Gå til innhold

Vi som skal lage påskeegg med innsett i april :)


Fiemamma

Anbefalte innlegg

Ja det er det jeg i såfall må. Bare hadde vært kjekt slippe å stå så innmari tidlig opp og reise til byn og bare surrer rundt i timesvis. Har skikkelig sprøyteskrekk så mannen min må hjelpe meg med de, og han begynner på jobb før fuglene fiser i morgen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gullebolle

Nå er jeg og igang, har kort regime, og hadde sprøytestart i går!

Skal på UL til tirsdag, blir spennende å se:-) Har gått på sprøyter på lant regime i 18 eller 20 dager, og 12 dager på kort regime. Begynt på littegrann høyere dose denne gangen så håper på uttak rundt den 22/23 april!

 

Ja her skal det komme en haug positive tester de neste ukene.

 

Er sååå spent og gruer meg enormt til uttak, kan noen berolige meg på at det gjør mindre vondt enn for 5,5 år siden? huff, vil heller føde igjen jeg altså:-) Heldigvis verdt det til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå jenter! Jeg er så spent på dere :) Heier som en gal her!!! Har hatt avblomstrede orkideer i over et år nå, og de døde nesten i vinter, men plutselig spirer alle 5 med nye blomsterstengler nå!! Sender masse babystøv fra lille i magen og vi ønsker dere masse lykke til :wub:

 

Nyt våren og ha trua!

 

Stor klem fra Fie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg i såfall må. Bare hadde vært kjekt slippe å stå så innmari tidlig opp og reise til byn og bare surrer rundt i timesvis. Har skikkelig sprøyteskrekk så mannen min må hjelpe meg med de, og han begynner på jobb før fuglene fiser i morgen :(

 

Jeg tok det litt for gitt at andre her inne klarer å stikke selv :) Jeg trodde jeg var den eneste her inne som trengte hjelp til stikkingen haha. Føles litt bedre ut nå når jeg ikke er alene :) Kan du stikke innom jobben til mannen? Aner ikke jeg, men det kan umulig være kjempefarlig hvis du tar de før han går heller.. Kanskje andre vet mer om denne saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskegull, du er nok ikke alene på det der. Føler meg litt teit, voksen dame bla bla bla... men sånn er det nå. Har ikke problemer med å bli stukket i armen, og går forsåvidt greit når mannen stikker. Det er bare det med å skulle stikke seg selv, og påføre seg selv smerte med viten og vilje som ikke går så greit for meg.

Vi bor et godt stykke unna jobben hans, så er vanskelig å bare stikke innom når vi bare har en bil. Fant ut at vi bare tar sjangsen på at det går greit. Har prøvd å google og lese litt. På amerikanske sider ser jeg veldig mange forskjellige svar fra ulike leger. Så håper det går greit bare i dag, og at vi er tilbake på vanlig tid igjen fra i morgen. Hadde virkelig behov for å sove lenge i dag, blir sliten av sprøytene jeg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg og igang, har kort regime, og hadde sprøytestart i går!

Skal på UL til tirsdag, blir spennende å se:-) Har gått på sprøyter på lant regime i 18 eller 20 dager, og 12 dager på kort regime. Begynt på littegrann høyere dose denne gangen så håper på uttak rundt den 22/23 april!

 

Ja her skal det komme en haug positive tester de neste ukene.

 

Er sååå spent og gruer meg enormt til uttak, kan noen berolige meg på at det gjør mindre vondt enn for 5,5 år siden? huff, vil heller føde igjen jeg altså:-) Heldigvis verdt det til slutt!

 

Da er vi likt i löypa, begynte med spröyter i går:D Jeg har 4 dager höy dose og resten av dagene litt mindre. Jeg har ikke gjort uttak, siden dette er mitt förste forsök, så jeg vet ikke hvordan det er. Kanskje de har blitt bedre på å smärtelindre nå etter 5,5 år?

 

 

Åå jenter! Jeg er så spent på dere :) Heier som en gal her!!! Har hatt avblomstrede orkideer i over et år nå, og de døde nesten i vinter, men plutselig spirer alle 5 med nye blomsterstengler nå!! Sender masse babystøv fra lille i magen og vi ønsker dere masse lykke til :wub:

 

Nyt våren og ha trua!

 

Stor klem fra Fie

Tusen takk for babystöv i fra dere:D At orkideene spirer igjen mååå jo väre et godt tegn Fiemor!!

Håper inderlig vi alle föler etter:D

Kos deg videre i vårsolen med den lille i magen :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer som ruger ire*håper :) To gullegga er på plass!!!

Nei nå skjer det mye her, er så klar for haugevis med positive tester fremover :)

Micke78: For meg ble det bedre etter sprøytestart. Nøytaliserte seg litt. Nå skal det gå rette vei for deg.

Tusen takk Evigeoptimisten! Et fantastisk nick du har forresten, det må jo love godt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!!! Slimhinnen perfekt på UL (dag10 på fryseforsøk). Snakk om lettelse.. ;) Dette kjøret her kan jo sammenlignes med hinderløp! Da blir det innsett neste fredag (syntes det var lenge til, men klaffer godt med jobben min, så det er perfekt). Blir 2 egg inn hvis de overlever tining.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!!! Så utrolig göy med to egg Evigeoptimisten!! Nå er det bare å krysse fingrene for opptiningen og at de to planter seg perfekt inn i livoren din:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg og igang, har kort regime, og hadde sprøytestart i går!

Skal på UL til tirsdag, blir spennende å se:-) Har gått på sprøyter på lant regime i 18 eller 20 dager, og 12 dager på kort regime. Begynt på littegrann høyere dose denne gangen så håper på uttak rundt den 22/23 april!

 

Ja her skal det komme en haug positive tester de neste ukene.

 

Er sååå spent og gruer meg enormt til uttak, kan noen berolige meg på at det gjør mindre vondt enn for 5,5 år siden? huff, vil heller føde igjen jeg altså:-) Heldigvis verdt det til slutt!

Da ligger vi likt.:-) Jeg antar uttak blir 22 april. Skal på kontroll på mandag:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullebolle.

 

Jeg har hatt forskjellig smertelindring ved egguttak. Da jeg fikk veneflon og ble passet på av en anestesilege var det helt smertefritt (for meg iallfall), mens på siste forsøk nå var det ubehagelig og da fikk jeg bare smertestillende ved inntak. Men var aldri vondt. Høres jo helt forferdelig ut hvis du sammenligner det med fødsel. Herreminhatt. For meg er myggstikk verre (men jeg hater myggstikk da). Så hva som er vondt/smertefullt er så utrulig individuelt. Jeg ville sagt ifra ved inntaket? Skal jo ikke være så ille. Så kan du få mer smertestillende.

Leste at du hadde pcos, så kan vel være derfor det er så ille. Uff. Stakkar.Håper virkelig at denne gangen ikke blir ille for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullebolle

Hei igjen, så gøy vi er flere som ligger likt i løypen!

Ja jeg har pcos og det er nok derfor det er så ille, blir alltid overstimulert og får ekstreme smerter i eggstokkene og underlivet, kan som regel knapt gå når det er tid for uttak.

 

På mitt første forsøk hadde jeg over 40 modne egg, de fikk ikke ut alle, bare 14 tror jeg, for de kom bare til på den ene eggstokken. Endte med avbrutt uttak, avbrutt forsøk, fikk noen på frys og ble innlagt i en god uke på sykehus, med 11kg væske i buken, gøy opplevelse.

 

Andre gang gikk det bedre, overstimulert da og, men langt fra like ille,tok 2 vival,fikk petedin sprøyte, kom meg gjennom det uten å tro jeg skulle dø:-) Men vondt var det, men fikk verdens vakreste belønning!

 

Føler meg gal som gjør dette igjen, har fått to fantastiske barn! Men ønsket om et til gir ikke slipp, og etter SA på mine siste fryseegg i høst, så er savnet enda større!

 

Vet jeg sikkert får lite smertestillende, de snakket om en nesespray på hausken, tullete! Her blir det nok litt egenmedisinering med morfin skal jeg i det hele tatt legge meg i stolen frivillig:-)

 

Nei huff, best å ikke tenke på det, er jo heldigvis fort gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi Gullebolle. Du har virkelig gått gjennomgått ved egguttakene.

 

Jeg krysser alt jeg har for at du denne gangen ikke har noen problemer. Nesespray mot smertene ? Høres jo ut som en vits?

 

Håper du får mer hjelp enn det. Utrulig godt at du har fått to barn da, da er det jo verdt det.

 

Og dere rugere og aprilgulleggjenter? Hvordan går det?

Endret av kaksy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke nesesprayen morfin det også? Jeg har ikke erfaring med den selv. Jeg fikk oxinorm og paracet sist. Og Afipran. Hjalp ikke så veldig på meg, så neste gang får de grave mer i medisinskapet før de får meg frivillig opp i stolen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde uttak 9.april på Klinikk Hausken. Da fikk jeg en paracet (1gram) + denne nesesprayen, fentanyl tror jeg den het.

Hadde en bedre opplevelse av uttaket hos Hausken enn på St.olavs, mest pga at jeg ble så kvalm m/oppkast etterpå, selv med kvalmestillende.

Såklart litt ubehag kjente jeg, men bedre enn tidligere.

Så jeg hadde en "god" opplevelse ift denne nesesprayen.

Men dette er selvfølgelig veldig individuelt.

 

Er selv ruger på to egg disse dager, dag 2 :)

Fortsatt litt ubehag i magen etter uttaket, oppblåst og litt menssmerter.

Kan jo være litt bivirkninger av Lutinusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ruges det kaksy.

 

Mannen min fikk meg til å teste alt idag selv om jeg sa til ham at 5 dager etter innsett er nok i tidligste laget. Fikk ihvertfall sjekket at medisinene ikke gir falsk pos test. Lurt litt på det.

 

Ja, ja, han bærte ihvertfall alle posene fra butikken :)

 

Er glad jeg fortsatt har egg på frys. Uttaket er ikke noe gøy nei. Lykke til til alle sammen og tusen takk for babystøvet Fiemamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaksy: koser meg med sprøyter og bivirkninger jeg. Svimmel og klør som en gærning, og med sånn sexy opplåst mage:P. Ul på mandag, forhåpentligvis høsting på onsdag og innsett på mandag. Gleder meg ikke videre til å høste kjenner jeg, men er vel bare å bite tennene sammen og la det stå til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL i morgen Alleria :) håper alt ligger til rette for høsting på onsdag.

 

Hvem er neste som skal glede oss med positiv test??? :) Dette skal bli en kjempe måned for nyskapte IVF babyer... ;) Det har vi nemlig fortjent nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Evigoptimisten, det her er den store måneden våres:D

Lykke til i morgen Alleria:D

Er min 4 dag med spröyter i dag og merker ingen ting, får håpe blodpröven på tirsdag viser bra oppregulering så det blir UL på fredag:)

Forresten, hvor mange dager mellom innsett og testdagen sier deres klinikk set er? Min sier 18 og synes jeg er unödig mange dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter. Har vært dårlig med søvn i natt, Tar på denne prosessen her altså. Satser på bedre resultater i dag enn på torsdag.

 

Mener de sa blodprøve 14dager etter innsett hos meg. Så ca 2.mai for meg om alt går som vi håper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hadde uttak den 11.april og fikk beskjed om å teste to uker etter, altså 25.april.

Lykke til idag, Alleria :)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det overstått. sprøytefri i morgen. Hurra! uthenting på onsdag og innsett fredag. Fant 9 folikler der hun ikke fant noen på torsdag, så da hadde kroppen min rett likevel. Har murret mest på den siden. Så da er jeg spent på om de henter ut alle 16 eller om de mimste får være igjen.Fare for at det blir lite søvn natt til onsdag og ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det er med eggløsningssprøyten? Den skal jo settes kl 23.30. Er det krise om den settes kl 23.45? Mannen er på jobb til 23, og rekker ikke hjem på en halvtime uten å kjøre villmann, og det vil jeg helst unngå. Har ikke så lyst til å måtte sette den selv heller, har klart å unngå å måtte sette noen sprøyter selv så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tror jeg skal tas veldig nøyaktig på kl.slettet. Det henger sammen med kl.slettet du har for egguthentingen. Du kunne hørt med klinikken om å forskyve det litt, eller så gir du bare beskjed om nøyaktig kl.slett du tok den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på UL i dag og ligger an til uttak på fredag. Hadde 2 stk på en siden og mange på den andre. Tipper jeg får ut 8 stk som sist og det er jeg fornøyd med. Skal på ny UL på onsdag for å få bekreftet uttak fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...