Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester


Blomstogbier

Anbefalte innlegg

Zassy: 7 fullgåtte mnd er vel ihvertfall 30 uker+2 dager har jeg lest. Men, er jammen litt forvirrende de mnd!

 

Idag har jeg for første gang merket 2 skikkelige hikkeomganger på jr. Varte leenge :P Blir vel flere slike fremover vel.

 

Rart å tenke på at det er APRIL imorgen allerede! :o April, Mai.. Juni!! Går jammen raskt.. men, går vel sakte på slutten vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, jeg trodde 7 fullgåtte måneder var 31+2..hehe, da gikk jeg glipp av den jippien :P

 

Men da vil jeg rope hurra for at jeg er over 7 mnd på vei da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg trodde 7 fullgåtte måneder var 31+2..hehe, da gikk jeg glipp av den jippien :P

 

Men da vil jeg rope hurra for at jeg er over 7 mnd på vei da :)

 

Nå ble jeg usikker, ser det finnes to forskjellige oversikter. En sier 30 uker, og en sier 31.. Hm.. Jaja, syns det er greit å ha nedtelling med uker å jeg da ;) 10 uker og 2 dager til termin idag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I boka jeg fikk av jordmor med hver eneste uke står det i uke 28 at nå kan man feire 7 måneders-seromoni ! Så jeg tror det i grunn er enda tidligere. Teller man mnd så stemmer jo det også. Uke 16=4 mnd, uke 20=5 mnd, uke 24=6 mnd, uke 28= 7 mnd. Nå når jeg er inne i uke 29, mer eksakt 29+2 så er jeg inne i /påbegynt 8 mnd.

Nå har jeg keisersnitt den 4. juni da så, så for meg er det 9 uker og 2 dager til det, og 6 uker til permisjonen kan begynne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvor lenge det EGENTLIG er til babyen kommer :) 8 uker? 10 uker? Heldigvis maks 12 uker :P Håper jeg slipper å gå Såå lenge over da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis så kommer de ikke på overtid nei, hehe. For min del vil jeg si tidligst om 6 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 sider allerede - jeg er imponert! Hopper inn en time for tidlig; 3 tri venter imorgen:)

Hei, hei :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Heisann:)

 

Litt rart her- huset ble så babyklart så plutselig med vogna i stua (nekter å sette den i garasjen hehe) og utstyret i senga ved siden av. Men loftsturen var mitt ansvar og bedre nå enn om noen uker hvor magen er enda større.

 

Fant den minste dyna vi hadde, men ikke noe sengetøy, så får ordne et sett eller to. Blir jo ikke voldsom slitasje på det, så trenger ikke store mengdene.

 

Var innm zara før påske; ikke så mye fint til nyfødt der, men igår var jeg på nameit og der var det full score! Myke bukser, "konvoluttbodyer" (veldig kjekt i starten) og fine snekkerbukser. Så jeg får bare styre unna fremover hehehehehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) har ikke vært så aktiv på bim i det siste, vært ei sløv påske. Endelig er jeg også kommet til 3. Trimester! Er 28+5 i dag (mandag), underkant av 2 mnd til permisjonsstart, weee:-D har fått klart mye babyutstyr siste ukene, fått opp både sprinkelseng, vugge og stellebord, utrolig gøy å fikse:-) vogna er bestilt, men skal hente den først i mai:-) gleder meg til å få den i hus:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mavat- du spurte om baljen og stativ ikke opptar mye plass når man ikke bruker det. Vel, jeg har jo ikke funnet og kjøpt det enda, men har sett stativ som bare slås lett sammen og settes inntil veggen. Håper det går med et slikt. For har i grunn ikke plass på badet til at det skal stå fremme absolutt hele tiden.

 

Velkommen til 3. tri Helle_Høygir:) Min reddende engel ift halsbrannen.. hehe. Love Hearts funker enda det:)

Morsomt at du sier "konvoluttboduer". De ser jo akkurat slik ut:D

Hmmm... name it altså ?! Det har vi her. Skal jammen ta meg en tur dit en dag:)

 

Puhh... spist to brødskiver til frokost og er STAPPmett!!! Prøvde meg på et marsipan-egg her, men det kunne jeg bare glemme!;) Ikke det altså.. har fått i meg store nok mengder med påskegodteri denne påsken jeg altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh dere, jeg er så lei av kvalme og oppkast. Skal det aldri gi seg?

Synes liksom at det overskygger alle de koselige tingene med å være gravid. Jeg hadde en periode som jeg var bedre, og ikke kastet opp hver dag, men nå er jeg tilbake der igjen.

Jeg klarer ikke å ordne og fikse ting, men det meste er heldigvis i hus. Satser på noen gode uker mot slutten, slik at jeg får vasket opp klær og sånn. Samboeren står heldigvis på med oppussing av både vårt soverom og barnerommet.

 

Og så trøster jeg meg med at jeg i alle fall ikke har hørt om noen som fortsetter å spy etter at de har født... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere som får permisjon på forhånd altså :)

Går du på skole? Den mest hektiske tiden din er rett før fødsel den da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leb76 huff jeg føler virkelig med deg!! Har du vært dårlig hele svangerskapet til nå? :( Håper virkelig du får noen gode uker, jeg er så usannsynlig glad for at jeg ikke spyr lenger at jeg greier nesten ikke tenke tilbake på den perioden, men er evig takknemlig for at jeg ikke har hatt det hele svangerskapet. God bedring får man vel si! stor klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Leb76- for en som hadde det slik forrige gang, så kan jeg berolige deg med at du fortsetter ikke å spy etter fødsel:)

 

Jeg ble veeeeldig sulten omtrent 5 min etter at jeg var ferdig; hadde jo ikke spist stort på 9 mnd:) men virket som hyperemesisen ville gjøre en innsats fordi den "skjønte" at nå gikk det mot slutten, så jeg var dårlig under selve fødselen.

 

Hehe ja de ser ut som små konvolutter; fant flere av de jeg kjøpte på hm sist. Kjekt med 2 pk med body og bukser. Det jeg så på name it var også for jenter; bra utvalg til nyfødt. Kjøpte en god overtrekksdress som jeg tror blir bra til høsten; har en litt tykkere, men det er greit å kunne ha en som ikke er for tykk. Da kan jeg heller varierer med det som er under:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere som får permisjon på forhånd altså :)

Går du på skole? Den mest hektiske tiden din er rett før fødsel den da..

Ja, det gjør jeg ;) Nei, heldigvis tar jeg et fag som ikke er så hektisk rundt den tiden. Hadde et annet fag og, som hadde eksamener 1 uke før og 3 dager før termin, men det droppet jeg. Læreren tok helt av og skulle ha 3 innleveringer/prøver på 1,5 uker eller noe, så jeg merket at jeg ikke klarte det..

 

Men permisjon får jeg ikke da. Men om babyen kommer før ferien, så regner jeg med at jeg får lov til å få litt fri :P !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Leb76. Det er grusomt med kvalme:( Jeg hadde seriøs svangerskapskvalme sist svangerskap og kastet opp bare jeg snudde på meg i senga. Det var noen utrolig kjipe måneder:(

Denne gangen har jeg vært kvalm kanskje enda lenger, men har kunnet vært på jobb hver dag og stagget kvalmen med å spise lite og ofte. Men kvalmen gikk faktisk ikke over før to uker etter at jeg begynte å jobbe annehver dag så jeg kunne hvile litt mellom "slagene".

 

Kanskje like greit å droppe det faget da ja Blomstogbier;) hadde vel kanskje blitt litt for voldsomt?!

 

Hvordan er det med dere og navn på den lille? Har dere landet på noe enda?

Vi har en rekke alternativer vi da, tror jeg har fortalt dem før. Men troooor kanskje vi har funnet et av dem som vi liker aller best.. men vi har liksom ikke gjort en avtale på det enda heller.. hehe:) Synes i grunn det er veldig vanskelig jeg. Mange fine navn. Vi vil ikke ha noe som ligger på navnelisten, gjerne oppkalling om det er noe fint og det bør være både kort som på de andre barna i familien.. og gjerne litt gammelnorsk. Jada, vanskelig skal det være gitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tble litt mye ja, hadde egentlig ikke annet valg.. synd, hadde toppkarakter i faget, men kan jo ta det senere.

 

Vi har funnet navn ;) Ikke så vanskelig å finne ut hva det blir, har lagt det ut på navnedebatten, hehe :) Det ble navn med norrøn opprinnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Uææ, jeg har min siste eksamen 10 dager før termin, så håper ikke hun kommer før!! Har en litt større eksamen 30 mai i et ganske avansert økonomi fag, ellers har jeg en tre-timers 7 juni, og en tre-timers til 13 juni, så er det "ferie". Sålenge jeg klarer å gjennomføre den første, så skal det ikke vere krise å måtte ta opp igjen en av de siste om babyen plutselig sku finne på å komme før termin 24 juni. Har menstermin 17 juni, så er litt risky.

 

Jeg fant navn for leeenge siden nå! Det blir lille Ellinor, og nå har jeg faktisk begynt å si det til folk... Tror ikke jeg kommer til å ombestemme meg mer, bestemte meg like etter ordinær ultralyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tble litt mye ja, hadde egentlig ikke annet valg.. synd, hadde toppkarakter i faget, men kan jo ta det senere.

 

Vi har funnet navn ;) Ikke så vanskelig å finne ut hva det blir, har lagt det ut på navnedebatten, hehe :) Det ble navn med norrøn opprinnelse.

Kjempefint og koselig navn dere har funnet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ, jeg har min siste eksamen 10 dager før termin, så håper ikke hun kommer før!! Har en litt større eksamen 30 mai i et ganske avansert økonomi fag, ellers har jeg en tre-timers 7 juni, og en tre-timers til 13 juni, så er det "ferie". Sålenge jeg klarer å gjennomføre den første, så skal det ikke vere krise å måtte ta opp igjen en av de siste om babyen plutselig sku finne på å komme før termin 24 juni. Har menstermin 17 juni, så er litt risky.

 

Jeg fant navn for leeenge siden nå! Det blir lille Ellinor, og nå har jeg faktisk begynt å si det til folk... Tror ikke jeg kommer til å ombestemme meg mer, bestemte meg like etter ordinær ultralyd :)

 

Får håpe hun holder seg inne til du vil hun skal komme da Totoaa:)

Ellinor er et veldig fint navn synes jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...