Gå til innhold

Forbaskede kattefille!!!

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg er så lei av at naboene har bestemt at vi (altså hele nabolaget) skal ha katt!

Nå har jeg sittet i vinduet og observert dyret, og jeg kjenner at jeg koker litt!

Først hoppet den opp på vår helt nye bil, valset litt rundt på panseret før den spaserte over hele bilen og hoppet elegant ned og tok seg en slurk av en vannpytt.

Så gikk den til mitt nyplanta blomsterbed der den storkoste seg med å legge igjen noen saftige bæsjer før den sparka de skikkelig utover.

Kan noen fortelle meg hvorfor det er ok å bestemme at når de ønsker seg dyr, så er det en selvfølge at alle naboene rundt også må ta konsekvensene?

I tillegg syns jeg katter er skikkelig ekle, og jeg får frysninger når jeg ser de og vil helst ikke gå ut når jeg vet at de lusker rundt i garasjer og hager!

Jeg vil ha hagen, bilen, hagemøbler og blomsterbed i fred!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes mennesker som HI er skikkelig ekle og får frysninger av å lese det de skriver... Men lite å få gjort med :D

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg synes mennesker som HI er skikkelig ekle og får frysninger av å lese det de skriver... Men lite å få gjort med :D

Du syns jeg er ekkel fordi jeg ikke liker en spesiell form for dyr?

Er ikke det litt spesielt da?

Gjest meg mamma?
Skrevet

En kan jo ikke styre hvor katter går. Du må nok bare leve med det, du kan jo ikke akkurat forlange at hele nabolaget ikke skal ha katt fordi du ikke liker dem.

Gjest Heartbroken
Skrevet

En kan jo ikke styre hvor katter går. Du må nok bare leve med det, du kan jo ikke akkurat forlange at hele nabolaget ikke skal ha katt fordi du ikke liker dem.

Men det er jo det som er poenget mitt. Jeg må leve med at naboen bestemmer at jeg skal ha dyret deres i hagen min.

Jeg liker ikke katter, derfor har jeg tatt et valg om å ikke anskaffe meg det.

Men det skal ikke respekteres?

Hva om alle lot hundene og kaninene sine løpe fritt rundt? Da hadde det blitt liv i nabolaget da...

Skrevet

Skulle ha vært de noen av de samme reglene for de med katter som for oss som har hunder... bla. at dritten skulle ha blitt plukket opp og ikke springe løst over til naboen...

Har sykt mye katter rundt oss vi og, som skriker og skråler utenfor soverommet midt på natten.. Hadde det vært en hund så hadde eieren fått kjeft og evt. blitt anmeldt for lenge siden...

Irriterende dyr...

Skrevet

Eh? Seriøst?

Har du slike holdninger til naboens katter burde du kanskje ha flyttet lengre vekk fra folk? Jeg gremmes av folk med slike holdninger som deg. Mine foreldre er helt like. Når jeg påpeker at de bor i et område der det er massevis av rotter, og at nabokatten bidrar betraktelig i så måte, ja da blir de svar skyldig.

Dyr er en del av det vi må leve med i dette samfunnet.. Og de har like mye rett til å være her som oss, og de er like mye verdt.

Skrevet

Det går ikke an å sammenligne katt og hund! Og ifht kattebæsj finnes det tiltak slik at de ikke bæsjer i bedet ditt. Hagesenter selger noe som heter "katt vekk" middel. Problem solved.

Gjest meg mamma?
Skrevet

Men det er jo det som er poenget mitt. Jeg må leve med at naboen bestemmer at jeg skal ha dyret deres i hagen min.

Hva om alle lot hundene og kaninene sine løpe fritt rundt? Da hadde det blitt liv i nabolaget da...

Hva mener du katteieiere skal gjøre da? Holde katten inne hele døgnet, la den gå i bånd?

Gjest Heartbroken
Skrevet

Eh? Seriøst?

Har du slike holdninger til naboens katter burde du kanskje ha flyttet lengre vekk fra folk? Jeg gremmes av folk med slike holdninger som deg. Mine foreldre er helt like. Når jeg påpeker at de bor i et område der det er massevis av rotter, og at nabokatten bidrar betraktelig i så måte, ja da blir de svar skyldig.

Dyr er en del av det vi må leve med i dette samfunnet.. Og de har like mye rett til å være her som oss, og de er like mye verdt.

Jeg syns faktisk ikke det er greit at jeg skal forvises fra mitt eget hjem fordi andre har lyst på en spesiell type dyr!

Det finnes plenty med andre dyr rundt oss, det er hunder, hester, kaniner, høner og haner osv, men det er kun katteeigerene som syns det er helt ok at det er naboen som tar ulempen med dyret deres.

Jeg har hørt at katter ikke skiter i egen hage? Så praktisk!

Jeg respekterer dyr og har aldri vært slem med et levende vesen i hele mitt liv - men jeg vil ikke ha de i hagemøblene mine!

Skrevet (endret)

Jeg er helt enig , kattene får gå akkuratt hvor de vil og gjøre hva de vil. Jeg har ikke noe ønske om at nabokattene pisser og driter i mine bedd og ødelegger. Tenk om vi med hun skulle latt de gjøre som kattene... Jeg respekterer de som har katt og da syntes jeg at de som har katt må respektere at jeg ikke har noe ønske om å ha katt!! Men nabokattene her begynner å skjønne at de ikke er velkomne her....

Endret av tommeliten
Skrevet

Jammen ikke rart det er krig her i verden!

Skrevet

Og du mener kanskje at folk ikke burde ha barn? Siden de løper, skriker, roter, hopper på trampoline og forderver din kongelige tilværelse med støy? Snakk om empatisk menneske...

Gjest Heartbroken
Skrevet

Hva mener du katteieiere skal gjøre da? Holde katten inne hele døgnet, la den gå i bånd?

For eksempel, ja. Hvorfor er det verre enn å holde hund i bånd og kanin i bur? Er katters frihet mer verd enn andre dyr?

Skrevet

Det var da voldsomt. Hva gjør du om en fugl skiter på bilen, stuevinduet eller til og med stolputa på verandaen din?

Vil du ha katten unna bedet ditt, finnes det ting man kan ha der som vil holde den vekk. At den går på bilen ser jeg ikke at gjør så mye. Aldri har vel en myk kattepote skadet lakken når den har vandret rolig over en bil?

Skrevet

Greit nok at alle skal få ha de dyr de ønsker også videre......

MEN!

Når HI står og ser på at en katt gjør fra seg på steder på hennes plass, og ikke vil ha det slik så må det da gå an å skjønne hennes åsyn også!

Foreslår at du ber disse naboene komme og plukke opp møkka etter DEMS dyr!

Og du ene anonym her;

Dyr har like mye rett til det ja.. MEN hva hvis ungen din hadde flydd over gjerdet og driti i bedet til naboen; hva hadde du gjort da ;) ?

Alle behandler dyrene som en i familien, det gjør jeg også. Har en hund som er oppriktig et medlem av familien vår.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Eh? Seriøst?

Jeg syns faktisk ikke det er greit at jeg skal forvises fra mitt eget hjem fordi andre har lyst på en spesiell type dyr!

Det finnes plenty med andre dyr rundt oss, det er hunder, hester, kaniner, høner og haner osv, men det er kun katteeigerene som syns det er helt ok at det er naboen som tar ulempen med dyret deres.

Jeg respekterer dyr og har aldri vært slem med et levende vesen i hele mitt liv - men jeg vil ikke ha de i hagemøblene mine!

Du respekterer ikke dyr hvis du synes ETT dyreslag er ekkelt. Og nei, ikke bare katteeiere lar dyrene løpe fritt. Bønder leier ikke dyrene sine i halsbånd de heller. Da jeg bodde på østlandet, hadde vi masse sauer i hagen hvert år til tross for gjerde og kyrne stod og trøkka ned gjerdet vårt. Bøndene mente at VI måtte ha strømgjerde med grind, og ikke kunne man si noe som helst på det. Kaniner løper også mange ganger fritt og stjeler gulrøttene til naboer. Du burde forresten bo i en blokk i byen - der slipper du problemstillinga.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Og du mener kanskje at folk ikke burde ha barn? Siden de løper, skriker, roter, hopper på trampoline og forderver din kongelige tilværelse med støy? Snakk om empatisk menneske...

Det var da bare et dumt eksempel!

Jeg kan love deg at hvis naboens barn klatrer på bilen min eller driter i bedene, så hadde jeg gitt beskjed.

Hadde ikke du?

Barnelek og latter er bare koselig, og selv om jeg ikke liker at det plutselig står en fremmed katt på kjøkkenet mitt en varm sommerdag hvor dørene står åpne, betyr ikke det at jeg er et ondt menneske som skyter på alle som går forbi huset mitt. Trodde du kanskje det, du?

Jeg har ikke imot noen dyr, så lenge eigerene tar ansvar og sørger for at de ikke plager medmennesker.

Skrevet

Jeg er faktisk helt enig med deg jeg, Heartbroken..

For det første så liker jeg ikke katter, og for det andre så er jeg allergisk.

Det irriterer meg at jeg må sitte å nyse og klø fodi naboens katt har hatt ettermiddagsluren sin i mine hagemøbler. Ser jeg de så jager jeg de bort men står jo ikke akkurat å speider etter de heller.

De har også funnet ut at de skal klore opp det ene lille treet vi har i hagen, så det begynner vel å bli det stusseligste prydtreet i mils omkrets! Møkkadyr!

Skrevet

For eksempel, ja. Hvorfor er det verre enn å holde hund i bånd og kanin i bur? Er katters frihet mer verd enn andre dyr?

Vi hadde bånd på ene katten vår når jeg var liten for hun ikke skulle stikke av. Hun brydde seg ikke stort om båndet.

Hunder går med bånd så finnes da muligheter for en katt med et bånd og :-))

Skrevet

Eh? Seriøst?

Forvises fra ditt eget hjem pga katter? Nei vet du hva. Det er noe som til stadighet forundrer meg ifht folk som har fobi for dyr. Har man panikk for å gå i butikken så forventes det at man jobber med det, for i butikken ja det må man, og en slik angst er irrasjonell. Men har man angst for katt eller hund, så forventes det at alle andre rundt en skal legge til rette for at en skal slippe å måtte konfronteres med denne angsten. Skjønner dere ikke at også dette er irrasjonelt? Og at når man bor i et nabolag, ja så kan det skje at det kommer en katt i hagen din? På samme måte som når det ikke er båndtvang, så kan det skje at man møter en løs hund? Er man da glad i å sitte i hagen, eller glad i å gå tur på fjellet, så se for faen og jobb med denne irrasjonelle angsten, og ikke forvent at den skal aksepteres av alt og alle. En katt som går i hagen din er ikke farlig, ikke ekkel, dyr er en del av naturen, og har du angst for katt, ja da har du et problem, som du bør søke hjelp for.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Eh? Seriøst?

Du respekterer ikke dyr hvis du synes ETT dyreslag er ekkelt. Og nei, ikke bare katteeiere lar dyrene løpe fritt. Bønder leier ikke dyrene sine i halsbånd de heller. Da jeg bodde på østlandet, hadde vi masse sauer i hagen hvert år til tross for gjerde og kyrne stod og trøkka ned gjerdet vårt. Bøndene mente at VI måtte ha strømgjerde med grind, og ikke kunne man si noe som helst på det. Kaniner løper også mange ganger fritt og stjeler gulrøttene til naboer. Du burde forresten bo i en blokk i byen - der slipper du problemstillinga.

Som sagt så bor vi på "landet" og det er flust med både sauer, kyr, hester og andre dyr rundt oss. Vi har aldri en eneste gang hatt hverken sau eller kyr i hagen, så enten har vi vært heldige med bondenaboene våre, eller så har du vært uheldig.

Jeg respekterer dyr på den måten at jeg aldri er slem mot dem, og om jeg besøker noen som eiger katter så biter jeg selvsagt tennene sammen selv om jeg haaater at de gnir seg rundt bena mine.

Men jeg forventer faktisk samme respekt tilbake, jeg er hverken slem eller ondskapsfull fordi at det finnes typer dyr jeg ikke klarer. For meg er katter nesten sidestilt med flaggermus og rotter. Dette er ikke noe jeg har bestemt, men jeg klarer ikke å syns de er hverken fine eller koselige.

Katter er helt sikkert ålreite dyr, så lenge de holdes borte fra min hage og mitt hus :)

Men tilbake til det med respekt, Himmelblå, finnes det ingen dyr du ikke syns noe om, og som du syns er litt ekle? Hverken mus, rotter, slanger, frosker, edderkopper, flaggermus osv?

Gjest meg mamma?
Skrevet

Jeg er helt enig , kattene får gå akkuratt hvor de vil og gjøre hva de vil. Jeg har ikke noe ønske om at nabokattene pisser og driter i mine bedd og ødelegger. Tenk om vi med hun skulle latt de gjøre som kattene... Jeg respekterer de som har katt og da syntes jeg at de som har katt må respektere at jeg ikke har noe ønske om å ha katt!! Men nabokattene her begynner å skjønne at de ikke er velkomne her....

Hva gjør du med nabokattene siden de begynner å skjønne at de ikke er velkomne hos dere?

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Gjør som oss; skaff deg en hund som tror katter smaker godt ;)

De kattene som går innenfor gjerdet vårt, løper rimelig kjapt ut igjen..

Gjest Heartbroken
Skrevet

Eh? Seriøst?

Forvises fra ditt eget hjem pga katter? Nei vet du hva. Det er noe som til stadighet forundrer meg ifht folk som har fobi for dyr. Har man panikk for å gå i butikken så forventes det at man jobber med det, for i butikken ja det må man, og en slik angst er irrasjonell. Men har man angst for katt eller hund, så forventes det at alle andre rundt en skal legge til rette for at en skal slippe å måtte konfronteres med denne angsten. Skjønner dere ikke at også dette er irrasjonelt? Og at når man bor i et nabolag, ja så kan det skje at det kommer en katt i hagen din? På samme måte som når det ikke er båndtvang, så kan det skje at man møter en løs hund? Er man da glad i å sitte i hagen, eller glad i å gå tur på fjellet, så se for faen og jobb med denne irrasjonelle angsten, og ikke forvent at den skal aksepteres av alt og alle. En katt som går i hagen din er ikke farlig, ikke ekkel, dyr er en del av naturen, og har du angst for katt, ja da har du et problem, som du bør søke hjelp for.

Så det er irrasjonelt at jeg ikke liker at andres dyr driter i mine bed og pisser i garasjen min? Det er noe JEG bør jobbe med???

å hjelpes......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...