Gå til innhold

***IKM uke 17***


BabyBoom-84

Anbefalte innlegg

Aldri drevet med trening noe særlig, men første gang jeg var gravid

Fant jeg det ut ved at temperaturen holdt seg høy lenge frem til mensen ikke kom:)

Men når EL er over, synker tempen igjen da?

Og om man er gravid så holder den seg stabil?

Ja viktig å fylle dagene ellers blir det mye tenking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Temperaturen er lav i mensdagene og frem til eggløsningen er over, ofte er temperaturen ekstra lav på selve eggløsningsdagen som kan indikere at den er på vei fordi man får et ekstra østrogenhopp på eggløsningsdagen som senker temperaturen.

Progrestron som produseres etter eggløsningen er over og frem til Evt mens gjør temperaturen høyere.

Er man blitt befruktet kan man faktisk se det ved at temperaturen gjør enda et hopp ca 7-10-12 dager etter eggløsning.

Jeg får også en såkalt festedipp når egget fester seg, Dvs 1 dag med lavere temperatur, men ikke på mensnivå, så stiger den kraftig igjen dagen etter...

Ganske spennende dette med temping, har tempet flittig i 6 år, 2 som prevansjon og snart 4 år som prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, ja! Dpo dagene suuuger hest!

 

Jeg regner med at jeg venter til 11dpo med å teste. Det var da jeg testet positivt sist gang så satser på at hvis jeg blir gravid så skal det gi utslag på test da.

 

Jeg tittet såvidt på fertilityfriend for en stund siden, men må si at jeg ble ganske forvirret over grafene og det som var. Men kanskje jeg skal sette meg litt mer inn i det for det høres ganske interessant ut. Spesielt hvis man kan bruke det som prevensjon (når den tid kommer haha).

Er det noen spesielle temperaturmålere man bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, de var litt dyrere enn det jeg trodde så det får nok heller bli etter at vi har fått andremann på plass og skal ha prevensjon igjen tror jeg. Men dog, så har jo mannen nettopp kjøpt seg en klokke til et par tusen kroner så kanskje jeg skal ønske meg noe slikt til bursdagen min om det ikke har klaffet før det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sniker meg inn her med et svar til PeppaPig:

Jeg bruker vanlig digitalt termometer med to desimaler, og fører resultatet inn i fertility friend. Kjøpte det på nett for under 200 kr. Funker veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg har EL i disse dager ... Gidder ikke teste men er idag eller senest lørdag : )) veldig spent på om det klaffer etter at vi mistet for 5 uker siden : )håper vi alle sammen får noen supersøte januar bebbiser : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har EL også.. Fikk sterk positiv EL test på morgenurin og hatt endel murringer. Igår fikk jeg en bitteliten blødning (når jeg tørket meg.. Rødt blod.. Sorry detaljer!), men usikker på hva dette var.. Er visst noe som heter eggløsningsblødning men jeg er jammen ikke sikker.. Ikke lett å bli klok på denne kroppen! Føler meg som en tenåring etter p pilleslutt med humørsvingninger og masse kviser! Nesten ikke hatt en kvise på ti år og nå popper de opp til og med på halsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sniker meg inn her med et svar til PeppaPig:

Jeg bruker vanlig digitalt termometer med to desimaler, og fører resultatet inn i fertility friend. Kjøpte det på nett for under 200 kr. Funker veldig bra :)

 

 

Aah, jeg har et digialt som viser 1 desimal men det er kanskje ikke nøyaktig nok? Bruker det når jeg mistenker feber hos jenta, er en slik en som man stikker i øret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det funker med øret. Man skal tempe oralt eller vaginalt, har jeg lest. Hvis man får stabile nok målinger av å tempe oralt, er vel det det enkleste. Og det må nesten være to desimaler for å få det nøyaktig nok. Men det trenger jo ikke å være dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er sant. Det trenger ikke bli så dyrt. Jeg får holde øynene åpne etter noen gode tilbud på termometer, og ikke minst pearly :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan bli litt deppa av denne tempingen også... :(

Nå etter eggløsning denne pp viser temperaturen min altfor lav til at jeg har noen som helst tro på at det vil fungere, og det betyr vel dårlig egg eller progrestronmangel.

Startet på onsdag med progrestronkremen fra helsekosten, men om det er som andre produkter tar det vel lang tid før den virker.

Vet det er fortidlig å deppe, og ikke minst tene at ikke det har klaffet, men kjenner liksom denne tempingen altfor godt til at det ser lovende ut....får vel se ann et par dager til før jeg gir helt opp trua. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte termometer med to desimaler på babyplan.no for en uke siden. Kostet 99 kr og kom i postkassen min dagen etter at jeg bestilte den :D Genialt!

 

Så jeg er helt fersk temper ;)

Er det mulig å få EL allerede på dag 10 i syklusen? Hvis dette er tilfelle, så har jeg tenkt og regnet helt feil i alle mine PP... Slik ser mine målinger ut foreløpig:

Søn: 36,37 (dag 9 i syklusen)

Man: 36,28 (dag 10)

Tirs: 36,57

Ons: 36,47

Tors: 36,54

Fre: 36,57 (dag 14)

Endret av MissAlma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte termometer med to desimaler på babyplan.no for en uke siden. Kostet 99 kr og kom i postkassen min dagen etter at jeg bestilte den :D Genialt!

 

Så jeg er helt fersk temper ;)

Er det mulig å få EL allerede på dag 10 i syklusen? Hvis dette er tilfelle, så har jeg tenkt og regnet helt feil i alle mine PP... Slik ser mine målinger ut foreløpig:

Søn: 36,37 (dag 9 i syklusen)

Man: 36,28 (dag 10)

Tirs: 36,57

Ons: 36,47

Tors: 36,54

Fre: 36,57 (dag 14)

 

Det er mulig å ha eggl. På dag 10, jeg har eggl alt fra dag 10-12..

Ser også at du har god temperaturstigning..

Min ligger på ca 36,40 etter eggl. Noe som er lavere enn jeg pleier å ha :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å ha el på dag 10.

Jeg hadde el på dag 11 denne syklusen, men det varierer fra 10-16.

 

Ikke gi opp trua helt enda Joha! Så lenge man ikke har fått mensen så er det enda håp :)

 

Hvordan er det progesteronkremen fungerer da? Og man får kjøpt det uten resept?

Tok bidronninggele denne mnd (frem til el) og det var en av de vondeste el jeg noensinne har hatt. Tar det som et positivt tegn! No pain, no gain ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å ha el på dag 10.

Jeg hadde el på dag 11 denne syklusen, men det varierer fra 10-16.

 

Ikke gi opp trua helt enda Joha! Så lenge man ikke har fått mensen så er det enda håp :)

 

Hvordan er det progesteronkremen fungerer da? Og man får kjøpt det uten resept?

Tok bidronninggele denne mnd (frem til el) og det var en av de vondeste el jeg noensinne har hatt. Tar det som et positivt tegn! No pain, no gain ;)

 

Kremen er naturlig progrestronkrem laget på Jams rot.

Den heter Womans Care, du får kjøpt den på helsekosten..

Har bare smurt i litt over 2 døgn og har ikke merket så mye enda, kanskje bare at jeg sov bedre i natt enn vanlig(søvnløshet er jo et av sympt på progrestronmangel) Men det kan jo ha vært tilfeldig....

Gleder meg til å tempe i mrg og søndag for å se om den stiger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan temperaturen tolkes her?

Mandag: 36,6

Tirsdag: 37,2

Onsdag:37,1

Fredag: 37,4

 

Noen som skjønner noe av dette?

Begynte å tempe når slimet kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan temperaturen tolkes her?

Mandag: 36,6

Tirsdag: 37,2

Onsdag:37,1

Fredag: 37,4

 

Noen som skjønner noe av dette?

Begynte å tempe når slimet kom.

 

Hva temper du med...?

Synes det var høye temperaturer...

Men om du bare har hatt høyere temperaturer etter mandag så var nok det eggløsningsdagen..

Ofte så er den siste dagen med lav temperatur eggl.dagen og dagen etter pleier å være alt fra 0,2-0,5 høyere enn basaltemperaturen fra mens til eggløsning...

Min temp før eggløsning ligger på alt fra 35.99-36.15, etter eggløsning ligger tempen på alt fra 36.30-36,70.

Håper dette var greit å forstå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk eggløsningslim på onsdag kvelden men CBFM har ikkje jeg fått MAX utslag men slenger inn aksjer for det da.

 

Håper det klaffer denne mnd og drøss med posetive tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å ha el på dag 10.

Jeg hadde el på dag 11 denne syklusen, men det varierer fra 10-16.

 

Ikke gi opp trua helt enda Joha! Så lenge man ikke har fått mensen så er det enda håp :)

 

Hvordan er det progesteronkremen fungerer da? Og man får kjøpt det uten resept?

Tok bidronninggele denne mnd (frem til el) og det var en av de vondeste el jeg noensinne har hatt. Tar det som et positivt tegn! No pain, no gain ;)

 

Kremen er naturlig progrestronkrem laget på Jams rot.

Den heter Womans Care, du får kjøpt den på helsekosten..

Har bare smurt i litt over 2 døgn og har ikke merket så mye enda, kanskje bare at jeg sov bedre i natt enn vanlig(søvnløshet er jo et av sympt på progrestronmangel) Men det kan jo ha vært tilfeldig....

Gleder meg til å tempe i mrg og søndag for å se om den stiger.

 

Jeg prøver meg på en slik krem tror jeg. Bor ikke Norge så måtte finne annet alternativ :)

http://www.drugstore.com/source-naturals-progesterone-cream/qxp138728?catid=182918

 

Skal den brukes mellom el og ikm eller smører man bare hele måneden?

 

Hallosen: Har også opplevd å ikke få max på cbfm. Men sleng inn aksjer fordet! Kan jo hende at du får max i morgen eller dagen etter!! Bedre å ha svømmerne på vent enn at de må prøve å rekke å egget :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å ha el på dag 10.

Jeg hadde el på dag 11 denne syklusen, men det varierer fra 10-16.

 

Ikke gi opp trua helt enda Joha! Så lenge man ikke har fått mensen så er det enda håp :)

 

Hvordan er det progesteronkremen fungerer da? Og man får kjøpt det uten resept?

Tok bidronninggele denne mnd (frem til el) og det var en av de vondeste el jeg noensinne har hatt. Tar det som et positivt tegn! No pain, no gain ;)

 

Kremen er naturlig progrestronkrem laget på Jams rot.

Den heter Womans Care, du får kjøpt den på helsekosten..

Har bare smurt i litt over 2 døgn og har ikke merket så mye enda, kanskje bare at jeg sov bedre i natt enn vanlig(søvnløshet er jo et av sympt på progrestronmangel) Men det kan jo ha vært tilfeldig....

Gleder meg til å tempe i mrg og søndag for å se om den stiger.

 

Jeg prøver meg på en slik krem tror jeg. Bor ikke Norge så måtte finne annet alternativ :)

http://www.drugstore.com/source-naturals-progesterone-cream/qxp138728?catid=182918

 

Skal den brukes mellom el og ikm eller smører man bare hele måneden?

 

Hallosen: Har også opplevd å ikke få max på cbfm. Men sleng inn aksjer fordet! Kan jo hende at du får max i morgen eller dagen etter!! Bedre å ha svømmerne på vent enn at de må prøve å rekke å egget :D

 

Den kremen er nok et veldig godt alternativ til den jeg bruker.

Du skal smøre fra eggløsning til mens hver mnd...

Om du blir gravid skal du fortsette til over uke 12 når morkaken overtar produksjonen av progrestron..grunnen er at plutselig fall i progrestron kan føre til spontanabort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å ha el på dag 10.

Jeg hadde el på dag 11 denne syklusen, men det varierer fra 10-16.

 

Ikke gi opp trua helt enda Joha! Så lenge man ikke har fått mensen så er det enda håp :)

 

Hvordan er det progesteronkremen fungerer da? Og man får kjøpt det uten resept?

Tok bidronninggele denne mnd (frem til el) og det var en av de vondeste el jeg noensinne har hatt. Tar det som et positivt tegn! No pain, no gain ;)

 

Kremen er naturlig progrestronkrem laget på Jams rot.

Den heter Womans Care, du får kjøpt den på helsekosten..

Har bare smurt i litt over 2 døgn og har ikke merket så mye enda, kanskje bare at jeg sov bedre i natt enn vanlig(søvnløshet er jo et av sympt på progrestronmangel) Men det kan jo ha vært tilfeldig....

Gleder meg til å tempe i mrg og søndag for å se om den stiger.

 

Jeg prøver meg på en slik krem tror jeg. Bor ikke Norge så måtte finne annet alternativ :)

http://www.drugstore...28?catid=182918

 

Skal den brukes mellom el og ikm eller smører man bare hele måneden?

 

Hallosen: Har også opplevd å ikke få max på cbfm. Men sleng inn aksjer fordet! Kan jo hende at du får max i morgen eller dagen etter!! Bedre å ha svømmerne på vent enn at de må prøve å rekke å egget :D

 

Den kremen er nok et veldig godt alternativ til den jeg bruker.

Du skal smøre fra eggløsning til mens hver mnd...

Om du blir gravid skal du fortsette til over uke 12 når morkaken overtar produksjonen av progrestron..grunnen er at plutselig fall i progrestron kan føre til spontanabort.

 

Kan den kremen vere med og styrke kjemisk gravid probleme mitt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å ha el på dag 10.

Jeg hadde el på dag 11 denne syklusen, men det varierer fra 10-16.

 

Ikke gi opp trua helt enda Joha! Så lenge man ikke har fått mensen så er det enda håp :)

 

Hvordan er det progesteronkremen fungerer da? Og man får kjøpt det uten resept?

Tok bidronninggele denne mnd (frem til el) og det var en av de vondeste el jeg noensinne har hatt. Tar det som et positivt tegn! No pain, no gain ;)

 

Kremen er naturlig progrestronkrem laget på Jams rot.

Den heter Womans Care, du får kjøpt den på helsekosten..

Har bare smurt i litt over 2 døgn og har ikke merket så mye enda, kanskje bare at jeg sov bedre i natt enn vanlig(søvnløshet er jo et av sympt på progrestronmangel) Men det kan jo ha vært tilfeldig....

Gleder meg til å tempe i mrg og søndag for å se om den stiger.

 

Jeg prøver meg på en slik krem tror jeg. Bor ikke Norge så måtte finne annet alternativ :)

http://www.drugstore...28?catid=182918

 

Skal den brukes mellom el og ikm eller smører man bare hele måneden?

 

Hallosen: Har også opplevd å ikke få max på cbfm. Men sleng inn aksjer fordet! Kan jo hende at du får max i morgen eller dagen etter!! Bedre å ha svømmerne på vent enn at de må prøve å rekke å egget :D

 

Den kremen er nok et veldig godt alternativ til den jeg bruker.

Du skal smøre fra eggløsning til mens hver mnd...

Om du blir gravid skal du fortsette til over uke 12 når morkaken overtar produksjonen av progrestron..grunnen er at plutselig fall i progrestron kan føre til spontanabort.

 

Kan den kremen vere med og styrke kjemisk gravid probleme mitt ?

 

For lite progrestron hemmer utviklingen av celledelingen i starten av svangerskapet og utviklingen av et foster, så jeg vil tro at den hjelper for kjemisk graviditet også.

Det er jo uansett verdt et forsøk,man kan ikke få for mye progrestron i starten av et svangerskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...