Gå til innhold

****IKM uke 14****


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Hei jenter! Sniker meg inn her jeg... Litt usikker på når ikm er; har hatt sykluser på 29 dager etter en MA i desember, men denne mnd var den på 31 dager. Så nå er jeg forvirra igjen :P Tenker likevel jeg satser på ikm 4. april...

Er vel i pp2 nå, etter at vi mistet junispiren vår i uke 14 :( Måtte ha en lite pause mentalt sett etterpå, men nå er jeg fit for fight igjen! Håper dette er måneden det klaffer for oss, jenter :D

Endret av Nikamo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig leit at du mista spiren din, Nikamo :(

Men velkommen tilbake, og denne gangen går det nok bedre! :)

Her er tanta akkurat ute av huset, og jeg kjenner vage, begynnende el-smerter allerede (på cd 5). Har hatt det opp til en uke før, men er jo likevel tidlig. Satser uansett på jevnlig høy benføring f.o.m. i dag og helt til el garantert har vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 01:

joha99 (ute av telling av pp, 2MA, 4 SA og 2 kjemiske)

HALLOSEN

 

Tirsdag 02:

Vera831 (20pp. Positiv test i des 2012: 4+3 og så kom tr :(

 

Onsdag 03:

Cayenne

adealsadeal (7pp, 1 SA)

 

Torsdag 04:

 

Fredag 05:

Mamma til Emma (5 pp)

 

Lørdag 06:

flykræsj (5. pp)

 

Søndag 07:

Lessismore

 

 

Gravid:

 

Ny pp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig leit at du mista spiren din, Nikamo :(

Men velkommen tilbake, og denne gangen går det nok bedre! :)

Her er tanta akkurat ute av huset, og jeg kjenner vage, begynnende el-smerter allerede (på cd 5). Har hatt det opp til en uke før, men er jo likevel tidlig. Satser uansett på jevnlig høy benføring f.o.m. i dag og helt til el garantert har vært :)

 

Takk for det, Cayenne :)

Så heldig du er med så kortvarig mens! (Hvis jeg forstår deg riktig da...) Her varer det jo i sju lange og sju brede :P

"Jevnlig høy benføring" - bra uttrykk :D Krysser fingrene for at det klaffer for deg denne mnd - etter det jeg har skjønt så har du jobba leeenge for dette nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 01:

joha99 (ute av telling av pp, 2MA, 4 SA og 2 kjemiske)

HALLOSEN

 

Tirsdag 02:

Vera831 (20pp. Positiv test i des 2012: 4+3 og så kom tr

 

Onsdag 03:

Cayenne

adealsadeal (7pp, 1 SA)

 

Torsdag 04:

Kaffemocca

 

Fredag 05:

Mamma til Emma (5 pp)

 

Lørdag 06:

flykræsj (5. pp)

 

Søndag 07:

Lessismore

 

 

Gravid:

 

Ny pp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn her jeg også! Så satser på at det klaffer denne gangen! Kan noen sette meg opp på lørdag 6.?

Jeg har ei frøken på 4 år som er født i slutten av desember, så nå begynner jeg å tenke at kroppen min er klar for å bli gravid på denne tiden av året? :P Håper det i alle fall. Ikke så ille å få barn midt i julestria, men hadde vel håpet på vår/sommer barn for å være ærlig... Men håper ikke på det lenger nå, det er litt lenge å vente :) Jeg heier på desembernurk for alle! Jeg er suuuuuperklar!

Fikk mensen så vidt i går, og for fullt i dag, og så sinnsykt vondt :( Har ikke hatt menssmerter i det hele tatt tidligere, før vi begynte å prøve på nummer to. Virker det som at kroppen er klar da? Jeg er utålmodig...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var nok tr som kom ja.. Kom for fullt 7. mars så er på dag 6 nå hvis jeg skal regne fra første spotting. Skal skrive meg opp på tirsdag neste gang jeg skriver fra pc'en. Tror tr snart er på vei ut så det skal bli bra :)

 

Driver dere med el testing? Jeg gjorde det sist mnd med billigstrips.. Fikk positive 3 dager på rad så synes det var litt forvirrende.. Men jeg prøver vel igjen denne mnd. Sist var den positiv fra dag 12. Nå skal jeg reise vekk dag 9-10, så får begynne å teste når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikm 02 april, men mannen reiser offshore på torsdag, og er da vekke under EL. Men får bare kjøre på dagen han skal dra da det er første fruktbare dag. Men har vært syk de 5 siste dagene, så mulig EL blir forsinket. Mannen skal ta sæd prøve på mandag, min 28 års dag. Skummelt. Jeg venter fremdeles på innkalling for å åpne livmorhalsen. Så får se om dette i det hele tatt blir en prøveperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med her. Forventet mens 1 april. Noen som skal prøve noe annerledes denne mnd? Vurderer å spørre legen om råd snart. Er det noe de kan gi som kan hjelpe til litt tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg på også, Ønsker meg en til <3

 

Jeg har fått noen tabletter på helsekost som heter Vitex, som skal hjelpe med å normalisere syklusen. Vet ikke hvordan det er med deg, men her har den (syklusen altså) vært litt unormal de siste månedene. Nå har jeg gått på disse tablettene noen uker, og fikk plutselig helt normal syklus igjen. Tenker at det må da være bra? Dette funka på venninnen min som brukte en stund på å bli gravid.

 

Ellers har jeg begynt å trene, og føler jeg har fått mye mer overskudd på grunn av det, og det er jo bra uavhengig av babylaging :)

 

Tenker meg til gynekolog også snart... tenker det ikke kan skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg må be om noe snart hos legen, jeg og. Dette blir offisielt pp 8, men vi har hatt ubeskyttet sex i over et år å, så den bør jo sitte snart. Med forrige baby gikk det halvannet år, så vet vi kan få det til, det tar bare så innmari lang tid. Men er det ikke pergotime det heter, det legen kan skrive ut? Noen med erfaring fra det? Bivirkninger etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk positiv test denne mnd, men glemte meg og tok 2 kvelder på rad 2 x ibux 400 mg for nakken...

Skikkelig kjipt hvis Ibuxen er grunnen til at jeg blør som f.... Nå og testene er blendahvite igjenn :(

Skal hivertfall holde meg unna ibuxn denne pp'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk positiv test denne mnd, men glemte meg og tok 2 kvelder på rad 2 x ibux 400 mg for nakken...

Skikkelig kjipt hvis Ibuxen er grunnen til at jeg blør som f.... Nå og testene er blendahvite igjenn :(

Skal hivertfall holde meg unna ibuxn denne pp'n!

 

Jepp, Ibux øker faren for abort betraktelig, så ville nok droppet det når man prøver. Bedre lykke neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooooood mandags morgen alle flotte jenter/damer! Sitter her på kontoret med sola som varmer ryggen og føler meg frisk, og det er første gang på lenge jeg har vært i form. :) I natt begynte vi visstnok på vår 5 pp. Mannen kastet seg over meg i sofaen faktisk! ;) *knis* Trikketøy, puter, mobiler og ipad lå strødd etterpå! :) Men moro er det! Ny omgang i morgen hvis han ikke angriper meg på vaskerommet eller noe.. :) Et desemberbarn hadde vært supert! Litt kjedelig for h*n å være født så sent på året, men det får bare være om spiren sitter så sitter den! :)

 

Denne mnd så prøver jeg i allefall bisolvon og grapefruktjuice! Tenkte også å prøve å tempe. Temper dere analt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk positiv test denne mnd, men glemte meg og tok 2 kvelder på rad 2 x ibux 400 mg for nakken...

Skikkelig kjipt hvis Ibuxen er grunnen til at jeg blør som f.... Nå og testene er blendahvite igjenn :(

Skal hivertfall holde meg unna ibuxn denne pp'n!

 

Jepp, Ibux øker faren for abort betraktelig, så ville nok droppet det når man prøver. Bedre lykke neste gang! :)

 

Ibux behøver ikkje slå slik for alle. Jeg knasket ibux i 7 uker og var gravid uten og vite det. Nå er jo barnet 3 år.

 

Anonym poster: 33692520abf2ed5383ec10bd228338d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg temper. Men ikke analt. Har en liten Pearly, og den fungerer kjempefint ved at man stikker en liten sensor inn under tunga med en gang man våkner. Temperaturen leses av i to desimaler, og føres inn i et skjema eller en app på telefonen. Jeg bruker siste. Fungerer kjempefint, og hver måned kan pearlyen og appen fastslå hvilke dager jeg er mest fruktbar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvetiden er ikke så ille den nei : )Kjenner til den med overfall på sofaen.. hvorpå klær, ipad, iphones, bøler og avsier ligger strødd etterpå haha : )

 

ble litt nysjgjerrig på bisolvon og grapefruktjuice? skal det øke fruktbarheten? skal man drikke det gjennom hele syklusen da eller bare rundt EL...

 

for min del venter jeg på å slutte å blø etter sa for en uke siden, men jeg er bare så overklar for å begynne prøving igjen : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, har prøvd juice og EL testa. Men blir så stressa av den testingen så da er det bedre å ha seg hver dag får vår del:). Skulle ønske jeg bare kunne trykke på en knapp å bestille en liten spire:D. Hvordan holder dere motet oppe med stadig nye pp???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Har også kjøpt EL tester denne gangen, på tross av at gynekologen mente det var bortkasta penger... :P Ender vel med at jeg glemmer å bruke dem! Litt pes å teste hver dag. Dessuten går jeg inn i tidenes mest hektiske periode på jobben. Igrunnen greit, for eller blir jeg overopphengt i prøveprosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på her :) er litt usikker på nøyaktig ikm, men tror det er ca 4.-6. april. PP2 og allerede veldig utålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 01:

joha99 (ute av telling av pp, 2MA, 4 SA og 2 kjemiske)

HALLOSEN

 

Tirsdag 02:

Vera831 (20pp. Positiv test i des 2012: 4+3 og så kom tr :(

 

Onsdag 03:

Cayenne

adealsadeal (7pp, 1 SA)

 

Torsdag 04:

 

Fredag 05:

Mamma til Emma (5 pp)

 

Lørdag 06:

flykræsj (5. pp)

 

Søndag 07:

Lessismore

Inga85

 

Gravid:

 

Ny pp:

 

Legger meg til her jeg. Litt usikker på IKM, har nemlig sykluser som er litt på jordet av og til. Vi skal ha inseminasjon i DK denne syklusen, skal ha pergotime, i forkant, ovitrelle og deretter crinone etter ins. Håper det blir vår tur denne gangen:-)

Har holdt på med prøving, utredning osv siden 2010, dette blir 2 AID forsøk, i tillegg hadde vi ett forsøk som ble avbrutt pga ingen klar folikkelvekst.

 

Håper alle jentene her inne får en flott julepresang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, Inga85! Håper det blir deres tur nå :)

 

Her har det foreløpig ikke blitt noe moro, men er på dag 8, så på tide å begynne aksjefesten snart :) Hvordan ligger dere andre an i løypa??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen alle nye, krysser fingrene for dere alle og at vi ALLE får årets beste julegave:)))))))))))))))

 

Her er vi på dag 8, og startet prøvingen på fredag og et innlegg i dag tidlig, så nå kjører vi på annenhver dag frem til eggløsningen som forhåpentligvis er på lørdag eller søndag.

Har lagt bort alt av eggløsningstester, men er jo ivrig temper med Pearly(har tempet i 6 år for prevansjon og prøving) så da ser jeg når temperaturen stiger etter at eggløsningen er overstått.

Har akupunktur i morgen for å styke fruktbarheten, tar Bidronningele og akupress/Fertility massage for bedre blodsirkulasjon til eggstokkene.

Dere kan se video her det:

 

 

Jeg synes tiden etter eggløsning er værre enn disse dagene før med prøving, sikkert fordi det er så spennende etterpå, og at man går å leter etter alle symptomer hele tiden...Lykke til alle sammen -:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...