Gå til innhold

****IKM uke 14****


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ny, og veit ikke så mye. Men kan se ut som jeg kan bli med her...? Vi har prøvd i 1 år nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren reiser offshore i dag :( Kjenner jeg er skikkelig deppa for at jeg etter all sannsynlighet mister denne pp pga det :( selv om jeg ikke tror jeg kan bli gravid av meg selv uansett, men nå vet jeg at jeg har NULL sjanse, så lenge han ikke er hjemme under EL :( Blæh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sienna85 det var jo som F... Tenk om ein kunne samle det på bok.

 

Her er EL slim i gang så da får ein legge inn aksjer i nokre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gått an å fryse det ned selv, og bare sprøytet det inn under eggløsning ;) hadde vært grådig greit. Kunne man pøst på flere ganger i døgnet under EL, og man hadde sluppet hele stresset rundt det å måtte ha sex de og de dagene. Er av og til at jeg er trøtt som en dupp, men bare må ha sex for å ikke miste noen muligheter. Hadde jeg gått på pillen hadde jeg av og til valgt å sove istedenfor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig glad nå! Har endelig fått tildelt timen jeg har ventet på siden januar. 24 april skal jeg inn å ta lapraskopi! Utrolig glad for at det er det jeg skal. Trodde kun de skulle inn via skjeden å åpne opp den trange livmorhalsen, men siden jeg skal på lapraskopi kan de jo sjekke eggledere, eggstokker, livmoren, se etter cyster etc. Med andre ord kommer jeg til å få vite MYE om hvordan ståa er, den dagen. Vært å tatt blodprøver i dag for å sjekke stoffskifte, hormonnivået, D-vitamin etc. Mannen får svar på sædprøve om ca 1,5 uke. Det vil si at i sluttet av april kommer vi til å vite ufattelig mye om vår egen situasjon. Derfor blir det enten henvisning til prøverør (hvis det er noe galt som ikke kan fikses, f.eks potta tette eggledere) eller så kommer vi til å bli satt på medisiner som kan hjelpe oss. Og alt dette har vi fikset på egen hånd, istedenfor å vente til mai når vi har prøvd i 1 år. Super glad for at jeg ikke har ventet. Skal til fastlegen første gang ang min barnløshet mandag 25 mars. Da får jeg sjekket om jeg har eggløsning som normalt, så er det også gjort. Og så får jeg høre med henne hva som er veien videre etter lap. For en lykkens dag!!! Føler på meg at KANSKJE sitter spiren allerede i slutten av mai <3 Har i allefall mye mer håp nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra, Sienna - da ordner det seg nok etter hvert! :)

Her er el snart på gang, kjenner begynnende el-smerter. Ble høy benføring i går, og satser på å gjenta suksessen i dag og minst annenhver dag framover. Nå vil jeg ha en spire!!! Men hvis det ikke går denne gangen heller blir jeg ikke lei meg om det blir januarbaby i stedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg har eggløsning bare 8 dager etter jeg fikk mensen.( den 8. Mars)

Har ømme pupper, slim ogpositiv test!

Da blir det aksjelegging i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man plutselig i Dpo-Land da:))))

Litt overraskende ble Pearlyn min høy på temperatur allerede i går og enda høyere i dag, så da er det ingen tvil om at eggløsningen er over og mest sannsynlig var den på torsdag eller i går...2-3 dager før tiden, så vi rakk faktisk bare 3 innlegg og håper at det siste på onsdag kveld holdt..

Hadde mye eggløsningsslim fra mandag, men nesten ikkeno eggløsningssmerter, noe jeg nesten allid har(så det var litt rart), derfor jeg også ble litt overrasket over at det plutselig var over...

Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og ikke teste så lenge før tiden...hadde jo en kjemisk forrige mnd, fikk da positiv test 9dpo.

Eneste fordelen med å teste tidlig når det også bare er kjemisk er jo at man ikke tror det er innbilte sympomer, for jeg har alltid veldig tidlige symptomer som smerter og mensmurring, mye utflod, tisser oftere fra ca 10-12 dpo og trøttere.

Håper virkelig det har klaffet denne mnd, og har bare en billigstrimmel test igjen, så må drøye lengst mulig...

 

 

Lykke til alle dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg på ca dag 11.. Litt usikker på når jeg skal regne første mens-dag, pga to dager med bare et par dråper først. Begynte aksjeleggingen i går, så tror jeg vi bare kjører på med annenhver dag fremover. Kanskje jeg tester litt fra i morgen av, men jeg synes ikke de el-testene (billigtester) var så lett å bli klok på.

 

Jeg er også littegrann likegyldig denne måneden.. Vi vurderte å hoppe over for å få på nyåret i stedet, men velger nå å la det gå sin gang likevel. Tenker dere noe på dette med at babyen blir født sent på året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Her er jeg på ca dag 11.. Litt usikker på når jeg skal regne første mens-dag, pga to dager med bare et par dråper først. Begynte aksjeleggingen i går, så tror jeg vi bare kjører på med annenhver dag fremover. Kanskje jeg tester litt fra i morgen av, men jeg synes ikke de el-testene (billigtester) var så lett å bli klok på.

 

Jeg er også littegrann likegyldig denne måneden.. Vi vurderte å hoppe over for å få på nyåret i stedet, men velger nå å la det gå sin gang likevel. Tenker dere noe på dette med at babyen blir født sent på året?

 

Samme erfaring med EL tester som deg... Tviler på at det blir noe systematisk testing her i gården! Ang og bli født sent på året. Jeg har vel tidligere tenkt som deg, at det er en bakdel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Forts... Men det er da virkelig andre faktorer her i verden som er viktigere prediktorer for fremtidig lykke og suksess enn hvilken måned man er født i? For jeg antar at du tenker på at barnet er kun 5 år når han/hun begynner på skole osv?? Tror ikke man skal tenke så veldig på akkurat den biten i prøveperioden. Å plotte inn på ønsket fødselsmnd er ikke et enkelt prosjekt. Får ta det litt som det kommer tror jeg. Det er i hvert fall min filosofi i øyeblikket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, jeg tenker litt på det. Og er ganske delt. I det ene øyeblikket vil jeg at barnet skal få et ekstra år å leke på, i det neste øyeblikket tenker jeg at samma det, bare vi får et barn. Meeeeen, må innrømme at det har ikke blitt så veldig mye sengeaktivitet til nå... Vi får nå se. Er forresten på dag 12, med forventet el om 4 dager, så det er jo bare å peise på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Positiv EL test i dag. :D da har ikke el forskjøvet seg til tross for 2 ukers sykdom. da blir det blodprøver når jeg skal til legen på mandag for å bekrefte at egget har sluppet.et skritt nærmere :) bare dumt samboer ikke er hjemme :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er snart EL perioden over, og vi har igjen kjørt på alt vi kan og litt til. Går det ikke denne gangen må jeg få ut fingeren å sjekke meg. Men like positiv enn så lenge. Hvordan går det med dere andre?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, da var el-testen positiv! Er vel bare å kjøre på da. Bare så dumt mannen er syk, og ligger på sofaen og sover.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig vonde stikninger og vondt i magen så lagt her med varmeflaske på sofaen. Tok en el test for å sjekke og den var positiv så her er el på gang :) har lagt inn en god dose aksjer nå så da er det bare å krysse fingrene. Beina høyt og sov godt jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at noen kjenner EL så fysisk på kroppen. Får meg til å tenke at det er noe galt med min egen :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingenting... Har aldri gjort det heller, og selv om jeg vet at jeg har el, kjenner jeg nada. Mn skal vel kanskje være glad for å slippe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal være bekymret.. Jeg tror heller det er min det er noe galt med. Få så vondt av en mikroskopisk liten ting. Hehe.. Mye rarere det vel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg går utifrå mens 4 uker etter sa så blir min ikm 1.april. Aner ikke om dette stemmer og aner ikke om jeg har hatt el, men hadde noen som lignet el slim her i helga : ) og litt stikking i eggstokker... Før ma hadde jeg 26 dagers sykluser så satser på ikm mellom 30. Mars og 1.april .. Tar hvertfall en test da : )) er altfor spennende det her : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i DPO land. Vist det stemmer er jeg 1 el 2 dpo. Fikk barre lakt inn aksjer på fredag i 12 tiden. Og rekner med jeg hadde eggløsning på søndag håper det holder med aksjene på fredag. Kva tror dokke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei si det HALLOSEN. Vi legger inn aksjer hver dag rundt el og ellers minst annen hver dag og likevel er jeg enda ikke gravid..

Og så får man høre av gyn at vi begge er friske så her er det bare å kjøre på. Og så er vi plutselig i 20pp og fortsatt blendahvite tester. Blir ikke klok på dette. Synes det er hyggelig å lese om alle dere som gleder dere til el og symptomjakt og det hele. Jeg har sluttet med det. Blir liksom ikke glad lenger - for resultatet er jo det samme hver mnd. Nei uff... folk har det verre og det er mange som sliter slik som oss, så skal ikke klage.

En ting til jeg må dele: blir ordentlig sint på folk som går gravide/har barn og spør oss om vi har barn. Jeg svarer "nei, ikke enda". Og ikke nok med at de ser rart på meg (jeg er jo 31 år) så svarer de: "ikke enda? Hvorfor ikke? Vil du ikke ha barn? Liker du ikke barn? Du må jo ha barn!" Hva skal man svare?? Det her er snakk om kolleger på jobben og på kurs så ikke familie og nære venner som vet at vi er slitere.

Kanskje jeg bare skal si:"det har du faktisk ingenting med"...(?) Men synes selve spørsmålet er privat og egentlig litt frekt å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...