Gå til innhold

IDAG skjer det!! Ønsk oss lykke til!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det kan være. TR var litt klumpete og veldig mørk synes jeg, og siden jeg følte jeg hadde "symptomer" så vil det i såfall ikke forundre meg.. men nå ser jeg bare fremover :)

Så spennende med testdato!! da krysser jeg alt jeg har for deg, NoraLill ! må huske å oppdatere oss fort! :)

spennende med oppussing og da! Husker selv hvordan vi styra på.. malte soverommet i mørk, mørk lilla farge og det ble... forferdelig. hehehe :)

Idag er det farsdag så jeg sto opp tiiidlig med barna, ryddet, gikk på tur med vovvene, mens barna tegnet til pappa, så lagde jeg egg/bacon/bønner/tomater frokost til pappa, tente lys og sendt barna for å vekke han. Nå sitter vi med kaffen og pepperkaker i hånda og ser på Rapunzel :)

Enn dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKM er sannsynligvis i begynnelsen av uke 48 :)

Tror det skal godt gjøres at det klaffer nå denne runden da egentlig, i hvert fall hvis EL er nå i helgen eller i morgen, for da MÅ vi jo faktisk treffe blink tvert han kommer hjem igjen :P

Vår søndag er litt kjedelig i dag. Jeg er stuptrøtt fordi ungene har våknet ekstremt tidlig hver morgen i helga, og mannen er jo vekk, så jeg har sovet altfor lite. Men skal prøve å kose oss litt likevel da :)

Skrevet

Jeg legger herved til et par symptomer: humørsvingninger (VELDIG!) og bekkenvondt. Jeg har ikke direkte bekkenløsning, men noe som heter sakroilitt- betennelse i leddet mellom de helt nederste rygghvirvlene og bekkenet. Dette plagde meg fra uke 4 i første svangerskap, og nå kom det jammen for fullt i går. Kan nesten ikke gå! Om jeg ikke tester positivt på onsdag så forstår jeg ingenting =)

Skrevet

Oj, så kult NoraLill!!! Jeg hadde ikke klaaaart å vente med å teste!! heheh! ble glad på dine vegne nå! :)

Skrevet

altså.. kjipt med den bekkengreia da! :/

Skrevet

Hehe 3barnsmor, forstod at du sikker ikke syns akkurat den bekken-delen var så kult :D Men ærlig talt, hvis jeg er gravid og lille frøet klamrer seg fast, så skal jeg IKKE klage over litt vondt altså! Klarer meg :) (spør igjen om 7 mnd hvis jeg er gravid nå, muligens sier jeg ikke det samme da)

Tobarnsmamma-ønsker nr. 3, noe som minner om EL? Har mannen din kommet hjem?

Skrevet

Her har det skjedd litt av hvert siden sist gang jeg var pålogget :)

Håper virkelig at du er gravid NoraLill82. Og er det i dag du har IKM? Gleder meg virkelig til å få en oppdatering fra din side. Krysser fingrene for deg.

For min del hadde jeg EL på søndag. Ble dessverre mindre hyrde stund denne gangen i forhold til sist måned, siden min kjære klarte å skade seg skikkelig under fotballtrening på søndag, på selve EL dagen min, arghhhhhhhhhhhhhh.. Vi får krysse fingrene og håper på at han har super svømmer ;) Vi fikk no trimming i senga på onsdag, fredag og lørdag =)

3barnsmor?? Arghhhh så synd :( Bedre lykke neste gang.

På farsdagen, fikk far i huset sove litt lenger, ellers er det null markering her. Vi setter nemlig pris på han far HVER bidige dag, så farsdagen er bare oppskryt, hehe....

Den dagen lagde jeg kakao, og slengte noe wienerpølser i termosen med kokt vann, og dro ut i lag med nurket, Vi fant oss en fin bratt akebakke og lekte der i flere timer. Han storkoste seg og lo i ett da vi rant nedover bakken. Ser ut som denne gutten elsker fart og spenning.

Både på vei til bakken og hjem igjen, satt han på rattkjelka og sa "brombrom" hele veien, hehe...

Tobarnsmamma - ønsker nr.3: Så kjedelig at din kjære var bortreist da du hadde EL :( Mens her klarte min mann å skade seg på selve EL dagen min, så vi fikk ikke utnytte de to dagene der, men men vi fikk 3 økt før den tid. Håper det er dyktige svømmer og det klaffes for oss i denne måned her. For vi vil så gjerne ha en sommerbaby.

Har forresten din kjære kommet hjem? :)

Lykke til jenter!! :) :)

Skrevet

Hei igjen dere!

Mannen kom hjem i går ja, så fikk tatt en runde i går kveld :P Tror egentlig jeg ikke har hatt EL enda denne mnd, for har ikke hatt noen som helst tegn til det (såvidt jeg vet). Men det hadde jeg forsåvidt ikke forrige mnd heller... Hadde imidlertid et par tynne streker med noe som lignet EL-slim på lørdag, men det var så lite så jeg vet ikke jeg. Men for sikkerhets skyld så la vi inn aksjer rett før han dro på torsdag kveld, så får håpe han har supersvømmere som holder ut en stund!

Kjenner jeg kommer til å bli skikkelig gretten hvis det ikke klaffer denne mnd heller ;)

Skrevet

Ajajaj jenter her er det spenning! desverre får jeg bilder i hode jeg ikke ønsker å få av å lese alt, hehe.. men slik er det! :P

Jeg har som sagt TR for øyeblikket.. på torsdag skal vi på en langweekend med barna, så da håper jeg tiden går litt raskere til neste prøving! :) Fra og med den 20. skal vi ha oss annen hver dag i 3 uker for sikkerhetsskyld! Siden jeg ikke vet om syklusen er 28 eller 36 dager ;)

Skrevet

Iiih! Klarte ikke vente lenger, og testet positivt i dag!! En svak, men tydelig strek! Hurra!

Var hos legen i formiddag for noe helt annet, tenkte at jeg ville vite det om han ville gi meg noe medisin, så endte med at han tilbød blodprøve for å se om nivået er i forhold til lengden. Siden jeg likevel skulle ta blodprøver. Det blir spennende! Er forberedt på at mye kan skje enda, men tror sterkt på å tro at det går bra. Så da skal jeg det! Å, nå er jeg GLAD!

Skrevet

NoraLill82: Gratulerer med positiv g-test :) Er kjempe glad på deres vegner!! JIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII Håper vi andre følger tett i tett etter deg :) Da blir det vel sen juli baby på dere!?!!

Skrevet

3barnsmor??: Kjenner ikke du når tid du får EL slim? Her merkes det godt. Jeg får litt mageknip og det "renner" ut av meg ;) Hadde som sagt EL på søndag, og håper å få slå følge NoraLill da :) :)

Bedre lykke neste gang du :)

Skrevet

Tobarnsmamma: Ikke alltid lett å tolke når tid man har EL. De to første måned etter at jeg sluttet med p-piller hadde jeg lite EL slim, takket og være mageknipe som gjorde at jeg viste omtrent når EL perioden var. Men for å være på sikre side, investerte jeg jeg i EL-tester fra tostreker.no for å teste det ut, og jammen slo det ikke feil :) Jeg har heldigvis stabilt syklus på 27 - 28 dager, og etter 3pp har EL slimet økt betraktelig. Nå føler jeg til tider at det "renner" ut av meg, hehe...

Skrevet

3barnsmor?? det høres veldig hyggelig ut den planen du har lagt framover da! Med både langweekend og etter det... ja ;)

Jeg lo godt av det lilla soverommet ditt, du! Uff, er så kjipt å forelske seg i en farge i det godt neonlys-opplyste fargehandleriet, og så bare blir det så skuff på veggen hjemme. Gjort det selv, og det var IKKE populært hos min mann! Endte med å male HELE rommet om igjen selv, to strøk, med all tilhørende jobb. Det gikk jo, men tok mye lenger tid enn om han hadde hjulpet til. Likevel forstår jeg han godt =) Vi ble i alle fall veldig fornøyd med vårt nye soverom nå, selv om fargene kommer ganske dårlig fram i mørketiden. Vi får glede oss til våren da, så vi får sett ordentlig på soverommet vårt ;)

Tobarnsmamma - ønsker nr. 3: Så dumt at du ikke er sikker på EL. Jeg har det som Ane Elise, med skikkelig vanndig utflod. Jeg TROR det er da det er mest gunstig å "ha seg", fordi det skal visst være lettere for svømmerne å ta seg gjennom det enn det tykkere slimet som er både før og etter. Selve eggløsningen kommer 10-20 timer etter at det vanntynne slimet har kommet leste jeg en plass. Det er helt optimalt, siden svømmerne bruker ca 10-15 timer på å komme fram til egget. Bruker du EL-tester?

Ane Elise: Ja, jeg vil også at du skal slå følge med meg! Og jeg tror dere har truffet ganske så bra! Hvis selve EL var søndag, så var jo en kosestund på lørdag helt optimalt? Åh, nå må jeg vente i to uker før du har nyheter! Men tenk så moro!

Det hørtes skikkelig koselig ut med aketur med sønnen din, forresten. Det har jeg faktisk ikke tenkt på å gjøre med min på 14 mnd, men det er jo bare jeg som har tenkt at hun er for liten. Men hun eeelsker fart, så det skal jeg gjøre! Takk for tipset! Deilig med kakao og pølser- barndomsminner =)

Men jenter, hvor bor dere? Hvor gamle er dere og hva jobber dere med?

Jeg bor i en nordnorsk by og jobber som lege på sykehuset der (tør ikke si mer enn det da det ikke er så gunstig at ev. pasienter kjenner meg igjen). Har tidligere jobbet på barneavdeling og gynekologisk avdeling, og slutta der da det er utrolig vanskelig å få forlenget vikariatene som ung lege. Jeg var ferdig med studiene for 3,5 år siden. Er 31 år og samboer.

Skrevet

Gratulerer!!!! åååh! så herlig a!!! krysser fingre for at alt skal gå bra! :D så glad på dine vegne!! :D enda jeg ikke aaaaner hvem du er! hehe ;)

Jeg bor på vestlandet og jobber i e privat firma som leverer datatjenester til brukere i helsevesnet. (for å gjøre det minst mulig gjennkjennelig! hehe) Jeg er 24 år. 2barnsmamma, vært samboer i 7 år, gift i 4 :)

Skrevet

NoraLill82: Nei, jeg bruker ikke EL-tester, men skal definitivt gå til innkjøp av det dersom det ikke klaffer denne mnd ;) Men jeg tenkte på det du sier om vannaktig utflod, er det sånn EL-slimet skal være? Får jeg trodde det skulle være mer somm seigt/tykt og gjennomsiktig slim? I går kveld, etter vi hadde sex, så la jeg merke til at det som rant ut igjen etterpå var veldig utvannet, så tenkte på om det kunne være en blanding av mitt og mannens "stuff", hehe... Ikke vet jeg :P

Jeg er 27 år, samboer 30, og vi bor i Midt-Norge. Har to felles barn på 7 og 4,5 år :) Jeg vil være mest mulig diskre, men kan nevne jeg jobber i barnehage.

Skrevet

*for (ikke får, hehe). Jeg er en rettskrivingspedant, så må bare rette på meg selv her :P

Skrevet

NoraLill82 gratulerer! du er superheldig ;-)

Vi har prøvd så utrolig lenge jeg er enda ung men håpet om og bli ung mor ser ikke ut til og skje :-( utrolig slitsomt og håpe / tro jeg er gravid hver mnd samme jeg går igjennom hver mnd.

Nå skal vi prøve nok engang neste uke er ikke helt sikker enda husker ikke helt når mensen min sluttet varte litt mindre så vi har snakket om og begynne allerede i morgen og ut mnd.

Har kjøpt hostesaft ( slimløsende) så håper i grunn den setter støtet og hjelper til :) Jeg som hadde SÅ lyst på sommerbaby hehe men om det klaffer blir det en August baby :-D !

Skrevet

Hei Hiwi! Velkommen hit :) Takk for gratulasjon, men trist å høre om dere! Hvor lenge har dere prøvd? Og hvor gammel er du?

Tobarnsmamma-ønsker nr 3: Da jeg hadde eksamen i menstruasjonssyklus holdt jeg på å bli sprø. Det er et virvar av hormoner og annet som jeg syns er veldig komplisert. Vet ikke om man kan si "eggløsningsslim" og derav identifisere akkurat når egget slipper. Slimet forandrer seg gjennom eggløsningen også. Omtrent samtidig, eller litt senere enn positiv EL-test opplever mange helt vanntynn utflod, og like etter selve EL, dvs at egget slipper, tykknes det igjen. Dette for å hindre bakterier i å komme seg oppover, siden livmoren står litt åpen.

Hm, nå holdt jeg visst forelesning her. Ikke meningen! Men håper du treffer på denne EL!

Skrevet (endret)

Takk for det :-) Jeg er nettopp blitt 20 er forskjellige grunner på så stort ønske om barn i så tidlig alder. Vil tenke vi har prøvd i rett over 1 år har vært veldig på og av pga fortvielse av og ikke få klaff enda. Vi begge har sjekket oss og er fine, så kansje det dukker opp en spire snart. :-) Prøvde du lenge før du fikk klaff?

Endret av Hiwi
Skrevet

Åååååp noralill82!!!!!! Gratulerer! Da er vi 2 med spirer! Vet ennå ikke hvor langt jeg er... Da det ikke er mulig å sjekke med ul hær jeg bor... Så venter på innkallelse :) men tror jeg ca er 6 uker :)

Er så emosjonell for tiden, gråter for absolutt ingen ting... Og så hær jeg problemer med fibromyalgi... Har ikke brukt voltaren eller paralgin forte siden jeg fant ut jeg var gravid, og bra er det.... Dustete legen min sa ingenting om at jeg ikke skulle bruke voltaren! Gikk på nettet i går, og leste at man ikke skulle bruke brexidol,voltaren eller ibux i 1 eller 3 trimester... 1 trimester, fordi det kan føre til abort, eller mussdannelser..... Skummelt!

Jeg er 32 år, har 2 barn på 4 og 6 har vært gift med mannen min i 7 år. Vi har akkurat flyttet til finnmark :)

Skrevet

Herregud, har jo helt glemt å gratulere deg NoraLill82!! Fikk ikke med meg at du hadde testa positivt jeg! Heldige du :D

Håper jeg kommer etter om et par uker :P Tror forøvrig jeg har blingsa på forventet EL, for etter litt mer beregninger (med utgangspunkt i forrige syklus) så kan fort EL være fra nå og frem til helgen en gang. Men har som sagt veldig ustabil syklus etter p-pillebruk, så selv om den var på rundt 30-32 dager nå sist, så kan den fort være kortere/lengre denne gang... Får bare kjøre på hver dag selv om jeg nå har vært influensasyk de siste par dagene :P

Skrevet

Kjøp EL tester, så vet du når du har el.. :) billigetester.no

Krysser værtfall fingre og tær for at vi snart er flere på denne tråden med spire :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...