Gå til innhold

***IKM uke 45***


Kristi*trebarnsmor*

Anbefalte innlegg

TLK, kanskje du f.eks har en lutealfase på 12-13 dager, har du sjekket det? Ellers blir jeg ikke helt klok på dette el-slimet, men tror det fortsatt kan være igjen en del etter el. Hadde uansett kjørt på med aksjer i et par dager til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cbfm var på maks fredag og lørdag og vi har nå fått lagt inn litt aksjer! Mest på gøy denne mnd siden juli baby egentlig passer litt dårlig! Har bestilt flybilletter til et Spania bryllup i slutten av juni, så prøvingen er litt delt akkurat no.. Hadde blitt så utrolig glad om ikke tr kom om 12 dager men til venner som vet at vi har prøvd en stund etter sa så er det litt god og lyge og si at vi venter så vi ikke føder i Spania :P august /september hadde jo passet bedre men i de el periodene er SELVFØLGELIG mannen i Nordsjøen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Cayenne** : nå har jeg egentlig ikke satt meg inn i hva en lutealfase er jeg ? men el slimet sluttet etter 4 dager. synd å si det, men samboer var på firmafest fredag, så det ble senge kos, men ingen utløsning. får vel håpe på at det var noen rester der, eller at noen drypp med sperm klarte å kjempe seg opp. men sjansen er vel heller dårlige denne syklusen. men som Anette1987 sier, juli beibi er jo ikke heeelt ideelt. midt i fellesferien. ser for meg at det er trangt om plassen på sykehuset. (hadde store håp om juli beibi, så dette er min ene trøst) :P om det eventuellt skulle ha klaffet, er jeg i dag 2-3 dpo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutealfase er fasen mellom el og ikm. Standard er14 dager, men man kan også ha litt kortere og litt lengre uten at det er noe galt.

Jeg blir heller ikke veldig lei meg om det ikke blir julibaby, for da går vår planlagte første lange ferie ved Middelhavet i vasken... Men kan ikke la en pp gå fra oss når vi har prøvd så lenge på nr tre - tenk om denne pp'en er vår eneste sjanse, liksom :o

 

Ellers er jeg nå litt usikker på når ikm er - fikk heftige smerter på ene siden igjen fredag, så mulig el kom da og ikke mandag/tirsdag som jeg trodde. Men vi har nå helgardert oss med aksjer iallfall ;)

 

Hvordan går det med dere andre?

Ha en fin søndag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var visst falt ut av siste oppdatering. Håper det går fint med dere i aksjeleggingen.

 

Mandag 05.11

 

 

Tirsdag 06.11

polarq

IdaAnnie

 

 

Onsdag 07.11

Tre.barn.til.sommeren?

**Cayenne**

 

 

Torsdag 08.11

Thelma_86

TLK

 

 

Fredag 09.11

 

 

Lørdag 10.11

NurkErVelkommen

 

 

Søndag 11.11

Anette1987

Rakkarn

Lanabebi86

Lykketroll13

 

 

 

GRAVID

 

 

Ny pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville ikke stresset med det. egget som muligens er befruktet har jo ikke festet seg enda. så ingenting du drikker vil overføres til det. (slik jeg har forstått det) :) så dra på fest og kos deg du :)

 

Egget befinner seg ikke i en annen galakse da trygt beskyttet fra en full mor.l Det er inne i kroppen hennes, og alkoholen gjennomsyrer hele den. Den påvirker slimhinnen i livmora som egget skal feste seg til, og den påvirker egget. Men deg om det, om du ikke er så nøye på det så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for svar. nå vet jeg hva en lutealfase er :)

 

regner med at alle her inne er voksne mennesker og at de selv tar stilling til alkohol i prøvefasen eller ikke. men slik jeg har forstått det så vil ikke alkohol påvirke egget før det eventuellt har festet seg. føler ikke man tar stooore sjanser på å få et barn med FAS eller FASD om man tar seg en liten fest i prøvefasen. men som alle vet: ikke drikk alkohol i svangerskapet. (når dere mener svangerskapet begynner, er opp til dere, men jeg mener det begynner fra dagen egget har festet seg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. nå vet jeg hva en lutealfase er :)

 

regner med at alle her inne er voksne mennesker og at de selv tar stilling til alkohol i prøvefasen eller ikke. men slik jeg har forstått det så vil ikke alkohol påvirke egget før det eventuellt har festet seg. føler ikke man tar stooore sjanser på å få et barn med FAS eller FASD om man tar seg en liten fest i prøvefasen. men som alle vet: ikke drikk alkohol i svangerskapet. (når dere mener svangerskapet begynner, er opp til dere, men jeg mener det begynner fra dagen egget har festet seg)

 

Men hvordan vet man nå om det har festet seg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet at egget ikke har festet seg hvis det ikke har løsnet enda. Egget befruktes innen to dager etter eggløsning og fester seg etter ca fire dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som blir gravid som ikke prøvere og gjerne har hatt både en og to fester før de finner ut av det, og de aller fleste får friske babyer.. Så syns eg absolutt en prøver skal kunne kose seg med en liten fest i ny og ne siden prøvetiden for mange kan bli veldig lang! Ellers må jo alle kvinner slutte å drikke bare sånn i tilfelle kondomen sprekker.. Eg tror det sunneste er å leve normalt men selvfølgelig tenke over kor mye en drikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere, ladies?! Her er symptomjakten i full gang ;) Holder på å sovne foran pc'n her jeg sitter, men mest sannsynlig skyldes det bare en litt sen kveld i går. Ellers oppdaget jeg en antydning til rosa i trusa (sorry..) i går, og håper jo naturligvis på festeblødning selv om jeg tror det er lite sannsynlig etter så mange måneders prøving uten resultat.

 

Når jeg tenker meg om har forresten ikke de ekle mensmurringene innfunnet seg enda, og de pleier jo å komme ganske rett etter el. Kanskje det er håp likevel? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, begynner vel så smått å jakte på symptomer her og ;)

Jeg blir mer og mer sikker på at jeg faktisk var gravid forrige mnd, men hadde en tidlig SA. Grunnen: Jeg hadde veldig mange gravdisymptomer.Jeg har hatt kobberspiral i over to år, så ingen hormonendringer i det siste, og jeg har aldri følt meg som jeg gjorde forrige mnd uten å være gravid. Jeg har jo vært gravdi to ganger før, og det føltes akkurat sånn. Jeg fikk mensen to dager for tidlig, noe som ikke pleier å skje. Og nå fikk jeg eggløsning etter den "gamle" syklusen, så da er det jo nærliggende å tro at det ikke var noen vanlig mens som kom forrige mnd. :)

I dag begynte det så smått med mensmurringer. Jeg tar det som et godt tegn, da jeg aldri har hatt det uten å være gravid (sett at jeg faktisk var gravid forrige mnd da...). Så her bygges forventningene sakte men sikkert opp igjen. Dessverre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag 05.11

 

 

Tirsdag 06.11

polarq

IdaAnnie

 

 

Onsdag 07.11

**Cayenne**

 

 

Torsdag 08.11

Thelma_86

TLK

 

 

Fredag 09.11

Tre.barn.til.sommeren?

 

 

Lørdag 10.11

NurkErVelkommen

 

 

Søndag 11.11

Anette1987

Rakkarn

Lanabebi86

Lykketroll13

 

 

 

GRAVID

 

 

Ny pp

 

 

 

Flyttet meg selv til fredagen isteden siden jeg hadde eggløsning to dager senere enn forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei.

jeg er så usikker. fra det jeg antar var 2dpo ble jeg rett og slett dårlig i magen. mye luft og oppblåst. dette har jeg fremdeles i dag.(4dpo) ikke mye luft som kommer ut, men er på en måte støl? i magen. kjennes ut som jeg har tatt 200 situps. rart. jobber også i bhg, og kjenner hvor støl jeg er hver gang jeg skal løfte et barn, eller bøye meg ned for å hjelpe noen.

 

er jo i teorien for tidlig å kjenne symptomer? kan jo bare være no ala omgangsyken også.. men har gått med denne følelsen i flere dager uten å få noe mer. vært sinnsykt trøtt også. men det kan jo være andre grunner til det.

 

er litt redd for å si høyt at jeg faktisk føler meg litt rar og at det kaaaan være en mulighet for at jeg er gravid. redd for at jeg tar feil, og har innbillt meg 4 dager med magevondt.. hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 05.11

 

 

Tirsdag 06.11

polarq

IdaAnnie

 

 

Onsdag 07.11

**Cayenne**

 

 

Torsdag 08.11

TLK

 

 

Fredag 09.11

Tre.barn.til.sommeren?

 

 

Lørdag 10.11

NurkErVelkommen

 

 

Søndag 11.11

Anette1987

Rakkarn

Lanabebi86

Lykketroll13

 

 

 

GRAVID

 

 

Ny pp

 

Syklusen min var ikke helt som den skulle. Fikk positiv el test idag, og har da IKM 13.nov, uke 46. Hopper inn der jeg og ønsker alle lykke til denne pp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go ettermiddag,kan dere jenter hjelpe meg litt nå? Jeg hadde mens 10 okt,vest jeg har en syklus på 28 dager,er ikke ikm 8.nov da? Et ikke så god på dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å slenge seg på her selv om jeg ikke gjør dette på den helt naturlige måten? ;)

Selvfølgelig! :) Jeg regner med du håper å ikke få mensen i uke 45, så da hører du jo til her, uansett hvordan barnet blir til ;) Kan jeg spørre hva slags assistanse du har?

 

...og når er IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 05.11

 

 

Tirsdag 06.11

polarq

IdaAnnie

 

 

Onsdag 07.11

**Cayenne**

Rakkarn

 

 

Torsdag 08.11

TLK

 

 

Fredag 09.11

Tre.barn.til.sommeren?

 

 

Lørdag 10.11

NurkErVelkommen

 

 

Søndag 11.11

Anette1987

Rakkarn

Lanabebi86

Lykketroll13

 

 

 

GRAVID

 

 

Ny pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på første IVF-forsøk :) Er vel rugedag 5 nå, om jeg har skjønt det riktig. Har litt uregelmessig syklus, men skal ta test den 9, så da setter jeg det inn da:

 

Mandag 05.11

 

 

Tirsdag 06.11

polarq

IdaAnnie

 

 

Onsdag 07.11

**Cayenne**

Rakkarn

 

 

Torsdag 08.11

TLK

 

 

Fredag 09.11

Tre.barn.til.sommeren?

Kjærepære

 

 

Lørdag 10.11

NurkErVelkommen

 

 

Søndag 11.11

Anette1987

Rakkarn

Lanabebi86

Lykketroll13

 

 

 

GRAVID

 

 

Ny pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooooo! Så spennende! Alltid litt ekstra spennende for dere som har ventet lenge, og som får hjelp. Riktig lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...