Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #126 Skrevet 17. juni 2012 Hvor er alle disse kattene som pisser i hagemøbler? Naboen til høyre for oss har tre katter, naboen til venstre for oss har også tre. Dvs at det er seks katter i hagen vår daglig. Vi har bodd her i fem år, og det har aldri vært piss eller drit i hagemøblene. De er der, absolutt!. Vi har bare to katter i nabolaget, og de har blitt sett mens de tisser i hagemøbler. Begge er forresten ukastrerte. Artigste argumentet i denne diskusjonen: Og jeg vet at mine katter ikke gjør slikt. På lik linje som hun som visste at barnet sitt ikke nasker? Naivt å tro at man vet hva katten gjør når den vandrer rundt i nabolaget. Igjen. Nettopp på grunn av at de IKKE er kastrerte tisser de på hagemøblene. Kastrerte katter gjør ikke det. Så det er i utgangspunktet ikke "kattene men katteeiernes feil". Det er vel ingen som har skyldt på andre enn katteeierne?
LØVEN1 Skrevet 17. juni 2012 #127 Skrevet 17. juni 2012 Kjære - hva er det neste: skyte småfuglene fordi de bråker?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #128 Skrevet 17. juni 2012 Jeg orket ikke lese mer enn halve side 1, men jeg er enig med Heartbroken 100%!! Med fare for å bli skutt på åpen gate nå, men jeg rett og slett misliker katter, ser ikke sjarmen. Dessuten er jeg hyperallergisk mot pelsdyr. Nabokattene skraper opp bilen, driter ned plenen og blomsterbed, for ikke å snakke om sandkassa ungene leker i. Beklager at jeg støter noen nå, men jeg syns de er ekle (er forsåvidt ikke noe dyremenneske generelt, liker ikke hunder spesielt mye heller). Ikke kan jeg la vogna til vesla stå utenfor heller, for da er den garantert full av kattehår og kattePISS!! Og hvorfor kan de ikke markere rundt sin egen dør istedenfor rundt mín dør? Naboens katt skrapte t.o.m opp veggen min fordi den pleide å hoppe opp på verandaen min og klatret opp langs takrenna for å komme opp til naboen over. Og hvem ble stående å reparere og beise veggen? Ikke naboen ihvertfall!! Er helt enig i at det er noe dritt at vi som VELGER å ikke ha husdyr må slite med konsekvensene av andres dyr. Dere kan argumentere alt dere vil for at man ikke kan kontrollere hvor en katt går, at det ikke er verre enn å ha unger eller hunder osv osv. Men det er ikke det som er poenget. Poenget mitt er at det er DU som velger å ha katt, ikke jeg. Hvorfor skal JEG slite med at DIN katt driter ned hagen min osv? Hadde du likt om mine unger driter ned dín hage opptil flere ganger i uka? Neppe... (siden det dras sammenligning mellom dyr og barn, mener jeg). Og hvorfor skal jeg som har kraftig astma finne meg i at dere som røyker damper rett utenfor inngangen til butikker slik at jeg får den ekle røyken deres inne i lungene mine? Det er ikke jeg som valgte å puste inn denne røyken og få anfall! Det samme gjelder 40 år gamle berter som dynker seg i parfyme og ikler seg hullkort for å ligne en 20-åring. Folk som har dårlig kroppslukt eller kraftig svettelukt og tar offentlig transport, hvorfor skal jeg lukte på drittlukta deres da? Hvorfor skal jeg lukte gammel sprit og overvære hensynsløs oppførsel på dem som drikker seg dritings offentlig i syden? And the list goes on... Tuller du nå? Sammenligner du dette? Jeg får ikke gjort noe med hva andre gjør og ihvertfall ikke på offentlige områder, men jeg forventer faktisk å ha råderett over min egen eiendom og hage. Jeg har tross alt flere mill i gjeld på huset, så å ihvertfall kunne ha vogna på trappa, hageputene ute, ungene skal kunne gå barbeint i gresset i VåR hage uten spor etter nabokatta, syns du det er for mye å be om? Hadde naboen klaget over sigarettrøyk som kom inn hos dem om jeg røyker utenfor, så hadde jeg selvfølgelig flyttet meg. Jeg blåser fullstendig i at det er katter rundt meg så lenge de ikke driter hos meg. Skjønner du hva jeg prøver å si? Ja, og skjønner ikke hvorfor du mener at man må ta hensyn iht katter, men ikke iht røyk. Det å ha frisk luft er en menneskerett, samme med råderett over sin private eiendom. Selv om man ikke får gjort noe med hva andre gjør, bør de som forpester miljøet på en eller annen måte, ta hensyn. Men siden du røyker, men hater katter, så er det slik at du ikke forstår at man må ta hensyn i begge situasjoner? Og jeg tror katten driter i hvor mange millioner gjeld dere har på huset, sliter dere med å betale lånet så burde dere flytte i en leilighet (som antagligvis innebærer at dere slipper utekatt-problemet). Men fordi du måtte kjøpe flott hus med flott hage til mange millioner, så mener du at du er kongen på haugen, ikke vil prate med naboene om katteproblemet men sitte og sure. Javel. Hva svarer man på dette? Jeg forstår ikke hva du prøver på her.. Jeg har da aldri sagt man skal ta hensyn ift katter men ikke ift røyk? Så klart frisk luft er en rett man har, men det var ikke det som var temaet her. Vi snakker om katter som driter i MIN hage, en katt jeg aldri valgte å skaffe meg selv.. Men vet du, jeg gidder ikke diskutere dette med deg. Du ønsker at jeg skal slutte å røyke "rundt deg", jeg vil at katta til nabo'n skal slutte å drite i hagen min.. Så får vi bare være enige om å være uenige. Jeg gidder ikke sitte å krangle med folk jeg ikke kjenner, og vi trenger heller ikke forsvare meningene våre ovenfor hverandre. Og hvor i alle dager skriver jeg at jeg sliter med lånet mitt? Og konge på haugen? hehe.. Jeg dævver.. jeg har en knøttliten bolig med ungene stablet i høyden og en bitteliten hageflekk som er akkurat stor nok til et lite badebasseng og ei trampoline.. Men det er mitt, og jeg er stolt av å eie egen bolig når jeg er alene med 4 barn.......hehehe.. Jeg ler meg ihjæl..... Hvis dere har brukt MANGE millioner på knøttlite hus der man må stable unger, så har man enten blitt lurt, eller overbetalt av eget tiltak. LIke dumt begge deler.
Appelsindyret Skrevet 17. juni 2012 #129 Skrevet 17. juni 2012 jeg er helt enig med HI! Sånn er det hos oss også... Vi bor i rekkehus med 8 leiligheter, der 1 av naboen valgte å skaffe oss katt Nå kan ikke ungene ut å leke i sandkassen engang fordi den selvfølgelig er full av kattedritt... Kjente det kokte over da katte satt å gjorde fra seg på terrassen min... Den har også som vane å stikke inn i leiligheten hvis vi har verandadøren eller et vindu oppe :S Jammen godt katten kom seg ut av sengen vår før jeg fikk tak i den, hvis ikke vet jeg ikke hva jeg hadde gjort :S (grunnen til at jeg reagerer slik er at vi er ekstremt allergisk mot katter alle mann) Har prøvd å forklare problemet for naboen, men møter liten eller ingen forståelse :S Så da ser det visst ut som om vi kommer til å ha katt likevel... under tvang
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 17. juni 2012 #130 Skrevet 17. juni 2012 Jeg orket ikke lese mer enn halve side 1, men jeg er enig med Heartbroken 100%!! Med fare for å bli skutt på åpen gate nå, men jeg rett og slett misliker katter, ser ikke sjarmen. Dessuten er jeg hyperallergisk mot pelsdyr. Nabokattene skraper opp bilen, driter ned plenen og blomsterbed, for ikke å snakke om sandkassa ungene leker i. Beklager at jeg støter noen nå, men jeg syns de er ekle (er forsåvidt ikke noe dyremenneske generelt, liker ikke hunder spesielt mye heller). Ikke kan jeg la vogna til vesla stå utenfor heller, for da er den garantert full av kattehår og kattePISS!! Og hvorfor kan de ikke markere rundt sin egen dør istedenfor rundt mín dør? Naboens katt skrapte t.o.m opp veggen min fordi den pleide å hoppe opp på verandaen min og klatret opp langs takrenna for å komme opp til naboen over. Og hvem ble stående å reparere og beise veggen? Ikke naboen ihvertfall!! Er helt enig i at det er noe dritt at vi som VELGER å ikke ha husdyr må slite med konsekvensene av andres dyr. Dere kan argumentere alt dere vil for at man ikke kan kontrollere hvor en katt går, at det ikke er verre enn å ha unger eller hunder osv osv. Men det er ikke det som er poenget. Poenget mitt er at det er DU som velger å ha katt, ikke jeg. Hvorfor skal JEG slite med at DIN katt driter ned hagen min osv? Hadde du likt om mine unger driter ned dín hage opptil flere ganger i uka? Neppe... (siden det dras sammenligning mellom dyr og barn, mener jeg). Og hvorfor skal jeg som har kraftig astma finne meg i at dere som røyker damper rett utenfor inngangen til butikker slik at jeg får den ekle røyken deres inne i lungene mine? Det er ikke jeg som valgte å puste inn denne røyken og få anfall! Det samme gjelder 40 år gamle berter som dynker seg i parfyme og ikler seg hullkort for å ligne en 20-åring. Folk som har dårlig kroppslukt eller kraftig svettelukt og tar offentlig transport, hvorfor skal jeg lukte på drittlukta deres da? Hvorfor skal jeg lukte gammel sprit og overvære hensynsløs oppførsel på dem som drikker seg dritings offentlig i syden? And the list goes on... Tuller du nå? Sammenligner du dette? Jeg får ikke gjort noe med hva andre gjør og ihvertfall ikke på offentlige områder, men jeg forventer faktisk å ha råderett over min egen eiendom og hage. Jeg har tross alt flere mill i gjeld på huset, så å ihvertfall kunne ha vogna på trappa, hageputene ute, ungene skal kunne gå barbeint i gresset i VåR hage uten spor etter nabokatta, syns du det er for mye å be om? Hadde naboen klaget over sigarettrøyk som kom inn hos dem om jeg røyker utenfor, så hadde jeg selvfølgelig flyttet meg. Jeg blåser fullstendig i at det er katter rundt meg så lenge de ikke driter hos meg. Skjønner du hva jeg prøver å si? Ja, og skjønner ikke hvorfor du mener at man må ta hensyn iht katter, men ikke iht røyk. Det å ha frisk luft er en menneskerett, samme med råderett over sin private eiendom. Selv om man ikke får gjort noe med hva andre gjør, bør de som forpester miljøet på en eller annen måte, ta hensyn. Men siden du røyker, men hater katter, så er det slik at du ikke forstår at man må ta hensyn i begge situasjoner? Og jeg tror katten driter i hvor mange millioner gjeld dere har på huset, sliter dere med å betale lånet så burde dere flytte i en leilighet (som antagligvis innebærer at dere slipper utekatt-problemet). Men fordi du måtte kjøpe flott hus med flott hage til mange millioner, så mener du at du er kongen på haugen, ikke vil prate med naboene om katteproblemet men sitte og sure. Javel. Hva svarer man på dette? Jeg forstår ikke hva du prøver på her.. Jeg har da aldri sagt man skal ta hensyn ift katter men ikke ift røyk? Så klart frisk luft er en rett man har, men det var ikke det som var temaet her. Vi snakker om katter som driter i MIN hage, en katt jeg aldri valgte å skaffe meg selv.. Men vet du, jeg gidder ikke diskutere dette med deg. Du ønsker at jeg skal slutte å røyke "rundt deg", jeg vil at katta til nabo'n skal slutte å drite i hagen min.. Så får vi bare være enige om å være uenige. Jeg gidder ikke sitte å krangle med folk jeg ikke kjenner, og vi trenger heller ikke forsvare meningene våre ovenfor hverandre. Og hvor i alle dager skriver jeg at jeg sliter med lånet mitt? Og konge på haugen? hehe.. Jeg dævver.. jeg har en knøttliten bolig med ungene stablet i høyden og en bitteliten hageflekk som er akkurat stor nok til et lite badebasseng og ei trampoline.. Men det er mitt, og jeg er stolt av å eie egen bolig når jeg er alene med 4 barn.......hehehe.. Jeg ler meg ihjæl..... Hvis dere har brukt MANGE millioner på knøttlite hus der man må stable unger, så har man enten blitt lurt, eller overbetalt av eget tiltak. LIke dumt begge deler. å herregud, jeg bor rett utenfor Oslo, you do the math.............. Føler dette ikke lenger dreier seg om hovedinnlegget jeg svarte på, har jeg tråkket deg på tærne eller noe?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #131 Skrevet 17. juni 2012 Jeg orket ikke lese mer enn halve side 1, men jeg er enig med Heartbroken 100%!! Med fare for å bli skutt på åpen gate nå, men jeg rett og slett misliker katter, ser ikke sjarmen. Dessuten er jeg hyperallergisk mot pelsdyr. Nabokattene skraper opp bilen, driter ned plenen og blomsterbed, for ikke å snakke om sandkassa ungene leker i. Beklager at jeg støter noen nå, men jeg syns de er ekle (er forsåvidt ikke noe dyremenneske generelt, liker ikke hunder spesielt mye heller). Ikke kan jeg la vogna til vesla stå utenfor heller, for da er den garantert full av kattehår og kattePISS!! Og hvorfor kan de ikke markere rundt sin egen dør istedenfor rundt mín dør? Naboens katt skrapte t.o.m opp veggen min fordi den pleide å hoppe opp på verandaen min og klatret opp langs takrenna for å komme opp til naboen over. Og hvem ble stående å reparere og beise veggen? Ikke naboen ihvertfall!! Er helt enig i at det er noe dritt at vi som VELGER å ikke ha husdyr må slite med konsekvensene av andres dyr. Dere kan argumentere alt dere vil for at man ikke kan kontrollere hvor en katt går, at det ikke er verre enn å ha unger eller hunder osv osv. Men det er ikke det som er poenget. Poenget mitt er at det er DU som velger å ha katt, ikke jeg. Hvorfor skal JEG slite med at DIN katt driter ned hagen min osv? Hadde du likt om mine unger driter ned dín hage opptil flere ganger i uka? Neppe... (siden det dras sammenligning mellom dyr og barn, mener jeg). Og hvorfor skal jeg som har kraftig astma finne meg i at dere som røyker damper rett utenfor inngangen til butikker slik at jeg får den ekle røyken deres inne i lungene mine? Det er ikke jeg som valgte å puste inn denne røyken og få anfall! Det samme gjelder 40 år gamle berter som dynker seg i parfyme og ikler seg hullkort for å ligne en 20-åring. Folk som har dårlig kroppslukt eller kraftig svettelukt og tar offentlig transport, hvorfor skal jeg lukte på drittlukta deres da? Hvorfor skal jeg lukte gammel sprit og overvære hensynsløs oppførsel på dem som drikker seg dritings offentlig i syden? And the list goes on... Tuller du nå? Sammenligner du dette? Jeg får ikke gjort noe med hva andre gjør og ihvertfall ikke på offentlige områder, men jeg forventer faktisk å ha råderett over min egen eiendom og hage. Jeg har tross alt flere mill i gjeld på huset, så å ihvertfall kunne ha vogna på trappa, hageputene ute, ungene skal kunne gå barbeint i gresset i VåR hage uten spor etter nabokatta, syns du det er for mye å be om? Hadde naboen klaget over sigarettrøyk som kom inn hos dem om jeg røyker utenfor, så hadde jeg selvfølgelig flyttet meg. Jeg blåser fullstendig i at det er katter rundt meg så lenge de ikke driter hos meg. Skjønner du hva jeg prøver å si? Ja, og skjønner ikke hvorfor du mener at man må ta hensyn iht katter, men ikke iht røyk. Det å ha frisk luft er en menneskerett, samme med råderett over sin private eiendom. Selv om man ikke får gjort noe med hva andre gjør, bør de som forpester miljøet på en eller annen måte, ta hensyn. Men siden du røyker, men hater katter, så er det slik at du ikke forstår at man må ta hensyn i begge situasjoner? Og jeg tror katten driter i hvor mange millioner gjeld dere har på huset, sliter dere med å betale lånet så burde dere flytte i en leilighet (som antagligvis innebærer at dere slipper utekatt-problemet). Men fordi du måtte kjøpe flott hus med flott hage til mange millioner, så mener du at du er kongen på haugen, ikke vil prate med naboene om katteproblemet men sitte og sure. Javel. Hva svarer man på dette? Jeg forstår ikke hva du prøver på her.. Jeg har da aldri sagt man skal ta hensyn ift katter men ikke ift røyk? Så klart frisk luft er en rett man har, men det var ikke det som var temaet her. Vi snakker om katter som driter i MIN hage, en katt jeg aldri valgte å skaffe meg selv.. Men vet du, jeg gidder ikke diskutere dette med deg. Du ønsker at jeg skal slutte å røyke "rundt deg", jeg vil at katta til nabo'n skal slutte å drite i hagen min.. Så får vi bare være enige om å være uenige. Jeg gidder ikke sitte å krangle med folk jeg ikke kjenner, og vi trenger heller ikke forsvare meningene våre ovenfor hverandre. Og hvor i alle dager skriver jeg at jeg sliter med lånet mitt? Og konge på haugen? hehe.. Jeg dævver.. jeg har en knøttliten bolig med ungene stablet i høyden og en bitteliten hageflekk som er akkurat stor nok til et lite badebasseng og ei trampoline.. Men det er mitt, og jeg er stolt av å eie egen bolig når jeg er alene med 4 barn.......hehehe.. Jeg ler meg ihjæl..... Hvis dere har brukt MANGE millioner på knøttlite hus der man må stable unger, så har man enten blitt lurt, eller overbetalt av eget tiltak. LIke dumt begge deler. å herregud, jeg bor rett utenfor Oslo, you do the math.............. Føler dette ikke lenger dreier seg om hovedinnlegget jeg svarte på, har jeg tråkket deg på tærne eller noe? Men flytt litt lenger ut på landet vel? Da slipper du både masse naboer, katteproblem og høye priser.
Gjest Heartbroken Skrevet 17. juni 2012 #132 Skrevet 17. juni 2012 Jeg orket ikke lese mer enn halve side 1, men jeg er enig med Heartbroken 100%!! Med fare for å bli skutt på åpen gate nå, men jeg rett og slett misliker katter, ser ikke sjarmen. Dessuten er jeg hyperallergisk mot pelsdyr. Nabokattene skraper opp bilen, driter ned plenen og blomsterbed, for ikke å snakke om sandkassa ungene leker i. Beklager at jeg støter noen nå, men jeg syns de er ekle (er forsåvidt ikke noe dyremenneske generelt, liker ikke hunder spesielt mye heller). Ikke kan jeg la vogna til vesla stå utenfor heller, for da er den garantert full av kattehår og kattePISS!! Og hvorfor kan de ikke markere rundt sin egen dør istedenfor rundt mín dør? Naboens katt skrapte t.o.m opp veggen min fordi den pleide å hoppe opp på verandaen min og klatret opp langs takrenna for å komme opp til naboen over. Og hvem ble stående å reparere og beise veggen? Ikke naboen ihvertfall!! Er helt enig i at det er noe dritt at vi som VELGER å ikke ha husdyr må slite med konsekvensene av andres dyr. Dere kan argumentere alt dere vil for at man ikke kan kontrollere hvor en katt går, at det ikke er verre enn å ha unger eller hunder osv osv. Men det er ikke det som er poenget. Poenget mitt er at det er DU som velger å ha katt, ikke jeg. Hvorfor skal JEG slite med at DIN katt driter ned hagen min osv? Hadde du likt om mine unger driter ned dín hage opptil flere ganger i uka? Neppe... (siden det dras sammenligning mellom dyr og barn, mener jeg). Og hvorfor skal jeg som har kraftig astma finne meg i at dere som røyker damper rett utenfor inngangen til butikker slik at jeg får den ekle røyken deres inne i lungene mine? Det er ikke jeg som valgte å puste inn denne røyken og få anfall! Det samme gjelder 40 år gamle berter som dynker seg i parfyme og ikler seg hullkort for å ligne en 20-åring. Folk som har dårlig kroppslukt eller kraftig svettelukt og tar offentlig transport, hvorfor skal jeg lukte på drittlukta deres da? Hvorfor skal jeg lukte gammel sprit og overvære hensynsløs oppførsel på dem som drikker seg dritings offentlig i syden? And the list goes on... Tuller du nå? Sammenligner du dette? Jeg får ikke gjort noe med hva andre gjør og ihvertfall ikke på offentlige områder, men jeg forventer faktisk å ha råderett over min egen eiendom og hage. Jeg har tross alt flere mill i gjeld på huset, så å ihvertfall kunne ha vogna på trappa, hageputene ute, ungene skal kunne gå barbeint i gresset i VåR hage uten spor etter nabokatta, syns du det er for mye å be om? Hadde naboen klaget over sigarettrøyk som kom inn hos dem om jeg røyker utenfor, så hadde jeg selvfølgelig flyttet meg. Jeg blåser fullstendig i at det er katter rundt meg så lenge de ikke driter hos meg. Skjønner du hva jeg prøver å si? Ja, og skjønner ikke hvorfor du mener at man må ta hensyn iht katter, men ikke iht røyk. Det å ha frisk luft er en menneskerett, samme med råderett over sin private eiendom. Selv om man ikke får gjort noe med hva andre gjør, bør de som forpester miljøet på en eller annen måte, ta hensyn. Men siden du røyker, men hater katter, så er det slik at du ikke forstår at man må ta hensyn i begge situasjoner? Og jeg tror katten driter i hvor mange millioner gjeld dere har på huset, sliter dere med å betale lånet så burde dere flytte i en leilighet (som antagligvis innebærer at dere slipper utekatt-problemet). Men fordi du måtte kjøpe flott hus med flott hage til mange millioner, så mener du at du er kongen på haugen, ikke vil prate med naboene om katteproblemet men sitte og sure. Javel. Hva svarer man på dette? Jeg forstår ikke hva du prøver på her.. Jeg har da aldri sagt man skal ta hensyn ift katter men ikke ift røyk? Så klart frisk luft er en rett man har, men det var ikke det som var temaet her. Vi snakker om katter som driter i MIN hage, en katt jeg aldri valgte å skaffe meg selv.. Men vet du, jeg gidder ikke diskutere dette med deg. Du ønsker at jeg skal slutte å røyke "rundt deg", jeg vil at katta til nabo'n skal slutte å drite i hagen min.. Så får vi bare være enige om å være uenige. Jeg gidder ikke sitte å krangle med folk jeg ikke kjenner, og vi trenger heller ikke forsvare meningene våre ovenfor hverandre. Og hvor i alle dager skriver jeg at jeg sliter med lånet mitt? Og konge på haugen? hehe.. Jeg dævver.. jeg har en knøttliten bolig med ungene stablet i høyden og en bitteliten hageflekk som er akkurat stor nok til et lite badebasseng og ei trampoline.. Men det er mitt, og jeg er stolt av å eie egen bolig når jeg er alene med 4 barn.......hehehe.. Jeg ler meg ihjæl..... Hvis dere har brukt MANGE millioner på knøttlite hus der man må stable unger, så har man enten blitt lurt, eller overbetalt av eget tiltak. LIke dumt begge deler. Må virker det bare som du har gått tom for argumenter. Hva har størrelsen og pris på eiendommen noe med hva man skal godta? Jeg hadde også reagert om noen hadde kommet uinnvitert inn i min hage for å røyke og kaste sneiper rundt seg. Syns katteeiere at man bare skal godta at andre folks dyr skal få bruke eiendommen vår til avfallsplass?
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 17. juni 2012 #133 Skrevet 17. juni 2012 Jeg orket ikke lese mer enn halve side 1, men jeg er enig med Heartbroken 100%!! Med fare for å bli skutt på åpen gate nå, men jeg rett og slett misliker katter, ser ikke sjarmen. Dessuten er jeg hyperallergisk mot pelsdyr. Nabokattene skraper opp bilen, driter ned plenen og blomsterbed, for ikke å snakke om sandkassa ungene leker i. Beklager at jeg støter noen nå, men jeg syns de er ekle (er forsåvidt ikke noe dyremenneske generelt, liker ikke hunder spesielt mye heller). Ikke kan jeg la vogna til vesla stå utenfor heller, for da er den garantert full av kattehår og kattePISS!! Og hvorfor kan de ikke markere rundt sin egen dør istedenfor rundt mín dør? Naboens katt skrapte t.o.m opp veggen min fordi den pleide å hoppe opp på verandaen min og klatret opp langs takrenna for å komme opp til naboen over. Og hvem ble stående å reparere og beise veggen? Ikke naboen ihvertfall!! Er helt enig i at det er noe dritt at vi som VELGER å ikke ha husdyr må slite med konsekvensene av andres dyr. Dere kan argumentere alt dere vil for at man ikke kan kontrollere hvor en katt går, at det ikke er verre enn å ha unger eller hunder osv osv. Men det er ikke det som er poenget. Poenget mitt er at det er DU som velger å ha katt, ikke jeg. Hvorfor skal JEG slite med at DIN katt driter ned hagen min osv? Hadde du likt om mine unger driter ned dín hage opptil flere ganger i uka? Neppe... (siden det dras sammenligning mellom dyr og barn, mener jeg). Og hvorfor skal jeg som har kraftig astma finne meg i at dere som røyker damper rett utenfor inngangen til butikker slik at jeg får den ekle røyken deres inne i lungene mine? Det er ikke jeg som valgte å puste inn denne røyken og få anfall! Det samme gjelder 40 år gamle berter som dynker seg i parfyme og ikler seg hullkort for å ligne en 20-åring. Folk som har dårlig kroppslukt eller kraftig svettelukt og tar offentlig transport, hvorfor skal jeg lukte på drittlukta deres da? Hvorfor skal jeg lukte gammel sprit og overvære hensynsløs oppførsel på dem som drikker seg dritings offentlig i syden? And the list goes on... Tuller du nå? Sammenligner du dette? Jeg får ikke gjort noe med hva andre gjør og ihvertfall ikke på offentlige områder, men jeg forventer faktisk å ha råderett over min egen eiendom og hage. Jeg har tross alt flere mill i gjeld på huset, så å ihvertfall kunne ha vogna på trappa, hageputene ute, ungene skal kunne gå barbeint i gresset i VåR hage uten spor etter nabokatta, syns du det er for mye å be om? Hadde naboen klaget over sigarettrøyk som kom inn hos dem om jeg røyker utenfor, så hadde jeg selvfølgelig flyttet meg. Jeg blåser fullstendig i at det er katter rundt meg så lenge de ikke driter hos meg. Skjønner du hva jeg prøver å si? Ja, og skjønner ikke hvorfor du mener at man må ta hensyn iht katter, men ikke iht røyk. Det å ha frisk luft er en menneskerett, samme med råderett over sin private eiendom. Selv om man ikke får gjort noe med hva andre gjør, bør de som forpester miljøet på en eller annen måte, ta hensyn. Men siden du røyker, men hater katter, så er det slik at du ikke forstår at man må ta hensyn i begge situasjoner? Og jeg tror katten driter i hvor mange millioner gjeld dere har på huset, sliter dere med å betale lånet så burde dere flytte i en leilighet (som antagligvis innebærer at dere slipper utekatt-problemet). Men fordi du måtte kjøpe flott hus med flott hage til mange millioner, så mener du at du er kongen på haugen, ikke vil prate med naboene om katteproblemet men sitte og sure. Javel. Hva svarer man på dette? Jeg forstår ikke hva du prøver på her.. Jeg har da aldri sagt man skal ta hensyn ift katter men ikke ift røyk? Så klart frisk luft er en rett man har, men det var ikke det som var temaet her. Vi snakker om katter som driter i MIN hage, en katt jeg aldri valgte å skaffe meg selv.. Men vet du, jeg gidder ikke diskutere dette med deg. Du ønsker at jeg skal slutte å røyke "rundt deg", jeg vil at katta til nabo'n skal slutte å drite i hagen min.. Så får vi bare være enige om å være uenige. Jeg gidder ikke sitte å krangle med folk jeg ikke kjenner, og vi trenger heller ikke forsvare meningene våre ovenfor hverandre. Og hvor i alle dager skriver jeg at jeg sliter med lånet mitt? Og konge på haugen? hehe.. Jeg dævver.. jeg har en knøttliten bolig med ungene stablet i høyden og en bitteliten hageflekk som er akkurat stor nok til et lite badebasseng og ei trampoline.. Men det er mitt, og jeg er stolt av å eie egen bolig når jeg er alene med 4 barn.......hehehe.. Jeg ler meg ihjæl..... Hvis dere har brukt MANGE millioner på knøttlite hus der man må stable unger, så har man enten blitt lurt, eller overbetalt av eget tiltak. LIke dumt begge deler. å herregud, jeg bor rett utenfor Oslo, you do the math.............. Føler dette ikke lenger dreier seg om hovedinnlegget jeg svarte på, har jeg tråkket deg på tærne eller noe? Men flytt litt lenger ut på landet vel? Da slipper du både masse naboer, katteproblem og høye priser. Trives kjempegodt her jeg bor, jeg Har gode naboer, selv om kattene deres driter i hagen min. Og dette med høye priser, vel her er det du som kjører deg fast i uriktige påstander. Jeg klager ikke på boligprisene, er født og oppvokst på dette stedet og fullt klar over prisutviklingen, mente bare at når jeg først hadde punget ut flere mill for huset, så hadde det vært greit å ha litt råderett over stedet også. Men du kan argumentere deg i senk, jeg føler ikke mer behov for å forsvare verken min bosituasjon eller det faktum at nabokattene irriterer meg...
Gjest Heartbroken Skrevet 17. juni 2012 #134 Skrevet 17. juni 2012 Jeg orket ikke lese mer enn halve side 1, men jeg er enig med Heartbroken 100%!! Med fare for å bli skutt på åpen gate nå, men jeg rett og slett misliker katter, ser ikke sjarmen. Dessuten er jeg hyperallergisk mot pelsdyr. Nabokattene skraper opp bilen, driter ned plenen og blomsterbed, for ikke å snakke om sandkassa ungene leker i. Beklager at jeg støter noen nå, men jeg syns de er ekle (er forsåvidt ikke noe dyremenneske generelt, liker ikke hunder spesielt mye heller). Ikke kan jeg la vogna til vesla stå utenfor heller, for da er den garantert full av kattehår og kattePISS!! Og hvorfor kan de ikke markere rundt sin egen dør istedenfor rundt mín dør? Naboens katt skrapte t.o.m opp veggen min fordi den pleide å hoppe opp på verandaen min og klatret opp langs takrenna for å komme opp til naboen over. Og hvem ble stående å reparere og beise veggen? Ikke naboen ihvertfall!! Er helt enig i at det er noe dritt at vi som VELGER å ikke ha husdyr må slite med konsekvensene av andres dyr. Dere kan argumentere alt dere vil for at man ikke kan kontrollere hvor en katt går, at det ikke er verre enn å ha unger eller hunder osv osv. Men det er ikke det som er poenget. Poenget mitt er at det er DU som velger å ha katt, ikke jeg. Hvorfor skal JEG slite med at DIN katt driter ned hagen min osv? Hadde du likt om mine unger driter ned dín hage opptil flere ganger i uka? Neppe... (siden det dras sammenligning mellom dyr og barn, mener jeg). Og hvorfor skal jeg som har kraftig astma finne meg i at dere som røyker damper rett utenfor inngangen til butikker slik at jeg får den ekle røyken deres inne i lungene mine? Det er ikke jeg som valgte å puste inn denne røyken og få anfall! Det samme gjelder 40 år gamle berter som dynker seg i parfyme og ikler seg hullkort for å ligne en 20-åring. Folk som har dårlig kroppslukt eller kraftig svettelukt og tar offentlig transport, hvorfor skal jeg lukte på drittlukta deres da? Hvorfor skal jeg lukte gammel sprit og overvære hensynsløs oppførsel på dem som drikker seg dritings offentlig i syden? And the list goes on... Tuller du nå? Sammenligner du dette? Jeg får ikke gjort noe med hva andre gjør og ihvertfall ikke på offentlige områder, men jeg forventer faktisk å ha råderett over min egen eiendom og hage. Jeg har tross alt flere mill i gjeld på huset, så å ihvertfall kunne ha vogna på trappa, hageputene ute, ungene skal kunne gå barbeint i gresset i VåR hage uten spor etter nabokatta, syns du det er for mye å be om? Hadde naboen klaget over sigarettrøyk som kom inn hos dem om jeg røyker utenfor, så hadde jeg selvfølgelig flyttet meg. Jeg blåser fullstendig i at det er katter rundt meg så lenge de ikke driter hos meg. Skjønner du hva jeg prøver å si? Ja, og skjønner ikke hvorfor du mener at man må ta hensyn iht katter, men ikke iht røyk. Det å ha frisk luft er en menneskerett, samme med råderett over sin private eiendom. Selv om man ikke får gjort noe med hva andre gjør, bør de som forpester miljøet på en eller annen måte, ta hensyn. Men siden du røyker, men hater katter, så er det slik at du ikke forstår at man må ta hensyn i begge situasjoner? Og jeg tror katten driter i hvor mange millioner gjeld dere har på huset, sliter dere med å betale lånet så burde dere flytte i en leilighet (som antagligvis innebærer at dere slipper utekatt-problemet). Men fordi du måtte kjøpe flott hus med flott hage til mange millioner, så mener du at du er kongen på haugen, ikke vil prate med naboene om katteproblemet men sitte og sure. Javel. Hva svarer man på dette? Jeg forstår ikke hva du prøver på her.. Jeg har da aldri sagt man skal ta hensyn ift katter men ikke ift røyk? Så klart frisk luft er en rett man har, men det var ikke det som var temaet her. Vi snakker om katter som driter i MIN hage, en katt jeg aldri valgte å skaffe meg selv.. Men vet du, jeg gidder ikke diskutere dette med deg. Du ønsker at jeg skal slutte å røyke "rundt deg", jeg vil at katta til nabo'n skal slutte å drite i hagen min.. Så får vi bare være enige om å være uenige. Jeg gidder ikke sitte å krangle med folk jeg ikke kjenner, og vi trenger heller ikke forsvare meningene våre ovenfor hverandre. Og hvor i alle dager skriver jeg at jeg sliter med lånet mitt? Og konge på haugen? hehe.. Jeg dævver.. jeg har en knøttliten bolig med ungene stablet i høyden og en bitteliten hageflekk som er akkurat stor nok til et lite badebasseng og ei trampoline.. Men det er mitt, og jeg er stolt av å eie egen bolig når jeg er alene med 4 barn.......hehehe.. Jeg ler meg ihjæl..... Hvis dere har brukt MANGE millioner på knøttlite hus der man må stable unger, så har man enten blitt lurt, eller overbetalt av eget tiltak. LIke dumt begge deler. å herregud, jeg bor rett utenfor Oslo, you do the math.............. Føler dette ikke lenger dreier seg om hovedinnlegget jeg svarte på, har jeg tråkket deg på tærne eller noe? Men flytt litt lenger ut på landet vel? Da slipper du både masse naboer, katteproblem og høye priser. Jeg bor på landet, men ikke i ødemarken, så jeg har både naboer og katteplager, men høye boligpriser har jeg ikke. Har jeg mer rett til å klage, jeg da, siden jeg ikke har betalt overpris på huset mitt Det er visst noen som sliter litt med å finne fornuftige argumenter på hvorfor man kan tvinge husdyr på naboer som har tatt valg om å ikke anskaffe seg det.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #135 Skrevet 17. juni 2012 Jeg har hørt at katter ikke skiter i egen hage? Så praktisk! Hannkatter som ikke er kastrert har et stort markeringsbehov og er i hovedsak de kattene som oftest gjør fra seg andre steder enn "der den bor". Kastererte hannkatter har ikke det markeringsbehovet, det har heller ikke steriliserte hukatter. Hvis kattene i nabolaget ditt ikke er kasterert/sterilisert, så bør de bli det. Da blir de ikke en så stor "plage" for andre. Foreslår du da at jeg tar med meg kattene til dyrlegen og kastrerer de? Noe av problemet med katter er jo at mange av eierene ikke tar ansvar. Selges/gis bort sidene på Facebook svømmer jo over av kattunger gis bort annonser. SNAKKE med naboene, ikke noe som har falt deg inn kanskje? Invitere dem på kaffe, forklare problemet og komme til en felles løsning for å gjøre ulempene som knytter seg til katten minst mulig? Kommunikasjon i naboforhold er alfa og omega. Kan man ikke kommunisere men begraver seg i egen hat for katter, så blir det heller ikke bedre. Naboene dine er ikke tankelesere, de vet ikke at du har irrasjonell frykt for katter. Snakk med dem. Hvor har du fått det fra at jeg har en irrasjonell frykt for katter? Jeg LIKER ikke katter. Jeg syns ikke de er hverken pene eller koselige, men jeg er ikke redd de. Jeg vil bare ikke ha de i hagemøblene, garasjen og bedene mine. Vi har mange naboer rundt oss, og jeg har ikke sjans til å vite hvilke katt som hører til hvor. Og jeg syns ærlig talt ikke det er min jobb å gå rundt å banke på dører og be dem å kontrollere katten sin. Har dere som katteeigere/elskere ingen som helst forståelse for at det å få fremmede dyr inn i hus og hage kan være frustrerende? Mener dere helt oppriktig at katter (og bare katter, siden andre dyr har båndtvang eller må gjerdes inne), skal få gå fritt og gjøre akkurat det de ønsker? Katteeigere har altså intet ansvar for å spare naboer for unødvendig arbeid og irritasjon? I tillegg syns jeg katter er skikkelig ekle, og jeg får frysninger når jeg ser de og vil helst ikke gå ut når jeg vet at de lusker rundt i garasjer og hager! Så du er ikke redd de? Få hjelp kvinne!
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 17. juni 2012 #136 Skrevet 17. juni 2012 Jeg orket ikke lese mer enn halve side 1, men jeg er enig med Heartbroken 100%!! Med fare for å bli skutt på åpen gate nå, men jeg rett og slett misliker katter, ser ikke sjarmen. Dessuten er jeg hyperallergisk mot pelsdyr. Nabokattene skraper opp bilen, driter ned plenen og blomsterbed, for ikke å snakke om sandkassa ungene leker i. Beklager at jeg støter noen nå, men jeg syns de er ekle (er forsåvidt ikke noe dyremenneske generelt, liker ikke hunder spesielt mye heller). Ikke kan jeg la vogna til vesla stå utenfor heller, for da er den garantert full av kattehår og kattePISS!! Og hvorfor kan de ikke markere rundt sin egen dør istedenfor rundt mín dør? Naboens katt skrapte t.o.m opp veggen min fordi den pleide å hoppe opp på verandaen min og klatret opp langs takrenna for å komme opp til naboen over. Og hvem ble stående å reparere og beise veggen? Ikke naboen ihvertfall!! Er helt enig i at det er noe dritt at vi som VELGER å ikke ha husdyr må slite med konsekvensene av andres dyr. Dere kan argumentere alt dere vil for at man ikke kan kontrollere hvor en katt går, at det ikke er verre enn å ha unger eller hunder osv osv. Men det er ikke det som er poenget. Poenget mitt er at det er DU som velger å ha katt, ikke jeg. Hvorfor skal JEG slite med at DIN katt driter ned hagen min osv? Hadde du likt om mine unger driter ned dín hage opptil flere ganger i uka? Neppe... (siden det dras sammenligning mellom dyr og barn, mener jeg). Og hvorfor skal jeg som har kraftig astma finne meg i at dere som røyker damper rett utenfor inngangen til butikker slik at jeg får den ekle røyken deres inne i lungene mine? Det er ikke jeg som valgte å puste inn denne røyken og få anfall! Det samme gjelder 40 år gamle berter som dynker seg i parfyme og ikler seg hullkort for å ligne en 20-åring. Folk som har dårlig kroppslukt eller kraftig svettelukt og tar offentlig transport, hvorfor skal jeg lukte på drittlukta deres da? Hvorfor skal jeg lukte gammel sprit og overvære hensynsløs oppførsel på dem som drikker seg dritings offentlig i syden? And the list goes on... Tuller du nå? Sammenligner du dette? Jeg får ikke gjort noe med hva andre gjør og ihvertfall ikke på offentlige områder, men jeg forventer faktisk å ha råderett over min egen eiendom og hage. Jeg har tross alt flere mill i gjeld på huset, så å ihvertfall kunne ha vogna på trappa, hageputene ute, ungene skal kunne gå barbeint i gresset i VåR hage uten spor etter nabokatta, syns du det er for mye å be om? Hadde naboen klaget over sigarettrøyk som kom inn hos dem om jeg røyker utenfor, så hadde jeg selvfølgelig flyttet meg. Jeg blåser fullstendig i at det er katter rundt meg så lenge de ikke driter hos meg. Skjønner du hva jeg prøver å si? Ja, og skjønner ikke hvorfor du mener at man må ta hensyn iht katter, men ikke iht røyk. Det å ha frisk luft er en menneskerett, samme med råderett over sin private eiendom. Selv om man ikke får gjort noe med hva andre gjør, bør de som forpester miljøet på en eller annen måte, ta hensyn. Men siden du røyker, men hater katter, så er det slik at du ikke forstår at man må ta hensyn i begge situasjoner? Og jeg tror katten driter i hvor mange millioner gjeld dere har på huset, sliter dere med å betale lånet så burde dere flytte i en leilighet (som antagligvis innebærer at dere slipper utekatt-problemet). Men fordi du måtte kjøpe flott hus med flott hage til mange millioner, så mener du at du er kongen på haugen, ikke vil prate med naboene om katteproblemet men sitte og sure. Javel. Hva svarer man på dette? Jeg forstår ikke hva du prøver på her.. Jeg har da aldri sagt man skal ta hensyn ift katter men ikke ift røyk? Så klart frisk luft er en rett man har, men det var ikke det som var temaet her. Vi snakker om katter som driter i MIN hage, en katt jeg aldri valgte å skaffe meg selv.. Men vet du, jeg gidder ikke diskutere dette med deg. Du ønsker at jeg skal slutte å røyke "rundt deg", jeg vil at katta til nabo'n skal slutte å drite i hagen min.. Så får vi bare være enige om å være uenige. Jeg gidder ikke sitte å krangle med folk jeg ikke kjenner, og vi trenger heller ikke forsvare meningene våre ovenfor hverandre. Og hvor i alle dager skriver jeg at jeg sliter med lånet mitt? Og konge på haugen? hehe.. Jeg dævver.. jeg har en knøttliten bolig med ungene stablet i høyden og en bitteliten hageflekk som er akkurat stor nok til et lite badebasseng og ei trampoline.. Men det er mitt, og jeg er stolt av å eie egen bolig når jeg er alene med 4 barn.......hehehe.. Jeg ler meg ihjæl..... Hvis dere har brukt MANGE millioner på knøttlite hus der man må stable unger, så har man enten blitt lurt, eller overbetalt av eget tiltak. LIke dumt begge deler. å herregud, jeg bor rett utenfor Oslo, you do the math.............. Føler dette ikke lenger dreier seg om hovedinnlegget jeg svarte på, har jeg tråkket deg på tærne eller noe? Men flytt litt lenger ut på landet vel? Da slipper du både masse naboer, katteproblem og høye priser. Jeg bor på landet, men ikke i ødemarken, så jeg har både naboer og katteplager, men høye boligpriser har jeg ikke. Har jeg mer rett til å klage, jeg da, siden jeg ikke har betalt overpris på huset mitt Det er visst noen som sliter litt med å finne fornuftige argumenter på hvorfor man kan tvinge husdyr på naboer som har tatt valg om å ikke anskaffe seg det. hehe... Ja, men ikke glem at siden jeg velger å bo her hvor jeg har levd i 33 år selv om det er høye boligpriser, hvor barna og jeg har all familie og venner i nærområdet, jobb og barnehage i nærheten, så kan jeg ikke klage over katteproblemer. Jeg kunne jo bare røsket opp mine og barnas røtter for å slippe et par helvetes katter
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 17. juni 2012 #137 Skrevet 17. juni 2012 Katten Kasper formulerer nå et skarpt brev til deg. Pass opp!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. juni 2012 #138 Skrevet 17. juni 2012 Jeg orket ikke lese mer enn halve side 1, men jeg er enig med Heartbroken 100%!! Med fare for å bli skutt på åpen gate nå, men jeg rett og slett misliker katter, ser ikke sjarmen. Dessuten er jeg hyperallergisk mot pelsdyr. Nabokattene skraper opp bilen, driter ned plenen og blomsterbed, for ikke å snakke om sandkassa ungene leker i. Beklager at jeg støter noen nå, men jeg syns de er ekle (er forsåvidt ikke noe dyremenneske generelt, liker ikke hunder spesielt mye heller). Ikke kan jeg la vogna til vesla stå utenfor heller, for da er den garantert full av kattehår og kattePISS!! Og hvorfor kan de ikke markere rundt sin egen dør istedenfor rundt mín dør? Naboens katt skrapte t.o.m opp veggen min fordi den pleide å hoppe opp på verandaen min og klatret opp langs takrenna for å komme opp til naboen over. Og hvem ble stående å reparere og beise veggen? Ikke naboen ihvertfall!! Er helt enig i at det er noe dritt at vi som VELGER å ikke ha husdyr må slite med konsekvensene av andres dyr. Dere kan argumentere alt dere vil for at man ikke kan kontrollere hvor en katt går, at det ikke er verre enn å ha unger eller hunder osv osv. Men det er ikke det som er poenget. Poenget mitt er at det er DU som velger å ha katt, ikke jeg. Hvorfor skal JEG slite med at DIN katt driter ned hagen min osv? Hadde du likt om mine unger driter ned dín hage opptil flere ganger i uka? Neppe... (siden det dras sammenligning mellom dyr og barn, mener jeg). Og hvorfor skal jeg som har kraftig astma finne meg i at dere som røyker damper rett utenfor inngangen til butikker slik at jeg får den ekle røyken deres inne i lungene mine? Det er ikke jeg som valgte å puste inn denne røyken og få anfall! Det samme gjelder 40 år gamle berter som dynker seg i parfyme og ikler seg hullkort for å ligne en 20-åring. Folk som har dårlig kroppslukt eller kraftig svettelukt og tar offentlig transport, hvorfor skal jeg lukte på drittlukta deres da? Hvorfor skal jeg lukte gammel sprit og overvære hensynsløs oppførsel på dem som drikker seg dritings offentlig i syden? And the list goes on... Forskjellen her er enkel, det du snakker om er ofentlige steder, her er det snakk om privat hjem.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #139 Skrevet 17. juni 2012 Hva med fugler som bæsjer på bilene/terrassen osv? Hva med kråkene som graver ut all søpla hvis du har satt ut en pose på trappen? Hva med biler som bråker om natten? Eller hunder som bjeffer hele dagen? Tror man kan finne mye å klage over om du virkelig vil. Katter er frie dyr som man ikke setter bleier på, eller går i bånd med, derfor må du leve med litt ugang i ny og ne. sikkert ikke alle som syntes barna dine er like søte når de står og hyler og griner ute en søndag heller, men noe må man bare leve med. Har du ikke verre ting å irritere deg over er du heldig HI!
Gjest meg mamma? Skrevet 17. juni 2012 #140 Skrevet 17. juni 2012 jeg er så enig med trådstarter! jeg er veldig glad i dyr, og har hund, og har hatt hest tidligere, og er generelt sett glad i alle dyr, også katter. MEN katter som pisser og driter i hagen min, legger seg i hagemøblene, tråkker på bilen, skraper ogg busker/vegger/hagemøbler osv, det tåler jeg IKKE! jeg er an av de som med meget god samvittighet retter hageslangen mot nabokatten om den kommer inn på eiendommen, som gladelig lar bikkja si fra at dette er dens eiendom, og gjerne også lar bikkja jage katten ut av hagen (men ikke lenger), og hadde jeg fått tak i kattekreket i det den lå i mine hagemøbler, så hadde den katten fått seg en real flytur! naboen må gjerne ha katt, men da får den la være å plage meg! Dyreplager Ikke fortell meg at hunden din aldri bjeffer. Tok du vekk hestebæsjen når du var ute med hesten din der andre folk ferdes? min hund er trent til ikke å bjeffe, og nei, den gjør det faktisk ikke, med unntak av når den jakter, noe jeg syns er helt ok, da det skjer så sjelden, at det ikke plager noen. Hunden min bades med jevne mellomrom, og den befinner seg nå vikrelig bare i MIN leilighet - med andre ord plages ingen av den evt. lukten andre enn meg og min familie. og ja ansvarlige hesteeriere hopper av hesten, og sparker hestebæsjen ut i grøfta, slik at det ikke ligger midt i veien, og slikl at færest mulig skal risikere å tråkke i det. og siden når ville det å hive katten ut av mine hagemøbler skadet den...? katter lander på beina, og med mindre man bor høyt opp (og da ville jo ikke katten kommet opp på verandaen min) så er ikke dette skadelig for katten utover at den får seg en ubehagelig opplevelse. Det var du som skrev at du hadde gitt katten en real flyvetur, og det er dyremishandling
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #141 Skrevet 17. juni 2012 Og jeg som så lenge hadde sansen for heartbroken... Akk ja sånn kan det gå. Håper du ikke overfører dine motbydelige og egoistiske holdninger til ungene dine.
Gjest Heartbroken Skrevet 17. juni 2012 #142 Skrevet 17. juni 2012 Hva med fugler som bæsjer på bilene/terrassen osv? Hva med kråkene som graver ut all søpla hvis du har satt ut en pose på trappen? Hva med biler som bråker om natten? Eller hunder som bjeffer hele dagen? Tror man kan finne mye å klage over om du virkelig vil. Katter er frie dyr som man ikke setter bleier på, eller går i bånd med, derfor må du leve med litt ugang i ny og ne. sikkert ikke alle som syntes barna dine er like søteNRKr de står og hyler og griner ute en søndag heller, men noe må man bare leve med. Har du ikke verre ting å irritere deg over er du heldig HI! Jeg har faktisk mye alvorligere ting å bekymre meg for, men likevel syns jeg ikke det er greit at andre mennesker mener at jeg skal godta at deres dyr kan ta seg til rette på min eiendom. Fugler som skiter på vinduet og hjort som spiser opp blomstene mine lever fritt i naturen, det er ingen som har anskaffet seg de uten å ta skikkelig vare på de.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #143 Skrevet 17. juni 2012 Hva med fugler som bæsjer på bilene/terrassen osv? Hva med kråkene som graver ut all søpla hvis du har satt ut en pose på trappen? Hva med biler som bråker om natten? Eller hunder som bjeffer hele dagen? Tror man kan finne mye å klage over om du virkelig vil. Katter er frie dyr som man ikke setter bleier på, eller går i bånd med, derfor må du leve med litt ugang i ny og ne. sikkert ikke alle som syntes barna dine er like søteNRKr de står og hyler og griner ute en søndag heller, men noe må man bare leve med. Har du ikke verre ting å irritere deg over er du heldig HI! Jeg har faktisk mye alvorligere ting å bekymre meg for, men likevel syns jeg ikke det er greit at andre mennesker mener at jeg skal godta at deres dyr kan ta seg til rette på min eiendom. Fugler som skiter på vinduet og hjort som spiser opp blomstene mine lever fritt i naturen, det er ingen som har anskaffet seg de uten å ta skikkelig vare på de. Mener du i fullt alvor at katteeigere skal ha kattene inne eller i bånd, for at det skal kvalifisere som godt kattehold? Dersom katteeigere ikke gjør dette, så tar de ikke vare på katten sin? Du argumenterer utifra egne interesser, å få slippe å ha katter på eiendommen din fordi du synes de er ekle, og har frekkhet nok til å begrunne det med at katteeigerne ikke tar vare på dyret sitt. Hva foreslår du, rent konkret? At alle katter skal gå i bånd eller være inne, eller at kattehold skal forbys og avskaffes?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #144 Skrevet 17. juni 2012 Du må jo være helt lost heartbroken! Trodde du hadde mer vet enn det du åpenbart har! Har naboen din godkjent at du skal ha barn da? som skriker og bråker ute? Som står midt i veien og tegner med kritt o.l. ? Noe må man faktisk godta! Har du ikke mer problermer enn dette er du heldig. uff
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #145 Skrevet 17. juni 2012 Tror det her går litt på vilje til å minimere problemet sammen med ønsket om å provosere også, jeg, Heartbroken.... Foreslår at du og dine meningsfeller danner en forening for kattens utryddelse slik at dere blir kvitt problemet. Kattens natur er å bevege seg litt rundt, skal man bli kvitt det må man utrydde katter generelt. Man kan selvfølgelig gjøre ting du her har fått tips om som vil minimere problemet og du kan også gjøre ting i nærmiljøet som å oppfordre til sterilisering av katter, høre med naboforening osv hvem som eier de mest plagsomme kattene - men dette er du ikke interessert i. Må si det er meget lite handlingskrafting av deg å ikke reagere når du sitter i vinduet og ser på at katten driter i blomsterbedet ditt - hadde du orket å åpne vinduet og bråke hadde du sluppen akkurat den driten i hvert fall... Nei, gå for foreningen for kattens utryddelse, du, der kan du bruke energien din konstruktivt
fått nr 2 <3 Skrevet 17. juni 2012 #146 Skrevet 17. juni 2012 Jeg er HELT enig med HI her. Jeg elsker katter, og andre dyr. Hadde katter før jeg fikk barn (men vi bodde på landet så den drev ikke å dreit hos nabon for å si det sånn). Men nå kan vi ikke ha katter desverre å der vi bor nå, der driter de OVER ALT! Er skikkelig plagsomt Kan ikke ha dører oppe for da kommer de inn å da blir poden min syk, han tåler ikke katter. Så ja, helt enig med HI. Det burde vært en regel eller ti for katteeiere som bor i boligfelt så de ikke kan gå rundt å drite her å der, ødlegge blomsterbedd, gå inn i hus ++.
Katteskinnet Skrevet 17. juni 2012 #147 Skrevet 17. juni 2012 Men herregud. Om dere som ikke fordrar katter bare bruker de små grå, så kan dere enkelt bruke noen knep som holder kattefaen borte. Je kan ikke fordra de ekle hårkladdene selv. Vann med sitronsyre i, sprut på dem hver gang de er i nærheten. Katt vekk middel fungerer litt. kast digre bøtter med vann på dem, og skrik og fekt med armer å bein. plant kattemynte i katteeiers eiendom.. hehe så kan kattene sverme i dems hage.. Her vi bor er det kjent for å være sykt mye katter. Og jeg ville aldri gjort det, men noen ganger fantaserer jeg om å kvitte meg med dyra på egenhånd. Spesiellt da dem pisser ned tingene til jentungen på vår veranda, og bruker DøRMATTA som do. Faktisk, jeg hadde nok tuppa katta til månen hadde jeg tatt den på fersken. Så finne rjeg det helt fatastisk morsomt når noen skal fortelle meg at de motbydelige hårballene er like mye verdt som mennesker.. alvorlig talt. hehe Visste du at sitron er GIFTIG for katter? Si meg, er du ikke riktig bevart? Hvor i all verden har du det fra? Dummeste jeg har hørt i mitt liv. De anbefaler faktisk å smøre inn pelsen med sitron som et naturlig flått middel. Idiot! http://www.aspca.org/Pet-care/poison-control/Plants/lemon.aspx Istedenfor å være frekk kan du jo heller bruke tiden din på å lære noe nytt. Sitron er giftig for katter.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #148 Skrevet 17. juni 2012 Og jeg som så lenge hadde sansen for heartbroken... Akk ja sånn kan det gå. Håper du ikke overfører dine motbydelige og egoistiske holdninger til ungene dine. Signerer denne. Skuffende.
Gjest Heartbroken Skrevet 17. juni 2012 #149 Skrevet 17. juni 2012 Hehe, dette har vært skikkelig gøy dere har gjort en sur og kjedelig dag ganske underholdene. Jeg innrømmer at jeg har gått inn for å provosere i stor stil så selv om essensen er oppriktig ment, at katter som driter i bedene mine er irriterende, så har jeg ingen store problemer med katter så lenge jeg slipper å holde de;) Men jeg må si at jeg er imponert over engasjementet, jeg tror ikke dere hadde blitt mer opprørt om noen klagde på barna deres
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #150 Skrevet 17. juni 2012 Jeg kjenner jeg blir kvalm av slike mennesker som deg heartbroken. det værste er at jeg tror ikke du gikk inn for å provosere, men at du faktisk er så arrogant og ekkel som du fremstiller deg som! lavmål!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå