Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester


Blomstogbier

Anbefalte innlegg

Føler meg egentlig ikke stor i det hele tatt, selv om man merker at magen begynner å være litt i veien (når man skal parkere bilen og enten skal ut eller inn). Glemmer også at magen er der, så tror fremdeles jeg kan "smyge meg" sidelengs mellom ting.... Hehe, det må se litt komisk ut ;-)

 

Bruker fremdeles klær som ikke er mammaklær og på butikken i dag ble jeg tilbudt smaksprøve av en blåskimmelost så gigantisk er jeg ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, da er du nok ikke stor, nei :) Jeg måtte ha mammaklær i januar tror det det var. Men er du høy? Jeg er ganske lav, så det kan på en måte bare vokse utover.

 

Symfysemålet er rett over streken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ikke stor i str, men merker definitivt at jeg blir mye fortere sliten! Var på ikea idag, og fikk handlet inn det meste vi trengte til babyen, og jeg er VELDIG glad for at vi tok den turen nå og ikke om noen uker.. :P Har skjønt nå at jeg bør prøve å få ferdig babyrom osv nå snart, sånn at jeg slipper det når jeg faktisk BLIR stor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mammaklær jeg også, men har noen bukser og mange topper som jeg fremdeles bruker :) Kan bruke alt av vanlige tights også. Mulig det er fordi jeg gikk litt ned i vekt i begynnelsen og derfor klærne er litt store?

 

Jeg er 173 høy så er ikke spesielt høy, men er vel litt over snitt. SF målet er heller ikke lavt så jeg har jo absolutt mage! Hehe, den er ikke så lett å overse synes jeg selv i alle fall ;) Det har blitt kommentert at jeg bærer graviditeten på en annen måte denne gangen enn sist jeg var gravid så mulig den ligger mer inni på en måte? Aner ikke.. Jeg hadde i alle fall trodd at jeg skulle bli så stor med nummer 2, men foreløpig klarer jeg meg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom forresten på en annen kommentar jeg fikk forrige helg. En venninne har en venninne som er akkurat 1 måned kortere på vei enn meg og hun mente at jeg var en del mindre enn henne. - og jeg mener hun er en del lavere enn meg så man kanskje både føler seg større og ser større ut hvis man er litt lav? Ikke vet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 10 cm lavere enn deg :) Man får forskjellig mage ettersom man er lav eller høy gjerne :) Sikkert noen lave som får liten mage allikevel da, er noen unntak.

 

Men kan kanskje være litt hvilken type klær man bruker og, skal ikke svart være litt slankende og ;) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi omtrent like "høye" blomsterogbier ;) litt spent på hvor stor jeg blir til slutt, kan jo bare vokse utover nå :-P

 

Idag har jeg 80 dager til termin! Høres jammen ikke så mye ut!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg inn her på 3. tri. Er 28+1 idag:)

Juhuuu.. straks bare 2 mnd, til keisersnitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 30 uker, og har brukt mammabukser siden november :P bruker fremdeles vanlige topper og genserer. Har noen topper og bluser som er mammaklær, men bruker de lite... Men må vel snart bruke de også, det begynner å bli en glipe på magen, Hehe :)

Halsbrann er jeg veldig plaget med, det funker med Gaviscon, men merker ofte halsbrann dersom det går for lang tid mellom hver gang jeg spiser.

 

Gleder meg til påsken er over, da blir det 3D ul :D

De sa det var en jente på ordinær ul, men jeg er så nysgjerrig, og vil gjerne vite det mer sikkert siden jeg vil ha en rosalilla bagdel, og det passer dårlig å bestille, og plutselig er det en gutt som kommer ut ;)

Så er det jo så spennende å se om hun ligner på storesøster ;)

 

Nå for tiden er jeg totalt utslitt, har en jente fra før som har hatt omgangssyke flere ganger på kort tid, samtidig som jeg har hatt det...tror jeg har tatt av litt, kaster opp for ingenting fra før, og omgangssyke i tillegg..er ikke enkelt å få i seg mat da.

Godt jeg har en flott samboer som tar seg av meg og jenta vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 dager går fort unna :) ! Jeg er 30+1 idag iflg Ahus. Men jeg har vel igjen ca 72 dager idag.

Kjenner mye hikking der nede! Og i går kjente jeg hun strakk seg borti høyre ribbein, hehe.. rar følelse.. Kjente det spant seg i ribbeinet.

 

God bedring, røderoser! Omgangssyke er ikke morsomt :(

Hei, Ønsker3gull! :)

 

Ha en fin søndag, alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 79/80 dager igjen til keisersnittet her også. Har ikke fått datoen svart på hvitt enda, men har fått vite at det blir mest sannsynlig 4. eller 5.juni :)

 

Jeg sliter tidsvis med halsbrann jeg også. Spesielt etter brus eller sjokolade.. eller generelt godteri. Jeg spiser Love Hearts dersom det kommer.. og det hjelper ganske godt. Ellers hjelper det litt med melk.. men ellers er kanskje banan det som hjelper mest. Det legger seg liksom som et lokk på. Guri så godt det er når man tar noe som hjelper altså! Det er noe herk med halsbrann!! :(

 

Jeg tror ikke jeg er like stor som de forrige to svangerskapene på denne tiden. Jeg har lagt på meg 0,5 kg totalt og er litt forundret over det da jeg spiser ganske normalt. Kanskje litt mindre til hvert måltid, ja.. men sånn totalt så tror jeg det er helt vanlig. Men jeg er aktiv da. Jobber på skole og går og står hele tiden uten nevneverdig mye pauser bortsett fra spisefri.

Jeg har noen mammaklær som jeg bruker, men ellers har jeg også to bukser fra før av som jeg fortsatt bruker.

SF-målet mitt ligger såvidt over den grønne skraverte linja, så såå liten er jeg da ikke. Men tydeligvis har jeg gått litt ned i meg selv siden jeg fortsatt kan gå i noen vanlige klær;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 79/80 dager igjen til keisersnittet her også. Har ikke fått datoen svart på hvitt enda, men har fått vite at det blir mest sannsynlig 4. eller 5.juni :)

Da er det bare 72 eller 73 dager igjen ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, takk for tips om banan, har ikke forsøkt det, kanskje det hadde hjulpet på meg og! Men merkelig nok har jeg ikke hatt halsbrann i helga. Kanskje fordi jeg har drukket brus? Vet at cola faktisk hjelper for noen, av en eller annen grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli bare verre av spesielt cola jeg;) Brus generelt er IKKE bra for meg!

Tenker ikke så mye på dager som er igjen jeg da.. føler det er så maaange. Men nedtelling hver fredag når jeg går over til ny uke:)

Ja, blir spennende å få det brevet med datoen. Få det svart på hvitt liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet du jo akkurat når det blir. Jeg har termin 4., men det kan bli en annen dag.. før eller etter (helst før sier vi ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker i dag og synes egentlig synd på meg selv. Hadde det helt jævlig de første 20 ukene, der jeg var 100% sykemeldt, og der mannen var sykemeldt siste måneden (halve desember) hele julen blant annet + 2 årigen var syk fra november til ut i januar. Han har vært syk 3 ganger etter det og har nå vært syk og hjemme i en uke. Dvs en uke med dårlig søvn for alle og en veldig sliten mor. Har måttet jobbe kvelder for å kompensere for at jeg var borte noen dager. Jobbet lange dager mandag og tirsdag også. Så har mannen nok en gang blitt syk! Lungebetennelse og antibiotika igjen. Jeg får ikke påskeferie før torsdag fordi jeg må ta igjen det tapte fra forrige uke og så skulle vi feire min bursdag i dag som var tidligere i uken (ingen feiring nei). Uken som kommer blir et blodslit med lange arbeidsdager, + en syk mann og da blir det dobbelt opp på meg. Tror jeg snart graver meg ned. Sitter inne og ser ut på det fine påskeværet og kan ikke glede meg over noe som helst :( Babyen i magen er stille, veldig stille. Påskeferien ser ut til å gå til helvete. Etter et sant helvete av en jul skulle vi få noe hyggelige dager sammen hadde jeg håpet, men nå ser det ut til å bli et nytt mareritt. Huff som jeg klager, men akkurat nå føles livet urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei! Det hørtes ikke noe ok ut 2010Mammaen:(

God klem til deg, masse god bedring til mannen og håper alle holder seg friske nå!

Du sier at babyen i magen er stille. Du kjenner spark, eller?

Eller så får du ta kontakt med jordmor så du får passet på at alt står bra til med lille i magen ivertfall.

Igjen.. god klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet du jo akkurat når det blir. Jeg har termin 4., men det kan bli en annen dag.. før eller etter (helst før sier vi ;) )

Ja, får da satse på heller før da:) Man vil nødig gå over. Det er ofte så sliiitsomt den siste tiden og man er klar for fødsel i grunn hele tiden da.

Nei, vi satser på at du får enten den 4. juni .. eller før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei! Det hørtes ikke noe ok ut 2010Mammaen:(

God klem til deg, masse god bedring til mannen og håper alle holder seg friske nå!

Du sier at babyen i magen er stille. Du kjenner spark, eller?

Eller så får du ta kontakt med jordmor så du får passet på at alt står bra til med lille i magen ivertfall.

Igjen.. god klem:)

 

Takk for det Blomstogbier og Ønsker3gull!

 

Kjenner en dult i nye og ne, men det er veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Jeg er snart 30 uker, og har brukt mammabukser siden november :P bruker fremdeles vanlige topper og genserer. Har noen topper og bluser som er mammaklær, men bruker de lite... Men må vel snart bruke de også, det begynner å bli en glipe på magen, Hehe :)

Halsbrann er jeg veldig plaget med, det funker med Gaviscon, men merker ofte halsbrann dersom det går for lang tid mellom hver gang jeg spiser.

 

Gleder meg til påsken er over, da blir det 3D ul :D

De sa det var en jente på ordinær ul, men jeg er så nysgjerrig, og vil gjerne vite det mer sikkert siden jeg vil ha en rosalilla bagdel, og det passer dårlig å bestille, og plutselig er det en gutt som kommer ut ;)

Så er det jo så spennende å se om hun ligner på storesøster ;)

 

Nå for tiden er jeg totalt utslitt, har en jente fra før som har hatt omgangssyke flere ganger på kort tid, samtidig som jeg har hatt det...tror jeg har tatt av litt, kaster opp for ingenting fra før, og omgangssyke i tillegg..er ikke enkelt å få i seg mat da.

Godt jeg har en flott samboer som tar seg av meg og jenta vår :)

 

Å, jeg har kjempelyst å ta 3d ultralyd etter påske også!!! Jeg sitter å er på nippet til å bestille, men MÅ få engangsstønaden inn på konto før det er forsvarlig å bruke penger på noe som helst annet enn mat... Ikke bare bare å vere student, singel og gravid! Spesielt ikke når jeg kjenner mye på redebyggingsinstinktet og har kjempelyst å dra å kjøpe vugge og klær osv til lille bebisen! uhm, og mamma klær til megselv... Er fremdeles minusgrader og jeg har INGEN jakker som går igjen! Temmelig kaldt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også her :) Godt å komme over i 3.trimester :D

Her er di samme plagene som di fleste: Vond rygg spesielt.. Heldigvis ingen halsbrann her :)

 

Gleder meg til tulla kommer <3

Ha en fin påske alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 30 uker, og har brukt mammabukser siden november :P bruker fremdeles vanlige topper og genserer. Har noen topper og bluser som er mammaklær, men bruker de lite... Men må vel snart bruke de også, det begynner å bli en glipe på magen, Hehe :)

Halsbrann er jeg veldig plaget med, det funker med Gaviscon, men merker ofte halsbrann dersom det går for lang tid mellom hver gang jeg spiser.

 

Gleder meg til påsken er over, da blir det 3D ul :D

De sa det var en jente på ordinær ul, men jeg er så nysgjerrig, og vil gjerne vite det mer sikkert siden jeg vil ha en rosalilla bagdel, og det passer dårlig å bestille, og plutselig er det en gutt som kommer ut ;)

Så er det jo så spennende å se om hun ligner på storesøster ;)

 

Nå for tiden er jeg totalt utslitt, har en jente fra før som har hatt omgangssyke flere ganger på kort tid, samtidig som jeg har hatt det...tror jeg har tatt av litt, kaster opp for ingenting fra før, og omgangssyke i tillegg..er ikke enkelt å få i seg mat da.

Godt jeg har en flott samboer som tar seg av meg og jenta vår :)

 

Å, jeg har kjempelyst å ta 3d ultralyd etter påske også!!! Jeg sitter å er på nippet til å bestille, men MÅ få engangsstønaden inn på konto før det er forsvarlig å bruke penger på noe som helst annet enn mat... Ikke bare bare å vere student, singel og gravid! Spesielt ikke når jeg kjenner mye på redebyggingsinstinktet og har kjempelyst å dra å kjøpe vugge og klær osv til lille bebisen! uhm, og mamma klær til megselv... Er fremdeles minusgrader og jeg har INGEN jakker som går igjen! Temmelig kaldt....

 

 

Off da, håper pengene tikker inn snart så du kan få deg noen nye klær :) jeg fant en grei jakke på H&M, i herreavdelingen ;) har brukt den i hele vinter, og kostet ikke så mye, 299 om jeg ikke husker feil. Men husker det å være blakk og ikke kunne bruke på mer enn det nødvendigste, da er det plutselig mye penger allikevel...

Håper varmen kommer snart, så slepper vi å bruke mye penger på varme klær!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 30 uker, og har brukt mammabukser siden november :P bruker fremdeles vanlige topper og genserer. Har noen topper og bluser som er mammaklær, men bruker de lite... Men må vel snart bruke de også, det begynner å bli en glipe på magen, Hehe :)

Halsbrann er jeg veldig plaget med, det funker med Gaviscon, men merker ofte halsbrann dersom det går for lang tid mellom hver gang jeg spiser.

 

Gleder meg til påsken er over, da blir det 3D ul :D

De sa det var en jente på ordinær ul, men jeg er så nysgjerrig, og vil gjerne vite det mer sikkert siden jeg vil ha en rosalilla bagdel, og det passer dårlig å bestille, og plutselig er det en gutt som kommer ut ;)

Så er det jo så spennende å se om hun ligner på storesøster ;)

 

Nå for tiden er jeg totalt utslitt, har en jente fra før som har hatt omgangssyke flere ganger på kort tid, samtidig som jeg har hatt det...tror jeg har tatt av litt, kaster opp for ingenting fra før, og omgangssyke i tillegg..er ikke enkelt å få i seg mat da.

Godt jeg har en flott samboer som tar seg av meg og jenta vår :)

 

Å, jeg har kjempelyst å ta 3d ultralyd etter påske også!!! Jeg sitter å er på nippet til å bestille, men MÅ få engangsstønaden inn på konto før det er forsvarlig å bruke penger på noe som helst annet enn mat... Ikke bare bare å vere student, singel og gravid! Spesielt ikke når jeg kjenner mye på redebyggingsinstinktet og har kjempelyst å dra å kjøpe vugge og klær osv til lille bebisen! uhm, og mamma klær til megselv... Er fremdeles minusgrader og jeg har INGEN jakker som går igjen! Temmelig kaldt....

 

Det skjønner jeg veldig godt Totooaa. Men nå henger ikke jeg helt med. Er du singel du da altså?! Ja, unnskyld at jeg spør altså.. men var da sikker på at du hadde kjæreste jeg da!

Klart det er vanskelig å få penger nok til både det ene og det andre når man er alene om inntekten. Jeg var alene med eldste noen år jeg også, så vet at det kan være stritt. Men.. det er også veldig koselig når man er alene med barnet sitt.. faktisk. Hun og jeg hadde fiiine stunder sammen:)

Jeg håper våren kommer snart jeg også. Trodde ikke denne vinterjakka skulle holde så lenge som ut mars, men det gjør den altså! .. men så tror jeg at jeg må finne på noe.. for den føles litt sprengt ut, og er redd jeg skal ødelegge glidelåsen om jeg bruker den særlig mer.. haha:D

.. men jeg har heller ikke lyst til å bruke penger på en mamma-vinterjakke nå.. når våren jo faktisk skal være.. etter beregningene.. rett rundt hjørnet! Nei, jeg nekter å kjøpe en mamma-vinterjakke altså;) Skal jo ikke gå gravid med etter denne gangen heller.. så det føler jeg virkelig blir bortkastede penger!

Nei dere... nå satser vi på at våren kommer veldig snart, eller?!:) Behøver ikke å være som ifjor med +19 grader og helt bart i slutten av mars.. nei, faktisk.. helst ikke det. Men at snøen nå smelter og at det ikke er minus 10 hver morgen liksom. Synes ikke det er for mye forlangt av værgudene jeg altså!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Det er jeg nok ja, hadde en temmelig turbulent start på svangerskapet, mildt sagt! Lang historie kor; Eksen (som er engelsk og bor i london) ville ikke beholde, mens jeg sto fast på mitt om at selv om barnet ikke var planlagt, så kommer det til å vere like velkomment som barn som har vært planlagt i åresvis.

 

Dette er desverre bare starten, for som jeg sa til han; Jeg forteller verken mitt eget barn, eller noen som helst andre at jeg ikke vet hvem faren er, det blir for sjuskete! Det at han "helst vil slippe å erklære farskap" er ikke noe jeg tar hensyn til, selvfølgelig skal jenta få vite hvem faren er! Så skal jeg heller la vere å slenge dritt om faren til barnet, slik at om han plutselig skulle ombestemme seg langs veien, så er hun kanskje fremdeles intressert i å bli kjent med han... Men først ser det ut som det blir en koselig rettsak, for jeg har ikke mye tro på at han kommer til å signere papirene han får i posten før han skjønner at han faktisk er forpliktet til det. (Takk gud for regler som gjelder på tvers av EU/EØS land!!!!!).

 

Nå skal det også sies at jeg TROR han fortalte hele familien sin + venner at jeg ikke beholt barnet, og jeg har ikke gjort noen innsats der enda. Men kommer nok til å ivertfall sende en facebook melding til hans mor, og si fra når ungen er født, og at både hun, hennes sønn og resten av familien kan få treffe jenta når de måtte ønske.

 

Kunne vært verre da, jeg vil få all omsorgen selv, og slipper i det minste en vanskelig far som skal krangle på alle avgjørelser jeg tar de neste 18 årene. Eneste jeg krever er at han underskriver papirene....

 

SÅÅ det var kanskje nok klaging fra meg for denne påsken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...