Gå til innhold

***IKM uke 17***


BabyBoom-84

Anbefalte innlegg

Takk for svar Joha. Da skal jeg gå til innkjøp av den og starte med den neste pp (med mindre jeg blir gravid nå da hehe)

 

Og det er jo flott om den kan funke for deg også Hallosen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

usj klishe89 :(

Leste på slitere men har ikke svart deg der enda.. Sender over en god klem!

 

Jeg venter på leveranse av bidronninggelen min. Det sies at det tar ca 3 mnd før den har effekt men siden jeg allerede har prøvd i 15 mnd så er jo ikke 3mnd så lenge.. Mannen min er enda sta som et jævla esel og skal ikke teste gutta sine så jeg må jo prøve alternative metoder :D

 

Jeg vet folk har forskjellig erfaring med bidronninggele og mener ikke å forvirre deg, men når jeg tok bidronninggele havnet syklusen min helt på tur og gikk fra 28 til 36 dager, tror kanskje ikke jeg hadde eggløsning den mnd heller.. og syklustullet fortsatte. Jeg ble likevel gravid neste pp, men mistet desverre i MA.. Har en venninne som har lignende erfaring med bidronninggele (forandring i syklus). Men forstår man vil prøve likevel.. ikke lett å orientere seg i jungelen av "hjelpetilskudd".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg EL er over for denne gang : ) før ma i mars hadde jeg 26 dagers sykluser og venter da mensen 25,26 eller 27 april. Mest sannsynlig 25. Jeg temper ikke og ikke tar jeg EL tester så jeg vet jo ikke, men har hatt litt stillinger i eggstokkområdet og mere utflod !! Så nå er det bare å vente i spenning : ))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lycke83: Ja, jeg vurderte det lenge før jeg prøvde det. Men etter snart halvannet år med prøving blir man litt desperat og jeg tenkte at jeg prøver geleen i 2-3 mnd og ser hvordan det går. Fikk el på dag 10 så det var ikke så ille :) Men vi får se når neste el kommer, og ikke minst mensen ;)

Jeg håper hvertfall at innen 3mnd er jeg enten gravid eller har fått med mannen på utredning!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra meg:

Tempen har da gått fra 36.40 på fredag(noe som er veldig lavt for meg etter eggløsning) til 36.61 nå de siste 2 dagene.

Så noe har skjedd med progrestron nivået mitt.

Om det er kremen vet jeg ikke, har jo bare smurt i 5 dager.

Men i går var jeg helt rar, småhodepine, svimmel og kvalm hele dagen.

Leste litt om at kvalme, svimmelhet og div andre ting kunne være en forbigående bivirkning når man starter på progrestronkrem fordi østrogenet ypper seg på en måte.

Det nok heller progrestronkremen enn gravidesymptomer for jeg har aldri hatt noen særlige symptomer på at jeg er gravid, kun litt mensmurring og trøtthet, aldri noe form for kvalme, så der er jeg jo heldig.

Men føler det skjer noe i underlivet, litt murringer og menssymptomer.

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det ikke skjedd så mye mer annet enn at i dag var tempen steget ennå mer. I dag var den 36.81... Ikke vet jeg hva jeg skal tro. Har jo aldri tempet før så vet jo ikke hvordan møsteret er...

 

Men det er spennende. Håper så inderlig at det sitter denne gangen.. Nå synes jeg bare det er sykt lenge til IKM...

 

Og jeg begynner å tenke sånn at "tenk om"..Så tør nesten ikke trene eller noe... (Har fått treningsforbud hvis jeg blir gravid pga SA i januar)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert et dumt som men hva er greia med denne tempinga ? : ) er tempen lavere når man har EL? Blir dere ikke stressa av å måle ting hele tiden.. Temp og El tester lissom. Det hadde jeg blitt hvertfall... Nei... Her gjør vi det på den enkle måten. Sex omtrent hver dag bortsett fra de verste dagene under mens. Da har det ingen betydning når el er eller hva tempen min er... Syns det holder å ta graviditetestester jeg. Det holder jo egentlig å ha sex annenhver dag. Da trenger man ikke tenke på når man har el og kan slappe litt mere av ..jeg tenker hvertfall sånn at for mye målinger og sånn kan føre med seg unødvendig stress som målingene avviker noe fra det som er forventet. Og mest sannsynlig betyr ikke disse "avvikene" uansett og ikke får i gjort noe med de heller. Har man prøvd i lange tider å bli gravid så skjønner jeg at man prøver å spore el tilfelle man ikke har EL... Men bortsett fra i de tilfellene virker slike målinger unødvendige og mere stressende. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte kun i den hensikt å finne ut om jeg i det hele tatt hadde eggløsning i og med at den sjelden eller aldri kom. Kunne gå 5 mnd imellom hver eggløsning. Var jo i tillegg hos legen for å sjekke om jeg hadde hatt eggløsning hver mnd. Hadde jeg visst/antatt at jeg hadde eggløsning hver måned så hadde jeg ikke testet. Nå har jeg sluttet å prøve da så nå har jeg kastet alt av tester og hvis jeg skal begynne å prøve igjen blir det uten tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er spennende å se hvordan kroppen min egentlig fungerer. Har som sagt nettopp begynt å tempe, etter ha prøvd i snart et år.

Synes det gir en ekstra spenning og liker å ha noe å glede meg til. Har også sex stort sett hver dag.

 

Stresset over å ikke bli gravid blir jeg uansett om jeg temper eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stresset over å bli gravid blir vi alle : )) og som regel helt uten grunn : )) er i vår 1.pp etter sa/ma i uke 9 vi da : ) håper virkelig det klaffer denne mnd for oss alle sammen ! Har januarbarn fra før og tar gjerne et til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på her inne! IKM 23.04.

 

EL trooooor jeg er forbi, men tar ingen EL-tester forløpig. Syklusen min varer somregel i 30-33 dager, men har vært nede i 28 dager en gang det siste året...

 

Vi er førstegangsprøvere på vår første pp. Ganske ferske med andre ord. Spennende!

 

Er på ukjent grunn, og vet ikke om mine kroppslige symptomer nå er EL-symptomer (som jeg aldri pleier å kjenne noe til) eller en mulig graviditet? Murringer i livmor med "stikkinger" i begge eggstokkene, ryggsmerter nederst i korsryggen og merker at noen lukter er ganske ekle. Tiden vil vise. Vi har uansett ikke

hastverk, så tar det litt som det kommer.

 

Så det blir spennende å teste seg. Har forstått at det er litt tidlig å teste seg forløpig, hvor lenge burde jeg vente på å ta en test?

Endret av eneleh_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har målt i 6 år med Pearly, 2 som prevansjon og nesten 4 år som prøver.

Hadde hormonspiral før dette som har klusset til hele systemet med kort lutefasedager og mnd uten eggløsning, så jeg fortsatte tempingen som prøver for å kartlegge syklus for å få hjelp, legen og naturtetapautens ide, så liker jeg også å ha kontroll selv pluss at det er spennende.

Har 2 MA bak meg, hvor første var tvillinger i uke 17.

4 sa som jeg vet om og 2 kjemiske.

Så nå det behandling med akupunktur og progrestron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stresset over å bli gravid blir vi alle : )) og som regel helt uten grunn : )) er i vår 1.pp etter sa/ma i uke 9 vi da : ) håper virkelig det klaffer denne mnd for oss alle sammen ! Har januarbarn fra før og tar gjerne et til !

Det håper jeg også! Er veldig klar nå ;)

 

En annen ting ifb med temping. Så er det vel det man får beskjed av legen om å gå hjem og gjøre, dersom man har prøvd ett år uten hell, så tenker også litt sånn på forhånd :)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nå 8 dpo;) veldig spennende. Har en god følelse denne gang. Kjent stikkinger i livmor, og har ihvertfall lagt inn nok aksjer;) når tenker dere å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag fikk jeg positiv eggløsningstest for første gang! Ble så utrolig glad, selv om jeg vet at positiv test ikke nødvendigvis betyr at man får eggløsning. Men lever i håpet, kan ikke gjøre annet enn å krysse fingrene :) Neste måned blir det kanskje Pergo-prøving om det ikke klaffet denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 4 dager dpo her . Vet ikke når EL var helt sikkert , men går utifra syklusen før apontanaborten .. Prøve å ikke teste før onsdag neste uke !! Ikm er et sted mellom Tors 25 og lør 27 ... Dvs teste ons 24 ... Men kjenner jeg meg selv tester jeg vel før ; )) altfor spennende det her !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBFM viste MAX søndag. Så nå er jeg og i DPO land. Håper det ikkje blir Kjemisk denna mnd og.

 

Tvi Tvi til oss alle jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 4 dpo her og symptomjakten kan starte..8 dpo står jeg klar med første teststrimmel! Utålmodig.. JA! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8dpo her også. Har egentlig ikke planer om å teste før jeg evnt ikke får mensen men kjenner jeg meg selv så blir det vel testing 11 dpo. Det er da jeg testet positivt sist.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg visste min dpo... Men jeg har som vanlig troen, og kjenner og føler meg sikker... gang på gang .P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 dpo og venter med å teste til IKM. Mannen mener vi bør vente noen dager over IKM, men IKM rekker for meg! Dere som tester før IKM, bruker dere billigtester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...