Gå til innhold

Innspurt med tvillinger, skravletråd.


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Syns du er flink jeg puma... Sy sengetøy? Og ommøblere soverom... Jeg er veldig giddeslaus og orker egentlig ingenting. Jeg har faktisk vært en svipptur til Oslo et par dager. Deilig med litt alenetid. Var på besøk til ei venninne. Kjørte ned og tok fly hjem igjen. Det gikk helt fint. Nå blir det avslapping hjemme de siste ukene frem til prinsene kommer den 15. Juli. Jeg tenker også å ha kun ei seng på deling til tvillingene i starten. Også har jeg kjøpt ei lekegrind på 1x1 meter hvor bunnen kan heves, som jeg skal ha som dagseng på stua. Så får de sove sammen:-). Har også fått tvillingvogna som jeg bestilte fra Tyskland, men mangler bagene enda. Håper de kommer neste uke. Mye som skal på plass nå når det begynner å nærme seg:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så store jentene dine er puma:-) Men det er jo en veldig stor usikkerhet i vektestimeringen. Jeg er glad veksten avtar litt nå da, de skal jo ut:-) Mine ligger også i hodeleie. Har nedpress og kynnerene tar seg bare opp for hver dag, så spent om jeg går tiden ut. Jeg ønsker dem iallfall velkommen i begynnelsen av juli...

Hvordan orker du å reise rundt mtep? Jeg har nok med å dusje og gå i trappene hjemme.

Er så stor og vond nå og tungpusten, og det går lenger og lenger tid mellom de gode dagene. Har også blitt trøttere. Sover noen timer ekstra til dagen nå. Magen er et forstrukket trommeskinn, og går bare og venter på strekkmerker nå.

Vi går og venter på innkallelse til fødselsforberedende samtale, bekymrer oss litt for at samtalen kan komme for seint :blink: Det vil vise seg.

Vi mangler fortsatt seng og vogn, håper å få sengen på plass denne uken.Vi har også tenkte å la dem få ha hver sin ende til å begynne med.

Sommeren skal ferieres hjemme i hagen, den begynner ikke skikkelig for meg før knøtta er ute. Gleder meg sykt til å få puste fritt, jobbe i hagen, forhåpentligvis ta en øl av og til...da skal jeg være fornøyd. Er ikke så kravstor, det er de dagligdagse tingene jeg savner og gleder meg til først og fremst. Er innerst inne klar over at mye av tiden sikkert kommer til å gå til amming, sterilisering, bytting av bleier og soving men kan jo være heldig å få to rolige lam som sover mye....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det meste på plass. Skal også ha en 1x1m lekegrind som kommer til å fungere som lekegrind og dagseng i stua. Sengene skal kun brukes om natta. De skal dele seng nå i starten, men om det ikke funker så har de hver sin allerede klart. Skal faktisk ikke ha de inne på rommet vårt i starten, men på sitt eget rom også fra dag en. Har fått mye tips frem og tilbake, og her har eg kommet frem til at det beste for oss og de er eget rom, (ligger vegg i vegg) jeg kommer ikke til å klare å dobbeltamme om natta i senga alikevell, så jeg har plasert en godstol med alt jeg trenger på rommet til jentene, så der blir det mating.

 

Har planenen klare, men selvsagt, ting kan jo skje så ikke sikkert det blir som jeg tror, men håper jeg klarer rutiner fra dag 1. Vet at det blir det beste for alle om vi klarer det.

 

Var hos Jordmor i går, og hun venter nå egentlig bare at fødselen min skal starte av seg selv. så får vi se om hun har rett ;) Er ikke moden enda, men det kunne skje når som helst. så da er det bareå vente. Har egentlig hatt to veldig gode dager og netter, sovet rundt. ikke vært på do i det hele tatt i løpet av natta, så kansje dette er et tegn ;) håper det :)

 

Hvordan er formen deres? noen modningstegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min lå også over hva vekst angikk. Han var tynn, men lang og "muskuløs". Er spent på hvor veksten stopper m jentene, jeg tenker en del på at jeg skal orke å føde dem også. :)

 

Ellers har jeg ikke mye modningstegn, m unntak av MYE og kraftige kynnere, noe stikking nedentil, begynnende nedpress..

 

 

Gleder meg til å begynne å trene igjen. Ahhhh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke mye tegn til modning nei. Kanskje like bra iom at jeg har planlagt ks 15. juli. Vil jo gjerne at de skal holde seg der inne til da. På st.olavs har de to vektgrenser når det gjelder tvillinger. Det ene er 2100gram. Er de under det må de legges inn på nyfødt intensiv. Er de under 2750 gram må de følges opp nøye i forhold til mating. Krysser fingrene for at begge er over denne grensen. Er nok enklere å få de samkjørte om de kan mates til samme tid fra dag 1. Trasig om en må maten hver eller annen hver time, mens andre kun hver tredje time. Greit å få de inn i samme rutine med en gang, sikkert....:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo sagt jeg vil ha dem tidlig, men ikke for tidlig. Av og til er jeg sikker på at de kommer i løpet av juni (for tidlig!),bare en følelse jeg har. Tiden vil vise. Modningstegn og modningstegn, har som puma nevner kynnere som har tatt seg opp den siste tiden, litt stikning nedentil og nedpress i perioder (kjenner også at det presser bak av og til). Ellers føler jeg bare at kroppen begynner å nå sin grense for hvor mye den kan vokse etter hvert. Nei, det er en spennende tid foran oss;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos hvor mye kroppen kan vokse, er det flere som svir i magehuden? Kjennes ut som om huden revner, men ingen synlige merker så langt. Men det svir og gjør vondt!

 

Tenker at hvis jentene skal legge på seg over en kilo til hver så kommer jeg til å revne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos magehuden: smør dere inn med Dr.Greve strekkmerkekrem. Tror nok ikke den hjelper for å forebygge strekkemerker(tror ikke på slike kremer) men den hjelper utrolig på kløing og følelsen av at det svir. Den er utrolig deilig å smøre på og lukter utrolig godt. En liten magemasaje på kvelden før jeg legger meg om kvelden er deilig. ANBEFALES!!!!!

 

Ellers så er det utrolig hvor stor magen faktisk kan bli. Jeg trodde jeg hadde nådd grensa i uke 34, men neida...jeg begynner på uke 37 i morgen, og magen den bare vokser og vokser..og bank i bordet...ingen strekkmerker.

Egentlig er jeg jeg sjokka at jeg jar kommet så langt som nå. Hadde trodd jeg skulle føde lenge før tiden. Men de er visst veldig glade i magen min, og godt er det. Vet at de har det best der inne, og blir enklere for meg og dem etterpå. slipper unna mye styr om de kommer over de magiske grensensen.

Så neste mål nå må være å komme over uke 37 fullførte. Da er de regnet som fullgåtte og ikke prematur.....7 dager til, det skal jeg klare.

har keisersnittdato 24.juni, og da er jeg fullførte 38 uker, men får se om de blir inne så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en uke hvor d gjorde veldig vondt over navlen og svei. Tenkte nå ryker underhuden. Men nei.

Jeg er så lei av å pese som en idiot, skal ingenting til. Trenger mer luft!! Og igår klikket bekenet helt, kunne mesten ikke kare mg på do:-( men virker som om d har en bedre dag idag.

Dagens første klagesang..

Ha en fin dag jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhhh, ferdig m u 33, fire uker igjen!!!!!!

 

Har aldri følt meg mindre flott. Blast, fett hår, vann i kroppen, vinterblek, full av myggstikk, vaggende og pesende rundt i en kropp som føles som 90 år..

 

Sukk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhhh, ferdig m u 33, fire uker igjen!!!!!!

 

Har aldri følt meg mindre flott. Blast, fett hår, vann i kroppen, vinterblek, full av myggstikk, vaggende og pesende rundt i en kropp som føles som 90 år..

 

Sukk.. :)

 

hehe, vet akkuat hva du mener. Men det rare er at dagene er så opp og ned. I dag er en av de gode dagene. Har faktisk sovet i natt selv om jeg våknet kl 06 og lys våken, men klarte å slumre til 9.

Så i dag blir det siste rest av klær til jentene som skal sorteres etter str og baking av knekkebrød. Kansje får jeg meg en liten tur også. Det er et par dager siden sist. Merkelig at dagsformen skal være så opp og ned. Men kan jo ha med at det faktisk IKKE er så varmt ute. Deilig vind og 16 grader...me like ;)

 

Maks 15 dager til keisersnitt. Begynner og nærme seg kraftig her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, ja det hjelper m riktig temperatur. Har også store vekslinger mellom gode og dårlige dager. Gjerne et par gode før jeg igjen nærmest klapper sammen, er helt tom og bare ønsker å grine.. I dag er det 100 grader i sola, og jeg sitter fast med kranglete unger alene. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad dagen din er god, jph, måtte du få mange sånne i innspurten. Måtte vi alle få det.....! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk og lov for at varmepumpe er oppfunnet sier jeg. Bruker dn som aircondition:-) Og ja 16 grader ute er fint.

 

De gode dagene blir d ferre og ferre av har jeg merket, men har liksom komt så langt nå, d er en motivasjon i seg selv. Men ja griner litt innimellom, men ikke så mye som før:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi...mye lik form her ser jeg. Jeg hadde også en skikkelig bad day i går. Va nesten ikke gående. SÅ vondt i musbenet (beklager benevnelsen). Men bedre i dag jeg også. Har montert babyseng nå og fått satt opp på soverommet. Ble å fint og koselig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart meg med ett strekkmerke og det går rett gjennom navlepiercinghullet. Ellers har jeg ingen. *bank i bordet*

Jeg smører meg med biotherm bodylotion uten parabener og bruker sebamed dusjolje på puppene og magen når jeg dusjer. Det fungerte veldig bra sist og har funket så langt. Jeg sprakk forresten litt rett over strekkmerket for en uke siden ca. Hadde glemt å smøre meg og begynte å klø på magen. Klødde litt igjen og dermed var det gjort. Fikk en liten rift rett over strekkmerket som var der fra før. Så nå er jeg supernøye på smøring!

 

Her har forresten vannet økt på i det siste. Føttene mine ser ikke ut og fingrene er blitt ordentlig pølsete. Hr gått med gifteringen i kjede rundt halsen lenge, men fant ut jeg skulle teste hvor lang inn på fingeren den går nå. I dag stoppet den etter to ledd. Fikk den ikke over den andre knoken i det ele tatt. Den passer faktisk på lillefingeren. Altså den sitter perfekt på den!! Sier litt om størrelsen på hendene mine :-/ blæ!

 

Men, nå er det bare en uke igjen til igangsetting. Sheit! Blir godt å være ferdig med gravidmagen, men jeg kommer nok sikkert til å savne den litt likevel... Men fy som jeg gleder meg til å kunne bøye meg uten å være helt pest etterpå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk om redebygging i dag. Barnerommet er ferdig, begge sengene er oppredd, det samme er vogna. Alle klærne er sortert og lagt på riktig plass, knekkebrød er bakt og det meste på badet er der det skal være. Phuuu nå kan de bare komme ;)

 

Må bruke de gode dagene når de er her, men det er som dere sier.....lenge mellom hver gang.

 

Skal til jordmor på ny kontroll i morgen. Er enda stor fare for svangerskapsforgiftning her, og har mye vann i kroppen. Har ingen fasong fra knærne og ned til føttene. :( ringen min,,,,,hehe,,,,den har ligget i en skål lenge nå. Gleder meg til å få kroppen tilbake. I morgen er jeg 36+0 og akkurat to uker til KS, om jeg får gå så lenge. Får se hva de sier på sykehuset. Ny UL der på torsdag. Håper egentlig å gå til 38+0. Vet at det er det beste for jentene. Og det er jo tross alt bare to uker til. MOTIVASJON lenge leve hehee

 

Hvordan har dagen deres vært da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en av de bedre for min del. Har vært på sightsing i egen by med venninne og familien. Middag ute på restaurant og bort på bursdagsbesøk i kveld. Men kjenner det begynner å presse ganske mye nedover nå. Har ikke ul time og måling av cervix før 20. juni. Har 5 uker igjen i morgen til ks! Her er faktisk alle ringer på sine fingre enda! Ikke fått noe vann i kroppen (bank i bordet!). Men har ikke hatt det i tidligere svangerskap heller, så mulig jeg slipper unna denne gangen også:-). Lykke til hos jordmor i morgen j.p.h.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, nok en dag i mål! En seier hver kveld! 29 dager igjen!

 

Kom meg ut av huset i dag, og fikk timene til å gå litt fortere. Ergo litt lykkeligere Puma. Vet ikke hvor mye mer jeg får gjort hjemme før de kommer, føler jeg har mer å hente på å komme meg ut av huset.

 

Går og venter på tvillingboomen skal komme i gang jeg. JPH og Lollo, nå er det like før - er så spent på deres vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ligger jeg på obs post på Ullevål. Har fått påvist svangerskapsforgiftning, så får vi se hvor lenge de lar meg ligge her. Her e det kjeeeeedelig, men bra

At de holder meg under oppsyn. Da

Er tvillingene i godt behold.

Så da er det bare å se om jentene får se dagens lys denne eller neste uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai da! Hva slags symptomer hadde du? Ble du verre i dag?

 

Godt du er i gode hender da! Hold oss oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer som jeg har er kvalm, hodepine, ødemer, vondt i magen, høyt blodtrykk og generel dårlig form. Blir spennende å se hvor lenge de lar meg gå slik som dette

Men skal holde dere oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ønsker deg masse lykke til j.p.h. Godt og trygt de holder deg på sykehuset. Blir spennende dager fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sugen på å begynne å ta mindre hensyn jeg nå framover. Har jo hele tiden måttet avstå fra sex, aktivitet pga morkake som lå foran, men nå er den jo trukket tilbake. Cervix er hele 4,5 cm, og jeg er redd for å ikke modne nok til igangsetting. Tenkte kanskje bringebærkapsler, litt mer fysisk aktivitet og litt sex ville bearbeide kroppen litt. Burde ikke være noe i veien for dette nå som jeg er utenfor faresonen? Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si om det er lurt eller ikke... Det er vel 7 uker igjen til ul-terminen enda, er det ikke? Vi har vel 31.07. som termin begge to. Men skjønner VELDIG godt at du har lyst å ta mindre hensyn nå fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...