Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester


Blomstogbier

Anbefalte innlegg

Aldri for tidlig å pakke bag! Greit å ha liggende ;)

Så slipper man å hangle rundt med bekkenløsning mot slutten og leite frem truser og tskjorter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble tfk joggster twist med quickfix bagen, var veldig usikre på hvilken bag. Men jeg hadde kraftig melk og fikk et barn som ble fort stor og tung forrige gang. Så tok ikke sjansen på at multi x bagen kom til å holde lenge.

Vi bor fortsatt hver for oss så har dobbelt opp med utgifter, pluss at huset vi skal bo i blir totalrenovert, så pengene bare flyr ut av vinduet. Sparte en del på å kjøpe vognl i tyskland. Pluss at jeg har noe fra førstemann og noe gjennbruk fra 70 tallet :)

Var ikke leit å få igjen 20000 på skatten, og skal bli greit å bli kvitt leiligheten min etterhvert. Da kan vi begynne å betale ned på en del felles gjeld isteden for hver vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle nyter påsken, det gjør vi ihvertfall her! :D Håper jeg orker å begynne å rydde og ordne litt på barnerommet disse dagene. Kjenner at det begynner å klø i fingrene ;)

 

Ett par spørsmål til dere erfarne mødre, eller om noen andre her inne har peiling:

 

Kjenner litt "ubehag" i magen (rundt navelområdet) hvis jeg stresser eller går fort osv. Er det mulig at det er kynnere? Det gir seg hvis jeg slapper av, setter meg ned osv. Eller kjenner man det i HELE magen hvis det er kynnere?

 

Og, ang. ammebh. Jordmor anbefalte å kjøpe ammebh nå, og ser jo at det står på flere nettsider og at man bør ha med det på sykehuset.. MEN, hvilken str skal man satse på da?! Størrelsen jeg er på nå, eller større? :P Er vel nesten komplett umulig å svare på, men greit om noen har noen erfaringer ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia sniker meg inn på 3.tri jeg, er bare et par dager til uansett ;)

 

Makuahines hos meg er det ingen tvil om at jeg har kynnere, hele magen blir kjempehard og det er veldig ubehagelig, men fins jo sikkert grader av dette og jeg har bestandig vært mye plaget. Hvis du merker at det gir seg ved hvile og ikke er vondt så er det nok bare svake kynnere :)

 

Sist fikk jeg søstra mi til å kjøpe ammebh til meg når jeg lå på sykehuset. Da melka kom ble puppene gigasvære, hehe, men så ble de litt mindre igjen (dog mye større enn utgangspunktet) så jeg gikk bare opp en cupstørrelse og kjøpte de fra h&m de er jo også veldig tøyelige og billige så du kan jo evt kjøpe et par i to forskjellige størrelser? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes BH'er som vil tøye seg litt ja :) På change har de mange fine.

Endret av Blomstogbier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amme-bh er jeg litt opptatt av også faktisk. Jeg hadde noen kjempedårlige uten skikkelig hold de to forrige gangene. Dessuten brukte jeg de jeg kjøpte i forkant, og da samme str. som jeg brukte før melken kom. Kjempedumt av meg, for puppene liksom tøyt ut så det så ut som dobbeltpupper! :( Ikke vakkert!

Denne gangen har jeg bestemt meg for å investere i ivertfall to amme-bh. Så i et magasin, tror det var Gravid eller Mamma, hvor det var tre jenter tror jeg som testet forskjellige amme-bh. Det var forskjell på dem i utgangspunktet ift. cup-str, og det var ganske forskjellig hva de likte.

Selv har jeg forholdsvis store pupper allerede. Bruker D eller DD og tar ikke sjansen på at jeg "bare" må opp en størrelse.. så jeg tror jeg finner den riktige amme-bh etter fødsel.Selv om de to andre gangene så har jeg nok ikke gått opp mer enn en str. Det kjedelige er.. etter keisersnitt.. er at man jo har litt vanskelig for å bevege seg de par første ukene, og har jo lite lyst på shopping. Men hvis jeg er tålmodig og venter de to ukene, så kan jeg ta runden rundt og prøve så jeg får riktige bh.

 

Jeg er veldig enig med Blomstogbier. På Change har de mange bra og pene bh´er og dessuten får man skikkelig hjelp! Jeg kjøper alle mine der. Ikke noe dyrere enn andre steder synes jeg heller.

Kommer nok til å ta turen til dem for å sjekke ut hva de har:)

 

Men dere... kanskje man rett og slett skulle målt seg rundt bysten et par dager før fødsel.. og så igjen når man har fått melk på sykehuset.. så kan partneren løpe ut og kjøpe en bh med begge målene ?! Ivertfall når man ligger der.. så slipper man å shoppe selv og dessuten kan slike som Change ordne det dersom de har målene vil jeg tro?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom de har målene vil jeg tro man får med riktig BH hjem ja :)

Jeg har sånt kort der på Change som samler opp poeng/penger, så etter hver kjøp blir en viss sum lagt inn der (kanskje 10% av det du handler for elns?) og så kan jeg velge å samle opp penger eller trekke fra på neste kjøp.

 

Ganske smart :)

Endret av Blomstogbier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å måle var jo bare veldig lurt! :) Da skulle jeg tro de på change finner rett størrelse ja. Jeg kjøpte bare på h&m sist, funket helt greit, men så har ikke jeg så store bryster i utgangspunktet så trengte ikke mye støtte osv, men har litt lyst på en litt bedre bh denne gangen så kanskje jeg skal sjekke ut på change jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er denne Change-butikken?! Jeg syns at det er et herk fra før av å kjøpe BH.. så godt å kunne få litt eksperthjelp når man handler! :)

 

Ellers har jeg hatt en dååårlig dag. Skulle tørke litt støv til påske, og vaske badet, meeeen badet måtte vente, da jeg ble DØDSSLITEN av støvtørkingen! Er det mulig!? Ganske kjedelig når alt er et tiltak.. håper ikke de "gode ukene" er over allerede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det noen gode tips ja :) Ikke så lett å bli klok på det der! Kan jo hende jeg kjøper en billig en på HM og tar med på sykehuset, og heller drar på Change etter fødsel. Har vært der før, og de vet hva de driver med :)

 

Mavat: Ikke bare du som blir sliten av sånt! :P Merker at jeg må posjonere ut aktivitetene for tiden.. sitter i sofaen å bretter klær, sitter på kjøkkenstol for å kutte grønnsaker osv. Men, er litt opp og ned her å, noen dager er det mer slitsomt enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder også med deg Makuahines og deg Mavat.... jeg må porsjonere ut kreftene nå om dagen. Heldigvis bedre i ryggen idag enn igår, og håper i det minste at vondtene er litt av og på.. ikke på hele tiden frem til fødsel;)

 

Ja, synes i grunn jeg var litt lur der når det gjaldt dette med målingen rundt bysten før og etter melkeproduksjon.

Jeg også har slikt et kort fra Change. Veldig kjekt altså. Setter inn linken til hvor forhandlerne er i Norge, så kan du se hvem som er nærmest deg Mavat:)

http://change.com/dk/butikker

 

Idag orker jeg å strikke litt også. Jippi:) så nå strikker jeg litt på den hvite sparkebuksa til frøkna i magen.. har bare kommet til vrangborden på det ene beinet men. Glad for at jeg orker ivertfall og ikke at ryggen verker her jeg sitter i sofaen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Har seff opplevd bittelitt mer dramatikk i påsken. Eller, det gikk meget rolig for seg, men alikavel.... Er hjemme hos min far på påskeferie, og skulle hjelpe til å sette hestene våre ut i luftegård. Null stress det, men var speilblank is, så på vei tilbake i stallen gikk jeg rett i bakken, hadde ikke en nubbsjans å holde balansen! Forstuet venstrehånden og fikk besjed av en jordmor på sykehuset her å komme inn til en skjekk, og hjertet slo som bare det, + at de tok en ultralyd for å skjekke at ikke morkaken løsnet. Det var en langt større baby denne gangen, man kunne faktisk se hele ansiktet! Ikke så veldig tydelig da, og man ser jo bare hull der øynene er. Men hun åpnet og lukket munnen i ett sett, og til slutt begynte hun å bevege seg normalt igjen. Men det var først etter å ha sett på henne på ultralyd i nesten en time (!!!!!), så legen som skjekket sa det kunne bety at hun hadde slått seg litt i fallet, men også at hun bare sov. Det var ivertfall ingenting å være redd for.

 

Ene jordmoren kommenterte at det kanskje ikke var så lurt å holde på med hester.... MEN det skjedde faktisk etter at jeg hadde sluppet hesten ut, hadde jeg sklidd på isen mens jeg gikk vedsiden av hesten med grime og leietau hadde jeg jo kunnet klare å få tak i manen på heste og holdt meg oppe. Er stødige fjordinger vi har også, som er rolige å ha med å gjøre, ikke lettbeinte varmblodshester som er nærvøse.

 

Det verste var vel da jeg skulle prøve å sove i natt, det har vært vanskelig nok med stor mage osv osv i det siste, prøv å legge til en kjempevond forstuet hånd i tillegg! haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. for en skremmende opplevelse Totoaa!! End godt det gikk så greit. Selv om forstuet hånd er ikke godt!, så er det da bra at alt er fint med babyen i magen og deg også sånn stort sett!

 

Jeg tok frem bladet ("Gravid" forresten) hvor det var testet amme-bh´er som vi skrev litt om her. Der fikk faktisk Change sin amme-bh negative kommentarer pga spilene og at de gnagde. Det er jo IKKE noe særlig da!

Ellers, de som kom godt ut av testen var en fra Boob og en fra Hot Milk. Den siste har jeg ikke hørt noe om før, men tenkte å google den. Den var vel kanskje den dyreste også da, men. Ca 550,-. Men jeg tenker at det er vel verdt investeringen;)

Den var i tillegg veldig pen og feminin. Boob sin var mer sporty liksom.

 

Juhuu.. uke 29 idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blæææ! Her kommer et syteinnlegg... Trodde at påskeferien skulle bli fin, når juleferien ble RIMELIG amputert av diverse plager. Jeg har null energi og griner av ingenting om dagen.. ikke noe morro i det hele tatt.. Er 100% sykmeldt nå i påska.. men tilbake på jobb på tirsdag.. da 60% sykmeldt... Håper de kan tilrettelegge bedre enn de har greid i det siste.

 

Kjenner at magen blir mer og mer tung også.. har ting jeg skulle gjort, men ting er et ork! Også den forbannede hodepinen!!!! DET liker jeg IKKE :/ Andre i samme situasjoN!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe gøy å føle det sånn Mavat :( Her er også energien på bunn idag.. Sååå mye jeg har lyst til å gjøre, men kroppen vil bare ligge på sofaen... Kjedelig, men best å lytte til den.

 

Ellers så begynner alle krumspringene til Jr der inne å ikke alltid være like behagelige. Merker virkelig at det begynner å bli størrelse på babyen ja! Må si jeg er litt spent på hvordan det blir om en mnd eller to :-P Samboeren min syns det er Såå deilig å kjenne babyen bevege ordentlig på seg, men kunne gladelig tatt litt mer kiling og mer behagelige bevegelser inni der jeg altså... :-P Men trøster meg med at det betyr vel at det er en frisk og rask og sterk baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke noe godt ut Mavat:(

Hodepine er fææælt! :(

 

Jeg har lurt litt på babyen i magen i de siste dagene. Synes bevegelsene er kraftige, men mer glidende... og mindre eller ikke så ofte er kanskje det rett ordet.Vet ikke helt hva jeg skal synes om det. Hmm... ;) Skal på kontroll igjen på torsdag, 30 uker da (eller fredag runder jeg uke 30 da men), men litt usikker på om jeg skulle ha gjort noe for å kontrollere at babyen har det bra før det liksom! Det er ikke det, jeg kjenner som sagt at den sparker og beveger seg rundt.. ja, ivertfall litt rundt (ikke så mye krumspring inni der lenger), presser seg mot mageskinnet osv, men det er tider på døgnet hvor det er stille leeeenge også altså. Selv om jeg sitter stille i sofaen og strikker og hviler meg kanskje to timer så kan det hende at jeg såvidt kjenner at den er der. Klart, søvnmønster osv.. men puhh.. liker ikke det jeg da;)

Noen som opplever det samme, eller er det full aktivitet i deres mage og inge rolig stund å få??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull:sniker inn og svarer deg da jeg ikke klarer å la være, så du kanskje slipper å bekymre deg:-) jeg har det akkurat som deg og har hatt d i mange uker. Litt aktivitet på morgenen, rolig mestepsrten av dagen og litt av en fest med glidende bevegelser på kvelden og begynnelsen av natta:-) nå er jeg litt lengere enn deg (38+4), men det er visst helt vanlig. Hvis du ikke føler deg trygg, ring heller en gang for mye til føden, det er d de er der for:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er rolige stunder her å :) Ser definitivt ett mønster, når det er mest aktivitet, når babyen sikkert sover osv.

 

Nå blir det senga her, ikke god form.. Håper på en bedre søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, mindre "liv" enn før. Er 31+1.

Tidligere var det harde spark og hei og hopp, nå er det mer å flytte på en fot og arm, hikke litt, gli litt her og der.

 

Så det er jo ikke mindre liv, bare annerledes. Begynner å bli litt trangere der inne nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen dette høres i grunn ut som med meg. Det er bra, for det må jo bety at det er normalt. Rart hvordan man glemmer de siste svangerskapene;).. selvom jeg føler meg tryggere for hver gang så er det både ting man glemmer og likevel bekymrer seg for.

 

Ellers har jeg forresten forholdsvis urolige netter jeg da. Våkner nesten alltid ved halv-fire tiden og er våken ivertfall halvannen time. Litt slitsomt i grunn, men det er nok det som gjør da at jeg er så usigelig trøtt tidlig på kvelden. For jeg sover svært sjelden en lur midt på dagen, selv om jordmor anbefaler det.

 

Sitter her og prøver å spise en appelsin, men nesa har begynt å renne og kile;) Håper ikke jeg drar på meg en forkjølelse nå da. Typisk på våren det!

 

Var ute en tur igår.. og stakk innom Kappahl og tittet på babytøyet deres der. Myyye søtt på Newbie-kolleksjonen. Kjøpte med en tights og en litt slik haremsaktig bukse i gammelrosa. Ser ut som kortbukse. Begge i str. 56. Nå må jeg snart se å få kjøpt inn sengekant, noe sengetøy(eller helt få sydd det selv.. hmm... kanskje det er det jeg skulle gjort idag)og badebalje på stativ. Høy/stående badebalje på stativ gleder jeg meg til! Til de to andre stod jeg bøyd over en badebalje som stod i dusjen.. det ble slitsomt i lengden.. og det ble færre badestunder fordi det var så vondt for ryggen min. Det har de sikkert på Barnas Hus, Babyshop eller lignende, eller hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart ønsker3gull, for jeg våkner også akkurat ved den tiden HVER natt. Og bruker en time, halvannen på å sovne igjen. Ikke så veldig morro :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det veldig rolig i magen, har vært det hele tiden egentlig. Men kjenner bevegelser på ganske bestemte tider hver dag. Kjenner at bevegelsene begynner å bli anderledes, mer glidene og en fot eller arm i ny og ne. Akkurat som om det begynner å bli for trangt for å strekke på seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er andre som ikke er i form.. selv om jeg ikke unner noen av dere det. Det er jo noe med å vite at man ikke er alene om å være i en slik situasjon.. ;)

 

Her er det stort sett liv i magen. Så raskt jeg legger meg ned og IKKE tenker at hun skal sparke, da gjør hun det :) men kan også ta tid ja! Jeg begynner også å kjenne at det kan være litt ubehagelig disse sparkene. Virker som hun hver kveld finner det høyre ribbeinet mitt.. udigg :P

 

Ønsker3gull: Jeg har bare tenkt å ha en balje på gulvet når jeg bader henne.. tenker på det med ryggen også.. men opptar ikke et slikt stativ osv. mye plass og føles som rot når det ikke er i bruk?

 

Nå skal jeg kose meg med å lime inn bilder i album! Har 1100 bilder som skal på plass før fødselen! Så her er det vel bare å sette igang. Heldigvis en fin aktivitet så lenge hodepinen holder seg unna! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske rolige forhold i magen her også. Hadde også hodeleie noen dager nå og da var det helt annerledes bevegelser - bare oppe og nede (men ikke sååå langt nede som det kjennes ut som armen er på vei ut) samt rumpen som pressen oppover. Nå er tverrleie på plass igjen (vrang unge ;) og da er det den krafsingen lanaagt nede igjen, og pressing mer på siden enn oppe. Kjennes til tider ut som jeg sitter på en hånd altså.. Skikkelig ekkelt. Har tydeligvis for god plass enda. Magen ser også mye større ut med tverrleie synes jeg. Synes magen ble nesten litt borte med hodeleie - selv om nå den 8. måneden er påbegynt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fortsatt mye liv, men merker at det blir trangere der inne for er oftere at det kan blitt ubehagelig at han sparker i ribbeina hvis jeg bøyer meg framover osv.

 

Men er litt forvirret over disse månedene, inne på terminkalkulatoren står det at "nå kan du feire 7 måneder" men det er jo enda 3 måneder til termin når jeg regner på månedene så blir liksom så feil føler jeg? eller menes det bare at man har startet på den 7. måneden? jaja..ikke så nøye uansett da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...