Gå til innhold

Vi som skal lage påskeegg med innsett i april :)


Fiemamma

Anbefalte innlegg

Da har jeg blitt ruger :) :)

Dessverre bare 1 av 5 egg som overlevde tiningen, så ingen twins i sikte. Egget som ble satt inn var bare 2 delt, så ikke det beste. Må prøve å tenke positivt....hadde jo ik satt inn uten at det var håp. Noen med erfaring her??

 

Hvordan har det gått med dere andre på innsett idag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til alle dere som er blitt rugere nå, og dere andre også ;)

Jeg har fått min inseminasjon nå og er klar for 2 uker med spennende venting på om det er blitt en liten spire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er uttak overstått. Fikk ut 4 egg. HAdde forventet et par til så er nok litt skuffet. Håper befruktingen går som den skal nå da. Er veldig spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig rart å tenke på at det kanskje vokser noe inni meg. Fikk satt inn et egg og fire på frys. rart å ha bilde av den lille klumpen. det er frykteølig lenge til 3.mai!!. Lykke til alle sammen. Håpåer rugetiden går raskt og greit for alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser alt for at befruktningen går bra Vizzy :)

 

Enig, litt rart å være ruger Alleria. Skulle ønske vi kunne sett gjennom magen med kamera, og fulgt med på utviklingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nye rugere. Gratulerer!!!

 

Evigoptimisten.Håper at egget ditt bare ventet litt med å ta av. De snakker jo om på klinikken at de egentlig ikke kan se kvaliteten på egget, bare hvor mye det har delt seg. Så kanskje den har super kvalitet, bare tar det rolig og fint.

 

Vizzy, krysser fingrene for at alle fire eggene deler seg. Håper du klarer å tenke på noe annet i helga og ikke bare grubler og engster deg. Grugleder meg til mandag selv, antar at jeg og vil ligge rundt det antallet i egguthentingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et spørsmål om livmorslimhinna. Blir den tykkere mellom uttaket og innsett? Spennende dager for mange av oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tre kapsler med noe jeg skulle sette inn da jeg kom hjem fra uthentingen, og skal nå ha noe gelegreier... veldig god på navn på medisiner akkurat nå kjenner jeg... som jeg setter hver dag i 15 dager. De tre kapslene skulle sette fart i prosessen med å få livmorslimhinnen tykkere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle med innsatt og håper dere andre fölger etter og at det leder til et stort pluss!

Jeg fikk avbryte forsöket igjen i går. Det fikk jeg förste forsöket også. Er helt knust. Fyttikatta så forferdelig det her er, jeg kommer meg ikke til selve uttaket engang!

Hadde 229 i östradiol på tirsdag dag 6 (hadde 2163 på dag 6 sist) noe som viste at jeg ikke var oppregulert som jeg skulle. Fikk gå fra 225E til 400E(!!!) og skulle ta UL på fredag. Levde i uvissheten, og var full av angst dagene i mellom. Var helt sikker på at på UL ville det ikke vise et eneste egg. Men til min glede var det 5 egg! to på 8mm, 1 på 11, 1 på 12 og 1 på 19mm. Jeg tenkte att de fire små der kan jo vokse bra på seg til over helgen og var glad for det, jeg hadde jo bare spröytet i 8 dager liksom:) Så kom telefonen på ettermiddagen "ja, du hadde jo bare ett egg på höyre eggstokk (ja, hjeg vet det, har jo bare en eggestokk), så legen har bestemt å avbryte...!" Fyttikatta så sjokk jeg fikk! Trodde jo det skulle bli ny blodpröve/UL til uka og se at de 4 små hadde vokst til seg, dem var jo i ganske lik störrelse ihvertfall! Men neida, var bare å ta siste dose med puregon 250E og eggelösningsspröyten lördag morgen og håpe på det beste at det store egget ville väre gullegget, ha sex lördag, söndag og mandag!

Sitter her kjempefortvilet. Jeg spurte om hva som skjer nå, jo jeg skulle ringe når mensen kommer og så får de planlegge noe nytt til meg. Så nå kan jeg gå her i 2 uker til i uvissheten! Takk for den...

Har prövd en kort og en lang metode nå, begge avbrutt, ja hva er neste da??

Sorry mitt fortvilte innlegg mitt oppi deres glede, men jeg må bare få det ut på noe vis.....

Klem til dere og masse lykke til!! Håper inderlig det går veien for dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeeeei, micke78!!!!!!!! Så forferdelig urettferdig, det var ikke sånn det skulle gå :(

For meg virker det veldig rart at de ikke ville prøve noen dager til, siden det var 5 egg.

Jeg vet ikke hva jeg skal si for å trøste deg, det er faktisk ingenting som hjelper! Håper du har noen gode mennesker rundt deg å prate med. Jeg fikk også avbrutt mitt forsøk i februar, og gikk rett i kjelleren...

 

Ser jo nå at jeg har ingen grunn til å deppe (fikk inn et dårlig egg i går, og våknet opp med en dårlig følelse, og tankene spinner for fullt i hodet!!) Men vi alle lever jo inne i hver vår boble, og alt i livet vårt dreier seg om disse opp og nedturene.

 

Kjære micke78, sender deg en god klem og håper at du kommer deg opp igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått telefon fra sykehuset og fått beskjed at 3 av de 4 eggene jeg tok ut i går er befruktet. er veldig lettet. Var livredd at kun1 eller ingen var befruktet. satser på å sette inn 2 på mandag :-)( vis de utvikler seg som de skal da).

 

Micke78: Skjønner du er knust og lei deg. Vet hvordan du har det har flere avbrutte forsøk bak meg og mange vonde tårer. Hvor er det du holder til? er du via det offentlige?? Ser flere andre har hatt motgang også. Vondt at vi må igjennom så mye dritt for å komme dit vi vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist, micke78! Helt forferdelig. Stoor klem fra meg! Neste gang virker det nok for nå kjenner jo legen bedre til hvordan kroppen din reagerer.

 

Her er det fortsatt neg. test. Blodprøve på mandag.

 

Så flott vizzy, krysser fingrene for flotte egg klare til innsett på mandag.

 

Ønsker alle ellers en god og produktiv rugetid for alle andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Micke 78! Dette var vondt å lese. Stakkars deg. Å gå i uvisshet er også ganske gørr og spesiellt når det handler om noe så viktig som barn. Kjempeklem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Vizzy! Kjempekjekkt å lese at eggene har klart seg. Krysser fortsatt fingerene for deg til mandag når to skal inn og en i fryser`n.

Tvi,tvi dette går veien.(Så gir det meg håp også siden vi har vært utsatt for det samme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Vicci2000. Jeg håper på 2 av eggene er fine, regner med at et av dem vil stoppe opp utviklingen så tviler det blir noe på frys. Ikke gi opp håpet selv om denne runden ble tung og trist så vil det bli lysere tider. Det blir vår tur også etter hvert med en liten baby:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Micke: Så forferdelig telefon å få :( Jeg tok ikke noe blodprøve for å sjekke at jeg ble stimulert, men jeg stakk i 12-13 dager før jeg fikk uttak.. Det var veldig trist å høre at det ble avbrutt.. Nå må du få et grundig svar fra legen på klinikken og kreve at du blir satt på et opplegg som fungerer..

 

Masse klemmer din vei og håper neste forsøk fungerer slik det skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag har jeg virkelig vært trøtt. Sov ganske lenge på morgenen, hadde meg en "liten" hvil på 2 timer i formiddag, og nå er jeg virkelig klar for senga igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg... blir jo så innmari ineffektiv av det. Håper det ikke skal være sånn aaaaaaaaltfor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det håper jeg også ;) Jeg var ikke trøtt under forrige forsøk, så håper det er en liten spire som er årsak til det nå da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske trøtt her også... Håper jeg blir trøtt i mange uker til ;) Er ikke gravide ofte det? ;)

Er det noen som skal teste tidlig? Jeg skal heldigvis på storby weekend på fredag, og blir godt å komme bort. Tester derfor tidligst på RD 11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å komme seg litt bort i rugetiden da :) Få tankene over på noe annet ;)

Har ikke planlagt noen testing, men klarer nok ikke vente heeelt til testdato, så svir vel av noen billigtester etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle dere har brydd dere og svart meg!!! Det betyr kjempemye, det er så vondt å sitte alene med det her..

Evigeoptimisten: Jeg har min kjäre samboer som er gull värdt nå <3 Synes også de kunne gitt meg til dag 11/12, altså mandag eller tirsdag.

Håper egget ditt tar seg! Det kan det faktisk gjöre! Lykke til:)

Vizzy: Lykke til i dag, håper du får inn 2 egg:)

Jeg er i det offentlige enda, og pröver å komme så langt som gjennom det förste IVF forsöket, men ja, 2 avbrutte forsök så langt. Jeg bor i Sverige, så det er her jeg holder til. I sånne tider som det her er det når jeg savner Norge mest... Det eneste positivet med at forsöket ble avbrutt er at det ikke koster oss noe. Her i Sverige er alle medisiner gratis, i norge hadde jo mine 2 forsök kostet oss 30 000,- nå. Legene vil vel bare at jeg skal ha mest mulige optimale egg når vi först skal bruke forsök 1 av de 2 IVF forsökene man får her.

Krepsen 79: Ja, det er sånn man får tenke. Neste gang vet legene sikkert mer om hvordan min kropp fungerer og kan gi noen medisiner som fungerer bedre på meg.

Krysser fingrene mine for at du får en positiv blodpröve i dag!!

Vicci2000: Det er uvissheten som knekker meg, hadde jeg bare visst at jeg en gang skulle få et barn hadde jeg klart meg bedre, man er jo villig til å gå igjennom et helvete og tilbake for å få det til og selv da er det ikke garantert at man kan få et barn...

Kakys og *önskegull*: takk så mye for stötte og lykke til videre i deres forsök!

Det jeg har lärt meg etter 2 avbrutte forsök med dårlig information, er at neste gang skal jeg kreve en forklaring, en plan for meg og mer information generellt. Jeg kjenner meg misslykket som kvinne og går hele tiden og tenker på hva som er galt med meg, hva har jeg gjort/ikke gjort for at det skal bli sånn her. Man trenger virkelig bra information for å kunne leve någenlunne under ivf-tiden.

Sykepleieren som ringte ba meg ta 250E puregon fredag, eggelösningsspröyten lördag morgen, ha sex lördag, söndag og mandag. Egget på 19mm var jo bra liksom, så de håper det kan gi uttelling. Vi får se (litt pessimistiske meg), men nå har vi iallefall hatt sex 2xlördag, 2x söndag, 1 gang i dag og så blir det en gang i morgen. Så mye mer får vi ikke gjort. Dvs fra onsdag av skal jeg ta babyklister, acetylsalisylsyre og spise ananas i 5 dager - det gjör at egget lettere fester seg. MER får jeg iallefall ikke gjort hahaha:p

Nå går jeg til junigruppen og håper på bedre tider:)

Stor klem til alle dere fine damer, önsker dere all lykke i livet!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg får gå til innkjøp av ananas ;) Skal det hjelpe altså? Håper dere får det til naturlig denne gangen. En gang tidligere ble vi gravide på synarela og da hadde vi sex fem dager før el.. Rart hvordan kroppen reagerer.. Uansett så er det verdt det forsøket nå :) Så lykke til i juniklubben, Micke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...