Gå til innhold

Innspurt med tvillinger, skravletråd.


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Skal inn å få ballongkateter nå, har bare 1-2 cm åpning. Men hele slimproppen gikk i dusjen nå nettopp. Får bare håpe at ballongen er effektiv så jeg slipper å gå i flere dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke helt, hadde fremdeles antydning til hals nå når jeg satte inn ballongen. Men det var tydelige endringer bare siden i går kveld. Blødde litt og var i ferd m å åpne seg så alt av slimpropp slapp taket. Godt tegn, sa legen. Nå gjenstår det å se hvor tungt dette skal bli.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Da kommer en oppdatering fra meg:-). Mine to prinser ble født på mandag kl 09.59 og 10.00. Gjennomførte planlagt ks som avtalt. Alt gikk stille og fredelig for seg, og to friske, skjønne gutter så dagens lys. Nr 1, Felix var 2940 gr og 50 cm. William var 3140 gram. Usikker på lengden da han hadde ligget i sete, og da måler de ikke lengde med det samme. Men han er vel 50-51 tenker jeg:-). Begge er rolige og tilfredse, og de koser seg i hver sin seng her på sykehuset. Min form er også fin og har akkurat vært oppe å tatt en dusj:-). Føler meg som et nytt menneske! Skal være her på sykehuset til fredag. Blir spennende å komme hjem. Hvordan går det med dere benevy, puma og riley???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer mtep:-) Det høres ut som om du har hatt en fin opplevelse! Kosa deg masse med de små, de høres ut som en drøm:-)

Jeg sitter her hjemme og er litt misunnelig på deg nå:-) har på en måte gitt opp håpet om at fødselen vil starte av seg selv. Skal til kontroll på sykehuset i morgen, har lyst å nekte å gå hjem. Men rekner med det blir igangsettelse neste uke.

 

Ja, da mangler vi bare en oppdatering fra benevy og puma:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.juli kl:06.01 og kl:06.10,ble jeg endelig 3 barns mor.

Fødselen ble i gangsatt 9.40 den 15.7,så dt tok i underkant av et døgn. Jeg hadde det jeg vil kalle en drømmefødsel og det eneste fysisket ubehaget i ettertid er stølhet etter epiduralen og kraftige etterrier. Jentene mine veide 2490 og 2375, så dt er mye styr md amming og mating, men det går seg nok til etterhvert tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal møte opp tirsdg morning for igangsetting, håper de har kapasitet.. tvillingene ble estimert til 2700 og 2900. Og de vokser noe j... for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere og gratulerer så masse til Benevy og Mtep! Her ble jeg igangsatt tirsdags morgen, og onsdag ca. Kl. 14 kom jentene etter en lang og hard fødsel. Begge kom vaginalt og i hodeleie, og jeg havnet på operasjonsbordet pga stort blodtap. Detaljer kommer senere, vi blir nok litt ekstra på sykehuset pga min tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med to jenter puma. Håper alt er bra med dg. Ble fortalt idgtat vi kunne miste mye blod, men d hørtes ille ut å havne på operasjonsbordet! Du må fortelle mer når du orker og har tid. God bedring iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer benevy og puma! Endelig har vi babyene her!!! Huff det hørtes dramatisk ut puma! Du fortjente ikke en sånn fødselsopplevelse! Håper av hele mitt hjerte at det går fint med deg og jentene! Jeg og smågutta skal hjem fra sykehuset i morgen. Gleder meg til det. Begge gutta er rolige og fornøyde. Spiser, bæsjer og sover:-). Min form er også super. Så det blir deilig å komme hjem. Nå ønsker jeg riley velkommen etter og masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halv 6 gikk vanmet. Har vert på sykehuset og blitt sendt hjem på perm. Igangsetting i morgen hvis riene ikke tar sg opp idg. Har ganske vonde kynnere/modningsrier. Slimproppen er også gått nå. 22 juli i morgen...

Jaja går rette veien iallefall:-) gruer mg, hehe tror jeg var litt høy idg da vi kom på sykehuset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg masse lykke til riley! Gled deg, det er fantastisk å ha de på utsiden:-). Hvordan går det med dere andre? Får dere sovet noe...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då kom dr to nye verdensborgere igår mellom 19:20-20. Fødselen gikk sykt raskt frem til kl 13, fikk da epidural og var vel 8-9cm. Så stanset d opp. Riedrypp ble satt på kveldn, og pga "komplikasjonsfare" ble tv1 tatt m vakum og tv2 ble faktisk tvinget inn igjen og dratt ut i sete. Men hadde sykt vondt før epiduralen så tror ikke jeg angrer på d.

Nå er kroppen så gåen og jeg har så vondt i underlivet, er sydd mye:-( trodde ikke jeg skulle føle mg så dårlig etter vaginal fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Riley! Nå er de her! Hurra!!!!

Håper formen din retter seg fort. Ta all den smertestillende sykehuset gir deg! Og kos deg med bebisene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle tvillingmødrene fra "november-klubben"!!! Har fulgt spent med på dere :-) Har fortsatt 3 uker igjen selv, men det begynner ihverfall å nærme seg. Ønsker dere lykke til framover og masse tid til kos med gullene deres;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen!!:-):-):-) Har også fulgt med dere i spenning! Litt rart at flere fra november-klubben har født...- liksom et kapittel som snart tar slutt.

 

Nyt tiden framover nybakte mødre!!:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mammaer! Da skal jeg oppdatere litt. :)

Skriver dette for egen del også, så det ble litt langt..

 

Småpumaene mine fikk en slitsom start på livet, men er nå i full vigør. Måtte altså vente et døgn ekstra, og ble igangsatt med ballong fom tirsdag (16.07) morgen da jeg var lite moden. Ballongen og slimpropp falt ut ca. 19.00, og jeg blødde litt. Skulle vente til onsdag m modningsgele, men kl.23.00 tirsdag smalt det i magen og vannet fosset. Riene begynte umiddelbart. Fikk satt klyster, deretter inn på fødestue og opp i den forhatte senga på rygg. Forbannet at tvillinger må overvåkes slik at en ikke kan bevege seg og jobbe med fødekreftene! Det er et mareritt å håndtere rier bastet og bundet på rygg i en sånn seng. Da jeg fikk sønnen min gikk jeg til full åpning uten smertestillende og selv om den fødselen var like lang var riene mye mer håndterbare siden jeg fikk bevege meg fritt.

 

Vel, riene kom iallefall veldig tett og jeg pustet meg stille igjennom. Jordmor syntes etterhvert at åpningsfasen tok litt for lang tid, så hun satte meg på drypp, noe som førte til at jeg ikke fikk et sekund pause mellom riene. Jeg valgte etterhvert å sette epidural på laveste styrke, noe som ga meg rom til å trekke pusten mellom riene, men ellers ga meg full kontakt med fødselen.

 

Igangsetting, drypp og epidural, ikke vet jeg - men det skulle ta 12 timer med tette rier før jeg var ved tilnærmet full åpning. En lang og vond prosess.

 

Da jeg begynte å få trykketrang viste det seg at åpningen ikke var tøyelig nok, det gjensto en liten kant som tv1 ikke kom forbi. Drypp og masete rier slet ut tv1 og legene avslørte at de ville gå for ks da de ikke trodde riene ble effektive nok til å komme forbi kanten, og tv1 bar preg av stress.

 

Jeg overtalte dem til å slå av dryppet slik at jeg og tv1 fikk ro til å jobbe m naturlige rier, og da stabiliserte hun seg. Riene endte i trykketrang, som jeg holdt igjen - og jeg ønsket å prøve å presse forbi denne kanten, selv om det ikke var åpent nok. Legene var med på dette og etter et blodslit av utallige pressveer kom tv1 forbi den forbannede kanten. Jeg presset henne helt ned og fikk drahjelp m sugekopp på de siste pressveene da livmoren og lungene mine var temmelig slitne. Så da kom hun, veslepumaen - etter 15 timer i sengen, og 15 min etterpå kom tv2, i hodeleie hun også, så hun fikk hjelp med tang.

 

Da livmoren min var så utspilt etter fødselen klarte den ikke å trekke seg sammen effektivt nok, og da jeg fikk en blødning når morkaken løsnet klarte ikke livmoren å stoppe den. Det ble derfor en akutt tur på operasjonsbordet hvor jeg mistet 3 liter blod før de fikk stoppet det. Ergo ble det intensiv overvåkning og blodoverføring istedet for barselavdeling første døgnet, og påfølgende blodoverføringer dagene etterpå.

 

Jeg hadde ellers ikke revnet under fødselen, men fikk et lite klipp på 2cm, som ble pent sydd.

 

Sånn, det var det meste. Tok èn uke og få krefter nok til å stå på egne bein, men nå har vi vært hjemme noen dager og alt går bra. Jentene målte 49 cm og var 3100 og 2900g. De tar pupp fint, men jeg har foreløpig ikke nok melk så de får tillegg.

 

Gratulerer masse til dere andre - hvordan går det? Amming og rutiner???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke, men tror d var en time m smertefulle rier så var eg på 9 cm. Hadde rier i ca 3-4t men dn siste timen var j.. sjønner ikke at de klarte å sette epidural. Angrer litt på epiduralen innimellom, alternativt syns jeg de burde vurdert mye svakere dose da d ikke er uvanlig at riene blir ineffektive hvis d settes epidural på fødsler som i utgangspunktet vil gå veldig fort. Men alt i alt veldig fornøyd. Har fått to sjønne barn:-)

Jeg mistet tydeligvis mer blod enn de oppdaget under fødsel, og har fått jern intravenøst (blodoverføring ville vært mer effektivt, men blodprosenten var ikke helt lav nok. )

Vi for forhåpentlig reise hjem i morgen, barna har gulsot men d ser ut til å ha stabilisert sg. De har også beg å legge på sg. De har endelig innsett her at jeg aldri vil produsere mye melk, så idag fikk vi beg å gi dem flaske. Mating hver 3 time til vi når 2,8 kg.

Vi gleder oss sykt til å reise hjem, lei av sykehus nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff puma, det var en lang fødsel. Så fint å høre at alt går fint nå! Det er utrolig deilig å få komme hjem. Her går alt kjempefint. Gutta spiser, sover og bæsjer! Lite skriking, sover 3-4 timer i strekk og ammer en gang om natta (om de er samkjørte). Føler det går over all forventning! Største utfordringen er 3-åringen som skal være SÅ god med brødrene, men er nokså hardhendt! De blir nok hardbarka gutter dette:-). Når det gjelder amminga så kom melka på dag 3. Og har nok til begge, dvs store ømme pupper for tida:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen med skjønne små!!  :) 

 

Jeg sniktitter inn her ;) Er selv 27+3 med tvillinger i dag så tenkte jeg skulle nett kikke inn på 3.trimester, og jammen har jeg blitt sittende å lese hele tråden!! Veldig spennende å lese om hva man kan vente seg :) 

 

Håper det vil gå bra med dere fremover- masse lykke til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn, Limm82! Grattis m to i magen og gled deg. Håper ikke sommervarmen blir for hard mot deg og at du får en lett innspurt. :)

 

Til dere andre - hopper dere videre til Din Baby-forumet eller andre? Jeg er egentlig innstilt på å kutte hele Dib/Bim etterhvert, men ser at det kan være kjekt å ha et sted å dele erfaringer. Fin gruppe på Facebook, tvillingmødre. Lite aktivitet på endel andre tvillingforum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...