen, så hadde en veldig fin opplevelse.

Nå er jeg drittlei sykehuset og vil bare hjem, men får ikke lov :( så vi venter i spenning igjen i morgen.

Dagene er hektiske her med mye mating og ikke minst mas fra alle som jobber her. De mener godt, men. Alle har en egen mening om hvordan ting skal være og alle ytrer den. Lite hjelp fra folka her, så da er det dobbelt på meg, spesielt på kveld etter at samboer er dratt hjem. Da må jeg klare meg selv. Enkler hjemme. Da er vi to.

 

De kom forresten 36+2 og har slippet alt. De er raske sunne og friske. Bare litt små ;) men veldig søte

 

Hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så fantastisk å høre jph! Gratulerer så MASSE! Da er julimagene igang:-). Godt å høre at du opplevde det planlagte ks'et som positivt. Jeg har ks den 15. Juli. Må si jeg føler misunnelsen på deg som er ferdig og har de søte små i hendene:-). Begynner jo å bli ganske lei... Vet at på st.Olavs så har de en vektgrense på 2750 g. Er de under blir de fulgt opp veldig nøye mtp mating. Er det sånn der du er også? Ønsker dere masse lykke til fremover. Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre at alt har gått bra jph:-) er litt misunnelig, må innrømme d.

Dere må ha lykke til og kosa dokk masse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puma, hvordan går d? Har d skjedd noe mer utover vonde kynnere/murringer?

Har ikke hatt flere vonde kynnere. De siste to dagene har d kjent ut som om magen skal dette av, tungt og mye press nedover. Og knøtta går bananas i magen til tider:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har hatt en runde til på nattetid m vonde kynnere og tak i mage og rygg, hvert 10.min. Stikkinger, murring, menssmerter og nedpress. Men det gir seg igjen, så det er nok bare modning. Men er helt skjør i psyken om dagen. Bare lyst til å gråte. Jeg er vel bare sliten...

 

Ringte sykehuset i dag og ba om å få litt mere konkrete planer lagt ved neste time. Skal inn på fredag, og er da nesten 35 uker. Føler at ingen har tid til å engasjere seg i innspurten av dette svangerskapet altså. Tilogmed min flotte mann har det for travelt, og legene på sykehuset vet ikke hvem jeg er engang. :(

 

HØRER DERE DER UTE?! JEG SKAL FØDE SNART! KAN JEG FÅ LITT OPPMERKSOMHET???? (bittelitt hormonell, skjønner dere....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten:

 

Lollo, du har vel født nå??????

Venter spent på oppdatering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke merkelig om du er sliten puma! Dumt mannen din har d så travelt for tiden. For håpe du for noe mer konkret å forholde dg til på fredag.

Vi skal til samtale på sykehuset neste tirsdag. Men tør ikke håpe på for mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir forbanna. Noen i familien min skjønner ikke hvorfor jeg ikke koser meg med shopping, kafe-besøk etc, og vi har tydeligvis ikke handlet inn nok og det er skandale at vi ikke har lagt til barnerom. Har vert sånn hele veien, så har unngått dem, men nå hadde de klaget til moren min. Vet jeg ikke bør bry meg, men nå har jeg slete med denne j.. kroppen siden uke 19! Er en "gutte-jente" som er vant til å pusse opp, bruke kroppen og drive med styrketrening. Det er hardtnok for meg å være fanget i denne kroppen, men er så lei av av å ikke bli trodd når jeg forklarer hvordan jeg har d. Hadde vært lettere med en brukken fot eller noe. At gynekologen også har bedt meg om å ligge mest mulig (orker ikke annet allikavel) betyr vist heller ikke noe. Måtte bare klage til noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, høres ikke noe hyggelig ut Riley :/ 
Jeg har ikke vært så ille i formen  før den siste måneden og mye kvalme de første 4 mnd, men jeg synes også at det er tøft med 2 i magen. Man blir sliten på en helt annen måte enn ved 1 barn i magen synes nå i hvertfall jeg da... Gi klar beskjed at det er din og mannens buisness. Aldri greit når familie trenger seg på med alle slags meninger, spesielt ikke når man er gravid, og i hvertfall ikke når du i tillegg har vært i så dårlig form :/ Håper du klarer å slappe av og ikke tenke for mye på maset deres ;):) Det fortjener du virkelig, nå er du snart i mål! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, tror jeg forstår deg, Riley. Er også en hardfør og aktiv jente, og er helt slått ut over hvor hardt dette har vært ifht forrige svangerskap. Sjeldent jeg føler behov for hjelp og omsorg, men nå føler jeg meg litt alene og nedkjørt, og det virker som om alle forventer at jeg tar dette på strak arm, siden jeg er den jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roet meg nå. Nå ligger jeg i sengen og er redd magen skal sprekke:-) 

Mannen sier folk flest ikke skjønner at det er tyngre å gå gravid med tvillinger, og at jeg ikke må bry meg. Men må si jeg er glad vi er på oppløpssiden nå!!

Har prøvd å si hva jeg mener, men de måtte tydeligvis klage til moren min da?? men hun kunne jo fortelle vedkommende at hun husket egen graviditet helt feil, vi er jo ganske flinke til å glemme ting og tang vi ikke liker vi mennesker:-) 

Føler meg ganske klar for å hilse på knøtta etter hvert nå, mangler bare madrass og dyne så er vi i mål med "må ha"-ting og tang. Blir nok til at jeg sender mann og svigermor på jysk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riley og Puma:

 

Jeg gir dere min største medlidenhet, leser innlegget, å kjenner jeg blir irritert at folk ikke skjønner hvordan det er i slutten på tvillingsvangerskap. 

Alt jeg kan si til dere er : gjør akkurat det DU føler for å drit i andre. Vil du sove, hvile og slappa av, vel gjør det. Alt som MÅ gjøres får dere gjøre når energien er der, eller få noen andre til å gjøre for deg.

Dagen før jeg ble innlagt på sykehuset, hadde jeg så mye enrgi. Kroppen var fin, formen og humøret på topp. Jeg dillet og dallet og fikk alt klart. Vet ikke om jeg inners inne viste at noe  var i gjære, men jeg fikk gjort mye den dagen etter 3 uker på sofaen uten energi.

 

Men slapp av og gjør kun det beste dere kan, det er godt nok. Men nyt magen og at de er inne der...tro meg...dere kommer til å savne det veldig fort.  ;)

 

jentene mine er i dag 6 dager gamle, og jeg er totalt i ammetåke, barseltårehelvete og alt annet. Er totalt ufokusert på alt annet som ikke omhandler jentene mine.

Hele livet dreier seg om dem akkurat nå, og alt annet....vel. .......jeg klarer ikke verken huske eller fokusere. 

vil egentlig ha dem i magen min igjen. For da hadde jeg dem på meg hele tiden og kroppen sørget for at dem hadde alt de trengte. nå er det skummet. Sjekker senga om natta 7-10 ganger bare for å se at de puster, redd de ikke får det de trenger. Ja...er blitt en skikkelig hønemor hehe :P

 

ok..må stikke vekk fra pc nå...bare skravler her nå hihi...og ikke i sammenheng engang :unsure:

 

stå på jenter, jeg heier på dere og støtter dere fult ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å høre fra deg jph. Jeg har hatt en skikkelig drittdag i dag. Synes disse dagene kommer oftere og oftere nå... Masse ærender på samme dag, samt litt trassig 3-åring, småsur 8-åring og sambo i new york setter en tvillinggravid mor på prøve... Trodde en periode i ettemiddag at nå klarer jeg ikke mer...., men det gikk over og nå er gutta i seng og roen har senka seg i stua og min kulemage-kropp har funnet sofaen. DEILIG!!!! Nå skal det nytes en is, eller to eller tre!! Jeg kjenner meg igjen i mye du skriver Riley om lite forståelse for hvilken påkjenning dette er for både kropp og sinn. Jeg får alltid høre "ååååå så sprek du er, helt uvirkelig at det er to der inne og man skal ikke tro det bare er 3-4 uker igjen". JOOOOO, det kjenner jeg jæ.... godt at det kun er få uker igjen! Det er knalltøft for psyke og kropp selv om man ikke har lagt på seg 20-30 kg! Ei uke til nå, så kommer sambo hjem. Åååå som jeg gleder meg til det!

 

Dagens klageinnlegg fra meg:-)

 

Men har det fint nå! Alt går over:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...