Gå til innhold

IDAG skjer det!! Ønsk oss lykke til!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mammatil2+lille-spire<3: Heldigrisen som er så fruktbar :) Du er lik tanta mi du ;) Det "plobber" ut i et hos dem. Mannen hennes spøkte derfor med at hun blir gravid bare ved at han stryke lett på hånda hennes, hehe..

Sist gang jeg ble gravid, tok det meg 5pp før spiren satt. Da hadde jeg gått og knasket p-piller sammenhenges i 10 år. Håper at det klaffes ved 4pp hos meg denne gangen her. Har nemlig så lyst på sommerbaby :)

Hufta, insulin sier du?! Sleit du med svangerskapsdiabetes? Ikke bra...

Så godt å høre at blødningen har stoppet litt opp :) Du får ta godt vare på deg selv!

3barnsmor?? Ja, utrolig kjipt, og jeg som hadde en god følelse på at det skulle klaffes for oss i denne måned her, men nei da. Og vi som attpåtil hadde lagt inn masse aksjer :( Håper inderlig at du har rett i at jeg blir gravid i neste måned. Har du feeling på det eller hur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har jeg absolutt en følelse på, at det vil gå neste gang! Så ikke mist motet, kjør på!

Jeg er redd jeg blir like skuffa som du om noen dager jeg også, men vi må jo bare fortsette å være positive! Jeg er jo i min første pp og selv om det klaffet på de to andre, så betyr det slettes ikke at det må skje igjen..

Mannen min sa faktisk at dette er litt rart, for man tar det jo etterhvert litt forgitt at man skal bli gravid med engang..men sånn er det jo ikke, selv om andre får det til. Det mest vanlige er jo å prøve en liten stund allefall! :)

Skrevet

Tar du folinsyre AnnElise?

Skrevet

Hadde kost regulert diabetes 2 , mn måtte bruke insulin i begge svangerskap, men jeg veide jo også 130 kg... Har tatt en gastric bypass siden forige svangerskap, og legene er ikke enige om jeg har diabetes eller ikke.. Hehe... Så blir spennende :)

Skrevet

ÅÅÅÅ sÅ spennende :) HÅper du har rett! Det skal heldigvis MYE til før jeg mister motet. Var deppa i gÅr da TR dukket opp, men det gikk fort over. For jeg er ganske layback nÅr det gjelder prøvinga. Jo lenger i perioden jeg er, jo mer føler jeg at vi nærmer oss graviditet ;) Det er sÅnn jeg tenker i alle fall.. Litt sært tankegang, I know, hehe..

Har du følelser om det blir ei jente eller gutt denne gangen her? Jeg mÅ ærlig innrømme at vi ønsker oss ei jente siden vi har en gutt fra før av. Men om vi fÅr en gutt til, sÅ vil lille banet bli elsket like høyt som nurket vi har nÅ :) Det skulle bare mangle det!

Nei, jeg tar ikke folat før jeg vet at jeg er gravid, selv om "alle" anbefaler at man begynne med det med en gang man planlegger Å bli gravid. Hva med deg?

Skrevet

Må nok vente litt lengere uti svangerskapet før jeg vet om det er gutt eller jente.. har følt rett begge gangene, før Ul :) hadde lyst på jente som første baby, men kjente plutselig en dag :dette er en gutt... Og samme med baby 2 , da følte jeg bare plutselig en dag at det var jente :) så jeg har en av hver... Så denne gangen hr jeg ikke så mye tanke på om hva jeg ønsker, for har jo en av hver :) folat er jo greit å ta, fordi det fjerner på en måte de som må ligge igjen av prevensjon i kroppen.. har jeg hørt :)

Skrevet

Ja, folat skal reperere eggestokkene etter år med p-pille bruk, så lurt å tenke på hvis det vil ta lengre tid enn ønsket. Jeg har faktisk heller ikke begynt, men skal kjøpe imorgen.

Ellers synes jeg det er en smart tanke, du er flink som tenker på den måten. Jeg er litt sånn selv, men jeg bare gleeeedet meg sånn til å få en julibaby, men så får vi se da..

Skrevet

Å, det visste jeg ikke. Da blir det full hamstring pÅ folat pÅ nettet ;) Man lærer sÅ lenge man lever! HÅper inderlig du har rett 3barnsmor?? at jeg blir gravid neste mÅned. I sÅ fall har lille banet bursdag samme mÅned som pappa sin :) Og det er bare koselig det :) Ellers sÅ har jeg begynt Å telle ned dagene til EL igjen. Har heldigvis ganske stabilt syklus pÅ 27 – 28 dager sÅ jeg vet omtrent nÅr tid jeg har det.

Skrevet

Jeg er bare deppa jeg! hehe.. enda det er 3 dager til IKM , så vet jeg at jeg ikke er gravid.. kjenner det på meg. Tok en CB idag som viste ikke gravid og da ble alt bekrefta..

For man skulle vel gjerne kjent noe, jeg mener en pitteliten tegn? sånn som pittelitt ømme bryster eller et snev av kvalme etter å ha spist 3 sjokoladeplater? hehe.. eller sett en meeeeeega lyst strek på en GT, men her er det naaaada!

Oh! Jeg hadde såååå lyst på sommer baby! :((

Men jeg handlet folat idag jeg og skal knaske de fremover :) så får vi bare prøve "ilag" heheh :)

Skrevet
:( men.... Kan jo være positivt om 3 dager.... Krysser fingre og tær...
Skrevet

:( men.... Kan jo være positivt om 3 dager.... Krysser fingre og tær...

Kan den det?? jeg får meg liksom ikke til å tru det, når det er såååå nært og den viser MEGA negativ på alle tester (når alle andre hadde en svak strek på den tiden) og jeg har INGEN symptomer??

Skrevet

AneElise, så utrolig kjedelig at TR kom! Det var veldig kjipt å høre, men masse lykke til neste periode! Da må det klaffe!

Her har jeg fått vondt i magen og tynn utflod, dvs at jeg har EL. Og det passer dårlig siden mannen er borte i kveld! Har sendt ham et lite hint på sms, han svarte at han skulle vurdere tilbudet- med luringfjes etter. Han dukker nok opp litt tidligere enn først avtalt, fnis :)

Skrevet

3barnsmor??: Skjønner godt at du er deppa, men løpet er ikke kjørt før TR dukker opp. Husk at det er ikke alltid at kroppen produserer så fort HGC, så ikke ta sorgen på forskudd plz :)

Forrige gang jeg ble gravid, hadde jeg heller ingen symptomer. Da TR ikke dukket opp, skjønte jeg tegningen :)

Håper også at du er gravid i denne måned. Det hadde vært artig det :) Hvis ikke får vi to trøste spise folat lag ;)

Skrevet

NoraLill82: Ja, utrolig kjipt at TR dukket opp, men men vi får bare prøve igjen om ei ukers tid siden jeg har EL på søndag den 11.11. Da Må det klaffes :) Vil nemlig ha sommerbaby!! Derfor håper jeg intuisjonen til 3barnsmor?? stemmer :)

åååå, så flott at du har EL idag :) Regner med du og din kjære har lagt inn en del aksjer før EL dagen. Håper han kommer tidligere hjem i kveld og "harve" over deg og gjør deg gravid, hehe ;) Koooooos dere masse i kveld ;)

Skrevet

Hehehe, håper vi kjøpte aksjene på rett tidspunkt nå! Ble litt overrumpla over EL Nå, har vanligvis sykluser på 31-32 dager, så EL i går tilsvarer en syklus på 27-28 dager. Men jeg ammer fortsatt litt, og det kan jo klusse det litt til visst. Jaja, plutselig noen dager mindre å vente til test-dato! IKM blir nå 13. november, tester 14. dersom TR ikke kommer. Hm... er det så sunt å ha så UTROLIG fokus på dette når man ønsker å bli gravid, tro...? ;)

Ja jenter, ta folat! Det er viktig. Det stemmer ikke at det fjerner rester av prevensjon, folat er et B-vitamin som er nødvendig i utviklingen av bestemte celler, og særlig de cellene som skal bli rygg og ryggmarg hos fosteret. Det er anbefalt å starte med tilskudd av 400 µg 3 mnd før planlagt graviditet for å redusere forekomst av diverse misdannelser, særlig ryggmargsbrokk. Les her: http://babyporten.no/no/bli-gravid/101-folat

Mammatil2+lillespire: Fikk du time hos lege? Oppdater!! :)

Skrevet

Hei, nei jeg gav fan... Var så lite blod som kom, at jeg tar det som spotting, fordet om jeg ikke har oppleved det i ridligere svangerskap.

Men jenter! Vi har kjøpt hus i dag! :)

Skrevet

Åh! Gratulerer så mye med huskjøp!! Stort? Byggeår? Rekkehus eller enebolig? Må dere pusse opp mye?

Vi er også ganske nybakte huseiere i et hus med stort oppgraderingsbehov, men jeg syns det er gøy da. Moro altså, gratulerer igjen!

Skrevet

NoraLill82: Håper dere får en god utbytte etter aksje spekulasjon i de siste dagene ;) Så flott at syklusen din begynner og stabiliserer seg. Min har alltid vært 27 - 28 dager så lenge jeg kan huske. Er glad for det :)

Når det gjelder folat, så trenger man ikke nødvendig å begynne 3 måned før planlagt gravid, det er godt nok å begynne med det når TR ikke dukker opp på selve IKM dagen og man tester positivt. For folat, dvs B vitamin, forsvinner fra kroppen ganske fort. Det sa flere jordmødre på sykehuset til meg, da jeg spurte dem om det. Med tanke på dem som har prøvd i mange pp, de kan jo ikke gå og knaske i seg det i evigheter heller!?! Men men hver sin lyst :) Sist gang jeg ble gravid, begynte jeg med det på samme dag som jeg fikk positiv g-test og knasket til den dagen jeg måtte inn på føden. Selv om det anbefales å bruke frem til uke 12, så er det faktisk ikke dumt å ta det helt til den dagen man blir innlagt på sykehuset siden lille banet utvikler seg i ett mens det ligger i magen.

Nå er det ikke lenge til 3barnsmor?? har IKM, blir spennende å følge med henne de neste dagene.

Mammatil2+lille-spire<3: åååååå, så artig :) Gratulerer med nytt hus. Fortell fortell > ref. til innlegget til NoraLill82

Skrevet

<3spire : Gratulerer så masse med huskjøp! Kan tenke meg det er suuuuperstas! :)

Ja.. det er IKM imorgen.. jeg er nok ikke gravid, så sitter bare og venter på at den skal komme. Nå har jeg gitt opp å teste, men hvis den ikke kommer i helga kjøper jeg en test på mandag tenker jeg! *drømme*

Jeg har INGEN symptomer på noe, så tviler sterkt..

men spennende å følge dere damer! Ei som er gravid, ei som er i gang med hankypanky, ei som har TR og ei som venter på henne.. Hehe, vikitig å holde styr! :)

Skrevet

Ja... Hvor stort... Hmmm.... Det er jeg litt usikker på... Hehe... Fordi det har gått litt kjapt i svingene hær ;) fikk vite om dette huset tirsdag kveld (denne uken) jeg og mannen kjørte forbi huset, for å se på det fra utsiden.. men så var det en bil dær, og lys i vinduene.... Så jeg banka på døra ! Var en eldre kvinne som lukket opp, og jeg sier : jeg er nokk lit frekk nå, men.. damen: er du huskjøper? Jeg: Jepp! Damen: kom bare inn dere :) fikk sett huset, og ble enige om en pris, henta de neste morgen og kjørte til en advokat som kunne ta seg av papir arbeidet.... Vips, på 12 timer hadde vi kjøpt oss et hus vi ikke viatwt var for salg....

Det er enebolig, med 3 soverom,bad,kjøkken,stor stue,prise stue,badstu, vaskerom 2 viser som kan lages om til soverom, garasje, terrasse,og hage som ungene kan leke i :) veldig fornøyd.. må jo pusses opp for å møte min standard, men man kan flytte rett inn, og ta det etter hvert :) byggeår er 1979 :) og flytter inn 19 nov, hvis de ikke blir ferdige med vasking og flytting før det :)

Gratulerer til deg også noralil82!!!!

Krysser fingrene for 3barnsmor?

Skrevet

Hælsikkens autocorrect.... Viste ikke det var for salg, og 2 boder som kan lages om til soverom...

Skrevet

ingen tr idag... men en negativ test likevel... :-(

Skrevet

Hmmm.... Du får vente litt til da... Krysser det som krysses kan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...