Gjest Heartbroken Skrevet 18. juni 2012 #226 Skrevet 18. juni 2012 Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære.... Så godt at du har fasiten! Kan du forklare AKKURAT hva det er jeg sier, som gjør at jeg fremmer dyremishandling? Til din informasjon, så har jeg nesten voksne barn, og de er blitt flotte, empatiske mennesker - og det helt uten å ha en mamma som elsker katter. Så jeg har faktisk fasiten på hvordan mine barn har blitt med hjelp av min oppdragelse. Kan du si det samme? Eller har du enda til gode å se hvordan dine barn takler å ha en mamma som har så liten forståelse for at andre har forskjellig syn på ting enn deg?
Lotta27 Skrevet 18. juni 2012 #227 Skrevet 18. juni 2012 Jeg er så lei av at naboene har bestemt at vi (altså hele nabolaget) skal ha katt! Nå har jeg sittet i vinduet og observert dyret, og jeg kjenner at jeg koker litt! Først hoppet den opp på vår helt nye bil, valset litt rundt på panseret før den spaserte over hele bilen og hoppet elegant ned og tok seg en slurk av en vannpytt. Så gikk den til mitt nyplanta blomsterbed der den storkoste seg med å legge igjen noen saftige bæsjer før den sparka de skikkelig utover. Kan noen fortelle meg hvorfor det er ok å bestemme at når de ønsker seg dyr, så er det en selvfølge at alle naboene rundt også må ta konsekvensene? I tillegg syns jeg katter er skikkelig ekle, og jeg får frysninger når jeg ser de og vil helst ikke gå ut når jeg vet at de lusker rundt i garasjer og hager! Jeg vil ha hagen, bilen, hagemøbler og blomsterbed i fred!! Det nederste avsnittet ditt gav meg frysninger. Du fremstår som en egoistisk, fæl og mindre smart person. Sånne som deg bør kanskje vurdere å bosette seg langt ute i ødemarka, slik at andre slipper å ha deg som nabo? Kan du forklare meg på en ordentlig måte hvorfor det at jeg ikke liker katter gjør meg til en egoistisk, fæl og mindre smart person? Jeg er ALDRI slem mot noen dyr, har aldri noen gang gjort et levende vesen vondt. Jeg klarer ikke å se sjarmen med f.eks katter og jeg ønsker ikke å ha de i garasjen og terrassen min, og jeg har tatt ansvar for meningene mine ved å ikke anskaffe meg katt. Jeg respekterer de som velger og føler annerledes, så hvorfor kan ikke min mening respekteres? Hvorfor gjør dette meg til en så grusom person? Du kan gjøre noe så enkelt som å lese igjennom dine egne innlegg i denne tråden, så vil du raskt se at du ikke akkurat er en gave til universet. Måten du skriver om andre levende individer på er skikkelig lavmål. Stakkars barna dine som har en slik mor. Jeg hadde egentlig et godt inntrykk av deg, tenk,-så feil kan man ta. Du kan altså ikke argumentere bedre for hva det er som gjør meg til en så grusom person enn å si (på et barns måte) at det kan jeg finne ut selv? Når du går tom for argumenter, angriper du min evne som mor og omsorgsperson! Hva sier det om deg, tror du? Tror du at du oppnår respekt og forståelse for synspunktene dine med sånne argumenter? Syns du at svaret ditt gir oss andre inntrykk av at du er en voksen og oppegående person? svada.no Utifra måten du snakker om katter på, så oppfatter jeg deg som en ond person. -Der har du det,kort og godt! Spesielt utifra det du skriver om at "katter er ekle" og at du "får frysninger av de". ( en beskrivelse du merkelig nok synes vitner om en moden og oppegående person, i motsetning til hva jeg visst er.) Vel, du om det. Nei vet du hva, nå går du aldeles for langt. Fordi at et menneske ikke liker katter, synes de er ekle og får frysninger av de så er hun ond,dårlig mor og lite oppegående?? Jeg synes edderkopper er verldens mest heselige dyr, og jeg får frysninger av dem og synes dem er mer en lovlig ekkel. Men jeg vet jo at der finnes personer som synes edderkopper er verldens vakreste skapninger og som også har de som kjæledyr.. Men bare fordi det er mer sosialt akseptert og ikke like slike dyr så er det som regel ingen som ser rart på meg for det. Fordi at du synes katter er verldens nydeligste skapninger så må du nesten ha forståelse for at ikke alle deler den oppfatningen uten at det er noe iveien med dem av den grunn. Jeg synes katter er helt skjønne dyr, og har også hatt katt tidligere. Men jeg jeg skjønner uansett at det finnes personer som ikke liker det samme som jeg gjør uten at det gjør dem til noen dårligere mennesker en meg. Synes du er fryktelig trangsynt, og ikke minst frekk og ufin mot Heartbroken.. Hvis det er noen i denne tråden som er ufine, så er det trådstarter,ikke jeg. Les innlegget jeg skrev over dette.
Lotta27 Skrevet 18. juni 2012 #228 Skrevet 18. juni 2012 Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære.... Så godt at du har fasiten! Kan du forklare AKKURAT hva det er jeg sier, som gjør at jeg fremmer dyremishandling? Til din informasjon, så har jeg nesten voksne barn, og de er blitt flotte, empatiske mennesker - og det helt uten å ha en mamma som elsker katter. Så jeg har faktisk fasiten på hvordan mine barn har blitt med hjelp av min oppdragelse. Kan du si det samme? Eller har du enda til gode å se hvordan dine barn takler å ha en mamma som har så liten forståelse for at andre har forskjellig syn på ting enn deg? Du vrir og vender på ALT! I svarene dine til alle som er uenige med deg i denne tråden, så vrir du det om til ting de ikke engang er i nærheten av å ha skrevet. Modent.
Gjest Heartbroken Skrevet 18. juni 2012 #229 Skrevet 18. juni 2012 Jeg er så lei av at naboene har bestemt at vi (altså hele nabolaget) skal ha katt! Nå har jeg sittet i vinduet og observert dyret, og jeg kjenner at jeg koker litt! Først hoppet den opp på vår helt nye bil, valset litt rundt på panseret før den spaserte over hele bilen og hoppet elegant ned og tok seg en slurk av en vannpytt. Så gikk den til mitt nyplanta blomsterbed der den storkoste seg med å legge igjen noen saftige bæsjer før den sparka de skikkelig utover. Kan noen fortelle meg hvorfor det er ok å bestemme at når de ønsker seg dyr, så er det en selvfølge at alle naboene rundt også må ta konsekvensene? I tillegg syns jeg katter er skikkelig ekle, og jeg får frysninger når jeg ser de og vil helst ikke gå ut når jeg vet at de lusker rundt i garasjer og hager! Jeg vil ha hagen, bilen, hagemøbler og blomsterbed i fred!! Det nederste avsnittet ditt gav meg frysninger. Du fremstår som en egoistisk, fæl og mindre smart person. Sånne som deg bør kanskje vurdere å bosette seg langt ute i ødemarka, slik at andre slipper å ha deg som nabo? Kan du forklare meg på en ordentlig måte hvorfor det at jeg ikke liker katter gjør meg til en egoistisk, fæl og mindre smart person? Jeg er ALDRI slem mot noen dyr, har aldri noen gang gjort et levende vesen vondt. Jeg klarer ikke å se sjarmen med f.eks katter og jeg ønsker ikke å ha de i garasjen og terrassen min, og jeg har tatt ansvar for meningene mine ved å ikke anskaffe meg katt. Jeg respekterer de som velger og føler annerledes, så hvorfor kan ikke min mening respekteres? Hvorfor gjør dette meg til en så grusom person? Du kan gjøre noe så enkelt som å lese igjennom dine egne innlegg i denne tråden, så vil du raskt se at du ikke akkurat er en gave til universet. Måten du skriver om andre levende individer på er skikkelig lavmål. Stakkars barna dine som har en slik mor. Jeg hadde egentlig et godt inntrykk av deg, tenk,-så feil kan man ta. Du kan altså ikke argumentere bedre for hva det er som gjør meg til en så grusom person enn å si (på et barns måte) at det kan jeg finne ut selv? Når du går tom for argumenter, angriper du min evne som mor og omsorgsperson! Hva sier det om deg, tror du? Tror du at du oppnår respekt og forståelse for synspunktene dine med sånne argumenter? Syns du at svaret ditt gir oss andre inntrykk av at du er en voksen og oppegående person? svada.no Utifra måten du snakker om katter på, så oppfatter jeg deg som en ond person. -Der har du det,kort og godt! Spesielt utifra det du skriver om at "katter er ekle" og at du "får frysninger av de". ( en beskrivelse du merkelig nok synes vitner om en moden og oppegående person, i motsetning til hva jeg visst er.) Vel, du om det. Så nå er jeg i tillegg ond! Jøss, har du for vane å dømme andre mennesker på samme tynne grunnlag? Jeg har brukt tråden til å provosere og erte litt på en dag hvor jeg kjedet meg, jeg trodde faktisk at ryktet om "galne kattedamer" var sterkt overdrevet, men ser nå at jeg tar feil. Så på grunnlag av at jeg ikke liker katter, at jeg syns de er lumske og lite koselige, er jeg både ond og grusom? Dette til tross for at jeg aldri har gjort hverken katter eller andre dyr noe vondt? Du begrunner din antagelse om at jeg er en dårlig mor og forferdelig person på at jeg ikke har lyst å kose med katter?? Men du ser ikke galskapen i det du skriver? Skremmende!!! Jeg biter IKKE på forsøket ditt på å vrenge og vri på det jeg sier, bruker du ofte den herseteknikken?? Du er selvsagt IKKE et grusomt menneske fordi du ikke LIKER katter, det har jeg ALDRI sagt, det er noe du har klart å vri det til å bli. Jeg får iet fryktelig dårlig inntrykk av deg utifra måten du skriver om katter på. Det er mildt sagt provoserende. Samme for meg om det er katter, hunder, hester eller giraffer det er snakk om, men det er MåTEN innleggene dine tidligere i tråden er skrevet på, spesielt åpningsinnlegget. Også synes jeg set er synd at noen tydeligvis er såpass lite oppegående mtp dyr og deres naturlige atferd. Veldig lett å i ettertid late som om du startet tråden "på gøy". Du har sagt (skrevet) at jeg er ond, grusom og egoistisk. Dette er slutninger du har trukket på grunnlag av det jeg har skrevet. Altså at jeg ikke liker katter, jeg liker mange andre dyr, jeg har aldri vært slem mot et dyr i hele mitt liv og jeg viser respekt for alt liv. Står du ikke for det du skriver? Det er bare til å lete opp innlegget ditt, så kan vi jo se hvem som prøver å vri seg unna? Var det hersketeknikk du kalte det??
Lotta27 Skrevet 18. juni 2012 #230 Skrevet 18. juni 2012 Jeg er så lei av at naboene har bestemt at vi (altså hele nabolaget) skal ha katt! Nå har jeg sittet i vinduet og observert dyret, og jeg kjenner at jeg koker litt! Først hoppet den opp på vår helt nye bil, valset litt rundt på panseret før den spaserte over hele bilen og hoppet elegant ned og tok seg en slurk av en vannpytt. Så gikk den til mitt nyplanta blomsterbed der den storkoste seg med å legge igjen noen saftige bæsjer før den sparka de skikkelig utover. Kan noen fortelle meg hvorfor det er ok å bestemme at når de ønsker seg dyr, så er det en selvfølge at alle naboene rundt også må ta konsekvensene? I tillegg syns jeg katter er skikkelig ekle, og jeg får frysninger når jeg ser de og vil helst ikke gå ut når jeg vet at de lusker rundt i garasjer og hager! Jeg vil ha hagen, bilen, hagemøbler og blomsterbed i fred!! Det nederste avsnittet ditt gav meg frysninger. Du fremstår som en egoistisk, fæl og mindre smart person. Sånne som deg bør kanskje vurdere å bosette seg langt ute i ødemarka, slik at andre slipper å ha deg som nabo? Kan du forklare meg på en ordentlig måte hvorfor det at jeg ikke liker katter gjør meg til en egoistisk, fæl og mindre smart person? Jeg er ALDRI slem mot noen dyr, har aldri noen gang gjort et levende vesen vondt. Jeg klarer ikke å se sjarmen med f.eks katter og jeg ønsker ikke å ha de i garasjen og terrassen min, og jeg har tatt ansvar for meningene mine ved å ikke anskaffe meg katt. Jeg respekterer de som velger og føler annerledes, så hvorfor kan ikke min mening respekteres? Hvorfor gjør dette meg til en så grusom person? Du kan gjøre noe så enkelt som å lese igjennom dine egne innlegg i denne tråden, så vil du raskt se at du ikke akkurat er en gave til universet. Måten du skriver om andre levende individer på er skikkelig lavmål. Stakkars barna dine som har en slik mor. Jeg hadde egentlig et godt inntrykk av deg, tenk,-så feil kan man ta. Du kan altså ikke argumentere bedre for hva det er som gjør meg til en så grusom person enn å si (på et barns måte) at det kan jeg finne ut selv? Når du går tom for argumenter, angriper du min evne som mor og omsorgsperson! Hva sier det om deg, tror du? Tror du at du oppnår respekt og forståelse for synspunktene dine med sånne argumenter? Syns du at svaret ditt gir oss andre inntrykk av at du er en voksen og oppegående person? svada.no Utifra måten du snakker om katter på, så oppfatter jeg deg som en ond person. -Der har du det,kort og godt! Spesielt utifra det du skriver om at "katter er ekle" og at du "får frysninger av de". ( en beskrivelse du merkelig nok synes vitner om en moden og oppegående person, i motsetning til hva jeg visst er.) Vel, du om det. Så nå er jeg i tillegg ond! Jøss, har du for vane å dømme andre mennesker på samme tynne grunnlag? Jeg har brukt tråden til å provosere og erte litt på en dag hvor jeg kjedet meg, jeg trodde faktisk at ryktet om "galne kattedamer" var sterkt overdrevet, men ser nå at jeg tar feil. Så på grunnlag av at jeg ikke liker katter, at jeg syns de er lumske og lite koselige, er jeg både ond og grusom? Dette til tross for at jeg aldri har gjort hverken katter eller andre dyr noe vondt? Du begrunner din antagelse om at jeg er en dårlig mor og forferdelig person på at jeg ikke har lyst å kose med katter?? Men du ser ikke galskapen i det du skriver? Skremmende!!! Jeg biter IKKE på forsøket ditt på å vrenge og vri på det jeg sier, bruker du ofte den herseteknikken?? Du er selvsagt IKKE et grusomt menneske fordi du ikke LIKER katter, det har jeg ALDRI sagt, det er noe du har klart å vri det til å bli. Jeg får iet fryktelig dårlig inntrykk av deg utifra måten du skriver om katter på. Det er mildt sagt provoserende. Samme for meg om det er katter, hunder, hester eller giraffer det er snakk om, men det er MåTEN innleggene dine tidligere i tråden er skrevet på, spesielt åpningsinnlegget. Også synes jeg set er synd at noen tydeligvis er såpass lite oppegående mtp dyr og deres naturlige atferd. Veldig lett å i ettertid late som om du startet tråden "på gøy". Du har sagt (skrevet) at jeg er ond, grusom og egoistisk. Dette er slutninger du har trukket på grunnlag av det jeg har skrevet. Altså at jeg ikke liker katter, jeg liker mange andre dyr, jeg har aldri vært slem mot et dyr i hele mitt liv og jeg viser respekt for alt liv. Står du ikke for det du skriver? Det er bare til å lete opp innlegget ditt, så kan vi jo se hvem som prøver å vri seg unna? Var det hersketeknikk du kalte det?? dette er mitt siste innlegg i denne tråden, umulig å ta deg seriøst. Hvsi du hadde lest så ville du sett at jeg skrev du er ikke et grusomt menneske FORDI du ikke liker katter- jeg skrev ingenting om at jeg ikke mener at du er et egoistisk og grusomt menneske!! Jeg bare presiserte årsaken! Noe jeg står 100% inne for. Du bør kanskje lese innleggene to ganger før du svarer, slik at du får med deg innholdet.
Gjest Heartbroken Skrevet 18. juni 2012 #231 Skrevet 18. juni 2012 Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære.... Så godt at du har fasiten! Kan du forklare AKKURAT hva det er jeg sier, som gjør at jeg fremmer dyremishandling? Til din informasjon, så har jeg nesten voksne barn, og de er blitt flotte, empatiske mennesker - og det helt uten å ha en mamma som elsker katter. Så jeg har faktisk fasiten på hvordan mine barn har blitt med hjelp av min oppdragelse. Kan du si det samme? Eller har du enda til gode å se hvordan dine barn takler å ha en mamma som har så liten forståelse for at andre har forskjellig syn på ting enn deg? Du vrir og vender på ALT! I svarene dine til alle som er uenige med deg i denne tråden, så vrir du det om til ting de ikke engang er i nærheten av å ha skrevet. Modent. Hva er det jeg vrir på? At hun sier at det er "slike som meg" som fremmer dyremishandling? Der spør jeg om hva jeg har skrevet som rettferdiggjør den uttalelsen. Jeg har gjentatte ganger skrevet at jeg aldri er slem mot dyr, på hvilke måte fremmer det dyremishandling? Hun sier at jeg ikke lærer barna mine empati. Jeg svarer at barna mine er nesten voksne, og er blitt noen flotte, snille og empatiske mennesker. På hvilke måte er dette å vri på ting? Jeg tror du kaver deg mer og mer ut på dypt vann her, og når du ikke når frem med argumentene dine hyler du opp om hersketeknikk og påstander om ting som aldri har blitt ytret.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #232 Skrevet 18. juni 2012 Jeg er så lei av at naboene har bestemt at vi (altså hele nabolaget) skal ha katt! Nå har jeg sittet i vinduet og observert dyret, og jeg kjenner at jeg koker litt! Først hoppet den opp på vår helt nye bil, valset litt rundt på panseret før den spaserte over hele bilen og hoppet elegant ned og tok seg en slurk av en vannpytt. Så gikk den til mitt nyplanta blomsterbed der den storkoste seg med å legge igjen noen saftige bæsjer før den sparka de skikkelig utover. Kan noen fortelle meg hvorfor det er ok å bestemme at når de ønsker seg dyr, så er det en selvfølge at alle naboene rundt også må ta konsekvensene? I tillegg syns jeg katter er skikkelig ekle, og jeg får frysninger når jeg ser de og vil helst ikke gå ut når jeg vet at de lusker rundt i garasjer og hager! Jeg vil ha hagen, bilen, hagemøbler og blomsterbed i fred!! Hvorfor i alle dager skriver du noe sånt som at du får frysninger av katter og synes det er ekle?....usmakelig skrevet. Fikk et helt annet inntrykk av deg etter å ha lest igjennom her.
Iselilja Skrevet 18. juni 2012 #233 Skrevet 18. juni 2012 Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære.... Jeg hater ikke katter, og lærer barna mine å respektere alt liv og selvfølgelig å aldri plage dyr. Dessverre har jeg også måttet lære dem å holde seg innendørs om morgenen til jeg har saumfart hagen for katters etterlatenskaper før de kan få gå ut og leke i sin egen hage.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #234 Skrevet 18. juni 2012 Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære.... Jeg hater ikke katter, og lærer barna mine å respektere alt liv og selvfølgelig å aldri plage dyr. Dessverre har jeg også måttet lære dem å holde seg innendørs om morgenen til jeg har saumfart hagen for katters etterlatenskaper før de kan få gå ut og leke i sin egen hage. Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære.... Jeg hater ikke katter, og lærer barna mine å respektere alt liv og selvfølgelig å aldri plage dyr. Dessverre har jeg også måttet lære dem å holde seg innendørs om morgenen til jeg har saumfart hagen for katters etterlatenskaper før de kan få gå ut og leke i sin egen hage. overhysterisk-mor.no ?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 18. juni 2012 #235 Skrevet 18. juni 2012 Oh my gooood!! Hva en stakkar skal måtte lese seg opp på etter en tur på jobb! Nei dette gidder jeg ikke, dere quoter jo som gale! Laaaange innlegg med to nye setninger... Dere er og blir uenige, ingen av dere sitter på hele sannheten, get over it?
Gjest Heartbroken Skrevet 18. juni 2012 #236 Skrevet 18. juni 2012 Jeg er så lei av at naboene har bestemt at vi (altså hele nabolaget) skal ha katt! Nå har jeg sittet i vinduet og observert dyret, og jeg kjenner at jeg koker litt! Først hoppet den opp på vår helt nye bil, valset litt rundt på panseret før den spaserte over hele bilen og hoppet elegant ned og tok seg en slurk av en vannpytt. Så gikk den til mitt nyplanta blomsterbed der den storkoste seg med å legge igjen noen saftige bæsjer før den sparka de skikkelig utover. Kan noen fortelle meg hvorfor det er ok å bestemme at når de ønsker seg dyr, så er det en selvfølge at alle naboene rundt også må ta konsekvensene? I tillegg syns jeg katter er skikkelig ekle, og jeg får frysninger når jeg ser de og vil helst ikke gå ut når jeg vet at de lusker rundt i garasjer og hager! Jeg vil ha hagen, bilen, hagemøbler og blomsterbed i fred!! Det nederste avsnittet ditt gav meg frysninger. Du fremstår som en egoistisk, fæl og mindre smart person. Sånne som deg bør kanskje vurdere å bosette seg langt ute i ødemarka, slik at andre slipper å ha deg som nabo? Kan du forklare meg på en ordentlig måte hvorfor det at jeg ikke liker katter gjør meg til en egoistisk, fæl og mindre smart person? Jeg er ALDRI slem mot noen dyr, har aldri noen gang gjort et levende vesen vondt. Jeg klarer ikke å se sjarmen med f.eks katter og jeg ønsker ikke å ha de i garasjen og terrassen min, og jeg har tatt ansvar for meningene mine ved å ikke anskaffe meg katt. Jeg respekterer de som velger og føler annerledes, så hvorfor kan ikke min mening respekteres? Hvorfor gjør dette meg til en så grusom person? Du kan gjøre noe så enkelt som å lese igjennom dine egne innlegg i denne tråden, så vil du raskt se at du ikke akkurat er en gave til universet. Måten du skriver om andre levende individer på er skikkelig lavmål. Stakkars barna dine som har en slik mor. Jeg hadde egentlig et godt inntrykk av deg, tenk,-så feil kan man ta. Du kan altså ikke argumentere bedre for hva det er som gjør meg til en så grusom person enn å si (på et barns måte) at det kan jeg finne ut selv? Når du går tom for argumenter, angriper du min evne som mor og omsorgsperson! Hva sier det om deg, tror du? Tror du at du oppnår respekt og forståelse for synspunktene dine med sånne argumenter? Syns du at svaret ditt gir oss andre inntrykk av at du er en voksen og oppegående person? svada.no Utifra måten du snakker om katter på, så oppfatter jeg deg som en ond person. -Der har du det,kort og godt! Spesielt utifra det du skriver om at "katter er ekle" og at du "får frysninger av de". ( en beskrivelse du merkelig nok synes vitner om en moden og oppegående person, i motsetning til hva jeg visst er.) Vel, du om det. Så nå er jeg i tillegg ond! Jøss, har du for vane å dømme andre mennesker på samme tynne grunnlag? Jeg har brukt tråden til å provosere og erte litt på en dag hvor jeg kjedet meg, jeg trodde faktisk at ryktet om "galne kattedamer" var sterkt overdrevet, men ser nå at jeg tar feil. Så på grunnlag av at jeg ikke liker katter, at jeg syns de er lumske og lite koselige, er jeg både ond og grusom? Dette til tross for at jeg aldri har gjort hverken katter eller andre dyr noe vondt? Du begrunner din antagelse om at jeg er en dårlig mor og forferdelig person på at jeg ikke har lyst å kose med katter?? Men du ser ikke galskapen i det du skriver? Skremmende!!! Jeg biter IKKE på forsøket ditt på å vrenge og vri på det jeg sier, bruker du ofte den herseteknikken?? Du er selvsagt IKKE et grusomt menneske fordi du ikke LIKER katter, det har jeg ALDRI sagt, det er noe du har klart å vri det til å bli. Jeg får iet fryktelig dårlig inntrykk av deg utifra måten du skriver om katter på. Det er mildt sagt provoserende. Samme for meg om det er katter, hunder, hester eller giraffer det er snakk om, men det er MåTEN innleggene dine tidligere i tråden er skrevet på, spesielt åpningsinnlegget. Også synes jeg set er synd at noen tydeligvis er såpass lite oppegående mtp dyr og deres naturlige atferd. Veldig lett å i ettertid late som om du startet tråden "på gøy". Du har sagt (skrevet) at jeg er ond, grusom og egoistisk. Dette er slutninger du har trukket på grunnlag av det jeg har skrevet. Altså at jeg ikke liker katter, jeg liker mange andre dyr, jeg har aldri vært slem mot et dyr i hele mitt liv og jeg viser respekt for alt liv. Står du ikke for det du skriver? Det er bare til å lete opp innlegget ditt, så kan vi jo se hvem som prøver å vri seg unna? Var det hersketeknikk du kalte det?? dette er mitt siste innlegg i denne tråden, umulig å ta deg seriøst. Hvsi du hadde lest så ville du sett at jeg skrev du er ikke et grusomt menneske FORDI du ikke liker katter- jeg skrev ingenting om at jeg ikke mener at du er et egoistisk og grusomt menneske!! Jeg bare presiserte årsaken! Noe jeg står 100% inne for. Du bør kanskje lese innleggene to ganger før du svarer, slik at du får med deg innholdet. Ja, det er nok best du gir deg mens du ennå har nesen såvidt over vannet
khm Skrevet 18. juni 2012 #237 Skrevet 18. juni 2012 Hehe, nå har du gjort det Hi, hissa på deg Den norske dyrevernforening, skulle heller sagt noe stygt om barna dems Men er faktisk enig med deg, liker ikke katter å de kan holde seg unna meg, er mer enn hundeperson! Men hvis jeg har en hage så spiller det ingen rolle om det er en hund, katt, hest eller en flodhest som driter der, da henter jeg eieren etter ørene og ber han fjerne det siden jeg ikke har bedt om dyret hannes!
Gjest Heartbroken Skrevet 18. juni 2012 #238 Skrevet 18. juni 2012 Oh my gooood!! Hva en stakkar skal måtte lese seg opp på etter en tur på jobb! Nei dette gidder jeg ikke, dere quoter jo som gale! Laaaange innlegg med to nye setninger... Dere er og blir uenige, ingen av dere sitter på hele sannheten, get over it? Men jeg har det jo så gøy vil ikke gi meg enda! Og jeg klarer ikke å kutte ned sitatene, da klikker maskinen og nekter å poste mine velskrevne innlegg.....
Iselilja Skrevet 18. juni 2012 #239 Skrevet 18. juni 2012 Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære.... Jeg hater ikke katter, og lærer barna mine å respektere alt liv og selvfølgelig å aldri plage dyr. Dessverre har jeg også måttet lære dem å holde seg innendørs om morgenen til jeg har saumfart hagen for katters etterlatenskaper før de kan få gå ut og leke i sin egen hage. Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære.... Jeg hater ikke katter, og lærer barna mine å respektere alt liv og selvfølgelig å aldri plage dyr. Dessverre har jeg også måttet lære dem å holde seg innendørs om morgenen til jeg har saumfart hagen for katters etterlatenskaper før de kan få gå ut og leke i sin egen hage. overhysterisk-mor.no ? Mulig det, men jeg har måttet kaste en del tøy pga katteekskrementer. Er også redd for innvollsorm og (nå som jeg er gravid) toxoplasmose. Heller føre var enn dødt eller misdannet foster. Og når jeg daglig finner opptil flere fine hauger med avføring i hagen, synes jeg rett og slett det er ukoselig å sende barna ut før hagen er rensket. Nå er de to største så store at de kan hjelpe til med letingen, men minsten på snart to slipper ikke ut før jeg vet at han ikke får griseriet på seg.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 18. juni 2012 #240 Skrevet 18. juni 2012 Så mye agresjon fordi Heartbroken trengte å få ut litt damp over nabokatter? Jaja, uenigheter forblir, uansett hvor sinte man blir på hverandre og diskuterer saken.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #241 Skrevet 18. juni 2012 Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære.... Jeg hater ikke katter, og lærer barna mine å respektere alt liv og selvfølgelig å aldri plage dyr. Dessverre har jeg også måttet lære dem å holde seg innendørs om morgenen til jeg har saumfart hagen for katters etterlatenskaper før de kan få gå ut og leke i sin egen hage. Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære.... Jeg hater ikke katter, og lærer barna mine å respektere alt liv og selvfølgelig å aldri plage dyr. Dessverre har jeg også måttet lære dem å holde seg innendørs om morgenen til jeg har saumfart hagen for katters etterlatenskaper før de kan få gå ut og leke i sin egen hage. overhysterisk-mor.no ? Mulig det, men jeg har måttet kaste en del tøy pga katteekskrementer. Er også redd for innvollsorm og (nå som jeg er gravid) toxoplasmose. Heller føre var enn dødt eller misdannet foster. Og når jeg daglig finner opptil flere fine hauger med avføring i hagen, synes jeg rett og slett det er ukoselig å sende barna ut før hagen er rensket. Nå er de to største så store at de kan hjelpe til med letingen, men minsten på snart to slipper ikke ut før jeg vet at han ikke får griseriet på seg. Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære.... Jeg hater ikke katter, og lærer barna mine å respektere alt liv og selvfølgelig å aldri plage dyr. Dessverre har jeg også måttet lære dem å holde seg innendørs om morgenen til jeg har saumfart hagen for katters etterlatenskaper før de kan få gå ut og leke i sin egen hage. Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære.... Jeg hater ikke katter, og lærer barna mine å respektere alt liv og selvfølgelig å aldri plage dyr. Dessverre har jeg også måttet lære dem å holde seg innendørs om morgenen til jeg har saumfart hagen for katters etterlatenskaper før de kan få gå ut og leke i sin egen hage. overhysterisk-mor.no ? Mulig det, men jeg har måttet kaste en del tøy pga katteekskrementer. Er også redd for innvollsorm og (nå som jeg er gravid) toxoplasmose. Heller føre var enn dødt eller misdannet foster. Og når jeg daglig finner opptil flere fine hauger med avføring i hagen, synes jeg rett og slett det er ukoselig å sende barna ut før hagen er rensket. Nå er de to største så store at de kan hjelpe til med letingen, men minsten på snart to slipper ikke ut før jeg vet at han ikke får griseriet på seg. En ting er jo når man er gravid, men ellers er det overhysteri. Sikker på at det er nabokatten, og ikke nabomannen som legger fra seg kablene i hagen din? hehe
Cat.68 Skrevet 18. juni 2012 #242 Skrevet 18. juni 2012 Hvorfor i alle dager skriver du noe sånt som at du får frysninger av katter og synes det er ekle?....usmakelig skrevet. Fikk et helt annet inntrykk av deg etter å ha lest igjennom her. Hvorfor kan ikke noen få lov å synes katter er ekle og at de får frysninger av dem. Hvorfor er det usmakelig at noen ikke liker katter?? Er jeg da like usmakelig fordi jeg får frysninger og synes edderkopper en ekle. Eller veninnen min som får fullstendig hetta av fugler og kaniner?? Vi liker forskjellige dyr, og man er ikke mindre verdt, eller et dårligere menenske fordi man ikke liker katter, eller ikke ønsker å ha dem i hagen sin. Man må få lov å både mene det, og ytre det høyt uten at det er feil på noen måte.
khm Skrevet 18. juni 2012 #243 Skrevet 18. juni 2012 Godt å vite at man er ond, uempatisk og egentlig uegnet til det meste fordi man ikke liker en spesiell type dyr Katter er jo irriterende dyr, ekle er de kanskje ikke men når de pisser i min hage og driter overalt gjør de faen meg noe ekkelt i min hage de små pelsdottene!
Iselilja Skrevet 18. juni 2012 #244 Skrevet 18. juni 2012 Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære.... Jeg hater ikke katter, og lærer barna mine å respektere alt liv og selvfølgelig å aldri plage dyr. Dessverre har jeg også måttet lære dem å holde seg innendørs om morgenen til jeg har saumfart hagen for katters etterlatenskaper før de kan få gå ut og leke i sin egen hage. Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære.... Jeg hater ikke katter, og lærer barna mine å respektere alt liv og selvfølgelig å aldri plage dyr. Dessverre har jeg også måttet lære dem å holde seg innendørs om morgenen til jeg har saumfart hagen for katters etterlatenskaper før de kan få gå ut og leke i sin egen hage. overhysterisk-mor.no ? Mulig det, men jeg har måttet kaste en del tøy pga katteekskrementer. Er også redd for innvollsorm og (nå som jeg er gravid) toxoplasmose. Heller føre var enn dødt eller misdannet foster. Og når jeg daglig finner opptil flere fine hauger med avføring i hagen, synes jeg rett og slett det er ukoselig å sende barna ut før hagen er rensket. Nå er de to største så store at de kan hjelpe til med letingen, men minsten på snart to slipper ikke ut før jeg vet at han ikke får griseriet på seg. Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære.... Jeg hater ikke katter, og lærer barna mine å respektere alt liv og selvfølgelig å aldri plage dyr. Dessverre har jeg også måttet lære dem å holde seg innendørs om morgenen til jeg har saumfart hagen for katters etterlatenskaper før de kan få gå ut og leke i sin egen hage. Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære.... Jeg hater ikke katter, og lærer barna mine å respektere alt liv og selvfølgelig å aldri plage dyr. Dessverre har jeg også måttet lære dem å holde seg innendørs om morgenen til jeg har saumfart hagen for katters etterlatenskaper før de kan få gå ut og leke i sin egen hage. overhysterisk-mor.no ? Mulig det, men jeg har måttet kaste en del tøy pga katteekskrementer. Er også redd for innvollsorm og (nå som jeg er gravid) toxoplasmose. Heller føre var enn dødt eller misdannet foster. Og når jeg daglig finner opptil flere fine hauger med avføring i hagen, synes jeg rett og slett det er ukoselig å sende barna ut før hagen er rensket. Nå er de to største så store at de kan hjelpe til med letingen, men minsten på snart to slipper ikke ut før jeg vet at han ikke får griseriet på seg. En ting er jo når man er gravid, men ellers er det overhysteri. Sikker på at det er nabokatten, og ikke nabomannen som legger fra seg kablene i hagen din? hehe Håper da virkelig ikke det :/ Men synes du virkelig det er overhysteri å ikke ville sende ut en liten tass på nesten to år når du vet at det ligger avføring rundt omkring på plenen? Dette er ikke noe som skjer av og til, men regelmessig. Husker ikke sist jeg ikke fant noe. Jeg synes i alle fall det er ekkelt med ekskrementer på hud, hår og klær. Jeg har ikke noe i mot katter allikevel, så det er sagt, men skulle gjerne sluppet den jobben.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #245 Skrevet 18. juni 2012 Oh man.... Nå er vi overhysteriske også, bare fordi vi ikke liker at ungene våre tråkker i kattedritt på plenen vår? Vi har en stor og fin lekeplass rett utenfor døra vår. Med husker, klatrestativ og sklier. Men etter en nærmere kikk så leker visst ungene i en stor og fin kattedo... En dag kom sønnen min løpende inn fordi han skulle vise meg noe. Etter han forsvant ut igjen spør jeg besøket mitt om det ikke luktet ekkelt.. Joda, det stinket kattemøkk. Sønnen min hadde da hatt det under skoen etter en runde på lekeplassen, løpt inn i stua og rundt bordet der jeg har teppe under bordet, og tråkket dritten godt ned i teppe.. men jeg skal vel ikke klage, er jo bare nuuuuuuudelige katter sin bæsj, og det må jeg jo finne meg i om jeg vil bo sivilisert til..?????? Kan ikke fatte og begripe at folk ikke skjønner at dette er ekkelt for mange??!!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #246 Skrevet 18. juni 2012 Oh my gooood!! Hva en stakkar skal måtte lese seg opp på etter en tur på jobb! Nei dette gidder jeg ikke, dere quoter jo som gale! Laaaange innlegg med to nye setninger... Dere er og blir uenige, ingen av dere sitter på hele sannheten, get over it? Men jeg har det jo så gøy vil ikke gi meg enda! Og jeg klarer ikke å kutte ned sitatene, da klikker maskinen og nekter å poste mine velskrevne innlegg..... Klart du har det gøy, du har jo nesten voksne unger og sikkert fritidsproblemer. Så dette er vel midt i blinken for deg, og sitte hele dan og irritere deg over kattedrit. Jaja en hobby må man jo ha, og noe å irritere seg over sånn at dagene går.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #247 Skrevet 18. juni 2012 Skulle ha vært de noen av de samme reglene for de med katter som for oss som har hunder... bla. at dritten skulle ha blitt plukket opp og ikke springe løst over til naboen... Har sykt mye katter rundt oss vi og, som skriker og skråler utenfor soverommet midt på natten.. Hadde det vært en hund så hadde eieren fått kjeft og evt. blitt anmeldt for lenge siden... Irriterende dyr... Tror ikke naboene hadde blitt så glad om jeg hadde flydd rundt i hagene demses på jakt etter kattedrit Jeg hadde blitt mer enn glad om katteeieren kom frivillig å plukka opp dritten til sitt dyr i min hage. Heller det enn at vi tråkker i det!!
Gjest Siklerotte Skrevet 18. juni 2012 #248 Skrevet 18. juni 2012 Jeg synes katter er forferdelige dyr, og vil ikke ha noe med dem å gjøre. Synes ikke det er koselig om de lusker rundt, tar seg en tur inn i huset mitt (eller i nærheten av der jeg bor), og langt mindre liker jeg hvis de forpester området jeg bor i. Jeg ville vel å merke aldri ha sparket en katt, eller noe lignende, men jeg ser helst at de ikke eksisterer rundt meg, og hvis de skal gjøre det, vil jeg ikke ha noe med dem å gjøre. Dermed er det frusterende når folk anskaffer seg dyr, og ikke har kontroll på dem. Det er ikke riktig at andres katter skal være til plage fra naboer, kun fordi eierne (og andre katteelskere) argumenterer med at katter er ville dyr, som lever sitt eget liv, og at man må tåle såpass når man har valgt å bosette seg et sted det faktisk også bor andre mennesker. Bare tull - er det så flott å ha katt (som jeg ikke kan skjønne), så bør det være så flott at man også klarer å ta ansvar for skapningen Jeg er helt sikker på at alle katter på kloden helst skulle sett at du ikke eksisterte heller. Du glitrer med din kunnskap om dyr. Forsøk å hold sakligheten neste gang, det blir litt for dumt. Jeg ønsker ingen katter vondt, men jeg mener at det er eierens eget ansvar (siden de faktisk går til anskaffelse av dyret), å ha kontroll og ansvar. Det har man ikke hvis katter går ut til andre, driter overalt, ødelegger møbler og er generelt til bry for andre. Behøver ikke å være veterinær eller frivillig for dyrebeskyttelsen for å skjønne at de dyrene man selv påtar seg ansvar for, vel, de bør man klare å ha kontroll på.
2 store = 2 små Skrevet 18. juni 2012 #249 Skrevet 18. juni 2012 Betent tema! Jeg tenker at man må kunne like eller ikke like en eller flere dyrearter uten å få slengt dritt etter seg som det er mange eksempler på her.
Lotta27 Skrevet 18. juni 2012 #250 Skrevet 18. juni 2012 Jeg synes katter er forferdelige dyr, og vil ikke ha noe med dem å gjøre. Synes ikke det er koselig om de lusker rundt, tar seg en tur inn i huset mitt (eller i nærheten av der jeg bor), og langt mindre liker jeg hvis de forpester området jeg bor i. Jeg ville vel å merke aldri ha sparket en katt, eller noe lignende, men jeg ser helst at de ikke eksisterer rundt meg, og hvis de skal gjøre det, vil jeg ikke ha noe med dem å gjøre. Dermed er det frusterende når folk anskaffer seg dyr, og ikke har kontroll på dem. Det er ikke riktig at andres katter skal være til plage fra naboer, kun fordi eierne (og andre katteelskere) argumenterer med at katter er ville dyr, som lever sitt eget liv, og at man må tåle såpass når man har valgt å bosette seg et sted det faktisk også bor andre mennesker. Bare tull - er det så flott å ha katt (som jeg ikke kan skjønne), så bør det være så flott at man også klarer å ta ansvar for skapningen Jeg er helt sikker på at alle katter på kloden helst skulle sett at du ikke eksisterte heller. Du glitrer med din kunnskap om dyr. Forsøk å hold sakligheten neste gang, det blir litt for dumt. Jeg ønsker ingen katter vondt, men jeg mener at det er eierens eget ansvar (siden de faktisk går til anskaffelse av dyret), å ha kontroll og ansvar. Det har man ikke hvis katter går ut til andre, driter overalt, ødelegger møbler og er generelt til bry for andre. Behøver ikke å være veterinær eller frivillig for dyrebeskyttelsen for å skjønne at de dyrene man selv påtar seg ansvar for, vel, de bør man klare å ha kontroll på. Det er helt utrolig at du faktisk tror at man kan fortelle en katt hvor den kan bevege seg og ikke (!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå