Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Imens kom oppdatering fra deg. Gratulerer igjen. Høres jo virkelig ut som en drømmefødsel til førstegangs å være:) Kos deg masse denne første magiske tiden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende å lese om alle fødsler som er på gang / er unnagjort de siste dagene. Kjennes så uendelig lenge til min tur. Har absolutt ingen tegn på at noe er i gjære, og det er heller kanskje ikke så rart siden det er 10 dager igjen til termin, og flesteparten av førstegangsfødende visstnok går over termin. Så imellomtiden får jeg bare ta tiden til hjelp og nyte fridagene. Sov dårlig i natt pga mareritt som ikke ville gi seg. Våknet flere ganger og prøvde å riste det av meg, men gikk inn i det igjen med en gang jeg sovnet. En skummel morder som alle var redde for og som prøvde å skulle drepe noen (?). Ble etterhvert et ganske innviklet komplott i og med at drømmen ble delt inn i flere faser. Uansett ingen kvalitetssøvn i natt, og kan hverken skylde på ungen eller gubben i dag for at jeg er trøtt. :-)

Har ingen planer for dagen, annet enn å ta det med ro, vaske litt klær og lage pizza til middag. Kjennes ut som om det blir en aldri så liten formiddagslur også.

 

Fikk en bok i julekalender fra svigerinne + søster. Vurderer å begynne på den nå i dag. Syntes bare det er skummelt å begynne på bok nå rett før fødsel. Ser ikke for meg at det blir mye boklesning i tiden etter fødsel. Vi får se. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles gravid jeg også. Gratulerer så mye til alle dere som har født! Jeg har 21 dager til termin og henger dermed litt bak de fleste av dere. Begynner å bli lei etter hvert nå. Øm i ribbeina etter press og spark, må våkne og gjennom en hel serie bevegelser for å få snudd meg om natten. Ikke noe kjekt. Skal bli så godt når lillemann er ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med vel overstått fødsel da, Tyr82!! Heldig du!! Skulle ønske det kunne skje noe her også snart, men fortsatt bare gravid og ingenting mer.. Ikke engang tegn på at det kommer til å skje noe snart!

 

Indigo: kunne jordmor hjelpe deg med noe?? Jeg har time til jordmor på termindag (onsdag) og tenkte høre om hun kan hjelpe meg, men vet ikke om det er normalt eller ikke.. Fikk dessuten tlf tidligere i dag fra min jordmor om at en annen måtte ta timen onsdag så ikke helt sikker på om jeg tør spørre da..

 

I dag har lillegutt bestemt seg for å vise hvor lang han er.. Koselig det da, men beviser bare at det er tid for han å komme seg ut! Han trykker stompen oppunder puppen så jeg må bøye meg bakover for å få plass.. Så nå tviler jeg veldig på at han er festet.. Arg! Prøver å vise han hvilken vei som er den rette, men tror ikke han helt har fattet det enda!! :) Om to uker må han ut om han vil eller ei!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jm kunne ikke hjelpe m noe. Sjekka ikke modning eller noe, bare vanlig konsultasjon. Må på sykehuset for sjekk... Har overtidskontroll 7 dager over, så da blir det visst gynekologisk undersøkelse.. men satser på at det skjer noe før fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp oppdatering herfra, kommet hjem fra føden med verdens vakreste gutt i kveld! :)

 

Rier hele fredagen, reiste inn kl 1 natt til lørdag, lang og hard fødsel som stressa lillegutt, ble vurdert ks, men endte til slutt med tang. Ute kl 13 lørdag. Jeg er mørbanket, kvernet, lappet sammen og dopet, men har verdens NYDELIGSTE gutt her, så det er vel verdt det! <3 <3 :)

 

Og gratulerer så mye Tyr82, nå får vi bare nyte tiden fremover!

 

Og jeg følger med dere videre her, MASSE lykke til! Satser på flere historier ala Tyr82 sin... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du og, M&C?? Herlighet, her skjer det ting!! Gratulerer så masse!! Kjedelig at det ikke ble den beste fødselen, men greit å være ferdig med det!! Håper alt står bra til med dere alle nå!! :)

 

Er ele og indigo med meg fremdeles, eller har dere født også nå?? Merker jeg begynner å syns det er litt kjedelig med alle som føder rundtomkring! JEG OG VIL!! Eller misfostå meg rett, vil ikke nødvendigvis føde, men vil meget gjerne at lillegutt kommer seg ut nå så jeg kan få bli kjent med han!

 

Jeg har jo absolutt ingen tegn på at noe er i gang enda, så håper de kan gi meg godt nytt på onsdag! Hvis jeg tør skal jeg iallfall spørre om hun kan sjekke, men vil hun ikke så får jeg bare leve med det.. Er jo uansett på termin så kan vel ikke være så farlig heller, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhuu, grattis m&c!!! :D Hørtes hardt ut, men NÅ er det over og premien på plass! <3

 

I'm with you VestlandsPrøver! Termindagen min starter om tre kvarter, men han her viser null tegn til å vill ut! Jm time onsdag, men tviler på at de sjekker noe da, kontoret til jm har vinduer uten skikkelig fortrekk, kan ikke se for meg å ligge å skreve der... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer m&c. Hørtes ut som en tøff fødsel, godt den er overstått! Har ikke gratulert deg tyr82, så her kommer den også; gratulerer :-)

 

Her er det lite tegn til action, men lurer på om jeg begynner å kjenne mensmurring. Ikke i ryggen da, men nederst i livmora. Enten det, eller så er det all nedpressen som begynner å tære på. Lillegutt jobber hardt med å få festa seg. Han stikker ofte rumpa i været og kjører nedover sånn at det presser både oppover og nedover. Ikke greit for en etterhvert stor kropp i ikke fullt så stor mage.

 

Skal til jordmor i dag. Spent på blodtrykket. Og så er jeg spent på om hun reagerer på min manglende vektoppgang. Har ikke gått opp noe siden jm-kontroll 15.jan. Har totalt sett til nå gått opp 14 kg så jeg er ikke bekymret, mer glad for at det ikke tar helt av her. Og symfysemålene øker jevnt og trutt, så det betyr vel at bebisen vokser bra! :-) Etter jordmorkontroll skal jeg på fotmassasje med søster. Gleder meg. Har forresten lest at fotmassasje kan igangsette modning/fødsel, så 1 time med det passer jo bra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse m&c. Regna med du var igang på fredag ja, siden det var stille resten av helga;)

 

Dag 4 på overtid. Sliter på psyken å vente. Jeg får jo ikke gjort noe som helst, for jeg orker jo ingenting. Skal sy et karnevalkostyme til 4-åringen idag (spøkelse), og tilpasse en rullegardin. Dessuten skal jeg prøve å gå en tur!! Ja, og middagslaging.. Så får se hva som blir gjort, sikkert ikke halvparten.. Min dag i dag, og sånn går dagene. Men håper hele dagen går i vasken!! Og heller må tilbringes på sykehuset. Må nok lengte lenge etter den tanken, kjenner ingenting:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt å si det, men godt ikke alle her inne har født enda!! Hehe! Som min kjære sa i går så vil jeg føde sist siden det var jeg som startet tråden! Håper ikke han har rett i det da.. I morgen er termindato her så får se om det skjer noe de neste døgnene eller om det er like taust da!! Har sååå lyst å bli ferdig med den biten med fødsel og kommer meg til premien! Syns jeg har vært veldig flink nå med å vente så syns det kan være min tur snart!! :)

 

Nei, får ta å komme meg i gang med dagen og få gjort litt!! Litt problematisk å komme seg i gang når en har netflix! Alltid noe å se på der!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper inderlig det blir din tur snart, Indigo! Kan virkelig ikke klage siden du ligger langt foran meg (skamme seg), men syns bare tiden går så uendelig sakte siden det jo er første bebisen min!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer tyr82 og m&c! Føler med dere som går på overtid. Jeg har enda 20 dager igjen til termin og ingen tegn på at fødsel nærmer seg "/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har terminkvelden senket seg her og det skjer nok ingenting på en stund, jeg kjenner rett og slett INGEN tegn! Jeg var vei og skulle handle mat for uka i dag, men gadd ikke å handle for mer enn et par dager, tenke at det fikk være måte på! :P

Så har jeg vært på jobb å spist lunsj, og i kveld var vi på visning på et hus i nabolaget! Var i utgangspunktet interessert, men var litt for lite, og så hadde de ikke sola lenge nok...

 

Hehe, se på meg da, legger inn rapport om dagen! Følet det er det jeg kan gjøre når jeg ikke har noen fødesymptomer å melde!

Henry har dessuten vært ekstremt aktiv i dag, blir nesten litt uggen, har prøve å komme seg ut, bare på siden, ikke nedover. Samme retningssans som pappan sin....

 

Oh, også har jeg jm time i morgen kl halv 1 da! Ikke at jeg tror hun kommer til å si annet enn ingenting, håper litt at hun kan sjekke modning, men tviler vel litt på det.

Endret av Ele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler virkelig med deg, ele! Lillegutt har også romstrert masse i dag og vært på både høyre og venstre siden med stompen på en og samme dag! Hehe! Så ut nedover vil han iallfall ikke! Vi prøver å lage kart fort han fra utsiden, men han har visst egen plan!! Hehe!! :)

 

I morgen er jo min termindag, men jeg tenker å bruke dagen på å se Les Miserables sammen med venninner! Hehe!! Så tviler virkelig på at det skal skje noe da! Men har time hos jordmor kl 12 i morgen så får se om jeg får henne til å sjekke noe eller ikke!! Håper hun er snill og sjekker/stripper, men tviler nå veldig da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Tyr 82 og m&c! :) Og lykke til i innspurten til dere som er rundt/har passert termindato! Det skjer nok noe snart!

 

I morgen er siste arbeidsdag før permisjonen begynner, og det blir deilig!! 23 dager igjen i dag, og jeg kjenner jeg begynner å lengte etter å gjøre det litt klart i heimen! Men "alt" blir liksom utsatt til etter i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig strålende fornøyd med dagen, og har fått gjort masse!! Er ved godt mot, og humøret er på topp. Storebror var strålende fornøyd med kostymet, og har skremt lillebror i hele kveld;) Tror jeg skal lage meg en plan imorgen også når jeg står opp. Dagen går fort, og jeg slipper å gå rundt å tenke på fødsel hele tiden!

 

Lillepia her er også voldsomt aktiv. Er jo ikke akkurat særlig behagelig når ca 4 kg baby styrer inni der. Jm mente hun var ca den vekten på kontroll igår... Ihvertfall godt over 3,5 kg.. Ellers fikk jeg 3+ på leukositter eller hva det nå heter, så har levert ny urinprøve til legekontoret idag. Får svar imorgen. Lurer på om det var sæd som gav utslag? Turte ikke si til jm at vi hadde hatt oss kvelden før;) Føles litt vulgært å sexe på overtid liksom, hihi..

 

Og så det er nevnt, kjenner overhodet ingenting til fødsel... Jadda..

 

Ha en super kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i går, og hun spurte om jeg ville at hun skulle sjekke meg nedentil. Jeg var ikke forberedt på det spørsmålet, så sa nei. Både fordi hun hadde en student der, men også fordi jeg syntes det kan vente til nærmere termin. Så det er tydeligvis noen jm som gjør sånt. Har kanskje noe å si at det var jm på sykehus og ikke helsestasjon?! Hun nevnte at hun skulle jobbe i helga, og avsluttet med å si; "så kanskje vi sees da!" Hadde vært stas om han kom snart, men bare ikke på søndag. Da har jeg bursdag, og vil ikke at krabat skal måtte dele bursdag med mora. (Og samboer'n har bursdag tirsdag, så det er heller ikke en aktuell dag).

 

Noe aktivitet hos dere andre? Og hvordan går det med nattesøvn og generell form? Jeg sov dårlig i natt pga snorkende samboer...argh! Og mye nedpress fra junior.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en ny dag som gravid, første dag på overtid!! :)

Du skal ut til søndag, lille venn, UT til søndag!!

Jeg har slitt med bekkenet mye av graviditeten, og det er veldig vondt nå også, så det begrenser meg irriterende veldig mtp husarbeid og gåing. Ellers er egentlig formen grei, jeg har sovet bedre de siate par ukene enn mye av graviditeten, tror nesten jeg er oppe i 7-8 timer til sammen, bare brutt av ørten turer på do! Så sånn sett er jeg fornøyd! :) Det mest irriterende er denne sv.diabetesen, ville kose meg de siste tre ukene, ikke torturere meg, det gjør at tida går litt for sakte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ele, jeg slet også mye med bekkenet og ble SÅ glad da jeg gikk noen timer etter fødsel og etterpå plutselig tenkte "oi, nå gikk jeg uten at det gjorde vondt!". Overraskende hvor fort det forsvant! Ikke lenge igjen til du slipper de vondtene nå :)

 

jeg sender litt fødestøv og håper noe av det når frem til de som vil ha!! :) Jeg følger spent med på dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesjda, ingen fødsel i dag heller, selv om jeg fikk irriterende lite søvn i natt. Nå er hele huset støvsugd, og jeg skal velfortjent se gårsdagens Greys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal straks en tur til jm nå, etterpå skal jeg kose meg med lunsj (ikke at lunsj med lavsukker og lavfett kost er så stas... :P) og et EPLE samtidig som jeg ser favorittserien, Hart of Dixie... :) :)

Så mistenker jeg at det vanker en dupp... Jeg som skulle prøve å vaske bad i dag.... Meh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaaaaaarg.... Jordmora mente det ikke var noe fødsel på gang på en stund enda... Termin i går, men mistenker at det ikke kommer noe baby før slutten av neste uke... Jeg vil ha'n ut i løpet av uka!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...