Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester


Blomstogbier

Anbefalte innlegg

Haha, åja.. :) Da hadde kje eg fått me meg, trudde eg va seint ute eg..:P Men trudde at ein måtte senda da seinast 6 veke før eg, men då har eg nå litt lengre ti på meg.. :) Må berre få da avgårde rett øve påsken! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt rart det der, jeg fikk også beskjed om å sende inn fortest mulig etter 26. uke. Men det er jo dumt om man må ettersende papirer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ihvertfall på nav sine sider, at hvis man søker FØR 6 uker før, må man ettersende inntektsopplysninger igjen. Rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ.. tror jeg må spørre på chatten til NAV :)

 

Inne på siden om foreldrepenger står det at man skal søke 4-6 uker før. Så håper det stemmer :) jeg skal sende inn på dagen 6 uker før ;) rart at vi er så langt allerede, nærmer seg permisjonstart å greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg starter permisjonen medio mai. Må sende inn 6 uker før det da, senest. Håper de er litt greie da, sender jeg inn 7 uker før håper jeg at jeg ikke må ettersende noe ;) Men da får det vel være, da får man vel beskjed om det? :)

 

Var en saksbehandler jeg har som sa jeg burde sende inn tidlig. Men hun vet kanskje ikke så mye om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hørt etter uke 26 og senest 6 uker før termin... Men men... Her har jeg ikke fått det avgårde enda, men puslespillet er lagt om ikke annet.. For et STYR det blir når man skal ha noe gradert, noe ulønnet, noe ferie og noe 100% permisjon. Hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det vanskelig? hehehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang jeg søkte om permisjon (2år siden) så søkte jeg i uke 26, måtte ikke etter sende noen ting. Frøkna kom 4,5 uke for tidlig, og jeg fikk penger som jeg sku til riktig tid.. Men svar i posten om godkjent søknad kom ikke før 6 uker etter fødselen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er greit å sende nå da :) på siden deres står det at søknaden skal sendes 4-6 uker før permisjonstart.. Men i verste fall må man jo bare ettersende noe :) søknaden ligger klar i konvolutt her, så kan jo bare sende den avgårde :)

 

Håper jeg har fyllt den ut riktig da, for hvis jeg har skjønt det rett så er det vel bare min periode det skal søkes om nå?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er greit å sende nå da :) på siden deres står det at søknaden skal sendes 4-6 uker før permisjonstart.. Men i verste fall må man jo bare ettersende noe :) søknaden ligger klar i konvolutt her, så kan jo bare sende den avgårde :)

 

Håper jeg har fyllt den ut riktig da, for hvis jeg har skjønt det rett så er det vel bare min periode det skal søkes om nå? :)

 

Hvis dere ikke skal ha gradert og hvis din partner skal begynne direkte etter du er ferdig med din del trenger bare du søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en dame på NAV-chatten nå, og hun sa at man ikke trenger å ettersende noe som helst og at man skal sende etter 26. svangerskapsuke. Jeg spurte om man måtte sende inn 6 uker før osv, hun svarte bare at man måtte sende inn etter 26. svangerskapsuke og ta kopi av helsekortet, som skal være datert etter 26. svangerskapsuke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en dame på NAV-chatten nå, og hun sa at man ikke trenger å ettersende noe som helst og at man skal sende etter 26. svangerskapsuke. Jeg spurte om man måtte sende inn 6 uker før osv, hun svarte bare at man måtte sende inn etter 26. svangerskapsuke og ta kopi av helsekortet, som skal være datert etter 26. svangerskapsuke. :)

 

Da burde de endre infoen på nettsiden sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakket med en dame på NAV-chatten nå, og hun sa at man ikke trenger å ettersende noe som helst og at man skal sende etter 26. svangerskapsuke. Jeg spurte om man måtte sende inn 6 uker før osv, hun svarte bare at man måtte sende inn etter 26. svangerskapsuke og ta kopi av helsekortet, som skal være datert etter 26. svangerskapsuke. :)

 

Da burde de endre infoen på nettsiden sin :)

Ja, det er mulig.. NAV kan kanskje være litt rotete ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en dame på NAV-chatten nå, og hun sa at man ikke trenger å ettersende noe som helst og at man skal sende etter 26. svangerskapsuke. Jeg spurte om man måtte sende inn 6 uker før osv, hun svarte bare at man måtte sende inn etter 26. svangerskapsuke og ta kopi av helsekortet, som skal være datert etter 26. svangerskapsuke. :)

 

Da burde de endre infoen på nettsiden sin :)

Ja, det er mulig.. NAV kan kanskje være litt rotete ;)

 

Hehe, ja. Står jo til og med PÅ søknaden om foreldrepenger. At hvis man søker FØR 6 uker før, må man dokumentere inntekt og arbeid igjen :P Men men :P Godt å vite at søknaden kan sendes nå ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, dere som vet kjønnet på babyen deres : Stemmer det ang. kjønn og hjerteslag? :) Vet jo at det er veldig individuelt men. Babyen her ligger på 150, og da er det vel som oftest jente. Blir spennende å se om det stemmer! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, dere som vet kjønnet på babyen deres : Stemmer det ang. kjønn og hjerteslag? :) Vet jo at det er veldig individuelt men. Babyen her ligger på 150, og da er det vel som oftest jente. Blir spennende å se om det stemmer! :P

Alle mine 3 har ligget likt på antall hjerteslag. Ca 145-150 pr min.. Gutt-jente-gutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en dame på NAV-chatten nå, og hun sa at man ikke trenger å ettersende noe som helst og at man skal sende etter 26. svangerskapsuke. Jeg spurte om man måtte sende inn 6 uker før osv, hun svarte bare at man måtte sende inn etter 26. svangerskapsuke og ta kopi av helsekortet, som skal være datert etter 26. svangerskapsuke. :)

 

Da burde de endre infoen på nettsiden sin :)

Ja, det er mulig.. NAV kan kanskje være litt rotete ;)

 

Hehe, ja. Står jo til og med PÅ søknaden om foreldrepenger. At hvis man søker FØR 6 uker før, må man dokumentere inntekt og arbeid igjen :P Men men :P Godt å vite at søknaden kan sendes nå ihvertfall! :)

Kanskje hun dama løy, hehe ;) Nei.. man må vel bare prøve et eller annet, er det noe gærent blir det nok ordna opp i.. får vi håpe :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er plaget med halsbrann og synes det er noe som funker? Love Hearts funker ikke, mandler funker ikke, melk drikker jeg ikke. Av det man får på apoteket synes jeg tyggetabletter er grusomme - særlig Gaviscon. Link går til nøds, men trenger mange for å ta knekken på det. Drikker Gaviscon og synes det funker en stund, men ikke noe vidundermedisin.

 

Det som er det kjipeste er at jeg ikke kan spise påskegodt. Får den sykeste halsbrann av sjokolade og annet godteri er ikke akkurat bra det heller :-( Tåler i alle fall ikke surt godteri som jeg er glad i. Chips og snacks prøver jeg å unngå pga mye salt og fett, men det er også pga halsbrann. Kaker og is gir meg også halsbrann..

 

Huff - kjenner det blir vanskelig å se på de andre som spiser og koser seg - eventuelt flere kvelder med halsbrann fra helvete i uken som kommer.. Godt for vekten da, men det er vel ikke akkurat det man tenker på gjennom påskedagene.

Endret av 2010 Mammaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er plaget med halsbrann.. Vet ingenting som funker optimalt :(

Men vet at f. eks kvikk lunsj gir meg halsbrann. Og rå løk. Så det unngår jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har funnet ut som gir meg halsbrann er sitronvann :P Så det skal jeg klare å holde meg unna. Håper det holder seg sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Hmm, jeg er fremdeleslitt usikker, men på min egen profil på DENNE siden står det "Gratulerer, du er nå i 3 trimester", og jordmoren min sendte meg også epost i går og skrev "velkommen inn i siste trimester", så tror kansje jeg bare går utifra det... Om det er i dag eller om en uke er jo ærlig talt ikke sånn kjempekrise :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke fra Hamarområdet jeg i allefall :)

Flere som begynner å føle seg store? Er 30 uker på vei. Føler meg gigantisk! Folk tror nok jeg skal føde hvert øyeblikk, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...