Gå til innhold

Innspurt med tvillinger, skravletråd.


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

lykke til jph, og hold oss oppdatert!:-)

 

puma, jeg hadde nok begynt å ta mindre hensyn. jeg og mannen er vel av den formening at knøtta kommer når kroppen ikke har plass lenger. men det er jo en valg du må ta. har selv søkt på kjerring råd etc, og slik jeg forstår det, de få som faktisk kan virke vil ikke ha noen effekt før kroppen er moden og klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Tror jeg skal ta tilbake dette med lite modning. I dag hat kynnerne vært vonde, og i kveld har jeg hatt vondt som et belte rundt korsrygg og front, og smertefulle kynnere kom i tak. Noen av dem var så vonde at jeg vurderte å stoppe bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm høres ut som om det er modning på gang ja. Kan gå fort nå....jeg mener jeg har fått beskjed om å kontakte føden hvis kynnerene setter seg i ryggen.

 

Jeg har fått skikkelig problemer med bekkenet, på forsiden under navlen og ned og utsiden av hoftene. Håper d blir bedre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plages skikkelig m bekkenet jeg også nå. Vondt å gå. Fremdeles tette kynnere, men vondtene er borte. Bør vel håpe på å holde dem inne litt til, men må innrømme at jeg ser fram til alle tegn på at noe vil skje snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tror jeg blir mamma i dag. vannet er godt :) oppdatere etterpå :) wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir såååååååååå frustrert. 

 

har ligget innlagt på obs post pga svangeskapsforgiftning siden mandag. Det er absolut INGEn som kan gi deg noe klart svar på hva som skjer, når og hvordan. Alt du får høre er at legene skal komme, de snakker svada i 5 min. sier de skal komme tilbake, men gjør det ikke. Før dagen etter, og da er det likt.

 

I går skulle eg ha ultralyd for å finne ut hva som skjer videre, legen kom, snakket svada i 5 min, jeg skulle bli hentet når det var min tur, så skulle jeg få svar....klokka tikket, og timene gikk....neida,,,vi har ikke glemt deg sa de når jeg spurte på vaktrommet kl 16, hmmm kl blir fem, halv seks, kvart over seks kommer jordmor og skal snakke me meg. Dagene hadde blitt så hektisk at de ikke hadde hatt tid. Jeg skulle da blir først pri i dag. 
Jeg brøyt sammen, og får som svada at ...men tenk på barna de har det best inni deg....bla bla bla...hva me meg da. skitdårlig og sengeliggende og null svar. tappet for energi....hva slags utgangspunkt er det?

i natt startet murringen, vannet gikk. kl 09 startet de med forberedelser på meg. Legen skulle igjen komme for svar, hun kom inn...snakker svada om ja vi får se hva som skjer i dag. Du skal jo egentlig ikke keisersnitt før om 11 dager, så vi får se...må sjekke deg på ultralyd først. Henter deg om litt. skal bare sjekke ut noe først.....har det hendt noe NEEEEEEEEEEEEEEI. så her ligger jeg. vet ingenting, er så lei meg, frustrert, og kjenner bare jeg vil gi opp. dra meg og føde på badegulvet om så er. Orker snart ikke mer av dette. 

 

Og er det noe jeg kan gjøre? neida....nå er jo legene på lunsj....

de gjør alt de kan for å få meg på 37+0...helvetes statisikken som ikke vil ødelegge. gir vel f i den jeg.   Er 36+2 i dag forresten...

 

sorry sytingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, jph! Lykke til! Venter i spenning på oppdatering.

 

Ojda, så vonde kynnere at man vurderer å stoppe bilen høres kjent ut. Jeg har hatt noen veldig urolige netter nå. Våkner hver andre time av vonde kynnere og veldig vondt i korsryggen. I går var det nesten så jeg lurte på å ringe føden, men plutselig gav alt seg og jeg fikk sove igjen. Har hatt de samme smertene i natt og morges, men ingens reglemessig. Jeg skal ha med meg konsert i bhg til prinsessen min i morgen så jeg nekter å gå i fødsel før helgen.. Hehe ;) men det skal bli godt å bli ferdig snart.

 

Bekkenet krangler mer og mer her. I dag skal jeg heldigvis til fysio og bli trykket litt på. Det blir siste gang før fødselen. :) fysioterapeuten anbefalte meg faktisk å gå til nålebehandling etter fødselen siden jeg er så stiv i muskulaturen i hoftene, nedover lårene og langt opp i ryggen. Tror nok jeg skal ta tipset hans videre og få gjort det. Går dere til fysio, puma og riley?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ser jph kom med innlegg mens jeg holdt på å skrive. Hva i all verden er det legene driver med? De kan jo ikke la deg ligge der på vent i flere dager. Jeg hadde raknet. Skjønner godt du vil dra og heller føde på badegulvet! Stor klem til deg, jph! Syting er helt lov når man blir behandlet på den måten der. Har du noen med deg der eller er du alene? Jeg synes det av veldig godt å ha mannen der som maste på leger og jordmødre for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai, dette høres ikke godt ut, JPH! Jeg kjenner selv hvor fortvilet jeg blir over dårlig oppfølgning i svangerskapet, og kan bare forestille meg hvordan du har det nå. For meg har det vært en blytung belastning å gå med tvillinger, og jeg har snart hverken kropp eller krefter igjen.

 

Får håpe de skjønner hvordan du har det og kan komme deg litt i møte. Ikke ok å ligge alene og føle seg helt glemt, hormonell, sliten og sårbar som en er.

 

Er temmelig skjør selv jeg. Mannen må jobbe ekstra om dagen og jeg føler meg ensom og mye overlatt til meg selv. Føler meg overlatt til husarbeid, unger, matlaging ol - som jeg ikke klarer å gjøre. Og mannen sitter fast m jobb og kan ikke avlaste. Når han endelig kommer hjem på kvelden sovner han av utmattelse. Har liksom ikke hjerte til å klage på han, han er jo bare et menneske.

 

Misunner dere som har familie og mann rundt dere til å avlaste, vise omsorg og støtte. Kunne dødd for litt massasje, selskap og hjelp disse dagene. Sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende, jph! Lykke til! Venter i spenning på oppdatering.

 

Ojda, så vonde kynnere at man vurderer å stoppe bilen høres kjent ut. Jeg har hatt noen veldig urolige netter nå. Våkner hver andre time av vonde kynnere og veldig vondt i korsryggen. I går var det nesten så jeg lurte på å ringe føden, men plutselig gav alt seg og jeg fikk sove igjen. Har hatt de samme smertene i natt og morges, men ingens reglemessig. Jeg skal ha med meg konsert i bhg til prinsessen min i morgen så jeg nekter å gå i fødsel før helgen.. Hehe ;) men det skal bli godt å bli ferdig snart.

 

Bekkenet krangler mer og mer her. I dag skal jeg heldigvis til fysio og bli trykket litt på. Det blir siste gang før fødselen. :) fysioterapeuten anbefalte meg faktisk å gå til nålebehandling etter fødselen siden jeg er så stiv i muskulaturen i hoftene, nedover lårene og langt opp i ryggen. Tror nok jeg skal ta tipset hans videre og få gjort det. Går dere til fysio, puma og riley?

Høres ut som det skjer ting hos deg også, Lollo - men du har vel snart gått tiden ut? Går ikke til fysio nå, men burde sikkert - det gjør VONDT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oppdatert liste: (selv om det ser ut til at tvillingboomen begynner før tiden.)

 

Jentene på haugen 11.07. (Planlagt ks 24.06.)

Lollo83 15.07. Igangsetting senst uken 17-22.06.

Puma 31.07. Igangsetting uken 8-14.juli.

Mamma_til_en_prins: ks 15. Juli

Riley 09.08.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jph, d hørtes frustrerende ut! har du noen som kan pushe litt for dg? 36+2 er jo kjempebra. Knøtta skal være fult utviklet da.

 

Tror vi alle er enige om at å gå svanger m tvillinger er tøft. Men nå er vi snart i mål.

 

Jeg går ikke til fysio m bekkenet lollo. D ventet med å slå sg skikkelig vrang til jeg var "ferdig" m legen, og nå er jeg så nerme en fødsel (tror eg selv:-)

 

Er stor tyngdefølelse nedover tegn på modning? Tisser HELE tidn nå pga press nedover og kynnere. Leter etter modningstegn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tyngdefølelse nedover er modning. Har begynt å kjenne slikt nedpress siste par uker. Vil ha mange modningstegn- NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte hos fysio for bare tre uker siden, men det har virkelig hjulpet. Kan anbefales å gå til legen og klage. Jeg klarte knapt å gå så får dekket alt. Har hatt to behandlinger i uken til nå. I tillegg får man dekket det hvis bekkenet krangler etter fødselen også. I inntil 6 mnd etter påbegynt behandling. Hvis man har diagnosen bekkenløsning med gangvansker vel og merke.

 

Huff, riley, det høres slitsomt ut sånn som du har det. Har du mange barn fra før? Jeg har en jente på 18 mnd og nå klarer jegikke være alene med henne så lenge om gangen. Hvis mannen skal noe på ettermiddagen eller noen timer i helgen, stikker jeg på besøk til mine foreldre eller ber en av søstrene mine på besøk så jeg får avlastning. Her er mannen sykemeldt 50 % ut denne uken pga en vond fot, så jeg har fått mye hjelp hjemme. Ellers er jo han aldri hjemme fra jobb før kl. 17..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bekkenet ikke blir bedre for jeg heller vurdere legen. Men er lei av å møte opp her og der og føle at det var waste of time.

 

Det er puma som har det slitsomt lollo:-) jeg har ikke barn fra før av (takk og lov - har nok med å stelle med selv. Jeg er blitt så lite mobil at huset snart føles som et fengsel) Men syns dere er gode som må ta dere av både hus og barn. Men må legge til at mannen min er kjempeflink. Han driver med litt redebygging nå, må bare bli ferdig med noe oppussing før knøtta kommer:-) Og han har overtatt handling, støvsuging etc.

 

32+3 idag, skulle ønskt tiden gikk litt fortere....!! Og jeg trenger snart noen tydelige tegn på at kroppen modnes. Forstår det slik at kroppen bruker litt tid på å modnes, hvis jeg ikke tar helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er meg du mente, Lollo, har jeg en gutt på 6 sammen mannen, og to ungdommer som han hadde fra før. Men det er nok ingenting imot en på 18 mnd! Ære være deg, håper du får MYE hjelp! ;)

 

Nå er JPH'S jenter født, så da er tvillingboomen endelig i gang! Vet du mer, Lollo - du er vel neste? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja det gikk visst litt fort i svingene i forrige innlegg. Var selvfølgelig deg jeg mente, Puma. Er de store flink å hjelpe til hjemme? Tror jeg hadde forventet det altså. Det har egentlig gått veldig bra her selv om min lille fortsatt er liten. Hun elsker å gjøre ting selv og klatrer opp i stoler og går i trappen på egenhånd, så vi slipper å bære henne hele tiden. :)

 

Måtte inn og se på junimagetråden om jentene til jph. Så bra at de kom! Gratulerer så mye, jph!! Vakre navnde har fått :) spent på om det ble ks eller vaginal fødsel og hvordan fødselen gikk. :)

 

Jeg legges inn og settes i gang på mandag, puma. Md alle de modningstegnene jeg har hatt de siste månedene må jo kroppen være klar for fødsel litt raskt. Ble satt i gang på overtid sist, men da fantes jeg ikke moden og det tok over 1,5 døgn før noe som helst skjedde. Men, da riene først startet tok det litt over 3,5 time før lille var ute. Håper på rask og grei fødsel denne gangen også (med mannen tilstede! Han rakk det ikke sist for jeg ringte for sent :(). Nå teller jeg ned til mandag. Bare tre netter igjen! Har så vondt om nettene at jeg knapt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Våkner annenhver time og klarer knapt å røre meg. Kynnere, bekkensmerter, ligamentsmerter, tissetrengt, you namn it... Og jeg må opp og ut av sengen for å tømme blæren! Snart ferdig! :) puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har JPH født????? Ååååååå gleder meg til å høre! Da er vi i gang! Juhuuuu!

Jeg har også den siste uken kjent ganske kraftig nedpress. Kjennes ut som noe har endret seg den siste uka. Skal inn på ul og måling av cervix neste torsdag, så det blir spennende å høre. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver puma ang å føle seg ensom og overlatt mye for meg selv. Min samboer pendler i jobben og jobber i new york! 10 dager hjemme og 10 dager i N.Y. Har jobbet sånn i hele år. Vi har to gutter fra før (3 og 8 år) som jeg må ta ansvar for i tillegg til hus og hjem.... Ja, må innrømme at det begynner å bli tungt nå... Heldigvis er samboeren på sin siste reise før fødselen nå, men så skal han være borte 14 dager denne gangen. Snufs... Har en del hjelp fra foreldre og svigerforeldre, som har vært helt nødvendig for å klare dette. Det var dagens syting og klaging fra meg...:-). Det er tøft å være tvillingsvanger! Klæm til dere alle likesinnede:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann var borte en natt pga jobben. Jeg hadde selvsagt en dårlig dag og sov mesten ikke dn natten. Redd for at han ikke skulle få m sg fødselen:-)

 

Jeg er klar for sex igjen og har også begynt å tenke på stimulering av brystene, men mannen vil vi skal vente litt til. Føler ikke at kroppen er på vei til å modnes i d hele tatt. Må innrømme at jeg har hatt nedpress lenge pga tv1 la sg m hodet ned i bekkenet før uke 20.

 

Lei nå, trøstespiste litt igår, svisker da jeg har angst for å få forstoppelse:-) glede meg til alt fungerer som før igjen:-)

 

God helg jenter og lykke til lollo:-) snart er d din tur:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle kommende tvillingmammaer :) 
Kan jeg få lov til å slenge meg på med dere her inne? 
Jeg runder uke 33 i morgen, mest sannsynlig med eneggede jenter. 

Begynner å bli litt stresset og urolig over alt som er i vente. Har en liten gutt på snart 2 år fra før, så dette blir jammen travelt. 
Jeg får vite om 2 uker om det blir igangsetting eller KS i uke 36-37... Vet ikke helt hva jeg håper på gitt. 

Noen andre som ikke har tenkt eller følt så mye over hva som er i vente før nå mot slutten? Jeg har akurat gått ut i ferie og har jobbet og vært i fin form fram til de siste to ukene. Føler meg mye ensom, litt panisk og veldig urolig. Hjelper ikke at samboeren jobber 2 uker borte og nettopp reiste, så han er ikke hjemme på en stund enda.. 
Var på kontroll i går og jentene har det visst bra og er estimert til å ligge på ganske nøyaktig 2 kg hver. Tviler litt på at de kan veie så mye, siden storebror bare var 3100gram ved fødsel i uke 42. 

Nå er det hetetokter, kramper i bena hele natten lang,, kvalme og dårlig humør for alle penga :/ 
Godt det ikke er lenge igjen, for jeg føler meg ikke mye høy i hatten gitt... 

 

Håper dere har en super helg så langt alle sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, jeg har gått fra å veie 58 kg til å veie 80, så jeg har seriøse pustevansker når jeg legger meg ned i senga...føler jeg blir kverka av min egen vekt :( Usj... Jeg gikk nesten ikke opp noe med førstemann, så dette ble et lite sjokk på kroppen min tror jeg :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...