Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester


Blomstogbier

Anbefalte innlegg

De tble litt mye ja, hadde egentlig ikke annet valg.. synd, hadde toppkarakter i faget, men kan jo ta det senere.

 

Vi har funnet navn ;) Ikke så vanskelig å finne ut hva det blir, har lagt det ut på navnedebatten, hehe :) Det ble navn med norrøn opprinnelse.

Kjempefint og koselig navn dere har funnet:)

Takk! Veldig fornøyd med det :) Har et kjedelig etternavn da ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helle_Høygir

Her er familien svært nysgjerrig på navn :) vi har ikke bestemt oss, men liker noen. Tror ikke vi sier noe før lillebror er født, men det blir nok ikke et uvanlig navn.

 

Har noen av de vi likte forrige gang på listen, men noen har utgått - ikke lett dette altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nysgjerrige her og, men skal ikke si noe før hun er født tror jeg :) Greit å holde noe hemmelig.

Synes jeg i allefall, at det er litt morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også navn bestemt, men blir ikke delt med omverden før etter fødsel ;) håper navnene kommer til å passe. Litt sjeldne navn.. Var ikke lett å bli enige, og ble noen kompromiss på veien :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totoaa: Det et navnet som min kjære vil ha oxo. :) jeg vil ha Ingrid etter min mormor og han Ellinor. Så mulig det blir Ingrid Ellinor :) men han er opptatt av at det ikke skal være et populært navn, og jeg tror Ellinor kommer til å bli mer og mer populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her forteller vi heller ikke navnet før vi annonserer fødselen. Og selvsagt får søsknene vite det først! De vet dog alternativene og har kommet med synspunkter ift. hvem de liker og ikke liker:)

Sist gang gjorde vi det samme.. annonserte navnet Sofie på vesla da hun ble født. Det var så artig, siden det ikke var noen overraskelse at vi ventet ei jente så var det morsomt å overraske med NOE:)

Vi fikk så mange fine tilbakemeldinger på navnet og vi liker det jo såå godt og synes det passer utrolig godt til vesla, så håper vi blir like fornøyde denne gangen også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misunner dere som får permisjon på forhånd altså :)

Går du på skole? Den mest hektiske tiden din er rett før fødsel den da..

Ja, det gjør jeg ;) Nei, heldigvis tar jeg et fag som ikke er så hektisk rundt den tiden. Hadde et annet fag og, som hadde eksamener 1 uke før og 3 dager før termin, men det droppet jeg. Læreren tok helt av og skulle ha 3 innleveringer/prøver på 1,5 uker eller noe, så jeg merket at jeg ikke klarte det..

 

Men permisjon får jeg ikke da. Men om babyen kommer før ferien, så regner jeg med at jeg får lov til å få litt fri :P !!

Blir hektisk her oxo før fødsel, så må prøve å få slappet av litt etter fødsel. Spørs hvor lett det er å slappe av når 5 åringen ikke har bhg plass i ny by før i aug :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine navn dere har valgt :)

 

Her er vi enda ikke sikre..har et som det antagelig blir, men føler liksom ikke at vi har funnet "det rette" navnet enda..sånn egentlig :P

 

Holder det hemmelig til fødsel vi også, mest fordi vi er så usikre og fordi vi vil velge helt selv uten noen påvirkning, vanskelig nok å bli enige bare vi to om ikke andre skal komme med sine meninger også, hehe.

 

Guttenavn er sååååå vanskelig!!

 

Jeg synes også Ellinor er så nydelig og hadde tenkt på det til jenta vi har fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere som får permisjon på forhånd altså :)

Går du på skole? Den mest hektiske tiden din er rett før fødsel den da..

Ja, det gjør jeg ;) Nei, heldigvis tar jeg et fag som ikke er så hektisk rundt den tiden. Hadde et annet fag og, som hadde eksamener 1 uke før og 3 dager før termin, men det droppet jeg. Læreren tok helt av og skulle ha 3 innleveringer/prøver på 1,5 uker eller noe, så jeg merket at jeg ikke klarte det..

 

Men permisjon får jeg ikke da. Men om babyen kommer før ferien, så regner jeg med at jeg får lov til å få litt fri :P !!

Blir hektisk her oxo før fødsel, så må prøve å få slappet av litt etter fødsel. Spørs hvor lett det er å slappe av når 5 åringen ikke har bhg plass i ny by før i aug :)

Får håpe du får slappet av litt da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har familie som stiller opp når vi spør pent :) så han får nok noen helger her og der i sommer. Kan bli litt vel kjedelig å gå hjemme med meg og en liten baby i 10 uker :) vi satser på at det er noen unger hjemme i gata som han kan leke med også. Men det blir stor overgang for en liten gutt som er vant til å ha mamma'n helt for seg selv. Plutselig er vi en familie på 4 i ny by. Alle trenger nok litt tid på å finne plassen sin i huset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Jeg må innrømme jeg er veldig spent på hvordan overgangen blir for den kommende storebror. Vi har snakket endel om at lillebror trenger hjelp til alt, at han er rett og slett litt kjedelig (trodde jo det kom en fiks ferdig lekekamerat..) og som sist regner jeg den første tiden som unntakstilstand.

 

Legger ingen planer da og så ser vi an. Reiser ikke på ferie før i september og da får han 2 uker med bare sol og bad, så regner med det blir helt ok :)

 

Tenkte uansett å legge litt aktiviteter som bare er for storebror; gjøre litt ekstra stas på han så ikke alt går på minsten. Bare det at folk som besøker "annerkjenner" han først og ikke durer rett bort til nyfødten kan ha endel å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Totoaa: Det et navnet som min kjære vil ha oxo. :) jeg vil ha Ingrid etter min mormor og han Ellinor. Så mulig det blir Ingrid Ellinor :) men han er opptatt av at det ikke skal være et populært navn, og jeg tror Ellinor kommer til å bli mer og mer populært.

 

Jeg har faktisk tenkt litt på det!! Plutselig kommer det nok på topplisten om et år! Menpå en annen side, begge mine yngre brødre har navn som har vært på topp og blandt topp 10 stort sett hele veien siden et par år etter at de ble født, og det var et stort issue at det IKKE skulle vere det da de ble født, men senere når de ble eldre og topplisten ble annonsert i en og annen avis noen år senere var det bare sånn "oj, han er på topp og han er nummer sju, så morsomt da". (De er også begge oppkalt etter en tippoldefar, noe som gjør det LITT spesielt igjen). Men poenget mitt var vel kanskje at man stresser veldig med topplistene akkurat når man finner navn, men kanskje ikke så mye om et par år igjen?

 

Ingrid er jo også veldig fint, min bestevenninne heter det :) Og hun vil jo også bli gudmor til Ellinor. Har mellomnavn her også, det blir Grace, Noe som ikke er vanlig her til lands. Bare litt symbolsk egentlig, det vil jo ikke bli brukt til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var en bra dag, klarte til og med å bake og å være i bursdag. Så idag er energilageret tomt igjen. Passer dårlig når man skal få venninner med barn på besøk :-P Men noe så kjedelig da, at man skal Kunne gjøre sååååååå lite :( Men, får vel bare innrette seg etter "pensjonisttilværelsen"de neste ti ukene tror jeg.. Får begynne å se en tv serie eller noe tror jeg, sånn at dagene går litt, og får bli bestevenn med sofaen ;)

 

Håper ikke det er helt unormalt å orke såpass lite på denne tida?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Totoaa

Igår var en bra dag, klarte til og med å bake og å være i bursdag. Så idag er energilageret tomt igjen. Passer dårlig når man skal få venninner med barn på besøk :-P Men noe så kjedelig da, at man skal Kunne gjøre sååååååå lite :( Men, får vel bare innrette seg etter "pensjonisttilværelsen"de neste ti ukene tror jeg.. Får begynne å se en tv serie eller noe tror jeg, sånn at dagene går litt, og får bli bestevenn med sofaen ;)

 

Håper ikke det er helt unormalt å orke såpass lite på denne tida?!

 

Anbefaler deg absolutt å se gjennom de to sesongene som ligger ute av pregnant in heels. Manhattan-gravide i tredje trimester som stort sett er til å le seg skakk av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Hahaha jeg er helt enig Totoaa - den serien er særs festlig. Jeg har også sett på fødeavdelingen på fem enkelte dager og må jo si amerikanske fødsler er fascinerende!

 

Vi sjekker inn på vår fødesuite hvor det er dekorert i smakfulle farger. Epiduralen kommer før du rekker før på deg fødekjolen og så legger vi oss godt til rette slik at legen (iført beskyttelsesklær nok til atomkrig) kan sitte behagelig...

Hadde noen brukt det argumentet til meg under en fødsel - at jm/lege skulle ha det behagelig så tror jeg det hadde klikka rett og slett.

 

Og som en kollega sa - hvorfor er det sånn at om du brekker en arm eller skal fjerne en føflekk, så får du bedøvelse til du dåner, men når du skal ha ut noe på et sted hvor egentlig ingenting så stort burde ut, neida skal vi kose oss med tanker om grønne enger og hvalsang.. det er jo alle smerters mor vi snakker om her!

 

Og det er ikke unormalt å ikke orke mye; det er naturens måte å sørge for nok hvile, men akkurat ikke nok til at du blir uthvilt og på den måten passe møkk lei i tide til fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære har to skikkelige gamledagse navn satt sammen, aldri hørt den kombinasjonen før ( og med god grunn :) de oppkaller etter familie, så glad det ikke ble gutt. (Eller det finner vi vel ikke ut før imorra) for da ville han at barnet skulle hete Elmer. Ikke helt min favoritt, men det begynte å vokse på meg etterhvert. Jeg syns Ingrid Alice er fint, mens han vil ha Ellinor. Syns Ellinor er fint jeg oxo, men litt tungt å si sammen med Ingrid. Kanskje det blir Ellinor Alice, selv om jeg alltid har hatt lyst til å kalle opp etter bestemor. Huff navn er ikke enkelt altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn skal ikke være enkelt, må tenkes nøye gjennom :)

Jeg var så opptatt av hvilket etternavn vi skulle velge, men så sa noen til meg at hvis hun gifter seg, bytter hun vel navn uansett, hehe.. så da det det samma hva jeg velger, hihi :)

 

Blir mannens etternavn tenker jeg meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totoaa, da skal jeg sjekke ut de! ;) Imorgen skal jeg ha HELT sofadag, så da skal jeg se på :) Lurt å lære seg å slappe av litt FØR man er helt utbrent kanskje..

 

Begynner å bli litt spent på hvem av oss her inne som kommer til å føde først jeg.. ;) Og hvem som kommer til å sitte igjen på overtid å være drittlei.. :P Blir spennende fra mai og utover det :D Gleder meg til å følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totoaa, da skal jeg sjekke ut de! ;) Imorgen skal jeg ha HELT sofadag, så da skal jeg se på :) Lurt å lære seg å slappe av litt FØR man er helt utbrent kanskje..

 

Begynner å bli litt spent på hvem av oss her inne som kommer til å føde først jeg.. ;) Og hvem som kommer til å sitte igjen på overtid å være drittlei.. :P Blir spennende fra mai og utover det :D Gleder meg til å følge med!

 

Jeg er nok ikke førstemann til å føde, men jeg melder meg frivillig til å ikke gå på overtid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jaggu ikke lenge igjen til mai og tiden vil nok gå fort fremover med ting som skal gjøres av forberedelser og andre ting nå som våren er rundt hjørnet.

 

Jeg har vært hos jm i dag og hun anbefalte at jeg trapper ned jobbingen. Jeg har time til legen neste uke og kommer nok til å følge hennes råd og jobbe litt mindre. Noen som jobber f.eks 70% og synes det letter en del? Synes jeg må ha en hel fridag per uke, samt litt kortere de andre dagene for at det skal monne litt. Bare litt kortere dager er jeg redd vil bli oppspist. Ellers er sf målet gått en del ned (ikke i cm, men i forhold til gj.snitt) og babyen har det meget romslig i magen min, så den flyttet seg fra ene til andre siden av magen da jm skulle prøve å sjekke leie og hjertelyd. Nevnte også at jeg til tider synes det var rolig i magen og fikk streng beskjed og melding på helsekort om å kontakte føden ved forandringer.

 

Andre som har vært på kontroll i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa jeg har vært på kontroll :) Ble også anbefalt å trappe ned jobbingen, men har lyst å prøve litt til..jobber jo allerede bare i 60%, så skal se hvordan det går framover, men skjønner jo at om formen bare fortsetter nedover så må jeg ta det alvorlig.

 

Her lå babyen langt ned med hodet og kom mest sannsynlig til å ligge slik nå sa hun :) Koselig å høre hjertelyd igjen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er neste kontroll om 16 dager, gleder meg til det :) Da er jeg litt over 32 uker.. Alltid spennende å se hvordan man ligger an i forhold til sf-mål osv syns jeg :)

 

2010 mammaen: var det jordmor som kjente at babyen hadde det meget romslig i magen din, eller kjennes det sånn ut for deg å? Her syns jeg det kjennes ut som at jr IKKE har det så romslig.. :P Håper ikke det er gigastor baby... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på 3D ul imorra, og gleder meg sååå :) håper virkelig de er mer sikre på kjønnet, og at alt ser normalt ut med morkake osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...