Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester


Blomstogbier

Anbefalte innlegg

Gjest Helle_Høygir

Hormoner er noen skumle saker - de kommer snikende før man har rukket å se det positive tegnet på testen og hamrer løs på deg i større grad enn man trodde var mulig.

 

Jeg var aldri redd for å miste førstemann før han kom ut; husker det enda den følelsen jeg fikk når jeg lå på badegulvet ganske tidlig i svangerskapet. Jeg visste det ville gå bra på et vis..

 

Det vil nok hjelpe å få en gradert eller hel sykemelding 2010mammaen - det å bli slitt mellom jobb, hus, hjem og familie er tøft. Hvis du kan få noen gode sammenhengende uker hvor du kan fokusere på deg selv, magen og få slappe av.

 

Jeg merket det gjorde godt bare å være hjemme i påsken - vi hadde noen dager alene hvor jeg puslet rundt og ryddet (fikk laget et skikkelig fint lekerom til storebror), jeg kunne ligge på sofaen som jeg ville og ta det veldig med ro. Så man skal ikke kimse av det å ha færre ting å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helle_Høygir

Mavat - her må jeg vente med senga til rommet er klart; det er ikke stress i og med han skal sove inne hos oss ganske lenge fremover! Prøvde å legge førstemann på eget rom når han selv nattavvendte seg (ca 6-7 mnd), men det var en time med sipping fra mor som savnet lillegull så grusomt at det var bare å bære senga inn igjen (ble der 6 mnd til!)

 

Vogna står her i stua (ville ikke sette ny vogn i garasjen hehe) og stellesaker tar jeg når det er noen uker igjen. Det vil jeg spare; er så koselig å gjøre i stand den plassen!

 

Lurer på om jeg kjøpte inn div saker når jeg hadde begynt på permisjon sist; apoteksaker og sånt. Gikk litt i ett siden jeg var sykemeldt fra uke 6 100%..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er stellebordet på plass, og regner med å kjøpe inn stelleting til helgen (fordi vi skal til sverige for å hente vognen) :) Kommode og seng skal pusses og males, og etter DET vaskes babytøyet å legges i. Så er vel heelt klar om noen uker tenker jeg. Jeg er sånn som liker å ha ting gjort i god tid ;) Så kan jeg heller ta de aller aller siste småtingene i ukene før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Henger meg på denne tråden jeg også. Termin 1 juli, men blir igangsatt 3 uker før termin, så blir junibaby på meg også :)

Her er vi i full gang med oppussing av barnerommet til lillebror.. Med vi mener jeg mannen, siden jeg er tilnærmet ubrukelig for tiden, 100% sykmeldt pga bekkenløsning og kynnere som har begynt å påvirke livmorhalsen. Så jeg strikker og syr og surfer på nettet for å få dagene til å gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg også fått det meste i hus. Vært veldig flink å fått tak i det meste brukt. Pusset og lakert senger, så de ser jo helt nye ut. Eneste vi har kjøpt helt ny, er vogna. Vi gikk for tfk twinner twist. Beste tvillingvogn som jeg kunne finne. Får jo faktisk plass i bilen også ;)

Blir jo ganske dyrt når man må kjøpe dobbelt opp av alt utenom stellebord hehe. Men også dobbel glede som kommer.

 

Er også 100 % i svangerskapspenger nå. Har vært det siden uke 23, og stresser litt med å få dagene til å gå. er i god form, men pga risikosvangerskap, blir man SM tidlig.

Men gud som jeg gleder meg til å treffe de to små jentene som bor i magen min.

Er jo faktisk ikke så lenge til. Maks 9 uker, så får håpe de går fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i hus har kommoden stått på badet i fleire månder, å klærna te småen e blitt vaska og lagt oppi etterkvart..:) Vogn og bilsete får me i starten av mai, og senga/vogga står fremdeles hos mine foreldre.. Pappa ville male den med et nytt strøk kvitmaling før me fekk den med oss :) Tenkte å gå på "snopetur" på apoteket sånn når eg går ut i permisjon ein gong, e jo kje så altfor masse me mangla egentlig..:)

 

Gler meg voldsomt te permisjon no! 6 arbeidsveker igjen no.. :D Ska bli så fantastisk å få litt fri, kjenne da e litt slitsomt å jobba fullt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå gleder jeg meg oxo til permisjon. Ser ut til at det er denbe uka og 6 til igjen for meg oxo. Herregud det går fort altså :) det går liksom ikke helt opp for meg tror jeg før jeg går der å vagger :) jeg skal jo ikke tilbake til jobben min etterpå heller, så det blir nok litt trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om det kommer junibabyer om 4-5 uker da, jenter! :)

Om 5 uker er jeg 37+3.

 

Tiden raser avsted! Og det er bare bra :) Synes jeg i allefall. Bortsett fra at jeg må huske på å kjøpe alt før tiden har løpt avsted da, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff du må ikke skremme meg sånn blomsterogbier :) tror jeg satser på å gå litt over jeg, så vi kan få soverommet ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld :P Håper dere får soverommet helt ferdig da :) Men det er nok lurt å ha det ferdig i løpet av de neste 4-5 ukene ;) Sånn i tilfelle.

 

Jeg har endel som skal gjøre selv, men har blitt lovt hjelp, og det skulle visst ikke ta mer enn 1-2 helger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggene og taket er revet, så at alt er oppe igjen om 4 uker er vel som å tro på julenissen. :)

Kanskje mannen må sove på sofa'n og jeg og baby'n deler 120 senga på gjesterommet. Det ordner seg vel alltids :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ny respekt for en pappa på jobb idag (jobber i bhg)

Kona fødte på badegulvet i natt og han tok imot baby'n :) de bor 5-10 min kjøring fra sykehuset, men alt skjedde så fort at de rakk rett og slett ikke frem. Håper virkelig ikke det går så fort for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei hun var annengangs, og han var glad for at han hadde vært med på en fødsel før. :) men det skjedde visstnok så fort, så han hadde ikke tid til å tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes skummelt ut! Godt det gikk bra da :) Kjekt å være litt obs på at det kan skje, og kanskje lese seg litt opp om emnet - sånn i tilfelle :)

 

Flere som er kvalme for tiden? Jeg ble kvalm i forrige uke, er kvalm enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy, for en opplevelse det må være. Sånt jeg virkelig håper å slippe! Men, det er vel i en sånn situasjon man klarer mer enn det man tror, og gjør det man MÅ. Men, håper vi rekker frem til sykehuset før fødselen altså ;)

 

Blomsterogbier: Jeg er heldigvis ikke kvalm, men du er vel ett par uker lenger på vei enn meg og da.. så KAN jo hende det dukker opp her og. Selvom jeg ikke håper det. Syns kvalmen de 3 første mnd var mer enn nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg håper det bare er forbipasserende.. unner ingen å være kvalme heller. Jeg har ikke vært så mye kvalm tidligere. Men det er noe av det verste synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en baby som absolutt ikke vil legge seg til rette riktig vei. Hver dag er det ny stilling og kan skifte flere ganger for dagen. I dag var det seteleie en stund - det var helt merkelig å plutselig kjenne det kulerunde hodet midt i magen. Nå er det tilbake til tverrleie og i hele går var det hodeleie. Synes det er på tide å finne roen og ikke turne rundt så enormt mye rundt lenger. Tyder vel på at det er for god plass inni der freløpig. Det er nok derfor det også er så stor variasjon i bevegelsesmønsteret og hvor mye liv jeg kjenner... I morgen er det ny kontroll så blir spennede å se veksten - om kurven fortsetter ned eller om den holder seg nå - og ikke minst hva legen sier om jobb og sykemelding. I dag sov jeg på jobb (vi har hvilerom), så jeg tror egentlig at det er på tide å roe litt ned nå.. Hehe ;)

 

I dag er det nøyaktig 8 uker til termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Hehe det er tumling så det holder her også, men har merket at når jeg setter meg ned for å spise middag så prøver han å rømme gjennom høyre side av magen. Hele magen skifter side og det er helt merkelig å se på. Bare det at mannen legger handa på magen forsiktig da er nok til at det gjør vondt..

 

Lille raringen min inni der :)

 

Jeg så på Puls her på mandag (dagene går litt i surr) - utrolig fascinerende å se operasjonen på den bittelille kroppen. Såklart rant jo tårene så det holdt, men det var happy ending (regna med det slik det var vinklet fra starten). Uendelig imponert over folka som jobber med sånt og hvor dedikert de er.

 

Jeg aner ikke hvor mange dager det er til det ene eller det andre, men det nærmer seg ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Blomstogbier.. jeg har også blitt mer kvalm nå. Ikke hver dag, men av og til, på morgenen stort sett;)

Liker ikke:(

 

Liker mer at jeg imorgen runder 31 uker. Idag er det 4 uker og tre dager til permisjonen og 54 dager igjen til keisersnittet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og ullbuksa som skal brukes på frøkna til høsten er ganske straks ferdig:)

 

Hvordan gikk det med deg Makuahines? fikk du tak i garn? hva tenker du å strikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Blomstogbier.. jeg har også blitt mer kvalm nå. Ikke hver dag, men av og til, på morgenen stort sett;)

Liker ikke:(

 

Liker mer at jeg imorgen runder 31 uker. Idag er det 4 uker og tre dager til permisjonen og 54 dager igjen til keisersnittet:)

Kanskje babyen som sparker i magesekken og rører litt inni der, hehe. Men en ting skjønner jeg ikke. Hvorfor viser vekta mer nå på morgenen enn på kvelden når jeg har spist masse? :P

Spiste riktignok endel i går kveld, kanskje det er svaret..

 

Men ser du har permisjon før meg, når har du KS? :)

Er 4 uker og 5 dager til min permisjon. Jeg skifter til 33 uker til helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda ønsker3gull, her har garnet kommet i hus. Skal starte på en jakke som jeg fant i det dale heftet. Blir morsomt å se hvordan den blir til slutt :)

 

De siste dagene har jeg vært i uforskammet god form, så jeg nyter det til fulle!! Vet hvor fort det kan snu, etter forrige uke som ikke var så bra. Så viktig å ta vare på de gode dagene syns jeg :) Største "problemet" jeg har nå er støøøle ribbein.. Men, det er vel bare å bli vant til de neste ukene det ;)

 

Her er det 32 uker til helgen :) :) Er jo ikke så altfor mange dager til det begynner å bli noen av junimagene som er høygravide! Nærmer seg med stormskritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oiii min skrekk det, å plutselig føde i hui og hast her hjemme :P Bra det gikk fint med dem da :)

 

Har dere vonde stikk i underlivet? Urinprøvene mine har vært fine hver gang og de er sendt til dyrking også, ellers ville jeg vært redd for uvi, men mange ganger når jeg reiser meg opp så får jeg skikkelig vonde stikk, som om noen stikker en nål opp der nede, men det er kanskje bare nerver osv som ligger i klem? har lest om det..evt noe med bekkenet ettersom det kommer etter at jeg har sittet rolig og så beveger meg? skikkelig ubehagelig.

 

Såå glad jeg er 30 uker til helgen nå, føles litt tryggere å ha kommet så langt!

 

Var forresten godt å lese at jeg ikke er alene om å ha litt negative tanker og bekymring osv :) det er vel normalt at man kjenner litt mer på det når det nærmer seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener stikk helt oppi der, så kan det være modning, det kan begynne nå det :) Jeg har det, sjelden, men har hatt 3-4 ganger de siste dagene. Den ene gangen fikk jeg det da babyen sparket der nede.. var nesten redd hun skulle sparke seg en vei ut, hehe..!

 

Ja, tenk på det. Det er vel nøyaktig 2 uker til jeg er høygravid i allefall.

Det er når det er 40 dager til termin? :)

 

Spennende å se hvem av oss junijenter som er først ute da! Kanskje noen går langt over og andre får i uke 37 :P

Endret av Blomstogbier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...