Gå til innhold

Forbaskede kattefille!!!

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør som oss; skaff deg en hund som tror katter smaker godt ;)

De kattene som går innenfor gjerdet vårt, løper rimelig kjapt ut igjen..

Har ikke hatt så veldig mange katter på "visitt" etter vi fikk hund heller :) Så de har nok skjønt at eiendommen er en hund sin her :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mafan
Skrevet

Eh? Seriøst?

Har du slike holdninger til naboens katter burde du kanskje ha flyttet lengre vekk fra folk? Jeg gremmes av folk med slike holdninger som deg. Mine foreldre er helt like. Når jeg påpeker at de bor i et område der det er massevis av rotter, og at nabokatten bidrar betraktelig i så måte, ja da blir de svar skyldig.

Dyr er en del av det vi må leve med i dette samfunnet.. Og de har like mye rett til å være her som oss, og de er like mye verdt.

Jeg syns faktisk ikke det er greit at jeg skal forvises fra mitt eget hjem fordi andre har lyst på en spesiell type dyr!

Det finnes plenty med andre dyr rundt oss, det er hunder, hester, kaniner, høner og haner osv, men det er kun katteeigerene som syns det er helt ok at det er naboen som tar ulempen med dyret deres.

Jeg har hørt at katter ikke skiter i egen hage? Så praktisk!

Jeg respekterer dyr og har aldri vært slem med et levende vesen i hele mitt liv - men jeg vil ikke ha de i hagemøblene mine!

Du respekterer ikke dyr hvis du synes ETT dyreslag er ekkelt. Og nei, ikke bare katteeiere lar dyrene løpe fritt. Bønder leier ikke dyrene sine i halsbånd de heller. Da jeg bodde på østlandet, hadde vi masse sauer i hagen hvert år til tross for gjerde og kyrne stod og trøkka ned gjerdet vårt. Bøndene mente at VI måtte ha strømgjerde med grind, og ikke kunne man si noe som helst på det. Kaniner løper også mange ganger fritt og stjeler gulrøttene til naboer. Du burde forresten bo i en blokk i byen - der slipper du problemstillinga.

Som sagt så bor vi på "landet" og det er flust med både sauer, kyr, hester og andre dyr rundt oss. Vi har aldri en eneste gang hatt hverken sau eller kyr i hagen, så enten har vi vært heldige med bondenaboene våre, eller så har du vært uheldig.

Jeg respekterer dyr på den måten at jeg aldri er slem mot dem, og om jeg besøker noen som eiger katter så biter jeg selvsagt tennene sammen selv om jeg haaater at de gnir seg rundt bena mine.

Men jeg forventer faktisk samme respekt tilbake, jeg er hverken slem eller ondskapsfull fordi at det finnes typer dyr jeg ikke klarer. For meg er katter nesten sidestilt med flaggermus og rotter. Dette er ikke noe jeg har bestemt, men jeg klarer ikke å syns de er hverken fine eller koselige.

Katter er helt sikkert ålreite dyr, så lenge de holdes borte fra min hage og mitt hus :)

Men tilbake til det med respekt, Himmelblå, finnes det ingen dyr du ikke syns noe om, og som du syns er litt ekle? Hverken mus, rotter, slanger, frosker, edderkopper, flaggermus osv?

Jeg er redd for edderkopper. Jeg har blitt bitt av edderkopp flere ganger i utlandet. Men jeg skjønner at denne frykten er irrasjonell, og jeg forsøker å jobbe med meg selv ifht hver dag, da særlig nå på vårparten når de dukker opp. Jeg gjør mitt beste for å ikke vise frykten min til datteren min, og jeg driver ikke å legger ut innsektgift i huset for å bli kvitt dem. Nettopp fordi det er noe jeg må leve med, på samme måte som du må leve med at det er katter i nabolaget ditt.

Skrevet

En kan jo ikke styre hvor katter går. Du må nok bare leve med det, du kan jo ikke akkurat forlange at hele nabolaget ikke skal ha katt fordi du ikke liker dem.

Men det er jo det som er poenget mitt. Jeg må leve med at naboen bestemmer at jeg skal ha dyret deres i hagen min.

Jeg liker ikke katter, derfor har jeg tatt et valg om å ikke anskaffe meg det.

Men det skal ikke respekteres?

Hva om alle lot hundene og kaninene sine løpe fritt rundt? Da hadde det blitt liv i nabolaget da...

Hva mener du katteieiere skal gjøre da? Holde katten inne hele døgnet, la den gå i bånd?

For eksempel, ja. Hvorfor er det verre enn å holde hund i bånd og kanin i bur? Er katters frihet mer verd enn andre dyr?

Katter har helt andre innstinkter enn kaniner og hunder så det argumentet faller på sin egen urimelighet
Gjest Heartbroken
Skrevet

Gjør som oss; skaff deg en hund som tror katter smaker godt ;)

De kattene som går innenfor gjerdet vårt, løper rimelig kjapt ut igjen..

Det skulle vi gjerne gjort, men med vår hverdag så hadde vi ikke kunnet ta oss godt nok av et dyr.

Så siden vi er så voksne og empatiske mennesker, som hverken vil en hund eller naboene som måtte hørt på klynking og bjeffing så vondt, så har vi bestemt at vi ikke kan ha noe dyr for øyeblikket ;)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Får meg en god latter av mange svar her.

Jeg er enig med deg Heartbroken, jeg liker katter selv! Men vil ikke ha det i eget hus, og skulle gjerne vært foruten dem i hagen min osv også.

Fatter ikke hvorfor alle som har hund må forholde seg til båndtvang, de som har fugl, skal ha den i bur, har du kaniner, skal de i bur, hester/kuer/sauer/griser skal inn i innhegning. Men katten, ja den skal få gå og gjøre sm den vil, helt klart, for det er jo dyreplageri å gjøre den vant til bånd fra den er en unge.. Bare jeg og Heartbroken som ser denne? Hummm

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

To sider på tjue minutt! Kattediskusjoner engasjerer alltid...

Heartbroken liker ikke katter, og spesielt ikke at de driter i hagen hennes, gneller utenfor vinduet om natta og skitner til bilen med sine akk så myke poter. Det kan jeg faktisk forstå, selv om jeg liker katter, synes de er både søte og morsomme.

Uansett hva vi mener om saken, så er det engang sånn at katter kan gå fritt og oppføre seg som de vil, uten at vi har noe vi skulle ha sagt. Katter er ment til å gå fritt ute, innekatter synes jeg synd på.

Det er ikke noe rett og galt her, enten vi liker det eller ei...

Gjest Heartbroken
Skrevet

En kan jo ikke styre hvor katter går. Du må nok bare leve med det, du kan jo ikke akkurat forlange at hele nabolaget ikke skal ha katt fordi du ikke liker dem.

Men det er jo det som er poenget mitt. Jeg må leve med at naboen bestemmer at jeg skal ha dyret deres i hagen min.

Hva om alle lot hundene og kaninene sine løpe fritt rundt? Da hadde det blitt liv i nabolaget da...

Hva mener du katteieiere skal gjøre da? Holde katten inne hele døgnet, la den gå i bånd?

For eksempel, ja. Hvorfor er det verre enn å holde hund i bånd og kanin i bur? Er katters frihet mer verd enn andre dyr?

Katter har helt andre innstinkter enn kaniner og hunder så det argumentet faller på sin egen urimelighet

Ok, så en kanins instinkt sier at det er helt ok å leve livet sitt i et bur på 1x2 meter? Og for en hund er det helt ok å stå alene i en hundegård eller i bånd i 8-9 timer mens eigeren er på jobb?

Skrevet

Men herregud. Om dere som ikke fordrar katter bare bruker de små grå, så kan dere enkelt bruke noen knep som holder kattefaen borte. Je kan ikke fordra de ekle hårkladdene selv.

Vann med sitronsyre i, sprut på dem hver gang de er i nærheten.

Katt vekk middel fungerer litt. kast digre bøtter med vann på dem, og skrik og fekt med armer å bein. plant kattemynte i katteeiers eiendom.. hehe så kan kattene sverme i dems hage.. Her vi bor er det kjent for å være sykt mye katter. Og jeg ville aldri gjort det, men noen ganger fantaserer jeg om å kvitte meg med dyra på egenhånd. Spesiellt da dem pisser ned tingene til jentungen på vår veranda, og bruker DøRMATTA som do. Faktisk, jeg hadde nok tuppa katta til månen hadde jeg tatt den på fersken. Så finne rjeg det helt fatastisk morsomt når noen skal fortelle meg at de motbydelige hårballene er like mye verdt som mennesker.. alvorlig talt. hehe

Skrevet

Er neimen ikke rart det er krig her i verden!! Det er alltids noen som må finne noe å klage på! Tenk heller over hvor godt du har det! Der vi bodde før fikk vi alltid klager på kattene våre. De ble beskyldt for all verdens ting de aldri ville gjort ( som å pisse i sko og barnevogner, det gjør bare ikke katter!) Mens hele borettslaget var smekk fullt av bikkjer som gjødde til alle døgnets tider! Men det var liksom helt greit!Men siden jeg bodde i borettslag så mente jeg at det var greit... Litt takhøyde må man ha!

Etter hvert så blei jeg så lei hele borettslaget og de sure naboene at vi kjøpte oss hus på landet! Kattene storkoser seg, naboene får de ofte på besøk i hagen, men er bare blide og glade og sender de bare hjem hvis de blir litt vel intense!

Sånn som jeg ser det ligger problemet hos deg HI. Du har tydeligvis lite tålmodighet med andre. Sikkert noen som syns at din unge eller dine unger er slitsomme etter hvert og, mange som rett og slett ikke liker barn! Og det er mye skrål med de og! Men man kan ikke sutre over alt man ikke liker og som ikke er perfekt! Gjør noe med det selv! Kommer de i hagen din, ha en spruteflaske med vann klart og sprut litt på de! De hater vann og kommer da garantert ikke igjen. Smertefritt, men effektivt. Ellers får du kjøpt CatOff som katter ikke liker...

Dette er virkelig ikke et problem slik jeg ser det....

Skrevet

Bare fordi jeg hater kattene til naboen så må jeg svare her. Folk må gjerne ha katter for min del, men det betyr ikke at alle rundt dem må like katten deres. Naboen her har 6katter og nesten samtlige av naboene snakker stygt om kattene som driter overalt. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hivd vekk kattebæsj fra blomsterbedet på utsiden av inngangsdøra. Og den kattebæsjen havner i hagen til kattens eier.

Ja katter burde gått i bånd. Katter er ikke et naturlig husdyr,da det mer enn noe annet dyr er et villt dyr. Alle dyr var en gang ville, men noen dyr egner seg bedre som hysdyr enn andre. Jeg kjeppjager kattene når jeg ser dem i hagen. Jeg kan forstå at folk som bor på gård har katt for å slippe så mye mus og rotter.

Jeg håper at når vi en gang får oss hund så slipper vi en del av de kattene som ødelegger hele hagen

Skrevet

Skulle ha vært de noen av de samme reglene for de med katter som for oss som har hunder... bla. at dritten skulle ha blitt plukket opp og ikke springe løst over til naboen...

Har sykt mye katter rundt oss vi og, som skriker og skråler utenfor soverommet midt på natten.. Hadde det vært en hund så hadde eieren fått kjeft og evt. blitt anmeldt for lenge siden...

Irriterende dyr...

Tror ikke naboene hadde blitt så glad om jeg hadde flydd rundt i hagene demses på jakt etter kattedrit

Skrevet

Hannkatter som ikke er kastrert har et stort markeringsbehov og er i hovedsak de kattene som oftest gjør fra seg andre steder enn "der den bor". Kastererte hannkatter har ikke det markeringsbehovet, det har heller ikke steriliserte hukatter. Hvis kattene i nabolaget ditt ikke er kasterert/sterilisert, så bør de bli det. Da blir de ikke en så stor "plage" for andre.

Skrevet

Eh? Seriøst?

Har du slike holdninger til naboens katter burde du kanskje ha flyttet lengre vekk fra folk? Jeg gremmes av folk med slike holdninger som deg. Mine foreldre er helt like. Når jeg påpeker at de bor i et område der det er massevis av rotter, og at nabokatten bidrar betraktelig i så måte, ja da blir de svar skyldig.

Dyr er en del av det vi må leve med i dette samfunnet.. Og de har like mye rett til å være her som oss, og de er like mye verdt.

Jeg syns faktisk ikke det er greit at jeg skal forvises fra mitt eget hjem fordi andre har lyst på en spesiell type dyr!

Det finnes plenty med andre dyr rundt oss, det er hunder, hester, kaniner, høner og haner osv, men det er kun katteeigerene som syns det er helt ok at det er naboen som tar ulempen med dyret deres.

Jeg respekterer dyr og har aldri vært slem med et levende vesen i hele mitt liv - men jeg vil ikke ha de i hagemøblene mine!

Katter skiter i egen hage

Skrevet

Ok, så en kanins instinkt sier at det er helt ok å leve livet sitt i et bur på 1x2 meter? Og for en hund er det helt ok å stå alene i en hundegård eller i bånd i 8-9 timer mens eigeren er på jobb?

Bygg et større bur til kaninen da! Det er jo ikke det som er saken her. Hverken hunder eller katter kan gå rundt alene. De vil stikke av og sjelden finne veien hjem selv. Og har man så liten tid til hunden sin bør man ikke ha hund!
Skrevet

Skulle ha vært de noen av de samme reglene for de med katter som for oss som har hunder... bla. at dritten skulle ha blitt plukket opp og ikke springe løst over til naboen...

Har sykt mye katter rundt oss vi og, som skriker og skråler utenfor soverommet midt på natten.. Hadde det vært en hund så hadde eieren fått kjeft og evt. blitt anmeldt for lenge siden...

Irriterende dyr...

Tror ikke naboene hadde blitt så glad om jeg hadde flydd rundt i hagene demses på jakt etter kattedrit

Bikkjer bråker mer en katter!! Det gir jeg meg ikke på! Så lenge de er kastrert vel og merke! Ukastrerte hannkatter er en pest og plage, men det bør være kastreringstvang i et borettslag!
Gjest meg mamma?
Skrevet (endret)

Jeg liker ikke

- gneldrende bikkjer i nabolaget

- at naboens unger skriker og skråler på trampolina

klokka 7 om morgenen i helger

- at naboen starter mototsag og gressklipper klokka 8 om

morgenen i helger

- at naboen lar bilen stå på tomgang i evigheter for at den

skal bli varm

- at naboen fester til 5 om morgenen

- at nabobarna ringer på døra og stikke av

osv....

Men siden jeg har valgt å bosette meg i et boligfelt så finner jeg meg i at det er sånn det er. Jeg respekterer naboene mine, og da regner jeg med at de respekter meg og, selv om jeg er katteier.

Regner ikke ned at dere som klager på katter selv er helt perfekte.

Endret av meg mamma?
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Eh? Seriøst?

Du respekterer ikke dyr hvis du synes ETT dyreslag er ekkelt. Og nei, ikke bare katteeiere lar dyrene løpe fritt. Bønder leier ikke dyrene sine i halsbånd de heller. Da jeg bodde på østlandet, hadde vi masse sauer i hagen hvert år til tross for gjerde og kyrne stod og trøkka ned gjerdet vårt. Bøndene mente at VI måtte ha strømgjerde med grind, og ikke kunne man si noe som helst på det. Kaniner løper også mange ganger fritt og stjeler gulrøttene til naboer. Du burde forresten bo i en blokk i byen - der slipper du problemstillinga.

Som sagt så bor vi på "landet" og det er flust med både sauer, kyr, hester og andre dyr rundt oss. Vi har aldri en eneste gang hatt hverken sau eller kyr i hagen, så enten har vi vært heldige med bondenaboene våre, eller så har du vært uheldig.

Jeg respekterer dyr på den måten at jeg aldri er slem mot dem, og om jeg besøker noen som eiger katter så biter jeg selvsagt tennene sammen selv om jeg haaater at de gnir seg rundt bena mine.

Men jeg forventer faktisk samme respekt tilbake, jeg er hverken slem eller ondskapsfull fordi at det finnes typer dyr jeg ikke klarer. For meg er katter nesten sidestilt med flaggermus og rotter. Dette er ikke noe jeg har bestemt, men jeg klarer ikke å syns de er hverken fine eller koselige.

Katter er helt sikkert ålreite dyr, så lenge de holdes borte fra min hage og mitt hus :)

Men tilbake til det med respekt, Himmelblå, finnes det ingen dyr du ikke syns noe om, og som du syns er litt ekle? Hverken mus, rotter, slanger, frosker, edderkopper, flaggermus osv?

Nei, faktisk ikke. Selv om jeg ikke går og klapper rotte eller en edderkopp eller har dem som kjæledyr, så synes jeg ikke noen dyr er ekle.

Skrevet

Bare fordi jeg hater kattene til naboen så må jeg svare her. Folk må gjerne ha katter for min del, men det betyr ikke at alle rundt dem må like katten deres. Naboen her har 6katter og nesten samtlige av naboene snakker stygt om kattene som driter overalt. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hivd vekk kattebæsj fra blomsterbedet på utsiden av inngangsdøra. Og den kattebæsjen havner i hagen til kattens eier.

Ja katter burde gått i bånd. Katter er ikke et naturlig husdyr,da det mer enn noe annet dyr er et villt dyr. Alle dyr var en gang ville, men noen dyr egner seg bedre som hysdyr enn andre. Jeg kjeppjager kattene når jeg ser dem i hagen. Jeg kan forstå at folk som bor på gård har katt for å slippe så mye mus og rotter.

Jeg håper at når vi en gang får oss hund så slipper vi en del av de kattene som ødelegger hele hagen

Katter har vært husdyr hos folk siden de gamle egypterne innførte dem som kjæledyr. For flere tusen år siden. Og den er ikke naturlig husdyr? Lese seg opp på et emne før man svarer, kanskje?

Gjest Heartbroken
Skrevet

Hannkatter som ikke er kastrert har et stort markeringsbehov og er i hovedsak de kattene som oftest gjør fra seg andre steder enn "der den bor". Kastererte hannkatter har ikke det markeringsbehovet, det har heller ikke steriliserte hukatter. Hvis kattene i nabolaget ditt ikke er kasterert/sterilisert, så bør de bli det. Da blir de ikke en så stor "plage" for andre.

Foreslår du da at jeg tar med meg kattene til dyrlegen og kastrerer de?

Noe av problemet med katter er jo at mange av eierene ikke tar ansvar. Selges/gis bort sidene på Facebook svømmer jo over av kattunger gis bort annonser.

Skrevet

Og du mener kanskje at folk ikke burde ha barn? Siden de løper, skriker, roter, hopper på trampoline og forderver din kongelige tilværelse med støy? Snakk om empatisk menneske...

Det var da bare et dumt eksempel!

DU synes at barnelek er koselig, men slett ikke alle!!

Og noen syns det er koselig med pus, mens andre syns det er en pest og en plage! Sånn er det bare.... Hvor er takhøyden her? Syns det var et godt eksempel jeg!

Jeg kan love deg at hvis naboens barn klatrer på bilen min eller driter i bedene, så hadde jeg gitt beskjed.

Hadde ikke du?

Barnelek og latter er bare koselig, og selv om jeg ikke liker at det plutselig står en fremmed katt på kjøkkenet mitt en varm sommerdag hvor dørene står åpne, betyr ikke det at jeg er et ondt menneske som skyter på alle som går forbi huset mitt. Trodde du kanskje det, du?

Jeg har ikke imot noen dyr, så lenge eigerene tar ansvar og sørger for at de ikke plager medmennesker.

Skrevet

Og du mener kanskje at folk ikke burde ha barn? Siden de løper, skriker, roter, hopper på trampoline og forderver din kongelige tilværelse med støy? Snakk om empatisk menneske...

Jeg kan love deg at hvis naboens barn klatrer på bilen min eller driter i bedene, så hadde jeg gitt beskjed.

Hadde ikke du?

Barnelek og latter er bare koselig, og selv om jeg ikke liker at det plutselig står en fremmed katt på kjøkkenet mitt en varm sommerdag hvor dørene står åpne, betyr ikke det at jeg er et ondt menneske som skyter på alle som går forbi huset mitt. Trodde du kanskje det, du?

Jeg har ikke imot noen dyr, så lenge eigerene tar ansvar og sørger for at de ikke plager medmennesker.

Sannsynligvis ikke alle som synes at barnelek og latter er koselig selv om du synes det

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg liker ikke

- gneldrende bikkjer i nabolaget

- at naboens unger skriker og skråler på trampolina klokka 7 om morgenen i

helger

- at naboen starter mototsag og gressklipper klokka 8 om morgenen i helger

- at naboen lar bilen stå på tomgang i evigheter for at den skal bli varm

- at naboen fester til 5 om morgenen

- at nabobarna ringer på døra og stikke av

osv....

Men siden jeg har velgt å bosette meg i et boligfelt så finner jeg meg i at det er så det er. Jeg respekterer naboene mine, og da regner jeg med at de respekter meg og, selv om jeg er katteier.

Regner ikke ned at dere som klager på katter selv er helt perfekte.

Her bor vi langt ut på landet, eneste naboen er de vi er leieboere hos, ingen av oss har katt.. Men katter fra plasser rundt om her kommer fortsatt til gården her, og verst er den av dem som har bestemt seg for at grushaugen vi har til å strø glatte veier med på vintere, er h*ns persjonlige avførings "boks", det sier vel sitt..

Er helt ok for meg å komme hjem til svigers å kose med katten der, men når man bor så på landet at nermeste nabo forutenom utlereiren, bor 1 km unna, så kan man jo kanskje se hva man reagerer på med katter ;)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Foreslår du da at jeg tar med meg kattene til dyrlegen og kastrerer de?

Noe av problemet med katter er jo at mange av eierene ikke tar ansvar. Selges/gis bort sidene på Facebook svømmer jo over av kattunger gis bort annonser.

SNAKKE med naboene, ikke noe som har falt deg inn kanskje? Invitere dem på kaffe, forklare problemet og komme til en felles løsning for å gjøre ulempene som knytter seg til katten minst mulig? Kommunikasjon i naboforhold er alfa og omega. Kan man ikke kommunisere men begraver seg i egen hat for katter, så blir det heller ikke bedre. Naboene dine er ikke tankelesere, de vet ikke at du har irrasjonell frykt for katter. Snakk med dem.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hadde ikke du?

Sannsynligvis ikke alle som synes at barnelek og latter er koselig selv om du synes det

Da er det vel ikke Heartbroken som er empatiløs ;)

Desuten, man flytter jo etter hva man vil trives med og ikke, man ser ann nabolaget også, ikke bare huset/leiligheten..

Skrevet

Katter har vært husdyr hos folk siden de gamle egypterne innførte dem som kjæledyr. For flere tusen år siden. Og den er ikke naturlig husdyr? Lese seg opp på et emne før man svarer, kanskje?

Da misforstår du poenget. Som jeg skriver, alle dyr var en gang ville, men noen dyr egner seg bedre som husdyr enn andre. hvor lenge et dyr har vært brukt som husdyr er uinteressant. Et husdyr skal kunne dresseres og kontrolleres av eieren. Katter som flyr rundt på egenhånd er herre over seg selv og er derfor ikke et husdyr, men et fritt villt dyr, til tross for at det har vært brukt som husdyr i mangfoldige år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...