Gå til innhold

Innspurt med tvillinger, skravletråd.


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

 

 

Jentene på haugen 11.07. Igangsatt. Har født 36+2

 

Lollo83 15.07. Igangsatt. Har født, 36+3

 

Puma: 31.07. Igangsetting 15.juli.

 

Mamma_til_en_prins: 31.07. ks 15. Juli

 

Benevy - 08.08 - igangsetting 15.juli

 

Riley 09.08.

 

Endelig mamma 19.08- har født, uke 31

 

Melkesjokolade - 10.09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm våknet i natt med kynnere/rier som gikk bak i ryggen og forplantet seg ned i bena. Men skjønte vel med en gang at det ikke ville bli noe mer. 35+3 idag. Magen er som en hard nummen klump med brusk eller noe..

 

Var på siste ul i går, legen hadde tydeligvis ikke dagen, han måtte gjøre ørten målinger før han var fornøyd. Men de ble estimert til ca 2,3 kg (vi blir ikke forundret om de er litt større, siden det er stor usikkerhet i vektestimatet og legen gjør så mange målinger for å få tall som passer ham).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene på haugen 11.07.  Har født 36+2. Vannet gikk natt til 13.06. Riene startet kl 1400, keisersnitt utført kl 1800. :) Skulle hatt keisersnitt 24.06(37+6)

Lollo83 15.07. Igangsatt. Har født, 36+3

Puma: 31.07. Igangsetting 15.juli. 

Mamma_til_en_prins: 31.07. ks 15. Juli 

Benevy - 08.08 - igangsetting 15.juli 

Riley 09.08. 

Endelig mamma 19.08- har født, uke 31

Melkesjokolade - 10.09 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fyller ut m info, JPH. Du kom igang på egen hånd du. Hvorfor ble d ks? Beklager om du har sagt det før, jeg har ikke hukommelse.. :)

 

Riley, vi nærmer oss! Kynnere døgnet rundt her, og stadig mensverk og vondt. Vil så gjerne komme i gang på egen hånd.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på min siste ul før ks 15. juli. Er i dag 36+5. Guttene er store og sterke! Den ene ble målt til å være mellom 2800-2900 gram og den andre 3400 gr.!!!! Han største ligger 17,3% over snittet! Ikke rart magen er kjempestor:-). Satt også 40 minutter med ctg-måling, og alle resultater er kjempefine. Legen var ikke like sikker som meg på at jeg klarer å bære de helt frem til 15, så det blir jo spennende å se. Hun sa jeg måtte være forberedt på at det absolutt kan starte av seg selv i neste uke, mest pga at den ene tvillingen er såpass stor. Starter det av seg selv før 15., har jeg bestemt meg for å føde vaginalt. Så det blir en spennende neste uke! Formen har vært veldig bra i dag, men sliter om natta med vonde hofter og rygg. Gleder meg til å ligge godt i senga igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, så store fine gutter, mtep! Spent på siste kontroll i morgen, og tipper begge tuppene er rundet 3000g.

 

Nå har vi bare en uke max før sykehuset venter. Mon tro om noen av oss kommer i gang denne uken? Men du og jeg, mtep, kan jo klappe oss litt på skulderen i dag. Nå er de ikke premature lenger, disse "små" som hindrer oss fra å bevege oss fritt. Håper det er friske og sterke småfolk som er klare for verden!

 

Jeg sover svært dårlig om natta og vurderer et par netter på sykehuset til uka om det ikke blir bedre. Er så redd for å komme utslitt til fødsel, da jeg har opplevd det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fyller ut m info, JPH. Du kom igang på egen hånd du. Hvorfor ble d ks? Beklager om du har sagt det før, jeg har ikke hukommelse.. :)

 

Riley, vi nærmer oss! Kynnere døgnet rundt her, og stadig mensverk og vondt. Vil så gjerne komme i gang på egen hånd.......

Jeg måtte ha KS pga en muskelknute som lå på livmoren min. Kunne ha født normalt, men det kunne også bli en del komplikasjoner med den. Så da tok jeg ikke sjangsen. 

Hvordan står det til med dere? Er veldig spent på hvem som er neste mann ut her. Jentene mine vokser godt å legger på seg slik de skal. 

Skal på ny kontroll på helsestasjonen i morgen, håper da at begge har bikket 3 kg, noe som jeg regner med.

Tv2 var 2980 for en uke siden, og tv1 var 2780 så gjør nesten regning med at de er over 3 nå. De spiser godt nok til det hehe. 

Tiden nå går så fort, de har begynt på sin 4.uke her. De er 4 uker på torsdag som kommer, noe som også er min orginale termin dato :)

Fikk også min første treningstur på receren i går. Har trent gjennom hele svangerskapet, men ikke noe etter uke 33+2, da måtte jeg stoppe. Så det har gått 6 uker uten noen form for trening. Utrolig godt å komme igang igjen, men FY FAEN så tungt. Er jo vandt med å konkurere på sykkel, både terreng og landevei....nå følte jeg meg som en skikkelig kjerring på to hjul. Men får trøste meg med at det bare er 3 uker siden fødsel, så kan vel ikke forvente noe mer ;)

Men godt å være igang igjen uannsett :) Nå er kampen igang for å komme meg inn i mine egne klær så fort som mulig. Har enda 19 kg for mye  :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du tenke deg meg som ikke har fått trent på 9 MND! Er jo et sjokk for kroppen! Gleder meg villt til første løpetur, spinningtime, fjelltur. Har også 20 kg som jeg gjerne leverer tilbake og er spent på barseltiden, og hva jeg kan forvente. Gøy å høre at du er i gang allerede da. Håper selv på å komme i trening innen 6 uker. Bare det å få brukt kroppen igjen, kunne ta seg ut og SVETTE! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, så kjekt med oppdatering fra dere jenter:-)

Jeg GLEDER meg også til å bruke kroppen igjen!!

 

Ellers er jeg 35+5 idag, og det kjennes ut som om en fødsel er rett rundt hjørnet, men hva vet vel jeg...har iallfall dusjet :) Er snart i uke 36 iallfall, det syns jeg er bra.

Veldig god størrelse på knøtta deres! Nå ligger dere 1,5 uke foran meg, så det er vel helt naturlig :)

 

Puma, begge mine ligger i hodeleie, og etter å ha lest en oppdatering fra deg tidligere, har jeg tenkt å be jordmor/lege om å prøve å holde tv2 i hodeleie når tv1 kommer ut (jordmor på sykehuset sa tv2 kunne finne på boltre seg i livmoren når tv1 ble født). Har ikke lyst på setefødsel, selv om tv1 har "laget motorvei"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanlig, Riley, at de står klar til å holde tv2 på plass. Har du mere symptomer nå, siden du føler du nærmer deg? Føler at det har stagnert litt her, ingen nye symptomer el tegn. Blæ!

Men til gjengjeld har jeg vært syk i helgen, mmageinfeksjon, så kanskje like greit å komme seg litt først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger tv1 i hodeleie, mens tv2 lå i seteleie når jeg kom inn på ul på fredag, men snudde seg til tverrleie under undersøkelsen! Så her turner iallefall tv2 fortsatt rundt enda. Jordmora sa at de ikke trenger å feste seg før fødsel når det er svangerskap nr 2 eller 3. Det er tv1 som ligger først, så om det blir naturlig fødsel i løpet av uka, spiller det ingen rolle hvordan tv2 ligger. Legene styrer han ut uansett:-). Ellers er det fortsatt mye kynnere på kveldstid som er vonde! I dag har vi ommøblert på 3 soverom og gjort klart rom til au pair. Har løftet, vasket, støvsugd og montert møbler, så er helt utslitt nå!!! Dårlig planlagt å legge all denne jobbingen til en uke før tvillingfødsel, men men...det måtte gjøres! Og det ble SÅ fint på alle rommene! Særdeles fornøyd med dagens innsats! Spennende å følge dere damer nå på innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puma, sikker på d er mageinfeksjon? D er jo vanlig at tarmene tømmes før fødsel..

Mtep, ja d er en spennende tid vi er i:-) litt misunnelig på dg og puma som har max en uke igjen. Men har max 2,5 uke igjen selv.

 

Puma, kynnerene har tatt sg opp igjen, de har holdt på i hele dag, noen litt vondere. Ellers så har jeg vert veldig trøtt de siste dagene. D er på en måte summen av alt, har litt andre småting også som gjør at jeg tror fødselen ikke er langt unna. Men d kan jo stoppe helt opp, hva vet vel jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått en dato da, Riley? Ks? Går helt i surr for meg, så jo nå at det er Benevy som skal på man 15.07.

 

Desverre sikker på mageinfeksjon, siden både ungen og mannen er like syke.

Mtep, så sprek du er! Helt utslått jeg, så en sånn økt hadde jeg ikke maktet. :)

 

Spent på morgendagen og UL, hvordan de ligger og hvor store de er.

 

Benevy, hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vanlig fødsel på meg. Det er sendt henvisning til sykehuset for igangsetting, så håper jeg for en dato å forholde mg til snart. Men det kan godt starte av sg selv:-)

 

Stemmer, dere er 3 stk som snart er i mål. Misunnelig!

 

Du må oppdatere oss i morgen puma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått en dato da, Riley? Ks? Går helt i surr for meg, så jo nå at det er Benevy som skal på man 15.07.

 

Desverre sikker på mageinfeksjon, siden både ungen og mannen er like syke.

Mtep, så sprek du er! Helt utslått jeg, så en sånn økt hadde jeg ikke maktet. :)

 

Spent på morgendagen og UL, hvordan de ligger og hvor store de er.

 

Benevy, hvordan går det med deg?

Hei i gjen alle dere vakre tvilling-gravide :) 

 

Nå er jenterommet helt klart, fødebagen er ferdigpakket og det er jeg også. :P Hvordan gikk det på UL i dag Puma? 

 

Jeg har fått umenneskelige mengder med vann i kroppen de siste to dagene... Føttene mine ser ut som elefantbein og ansiktet mitt har ingen form lengre. Jeg har problemer med å bevege fingre og tær, så det har blitt noen late dager denne helgen. 

Vurderer å ringe til fødepol og ta en sjekk i og med at det har kommet så plutselig. Hvordan er det med dere andre og vann i kroppen? Mye eller lite? Kom det plutselig eller gradvis? 

 

Puma og Mtp; nå er snart dagen her, er dere klar? :) 

 

Det nærmer seg jo forsåvidt for alle sammen her inne! :) Håper alle kommende tvillingmammaer her inne er i best mulig form og klar for siste innspurt. :)

Endret av Benevy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benevy, jeg har også vann i kroppen, sånn jevnt fordelt. Ikke så mye, men de som kjenner mg godt ser d. Har bare sneket sg på. D kan vere tegn på svangerskapsforgiftning, så skader nok ikke å ringe føden siden du har fått d ganske brått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle.

Da er siste kontroll ferdig, tv1 i hodeleie og tv2 på tvers. Rundt 3 kg hver og temmelig aktive. Fikk nok en gang tilbud om avlastning siden jeg knapt klarer å gå og ikke sover om natta. Så nå er jeg igjen i en sykehusseng og blir nok et par dager.

 

Fikk beskjed om at igangsettelsesdagen må jeg ringe inn på morgenen og høre om de har tid. Jeg er altså ikke garantert å bli satt i gang på mandag. :(

 

Benevy: jeg har sluppet unna vann i kroppen, kanskje fordi jeg ligger mye? Aner ikke, men glad jeg slipper det i tillegg til alt annet. Trøst deg m at det er vekt som renner fort av igjen. :)

 

Er redd jeg ikke har krefter igjen til fødsel om jeg ikke snart får søvn og hvile. Håper på god hjelp her inne nå. Tårene bare renner ukontrollert til all tid, og jeg klarer ikke å ta meg sammen. Jeg som sjeldent gråter ellers.. :)

 

Krysser ALT jeg har for at alle tre kommer igang naturlig, er modne og uthvilte, og at vi får enkle fødsler og friske barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er IKKE særlig sprek nei Puma. Brukte nok det jeg hadde av krefter og litt mer enn hva jeg har, i går. Måtte bare! Men samboer som gjorde det meste selvfølgelig. Jeg satt mye på gulvet å kommenterte! Herlig å høre at jentene dine er rundt 3 kg puma. Det gjør starten så mye enklere. Når det gjelder vann i kroppen, har jeg faktisk sluppet helt unna det. Har ikke hatt vann i kroppen i tidligere svangerskap heller. Ligger fortsatt på 13 kg opp, og de kiloene ligger nok på magen. Er jo 6,5 kg bebis inni der... Vet ikke hva som gjør at noen får så masse vann og andre ikke. Fortsatt lykke til alle sammen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær obs på vann i kroppen. Jeg hadde svangerskapsforgiftning, og en av symptomene er at det kommer mye vann i hender og føtter. Det kommer raskt og mye. Jeg hadde totalt 14 kg vann, følte meg helt sprengt på slutten. Godt jeg var innlagt på obs-post. Bare de siste 4 dagene kom det 6 kg vann i ben og hender, og da lå jeg bare i senga. Hadde ikke mulighet til å bevege meg. 

 

ta kontakt med jordmor eller føden og få det sjekket ut.  En tlf for mye enn for lite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dere andre? Fremdeles på sykehuset og blir til i morgen. Ikke snakk om å få fremskyndet igangsetting. Virker ikke som om jeg skal komme igang på egenhånd og det gjør meg temmelig nedstemt.

 

Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange VONDE kynnere her, men ellers ingen tegn til at noe skjer. Er innstilt på at de holder seg der inne til mandag. Skal på Pre Pol på fredag, planlegging av ks'et. Da får jeg tidspunkt osv. Gleder meg sykt til å få dem ut nå!!!! Er du fortsatt ikke lovt igangsetting på mandag puma????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men bare såfremt det er kapasitet. Mindre vonde kynnere også her, så er redd for å være helt umoden på mandag... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...