Gå til innhold

Forbaskede kattefille!!!

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere katten min HØRER på meg når jeg sier at han skal holde seg i hagen? jeg vil selvØlgelig egentlig at han holder seg her hjemme i hagen vår.Dere har tydeligvis ikke peiling på katter overhodet.Synes det bare er hyggelig om det kommer rådyr,grevling,pinnsvin,andre katter ol i hagen min.

Lurer på hvordan oppvekst dere har som hater katter eller andre dyr?.Flott at dere lærer det videre til barna dere også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er litt ekkelt å vite at det bor folk blant oss som aldri burde bodd i sivilisasjonen.

Du får bosette deg der ingen skulle tru at nokon kunne bu.

Synes du det er mer greit med høner? Gjett hvor rottene storkoser seg......

Gjest Heartbroken
Skrevet

Tror dere katten min HØRER på meg når jeg sier at han skal holde seg i hagen? jeg vil selvØlgelig egentlig at han holder seg her hjemme i hagen vår.Dere har tydeligvis ikke peiling på katter overhodet.Synes det bare er hyggelig om det kommer rådyr,grevling,pinnsvin,andre katter ol i hagen min.

Lurer på hvordan oppvekst dere har som hater katter eller andre dyr?.Flott at dere lærer det videre til barna dere også..

Jeg syns også det er koselig med rådyr, hjort, pinnsvin og andre dyr på besØk i hagen. Det gjØr meg glad og gir meg fØlelsen av å få se noe speseilt :)

Grunnen til at jeg ikke Ønsker katter like velkomne, er at de lager vond lukt i garasjen og hagemØblene mine.

Er det virkelig så vanskelig å skjØnne forskjellen?

Jeg har lært barna mine, som er nesten voksne nå, å respektere alt liv, men også at det er helt greit å sette grenser for hva som er greit vedr nærkontakt med dyr.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg synes det er litt ekkelt å vite at det bor folk blant oss som aldri burde bodd i sivilisasjonen.

Du får bosette deg der ingen skulle tru at nokon kunne bu.

Synes du det er mer greit med høner? Gjett hvor rottene storkoser seg......

Men hønene holder seg vel der de hører hjemme? Jeg har hvertfall til gode å finne en høne i hagen min ;)

Skrevet

Men hvordan, Heartbroken, mener du at kattene skal holdes ute av din hage og "der de hører hjemme"? Det unngår du glatt å svare på!

Dyrebeskyttelsen fraråder å holde innekatter som vanlig praksis og er helt imot båndtvang på katter. Man skulle tro at en person som er så glad i dyr som du hevder å være, ville ønske og oppfordre til at katteeigerne holdt katt på den mest forsvarlige måten. Man skulle da også anta at Dyrebeskyttelsen er en sikker autoritet for å avgjøre hva som er forsvarlig kattehold.

Skrevet

Så utrolig latterlig denne tråden har blitt!

Noen liker katter, andre misliker/hater katter.. Javel....

Høres ut som at hvis du ikke ELSKER katter så kan du brenne i helvete ;)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Men hvordan, Heartbroken, mener du at kattene skal holdes ute av din hage og "der de hører hjemme"? Det unngår du glatt å svare på!

Dyrebeskyttelsen fraråder å holde innekatter som vanlig praksis og er helt imot båndtvang på katter. Man skulle tro at en person som er så glad i dyr som du hevder å være, ville ønske og oppfordre til at katteeigerne holdt katt på den mest forsvarlige måten. Man skulle da også anta at Dyrebeskyttelsen er en sikker autoritet for å avgjøre hva som er forsvarlig kattehold.

Det beste tiltaket er å kastrere katten, og sørge for prevensjon, sånn at man slipper at kull på kull blir født uten at noen kan ta seg ordentlig av kattene. Du kommer helt sikkert til å hevde at det har du ordnet med din katt, men det er dessverre fakta at det finnes svært mange katteeigere som ikke er sitt ansvar bevisst.

Jeg syns egentlig det er litt rart at så mange syns det er helt ok å la naboen få så mye arbeid med et dyr man ikke har valgt å få?

Det er greit at man må ha høy terskel for hva man tolerere både av lyd og dyr når man velger å bo i naboskap med andre, men det som slår meg mer og mer ettersom denne diskusjonen går videre, er den fullstendige mangel på forståelse for at det finnes mennesker som ikke syns at katter er ålreite dyr.

Jeg har blitt kalt både ond, grusom og egoistisk kun fordi jeg ikke ønsker meg katt. Er dette grei oppførsel?

Skrevet

Du trenger ikke "brenne i helvete" om du ikke elsker katter. Jeg kan akseptere det, selv om jeg synes det er litt rart. Men å kaste vedkubber etter katten, la den få en flyvetur den sent glemmer eller å pusse hunden på katten, som virker ut som allment aksepterte metoder for å bli kvitt katten fra eiendommen sin blant kattehaterne eller kattemislikerne, er ikke greit!

En annen ting som virker smålig er også at man ikke kan tåle at katten går over eiendommen eller legger fra seg en liten kladd. Jeg ser ikke helt det store problemet. Jeg ser på dette som bagateller! Så utdritt blir hagen neppe!

Skrevet

Du trenger ikke "brenne i helvete" om du ikke elsker katter. Jeg kan akseptere det, selv om jeg synes det er litt rart. Men å kaste vedkubber etter katten, la den få en flyvetur den sent glemmer eller å pusse hunden på katten, som virker ut som allment aksepterte metoder for å bli kvitt katten fra eiendommen sin blant kattehaterne eller kattemislikerne, er ikke greit!

En annen ting som virker smålig er også at man ikke kan tåle at katten går over eiendommen eller legger fra seg en liten kladd. Jeg ser ikke helt det store problemet. Jeg ser på dette som bagateller! Så utdritt blir hagen neppe!

jaja... la oss si at katten legger fra seg én liten kladd.. nesten daglig.. Det samme gjør de andre 5 kattene i nabolaget.. Ser du ikke irritasjonsmomentet med kattemøkk i hagen hver jævla dag når du ikke engang har katt selv?..

Kan ikke være andre enn katteeiere som ikke ser problemet.. Alle må jo like deres katt like mye som dere selv gjør?...

Skrevet

Det beste tiltaket er å kastrere katten, og sørge for prevensjon, sånn at man slipper at kull på kull blir født uten at noen kan ta seg ordentlig av kattene. Du kommer helt sikkert til å hevde at det har du ordnet med din katt, men det er dessverre fakta at det finnes svært mange katteeigere som ikke er sitt ansvar bevisst.

Jeg syns egentlig det er litt rart at så mange syns det er helt ok å la naboen få så mye arbeid med et dyr man ikke har valgt å få?

Det er greit at man må ha høy terskel for hva man tolerere både av lyd og dyr når man velger å bo i naboskap med andre, men det som slår meg mer og mer ettersom denne diskusjonen går videre, er den fullstendige mangel på forståelse for at det finnes mennesker som ikke syns at katter er ålreite dyr.

Jeg har blitt kalt både ond, grusom og egoistisk kun fordi jeg ikke ønsker meg katt. Er dette grei oppførsel?

Dersom man velger å anskaffe seg katt, et vanlig og utbredt husdyr, kan man da ikke spørre alle naboer om det er greit, bare fordi katten kanskje skulle komme til å luske i hagen til noen av dem. Det synes jeg faller på sin egen urimelighet. Alternativet til å ha katter som husdyr, måtte vært å utrydde katter som husdyr i Noreg, noe som også virker urimelig.

Videre har du helt rett i at jeg vil hevde at jeg har kastrert katten min, for deg har jeg. Jeg er også enig i at det finnes mange uansvarlige katteeigere som ikke kastrerer kattene sine. Det burde alle som ikke driver avl gjøre. Det er også mange som reiser fra kattene sine når det er ferie eller som til og med tar livet av dem når det er ferie. Det er selvfølgelig heller ikke greit. Så ja, mange katteeigere burde tatt mer ansvar. Men uansett om man tar ansvaret, så vil naboene risikere sporadiske besøk i hagen sin av katten min.

For å avslutte: Nei! Du er ikke ond og grusom som ikke liker katter! Kanskje litt rar ;) Men ærlig talt virker det litt smålig og kanskje litt selvopptatt å irritere seg så mye over at noen av naboene har valgt å anskaffe seg katt uten å konsultere deg.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg har gang på gang presisert at jeg aldri har gjort kattene noe vondt. Jeg har heller ikke skremt dem. Om jeg er ute når de kommer, så jager jeg de bort, og de ser jammen ikke redde ut når de luntrer bort :)

Det er IKKE kattene jeg er irritert på, de er dyr som handler ut fra instinkt. Det som irriterer meg er eigerene som nekter å innse at deres elskede pelsdott kan være til plage for andre!

Det ER et problem at de pisser rundt huset vårt. Siste tap er mannens helt nye løpssko til 3000 kr som sto ute til tørk. Jeg syns det er sure penger å kaste bort pga andres dyr...

Skrevet

jaja... la oss si at katten legger fra seg én liten kladd.. nesten daglig.. Det samme gjør de andre 5 kattene i nabolaget.. Ser du ikke irritasjonsmomentet med kattemøkk i hagen hver jævla dag når du ikke engang har katt selv?..

Kan ikke være andre enn katteeiere som ikke ser problemet.. Alle må jo like deres katt like mye som dere selv gjør?...

Jeg ser ikke at irritasjonen kan bli så stor, da jeg ikke har opplevd problemet å være så omfattende som du skisserer. Vanligvis regner også noe av dritten vekk, og uansett så kan man ta på en hanske og bruke en liten spade og fjerne dritten. Det kan da ikke koste så mange kaloriene. Man kan da ikke forvente at kattehold skal bli forbudt, fordi noen blir plaget med kattedritt i hagen?

Skrevet

Jeg ser ikke at irritasjonen kan bli så stor, da jeg ikke har opplevd problemet å være så omfattende som du skisserer. Vanligvis regner også noe av dritten vekk, og uansett så kan man ta på en hanske og bruke en liten spade og fjerne dritten. Det kan da ikke koste så mange kaloriene. Man kan da ikke forvente at kattehold skal bli forbudt, fordi noen blir plaget med kattedritt i hagen?

Jada, jeg kunne sikkert bare tatt på hansker og fjernet møkka, men det er det som er poenget; hvorfor i h*&%te skal jeg trenge å gjøre det pga katten din??!!! GAAHHH!!! Det er ikke forbudt med kattehold i Norge, er heller ikke forbudt å ha barn her til lands. Kanskje jeg bare skal begynne å sende ungene over for å drite ut plenene til naboene også... Er jo bare å ta på hansker, bruke en liten spade, og fjerne dritten.. Ser ikke irritasjonen..

Skrevet

Jeg har gang på gang presisert at jeg aldri har gjort kattene noe vondt. Jeg har heller ikke skremt dem. Om jeg er ute når de kommer, så jager jeg de bort, og de ser jammen ikke redde ut når de luntrer bort :)

Det er IKKE kattene jeg er irritert på, de er dyr som handler ut fra instinkt. Det som irriterer meg er eigerene som nekter å innse at deres elskede pelsdott kan være til plage for andre!

Det ER et problem at de pisser rundt huset vårt. Siste tap er mannens helt nye løpssko til 3000 kr som sto ute til tørk. Jeg syns det er sure penger å kaste bort pga andres dyr...

Nå var det ikke du som oppfordrer til slike metoder, men andre debattanter.

Jeg kan strekke meg til å forstå at slike situasjoner som du beskriver her, er irriterende. Men hvordan dette nødvendigvis er et resultat av at eigerne ikke tar ansvar for dyret sitt, fordi de nekter å innse at det kan være til plage for andre, den ser jeg ikke! Igjen: dersom man skal ha katt, bør katten få streife litt fritt. Og du kan dessverre (for deg) ikke forvente eller forlange å ha noen innvirkning på om andre skal anskaffe seg katt eller ikke. å anta noe annet og å irritere seg over at det er slik, virker egosentrisk.

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jasså gitt, man er igang igjen? og dææææven, for en lang tråd! ;)

Katter er tydeligvis et betent tema ;)

Skrevet

Jada, jeg kunne sikkert bare tatt på hansker og fjernet møkka, men det er det som er poenget; hvorfor i h*&%te skal jeg trenge å gjøre det pga katten din??!!! GAAHHH!!! Det er ikke forbudt med kattehold i Norge, er heller ikke forbudt å ha barn her til lands. Kanskje jeg bare skal begynne å sende ungene over for å drite ut plenene til naboene også... Er jo bare å ta på hansker, bruke en liten spade, og fjerne dritten.. Ser ikke irritasjonen..

ærlig talt, så usaklig du er. Det må da gå an å argumentere som et voksent menneske. å sammenligne dyreekskrementer med menneskelig avføring, er ikke et særlig overbevisende argument. Men for all del, vi kan jo alle gjøre fra oss i hagene til hverandre, om du ser på det som en ønskelig løsning.

Dersom dritten plager deg, tar du den opp. Det blir det samme med måkedritt på bilen - plager den deg, vasker du den vekk.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Hehe, de har visst ikke tenkt å la det fare:) Men ikke la de vite at jeg syns det, men dette er jo skikkelig underholdning :)

Jeg syns jeg ser dem der de sitter og freser over tastaturet og kaster eder og galle mot undertegnede spesielt :D

Men jeg syns det er virkelig gøy å se hvor altererte og usakelige de er, så jeg håper ikke de gir seg enda ;)

Skrevet

Katte eiere: Lag dere kattegård, har dere ikke plass til det, så får dere flytte, eller avskaffe katten(e)

Så slipper vi som faktsik ikke vil ha katt på tomta vår å ha det problemet.

Naboen her har kattegård, et stort uteareale med busker ol, som dem har gjerdet inn med "tak", til gjengjeld må de jo tilby kattene sine ne kattedo ute, siden katter ikke gjør fra seg på eget teretorium. Men, jeg er ufatelig glad for at vi har de naboene vi har gitt!

Skrevet

Legg ut noe gift til den forbaska katten, det finnes så mange av dem likevel! :D

Skrevet

Hehe, de har visst ikke tenkt å la det fare:) Men ikke la de vite at jeg syns det, men dette er jo skikkelig underholdning :)

Jeg syns jeg ser dem der de sitter og freser over tastaturet og kaster eder og galle mot undertegnede spesielt :D

Men jeg syns det er virkelig gøy å se hvor altererte og usakelige de er, så jeg håper ikke de gir seg enda ;)

Nå er det helst kattemotstanderne som er altererte og usaklige, og du framstår ikke som videre sympatisk du heller, med slike innlegg som dette!

Skrevet

Jeg er så lei av at naboene har bestemt at vi (altså hele nabolaget) skal ha katt!

Nå har jeg sittet i vinduet og observert dyret, og jeg kjenner at jeg koker litt!

Først hoppet den opp på vår helt nye bil, valset litt rundt på panseret før den spaserte over hele bilen og hoppet elegant ned og tok seg en slurk av en vannpytt.

Så gikk den til mitt nyplanta blomsterbed der den storkoste seg med å legge igjen noen saftige bæsjer før den sparka de skikkelig utover.

Kan noen fortelle meg hvorfor det er ok å bestemme at når de ønsker seg dyr, så er det en selvfølge at alle naboene rundt også må ta konsekvensene?

I tillegg syns jeg katter er skikkelig ekle, og jeg får frysninger når jeg ser de og vil helst ikke gå ut når jeg vet at de lusker rundt i garasjer og hager!

Jeg vil ha hagen, bilen, hagemøbler og blomsterbed i fred!!

Det nederste avsnittet ditt gav meg frysninger. Du fremstår som en egoistisk, fæl og mindre smart person. Sånne som deg bør kanskje vurdere å bosette seg langt ute i ødemarka, slik at andre slipper å ha deg som nabo?

Kan du forklare meg på en ordentlig måte hvorfor det at jeg ikke liker katter gjør meg til en egoistisk, fæl og mindre smart person?

Jeg er ALDRI slem mot noen dyr, har aldri noen gang gjort et levende vesen vondt. Jeg klarer ikke å se sjarmen med f.eks katter og jeg ønsker ikke å ha de i garasjen og terrassen min, og jeg har tatt ansvar for meningene mine ved å ikke anskaffe meg katt.

Jeg respekterer de som velger og føler annerledes, så hvorfor kan ikke min mening respekteres?

Hvorfor gjør dette meg til en så grusom person?

Du kan gjøre noe så enkelt som å lese igjennom dine egne innlegg i denne tråden, så vil du raskt se at du ikke akkurat er en gave til universet. Måten du skriver om andre levende individer på er skikkelig lavmål. Stakkars barna dine som har en slik mor.

Jeg hadde egentlig et godt inntrykk av deg, tenk,-så feil kan man ta.

Du kan altså ikke argumentere bedre for hva det er som gjør meg til en så grusom person enn å si (på et barns måte) at det kan jeg finne ut selv?

Når du går tom for argumenter, angriper du min evne som mor og omsorgsperson!

Hva sier det om deg, tror du? Tror du at du oppnår respekt og forståelse for synspunktene dine med sånne argumenter?

Syns du at svaret ditt gir oss andre inntrykk av at du er en voksen og oppegående person?

svada.no

Utifra måten du snakker om katter på, så oppfatter jeg deg som en ond person. -Der har du det,kort og godt!

Spesielt utifra det du skriver om at "katter er ekle" og at du "får frysninger av de". ( en beskrivelse du merkelig nok synes vitner om en moden og oppegående person, i motsetning til hva jeg visst er.) Vel, du om det.

Nei vet du hva, nå går du aldeles for langt. Fordi at et menneske ikke liker katter, synes de er ekle og får frysninger av de så er hun ond,dårlig mor og lite oppegående??

Jeg synes edderkopper er verldens mest heselige dyr, og jeg får frysninger av dem og synes dem er mer en lovlig ekkel. Men jeg vet jo at der finnes personer som synes edderkopper er verldens vakreste skapninger og som også har de som kjæledyr.. Men bare fordi det er mer sosialt akseptert og ikke like slike dyr så er det som regel ingen som ser rart på meg for det.

Fordi at du synes katter er verldens nydeligste skapninger så må du nesten ha forståelse for at ikke alle deler den oppfatningen uten at det er noe iveien med dem av den grunn. Jeg synes katter er helt skjønne dyr, og har også hatt katt tidligere. Men jeg jeg skjønner uansett at det finnes personer som ikke liker det samme som jeg gjør uten at det gjør dem til noen dårligere mennesker en meg. Synes du er fryktelig trangsynt, og ikke minst frekk og ufin mot Heartbroken..

Gjest Heartbroken
Skrevet

Nå er det helst kattemotstanderne som er altererte og usaklige, og du framstår ikke som videre sympatisk du heller, med slike innlegg som dette!

Jaja, det overlever jeg nok. Jeg har det hvertfall gøy. Har du det??

Skrevet

Jaja, det overlever jeg nok. Jeg har det hvertfall gøy. Har du det??

Gøy var nå å overdrive, men det er interessant å følge en så langvarig debatt, med såpass mange rare ytringer. Så det er en god tidtrøyte, ja. :)

Skrevet

Det er fine verdier du gir videre til barna dine.... det er sånne som deg som er grunnen til at det finnes sååååååå mye dyremishandling og hjemløse katter rundt om...Folk som bryr seg om dyr, lærer barna sine at man skal respektere dyr og at dyr/katter har verdi. Det vil aldri dine barn lære....

Skrevet (endret)

Jeg er så lei av at naboene har bestemt at vi (altså hele nabolaget) skal ha katt!

Nå har jeg sittet i vinduet og observert dyret, og jeg kjenner at jeg koker litt!

Først hoppet den opp på vår helt nye bil, valset litt rundt på panseret før den spaserte over hele bilen og hoppet elegant ned og tok seg en slurk av en vannpytt.

Så gikk den til mitt nyplanta blomsterbed der den storkoste seg med å legge igjen noen saftige bæsjer før den sparka de skikkelig utover.

Kan noen fortelle meg hvorfor det er ok å bestemme at når de ønsker seg dyr, så er det en selvfølge at alle naboene rundt også må ta konsekvensene?

I tillegg syns jeg katter er skikkelig ekle, og jeg får frysninger når jeg ser de og vil helst ikke gå ut når jeg vet at de lusker rundt i garasjer og hager!

Jeg vil ha hagen, bilen, hagemøbler og blomsterbed i fred!!

Det nederste avsnittet ditt gav meg frysninger. Du fremstår som en egoistisk, fæl og mindre smart person. Sånne som deg bør kanskje vurdere å bosette seg langt ute i ødemarka, slik at andre slipper å ha deg som nabo?

Kan du forklare meg på en ordentlig måte hvorfor det at jeg ikke liker katter gjør meg til en egoistisk, fæl og mindre smart person?

Jeg er ALDRI slem mot noen dyr, har aldri noen gang gjort et levende vesen vondt. Jeg klarer ikke å se sjarmen med f.eks katter og jeg ønsker ikke å ha de i garasjen og terrassen min, og jeg har tatt ansvar for meningene mine ved å ikke anskaffe meg katt.

Jeg respekterer de som velger og føler annerledes, så hvorfor kan ikke min mening respekteres?

Hvorfor gjør dette meg til en så grusom person?

Du kan gjøre noe så enkelt som å lese igjennom dine egne innlegg i denne tråden, så vil du raskt se at du ikke akkurat er en gave til universet. Måten du skriver om andre levende individer på er skikkelig lavmål. Stakkars barna dine som har en slik mor.

Jeg hadde egentlig et godt inntrykk av deg, tenk,-så feil kan man ta.

Du kan altså ikke argumentere bedre for hva det er som gjør meg til en så grusom person enn å si (på et barns måte) at det kan jeg finne ut selv?

Når du går tom for argumenter, angriper du min evne som mor og omsorgsperson!

Hva sier det om deg, tror du? Tror du at du oppnår respekt og forståelse for synspunktene dine med sånne argumenter?

Syns du at svaret ditt gir oss andre inntrykk av at du er en voksen og oppegående person?

svada.no

Utifra måten du snakker om katter på, så oppfatter jeg deg som en ond person. -Der har du det,kort og godt!

Spesielt utifra det du skriver om at "katter er ekle" og at du "får frysninger av de". ( en beskrivelse du merkelig nok synes vitner om en moden og oppegående person, i motsetning til hva jeg visst er.) Vel, du om det.

Så nå er jeg i tillegg ond! Jøss, har du for vane å dømme andre mennesker på samme tynne grunnlag?

Jeg har brukt tråden til å provosere og erte litt på en dag hvor jeg kjedet meg, jeg trodde faktisk at ryktet om "galne kattedamer" var sterkt overdrevet, men ser nå at jeg tar feil.

Så på grunnlag av at jeg ikke liker katter, at jeg syns de er lumske og lite koselige, er jeg både ond og grusom? Dette til tross for at jeg aldri har gjort hverken katter eller andre dyr noe vondt? Du begrunner din antagelse om at jeg er en dårlig mor og forferdelig person på at jeg ikke har lyst å kose med katter??

Men du ser ikke galskapen i det du skriver?

Skremmende!!!

Jeg biter IKKE på forsøket ditt på å vrenge og vri på det jeg sier, bruker du ofte den herseteknikken??

Du er selvsagt IKKE et grusomt menneske fordi du ikke LIKER katter, det har jeg ALDRI sagt, det er noe du har klart å vri det til å bli. Jeg får iet fryktelig dårlig inntrykk av deg utifra måten du skriver om katter på. Det er mildt sagt provoserende. Samme for meg om det er katter, hunder, hester eller giraffer det er snakk om, men det er MåTEN innleggene dine tidligere i tråden er skrevet på, spesielt åpningsinnlegget.

Også synes jeg set er synd at noen tydeligvis er såpass lite oppegående mtp dyr og deres naturlige atferd.

Veldig lett å i ettertid late som om du startet tråden "på gøy".

Endret av Lotta23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...