Silly80 Skrevet 17. juni 2012 #51 Skrevet 17. juni 2012 Godt du ikke bor her Hl Har en katt som liker seg på verandaen vår og stadig tar en liten sightseeing inne hos oss når veranda døra er åpen. Den gjør ikke noe galt, bare titter seg litt rundt og går igjen Hva med å sette ut litt mat til dyret? Så slutter den nok å skite i dine blomsterbed;) Ellers finnes det jo mange midler du kan spraye på for å få den til å gå ett annet sted. Katter er super intelligente, og jeg kan love deg at hvis du absolutt ikke liker katter, er det du som er mest interessant å plage
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #52 Skrevet 17. juni 2012 Jeg liker ikke ulv og kan ikke ha bikkja mi løs i skogen her pga ulven. Skal jeg flytte da? Si at jeg forvises fra skogen pga ulven. I fjor sommer tuslet den rundt på tunet vårt. Så da er jeg vel forvist derfra og da.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #53 Skrevet 17. juni 2012 Bare fordi jeg hater kattene til naboen så må jeg svare her. Folk må gjerne ha katter for min del, men det betyr ikke at alle rundt dem må like katten deres. Naboen her har 6katter og nesten samtlige av naboene snakker stygt om kattene som driter overalt. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hivd vekk kattebæsj fra blomsterbedet på utsiden av inngangsdøra. Og den kattebæsjen havner i hagen til kattens eier. Ja katter burde gått i bånd. Katter er ikke et naturlig husdyr,da det mer enn noe annet dyr er et villt dyr. Alle dyr var en gang ville, men noen dyr egner seg bedre som hysdyr enn andre. Jeg kjeppjager kattene når jeg ser dem i hagen. Jeg kan forstå at folk som bor på gård har katt for å slippe så mye mus og rotter. Jeg håper at når vi en gang får oss hund så slipper vi en del av de kattene som ødelegger hele hagen Katter har vært husdyr hos folk siden de gamle egypterne innførte dem som kjæledyr. For flere tusen år siden. Og den er ikke naturlig husdyr? Lese seg opp på et emne før man svarer, kanskje? Da misforstår du poenget. Som jeg skriver, alle dyr var en gang ville, men noen dyr egner seg bedre som husdyr enn andre. hvor lenge et dyr har vært brukt som husdyr er uinteressant. Et husdyr skal kunne dresseres og kontrolleres av eieren. Katter som flyr rundt på egenhånd er herre over seg selv og er derfor ikke et husdyr, men et fritt villt dyr, til tross for at det har vært brukt som husdyr i mangfoldige år Nei, det er overhode ikke uinteressant. Hvis folk har hatt noe som husdyr i flere tusen år, så kan det ikke kalles unaturlig. Du kan heller ikke dressere gullfisk, marsvin og visse typer fugler. De regnes imidlertid som vanlige kjæledyr. Og forresten, det er lovlig å ha katt i Norge. Det er ikke krav til båndtvang på katter. Vil du ha innført slike regler, så bør du flytte til et annet land eller bli valgt inn i regjeringen og fremme lovforslag om det.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 17. juni 2012 #54 Skrevet 17. juni 2012 Jeg har hørt at katter ikke skiter i egen hage? Så praktisk! Hannkatter som ikke er kastrert har et stort markeringsbehov og er i hovedsak de kattene som oftest gjør fra seg andre steder enn "der den bor". Kastererte hannkatter har ikke det markeringsbehovet, det har heller ikke steriliserte hukatter. Hvis kattene i nabolaget ditt ikke er kasterert/sterilisert, så bør de bli det. Da blir de ikke en så stor "plage" for andre. Foreslår du da at jeg tar med meg kattene til dyrlegen og kastrerer de? Noe av problemet med katter er jo at mange av eierene ikke tar ansvar. Selges/gis bort sidene på Facebook svømmer jo over av kattunger gis bort annonser. Du kan jo foreslå for katteeierne at de sørger for å få kastrert/sterilisert kattene sine, og om de ikke har råd til det burde de tenkt på det før de skaffet seg en katt..
englespire Skrevet 17. juni 2012 #55 Skrevet 17. juni 2012 jeg er så enig med trådstarter! jeg er veldig glad i dyr, og har hund, og har hatt hest tidligere, og er generelt sett glad i alle dyr, også katter. MEN katter som pisser og driter i hagen min, legger seg i hagemøblene, tråkker på bilen, skraper ogg busker/vegger/hagemøbler osv, det tåler jeg IKKE! jeg er an av de som med meget god samvittighet retter hageslangen mot nabokatten om den kommer inn på eiendommen, som gladelig lar bikkja si fra at dette er dens eiendom, og gjerne også lar bikkja jage katten ut av hagen (men ikke lenger), og hadde jeg fått tak i kattekreket i det den lå i mine hagemøbler, så hadde den katten fått seg en real flytur! naboen må gjerne ha katt, men da får den la være å plage meg!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #56 Skrevet 17. juni 2012 jeg er så enig med trådstarter! jeg er veldig glad i dyr, og har hund, og har hatt hest tidligere, og er generelt sett glad i alle dyr, også katter. MEN katter som pisser og driter i hagen min, legger seg i hagemøblene, tråkker på bilen, skraper ogg busker/vegger/hagemøbler osv, det tåler jeg IKKE! jeg er an av de som med meget god samvittighet retter hageslangen mot nabokatten om den kommer inn på eiendommen, som gladelig lar bikkja si fra at dette er dens eiendom, og gjerne også lar bikkja jage katten ut av hagen (men ikke lenger), og hadde jeg fått tak i kattekreket i det den lå i mine hagemøbler, så hadde den katten fått seg en real flytur! naboen må gjerne ha katt, men da får den la være å plage meg! Og du har ikke tenkt på at noen i nabolaget kan være sterkt allergisk mot hunden din, at de er lei av bjeffinga dens, lukten dens og at den skiter ned fortauene? Forresten, hadde du filleristet eller skadet min katt, så hadde du blitt anmeldt på flekken (har ingen katt i dag altså, hypotetisk sett bare). Det er heller ikke lov å slippe hund på andre dyr. Dreper den dyret, så bærer det rett til dyrlegen for avliving etter pålegg fra politiet. Bare så du er klar over det. Hilsen hundeeier.
Gjest meg mamma? Skrevet 17. juni 2012 #57 Skrevet 17. juni 2012 Godt du ikke bor her Hl Har en katt som liker seg på verandaen vår og stadig tar en liten sightseeing inne hos oss når veranda døra er åpen. Den gjør ikke noe galt, bare titter seg litt rundt og går igjen Hva med å sette ut litt mat til dyret? Så slutter den nok å skite i dine blomsterbed;) Ellers finnes det jo mange midler du kan spraye på for å få den til å gå ett annet sted. Katter er super intelligente, og jeg kan love deg at hvis du absolutt ikke liker katter, er det du som er mest interessant å plage Ikke sett ut mat til den med mindre du er sikker på at den ikke har et hjem. Jeg vil ikke at min katt skal spise hos naboene, den får mat hjemme.
Netti*** Skrevet 17. juni 2012 #58 Skrevet 17. juni 2012 Oi oi oi Skjønner at Norge er verdens beste land å bo i. Trenger aldri lytte etter flyalarmene, lage mat av bark og sølevann til ungene våre. Være redd for å bli voldtatt hver eneste dag. Neida en stakkars lykkelig Katte skaper voldsomt raseri... Hurra for Heartbroken og andre som tror de har det så fælt. Trodde du hadde litt livserfaring til å vite at dette er bare tull. Men tok jammen feil der... Naboene har 2 katter hver i sikkert 15 av 25 hus rundt her. Men jeg har 3 flotte friske barn, et fint hjem og et godt liv. Ja de driter i sandkassa til ungene så var å kjøpte sand de ikke liker og ny sandkasse til 800 kr med lokk. Ble verken konkurs eller irritert. Mye finere enn den gamle sandkassa er den også.. Å nå skinner jammen sola...
Gjest meg mamma? Skrevet 17. juni 2012 #59 Skrevet 17. juni 2012 (endret) jeg er så enig med trådstarter! jeg er veldig glad i dyr, og har hund, og har hatt hest tidligere, og er generelt sett glad i alle dyr, også katter. MEN katter som pisser og driter i hagen min, legger seg i hagemøblene, tråkker på bilen, skraper ogg busker/vegger/hagemøbler osv, det tåler jeg IKKE! jeg er an av de som med meget god samvittighet retter hageslangen mot nabokatten om den kommer inn på eiendommen, som gladelig lar bikkja si fra at dette er dens eiendom, og gjerne også lar bikkja jage katten ut av hagen (men ikke lenger), og hadde jeg fått tak i kattekreket i det den lå i mine hagemøbler, så hadde den katten fått seg en real flytur! naboen må gjerne ha katt, men da får den la være å plage meg! Dyreplager Ikke fortell meg at hunden din aldri bjeffer. Tok du vekk hestebæsjen når du var ute med hesten din der andre folk ferdes? Endret 17. juni 2012 av meg mamma?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. juni 2012 #60 Skrevet 17. juni 2012 Og du har ikke tenkt på at noen i nabolaget kan være sterkt allergisk mot hunden din, at de er lei av bjeffinga dens, lukten dens og at den skiter ned fortauene? Forresten, hadde du filleristet eller skadet min katt, så hadde du blitt anmeldt på flekken (har ingen katt i dag altså, hypotetisk sett bare). Det er heller ikke lov å slippe hund på andre dyr. Dreper den dyret, så bærer det rett til dyrlegen for avliving etter pålegg fra politiet. Bare så du er klar over det. Hilsen hundeeier. Og har du tenkt over at det finnes de som klarer å trene hunden sin til å ikke bjeffe, kalles komando-bjeff. Om det lukter over til naboen, bør naboen ringe mattilsynet, for da lever hunden under dårlige kår, Skiter ikke ned fortauet om eieren tar ansvar og plukker opp igjen etter hunden sin.. Fordi du har slike naboer med hunder, er det ikke dermed sakt det er slik hos alle med hund.
Gjest Mafan Skrevet 17. juni 2012 #61 Skrevet 17. juni 2012 Hvor er alle disse kattene som pisser i hagemøbler? Naboen til høyre for oss har tre katter, naboen til venstre for oss har også tre. Dvs at det er seks katter i hagen vår daglig. Vi har bodd her i fem år, og det har aldri vært piss eller drit i hagemøblene.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #62 Skrevet 17. juni 2012 Og du har ikke tenkt på at noen i nabolaget kan være sterkt allergisk mot hunden din, at de er lei av bjeffinga dens, lukten dens og at den skiter ned fortauene? Forresten, hadde du filleristet eller skadet min katt, så hadde du blitt anmeldt på flekken (har ingen katt i dag altså, hypotetisk sett bare). Det er heller ikke lov å slippe hund på andre dyr. Dreper den dyret, så bærer det rett til dyrlegen for avliving etter pålegg fra politiet. Bare så du er klar over det. Hilsen hundeeier. Og har du tenkt over at det finnes de som klarer å trene hunden sin til å ikke bjeffe, kalles komando-bjeff. Om det lukter over til naboen, bør naboen ringe mattilsynet, for da lever hunden under dårlige kår, Skiter ikke ned fortauet om eieren tar ansvar og plukker opp igjen etter hunden sin.. Fordi du har slike naboer med hunder, er det ikke dermed sakt det er slik hos alle med hund. Jeg har ikke slike naboer med slike hunder. Har ingen hunder i nabolaget i det hele tatt, bortsett fra min egen. Og ja, ALLE hunder bjeffer, hun som skrev innlegget om å filleriste katta til naboen sier jo at bikkja hennes gneldrer hver gang katta viser seg - kanskje de andre naboene er lei det? Mange store hunder lukter HUND, selv om de ikke lever under dårlige vilkår. Og når man er villig til å skade annet menneskes husdyr, bør man ikke ha husdyr selv. Man skal ikke bruke hund som våpen med mindre det er selvforsvar, noe det ikke er i det tilfelle som er nevnt.
Studine mevik Skrevet 17. juni 2012 #63 Skrevet 17. juni 2012 Bare fordi jeg hater kattene til naboen så må jeg svare her. Folk må gjerne ha katter for min del, men det betyr ikke at alle rundt dem må like katten deres. Naboen her har 6katter og nesten samtlige av naboene snakker stygt om kattene som driter overalt. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hivd vekk kattebæsj fra blomsterbedet på utsiden av inngangsdøra. Og den kattebæsjen havner i hagen til kattens eier. Ja katter burde gått i bånd. Katter er ikke et naturlig husdyr,da det mer enn noe annet dyr er et villt dyr. Alle dyr var en gang ville, men noen dyr egner seg bedre som hysdyr enn andre. Jeg kjeppjager kattene når jeg ser dem i hagen. Jeg kan forstå at folk som bor på gård har katt for å slippe så mye mus og rotter. Jeg håper at når vi en gang får oss hund så slipper vi en del av de kattene som ødelegger hele hagen Katter har vært husdyr hos folk siden de gamle egypterne innførte dem som kjæledyr. For flere tusen år siden. Og den er ikke naturlig husdyr? Lese seg opp på et emne før man svarer, kanskje? Da misforstår du poenget. Som jeg skriver, alle dyr var en gang ville, men noen dyr egner seg bedre som husdyr enn andre. hvor lenge et dyr har vært brukt som husdyr er uinteressant. Et husdyr skal kunne dresseres og kontrolleres av eieren. Katter som flyr rundt på egenhånd er herre over seg selv og er derfor ikke et husdyr, men et fritt villt dyr, til tross for at det har vært brukt som husdyr i mangfoldige år Nei, det er overhode ikke uinteressant. Hvis folk har hatt noe som husdyr i flere tusen år, så kan det ikke kalles unaturlig. Du kan heller ikke dressere gullfisk, marsvin og visse typer fugler. De regnes imidlertid som vanlige kjæledyr. Og forresten, det er lovlig å ha katt i Norge. Det er ikke krav til båndtvang på katter. Vil du ha innført slike regler, så bør du flytte til et annet land eller bli valgt inn i regjeringen og fremme lovforslag om det. Nå synes jeg det er unaturlig at folk har fisk, fugler og marsvin også. Jeg mener at dyr/fugl/fisk som ikke kan dresseres ikke er naturlig som kjæledyr. Jeg aksepterer likevel at folk har det som kjæledyr. Rotter er også sett på som et kjæledyr selv om mange mener at de er ekle, men de kan i det minste dresseres. Jeg er heller ingen stor fan av dyr som primært bor i bur og skal man først ha et slikt dyr så skal man ha det ofte ute av buret. Hvis folk ikke har dressur på hunden sin så klager folk, men med katter så er det sett på som akseptert fordi det ikke er naturlig eller vanlig å ha slik dressur Det må være lov å ikke like katter på samme måte som det er lov å ikke like hunder eller andre kjæledyr. Jeg kommer til å fortsette å jage kattene vekk, men jeg gjør dem selvfølelig ikke noe vondt eller plager dem. Jeg har min mening og du har din mening
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 17. juni 2012 #64 Skrevet 17. juni 2012 Hvor er alle disse kattene som pisser i hagemøbler? Naboen til høyre for oss har tre katter, naboen til venstre for oss har også tre. Dvs at det er seks katter i hagen vår daglig. Vi har bodd her i fem år, og det har aldri vært piss eller drit i hagemøblene. Jeg har heller aldri hørt om Så mye plager som HI skriver. Selv om vi har hatt mange naboer med katter. Og det finnes mange ville dyr som skiter ned stier, sandkasser, graver hull osv - ihvertfall her jeg bor. Man kan da ikke forby alle ville dyr som plager noen i nevneverdig grad?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. juni 2012 #65 Skrevet 17. juni 2012 Og du har ikke tenkt på at noen i nabolaget kan være sterkt allergisk mot hunden din, at de er lei av bjeffinga dens, lukten dens og at den skiter ned fortauene? Forresten, hadde du filleristet eller skadet min katt, så hadde du blitt anmeldt på flekken (har ingen katt i dag altså, hypotetisk sett bare). Det er heller ikke lov å slippe hund på andre dyr. Dreper den dyret, så bærer det rett til dyrlegen for avliving etter pålegg fra politiet. Bare så du er klar over det. Hilsen hundeeier. Og har du tenkt over at det finnes de som klarer å trene hunden sin til å ikke bjeffe, kalles komando-bjeff. Om det lukter over til naboen, bør naboen ringe mattilsynet, for da lever hunden under dårlige kår, Skiter ikke ned fortauet om eieren tar ansvar og plukker opp igjen etter hunden sin.. Fordi du har slike naboer med hunder, er det ikke dermed sakt det er slik hos alle med hund. Jeg har ikke slike naboer med slike hunder. Har ingen hunder i nabolaget i det hele tatt, bortsett fra min egen. Og ja, ALLE hunder bjeffer, hun som skrev innlegget om å filleriste katta til naboen sier jo at bikkja hennes gneldrer hver gang katta viser seg - kanskje de andre naboene er lei det? Mange store hunder lukter HUND, selv om de ikke lever under dårlige vilkår. Og når man er villig til å skade annet menneskes husdyr, bør man ikke ha husdyr selv. Man skal ikke bruke hund som våpen med mindre det er selvforsvar, noe det ikke er i det tilfelle som er nevnt. Ja, hunder bjeffer, men som eier er det bare å stoppe det like fort som det starter. Her har ikke jeg hund selv nå, men mine foreldre har en hund, han ble trent opp fra starten, nå er han 9 år, og jeg tror vi kan telle fort opp hvor mange ganger han har bjeffet nevneverdig. Som regel blir han stoppet på første bjeffet. Min søster har 5 hunder, bor i et nabolag med mange hunder i, men hun har flest, likevel er det hennes hunder man hører minst ifra.
Katteskinnet Skrevet 17. juni 2012 #66 Skrevet 17. juni 2012 Nå har jeg selv innekatt som går ut i bånd, men det er mange katter i området. Javel, de gjødsler blomsterbedene mine og javel, de tråkker på mannens bil og jada, de mjauer litt i løpetiden, men hva så? JEG har valgt å bosette meg nær natur, og da er det naturlig å ha naturen inn til stuen! Rådyrene spiser opp buskene mine på vinteren også, men det syns jeg bare er herlig. Det verste JEG kan tenke meg er bikkjeeiere som ikke plukker opp etter seg, eller hvordan HVER ENESTE VINTER så er det hundetiss bortover alt av stier, men jeg gidder ikke bruke energi på å irritere meg over det. Jeg liker dyr, basta bom. De fleste har sin rolle, som noen påpeker lenger oppe, takk og lov for katter, ellers hadde det blitt ekkelt å leve her! Ps: Håper du holder deg for god til å legge ut rottegift til kattene. Var noen som gjorde det der jeg bodde før, og resultatet var en gråtende 4-åring som ikke kunne forstå hvorfor noen ville skade katten hennes.
Katteskinnet Skrevet 17. juni 2012 #67 Skrevet 17. juni 2012 Men herregud. Om dere som ikke fordrar katter bare bruker de små grå, så kan dere enkelt bruke noen knep som holder kattefaen borte. Je kan ikke fordra de ekle hårkladdene selv. Vann med sitronsyre i, sprut på dem hver gang de er i nærheten. Katt vekk middel fungerer litt. kast digre bøtter med vann på dem, og skrik og fekt med armer å bein. plant kattemynte i katteeiers eiendom.. hehe så kan kattene sverme i dems hage.. Her vi bor er det kjent for å være sykt mye katter. Og jeg ville aldri gjort det, men noen ganger fantaserer jeg om å kvitte meg med dyra på egenhånd. Spesiellt da dem pisser ned tingene til jentungen på vår veranda, og bruker DøRMATTA som do. Faktisk, jeg hadde nok tuppa katta til månen hadde jeg tatt den på fersken. Så finne rjeg det helt fatastisk morsomt når noen skal fortelle meg at de motbydelige hårballene er like mye verdt som mennesker.. alvorlig talt. hehe Visste du at sitron er GIFTIG for katter? Si meg, er du ikke riktig bevart?
Frøken Ubesluttsom Skrevet 17. juni 2012 #68 Skrevet 17. juni 2012 (endret) Men herregud. Om dere som ikke fordrar katter bare bruker de små grå, så kan dere enkelt bruke noen knep som holder kattefaen borte. Je kan ikke fordra de ekle hårkladdene selv. Vann med sitronsyre i, sprut på dem hver gang de er i nærheten. Katt vekk middel fungerer litt. kast digre bøtter med vann på dem, og skrik og fekt med armer å bein. plant kattemynte i katteeiers eiendom.. hehe så kan kattene sverme i dems hage.. Her vi bor er det kjent for å være sykt mye katter. Og jeg ville aldri gjort det, men noen ganger fantaserer jeg om å kvitte meg med dyra på egenhånd. Spesiellt da dem pisser ned tingene til jentungen på vår veranda, og bruker DøRMATTA som do. Faktisk, jeg hadde nok tuppa katta til månen hadde jeg tatt den på fersken. Så finne rjeg det helt fatastisk morsomt når noen skal fortelle meg at de motbydelige hårballene er like mye verdt som mennesker.. alvorlig talt. hehe Visste du at sitron er GIFTIG for katter? Si meg, er du ikke riktig bevart? Alle tingene du nevner som kattene gjør, er typiske tegn på at kattene ikke er kasterert. De markerer. Trodde virkelig at katteiere i dag var mer opplyst enn som så, at de faktisk kastrerte og steriliserte kattene sine, men tydeligvis ikke. Det er litt trist at katteeiers latskap skal gå utover andre. Mine katter er sterilisert/kastrert og de har ikke det behovet for å markere. De gjør fra seg i egen hage like mye som i skogen........ Endret 17. juni 2012 av Scania
Gjest meg mamma? Skrevet 17. juni 2012 #69 Skrevet 17. juni 2012 (endret) jeg er så enig med trådstarter! jeg er veldig glad i dyr, og har hund, og har hatt hest tidligere, og er generelt sett glad i alle dyr, også katter. MEN katter som pisser og driter i hagen min, legger seg i hagemøblene, tråkker på bilen, skraper ogg busker/vegger/hagemøbler osv, det tåler jeg IKKE! jeg er an av de som med meget god samvittighet retter hageslangen mot nabokatten om den kommer inn på eiendommen, som gladelig lar bikkja si fra at dette er dens eiendom, og gjerne også lar bikkja jage katten ut av hagen (men ikke lenger), og hadde jeg fått tak i kattekreket i det den lå i mine hagemøbler, så hadde den katten fått seg en real flytur! naboen må gjerne ha katt, men da får den la være å plage meg! Du er ikke veldig glad i dyr, for hadde du vært det så hadde du ikke truet med å pusse hunden din på kattene, eller gi katten en flyvetur. Håper virkelig du ikke er min nabo. Hadde du plaget min katt, så hadde jeg anmeldt deg på flekken Endret 17. juni 2012 av meg mamma?
Gjest Heartbroken Skrevet 17. juni 2012 #70 Skrevet 17. juni 2012 Jeg har hørt at katter ikke skiter i egen hage? Så praktisk! Hannkatter som ikke er kastrert har et stort markeringsbehov og er i hovedsak de kattene som oftest gjør fra seg andre steder enn "der den bor". Kastererte hannkatter har ikke det markeringsbehovet, det har heller ikke steriliserte hukatter. Hvis kattene i nabolaget ditt ikke er kasterert/sterilisert, så bør de bli det. Da blir de ikke en så stor "plage" for andre. Foreslår du da at jeg tar med meg kattene til dyrlegen og kastrerer de? Noe av problemet med katter er jo at mange av eierene ikke tar ansvar. Selges/gis bort sidene på Facebook svømmer jo over av kattunger gis bort annonser. SNAKKE med naboene, ikke noe som har falt deg inn kanskje? Invitere dem på kaffe, forklare problemet og komme til en felles løsning for å gjøre ulempene som knytter seg til katten minst mulig? Kommunikasjon i naboforhold er alfa og omega. Kan man ikke kommunisere men begraver seg i egen hat for katter, så blir det heller ikke bedre. Naboene dine er ikke tankelesere, de vet ikke at du har irrasjonell frykt for katter. Snakk med dem. Hvor har du fått det fra at jeg har en irrasjonell frykt for katter? Jeg LIKER ikke katter. Jeg syns ikke de er hverken pene eller koselige, men jeg er ikke redd de. Jeg vil bare ikke ha de i hagemøblene, garasjen og bedene mine. Vi har mange naboer rundt oss, og jeg har ikke sjans til å vite hvilke katt som hører til hvor. Og jeg syns ærlig talt ikke det er min jobb å gå rundt å banke på dører og be dem å kontrollere katten sin. Har dere som katteeigere/elskere ingen som helst forståelse for at det å få fremmede dyr inn i hus og hage kan være frustrerende? Mener dere helt oppriktig at katter (og bare katter, siden andre dyr har båndtvang eller må gjerdes inne), skal få gå fritt og gjøre akkurat det de ønsker? Katteeigere har altså intet ansvar for å spare naboer for unødvendig arbeid og irritasjon?
Gjest meg mamma? Skrevet 17. juni 2012 #71 Skrevet 17. juni 2012 Jeg har hørt at katter ikke skiter i egen hage? Så praktisk! Hannkatter som ikke er kastrert har et stort markeringsbehov og er i hovedsak de kattene som oftest gjør fra seg andre steder enn "der den bor". Kastererte hannkatter har ikke det markeringsbehovet, det har heller ikke steriliserte hukatter. Hvis kattene i nabolaget ditt ikke er kasterert/sterilisert, så bør de bli det. Da blir de ikke en så stor "plage" for andre. Foreslår du da at jeg tar med meg kattene til dyrlegen og kastrerer de? Noe av problemet med katter er jo at mange av eierene ikke tar ansvar. Selges/gis bort sidene på Facebook svømmer jo over av kattunger gis bort annonser. SNAKKE med naboene, ikke noe som har falt deg inn kanskje? Invitere dem på kaffe, forklare problemet og komme til en felles løsning for å gjøre ulempene som knytter seg til katten minst mulig? Kommunikasjon i naboforhold er alfa og omega. Kan man ikke kommunisere men begraver seg i egen hat for katter, så blir det heller ikke bedre. Naboene dine er ikke tankelesere, de vet ikke at du har irrasjonell frykt for katter. Snakk med dem. Hvor har du fått det fra at jeg har en irrasjonell frykt for katter? Jeg LIKER ikke katter. Jeg syns ikke de er hverken pene eller koselige, men jeg er ikke redd de. Jeg vil bare ikke ha de i hagemøblene, garasjen og bedene mine. Vi har mange naboer rundt oss, og jeg har ikke sjans til å vite hvilke katt som hører til hvor. Og jeg syns ærlig talt ikke det er min jobb å gå rundt å banke på dører og be dem å kontrollere katten sin. Har dere som katteeigere/elskere ingen som helst forståelse for at det å få fremmede dyr inn i hus og hage kan være frustrerende? Mener dere helt oppriktig at katter (og bare katter, siden andre dyr har båndtvang eller må gjerdes inne), skal få gå fritt og gjøre akkurat det de ønsker? Katteeigere har altså intet ansvar for å spare naboer for unødvendig arbeid og irritasjon? Da regner jeg med at du gjør ingenting som ikke irriterer eller skaper frustrasjon for dine naboer? Regner med at dere aldri lager lyd eller at barna deres aldri bråker, roper og hyler?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #72 Skrevet 17. juni 2012 Her må jeg si at jeg er enig med HI altså. Jeg er i utgangspunktet veldig glad i katter da, men er møkk lei all kattedriten i hagen vår!! Har brukt utrolig mye penger på å kjøpe slike midler som visstnok skal holde katter unna - uten at det virker. Synes ikke det er rimelig at vi skal bruke masse penger på å holde nabokattene unna. Her er blomsterbed, grusgang og plen full av katteavføring - i tillegg til lekeplassen like ved her. Må for all del ikke la barna grave i sikkerhetssanden under dissene, for der har alle kattene i nabolaget gjort fra seg. Som barn hadde vi alltid katt, og jeg var veldig glad i de kattene vi hadde. Men nå synes jeg de blir mer og mer ekle. Så HI, du har min fulle støtte. En annen ting er antallet katter den enkelte husstand har. En nabo her har 5 katter - og det sier seg selv at det blir en belastning for oss som ikke ønsker dem i vår hage. Og jeg vet at jeg ikke er alene, for har hatt naboer på døra (som heller ikke har katt) som lurer på råd for å holde kattene vekk fra deres tomt.
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 17. juni 2012 #73 Skrevet 17. juni 2012 Det kan jeg forstå ! De går ooover alt og etterlater seg dritt og piss . Katter er no dritt ! Helt enig hi !
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 17. juni 2012 #74 Skrevet 17. juni 2012 Jeg har hørt at katter ikke skiter i egen hage? Så praktisk! Hannkatter som ikke er kastrert har et stort markeringsbehov og er i hovedsak de kattene som oftest gjør fra seg andre steder enn "der den bor". Kastererte hannkatter har ikke det markeringsbehovet, det har heller ikke steriliserte hukatter. Hvis kattene i nabolaget ditt ikke er kasterert/sterilisert, så bør de bli det. Da blir de ikke en så stor "plage" for andre. Foreslår du da at jeg tar med meg kattene til dyrlegen og kastrerer de? Noe av problemet med katter er jo at mange av eierene ikke tar ansvar. Selges/gis bort sidene på Facebook svømmer jo over av kattunger gis bort annonser. SNAKKE med naboene, ikke noe som har falt deg inn kanskje? Invitere dem på kaffe, forklare problemet og komme til en felles løsning for å gjøre ulempene som knytter seg til katten minst mulig? Kommunikasjon i naboforhold er alfa og omega. Kan man ikke kommunisere men begraver seg i egen hat for katter, så blir det heller ikke bedre. Naboene dine er ikke tankelesere, de vet ikke at du har irrasjonell frykt for katter. Snakk med dem. Hvor har du fått det fra at jeg har en irrasjonell frykt for katter? Jeg LIKER ikke katter. Jeg syns ikke de er hverken pene eller koselige, men jeg er ikke redd de. Jeg vil bare ikke ha de i hagemøblene, garasjen og bedene mine. Vi har mange naboer rundt oss, og jeg har ikke sjans til å vite hvilke katt som hører til hvor. Og jeg syns ærlig talt ikke det er min jobb å gå rundt å banke på dører og be dem å kontrollere katten sin. Har dere som katteeigere/elskere ingen som helst forståelse for at det å få fremmede dyr inn i hus og hage kan være frustrerende? Mener dere helt oppriktig at katter (og bare katter, siden andre dyr har båndtvang eller må gjerdes inne), skal få gå fritt og gjøre akkurat det de ønsker? Katteeigere har altså intet ansvar for å spare naboer for unødvendig arbeid og irritasjon? Du sier at du hadde sagt fra hvis naboens unger bråkte, men vil ikke si fra når katter gjør ugagn? Du Må ha irrasjonell frykt for katter da...
Gjest Heartbroken Skrevet 17. juni 2012 #75 Skrevet 17. juni 2012 Jeg skjønner ikke helt dere som syns det er passende å sammenligne hundehold og kattehold. Vi har mange hunder rundt oss, og jeg har aldri opplevd at en eneste av dem har kommet ubedt inn i hagen vår. Hvis de ikke er ute med eigerene, så står de enten i bånd eller i hundegården sin. Det kan hende at de bjeffer litt, men aldri plagsomt lenge, og det irriterer ikke mer enn naboens hane og bondens sauer. Om man er allergisk mot hund, kan man la være å oppsøke de, men katter oppsøker jo dem de vil uten at sånne smålige hensyn som allergi kan bli tatt hensyn til. Alle hundeeigere jeg kjenner, går tur med plastpose til skiten i lommen og de slipper aldri hunden bort til fremmede. Jeg har aldri noen gang vært slem med et dyr, jeg legger ikke ut rottegift, jeg hverken spruter eller kaster vann på kattene og det kunne ikke falt meg inn å hverken sparke eller kaste noe dyr. Irritasjonen min over katter er langt fra så stor som jeg har gitt uttrykk for her, men jeg hadde en kjedelig dag og syns det var lite liv her inne, så jeg fikk lyst å gjøre noe med det Jammen lyktes jeg i det, altså.....hehe..... Beklager til dere som lot dere provosere ut av deres gode skinn, dere ble faktisk brukt til min underholdning i dag..... Men litt alvor er det i innleggene mine, likevel. Jeg syns oppriktig at katteeigere burde ta mer hensyn til befolkningen rundt seg - husk at når du skaffer deg en katt, så tar du også et valg for nabolaget rundt deg. Nå skal jeg har middag - ha en fortsatt fin søndag da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå