3barnsmor_to_be Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter #26 Skrevet 22. oktober 2012 Skjønner deg veldig godt! Jeg har vært heldig og funnet meg jobb, selv uten høgskoleutdanning. Vidregående fikk jeg heldigvis fullført før jeg ble gravid. Jeg er en av de "unge mødre" men trives godt med det. Vi får ting til å fungere og trives svært godt med tilværelsen. Samtidig synes jeg det er flott med de som venter og tenker å få livet på skikkelig stell først.. det står det respekt av. Jeg ordnet livet mitt med et barn på armen og heldigvis gikk det veldig bra det også. Nå vil vi altså få et barn til, og jeg synes det er så spennende! Sitter og kjenner etter tegn og symptomer som kanskje kan tyde på graviditet, hehe.. Men finner ikke noe! haha, er jo aaalt for tidlig! Men når man gleder seg sånn da.. hva skal man gjøra!? hehe Kjenner du noe?
NoraLill82 Skrevet 22. oktober 2012 #27 Skrevet 22. oktober 2012 Nå kjenner jeg at jeg også gleder meg til neste helg/mandag for å høre om uteblitte TR og testresultater! Det hadde vært utrolig gøy om vi får mulighet til å følge hverandre videre! Vi har bare prøvd én periode (aktivt da, vi har ikke brukt prevensjon de siste 5-6 mnd), og den endte altså med TR. Fra før graviditeten har jeg hatt litt lange perioder på 32 dager, og det er ganske likt nå. Venter EL ca 2. november (blir jo om 2 uker det da, nesten). Kjenner dere når dere har EL? Jeg får vondt i magen først, så kryper smerten mer mot ene sia i magen, i løpet av ca ett døgn. Jeg syns det er ganske smertefullt faktisk, og verre nå enn før jeg fødte. Når jeg har så vondt har jeg ikke så lyst på sex, så håper bare de små svømmerne til mannen kan vente inni der et par døgn... Jeg har en jente på ca 14 mnd fra før og er samboer, vært sammen i 3 år.
3barnsmor_to_be Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #28 Skrevet 23. oktober 2012 Så spennede NoraLill!! Da ønsker dere dere to tette da? Tøft! Da har du EL på min IKM - tenk.. den ene prøver, den andre tester! Her sitter vi ilag og alle ønskler det samme : en baby! det er litt kult å tenke på! Jeg kjenner desverre ikke noe som tyder på EL. Jeg kjenner jo smerter i hitt og pine, hehe, men ikke noe sammenheng. Trur det er litt uregelmessig med meg, så spennende blir det! Jeg går allefall rundt og prøver å kjenne etter et-eller-annet men til ingen nytte! Hehe.. Får vel bare ta det som det kommer
NoraLill82 Skrevet 23. oktober 2012 #29 Skrevet 23. oktober 2012 Ja, vi har i allefall ikke noe i mot om de kommer tett- bortsett fra de dagene jeg ikke har sovet natten før pga timesvis med nattevåk. Heldigvis skjer ikke det så ofte nå lenger. Dessuten ønsker vi mange barn, men siden jeg allerede er 30 så syns jeg ikke vi kan vente så veldig lenge med neste. Nå har TR sagt takk for seg for denne gang, så nå blir det sengegymnastikk fremover!
3barnsmor_to_be Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #30 Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Skjønner! Masse lykke til da!! kos dere og fortell hvordan det går fremover!! Endret 23. oktober 2012 av 3barnsmor??
Ane Elise Skrevet 24. oktober 2012 #31 Skrevet 24. oktober 2012 3barnsmor??: Jeg syns det er tøft av deg som ble mor i ung alder og fikk ting til å fungere og trives godt med tilværelsen. Det tar jeg hatten av for! Ikke mange som klarer det az, inkludert meg selv. Tror jeg har litt for store ambisjoner til å velge familieliv fremfor utdannelse da jeg var i den alderen der. Men jeg angrer ikke på den dag i dag at jeg ventet til vi er etablert før familierøkelse er i boks. Det gjorde at vi var økonomisk sterk nok til å kunne ta 80% permisjon uten å tenke på hvordan vi skal få endene til å møtes Samtidig som vi begge fikk mer tid til å tilbringe i lag med nurket. Det var verdt alle kronene! Hehe, ja, det er kanskje litt tidlig for deg. Her hos meg kjenner jeg verken gravid eller mensmurring på gang. Det kan jo være et godt tegn mtp forrige graviditet så hadde jeg heller ingen symptomer. Da TR ikke dukket opp på selve IKM dagen, skjønte jeg tegningen Håper inderlig at det skjer det samme denne gangen her og!!! Det hadde vært artig det Om man blir gravid denne måned her, så sliter jeg med å finne dårlige unnskyldninger for å ikke nyte et glass eller to fremover. Det er jo både julebordstid, andre festligheter og ikke minst julefeiring, puh.. Jaja, men FøRST må man være gravid så får ta det deretter. NoraLill82: Ja, vi får leve i spenning i noen dager til, for jeg tørr ikke å teste altfor tidlig mtp kjemisk graviditet. Da blir skuffelsen enda større når det viser seg at jeg ikke er ordentlig gravid allikevel. Det ville ha vært utrolig vondt Så jeg får bare smøre meg med 1 tykk lag med tålmodighet, og vente.. Heldigvis flyr tida altfor fort avgårde Og før man kanskje vet ordet av det, er vi tre gravide og sitter hver vår kant av landet og gleder oss til jul, heh... Ja, det merkes godt når tid jeg har EL, for da får jeg litt mage smerter og en del EL slim, men kunne godt tenke meg å få økt mengden betraktelig. men siden det er ingen butikker her jeg bor, tar lenger inn grapefrukt juice så får det bare være en ønsketekning... EL smerte får jeg som regel i et par dager, og heldigvis er det ikke så ille at jeg ikke klarer å trimme meg regelmessig i senga i den perioden der Heheh... Sist gang tror jeg faktisk at jeg klart og sleit ut min kjære. Han måtte nemlig ha en ukers pause før vi kunne kose oss igjen. Kjenner meg godt igjen av beskrivelsen din på underskudd av søvn. Lille nurket vårt sov nemlig ikke hele natta før han var 1,5 år!!! Jeg sleit virkelig med søvnmangel i flere måned, gikk rundt som en zombie, og det var helt JæVLIG for å si det mildt sagt. De første 4 måneder var det pga at han ikke fikk nok morsmelk selv om jeg hadde mye. Han var rett og slett en storeter uten like. Jeg ville ty tid MME, men svigermora min satt foten ned. Hun bodde nemlig hos oss en lang periode. Og pga at jeg mistet så mye blod under fødselen, måtte jeg KUN ligge og hvile mest mulig mens jeg stappet i meg med både c-vit. og jern tabletter. Var kjempe svimmel hver gang jeg reiste meg opp, kunne derfor ikke dra noe sted. Ikke misforstå meg her nå, jeg har alltid hatt sansen for henne, men etter at nurket kom til verden har ting blitt så annerledes pga hun tror hun vet best og alt rundt tema barn siden hun har jobbet som barnehagetante for 43 år siden og jobbet med det i 10år. Jeg prøver å fortelle henne at ting er annerledes nå enn i den tida der, men tror hun hører på meg?! Niks, derfor går hun til tider på nervene mine Utrolig synd, men men...
NoraLill82 Skrevet 24. oktober 2012 #32 Skrevet 24. oktober 2012 Men så kjipt med svigermor da Ane Elise! Huff, det er trist at noen mennesker er sånn. Vet ikke hvordan man best skal takle slike, men tror jo at de kanskje prøver å få bekreftelse på det de kan og at det er viktig. Kanskje man kan prøve å jatte med, si noe sånt som "det var sikkert lurt, det kan jeg forsøke neste gang". Men hun må jo også få høre, som du sier, at mye av det hun kan faktisk er utdatert nå. Det som er sikkert er at jeg i allefall ikke kommer til å gjøre samme negative erfaring med amming om igjen. Jeg hadde også mye melk (syns det rant og dryppa hele tida), men ikke nok, og det tok så lang tid før jeg forstod det. Så her blir det en liten skvett mme ved behov med nestemann altså. Nei, ikke hør på svigermor, hør på mammahjertet!
Ane Elise Skrevet 25. oktober 2012 #33 Skrevet 25. oktober 2012 Ja, det er mammas hjertet jeg har lyttet til hele veien Jeg skjønner godt at hun vil involvere seg for det er tross alt barnebarnet hennes det er snakk om. Men hun burde gjort det på en skånsom og ydmyk måte og si heller "jeg er ikke ekspert på dette området, men min tidligere erfaringer tilsier ....." istedenfor å si: Du Må ..... I begynnelse jattet jeg ogå med, men etter hvert ble det altfor mye. Mamma derimot er utrolig flink der, hun venter til jeg spør om råd før hun sier hva hun mener om saken. De sakene hun ikke klarer å la være å kommentere, og det er en sjeldent gang, gjør hun om en rolig og avbalansert måte. Ser også jeg har arvet det gode egenskapet hennes Neste gang kommer jeg til å kjøpe inn MME før fødselen og ha det klart i huset. Det skal være sikker og visst! Puh, har skikkelig murring i dag, men ingen tegn til TR enda. Håper det ikke dukker opp de neste dagene!!! Bare 3 dager igjen til IKM:) Mottatt forresten billigtest strimler i går, så nå ligger dem klart til å testes ut etter hvert.
3barnsmor_to_be Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter #34 Skrevet 25. oktober 2012 Ja, det med svigermødre er litt opp og ned. Jeg har ei god svigermor, men hun er litt omvendt igjen. Kommer aldri til oss med mindre jeg ber om det. Og jeg liker ikke å be.. hehe.. Men snill tvers igjennom. Enda hun er sikkelig imot at vi skal bli gravide igjen. Hun mener det er for tidlig og at vi må glede oss over de vi har og tenke litt på oss selv og ikke slite oss ut og bla blaa blaaaa Også må jeg si jenter, at jeg er så utolmodig!! Idag tok jeg min første GT fordi jeg hadde lest et sted at HCG hormonet begynner å produseres 3-5 dager etter EL. Så hadde et lite håp. Vel, aldri sett en så NEGATIV test i hele mitt liv! hehehe.. Mistet litt håpet, men så begynte jeg å tenke rasjonellt og roe meg ned! Det er jo fremdeles 8 dager til IKM! klask i panna!!! hehehe Jeg er veldig spent på deg AnnElise : Du er nødt om å fortelle raskt hvordan det står til. Og NoraLill : Du har EL på min IKM ! Dette er så artig! Lykke til igjen begge to!! <3
Ane Elise Skrevet 25. oktober 2012 #35 Skrevet 25. oktober 2012 Hehe, ja svigermødre er et kapittel for seg selv En ting er i alle fall sikker den dagen jeg er så heldig å bli bestemor selv, så kommer jeg ALDRI til å bli lik henne. Det skal være sikker og visst. Skal oppføre meg rasjonelt, er alltids til stede for både ungen(e) (tar høyde for at vi får en til og barnebarna mine, men ikke på den intense måte... Når både du og din kjære ønsker dere en til, så er det bare å kjøre på. For det er tross alt deres liv det er snakk om og ikke hennes Dessuten er det også litt godt å bli ferdig med det når man først er i gang med å produsere unger Hehe, du az. Forresten så må du være litt forsiktig med å teste deg altfor tidlig mtp kjemisk graviditet, dvs at egget kun streifer borti sånn at det slår litt ut på HCG nivå, men egget klarer ikke å feste seg fast. Forteller ikke dette for å være jævlig mot deg, men du må ta høyden for det kan skje. Sist gang vi prøvde å bli gravid, før nurket kom til verden, opplevde jeg selv kjemisk graviditet ved 4pp. Skuffelsen var enorm stor da g-testen ble svakere etter hvert. Heldigvis ble jeg gravid måned etter på Ja, mye som kan skje på de 8 dagene der Kjente du noe graviditetstegn siden du tok en test i dag? Det murrer skikkelig hos meg nå. Kjenner til dels liggende vokse smerte nå og da Verken tegn på spotting eller TR enda, så jeg har fortsatt håp. 3 HELE dager igjen :) Oppdaterer dere så fort jeg har tatt testen. Du får også lykke til 3barnsmor?? Krysser fingrene for deg! *klem*
3barnsmor_to_be Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter #36 Skrevet 25. oktober 2012 Ja, jeg kjenner vanvittig med mensmurring helt siden EL.. hver dag strekker og stikker det liksom der nede. Nett som på mensdagen! Og hver gang det skjer lurer jeg på om det er egentlig den dagen jeg har EL. Usikker på hva jeg skal tenke.. Man kan bli sprø av mindre, heheh! Det med kjemisk graviditet har jeg faktisk ikke hørt om før, før jeg leste det her på BIM. Men det er vel veldig sjeldent det skjer, eller er det vanlig?
Ane Elise Skrevet 25. oktober 2012 #37 Skrevet 25. oktober 2012 Såpass ja Uansett om jeg er gravid eller ikke, så får jeg mens murring noen dager før IKM dag, så jeg blir ikke noe klokere av den grunn... Det med kjemisk graviditet, hvor sjeldent eller vanlig det er, har jeg ikke peiling. Vet bare at jo lenger du vente med å teste i syklusen din, jo bedre er det Helst vent til IKM dagen og teste seg da.
NoraLill82 Skrevet 27. oktober 2012 #38 Skrevet 27. oktober 2012 Enig med deg AneElise, hvis 3barnsmor har lyst på flere barn så drit i svigermor! Utrolig hva folk mener de kan ha en åpen mening om, blir alltid like forbausa. Men nå AneElise er det ikke lenge til testing!! Morgen tidlig? Eller mandag morgen? Er like spent som deg jeg Om du er gravid nå og jeg blir gravid om en uke, så får vi kanskje barn samtidig- vi føder nemlig 2-3 uker for tidlig i vår familie, og Sprella kom 2 uker før. Krysser fingrene for deg! Og 3barnsmor, jeg skjønner tålmodigheten din! Men jeg ville også venta med å teste, ca 35% av alle graviditeter ender i spontanabort, de aller fleste de første 2-3 uker etter EL. Så hold ut!
3barnsmor_to_be Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter #39 Skrevet 27. oktober 2012 Jada, her driter vi i andre og tenker på våres beste! hehe Ikke så galt, men det er jo tross alt vårt liv. Jeg er veldig spent, fordi kroppen er i litt ubalanse, stikkinger i underlivet, strekkninger i eggestokka, menssmerter og veldig forskjellig utflod. Alt dette gjør jo at jeg lurer fælt, men så vet jeg jo ikke om alt dette er vanlig.. hehe.. kan hende jeg bare aldri har tenkt over det, med tanke på at jeg ikke har prøvd tidligere. Nå er det jo slik at jeg kjenner etter alt mulig heletiden.. litt slitsomt! Akkurat i dette øyeblikk føles det ut som jeg får mensen med en gang jeg reiser meg opp, så ja.. veldig usikker på alt mulig her. Ikke lett når det er 4 år siden sist.. man husker liksom ikke hva som er vanlig lenger. Ellers lurer jeg veldig på AneElise nå!! Fortell fortell!!
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 28. oktober 2012 #40 Skrevet 28. oktober 2012 Endelig noen som blir lett gravide! Tørr nesten ikke åpne kjeften min engang.... Baby 1 (07) ble til på første mulige eggløsning, etter å ha gått på prevensjon i 9 år,baby 2 (08) ble til da jeg hadde stål kontroll på når jeg hadde EL , og ikke brukte prevensjon (skulle gi kroppen min en pause tenkte jeg) og VIPS, tror du pinade ikke jeg før første gang i mitt liv hadde en ekstra EL den månden... Nå er det 3 månder siden jeg sluttet på pilla, og liten spire i magen vokser! Vet ikke hvor langt jeg er kommet.... Alt fra 3-7 uker.... Skal til legen 6 nov, men bor på en liten plass som ikke har UL, så blir vell henvist til en litt større plass etterhvert.... Blir spennede å se hvor langt jeg er kommet... Har bestilt tester med ukes indikator på billigetester.no. de helt vanlige du får kjøpt på apoteket. Men til en billigere penge krysser fingrene for at spira sitter hos dere også nå
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 28. oktober 2012 #41 Skrevet 28. oktober 2012 Er foresten 32 år nå. Vært med mannen min i 15 år, gift i 7 år
NoraLill82 Skrevet 28. oktober 2012 #42 Skrevet 28. oktober 2012 Hei Mammatil2+lille spire! Velkommen til oss som prøver å få en liten spire denne mnd!! Veldig glad på dine vegne! Blir spennende å høre hvor langt du er kommet da! Som du sikkert har fått med deg hvis du har lest tråden så er vi (eller i alle fall jeg da) veldig spente på hva AneElise kan fortelle i dag eller i morgen! Jeg må vente helt til 17.nov før jeg kan teste, venter EL 2. eller 3. nov. Vi har starta oppkjøringa for noen dager siden, og mannen min er veldig fornøyd for tiden
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 28. oktober 2012 #43 Skrevet 28. oktober 2012 Hehe, ja kan tenke meg han er fornøyd ja, er spennende å høre om hun har liten spire også så får jeg sende litt "spire støv" rundt omkring Hehe :b
3barnsmor_to_be Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #44 Skrevet 28. oktober 2012 Mammatil2+lille- spire<3 : Velkommen til tråden og gratulerer med baby i magen!! Også synes jeg du hadde en flott ide med å sende litt spirestøv! Jeg tar gjerne imot! Hvordan føler du deg sålangt?
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 28. oktober 2012 #45 Skrevet 28. oktober 2012 Glad, nærvøs... Og kroppsmessig... Litt svimmel... Litt stram i nedre del av magen.. men har blødninger... Og det skremmer meg litt... Fikk positiv test på fredag, var på halloween party på kvelden, danset masse, drakk selfølgelig alkoholfritt... Og da jeg kom hjem var truseinlegget mitt mørkt... Har siden vært litt rosa på papiret etter do besøk... Bor på en liten plass,dær jeg ikke har mulighet å dra på sykehus å få sjekket... Nærmeste sykehus er 25 mil unna.... (en vei) har lege time den 6 nov, men lurer på om jeg skal ringe i morgen å få en haste time... Så man kan følge med på blodprøve om den stiger eller synker... Kan jo være spotting... Men det hadde jeg ikke i de 2 forige svangerskapene....
3barnsmor_to_be Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #46 Skrevet 28. oktober 2012 Oj, ja.. da er det nok best å sjekke dette opp. Ring imorgen du og få deg en time. Mye bedre det enn å lure og bekymre seg. Jeg krysser fingrene for at spiren sitter og for at alt er bra. Jeg hadde noen småblødninger med førsteman, men det gikk veldig bra!
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 28. oktober 2012 #47 Skrevet 28. oktober 2012 Flytta hit for 4 uker siden, og er usikker på hvordan legene er, hvordan ting fungerer hær.. men blir nok å ringe i morgen....
Ane Elise Skrevet 29. oktober 2012 #48 Skrevet 29. oktober 2012 Hei jenter Har dessverre dårlig nytt å berette Jeg fikk TR i går så løpet er kjørt for meg denne gangen her. Er deppa, men men vi får prøve lykke igjen om 1 1/2 uker. Da er det på`n igjen med sengekos Håper det klaffes for oss neste måned, for august baby er ikke forakt mtp barnehageplass. Hvordan går det med deg 3barnsmor?? Ikke lenge til du har IKM. Håper både du og Nora er mer heldigere enn meg Lykke til! Mammatil2+lille-spire<3: Gratulerer med spiren i magen Vi og vil bli gravid. Tok det lang tid før du ble gravid denne gangen her? Når det gjelder blødninger som du beskrev, så tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye så frem at du ikke fossblør og har skikkelig magevondt. Da er det et dårlig tegn. Hvis du føler deg usikker, så må du bare ta kontakt med lege Lykke til!
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 29. oktober 2012 #49 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Så synd Ane Elise! Krysser fingrene for at den sitter neste pp. Tok meg 2 månder å bli gravid etter 5 år med prevensjon blant annet 3 år med p-stav.. trodde det skulle ta litt lengere tid.... Men som legen min så for noen år siden... Du er VELDI fruktbar.... Ja, tar det litt med ro med den blødningen... For hadde ikke smerter, og det var ikke mye blod det var snakk om.... Er mer bekymret for om jeg må bruke insulin i dette svangerskapet også... Men men... Endret 29. oktober 2012 av Mammatil2+lillespire<3
3barnsmor_to_be Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter #50 Skrevet 29. oktober 2012 AneElise! Det var trist å høre, gledet meg veldig til å rope hurra for deg! Men bedre lykke neste gang!! Det er jeg sikker på! Ja, jeg venter og venter og synes tiden går såååå sakte! IKM på fredag, tok en test idag som var veeeeeldig negativ! Jeg har ingen følelse på at jeg er gravid, så trur neppe det blir denne mnd på oss heller, men et lite snev av håp har jeg fremdeles, selv om det er svært lite... Men jeg krysser allefall fingrene for alle jentene her!! Mammatil2 : insulin, sier du? er det snakk om svangerskapsdiabetes?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå