Gå til innhold

IDAG skjer det!! Ønsk oss lykke til!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

HeiHei Fjellrypa og velkommen hit ;)

Først og fremst wow for en spreking du er!! ;) Det blir virkelig to tette hos deg da, tenker meg det kan bli en påkjenning ja. Men er sikker på du klarer det med glans :)

Graviditeter kan være noe herk ja, men vi håper og krysser fingre for at det vil gå bra og over med minst mulig plager.

Bekkenløsning mellom ørene??? hehe, hvis du er mester på polfaring, er jeg nok mester i bekkenløsning skal jeg love deg, hehe.

Gratulerer med graviditeten og lykke til fremover! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk trygt erfare forrige graviditet at bekkenløsning ikke ligger mellom ørene! Fikk bekkenløsning allerede i femte (!) uke da...

Jeg krysser fingrene for så lite problemer som mulig i graviditetene våre :-)

Skrevet

Hehe, velkommen fjellrype, og gratulerer med spire :) lo godt dæ jeg leste det du skrev, og tenkte... DET skal jeg lese høyt til mannen min ;)

Ennå en gang, gratulerer 3 barnsmamma?? Masse "spire støv" i denne tråden, kjempe morro!

I dag har jeg vært så kvalm at jeg ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg... Og har på toppen av det hele gått ned 2 kg... Jordmoren min var "nærvøs i forige uke da jeg hadde gått ned 200 g.... Lurer på hva hun sier nå... Er jo en reell fare for at barnet mitt ikke får nok næring... Pga at jeg er gb operert... Så vi får se... Fortsetter jeg å gå ned, må jeg nok sjekke den lille med ul... Og se at h*n vokser...

Skrevet

3barnsmor (tar bort ?? nå vel ;) ) gratulerer nok en gang! Dette er så gøy! Nå venter vi vel bare på at Tobarnsmamma-ønsker nr 3 kommer etter når hun har hatt forumspausen sin (ikke meningen å legge press på deg om du er inne og leser, men jeg ønsker virkelig av hele mitt hjerte at du får en spire i jule/nyttårsgave!)

Velkommen til oss Fjellrypa, og gratulerer med positiv test! Nei så sannelig om en kan sammenligne en ekspedisjon med graviditet... Jeg er riktignok ikke polfarer, men har gått noen lengre turer over vidder og fjell, dagevis i telt, frostskader og andre skader- og jeg er enig med deg. Her har jeg heldigvis verdens mest forståelsesfulle mann, men har en kollega som er helt håpløs. Barnløs og bedreviter til de grader. Lar seg provosere av at gravide slipper å gå vakter etter uke 26, fordi graviditet ikke er noen sykdom, og aaalt for mange gravide blir sykemeldt, og alle gravide krever tilrettelegging. Visst er ikke graviditet noen sykdom i seg selv, men alt blir mye tyngre å gjennomføre forteller jeg ham- for døve ører. Skulle ønske han fikk en usynlig energislukende sykdom så han fikk spise de ordene i seg. Eller en gravid kjæreste som holdt ham våken om natten med spying og smertestønn fra bekkenløsning. Grr!

Så mammatil2+lillespire, bare ha høytlesing du!! Spent på hva han sier til det... Lei meg på dine vegne for bekymringene dine ang vekst hos babyen! Er det det at du ikke greier å spise, eller kaster du opp det du spiser?

Ane Elise, jeg har veldig tro på at du har en liten prinsessebaby i magen! Det er typisk guttemammaer å være uforskammet frisk, og typisk jentemammaer å ha plager. Selv om det motsatte jo forekommer :)

Og den kvalmen... at den kan være så lammende! Heldigvis går det over innen et par mnd for de fleste. Har du vært til fysioterapeut med ryggplagene forresten? Eller holder du ut? Fortsatt i full jobb?

Skrevet

Har syyykt dårlig matlyst, og blir kvalm av så lite som et glass vann.... Så håper at når jeg når 12 ukers merket, blir kvalmen borte... Men dårlig vekst hos foster er det mange som har tatt gb som opplever... Ogmå gå på "høy protein diett" men vi får se ;) tar en dag av gangen :)

Skrevet

Velkommen hit skal du være Fjellrypa :) For en spreking du er. Ble faktisk sliten her jeg sitter, av å bare lese beskrivelsene dine av ekspedisjonene som du har utført. Himmel og hav, er mektig imponert over deg jeg!

Forresten gratulerer med graviditet :) Du er i samme båt med meg og NoraLill82. Vi er også gravide med vårt 2. Utrolig spennende tider som venter oss alle i 2013. Lykke til :)

Mammatil2:

Jeg har også utrolig dårlig matlyst for tida. Er intens små kvalm i ett, men tvinger i meg mat så ofte jeg kan. Håper også det går over for min del i uke 12. Hadde det ikke vært fare for spontant abort en kan få før uke 12 er unnagjort, så hadde jeg nok vært åpent om dette på jobben. Går rundt og skjuler det så godt jeg kan, men jeg sliter virkelig :( Tror en del begynner å mistenke om graviditet hos meg, siden jeg små spiser for tida.

NoraLill82:

Jeg håper også det ligger en nydelig liten prinsessebaby i magen min :) Da går iallefall drømmen vår i oppfyllelse. Vi har nemlig lyst på en gutt og ei jente, men men får vi en gutt til, som er frisk og rask, så blir vi for all del ikke skuffet :) Det viktigste er nå at nurket er velskapende unge.

Ja, den kvalmen går meg til tider på nervene :( Har heldigvis ikke fått den verste type av kvalmen som man kaster opp av. Min svinger alt fra små kvalm til kvalm. Og det er liksom ikke på og av, men HELE TIDEN er den der. Jeg har prøvd alt for å dempen den, men har ikke funnet noe "fasit" enda :(

Når det gjelder ryggplagen min, så har jeg fortsatt vondt i korsryggen, men det er ikke så intens at jeg ikke klarer å leve med den. Syns det er den kvalmen og trøttheten som er vanskelig å takle med :( Jeg holder fortsatt ut og er i full jobb enda, noe som min kjære syns det er utrolig tøft gjort av meg mtp formen min. Innerst inne håper jeg inderlig at jeg klarer å stå løpet ut, men blir jeg mye mer dårligere enn dette, så er det spørs. Det som er utrolig dumt, er at jeg deler kontor med flere :( Man kan liksom ikke stenge omverden ute, og slappe litt av i arbeidstida. Det som er den store ulempe med å jobbe i store bedrifter med mangel av kontorplasser :( :(

Huff, for en kollega du har, han høres ut som min nye teamleder :( Eier null sympati for gravide folk. I min gruppe så er vi bare to jenter, hun ene kollega mi, som føde ei velskapende jenter for noen få måned siden, sleit virkelig da hun gikk gravid. JM fant derfor ut at arbeidsgiveren MÅ tilrettelegge arbeidsdagen til kollega mi, hvis ikke skulle hun søke svangerskapspenge. Hva skjedde!?! Jo, teamlederen min nektet å signere på noe av papirene. Og tilrettelegging for gravide mener han at det er uhørt i nyere tid. Hun følte seg så tilside satt at hun ble 100% sykmeldt noen få dager etter samtalen med fyren. Heldigvis fikk hun full støtte fra mange av oss, i blant JEG :) Jeg skjønner ikke hvorfor arbeidsgiveren er så jævlig negativ til f.eks. hjemmekontor ordning under svangerskapstida?! Mange av oss hadde fått unnagjort mye av arbeidet vårt med det, især i hennes og min stilling. Er derfor spent på mottagelse av den fyren når jeg avslører det er min tur å være gravid. Dersom han har like negativ holdninger ovenfor meg og, så nøler jeg heller ikke å bli sykmeldt, men da blir det gradert. For jeg har ikke lyst at det skal gå utover mine herlige kollegaer! Det er dem jeg tenker mest på og ikke teamlederen vår.

Og sant skal sies så har han ei kone og to store gutter. Under begge svangerskapet hennes, var hun visst i god form, og på den tida der var han mye borte i forbindelse med reisevirksomhet med jobben og....

Skrevet

Jeg håper også på ei lita jente nå! Har nok "testosteron" i huset med mann, sønn og hannhund! Hehe!

Det var en stor overgang å dra rett fra Sydpolen via Aconcagua (høyeste fjellet i Sør-Amerika på nesten 7000 meter) og da jeg kom hjem fikk jeg positiv test. Når jeg regner meg tilbake, skjedde visst unnfangelsen rundt toppnatta... Plutselig sitter man med bekkenløsning, kvalme (som ifølge boka skulle vare i 3 mnd, men som varte hele svangerskapet...) og null energi. Jeg har en mann som jeg har vært mye på tur med og som har full forståelse og mye sympati! Det hjelper! Dessuten er 1-åringen vår veldig glad i å være ute, så det blir fortsatt mange turer!

Jeg skal på ekspedisjon igjen om tre måneder og er spent på det. Skal da trekke pulk i en uke og være guide på turen. Dersom denne graviditeten blir noenlunde lik den forrige, er jeg i storform fra uke 16 til 28 (ja, bortsett fra kvalmen...)! Så i utgangspunktet trener jeg mot det målet, men jeg har en back-up dersom jeg må trekke meg :-) Jeg hadde ikke lyst til å trene de første tre mnd av forrige graviditet fordi jeg var så kvalm og tom for energi. Jeg fikk beskjed om at trening hjalp mot kvalmen, noe jeg ikke trodde på. Så jeg bestemte meg for å prøve og dermed motbevise dette... Men de hadde jo rett. Jeg fikk mer energi og jeg fikk en pause fra kvalmen som varte i noen timer!

Det blir et spennende 2013 for mange av oss! Jeg har MYE mindre problemer nå enn tidligere graviditet! Forrige gang presset jeg meg til å jobbe 100 % frem til tre uker før termin, men nå når vi har en liten en som krever mye på ettermiddagene, skal jeg ikke være like streng med meg selv. Formen nå er i alle fall fin, så jeg håper den fortsetter slik! Jeg er nesten bekymret for at formen er FOR fin! Dersom man har mye symptomer og mange symptomer, så reduserer det visst faren for SA med 70 %... Mye man skal bekymre seg for...

Skrevet

Jeg vil også bli gravid, så håper på at denne tråden kan hjelpe meg og ;);) hehe

Gratulerer til alle dere som er blitt gravide :))

Skrevet

Tia Maria : sender masse spirestøv til deg!! :) hvor lenge har dere prøvd?

Skrevet

"spire støv" sendes til tia maria ;)

Skrevet

Fjellrypa:

Samma her, så jeg får bare krysser fingrene og håper på at vi har ei søt liten prinsesse i magen J Om det blir ei jente, så håper jeg hun blir ei skikkelig guttejente lik meg ;) Er nemlig oppvokst med bare brødre, noe som jeg ser er en stor fordel i etter tid.

Jeg er heldigvis av den rolige typen, og tenker lite over faren for SA og slikt. Tar en dag om gangen, og nyter graviditet i full drag selv om symptomer dukker opp i ett. Anser i grunnen som et positivt tegn, for i følge «myten», er man i dårlig form så er det større sjanse for at man får seg ei jente baby ;) Håper bare at trøttheten og kvalmen forsvinner fra uke 12. Min kjære og jeg har for øvrig tenkt å fortelle til våre nærmeste på selve julaften selv om jeg bare er i uke 8+1 da. Sist gang jeg var gravid, fortalte vi også før uke 12. Og det gikk jo kjempe fint!

Tia Maria:

Hehe, ja, denne tråden har faktisk vært ekstremt fruktbar ;) Håper det er deres tur snart. Hvor lenge har dere prøvd? Har dere noen unger fra før av?

3barnsmor:

Hehe, fint nick du har fikset ;) Hvordan er for øvrig formen din nå?

Skrevet (endret)

Ja, der sier dere noe. Jeg og er oppvokst med kun brødre og har selv.. hva skal jeg si.. bein i nesa! hehe.. er nok ei lita tøff jente som ikke er redd for noe. Mannen min er ofte forundret over hvordan jeg snakker for meg, hehe. og hvordan jeg alltid får ting slik jeg vil ha det. Formen min er upåklaglig. Jeg kan HELT PLUTSELIG bli så kvalm at jeg ikke klarer å holde øynene åpne en gang, men med en gang mannen min kommer med mat går det HELT over. Også har jeg masse stikkinger "der nede" livmora eller eggestokkene eller hva det enn er.. prøver å ikke bekymre meg over det :) Hvordan er deres form da? tenk at vi kan følge hverandre helt til ende :) Jeg har forresten termin 19 aug. Første skoledagen til vesla. Herre min hatt... så dårlig planlagt! Håper jeg kan være med henne på den ferden uansett. at Babyen enten kommer par veker før eller en uke etterpå! hehe

Endret av 3barnsmor_to_be
Skrevet

Hehe, artig å høre at det er flere som er guttejenter ;) Syns det er helt fantastisk å vokse opp bare med brødre jeg. Det er lite baksnakking og langsint hjemme hos oss å se. Derimot var det mye slåssing og rampestreker vi fant på. Noe som jeg setter utrolig pris på. Hele mitt liv har jeg ALDRI lekt med dukker eller hatt noe ting i rosa. Personlig syns jeg det er en grusom farge :P

Jeg valgte å studere til en mannsdominerte yrke rett etter vgs, og angrer ikke på den dag i dag at jeg gjorde det. Stortrives nemlig i lag med guttaboys :) For en herlig gjeng å jobbe med, bortsett fra han teamlederen vår...

Ellers så har jeg foreløpig termin den 06.august. Legen min har sendt UL henvisning til sykehuset allerede, og jordmor time er bestilt :) Måtte gjøre det tidlig pga stor pågang her jeg bor. Det er utrolig mange som er gravide for tida. Ser ut som mange har i tanke ang. barnehagefristen…

Skrevet

Kaster meg på denne tråden siden den er så fruktbar :) Har IKM 17/12. Måtte teste allerede i går, men det var jo negativ..:/ Jaja, er jo enda noen dager igjen.. :)

Skrevet

Nordine : Hei! :) Masse lykke til! Krysser fingrene for deg og sender spirestøv til deg også! :) I hvilken prøveperiode er du? :)

Skrevet

Smetter innom her en snartur igjen da ;)

Nå er jeg i gang med el-testing, men må ikke sløse med testene, så tar maks 1 test om dagen. Forresten, TUSEN TAKK til Ane Elise for at du sendte meg de testene og wild yam :D Håper det er til god hjelp for oss denne perioden, for ellers blir det prøvestopp noen måneder p.g.a. at vi ikke ønsker termin på senhøsten... Tror jeg :P

Jaja, får se hvordan det går, men nå kjenner jeg at jeg er kjempeglad for at jeg verken er kvalm eller trøtt, for det er jo helt ekstremt travelt for tiden ;)

Masse lykke til videre dere gravide og lykke til med prøving dere nye :)

Skrevet

Nordine : Hei! :) Masse lykke til! Krysser fingrene for deg og sender spirestøv til deg også! :) I hvilken prøveperiode er du? :)

Hei! Og gratulerer så mye til deg!

Jeg er bare i min andre. Må virkelig anstrenge meg for ikke å teste igjen i dag, er jo enda 3 dager til IKM. Blir spennende. Kjenner jo symptomer, men vet jo at man kan kjenne dem bare man ønsker hardt nok :)

Skrevet

Velkommen Tia Maria og Nordine! Her deler vi søsterlig av EL-tester og spirestøv, så nå blir det ordnings :)

Og hei igjen Tobarnsmamma, gøy å se deg her igjen!! Håper du lykkes i denne pp!

Må egentlig innrømme at jeg er misunnelig på dere ikke-gravide nå i julestria. Kvalmen tok meg for fullt for et par uker siden, ligger for det neste på sofaen og suger på doc. På ettermiddagen/kvelden blir det et par-tre runder over doskåla, og natta er ikke noe bedre. Vrir og vender på meg før jeg endelig sovner i 2-tiden. Opp igjen kl 6 når Sprella står opp og for å levere i barnehage. Var hos legen igjen i dag, han rista bare på hodet av at jeg ville prøve gradert sykemelding. Så jeg er fullt sykmeldt ut året. På den ene siden føles det som et kjempenederlag, og hjemme er det vondt å se hvor mye som faller på min fantastiske mann. På den andre siden vet jeg jo at det bare er slik det er, jeg er ikke arbeidsfør slik jeg har det nå. Må jo bare akseptere det, men det er det som er så vanskelig.

Jaja, det var dagens sukk. Håper dere andre er gode i formen og at dere koser dere med juleforberedelser!

Skrevet

Dere jenter! Klarte jo ikke dy meg, måtte ta en test til i dag, 3 dager før IKM. Ble litt usikker, synes jeg aner noe der. Kan dere hjelpe meg å tyde denne?Legger ut bilde på profilen min :)

Skrevet

Er det ikke en strek der da? ;)

Skrevet

Joo, det var ingen antydninger for 2 dager siden, men i dag skimter jeg den.. :)

Skrevet

FOR en fruktbar tråd altså! Her må jeg "henge" litt :) IKM 17 tenker jeg (hatt rare sykluser i det siste), og er i pp3 :) Massevis av symptomer allerede, så dette skal bli spennende!

GRATULERER SÅ MYE TIL ALLE GRAVIDE!

Skrevet

Herlig med flere guttejenter! Jeg er også det, men jeg er oppvokst med bare søstre. Vi hadde imidlertid en light-versjon av Lars Monsen til far, så han oppdra meg som om jeg var gutt siden søstrene mine ikke viste interesse for friluftslivet :-) Så jeg ble ei villmarksjente som dro alene i fjellet på overnattingsturer allerede som 13-åring og som bodde i fjellet i 7uker i strekk og arbeidet som sæterbudeie alle somrene fra jeg var 16 til 19 år... Og nå er jeg i et macho yrke (politi) og drar på tur med gutta. Har også jentevenner altså :-)

Formen min er enda ganske grei. Ikke så trøtt og ikke kvalm. Ved forrige graviditet hang jeg over doskåla på denne tiden... Samtidig har jeg fått bekkenløsning allerede!! Skjedde i uke 5 sist, og denne gangen kom den 4+3! Gjør så vondt i symfysen og så stråler det ned i den ene foten slik at jeg ikke en gang klarer å gå på den i perioder. Denne helga er jeg alene meg 1-åringen og hunden, så det er bare å overse smertene :-( Heldigvis har jeg verdens herligste lillesøster som har ordet bursdagsgave til meg i dag: en times massasje samt at hun passer poden imens...!!! Bare en halvtime igjen til gaven skal innkasseres!

Lykke til alle prøvere!

Skrevet

Joo, det var ingen antydninger for 2 dager siden, men i dag skimter jeg den.. :)

Gratulerer!!!! Du er helt klart gravid! Slik så min test ut og, bare se på bilde på profilen min! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...