Gå til innhold

Innspurt med tvillinger, skravletråd.


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Om det er kapasitet, men ikke er modent, gjør de ikke noe da? Jeg krevde å bli satt igang på forrige fødsel tiltross for at det ikke var tegn til modning i hele tatt. Det gikk fint, men var ganske tøft for kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Benevy: er du lovt igangsetting på mandag uansett modningstegn eller ikke? Blir så spennende! Kun 4 dager igjen av denne graviditeten...Hurra!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er det kapasitet blir jeg satt i gang.

 

Stille her inne nå, ingen som sniker i køen vel??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) 
Jeg har også mye kynnere og er generelt trøtt og sliten i kroppen. Vannet kommer og går litt, så tror ikke det er noen svangerskapsforgiftning på gang, bare varmen :P 
Tenk at vi er så nærme nå damer! 
Jeg har time på føde.pol i morgen, vekstkontroll og vanlig undersøkelse går jeg ut i fra, så vi får se da om vi får noen nye beskjeder angående den 15. Foreløpig har jeg forstått det slik at dato er helt fastsatt, men dersom jeg må vente noen dager pga liten kapasitet, så skal det nok gå helt fint.
Jeg er jo "bare" i uke 37 da, så det kan jo hende at det haster mer for noen andre :) 

Har dere peiling på hvor lang tid i gangsetting tar? Har forstått det sånn at det fort kan ta over 1 døgn? Har det noe å si om man har født før, eller er det kun modningen som avgjør hvor fort det går? Mange spørsmål her nå som det nærmer seg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt igang på forrige fødsel. Ble satt igang kl 15 og riene startet etter 2-3 timer. Gutten ble født 04.15 på natta. Tror det er veldig individuelt hvor lang tid det tar. Jeg hadde ikke modningstegn i hele tatt, så mulig jeg brukte litt lengre tid enn om det er modent? Ønsker deg masse masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Benevy!

Misunner deg tålmodigheten din! :)

 

De sier til meg at igangsetting gjerne tar lengre tid og krever mere smertestillende, spesielt om man er umoden. Litt lettere om en har født før.

 

Siden jeg er lite begeistret for smertestillende, håper jeg jo veeeeldig på å komme igang selv, men det ser mørkt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg hører til på ass. befruktning og har fulgt med dere fra sidelinja. Vil bare ønske dere lykke til med innspurten!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nurse77, jeg følger med deg også! :)

Takk for gode tanker - nå er endelig ventetiden over snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Puma. Her skjer det tydeligvis ingenting. Føler jeg lever i en boble og bare går og venter. For mer og mer modningstegn, kynnere hele dagen, skikkelig nedpress og stikninger nedentil, tror slimproppen holder på å gå for 3 gang, men.... Og nå begynner magen å bli tung og det gir bekkenet også beskjed om! Fått hemoride fra h...... Men på samme tid så er vi jo snart i mål, så håper jo at disse plagene snart vil sette i gang noe mer:-) Hadde vert kjekt å kommet i gang av seg selv!

 

Tenk 3 av dere kan komme i mål om 2 dager! Misunnelig!!!:-) Håper de har kapasitet til deg også puma.

 

Jeg har fått time til undersøkele på sykehuset 18/7 og det stod i brevet at jeg hadde krav på hjelp innen 24/7, hva nå som ligger i det. Men antar jeg forhåpentligvis kan hilse på gulla mine innen 1,5 uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er nå 04.01 på natta og her sitter jeg på stua. Har ikke sjangs til å sove:-(. Vondt i hofter og rygg. Har nedtelling av timer nå. Om 29 timer er gutta på utsiden av magen! Hurra!!!!!!! Var på Pre pol på fredag og gikk igjennom hva som vil skje i morgen, mandag på ks'et. Kjenner plutselig jeg gruer meg litt... Men samtidig åååå kor godt det skal bli å få de ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen, mtep, puma og benevy:-) misunnelig!! D kommer til å gå kjempebra og dere for endelig hilse på knøtta:-) håper de har kapasitet til å sette dg igang også puma. Jeg går enda og håper at d skal starte av sg selv...helst idag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :) 
Tusen takk Riley og lykke til med at kroppen selv setter i gang snart ! ;) Nervene er i høygir her nå for å si det mildt.... 

Har født en gang før helt naturlig og det gikk fint, men var ikke akurat behagelig, så jeg liker å tro at denne opplevelsen kanskje kan bli enda bedre i og med at jeg får epidural i morgen. 

Masse lykke til dere to andre som skal til pers i morgen og masse lykke til med formen og graviditeten videre dere andre her inne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Benevy: er du lovt igangsetting på mandag uansett modningstegn eller ikke? Blir så spennende! Kun 4 dager igjen av denne graviditeten...Hurra!!!!!

Oi, glemte å svare her visst ;) 

Jeg har ikke fått beskjed om at det er aktuelt å ikke bli satt i gang, så jeg regner med at det er uansett ja... Tror muligens det er litt mer hast på å få ut eneggede som deler morkake enn toeggede, pga av fare for morkake-svikt, men jeg er usikker gitt... 

 

Masse lykke til i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vakre damer! Nå pakker jeg det siste pog satser max på å få komme inn i morgen! Takk for lykkeønsker og lykke til dere også. Gir beskjed om jeg kommer inn i morgen og deretter håper jeg alt går bra på alle våre kanter av landet. Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og klem til deg, Riley - skal krysse fingrene for at du starter på egenhånd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oi da er dagen her! Om 3 timer er mine twins kommet til verden. Hurra!!!!! Har time på sykehuset kl 7.15, og er først på lista. Er så spent! Ønsker dere andre som skal til pers i dag masse masse lykke til. Vi høres/meldes!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være deilig å vite at man slipper å vente o dag, mtep! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D var jo kjedelig puma. Men du har aldri vert nermere!

Vet du noe mer om fødekøen? For du komme inn idg, skal de kontakte dg? Vi er noen fantastiske tolmodige sjeler, så mye som vi har ventet og ventet og bekymret oss! Krysser alt for at du for komme inn og bli satt igang idg puma!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på barsel-avdelinga, får vente her. Skulle få vite mer etter v overlappen nå kl. 15...

 

Fryktelig irriterende når de nektet å sette meg igang for fire dager siden da det var ledig kapasitet, og de visste at det ble fullt her over helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir satt ogang idg puma. For dumt at du må reise hjem igjen. Og d var bare teit at de ikke ville sette dg igang for 4 dager sidn. Jeg aksepterer at barna kommer først, men noen dager fra eller til når du er kommet så langt i svangerskapet??

Jeg har jo plan B, nekte å gå hjem på torsdag hvis de har kapasitet, har time for undersøkelse før jeg antar vi avtaler dato for igangsetting. Finner jeg ut om de er like striksne på sus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ikke noen igangsetting på meg i dag. Bare lyst til å grine av all ventingen. Ligger på Føden og venter på tur, og alle med rier blir prioritert før meg, og det kommer stadig nye fødende. Er ikke så veldig moden, så det blir ballong i morgen - hvis det blir noe... :(

 

Lurer på Benevy og Mtep.. Håper dere har hatt en fantastisk dag på alle måter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...