Gå til innhold

flere som planlegger å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei jenter!

Tusen takk for støttende ord :)

Har vært stortsett fraværende fra BIM de siste dagene..

Her er det fortsatt kaos av usikkerhet og styr. Nå vil han allikevel prøve å få barn(og kjøpt på nytt folattabletter siden jeg kastet de forrige i søpla i ren sinne og frustrasjon..) men jeg klarer ikke tro på han.

Jeg klarer ikke forstå hvordan det går ann å være så vinglete på akkurat dette punktet, siden vi har faktisk aldri brukt prevensjon(ikke heller etter vi fant ut at jeg har mulighet for å bli gravid) så har jo risikoen alltid vært der.

Men nå så er alt liksom helt bra igjen i hans verden at nå bør vi jo kjøre bånn gass igjen! .. Men nå er jeg i tvil.. ikke på at jeg vil ha barn, for det er mitt livs største ønske og drøm, men for at han faktisk kommer til å mene det om en mnd, et halvår eller hva i alle dager om han angrer seg etter babyen er født liksom..

Skulle vært så godt å bare sluppet alle disse babytankene .. bare for en periode..

mammas_sjarmtroll:

Jeg forstår veeeeldig godt hva du mener. Jeg håper dere finner ut av det også etterhvert :)

Du får fri til han kanskje? ;)

Jeg fridde til samboen i fjor desember :P Mest fordi jeg hadde blitt fridd til før av xen, og han hadde fridd til sin x -> det funket jo ikke, så tenkte at det kunne ikke bli verre resultat enn å fri selv til han :P

Så midt ut i skauen, bak en vedmaskin med telys formet som hjerte i snøen(litt jentete måtte det jo tross alt være! :D ) gikk jeg ned på kne i termodress... Langt ifra mitt drømmefrieri men det traff rett i hjerterota på gubben og han svarta ja tvert :P

Siden vi hadde tenkt å starte prøvingen i 2012/2013 så begynte vi tidlig med å være beviste på dette ang. prøving og alkohol i evt. graviditet så derfor har jeg mer eller mindret kuttet ut det i familielag som til jul og sånt, derfor vil ingen reagere lengre på om jeg sier nei takk til vin, øl, akevit etc.

Så for vår del så ville ikke det være noe problem om vi skulle prøve/gravide rundt julebord/julesesongen :)

Huff, føler virkelig med dere som ikke vet hvor det bærer hen med tanke på bolig og andre viktige ting i framtida... Jeg har hatt mine runder der selv, men det gjaldt mer at min kjære lenge snakket varmt om å flytte til utlandet (for alltid, i hvert fall sånn det hørtes ut i mine ører). Og det kunne jeg ikke leve med, for selv om jeg nok kunne flyttet til utlandet i to-tre år i en periode eller flere, kunne jeg ikke tenke meg å flytte for godt. Til det er jeg altfor glad i familien min og hjemstedet mitt. Bor ikke på hjemstedet mitt nå, og har heller ingen ønsker om å flytte dit, men det er hyggelig å kunne reise "hjem" ofte slik vi kan nå.

"Heldigvis" var kjæresten min uansett ikke klar for barn på det tidspunktet, så jeg slapp å veie de tingene opp mot hverandre. Etter en del reising ifm jobben de siste årene har han også mistet lysten på å reise eller flytte til utlandet, og det er jeg glad for. å ha det hengende over meg var ikke hyggelig, til tross for at jeg ville hatt "alle" - inkludert hans familie - på min side. Sånn blir det jo ikke for dere, så det må være enda vanskeligere.

Selv om samboeren min til slutt ga etter for maset mitt og gikk med på å prøve å få barn fra i sommer, klarer jeg ikke helt å legge fra meg frykten for hvordan han vil reagere når det ikke er noen vei tilbake. Både når (hvis?) jeg blir gravid, og etter at barnet evt er født. Hva hvis han angrer? Vet at han vil stille opp uansett, han kunne ikke finne på å forlate barnet sitt, men det ville være tungt for oss alle om han ikke hadde det bra, for eksempel fordi han følte seg fanget. Med barn blir man jo bundet på en ny måte, både til sted og til å ha en viss inntekt og livsstil. Håper jo det går helt bra, men prøver å være realistisk og tenke at både han og kanskje jeg kan få kalde føtter underveis... Men det er vi nok begge forberedt på, og vi vil holde sammen og finne ut av det, det stoler jeg heldigvis på.

Ellers begynner jeg å bli veldig utålmodig nå, og det hjelper jo ikke akkurat at det er baby- og barnebilder overalt på jobben heller.. Sjefen min har en haug med bilder av kona og de små barna som bare stirrer på meg hele dagen, hehe :) Så om den dagen kommer at jeg må fortelle ham at jeg er gravid (som nok vil komme overraskende på ham, siden jeg tydeligvis er ti år yngre enn de andre damene på jobben var da de fikk barn), får jeg slenge tilbake at jeg ikke klarte å motstå de søte blikkene fra barna hans lenger :)

Hmm.. Det høres ikke så lett ut for deg Liljeduft. Jeg hadde blitt skikkelig skuffet og sint hvis sambo plutselig endret mening ang prøving til jul. Men samboeren din har en sønn fra før har han ikke? Jeg tror jeg ville tenkte at når han først er pappa så vet han nok hva han går til. Hvis han er en flink pappa med han så tror jeg ikke jeg ville bekymret meg for at han skulle endre mening etter dere får barn. :)

Skjønner utålmodigheten din Verpesyk86. Har det på samme måte..

Her har jeg allerede fått igjen eggløsning to uker etter pilleslutt. Jeg sluttet jo på pillen for jeg tenkte det kunne ta så lang tid.. Det gjorde det jo da ikke. Jeg hadde skikkelig vondt nede på høyre side av magen og etterhvert spredte det seg til hele magen, Måtte bare ligge her med varmeflaske på magen og skjønte ikke hva som skjedde. Så slo det meg at det kanskje kunne være eggløsning.Jeg har jo kjøpt tester fra billig-test siden så da fikk jeg prøvd ut det. Tok min første el-test og visste ikke helt hva jeg skulle se etter for der var det to helt like streker. Så den var nok knall positiv. Og da jeg tok en i dag bare for å sjekke om det var noen forandring så var det ikke noen strek i det hele tatt. (Altså teststrek) Så der har det nok vært eggløsning ja. Så da vet jeg hvordan det skal kjennes ut og kan konkludere med at det bare var dumt å kjøpe alle de testene.. :P Hehe..

Vi prøver jo ikke helt enda pga jobbsituasjonen min.. Men vi hadde hopp-av-i-svingen-sex kvelden før så det var jo ganske perfekt timing da... Hehe.. Noen her som har blitt gravid av det? Jeg har bare alltid gått på p piller så aner ikke om jeg har lett for å bli gravid eller ikke. Har jo hørt om de som har blitt det. Så det kan jo bli spennende :) Jeg er klar for alt!

Annonse

Hei dere, for en flott tråd! :)

Vi er også i gang med prøving, jeg sluttet på p-pillen i juni, og har nettop funnet ut av syklusen min :D Endelig!

Ettersom 1 måned etter p-pille slutt ikke regnes som prøvetid så er vi inni vår 3 pp, og venter spent på positiv gt! :)

Hadde ikke trodd det skulle ta så lang tid for å bli gravid, og alle disse syklusene, eggløsninger, el tester, gravid tester, forberedelser osv gjør meg igrunn ganske gal! :P Samboeren min sier at jeg må roe meg litt ned, og siden legene sier at man ikke skal stresse med det så burde man jo i grunn la vær.

Men så sitter jeg her da, IGJEN på forumet! :P :P Hehe..

Vi er 24 år begge to, og ønsket om barn er større enn aldri før. De fleste venninne mine har 2-3 barn, og kjenner veldig på at tiden er inne. <3

Vi ville vente til begge hadde fast jobb og at vi hadde vært sammen en god stund først.

Jeg har ikke gjort noen forberedelser, bortsett fra og drikke alkohol i pp. Tenker at den sitter når man minst aner det! :) For det er vel ofte sånn? (Etter som jeg har skjønt)

Hva tror dere om grapefruktjuice, hostesaft, sink osv??

:)

Hei dere, for en flott tråd! :) Vi er også i gang med prøving, jeg sluttet på p-pillen i juni, og har nettop funnet ut av syklusen min :D Endelig! Ettersom 1 måned etter p-pille slutt ikke regnes som prøvetid så er vi inni vår 3 pp, og venter spent på positiv gt! :) Hadde ikke trodd det skulle ta så lang tid for å bli gravid, og alle disse syklusene, eggløsninger, el tester, gravid tester, forberedelser osv gjør meg igrunn ganske gal! :P Samboeren min sier at jeg må roe meg litt ned, og siden legene sier at man ikke skal stresse med det så burde man jo i grunn la vær. Men så sitter jeg her da, IGJEN på forumet! :P :P Hehe.. Vi er 24 år begge to, og ønsket om barn er større enn aldri før. De fleste venninne mine har 2-3 barn, og kjenner veldig på at tiden er inne. <3 Vi ville vente til begge hadde fast jobb og at vi hadde vært sammen en god stund først. Jeg har ikke gjort noen forberedelser, bortsett fra og drikke alkohol i pp. Tenker at den sitter når man minst aner det! :) For det er vel ofte sånn? (Etter som jeg har skjønt) Hva tror dere om grapefruktjuice, hostesaft, sink osv?? :)

Jeg mente: Bortsett fra og la være og drikke alkohol i pp!!

Vi er også i gang med prøving, jeg sluttet på p-pillen i juni, og har nettop funnet ut av syklusen min :D Endelig!

Ettersom 1 måned etter p-pille slutt ikke regnes som prøvetid så er vi inni vår 3 pp, og venter spent på positiv gt! :)

Hadde ikke trodd det skulle ta så lang tid for å bli gravid, og alle disse syklusene, eggløsninger, el tester, gravid tester, forberedelser osv gjør meg igrunn ganske gal! :P Samboeren min sier at jeg må roe meg litt ned, og siden legene sier at man ikke skal stresse med det så burde man jo i grunn la vær.

Vi er 24 år begge to, og ønsket om barn er større enn aldri før. De fleste venninne mine har 2-3 barn, og kjenner veldig på at tiden er inne. <3

Vi ville vente til begge hadde fast jobb og at vi hadde vært sammen en god stund først.

Jeg har ikke gjort noen forberedelser, bortsett fra og drikke alkohol i pp. Tenker at den sitter når man minst aner det! :) For det er vel ofte sånn? (Etter som jeg har skjønt)

Velkommen hit da :) Jeg er jo forsåvidt ferdig i denne tråden, siden jeg er i gang med prøvingen (og håper jeg snart er ferdig med prøvingen!). Men jeg liker meg så godt her, så jeg henger nå litt rundt ;)

Jeg har vel heller ikke gjort mange forberedelsene. Jeg har tatt folat i ca to mnd, det burde du også gjøre! Det anbefales at man tar folat i tre mnd før forventet graviditet. Så hvis du ikke har begynt: begynn! ;) Jeg har ikke tenkt tanken på diverse juicer, slimløsende midler eller kosttilskudd. Jeg har blitt lett gravid to ganger før og fått friske barn, så det gidder jeg rett og slett ikke stresse med...!

Hvor i syklus er du nå?

Siden vi hadde tenkt å starte prøvingen i 2012/2013 så begynte vi tidlig med å være beviste på dette ang. prøving og alkohol i evt. graviditet så derfor har jeg mer eller mindret kuttet ut det i familielag som til jul og sånt, derfor vil ingen reagere lengre på om jeg sier nei takk til vin, øl, akevit etc.

Så for vår del så ville ikke det være noe problem om vi skulle prøve/gravide rundt julebord/julesesongen :)

Samme her! Sier litt ja eller nei til alkohol etter som det passer meg, så da får jeg ingen reaksjoner på det! I jula drikker jeg ofte julebrus! Går jo ant å ta i mot et glass vin, for å bytte det jevnlig m mannens, slik at det er han som drikker. Ofte har jo folk mest fokus på om du tar i mot- ikke om du faktisk drikker det;)

Velkommen hit da :) Jeg er jo forsåvidt ferdig i denne tråden, siden jeg er i gang med prøvingen (og håper jeg snart er ferdig med prøvingen!). Men jeg liker meg så godt her, så jeg henger nå litt rundt ;)

Jeg har vel heller ikke gjort mange forberedelsene. Jeg har tatt folat i ca to mnd, det burde du også gjøre! Det anbefales at man tar folat i tre mnd før forventet graviditet. Så hvis du ikke har begynt: begynn! ;) Jeg har ikke tenkt tanken på diverse juicer, slimløsende midler eller kosttilskudd. Jeg har blitt lett gravid to ganger før og fått friske barn, så det gidder jeg rett og slett ikke stresse med...!

Hvor i syklus er du nå?

Nå er jeg også ferdig her! :D Gravid 1-2 viste CB i dag!! WOhoo! Overlykkelig :)))

Hmm.. Det høres ikke så lett ut for deg Liljeduft. Jeg hadde blitt skikkelig skuffet og sint hvis sambo plutselig endret mening ang prøving til jul. Men samboeren din har en sønn fra før har han ikke? Jeg tror jeg ville tenkte at når han først er pappa så vet han nok hva han går til. Hvis han er en flink pappa med han så tror jeg ikke jeg ville bekymret meg for at han skulle endre mening etter dere får barn. :)

Skjønner utålmodigheten din Verpesyk86. Har det på samme måte..

Her har jeg allerede fått igjen eggløsning to uker etter pilleslutt. Jeg sluttet jo på pillen for jeg tenkte det kunne ta så lang tid.. Det gjorde det jo da ikke. Jeg hadde skikkelig vondt nede på høyre side av magen og etterhvert spredte det seg til hele magen, Måtte bare ligge her med varmeflaske på magen og skjønte ikke hva som skjedde. Så slo det meg at det kanskje kunne være eggløsning.Jeg har jo kjøpt tester fra billig-test siden så da fikk jeg prøvd ut det. Tok min første el-test og visste ikke helt hva jeg skulle se etter for der var det to helt like streker. Så den var nok knall positiv. Og da jeg tok en i dag bare for å sjekke om det var noen forandring så var det ikke noen strek i det hele tatt. (Altså teststrek) Så der har det nok vært eggløsning ja. Så da vet jeg hvordan det skal kjennes ut og kan konkludere med at det bare var dumt å kjøpe alle de testene.. :P Hehe..

Vi prøver jo ikke helt enda pga jobbsituasjonen min.. Men vi hadde hopp-av-i-svingen-sex kvelden før så det var jo ganske perfekt timing da... Hehe.. Noen her som har blitt gravid av det? Jeg har bare alltid gått på p piller så aner ikke om jeg har lett for å bli gravid eller ikke. Har jo hørt om de som har blitt det. Så det kan jo bli spennende :) Jeg er klar for alt!

Jeg har blitt gravid av det :) hoppet av i svingen i sikre perioder. Og brukte kondom i usikre perioder (hadde fast syklus, og brukte den eggløsningskalkulatoren på babyverden. Ble veldig overrasket over å bli gravid, - for den måneden hadde vi hoppet av i svingen en gang ganske så lenge før el. En liten uke tror jeg! Men var nok en sædcelle som glapp ut, og som klamret seg fast og ventet på el. De kan jo leve i 6 døgn!

(vil ikke kalle det et uhell, for vi viste godt hva vi gjorde! Og jeg var såååå babysyk- så var helt i himmelen når jeg ble gravid :) men vi hadde tenkt å vente et halvt år med å prøve, for vi hadde bare vært sammen i 10 md ;) Men vi visste at dette var rett! Og det var det :) har snart vært sammen i 5 år, har to barn, og prøver snart på nr 3)!

(er ganske sikker på at jeg ble gravid av sex par dager før el på gang nr to også. Men da prøvde vi aktivt da). Nå hopper vi av i svingen et par md, før vi begynner å prøve aktivt! Spennende ;)

Hvor i syklus er du nå?

Nå er jeg også ferdig her! :D Gravid 1-2 viste CB i dag!! WOhoo! Overlykkelig :)))

Gratulerer gratulerer gratulerer!!!!! Så gøy :):):) Fantastisk følelse!!

Kos deg masse med graviditeten!

Annonse

Hei jenter!!

Da er jeg hjemme fra fjellheimen, og FOR en tur!! Vi har gått Hardangervidda på langs ( ser jeg skrev tvers lenger oppe, noe som er feil) og brukt ganske nøyaktig 7 dager på denne turen.

Vi har sovet i telt gjennom hele uka, og gått litt over 8 timer om dagen.

Hundene har vært fantastiske og stått på med godt mot (og helse) gjennom hele turen.

En ubeskrivelig fantastisk opplevelse å gå hardangervidda nå på høsten.

Trodde jeg hadde sett flotte høstfarger før, men det har jeg IKKE. Hardangervidda i høstfarger er og var helt ubeskrivelig.

Vi var heldig med været,og våknet til sol og delvis blå himmel 6 av 7 dager :)

Kaldt på natten med endel blå grader, men vi har godt telt og gode soveposer så det bydde ikke på noe problem.

I dag morges kom vi hjem og har fått sovet noen timer nå :)

Spist drytec hele uka, så jeg GLEDER meg som bare det til å få i meg ettpar skiver nå til "frokost" :))

Nei, dette var en opplevelse for livet, rett å slett =)))

anbefales på det sterkeste om det er flere friluftglade mennesker her inne :) ( man kan benytte seg av hytte til hytte ordningen til DNT også, så man måååå ikke sove i telt :) )

Håper alt er bra med dere alle og at vi om ikke ALT for lenge kan se hverandre alle samen på 1-trimester :D

(her begynner jo ikke prøvingen HELT for fult enda, men alikevel :) )

hva med å skrive en liten og kort presentasjon om oss selv?

Så vet vi bittelitt mer om hverandre :))

Tenker at kanskje kan gjøre litt som på den andre tråden, slik at neste som skriver bare skriver under det jeg har skrevet, osv. Henger dere med?

Jeg kan begynne :)

23 år gammel, blir 24 i Mars. Utdannet Hjelpepleier og studerer nå for å bli Barnepleier. Jobber i kommunens Hjemmesykepleie og er bosatt i Rogaland Fylke med min samboer,hunder og hest, i en liten "bygd" skikkelig på landet, noe som passer meg perfekt. Nettopp kjøpt/overtatt hus og driver oppussing. Hund,Hest,Friluftliv,trening og økologisk mat, raw food og supermat er noe som er en STOR del av livet mitt.

Gleder meg masse til veien videre frem mot prøvingen på nr.1 :D

Jeg velger å svare lell om prøvingen er lagt på is.. igjen.. (så håper på at vi får snart snudd ting så vi kan komme igang med denne prøvinga :) )

25 år om en mnd (Skrekk og gru! :P ), går på påbygg på vgs for å omskolere meg. Vi har akkurat flyttet til et tettsted i Hordaland som vi trives i men vi begge savner det å bo "på landet" :)

Vi har vært sammen i 2 år, derav et som forlovet.

Veldig mye av min fritid går til skole og familien min (stesønnen min på snart 6 år og samboeren). Men jeg har i håp om å ta opp mine interesser med foto, håndverk etc fremover når jeg er blitt vant med å være elev på skole igjen :)

Lell om vi har en sinnsykt tøff periode nå så ser jeg virkelig frem til å starte med prøvingen igjen når vi er kommet oss oppå igjen.. Gleder meg til å kjenne sommerfuglene i magen igjen når vi entrer inn i prøveperiodene :)

26 år, gift og mor til en gutt på 5 og en jente på 2,5 :)

Går siste året av sykepleierutdanningen og jobber som barnepleier på en fødeavdeling på et stort sykehus på østlandet. Bor i Akershus, men planen på sikt er å flytte tilbake til Fredrikstad der jeg er fra.

Det meste av tiden nå går til familieliv og skole. Vi er glade i å være ute i naturen, og har heldigvis muligheten til det her vi bor. Jeg er glad i å sy og hekle, så barna har mye hjemmelaget :)

Vi er veldig klare for å få nummer tre begge to, så her håper vi at det skjer så fort som mulig!

Jeg er 26 år og bor i Oslo sammen med samboeren min som er 29. Jobber innen finans, og trives godt med det. Har akkurat begynt i ny jobb, og derfor har prøvinga blitt utsatt på ubestemt, men forhåpentligvis ikke lang, tid. Skulle begynt i sommer, men synes det er greit å bli litt varm i trøya på jobben først. Regner med å begynne en gang mellom november og februar.

Har ikke barn fra før, men håper på to stykker med 2-3 år imellom. Er åpen for flere også, men da blir det nok noen år etter de to første i tilfelle.

Hvis vi blir gravide, blir det første barnebarn på begge sider, men er egentlig litt nervøs for hva de kommende besteforeldre vil synes. Ingen av dem maser etter barnebarn, de nevner det egentlig aldri, og hvis de nevner det, er det som oftest i forbindelse med ting de skal rekke å gjøre før den tid kommer. Eller negativ omtale av andre som er blitt besteforeldre, om at foreldrene forventer at besteforeldrene stiller opp hele tida, at ungene blir altfor bortskjemte fordi de får så mye oppmerksomhet osv. Heldigvis har jeg to bestemødre som gjerne vil ha (flere) oldebarn, så når tiden kommer for å dele nyheten, kommer jeg nok til å fortelle dem det først :)

Ellers tror jeg barn vil passe godt inn i hverdagen vår. Vi koser oss for det meste hjemme, og kunne trengt litt mer action :) Og vi er såpass lite ute (spesielt sammen) at det at en av oss må være hjemme til enhver tid ikke kommer til å bli noe problem.

Høres ut som du har hatt det kjempe kjekt på tur Atu! Jeg har vært på venninne-tur til London i helgen og kost meg stort! =)

Jeg er 25 år og sambo er 30. Vi har bare vært sammen 2 år, men begge synes det føles riktig med barn snart. Begge har også samboerforhold bak seg, og da tror jeg man vet litt mer hva man ser etter hos den andre. Vi bor i Oslo og jeg er ferdig utdannet jurist til jul. Jeg har ikke jobb fra jul enda, og det er grunnen til ventingen. (Har et deltidsvikariat nå ved siden av masterskriving) Jeg vet jo at jeg sikkert også burde jobbet en stund før jeg blir gravid, men jeg tror rett og slett ikke jeg klarer å vente lenger. Det beste synes jeg hadde vært å få et vikariat på sånn 6-9 mndr. fra januar så kan jeg jobbe meg opp rett til foreldrepenger og samtidig slippe å ha dårlig samvittighet i forhold til jobb..

Ellers driver jeg ikke med så veldig mye egentlig. Jeg trener litt, både klatring og på treningssenter, er med venner og familie og sånne ting. Føler og at hverdagen mangler litt action som du sier Verpesyk 85.

Vi venter altså med prøvingen til jobb er sikret, og jeg søker for harde livet. Også venter jeg spent på om jeg får mensen om en ukes tid :) Regner med det, men har alltid gått på pillen og aner ikke om jeg har lett for å bli gravid eller ikke. Så det blir spennende å se etter at vi hoppet av i svingen dagen før eggløsning her forrige uke.

Hei Jeg er 24 år jeg blir 25 år om en mnd, samboeren min er 30 år.

Vi har tilsammen en jente på 3 år. Vi har vært sammen i snart 6 år.

Jeg jobber innen kundeservice og det trives jeg godt med. Grunnen til vi venter litt er at samboer har akkurat skiftet jobb.

Men vil helst begynne å prøve med en gang.

Er veldig spent på hvordan det vil være å bli å gå fra ett barn til to, men kan ikke vente på til det skjer..

Sist gang brukte vi 9 lange måneder, håper derfor det går litt raskere denne gangen.

Slik ellers så går livet mitt til trening og jenta mi.

Er spent på hvordan familie og folk rundt oss vil reagere når den tid kommer.

Siden de fleste har nevnt at de syns vi burde vente en god del år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...