Gå til innhold

***IKM uke 45***


Kristi*trebarnsmor*

Anbefalte innlegg

Tja, Polarq, dere har jo greie muligheter for å bli gravid hvis dere har sex til og med søndagen. Håper det holder! :)

 

Hehe, Anette, det kan jo i alle fall være med på å senke forhåpningene litt, og det er jo kanskje ikke så dumt...? ;) Dessuten er det vel bare til å la være å prøve, hvis dere virkelig ønsker å vente? Men det må nok bli mer enn én mnd. Man har ikke lov til å fly helt mot slutten. De ulike flyselskapene har ulike regler, men mener tredje trimester er en ca. regel?

 

Det hjelper nok på forventningene! Blir eg gravid er det fantastisk selvfølgelig, men kjenner at det ikke gjør noe om eg ikke blir det med engang som eg har kjent veldig på siden sa i juli.. Og det er egentlig litt deilig! :)

 

Såg forresten at hos norwegian kan en fly inntil to uker før på reiser under 4 timer! MEN vet ikke om eg hadde tørd så tett opptil fødsel da eg fødte 10 dager før termin med førstemann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, Polarq, dere har jo greie muligheter for å bli gravid hvis dere har sex til og med søndagen. Håper det holder! :)

 

Han har fått utsatt reisen til tirsdag, tjoho!! :) svak strek på EL test i dag, indikerer det at EL er på vei eller vil det alltid være to streker? Sjekka forrige gang og da hadde jeg to streker hver dag i EL-periode men kun to dager den var tydelig positiv (test-streken sterkere enn kontrollstreken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at mannen fikk utsatt reisen, Polarq :) Mine el-tester viser alltid strek, men i dagene før el blir den litt sterkere. Jeg har slutta å teste - blir bare stress for min del. Men jeg kjenner også godt på kroppen sånn ca når den er, og passer på å få lagt inn aksjer jevnlig ca en uke før og en uke etter antatt el. Så vi er igang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Regner med dere er i full sving med aktiv prøving :) Venter eggløsning til onsdag, så vi har begynt vår "aktive periode" med sex ca. hver dag. Noen dager flere ganger, noen dager ingen. Vil ikke gjøre det helt til rutine og kjøre på de gangene vi egentlig ikke har spesielt lyst heller. Håper det holder til graviditet denne mnd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går det heller dårlig, foreløbi! familien til samboer kom uventet på besøk, så ble overnattingsgjester.. da ble det heller rolig. venter el på torsdag, så regner med vi fortsatt har sjansen. ble litt sengekos på morgenkvisten, men fikk ikke fullført da. får vel kjøre på resten av uka :)

 

har ikke brukt el-tester, men tror jeg kjøper hvis TR kommer. kjenner det er ekkelt å ikke vite om el har vært, om den kommer og når. mine sykluser er ganske stabilt på 28dager, så teoretisk sett trenger vi ikke tester. men for min egen del, hadde det vært kjekkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 05.11

 

 

 

Tirsdag 06.11

polarq

 

 

Onsdag 07.11

Tre.barn.til.sommeren?

**Cayenne**

 

 

Torsdag 08.11

Thelma_86

TLK

 

 

Fredag 09.11

 

 

 

Lørdag 10.11

 

 

 

Søndag 11.11

Anette1987

Rakkarn

Lanabebi86

Lykketroll13

 

 

 

GRAVID

 

 

Ny pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fertilitetsmonitoren slo ut av det blå ut på fullt i dag, etter 3 pp etter en sa.

Satser på syklus på ca 30 dager og ikm 6.11. Hvis noen kan føre meg opp;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare en ting å gjøre, IdaAnnie ;) Begynte å lure på om el hadde kommet kjempetidlig da jeg begynte å få masse mensmurringer (som pleier komme etter el) i helga, men i går var det ingen tvil om at el var på vei med konstante smerter på høyre side, som fortsatt delvis er der, og bøtter med el-slim (ehm, sorry detaljer..) Det som var TYPISK var at min ellers så virile mann ble satt ut av spill av sitt årlige hekseskudd (eller hva det er) som absolutt måtte innfinne seg i går. Skjønte raskt at her ble det ikke noe moro :o men fikk lagt inn et par doser på lørdag, og håper på i dag! :D

Men hvis el var i går kan det vel fortsatt gå bra med sex to dager før, eller er det mest i teorien? Erfaring, anyone?

Endret av **Cayenne**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror absolutt at sex to dager før eggløsning kan være nok. De sier at sperm kan leve i opptil en uke i opptimale forhold, men jeg tror nok 2-3 dager er mer sannsynlig. Egget lever jo også i 24 timer etter at det har løsnet, så jeg tror ikke dere mistet muligheten denne mnd ;-) men kjedelig med vond rygg uansett da...!

Her ble det heller ingenting i går, men mannen har lovet meg i dag (haha! Huff, det høres ut som vi har tidenes kjedeligste sexliv...!) og med beregnet eggløsning i morgen (og planer om å forføre mannen både da og på torsdag) regner jeg med vi legger det til rette så godt som det lar seg gjøre for graviditet denne mnd. Krysser fingrene! Synes alle er gravide for tiden, og jeg har bare såå lyst til å dele en hyggelig nyhet snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. fikk el slim i dag. to dager før forventet el. så da er vi vel i rute. hadde sex i går, men tviler på at det blir i dag(han jobber sent) så vi får prøve å kjøre på imorgen og fredag. så håper vi at det holder :D (skal jo ha sex etter fredag også da) hehe.. to venninder som delte nyheten om svangerskap denne uka, håper det blir meg snart. blir jo nesten litt sjalu.. men glad på deres vegne da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv eggløsningstest her i kveld, og slimet begynte i dag, så det ser ut som jeg er i rute og.

 

Har ikke tid til å sitte her nå! ;)

Endret av Tre.barn.til.sommeren?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 05.11

 

 

 

Tirsdag 06.11

polarq

 

IdaAnnie

 

Onsdag 07.11

Tre.barn.til.sommeren?

**Cayenne**

 

 

Torsdag 08.11

Thelma_86

TLK

 

 

Fredag 09.11

 

 

 

Lørdag 10.11

 

 

 

Søndag 11.11

Anette1987

Rakkarn

Lanabebi86

Lykketroll13

 

 

 

GRAVID

 

 

Ny pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er el vel overstått her, og det ble hanky panky enten to dager før eller tre dager før og samme dag. Så får vi se hva som skjer. Hvis ikke det blir graviditet denne mnd er det egentlig helt ok, for en julibaby i tillegg til skolebarn vil vel føre til at vår planlagte lange ferie på rivieraen går i vasken. På den annen side har vi prøvd så lenge at det absolutt er helt greit med en spolert ferie. :)

 

Happy humping til dere som ikke har hatt el enda! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søren! samboer jobber sent i dag også! har mye el slim idag, så er ganske sikker på at el er i morgen. tror sjefen hans ikke vil vi skal ha barn.. hrmf! jaja, er vel ikke for sent imorgen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, så kjedelig da, TLK. Men hvis eggløsning er i morgen holder jo det fint :-) Jeg trodde jeg hadde positiv el-test i går da strekene var like sterke, men i dag var teststreken sterkere enn kontrollstreken, så da er nok eggløsning i morgen tenker jeg. Det betyr vel at IKM også bør flyttes en dag... Jaja, kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å teste før uansett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 05.11

 

 

Tirsdag 06.11

polarq

IdaAnnie

 

 

Onsdag 07.11

Tre.barn.til.sommeren?

**Cayenne**

 

 

Torsdag 08.11

Thelma_86

TLK

 

 

Fredag 09.11

 

 

Lørdag 10.11

NurkErVelkommen

 

 

Søndag 11.11

Anette1987

Rakkarn

Lanabebi86

 

 

 

GRAVID

 

 

Ny pp

 

 

Slenger meg på her! Må vel innse at det jeg håpet at var festeblødning var en liten mens :-/ Heldigvis hadde jeg kort syklus, så det blir ikke lenge å vente mellom spenningen :D

Endret av Nurk er velkommen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min var ikke helt enig med meg, og hev seg ikke rett inn i normal syklus igjen. Har testet etter el, men den kommer jo aldri. Så da får jeg bare vente da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, ble ikke noen prøving denne mnd, både jeg og samboer ble syk etter hverandre og ingen av oss var overhodet klar for noe sengehygge med snørr og feber..! Og så måtte han dra på utenlandsreise med jobb. :( jaja, da blir det halloweenfest med jobben istedet og ny runde neste måned. Lykke til resten av gjengen, jeg sikter meg inn på augustbaby, rett før barnehagefrist!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd Polarq, men da slipper du iallfall å ha nyfødt baby midt på varmeste (forhåpentlig) sommeren. Personlig synes jeg det er noe herk, man kan jo hverken bade eller dra på lange turer - i den grad man i det hele tatt kommer seg ut av huset :P Men i min alder kan man ikke la en pp gå ifra seg, så vi lar det stå til :)

Lykke til med å rekke barnehagefristen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig, Polarq. Du får gå inn for å nyte den siste mnd nå med alt du ikke kan gjøre som gravid, så kanskje den oppleves litt kortere? ;) Lykke til neste mnd i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville ikke stresset med det. egget som muligens er befruktet har jo ikke festet seg enda. så ingenting du drikker vil overføres til det. (slik jeg har forstått det) :) så dra på fest og kos deg du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde jeg brukte å ha 3 dager med el slim, og at jeg hadde el i går siden min syklus er på 28dager. (veeeldig stabil) men har jo fremdeles el slim i dag. mye. vil det si at jeg ikke hadde el i går? i så fall må jeg jo ha ikm fredag i uke 45. hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...