Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #176 Skrevet 18. juni 2012 Du virker helt patetisk som bruker sp mye energi på dette! Nei du kan ikke kontrollere katter! Eller duer. Eller rev. Eller elg. De går stort sett der de ønsker og har lov til å gjøre det. DU må sikre din eiendom for å slippe dette. DU må puste dypt å finne noe saklig å irritere deg over. Klarer du ikke å forholde deg til denne problemstillingen får du begynne å jobbe politisk for å endre lovverket. Slik det er idag må du avfinne deg med realitetene. Pussig å sette husdyret ditt på linje med villdyr og samtidig insistere på at andre må tolerere den i sin hage, på sin trapp og i sine blomsterbed bare fordi du velger å ha den løs. I så fall er det like naturlig for min vorsteher å jage og drepe katt, det er bare i dens natur, mendet er vel greit og trenger ikke kontrolleres? 1. Jeg har ikke katt 2. Det hender hunder tar katter. 3. Det er andre regler for hundehold, dette pga sikkerhet bla. Meget lite reflektert innlegg fra deg.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 18. juni 2012 #177 Skrevet 18. juni 2012 Katter er katter - sære er de. Mennesker er mennesker - jaggu sære de og! V et ikke hvem som er verst jeg? Jeg har en god anelse, fra mitt syn iallefall. Og nei, ingen personangrep - kun mitt syn på mennesket som tar seg til rette og skal hevde sitt herredømme på bekostning av alle andre dyr og raser. FORSTåELIG at du ikke vil ha en annens katt luskende omkring - men sånn er livet og sånn verden. Da får du innfinne deg med det og heller skremme bort katta når den kommer neste gang. Du trenger for guds skyld ikke å bruke luftgevær eller kverkemiddel - men en forsiktig stråle med vann eller et hard tramp i bakken/vinduet vil nok få den unna gården. Har selv hatt andre katter på min eiendom - og er de plagsomme (forsyner seg av mat - tar seg til rette i garasje ++) får jeg de vekk. Men, bruker huet - på vinteren er det annerledes enn sommeren igjen. Smil, og vær glad - det er da iallefall en KATT og ikke noe verre dyr som kunne skadet deg eller barna dine!!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #178 Skrevet 18. juni 2012 Du virker helt patetisk som bruker sp mye energi på dette! Nei du kan ikke kontrollere katter! Eller duer. Eller rev. Eller elg. De går stort sett der de ønsker og har lov til å gjøre det. DU må sikre din eiendom for å slippe dette. DU må puste dypt å finne noe saklig å irritere deg over. Klarer du ikke å forholde deg til denne problemstillingen får du begynne å jobbe politisk for å endre lovverket. Slik det er idag må du avfinne deg med realitetene. Pussig å sette husdyret ditt på linje med villdyr og samtidig insistere på at andre må tolerere den i sin hage, på sin trapp og i sine blomsterbed bare fordi du velger å ha den løs. I så fall er det like naturlig for min vorsteher å jage og drepe katt, det er bare i dens natur, mendet er vel greit og trenger ikke kontrolleres? Nei, hvis du slipper bikkja på naboens katt og den blir drept, så kommer politiet og tar bikkja di til veterinær for avliving. Ungene blir sikkert glad for å miste bisken sin fordi mora er så tett i pappen at hun slipper hunden på nabokatta. Med den følge at begge dyrene dauer.
Gjest sug lut Skrevet 18. juni 2012 #179 Skrevet 18. juni 2012 (endret) Du virker helt patetisk som bruker sp mye energi på dette! Nei du kan ikke kontrollere katter! Eller duer. Eller rev. Eller elg. De går stort sett der de ønsker og har lov til å gjøre det. DU må sikre din eiendom for å slippe dette. DU må puste dypt å finne noe saklig å irritere deg over. Klarer du ikke å forholde deg til denne problemstillingen får du begynne å jobbe politisk for å endre lovverket. Slik det er idag må du avfinne deg med realitetene. Pussig å sette husdyret ditt på linje med villdyr og samtidig insistere på at andre må tolerere den i sin hage, på sin trapp og i sine blomsterbed bare fordi du velger å ha den løs. I så fall er det like naturlig for min vorsteher å jage og drepe katt, det er bare i dens natur, mendet er vel greit og trenger ikke kontrolleres? Nei, hvis du slipper bikkja på naboens katt og den blir drept, så kommer politiet og tar bikkja di til veterinær for avliving. Ungene blir sikkert glad for å miste bisken sin fordi mora er så tett i pappen at hun slipper hunden på nabokatta. Med den følge at begge dyrene dauer. Næsj da, det går fort og greit og deretter går liket i søpla. Min hage, min hund. Din katt, ditt problem. Når skal katte-fantastene slutte å egoføle og begynne å handle det aller minste samfunnsbevisst? Du bor ikke i et vakum og det er plenty av regler - skrevne og uskrevne - som styrer en noenlunde knirkefri sameksistens. En av disse er at du prøver å skåne naboene for irritasjon - en annen er råderette over egen eiendom. Endret 18. juni 2012 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #180 Skrevet 18. juni 2012 Du virker helt patetisk som bruker sp mye energi på dette! Nei du kan ikke kontrollere katter! Eller duer. Eller rev. Eller elg. De går stort sett der de ønsker og har lov til å gjøre det. DU må sikre din eiendom for å slippe dette. DU må puste dypt å finne noe saklig å irritere deg over. Klarer du ikke å forholde deg til denne problemstillingen får du begynne å jobbe politisk for å endre lovverket. Slik det er idag må du avfinne deg med realitetene. Pussig å sette husdyret ditt på linje med villdyr og samtidig insistere på at andre må tolerere den i sin hage, på sin trapp og i sine blomsterbed bare fordi du velger å ha den løs. I så fall er det like naturlig for min vorsteher å jage og drepe katt, det er bare i dens natur, mendet er vel greit og trenger ikke kontrolleres? Nei, hvis du slipper bikkja på naboens katt og den blir drept, så kommer politiet og tar bikkja di til veterinær for avliving. Ungene blir sikkert glad for å miste bisken sin fordi mora er så tett i pappen at hun slipper hunden på nabokatta. Med den følge at begge dyrene dauer. Næsj da, det går fort og greit og deretter går liket i søpla. Min hage, min hund. Din katt, ditt problem. Nå skal katte-fantastene slutte å egoføle og begynne å handle det aller minste samfunnsbevisst? Du bor ikke i et vakum og det er plenty av regler - skrevne og uskrevne - som styrer en noenlunde knirkefri sameksistens. En av disse er at du prøver å skåne naboene for irritasjon - en annen er råderette over egen eiendom. Det er fortsatt like ulovlig å drepe et dyr i Norge, annet enn i forbindelse med lovlig jakt. At du lever etter egne lover og regler betyr ikke at kjøteren din kan bli avlivet hvis den dreper naboens katt og folk finner ut av det. Hvis liket ligger i ditt søppel, er det ikke akkurat vanskelig å bevise hvem som har skylda. Og nei, jeg har ikke katt selv.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 18. juni 2012 #181 Skrevet 18. juni 2012 Så om noen hund går fredlig i dems hage, innenfor eget teretorium, og naboens katt kommer inn på tomta, hundens eier følger med på en unge som har slått seg, og hunden dreper katten, så skal hunden måtte bøte med livet, fordi den verner eget teretorium? Og hva i huleste er poenget med å likestille katter med villdyr?! Det stemmer ikke over ens, katter er husdyr her i Norge, IKKE villdyr, det er blitt en del villkatter pga uansvarlige eiere, that's it. Ikke kom her å samenlign en katt og en elg eller ande villdyr, den blir for dum...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #182 Skrevet 18. juni 2012 Så om noen hund går fredlig i dems hage, innenfor eget teretorium, og naboens katt kommer inn på tomta, hundens eier følger med på en unge som har slått seg, og hunden dreper katten, så skal hunden måtte bøte med livet, fordi den verner eget teretorium? Og hva i huleste er poenget med å likestille katter med villdyr?! Det stemmer ikke over ens, katter er husdyr her i Norge, IKKE villdyr, det er blitt en del villkatter pga uansvarlige eiere, that's it. Ikke kom her å samenlign en katt og en elg eller ande villdyr, den blir for dum... Jeg siktet til dem som bevisst slapp bikkja for å skade katten. Altså, pusset bikkja på katten. Ikke en hund som får øye på katten på eget initiativ.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 18. juni 2012 #183 Skrevet 18. juni 2012 Så om noen hund går fredlig i dems hage, innenfor eget teretorium, og naboens katt kommer inn på tomta, hundens eier følger med på en unge som har slått seg, og hunden dreper katten, så skal hunden måtte bøte med livet, fordi den verner eget teretorium? Og hva i huleste er poenget med å likestille katter med villdyr?! Det stemmer ikke over ens, katter er husdyr her i Norge, IKKE villdyr, det er blitt en del villkatter pga uansvarlige eiere, that's it. Ikke kom her å samenlign en katt og en elg eller ande villdyr, den blir for dum... Jeg siktet til dem som bevisst slapp bikkja for å skade katten. Altså, pusset bikkja på katten. Ikke en hund som får øye på katten på eget initiativ. Da er vi enige Jeg har ikke noe til overs for de som forsøker å skade/drepe dyr, og det er jo det man gjør når man pusser hunden på katten.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #184 Skrevet 18. juni 2012 Så om noen hund går fredlig i dems hage, innenfor eget teretorium, og naboens katt kommer inn på tomta, hundens eier følger med på en unge som har slått seg, og hunden dreper katten, så skal hunden måtte bøte med livet, fordi den verner eget teretorium? Og hva i huleste er poenget med å likestille katter med villdyr?! Det stemmer ikke over ens, katter er husdyr her i Norge, IKKE villdyr, det er blitt en del villkatter pga uansvarlige eiere, that's it. Ikke kom her å samenlign en katt og en elg eller ande villdyr, den blir for dum... Jeg siktet til dem som bevisst slapp bikkja for å skade katten. Altså, pusset bikkja på katten. Ikke en hund som får øye på katten på eget initiativ. Da er vi enige Jeg har ikke noe til overs for de som forsøker å skade/drepe dyr, og det er jo det man gjør når man pusser hunden på katten. Det man ikke tenker når man lærer et dyr å være aggressivt mot andre dyr, er at det svært lett kan snu seg over på mennesker en vakker dag.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #185 Skrevet 18. juni 2012 Heartbroken. Du er jo en idiot. Du er en større plage for samfunnet enn det den stakkars katten er for nabolaget.
Gjest Siklerotte Skrevet 18. juni 2012 #186 Skrevet 18. juni 2012 Jeg synes katter er forferdelige dyr, og vil ikke ha noe med dem å gjøre. Synes ikke det er koselig om de lusker rundt, tar seg en tur inn i huset mitt (eller i nærheten av der jeg bor), og langt mindre liker jeg hvis de forpester området jeg bor i. Jeg ville vel å merke aldri ha sparket en katt, eller noe lignende, men jeg ser helst at de ikke eksisterer rundt meg, og hvis de skal gjøre det, vil jeg ikke ha noe med dem å gjøre. Dermed er det frusterende når folk anskaffer seg dyr, og ikke har kontroll på dem. Det er ikke riktig at andres katter skal være til plage fra naboer, kun fordi eierne (og andre katteelskere) argumenterer med at katter er ville dyr, som lever sitt eget liv, og at man må tåle såpass når man har valgt å bosette seg et sted det faktisk også bor andre mennesker. Bare tull - er det så flott å ha katt (som jeg ikke kan skjønne), så bør det være så flott at man også klarer å ta ansvar for skapningen
Gjest meg mamma? Skrevet 18. juni 2012 #187 Skrevet 18. juni 2012 Du virker helt patetisk som bruker sp mye energi på dette! Nei du kan ikke kontrollere katter! Eller duer. Eller rev. Eller elg. De går stort sett der de ønsker og har lov til å gjøre det. DU må sikre din eiendom for å slippe dette. DU må puste dypt å finne noe saklig å irritere deg over. Klarer du ikke å forholde deg til denne problemstillingen får du begynne å jobbe politisk for å endre lovverket. Slik det er idag må du avfinne deg med realitetene. Pussig å sette husdyret ditt på linje med villdyr og samtidig insistere på at andre må tolerere den i sin hage, på sin trapp og i sine blomsterbed bare fordi du velger å ha den løs. I så fall er det like naturlig for min vorsteher å jage og drepe katt, det er bare i dens natur, mendet er vel greit og trenger ikke kontrolleres? Nei, hvis du slipper bikkja på naboens katt og den blir drept, så kommer politiet og tar bikkja di til veterinær for avliving. Ungene blir sikkert glad for å miste bisken sin fordi mora er så tett i pappen at hun slipper hunden på nabokatta. Med den følge at begge dyrene dauer. Næsj da, det går fort og greit og deretter går liket i søpla. Min hage, min hund. Din katt, ditt problem. Når skal katte-fantastene slutte å egoføle og begynne å handle det aller minste samfunnsbevisst? Du bor ikke i et vakum og det er plenty av regler - skrevne og uskrevne - som styrer en noenlunde knirkefri sameksistens. En av disse er at du prøver å skåne naboene for irritasjon - en annen er råderette over egen eiendom. Nå er du rett og slett bare kvalm
Lotta27 Skrevet 18. juni 2012 #188 Skrevet 18. juni 2012 Jeg er så lei av at naboene har bestemt at vi (altså hele nabolaget) skal ha katt! Nå har jeg sittet i vinduet og observert dyret, og jeg kjenner at jeg koker litt! Først hoppet den opp på vår helt nye bil, valset litt rundt på panseret før den spaserte over hele bilen og hoppet elegant ned og tok seg en slurk av en vannpytt. Så gikk den til mitt nyplanta blomsterbed der den storkoste seg med å legge igjen noen saftige bæsjer før den sparka de skikkelig utover. Kan noen fortelle meg hvorfor det er ok å bestemme at når de ønsker seg dyr, så er det en selvfølge at alle naboene rundt også må ta konsekvensene? I tillegg syns jeg katter er skikkelig ekle, og jeg får frysninger når jeg ser de og vil helst ikke gå ut når jeg vet at de lusker rundt i garasjer og hager! Jeg vil ha hagen, bilen, hagemøbler og blomsterbed i fred!! Det nederste avsnittet ditt gav meg frysninger. Du fremstår som en egoistisk, fæl og mindre smart person. Sånne som deg bør kanskje vurdere å bosette seg langt ute i ødemarka, slik at andre slipper å ha deg som nabo?
Gjest meg mamma? Skrevet 18. juni 2012 #189 Skrevet 18. juni 2012 Jeg er så lei av at naboene har bestemt at vi (altså hele nabolaget) skal ha katt! Nå har jeg sittet i vinduet og observert dyret, og jeg kjenner at jeg koker litt! Først hoppet den opp på vår helt nye bil, valset litt rundt på panseret før den spaserte over hele bilen og hoppet elegant ned og tok seg en slurk av en vannpytt. Så gikk den til mitt nyplanta blomsterbed der den storkoste seg med å legge igjen noen saftige bæsjer før den sparka de skikkelig utover. Kan noen fortelle meg hvorfor det er ok å bestemme at når de ønsker seg dyr, så er det en selvfølge at alle naboene rundt også må ta konsekvensene? I tillegg syns jeg katter er skikkelig ekle, og jeg får frysninger når jeg ser de og vil helst ikke gå ut når jeg vet at de lusker rundt i garasjer og hager! Jeg vil ha hagen, bilen, hagemøbler og blomsterbed i fred!! Det nederste avsnittet ditt gav meg frysninger. Du fremstår som en egoistisk, fæl og mindre smart person. Sånne som deg bør kanskje vurdere å bosette seg langt ute i ødemarka, slik at andre slipper å ha deg som nabo? Hun kan ta med seg sug lut og, like ille begge to
Lotta27 Skrevet 18. juni 2012 #190 Skrevet 18. juni 2012 Jeg synes katter er forferdelige dyr, og vil ikke ha noe med dem å gjøre. Synes ikke det er koselig om de lusker rundt, tar seg en tur inn i huset mitt (eller i nærheten av der jeg bor), og langt mindre liker jeg hvis de forpester området jeg bor i. Jeg ville vel å merke aldri ha sparket en katt, eller noe lignende, men jeg ser helst at de ikke eksisterer rundt meg, og hvis de skal gjøre det, vil jeg ikke ha noe med dem å gjøre. Dermed er det frusterende når folk anskaffer seg dyr, og ikke har kontroll på dem. Det er ikke riktig at andres katter skal være til plage fra naboer, kun fordi eierne (og andre katteelskere) argumenterer med at katter er ville dyr, som lever sitt eget liv, og at man må tåle såpass når man har valgt å bosette seg et sted det faktisk også bor andre mennesker. Bare tull - er det så flott å ha katt (som jeg ikke kan skjønne), så bør det være så flott at man også klarer å ta ansvar for skapningen Jeg er helt sikker på at alle katter på kloden helst skulle sett at du ikke eksisterte heller. Du glitrer med din kunnskap om dyr.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #191 Skrevet 18. juni 2012 Det koker ned til råderett over egen eiendom. Kommer katten din inn til meg er det ditt problem hva som skjer med den. Er den hos deg er den ditt kjæledyr og jeg bryr meg filla. Nei, slik er det nok ikke. En katt er sin eiers eiendom, akkurat som en fotball, bil eller stereoanlegg er det. Skader du den, skader du en annen persons eiendom, og kan bli erstatningsansvarlig (det du tror er en huskatt, kan godt være en dyr rasekatt for alt du vet). Du riper ikke opp lakken til naboens bil hvis den står parkert på din parkeringsplass, gjør du vel? Det er heller ikke greit å herpe naboens spade, selv om den skulle ligge i din hage. Dessuten er det brudd på dyrevelferdsloven hvis du skader en katt med vilje. Du kan bli anmeldt. Anbefaler deg å ta en titt her: http://www.lovdata.no/all/hl-20090619-097.html Husker ikke helt om du var den som skrev om kasting av vedkubber, pusse hunden på katter etc - men ender man opp med å treffe og skade katten med vedkubben, eller hunden skader katten, da er det ulovlig. Og du kan risikere både anmeldelse og at kattens eier krever hunden din avlivet. Jammen glad mine katter er kun innendørs, og slipper å bli utsatt for folk som endel av dere som skriver i denne tråden! Fysj! Dere er vel helt musestille selv, inkludert barna deres! Har man naboer, må man regne med at de lager lyd, har biler, har fester, har kjæledyr etc, selvsagt innenfor rimelighetens grenser. Hvis man ikke kan godta dette, må man bo et sted helt uten naboer - men på landet er det vel gjerne flere ville dyr som fugler, mus og annet som sikkert driter like mye som kattene. Av og til må man ta et par dype åndedrag og tenke litt over hva man skal bruke energien på. Er det virkelig verdt det å ødelegge dagen din fordi en katt går over plena di?
Gjest Heartbroken Skrevet 18. juni 2012 #192 Skrevet 18. juni 2012 Jeg er så lei av at naboene har bestemt at vi (altså hele nabolaget) skal ha katt! Nå har jeg sittet i vinduet og observert dyret, og jeg kjenner at jeg koker litt! Først hoppet den opp på vår helt nye bil, valset litt rundt på panseret før den spaserte over hele bilen og hoppet elegant ned og tok seg en slurk av en vannpytt. Så gikk den til mitt nyplanta blomsterbed der den storkoste seg med å legge igjen noen saftige bæsjer før den sparka de skikkelig utover. Kan noen fortelle meg hvorfor det er ok å bestemme at når de ønsker seg dyr, så er det en selvfølge at alle naboene rundt også må ta konsekvensene? I tillegg syns jeg katter er skikkelig ekle, og jeg får frysninger når jeg ser de og vil helst ikke gå ut når jeg vet at de lusker rundt i garasjer og hager! Jeg vil ha hagen, bilen, hagemøbler og blomsterbed i fred!! Det nederste avsnittet ditt gav meg frysninger. Du fremstår som en egoistisk, fæl og mindre smart person. Sånne som deg bør kanskje vurdere å bosette seg langt ute i ødemarka, slik at andre slipper å ha deg som nabo? Kan du forklare meg på en ordentlig måte hvorfor det at jeg ikke liker katter gjør meg til en egoistisk, fæl og mindre smart person? Jeg er ALDRI slem mot noen dyr, har aldri noen gang gjort et levende vesen vondt. Jeg klarer ikke å se sjarmen med f.eks katter og jeg ønsker ikke å ha de i garasjen og terrassen min, og jeg har tatt ansvar for meningene mine ved å ikke anskaffe meg katt. Jeg respekterer de som velger og føler annerledes, så hvorfor kan ikke min mening respekteres? Hvorfor gjør dette meg til en så grusom person?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #193 Skrevet 18. juni 2012 Så om noen hund går fredlig i dems hage, innenfor eget teretorium, og naboens katt kommer inn på tomta, hundens eier følger med på en unge som har slått seg, og hunden dreper katten, så skal hunden måtte bøte med livet, fordi den verner eget teretorium? En hundeeier skal uansett alltid ha kontroll over hunden sin. Punktum. Den skal ikke ha *mulighet* til å ta livet av naboens katter, eller angripe nabobarna for den del, og å hindre det er hundeeiers ansvar. Om sommeren er det båndtvang, og resten av året skal også eier ha kontroll over hunden sin, selv om den måtte gå løs.
Lotta27 Skrevet 18. juni 2012 #194 Skrevet 18. juni 2012 (endret) Jeg er så lei av at naboene har bestemt at vi (altså hele nabolaget) skal ha katt! Nå har jeg sittet i vinduet og observert dyret, og jeg kjenner at jeg koker litt! Først hoppet den opp på vår helt nye bil, valset litt rundt på panseret før den spaserte over hele bilen og hoppet elegant ned og tok seg en slurk av en vannpytt. Så gikk den til mitt nyplanta blomsterbed der den storkoste seg med å legge igjen noen saftige bæsjer før den sparka de skikkelig utover. Kan noen fortelle meg hvorfor det er ok å bestemme at når de ønsker seg dyr, så er det en selvfølge at alle naboene rundt også må ta konsekvensene? I tillegg syns jeg katter er skikkelig ekle, og jeg får frysninger når jeg ser de og vil helst ikke gå ut når jeg vet at de lusker rundt i garasjer og hager! Jeg vil ha hagen, bilen, hagemøbler og blomsterbed i fred!! Det nederste avsnittet ditt gav meg frysninger. Du fremstår som en egoistisk, fæl og mindre smart person. Sånne som deg bør kanskje vurdere å bosette seg langt ute i ødemarka, slik at andre slipper å ha deg som nabo? Kan du forklare meg på en ordentlig måte hvorfor det at jeg ikke liker katter gjør meg til en egoistisk, fæl og mindre smart person? Jeg er ALDRI slem mot noen dyr, har aldri noen gang gjort et levende vesen vondt. Jeg klarer ikke å se sjarmen med f.eks katter og jeg ønsker ikke å ha de i garasjen og terrassen min, og jeg har tatt ansvar for meningene mine ved å ikke anskaffe meg katt. Jeg respekterer de som velger og føler annerledes, så hvorfor kan ikke min mening respekteres? Hvorfor gjør dette meg til en så grusom person? Du kan gjøre noe så enkelt som å lese igjennom dine egne innlegg i denne tråden, så vil du raskt se at du ikke akkurat er en gave til universet. Måten du skriver om andre levende individer på er skikkelig lavmål. Stakkars barna dine som har en slik mor. Jeg hadde egentlig et godt inntrykk av deg, tenk,-så feil kan man ta. Endret 18. juni 2012 av Lotta23
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #195 Skrevet 18. juni 2012 ]Næsj da, det går fort og greit og deretter går liket i søpla. Min hage, min hund. Din katt, ditt problem. Når skal katte-fantastene slutte å egoføle og begynne å handle det aller minste samfunnsbevisst? Du bor ikke i et vakum og det er plenty av regler - skrevne og uskrevne - som styrer en noenlunde knirkefri sameksistens. En av disse er at du prøver å skåne naboene for irritasjon - en annen er råderette over egen eiendom. Dette blir bare for dumt, Sug Lut. Du kan jo forsøke deg med denne forklaringe ovenfor dommeren hvis du står tiltalt for dyremishandling etter at du tok livet av naboens katt. Lykke til. Du viser skremmende lite empatin i denne tråden, og også null respekt for lovverket. Det er vel også en uskreven regel at å ta livet av naboens katt for deretter å dumpe kadaveret i søpla generelt IKKE fører til knirkefri sameksistens...
Gjest Heartbroken Skrevet 18. juni 2012 #196 Skrevet 18. juni 2012 Jeg er så lei av at naboene har bestemt at vi (altså hele nabolaget) skal ha katt! Nå har jeg sittet i vinduet og observert dyret, og jeg kjenner at jeg koker litt! Først hoppet den opp på vår helt nye bil, valset litt rundt på panseret før den spaserte over hele bilen og hoppet elegant ned og tok seg en slurk av en vannpytt. Så gikk den til mitt nyplanta blomsterbed der den storkoste seg med å legge igjen noen saftige bæsjer før den sparka de skikkelig utover. Kan noen fortelle meg hvorfor det er ok å bestemme at når de ønsker seg dyr, så er det en selvfølge at alle naboene rundt også må ta konsekvensene? I tillegg syns jeg katter er skikkelig ekle, og jeg får frysninger når jeg ser de og vil helst ikke gå ut når jeg vet at de lusker rundt i garasjer og hager! Jeg vil ha hagen, bilen, hagemøbler og blomsterbed i fred!! Det nederste avsnittet ditt gav meg frysninger. Du fremstår som en egoistisk, fæl og mindre smart person. Sånne som deg bør kanskje vurdere å bosette seg langt ute i ødemarka, slik at andre slipper å ha deg som nabo? Kan du forklare meg på en ordentlig måte hvorfor det at jeg ikke liker katter gjør meg til en egoistisk, fæl og mindre smart person? Jeg er ALDRI slem mot noen dyr, har aldri noen gang gjort et levende vesen vondt. Jeg klarer ikke å se sjarmen med f.eks katter og jeg ønsker ikke å ha de i garasjen og terrassen min, og jeg har tatt ansvar for meningene mine ved å ikke anskaffe meg katt. Jeg respekterer de som velger og føler annerledes, så hvorfor kan ikke min mening respekteres? Hvorfor gjør dette meg til en så grusom person? Du kan gjøre noe så enkelt som å lese igjennom dine egne innlegg i denne tråden, så vil du raskt se at du ikke akkurat er en gave til universet. Måten du skriver om andre levende individer på er skikkelig lavmål. Stakkars barna dine som har en slik mor. Jeg hadde egentlig et godt inntrykk av deg, tenk,-så feil kan man ta. Du kan altså ikke argumentere bedre for hva det er som gjør meg til en så grusom person enn å si (på et barns måte) at det kan jeg finne ut selv? Når du går tom for argumenter, angriper du min evne som mor og omsorgsperson! Hva sier det om deg, tror du? Tror du at du oppnår respekt og forståelse for synspunktene dine med sånne argumenter? Syns du at svaret ditt gir oss andre inntrykk av at du er en voksen og oppegående person?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 18. juni 2012 #197 Skrevet 18. juni 2012 Så om noen hund går fredlig i dems hage, innenfor eget teretorium, og naboens katt kommer inn på tomta, hundens eier følger med på en unge som har slått seg, og hunden dreper katten, så skal hunden måtte bøte med livet, fordi den verner eget teretorium? En hundeeier skal uansett alltid ha kontroll over hunden sin. Punktum. Den skal ikke ha *mulighet* til å ta livet av naboens katter, eller angripe nabobarna for den del, og å hindre det er hundeeiers ansvar. Om sommeren er det båndtvang, og resten av året skal også eier ha kontroll over hunden sin, selv om den måtte gå løs. Hallo, jeg er fullt klar over dette med båndtvang, men om du bor i et boligområde hvor du vet det er en hund som kan være agresiv mot katt (noen raser har dette i genet sitt, ikke lært opp av eiere) og du selv eier katt, så bør man vel selv også være bevist av det, og gjøre sitt for å unngå at katten går inn på den andres tomt. Kjenner til en familie som har en hund som jager katt av instinkt, de har høyt gjerde rundt sin tomt, de har hundegård og de har skilt på alle kanter av tomta, som gir naboene beskjed om at hunden jager katter om den får sjansen, likevel kommer ene naboen dems og klager på dem, fordi katten er blitt jaget (ikke rørt i det heletatt) av dems hund, det skal sies at vi satt ute på verandaen og så katten klatre over hjerdet inn i hundegården, dette så naboen også, og likevel skal det være hunde familiens feil at dems katt BER om trøbel?! De har prøvd å trene bort problemet med jaging av katt, men det er umulig, de steriliserte hunden i håp om at det skulle roe ned instingtet også, men den gang ei.
Lotta27 Skrevet 18. juni 2012 #198 Skrevet 18. juni 2012 Jeg er så lei av at naboene har bestemt at vi (altså hele nabolaget) skal ha katt! Nå har jeg sittet i vinduet og observert dyret, og jeg kjenner at jeg koker litt! Først hoppet den opp på vår helt nye bil, valset litt rundt på panseret før den spaserte over hele bilen og hoppet elegant ned og tok seg en slurk av en vannpytt. Så gikk den til mitt nyplanta blomsterbed der den storkoste seg med å legge igjen noen saftige bæsjer før den sparka de skikkelig utover. Kan noen fortelle meg hvorfor det er ok å bestemme at når de ønsker seg dyr, så er det en selvfølge at alle naboene rundt også må ta konsekvensene? I tillegg syns jeg katter er skikkelig ekle, og jeg får frysninger når jeg ser de og vil helst ikke gå ut når jeg vet at de lusker rundt i garasjer og hager! Jeg vil ha hagen, bilen, hagemøbler og blomsterbed i fred!! Det nederste avsnittet ditt gav meg frysninger. Du fremstår som en egoistisk, fæl og mindre smart person. Sånne som deg bør kanskje vurdere å bosette seg langt ute i ødemarka, slik at andre slipper å ha deg som nabo? Kan du forklare meg på en ordentlig måte hvorfor det at jeg ikke liker katter gjør meg til en egoistisk, fæl og mindre smart person? Jeg er ALDRI slem mot noen dyr, har aldri noen gang gjort et levende vesen vondt. Jeg klarer ikke å se sjarmen med f.eks katter og jeg ønsker ikke å ha de i garasjen og terrassen min, og jeg har tatt ansvar for meningene mine ved å ikke anskaffe meg katt. Jeg respekterer de som velger og føler annerledes, så hvorfor kan ikke min mening respekteres? Hvorfor gjør dette meg til en så grusom person? Du kan gjøre noe så enkelt som å lese igjennom dine egne innlegg i denne tråden, så vil du raskt se at du ikke akkurat er en gave til universet. Måten du skriver om andre levende individer på er skikkelig lavmål. Stakkars barna dine som har en slik mor. Jeg hadde egentlig et godt inntrykk av deg, tenk,-så feil kan man ta. Du kan altså ikke argumentere bedre for hva det er som gjør meg til en så grusom person enn å si (på et barns måte) at det kan jeg finne ut selv? Når du går tom for argumenter, angriper du min evne som mor og omsorgsperson! Hva sier det om deg, tror du? Tror du at du oppnår respekt og forståelse for synspunktene dine med sånne argumenter? Syns du at svaret ditt gir oss andre inntrykk av at du er en voksen og oppegående person? svada.no Utifra måten du snakker om katter på, så oppfatter jeg deg som en ond person. -Der har du det,kort og godt! Spesielt utifra det du skriver om at "katter er ekle" og at du "får frysninger av de". ( en beskrivelse du merkelig nok synes vitner om en moden og oppegående person, i motsetning til hva jeg visst er.) Vel, du om det.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #199 Skrevet 18. juni 2012 Folk som skriver at katter er ekle må ha en hjerneskade..
Gjest Heartbroken Skrevet 18. juni 2012 #200 Skrevet 18. juni 2012 Jeg er så lei av at naboene har bestemt at vi (altså hele nabolaget) skal ha katt! Nå har jeg sittet i vinduet og observert dyret, og jeg kjenner at jeg koker litt! Først hoppet den opp på vår helt nye bil, valset litt rundt på panseret før den spaserte over hele bilen og hoppet elegant ned og tok seg en slurk av en vannpytt. Så gikk den til mitt nyplanta blomsterbed der den storkoste seg med å legge igjen noen saftige bæsjer før den sparka de skikkelig utover. Kan noen fortelle meg hvorfor det er ok å bestemme at når de ønsker seg dyr, så er det en selvfølge at alle naboene rundt også må ta konsekvensene? I tillegg syns jeg katter er skikkelig ekle, og jeg får frysninger når jeg ser de og vil helst ikke gå ut når jeg vet at de lusker rundt i garasjer og hager! Jeg vil ha hagen, bilen, hagemøbler og blomsterbed i fred!! Det nederste avsnittet ditt gav meg frysninger. Du fremstår som en egoistisk, fæl og mindre smart person. Sånne som deg bør kanskje vurdere å bosette seg langt ute i ødemarka, slik at andre slipper å ha deg som nabo? Kan du forklare meg på en ordentlig måte hvorfor det at jeg ikke liker katter gjør meg til en egoistisk, fæl og mindre smart person? Jeg er ALDRI slem mot noen dyr, har aldri noen gang gjort et levende vesen vondt. Jeg klarer ikke å se sjarmen med f.eks katter og jeg ønsker ikke å ha de i garasjen og terrassen min, og jeg har tatt ansvar for meningene mine ved å ikke anskaffe meg katt. Jeg respekterer de som velger og føler annerledes, så hvorfor kan ikke min mening respekteres? Hvorfor gjør dette meg til en så grusom person? Du kan gjøre noe så enkelt som å lese igjennom dine egne innlegg i denne tråden, så vil du raskt se at du ikke akkurat er en gave til universet. Måten du skriver om andre levende individer på er skikkelig lavmål. Stakkars barna dine som har en slik mor. Jeg hadde egentlig et godt inntrykk av deg, tenk,-så feil kan man ta. Du kan altså ikke argumentere bedre for hva det er som gjør meg til en så grusom person enn å si (på et barns måte) at det kan jeg finne ut selv? Når du går tom for argumenter, angriper du min evne som mor og omsorgsperson! Hva sier det om deg, tror du? Tror du at du oppnår respekt og forståelse for synspunktene dine med sånne argumenter? Syns du at svaret ditt gir oss andre inntrykk av at du er en voksen og oppegående person? svada.no Utifra måten du snakker om katter på, så oppfatter jeg deg som en ond person. -Der har du det,kort og godt! Spesielt utifra det du skriver om at "katter er ekle" og at du "får frysninger av de". ( en beskrivelse du merkelig nok synes vitner om en moden og oppegående person, i motsetning til hva jeg visst er.) Vel, du om det. Så nå er jeg i tillegg ond! Jøss, har du for vane å dømme andre mennesker på samme tynne grunnlag? Jeg har brukt tråden til å provosere og erte litt på en dag hvor jeg kjedet meg, jeg trodde faktisk at ryktet om "galne kattedamer" var sterkt overdrevet, men ser nå at jeg tar feil. Så på grunnlag av at jeg ikke liker katter, at jeg syns de er lumske og lite koselige, er jeg både ond og grusom? Dette til tross for at jeg aldri har gjort hverken katter eller andre dyr noe vondt? Du begrunner din antagelse om at jeg er en dårlig mor og forferdelig person på at jeg ikke har lyst å kose med katter?? Men du ser ikke galskapen i det du skriver? Skremmende!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå