Gå til innhold

****IKM uke 14****


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Nei si det HALLOSEN. Vi legger inn aksjer hver dag rundt el og ellers minst annen hver dag og likevel er jeg enda ikke gravid..

Og så får man høre av gyn at vi begge er friske så her er det bare å kjøre på. Og så er vi plutselig i 20pp og fortsatt blendahvite tester. Blir ikke klok på dette. Synes det er hyggelig å lese om alle dere som gleder dere til el og symptomjakt og det hele. Jeg har sluttet med det. Blir liksom ikke glad lenger - for resultatet er jo det samme hver mnd. Nei uff... folk har det verre og det er mange som sliter slik som oss, så skal ikke klage.

En ting til jeg må dele: blir ordentlig sint på folk som går gravide/har barn og spør oss om vi har barn. Jeg svarer "nei, ikke enda". Og ikke nok med at de ser rart på meg (jeg er jo 31 år) så svarer de: "ikke enda? Hvorfor ikke? Vil du ikke ha barn? Liker du ikke barn? Du må jo ha barn!" Hva skal man svare?? Det her er snakk om kolleger på jobben og på kurs så ikke familie og nære venner som vet at vi er slitere.

Kanskje jeg bare skal si:"det har du faktisk ingenting med"...(?) Men synes selve spørsmålet er privat og egentlig litt frekt å spørre.

 

Huff så kjedelig å prøve så lenge.. Håper virkelig det klaffer for dere snart! Så rart når de har funnet ut at alt er i orden. Må være bare utrolig uflaks da.. Skjønner godt at du er oppgitt. Det er lov å syte her inne, er vel sånt man har forumet for :)

 

Utrolig dårlig gjort / lite gjennomtenkt av folk å spørre på den måten. Jeg vet ikke hva jeg ville svart de.. Men jeg ville kanskje hintet hvis de stadig tok det opp. Hvis de spør: har du ikke lyst på barn så ville jeg sagt det er ikke bare å ha lyst på det.. Jeg hadde nok sagt det for jeg hadde ikke orket at folk holdt på sånn. Men jeg skjønner jo at du ikke vil dele det med hvem som helst. Da ville jeg nok svart som du sier, at det har du ingenting med.

 

Håper du får verdens beste julegave i år! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags utredning har de gjort på dere Vera831, og hva med assistert befruktning? jeg har tatt saken i egne hender. skal første gang til fastlegen på mandag, men allerede før den tid har jeg tatt blodprøver, mannen har avlagt sædprøve og jeg skal inn på laparaskopi om 5 uker. når jeg skal til legen nå skal jeg be om blodprøve for å påvise eggløsning og spørre om hun kan henvise meg til haukeland for å ta AMHblodprøve.Har tenkt å si at det bare er til å sette i gang å prøve ulike ting på meg, jeg har aldri blitt gravid til tross for totalt 7 år uten prev i forskjellige perioder av mitt liv, så det er ikke noe poeng for oss å bare fortsette å prøve på egen hånd. har prøvd med nåværende samboer i straks 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såååå kjipt hver gang mensen kommer. Kjenner følelsen. Vi er så heldige at vi har et barn, men for å få henne måtte vi prøve ganske lenge. Jeg har ikke tall på antall prøveperioder, men vi hadde ubeskyttet sex i nesten 2,5 år før spiren satt. Dermed er vi forberedt på at det også denne gangen vil ta tid. Til nå har vi prøvd på nr to i snart et år. Jeg er heller ikke helt ung, 32 år, så føler at klokka tikker. Jeg har aldri sett meg selv med mange barn, men har hvertfall lyst på to.

Men hva kan man gjøre da? Jeg har hørt om pergotime, men kan jeg bare gå til legen og be om det? Jeg har jo eggløsning, så jeg tipper det er etter det at problemene starter. (Egget vil ikke feste seg...?)

Jaja, det var dagens syteinnlegg. Skal jo egentlig ikke klage, vi har det ganske godt...

 

Ha en fin dag, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange slitere her, så trist:(

Føler så veldig med dere...

Vi har prøvd på vårt andre felles barn i 4 år nå, og har 2Ma og 6SA aborter bak oss i løpet av disse årene..

Føler meg uansett heldig siden vi har 1 felles barn sammen og jeg har en fra et tidligere forhold.

Vi prøver nok bare ut dette året om ikke det klaffer..

Siste MA var i oktober 2012 og hadde en kjemisk graviditet nå forrige PP..

Er nå på 6 Dpo og kjenner spent etter symptomer selv om det er litt tidlig og ikke så lett siden jeg har mange av de samme symptomene når jeg ikke er gravid som de gangene jeg har vært gravid, i starten ihvertfall da...

Tror jeg tester mandag til uken, er da 11dpo og har alltid testet svaaakt positivt fra 9 dpo, men har bare 1 billigtest igjen, så da venter jeg til 11 dpo i tilfelle jeg har tatt feil av eggløsningsdag..

 

Håper det klaffer for oss alle veldig snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag damer! Jeg er på de siste dagene med EL nå tror jeg. Har vært sktive i sengehalmen den siste uken, tar ingen sjanser på å bomme på denne perioden.. Håper så inderlig spiren sitter denne omgangen.. Min 5 pp blir det vel og like mange skuffelser hver gang TR kommer.. :P

 

Dere da jenter er dere over dpo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner faktisk ikke :) hadde en sa/ma mandag 4. Mars og hvis det regnes som siste mens og syklusen min fortsetter som tidligere så hadde jeg el i helgen og er dermed 2 dager over dpo!! Dette blir hvertfall spennende dager fremover .. Aner jo ikke om eller når mensen kommer : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :)

Jeg er ny her, og vi er i vår første pp.. Jeg forventer egentlig ikke at det klaffer på første forsøk, men kan noen sette meg opp på IKM den 5. April?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er vertfall EL over, testa positivt på mandag så skal bare "safe" med en siste runde med mannen i dag:D. Så er det bare den lange ventetiden igjen. Har allerede begynnt å telle ned dager til testing. Skal ikke teste før 14 dpo har jeg bestemt meg for. Tidligere har jeg ikke klart å holde meg, så skyggestreker har gitt falske forhåpninger mange ganger. Bruker tester fra billigtester.no. Hva bruker dere? Skikkelig nedtur når TR kommer:0. Kan liksom ikke tro at det skal være så vanskelig å få dette til:(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jammen mange som har prøvd en stund i denne IKM gruppa. Får håpe det klaffer denne gangen da!

Jeg bruker testene fra billigtester.no jeg og. Er veldig fornøyd med de. Har enda ikke hatt noen skyggestreker eller falske positive, så de har alle vært korrekte.

Jeg tror jeg har el idag, så her blir det en ny runde i høyet i kveld, hvis jeg får lurt med mannen. ;) Det er jo litt artig å lage baby og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange kjente slitere etterhvert... Vi kan vrtfall ikke klage på dårlig sexliv vertfall:D. Happy humping i kveld, måtte supersvømmerne gjøre jobben sin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags utredning har de gjort på dere Vera831, og hva med assistert befruktning? jeg har tatt saken i egne hender. skal første gang til fastlegen på mandag, men allerede før den tid har jeg tatt blodprøver, mannen har avlagt sædprøve og jeg skal inn på laparaskopi om 5 uker. når jeg skal til legen nå skal jeg be om blodprøve for å påvise eggløsning og spørre om hun kan henvise meg til haukeland for å ta AMHblodprøve.Har tenkt å si at det bare er til å sette i gang å prøve ulike ting på meg, jeg har aldri blitt gravid til tross for totalt 7 år uten prev i forskjellige perioder av mitt liv, så det er ikke noe poeng for oss å bare fortsette å prøve på egen hånd. har prøvd med nåværende samboer i straks 1 år.

 

Min mann har sjekket seg (alt ok), og jeg har vært hos to forskjellige gyn. Siste gyn tok blodprøve som viste normal hormonnivå + fin progesteronstigning. Sjekket meg der nede også og sa at alt så fint ut (det sa de to gyn).

 

Jeg tenker at enten pergotime eller progesteronkrem. Jeg tror kanskje jeg ikke har eggløsning hver mnd eller så har jeg ubalanse i østrogen og progesteron, og at det er grunnen til at spiren ikke holder seg fast. Fordi: jeg måler tempen og ut ifra denne synes jeg at jeg har litt for kort luteafase i forhold til follikkefase. Har også lest en del om at folk som sliter, har for lavt progesteronnivå. Og tilfører man mer progesteron = graviditet (kan det være så enkelt?)

Skal til legen imorgen (endelig!!). Vil prøve med overnevnte først før jeg utredes mer, men får vel høre hva legen sier. De vet jo tross alt "best"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Hm... Eggløsning ja... Når er den/ har vært? Kjøpte EL tester, men helt i tråd med mine bange anelser, har jeg ikke giddet å teste for det. Det er liksom ikke så spennende! Når IKM nærmer seg derimot, forvandles jeg til det reneste testmonster og fyller søppelbøtta med (hvite) graviditetstester. Ikke kjenner jeg om/ når jeg har EL heller. Og, noe som er skikkelig rart: nå begynner jeg å lure om jeg vil ha flere barn?!?!? Den ene dagen er det ikke noe jeg heller vil enn å få en liten bylt i armene mine i desember en gang. Andre dager er jeg glad lillegutten min er blitt ganske stor (2 år), at flere barn utsetter karriere og vanskeliggjør reising. + mannen min blir eldre etterhvert. Vanskelige saker, men altså, fortsetter å prøve på min usystematiske måte.

 

Ellers, billigtester synes jeg har fungert strålende. Positiv, den gangen jeg var gravid, hvit som snø ellers! Med mindre man roter i søpla etter den har tørket inn, da har jeg flere ganger sett ugyldig "positiv" strek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det el mandag så er nå 2 dpo. La inn aksjer mandag og fredag så får vi se.. Forrige gang hadde vi sex hver dag i en uke. Jeg har mer troen nå når han fikk spart opp litt :) hihi

 

Flykræsj: Er det en du har fra før, eller flere?

 

Hulla85: Velkommen hit :) Er også ny med prøvingen (2.pp), men har hengt på forumet et halvt års tid. Var veldig utålmodig etter å komme i gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest flykræsj

Her var det el mandag så er nå 2 dpo. La inn aksjer mandag og fredag så får vi se.. Forrige gang hadde vi sex hver dag i en uke. Jeg har mer troen nå når han fikk spart opp litt :) hihi

 

Flykræsj: Er det en du har fra før, eller flere?

 

Hulla85: Velkommen hit :) Er også ny med prøvingen (2.pp), men har hengt på forumet et halvt års tid. Var veldig utålmodig etter å komme i gang :P

 

Tror nok også det er bedre annenhver dag :) Supersperm + mindre nå-må-vi-jammen-ha-oss stress ;) Men, jeg har et barn fra før. Har jo lyst på to da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Hei hei :)

Jeg er ny her, og vi er i vår første pp.. Jeg forventer egentlig ikke at det klaffer på første forsøk, men kan noen sette meg opp på IKM den 5. April?? :)

 

Velkommen i gruppa og forum! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MASSE EL slim i hele dag. Hadde EL i går tror jeg for da var EL testen negativ igjen. Har tydeligvis hjulpet å drikke en hel stor flaske med cosylan den siste uken pga lungebetennelse, for tror ikke jeg har hatt så mye EL slim før. Da er det mega kjipt at samboer er offshore :( Vi hadde sex onsdag forrige uke før han dro og EL tirsdag denne uken.... tror ikke det holdt for å si det sånn. Masse lykke til dere andre som skal avgårde på symptom jakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Her var det ikke mye liv om dagen. Er alle dratt på påskeferie, eller?

Hvordan går det? De fleste er vel i dpo-land nå. Selv er jeg 3 dpo. Godt påsken kommer, for da går kanskje tiden litt fortere frem mot IKM. Jeg har ikke tenkt til å teste masse før IKM datoen, begynner å bli litt lei hele prøvinga. Jaja, det sier jeg nå, det blir noe helt annet når det nærmer seg. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORAN GÅR DET MED DERE JENTER???????

 

I dag er dagen hvor jeg sliter skikkelig med å vente og vente på at jeg kan teste...

Er vel på ca 7dpo i følge Pearlyn min, men man vet jo ikke sånt 100%, og siden vi kun rakk sex 2 dager før eggløsningen så er jeg usikker på om det har klaffet???

Selv om jeg har blitt gravid med begge barna mine med sex 3-4 dg før eggl de gangene, så har jeg nå liksom en følelse av at jeg og han ikke er like fruktbare og trenger da å ha det tettere opptil eggløsning...men dette er jo bare spekulasjoner.

Ellers ingen store symptomer, litt mensmurring nå og da, og en skikkelig drittdag i går hvor jeg eksploderte for alt mulig, faktisk er jeg littttt der i dag også:) Bare synd at begge disse kan like gjerne være tegn på at det ikke har klaffet:(

Bare å smøre seg med tålmodighet.........men skal teste før jeg kjører ski i påsken, siden jeg har så mange SA bak meg må jeg være forsiktig med fall o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig kruttønne selv. Det holdt på å rable for meg istad, da jeg åpnet kjøleskapet, og en kaviartube kom susende ned fordi mannen ikke hadde lagt den på rett sted! Makan! Joda, jeg vet dette temperamentet neppe skyldes en mulig graviditet, i og med at jeg bare er 3 dpo...

Blir jo spennende å se hvordan denne påsken blir. På fjellet. I en liten uferdig hytte. Med svigers. Æ glær mæ. Not. Jeg blir nok en fryd å være sammen med!

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke på påskeferie :)

Har el omtrent i dag tror jeg, og la inn aksjer i går, så i kveld tar jeg et glass vin og krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til magevondt da! Har hatt mensmurringer i hele dag, og følt meg skikkelig pjusk. Mulig jeg er i ferd med å bli syk, men lurer litt likevel. Hvor tidlig kan man kjenne en graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, hvor mange dager er det til du skal teste da. Med med har jeg mange symptomer men et kanskje fordi jeg kjenner så veldig etter også. Synes huske stikninger i magen og et grusomt tempramang:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende ja! Men det var nok bare innbilt, for idag merker jeg ingenting. Hehe, ikke unormalt at kroppen tuller med meg. Det er fortsatt lenge igjen til jeg kan teste, er bare 5-6 dpo idag... Godt man skal på fjellet, og avgårde, så man kan tenke på andre ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Siden det er litt påskeferie-modus her, tenkte jeg å lage litt liv... Tok en graviditetstest i dag. ( ja. Jeg vet at det er hysterisk tidlig). Hvorfor? Fordi den lå i skuffen. Lett tilgjengelig. :P jaja. Den var (kan dere gjette??) hvit som snø. Og hva skulle den, ærlig talt, ellers ha vært? OK, jeg innrømmer det: jeg er en gal gal dame som tester uhemmet. Shoot me

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha:D Deilig å høre at andre også er besatt av testing. Tror jeg må ha svidd av over 50 negative tester det siste halvåret, er det mulig?:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...