Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj da Ele! Ja, ja, vi er flere i samme båt;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også vært hos jordmor i dag og lillegutt viser absolutt ingen tegn til å ville komme ut.. Arg! Han har ikke festet seg engang og det til tross for at jeg er førstegangs.. Siden jeg rager 153 cm over bakken lurte jeg på om det kunne være grunnen og hun sa at det kunne jo det.. Håper virkelig ikke at det stemmer for jeg har virkelig ikke lyst til å ende med keisersnitt!! Så håper han faller ned om fødselen starter av seg selv snart! Ja, er jo termindato for meg i dag, men ikke mye babyglede!! Jaja, både jeg og lillegutt har det jo egentlig veldig fint så kan ikke klage!! Alle verdier er som de skal!! :)

Så nå får jeg ta meg en liten dupp tenker jeg.. ikke akkurat masse jeg har utrettet i dag, men er så innmari trøtt for tiden at jeg orker ingenting.. I kveld skal jeg på kino med en venninne for å se Les Miserables!! Gleder meg!! Tar med bagen i bilen sånn i tilfelle, men regner ikke med at det kommer til å skje noe i kveld heller!! :)

Skrevet

Jeg kjente at jeg ble litt misunnelig på Tyr82 sin fødsel, når hun skriver at hun var oppe å gikk noen timer etter fødsel... :D Hehe..

Skrevet

Jeg har også vært hos jordmor i dag og lillegutt viser absolutt ingen tegn til å ville komme ut.. Arg! Han har ikke festet seg engang og det til tross for at jeg er førstegangs.. Siden jeg rager 153 cm over bakken lurte jeg på om det kunne være grunnen og hun sa at det kunne jo det.. Håper virkelig ikke at det stemmer for jeg har virkelig ikke lyst til å ende med keisersnitt!! Så håper han faller ned om fødselen starter av seg selv snart! (...)

Søstera mi fortalte at ingen av hennes jenter festa seg før fødsel, og hun fødte etter termin begge ganger. Så ikke sikkert det betyr noe. Min baby har ikke festet seg, og jm nevnte at det kunne være fordi jeg hadde stort bekken. Eneste stress med at ungen ikke er festet er hvis vannet går tidlig i fødsel. Da blir det muligens inn til sykehus med ambulanse. Men men...en opplevelse det og da. :-)

Sliter med mye nedpress og vondt i korsryggen i dag. Håper det betyr at noe er nært forestående, for orker ikke gå sånn mange dager. Eller at det er forbigående.

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at det med å legge seg ned og ringe ambulanse om baby ikke er festet og vannet går er gammelt nytt! Nå kan man trygt reise på vanlig vis selv om baby ikke er festet. Eller iallfall om hodet er ned, jeg vet ikke om det er sånn om baby er i seteleie, men iallfall ingen behov for panikk. Alle må jo ringe inn når vannet går så da sier vel sykehuset hva en skal gjøre, men her sier de iallfall at en ikke trenger ligge i ro! Så satser på at det er rett iallfall!! :)

I kveld har jeg altså vært og sett Les Miserables!! Anbefales på det sterkeste!! Nydelig film med flotte skuespillere og veldig bra musikk!! Lillegutt likte den også veldig godt, eller iallfall tror og håper jeg det siden han stadig beveget seg under filmen!! :)

Nå er det på tide å drikke litt kamillete før jeg finner sengen og forhåpentligvis får noen timer med søvn!! )

Skrevet

Dette med å legge seg ned hvis vannet går, er noe som man får beskjed om hos jm eller lege som man jevnlig går til. Jeg har fått beskjed om nettopp dette, og ringe ambulanse, helt inntil sist kontroll for tre dager siden. Enda har baby ligget med hodet ned. Men hun har ligget høyt over bekken, snudd seg rundt inntil uke 38. Også er jeg flergangs, har masse fostervann, og det er mao god plass inni der. Faren er jo navlesnorfremfall hvis vannet går, uavhengig av leie, dersom baby ligger høyt..

Men nå sist på kontroll stod hodet i bekken inngangen, ikke festet, så da anså ikke jm det som noe fare lenger.. Og jeg slipper blå-tur dersom vannet går. Fødslene mine har startet m vannavgang, så har jo syntes at det har vært litt uggent å ha dette hengende over, men glad jeg slipper nå:)

Ellers, ingen tegn til fødsel, 6 dager over tiden. Frykter jeg kommer til å gå gravid i all evighet, og til slutt føde en baby på 5 kg.. Ja, ja.. Må virkelig jobbe med hodet og motivasjon for tiden. I går kveld bare gråt jeg... Stakkars mannen tror jo jeg ryker rett på en depresjon her, og har invitert meg på lunsj idag;) Vært oppe sia 0645 med guttene, og skal på akupunktur kl 12, så får se hva mer jeg makter i dag..

Får håpe noen andre her føder i dag ihvertfall!! Unner ingen gå over tiden!!!

Skrevet

Andre dag på overtid! Og ingen tegn til fødsel. Bortsett fra en natt med dårligere søvn, fikk så vondt på ene sia av magen, bare et lite område liksom, var litt ekkelt... Og så flytta smertene seg nedover til menssmerter. Jeg trodde selvfølgelig ikke at noe var på gang, men det var ubehagelig nok til at jeg sleit med å sove. Men jeg sov til 9 her og har siden i går klart å motivert meg til å gå lenger, men håper jeg slipper å bli satt i gang, så helst starten av neste uke mister!! :)

Skrevet

Nedpresset har gitt seg, så det var visst ikke meningen med noe fødsel her. Får igjen smøre meg med tålmodighet. 1 uke til termin i dag! :-) Har akkurat fått avlyst lunsjavtale med annen høygravid kollega som hadde sovet dårlig i natt og trengte å sove på dagen. Så da blir det brødbaking og vask av fryser på meg istedet! Har stått på to-do-listen en langlang stund nå! Godt å få det gjort før fødsel! :-)

Skrevet

Sender dere masse fødestøv!!!

Her startet fødselen på kvelden 6 dager over termin, og hun kom dagen etter. Jeg hadde ingen tegn på at fødselen nærmet seg før den dagen det faktisk startet. Eller jo- magen sank faktisk de suste 2 dagene før fødsel.

Husk å slappe av mens dere kan. Det ble svært lite søvn på meg etter fødsel pga kvalme og mageknip hos babyen. Tror jeg sov 5 timer totalt på 2 døgn. Men er det verdt det? JA :)

Lykke til!!!!!

Skrevet

Hva har dere gjort i dag da damer?? :)

2. dagen på overtid her, og jeg har ikke gjort stort annet enn å vært på shopping et par timer. Kom over 50% på notabene, så jeg måtte handle litt gaver! Og noen bøker til meg selv da... :P

Søren, i dag har jeg vært sulten hele tiden altså, da får jeg så forbanna lyst på kake og sjokolade! DummeDumme sv.diabetes!!

I ettermiddag har jeg hatt skikkelige stikkinger og ilinger i underlivet og må tisse hele tiden, ikke spesielt komfortabelt, men veldig langt unna noe som minner om noe på gang... :P

Skrevet

Ikke stort egentlig. Vært på lunsjdate med mannen (sushi), og akupunktur etterpå. Ellers meglet mellom to trøtte og kranglevorne brødre hele ettermiddagen. Godt å endelig få de i seng. Imorgen tidlig reiser de på hytta med besteforeldre hele helgen, så passer veldig bra om lillepia melder sin ankomst i morgen eller lørdag. Men spørs vel det. Kjenner ingenting til en nærstående fødsel.. Litt skuffet over at akupunkturen ikke har satt meg i gang. Har brukt en del penger på det nå..

Men, men, er ved godt mot ikveld heldigvis. Og i morgen skal jeg på overtidskontroll. Da får jeg evt. vite hvor lenge jeg må gå. Håper på maks 12 dager, frykter 14..

Skrevet

Ja, da går denne dagen sakte mot kveld også!! Jeg fikk en (heller dårlig) lys ide tidligere i dag og inviterte min venninne med mann og tre barn på fersk torsk til middag!! :) Men det var før jeg visste hvordan dagen skulle bli..

Ved lunchtider gikk jeg opp til mine foreldre som bor rett ved. På veien oppover fikk jeg innimellom veldig vondt over symfysen. Så vondt at jeg måtte puste meg gjennom det.. Vel fremme satt vi ute og drakk kaffe og spiste vafler! Da var det ikke antydning til vondt! Etter maten (og etter at jeg hadde funnet retroklær fra min egen barndom) ble pappa med meg ned for å finne fisk til middagen (vi har fisk gående her hos oss). Fikk det sammen gjentatte ganger på den turen også, men ikke så alt for ille..

Vel hjemme skulle jeg skjære opp fisken og da kom det virkelig tilbake.. Så brukte nesten en time på 2 fisk.. Ufattelig vondt! Men med en gang jeg setter meg ned så gir det seg!

Så ble litt veldig stressende å ha middagsbesøk når en egentlig bare kan sitte.. Heldigvis hjalp gjestene til med å skrelle poteter/gulerøtter og min kjære tom seg av fisken og serveringen!

Fremdeles er det uhorvelig smertefullt når jeg er i bevegelse, men så lenge jeg holder med i ro er det ganske greit.. Snakket med KK som mente samme som meg, ligamentsmerter, og som (hvis jeg er heldig) betyr at lillegutt kravler nedover i bekkenet!!

Håper bare at det ikke skal være så innmari vondt lenge for det klarer jeg bare ikke.. Og så tenker jeg at hvis jeg syns dette er så vondt så kanskje jeg ikke kommer til å takle rier likevel... :( Huffa.. Håper bare at det ikke er alt for lenge til fødselen starter!! :)

Skrevet

Nå er jeg spent, noen som har fødeoppdateringer i daaag da?? ;) ikke jeg i alle fall, ligger fortsatt i senga og sløver, 3. dag på overtid! Ikke mye planer i dag, bare handle lit helga og muligens vaske bad om bekkenet funker! I morgen hørte jeg mannen snakke med en kompis om at han skulle ut å lufte meg, så da spørs det om vi sosialiserer litt, selv om diabetesen gjør at jeg kvier meg bittelitt for kaffebesøk... Jaja, neste uke blir jeg nok mamma, helt sikkert!! :)

Skrevet

Ja neste uke blir jeg også definitivt mamma igjen. Skal avgårde på overtidskontroll straks, og håper virkelig på godt nytt ala at jeg er moden, har åpning, og at de kan strippe meg, og plutselig føder jeg i ettermiddag. Ønske, ønske!!!

Har hatt nok ei dårlig natt med murring og kynnere. Måtte tilslutt ta paracet, igjen.. Men heller det, enn null søvn.. Murrer fortsatt, men gidder ikke håpe for mye. Har jo murret i to uker nå..

Kryss fingra for godt nytt idag:)

Skrevet

Ingenting på gang her. Og har da funnet ut at jeg skal slå meg til ro med det. Jeg har bursdag søndag og min samboer tirsdag, så nå blir det å jobbe for å unngå fødsel i dagene fremover, ikke starte dem :-) Så da blir det en pause (igjen) i sengekosen til vi er ferdig med bursdagfeiringer. Hadde håpet på å kunne si at jeg ble mor i en alder av 32, men hvis det ikke skjer noe kjapt iløpet av dagen i dag så er det vel å skyte en hvit pil etter det. Jeg får bli mamma i en alder av 33 :-D Mamma skal jeg uansett bli! :-)

Skrevet

Lykke til på kontroll Indigo, i helga blir du nok mamma igjen!! ;)

Og mamma uansett alder er MAMMA og så heldige vi er!! Jeg trodde jeg skulle bli mamma i en alder av 24 når vi starta prøvinga, men nå er jeg 28 og ENDELIG snart mamma, uansett helt fantastisk!! :D

Jeg har visst fortsatt menssmerter merker jeg når jeg står opp, eller murringer som det kanskje kalles? Uansett, hva er det egentlig...? Jeg ser Indigo har hatt det er par uker, så det trenger vel neppe bety en fødsel rett rundt hjørnet... :P

Skrevet

Ja, men det er ofte slik når man er tredjegangs, kalles en luring, at man kan gå å kjenne i ukesvis at ting er på gang, uten at det skjer noe, veldig utmattende, og begynner å kjenne meg veldig sliten nå.

Jordmor på sykehuset telte meg som 8 dager over termin idag.

OG GUESS WHAT, i morgen blir jeg mest sannsynlig mamma igjen okke som. Var absolutt ikke forberedt på den beskjeden, og ble helt satt ut og begynte å gråte når legen sa at de ville sette meg i gang imorgen tidlig. Gikk lang stund før jeg klarte å åpne munnen.

Grunnen til det var at fostervannsmengden var helt i nedre sjikt av normalområde. Dessuten hadde baby avflatet magemål. Men legen hadde vanskelig for å måle magen til baby pga leie, og hun sa at hun trodde egentlig ikke at det var avflatet. Men sammensatt med fostervannsmengden måtte de ta det på alvor og sette meg i gang. Og det er jeg selvfølgelig glad for. Babyen er jo desidert viktigst her. Men fikk beskjed om at jeg ikke skulle være redd for at baby ikke hadde det bra. Så får stole på det.

Ja, ja. Jobber med å ta beskjeden inn over meg. Så i dag blir det full avslapning, tv og masse god mat:) For i morgen har jeg litt av en jobb å gjøre:)

Ja, må nevne, ble også undersøkt vaginalt. Livmorhalsen var kort, hun fikk en finger inn i åpningen og dyttet på hodet til babyen. Så tøyde hun og strekte, og såkalt strippet meg. Så har jo et lite håp om at fødselen vil starte av seg selv før i morgen tidlig;)

Skrevet

Oioioioi, så spennende, NÅ skjer det ting uansett om de skjer spontant i løpet av dage eller på sykehuset i morgen! Litt greit å vite det på en måte, for da er det i alle fall heeeelt sikkert at du skal lade opp i kveld!! :) Her har jeg vaska litt bad (ned til knehøyde, bekkenet er ikke med på gulv-behandling), og jeg moter meg opp til å dra på butikken... Det er sviiinkaldt ut!!

Skrevet

Spennende Indigo venter. :-) Lykke lykke til!

Skrevet

Ooooog da var det nok en gang fredag og sukkerdepresjonene er på plass for fullt! Hoho, slår ikke feil, dette kostholdet er kjipt i uka, meeeen når helga kommer får jeg en skikkelig knekk!! Jeg håpa virkelig at jeg hadde en liten oppmerksonhetstyv til å konsentrere meg om denne helga, men neeeeeeeida, holder nok ut ei uke til han her!! :P

Skrevet

Skal prøve å få litt søvn her nå;)

Skrevet

Skal prøve å få litt søvn her nå ;)

Lykke til med søvna og så fødselen i morgen!! Gleder meg på oppdatering! :)

Skrevet

Er visst blitt midt på natten her allerede!! I dag er atter en av de nettene der jeg bare ikke får sove.. Etter torsdagen hadde jeg jo håp om at noe sku skje, men den gang ei! Fredag va formen tilbake til det vanlige!! Min kjære hadde hjemmekontor, men va ikke så mye vits i egentlig siden det ikke skjedde noe!! Så har vært litt produktiv siste døgnet iallfall!! :-D Nå ligger jeg her og håper at jeg snart skal få sove!! Masse lykke til indigo!! Håper det blir en kjapp og fin fødsel på deg!! :-D

Skrevet

Tusen takk for omtanken jenter:)

Har fått meg ei god natt søvn fra 2230-0730. Våknet fire ganger og vært p do, men heldigvis sovnet like kjapt igjen. Nå skal mannen og jeg drikke en kaffe, så bærer det inn på UNN kl 09. Skrekkblandet fryd!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...