Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester


Blomstogbier

Anbefalte innlegg

Blomstogbier-jeg går ut i permisjon 14. mai, når jeg er 36 uker på vei. Den egentlige terminen er 17.juni, men keisersnitt 4.juni.

Derfor er jeg "bare" 31 uker imorgen:)

 

Zassy-jeg kjenner også slike stikk og litt støt. Det begynte etter at babyen snudde seg til hodeleie. Hun ligger slik fortsatt, og det blir spennende å se om hodet har festet seg nest uke når jeg skal på kontroll igjen i uke 32.

Men jeg kjenner slike stikk ja, og tror kanskje også det er babyens armer/hender som driver nedi der.. eller at hun dreier hodet sitt nedover og fester hodet som sagt da.

 

Makuahines- så spennende med jakke-prosjekt da:) Hvilke farger har du valgt deg ut? du vet jo ikke hvilket kjønn babyen blir enda, stemmer? :)

Så bra at du er i så god form da! Det er deg vel unt! Her synes jeg også det går forbløffende fint. Eneste er nettene som jeg sover dårlig pga verking i isjas-nerven som også gir utslag på begge side av rompa og litt nedover lårene. På dagtid er det mest ryggvondt, men det går greiere nå når jeg ikke jobber like mye. Da kan jeg hvile litt mer liksom.

 

Ja, det blir spennende uker fremover nå Blomstogbier.. blir spennende å se hvem som får først og ikke minst å lese at vi alle endelig er " i mål" etterhvert:) Vi får vel tru at vi føder både på overtid og på sykehus. Det er vel mest normalen i grunn:)

 

Nå skal jeg inn på Zara sin nettbutikk og kjøpe inn noen fine sparkedresser jeg fant der:).. og så strikke videre på buksa.

Her snør det her for sikkerhets skyld forresten:( Hvordan er det hos dere?Jeg vet jo at det alltid kommer både ett og to snøfall før våren er ordentlig kommet, men det er såå kjedelig likevel. Man venter jo bare på vår og sommer nå. Når det er bare veier ute, og gresset begynner å bli grønt... ja da VET jeg jo at det er rett før fødsel. Så det venter jeg på nå:)

 

Hei!

 

Jeg må trolig også gjøre ks ca to-tre uker før termin, grunnet placenta previa. Skal på ul på mandag og får forhåpentligvis dato for ks da.

 

Hvordan gjorde du med søknad til NAV for å gå ut i perm tre uker før ks? Sendte du bare inn erklæring fra legen? Jeg har allerede søkt om foreldrepenger, men håper det bare er å komplementere med erklæring...

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bære selv, derfor sikkert greit med hjul ;)

 

Vi spøkte jo litt for en stund siden om at siden jeg bare har 4-5 minutter å gå opp til kvinneklinikken, så kunne jeg bare rusle opp når jeg skal føde. Snakte faktisk med pappan min om det her om dagen, og han sa at om fødselen starter f.eks en natt til lørdag eller søndag vil det vere umulig å få taxi på kort varsel, og om jeg da IKKE får tak i noen med bil så kan det plutselig hende det er eneste alternativet :P Mest sannsynlig har jeg nok noen klar som "vakt" med bil tilgjengelig til enhver tid siste halvdel av juni....

 

Hadde vært ganske komisk om du faktisk gikk til føden. Sist gang jeg fødte kunne jeg fint gått 4-5 min (litt lengre med rier for man går lite effektivt under selve rien). Var ute og gikk til det var under 5 min mellom riene så det er overkommelig! Men med bag blir det jo litt mer å tenke på, så kanskje ikke så enkelt da (man har egentlig nok med seg selv).

 

Kjenner noen som måtte ringe taxisentralen midt i nattrushet for å komme seg til føden med taxi, men det gikk relativt greit når de forklarte hva som var formålet med turen ;)

 

 

Jeg har jo ikke begynt å forberede noe som helst enda, så i dag kjøpte jeg bleier str 1 og ammeinnlegg på Rema bare for å komme litt i gang. Nå skal jeg ut for å kjøpe ny madrass og overmadrass til vuggen, så da begynner det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleier kan nok være kjekt å handle inn ja :) Jeg har ikke tenkt så mye på det. Men er endel sånne ting man må ha også ja.. Men tror jeg tar de dyreste tingene først, kanskje. Som bæresjal og saueskinn.. og bilstol ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok pakke bagen klar jeg oxo, og ha den stående i bilen. Driver jo å pendler mellom skien og kongsberg, så kan være greit å ha den liggende der.

Fleipa på jobben her om dagen med at hvis ting setter igang når jeg er hjemme, og jeg må hive meg i bilen for å komme til skien. Kan det hende at jeg føder i bilen alene, eller kanskje må stoppe på en gård på veien. De har vel tatt imot noen dyr før ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har barn fra før, hvilket bleiemerke anbefaler dere til nyfødt? :)

 

Fikk ett lite prissjokk i Sverige idag, en pakke bleier som koster 20kr i Norge var priset til 84 sek. Er det mulig!?! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kostet 13 kroner for en pakke Newborn på Rema. Jeg synes at Pampers er de beste bleiene og i alle fall de bittesmå. De er mye mykere enn f.eks. Libero. Men her er det jo mulig å få prøvd litt hvis man får de gratis babypakkene fra Apotek, RImi og Libero f.eks. Man får gjerne med 2+2 bleier i de minste størrelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg ble anbefalt pampers i de 3 minste størrelsene og så gå over til libero av en venninde med 5 barn. :) regnet med at hun hadde peiling. Husker jeg brukte Huggis oxo, de kjøpte jeg på PriceClub. Men sist jeg var innom det så hadde de ikke de lengre. Brukte oxo first price bleiet mot slutten, ihvertfall i bhg. Der blir de skiftet ofte uansett.

Ja bleier er kjempe dyrt i sverige, tror barnemat oxo er dyrt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Hm varslingen var brått slått av for tråden - syns jo det var litt rart at det skulle vært stille her siden igår ;)

 

Junimage - det blir over 5 år siden siste fødsel her også, så det blir spennende å se hvordan det blir denne gangen. Håper det går litt fortere enn forrige gang..

 

Vi brukte pampers hele veien sist - de funket veldig bra, så jeg regner med å gjøre det samme nå. De er jo så nusselige de bittesmå nyfødtbleiene :)

 

Rolig dag på oss og blir nok det imorgen også. Mannen skal jobbe med barnerommet, så vi tok en tur på butikken og fant to nye filmer så junior og jeg kan ha kino i stua med mindre været blir så fantastisk bra at vi må ut..

 

Fikk endelig rotet meg til å bestille kroker (festes med borrelås) til stelleveska idag; da slipper jeg å la den henge i stroppen over håndtaket. Det ble med litt klær som skal være mormor gave; ulldress, lue og votter fra Lille lam (salg der jeg bestilte) og sophie la giraffe så vi har noe til gnaging. Førstemann fikk tenner tidlig, så denne gangen skal jeg være beredt. Begynte med tannpuss i en alder av 3 måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg får prøve å kjøpe noen pakker pampers da. Til 13 kr pakken er det jo helt greit å prøve ut :P

 

Og helle_høygir, der nevnte du noe jeg har vurdert og, sånne kroker.. kanskje mer lettvint enn å la den henge i stroppen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi brukte pampers som nyfødtbleier vi også, husker ikke helt, men etter hun begynte å bruke større bleier bruker vi coop sine, de er veldig gode og rimelige, fikk mye lekkasjer med pampers sine bleier da hun ble større :/ Så blir nok å gå for det samme nå også tenker jeg, pampers først og coop etterhvert, har prøvd libero også og liker up and go, men det bruker vi sjelden rett og slett fordi det er enklere for dem å bytte vanlige bleier i bhg, da slipper de å ta av alt bare for en tissebleie liksom, men det er jo en stund til up and go blir aktuelt for dere :P hehe, ville bare nevne det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det litt klær likevel da :) Skulle egentlig ikke kjøpe noe mer før jeg gikk gjennom alt vi hadde - og jeg vet at vi hadde meeeeeeeeer enn nok forrige gang! Men de hadde så mye fint Petit Bateau på barnas hus, så kronene fikk raskt ben å gå på. 2 velour sparkebukser/dresser, en tynnere sommerheldrakt, en omslagsbody, en pysj og en strikket cardigan. Dyrt ble det også, men har bestemt meg for å ikke kjøpe mer billig tull som har dårlig passform og som ikke blir brukt (det som er billig men ikke blir brukt er egentlig det dyreste). Om et par uker må jeg få gått gjennom alt babytøyet så jeg får litt oversikt. Vi trenger å "spare" litt til barselgaver også. Sophie le Giraffe blir spart til barselgaveønske, samt et nytt lammeskinn til vuggen.

 

Ellers fikk mannen med seg en babypakke fra Vitusapotek i går da han likevel var der. Der var det med et termometer og et stelleunderlag (fint til stellevesken) (i tillegg til en rekke prøver på kremer til mor og barn, ammeinnlegg og bind) og det var ting jeg uansett ville kjøpt så sparte minst 200 kr på det vil jeg tro. Et tips til dere som også trenger dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Arg hele innlegget forsvant fordi jeg skulle lime inn en link..

 

Makuahines - jeg likte best vesken min med borrelåsfester forrige gang- den hang bedre på vogna syns jeg. Jeg tok de som tilhørte Storksak, kostet ikke all verdens, så regner med det blir bra.

 

Jeg har ikke kjøpt ny kosebukse- har mine trofaste fra Abercrombie som jeg elsker. Har kjøpt med er eller to par hver gang jeg er ved en slik butikk og nå er mannen også fan:)

Men jeg tenkte at noen pysj shortser alla dette http://tablet.hm.com/no/product/08555#article=08555-A kunne vært noe - evt å kjøpe men boxer truser som jeg kan bruke mellom. Litt ekstra polstring er ikke dumt i starten:)

 

Takk for tips om vituspakke!! Skal sjekke ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte et kosesett jeg på laredoute tror jeg, bukse, singlet og en hettejakke. Kjempe deilig å ha på :)

Her fikk oxo førstemann tenner når han var litt over 3 mnd, så dentinox og biteringer var et must.

Har falt for newbie kolleksjonen på kappahl jeg, så fine farger og plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fint på kappahl ja :) Jeg handler litt her og der.

Har kjøpt fra H & M, Lindex, Noa Noa, Kapp Ahl, Name It og Barnas Hus Outlet.

 

Jeg synes strømpebuksene fra Lindex var helt supre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jeg strømpebukser i juni? Har en del tights og tenkte å bruke sokker til, men jeg trenger kanskje strømpebukser oxo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mener det er kjekt med strømpebukser, siden sokkene kan sparkes av eller falle av. Men det er smak og behag. Jeg har tights og sokker også jeg ;) Så er helgardert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har ikke formen vært så bra. Vært skikkelig gjennomsliten. Ikke gjort noen verdens ting av fornuftige ting. Orket ikke lage middag en gang, så bestilte en pizza. Sov 1,5 time midt på dagen selv om jeg sov nesten 11 timer i natt.

 

Jeg hadde 2 strømpebukser i den minste str til mitt maibarn sist gang og de ble veldig lite brukt (om i det hele tatt). Kanskje greit å ha èn, men neppe nødvendig med flere. Jeg tror jeg ar de to som sikkert er like fine og kommer ikke til å kjøpe noen om jeg ikke skulle finne de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jeg har liksom ikke tenkt at det er nødvendig, så da stresser jeg ikke med det :) hadde noen strømpebukser sist, men han var født i april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne trenger man jo det ikke og skal man ut tidlig på morgenen eller på kvelden når det er kjøligere har man jo gjerne på en tynn dress eller noe utenpå heller enn noe ekstra under :) Jeg tror du med fordel kan droppe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dresser har jeg ingen av! :P Tenkte at vi skulle få sommervær (20 grader) om sommeren, men ikke godt å vite..

Men tepper funker vel det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fødte i slutten av mai i 2010 hadde det også vært kald vinter og sen vår som i år og mai var stort sett kjølig. Jeg var heldig og arvet et par "bamsedresser" og den i str 50 ble faktisk brukt da gutten ble hentet hjem fra sykehuset :)

 

Tepper funker greit det, men er lite praktisk i en bilstol f,eks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert et dumt spm, men vi skal til sverige nå neste uke. Må gjøre det mens jeg enda kan sitte i bil sammenhengene 1 time ;)

 

Men hva er det som svarer seg å kjøpe der, kontra her? Vet at bleier er billigere her. Men hva med flasker, stellevarer osv?

kansje andre ting jeg ikke har tenkt på?

 

Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenepåhaugen, alt av apotekvarer lønner seg i Sverige ihvertfall :) så alt du ville kjøpt på apotek her, kjøp det der isteden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Jentene på haugen - jeg henger meg på apotek varer; Inotyol salve, saltvannskapsler til nese, Mesoft til vask - omtrent alt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...