Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Gjest prøver1984

Takk igjen for alle gode tanker og oppmuntrende kommentarer:-) Har gått fra å bare håpe at jeg kan begynne å blø så jeg kan bli ferdig med det, til å håpe at det går bra likevel. Har jo enda ikke kommet noe blod, bare murringer av og på, så jeg håper på det beste. Puppene er ikke så ømme som de var, men det kan vel være normalt. Tror jeg drøyer med å gå til legen hvis jeg ikke begynner å blø. Tror ikke jeg tør å ta en ny sånn test enda.

I dag har jeg vært småkvalm hele dagen, men spørs om jeg ikke holder på åbli sjuk. Har skikkelig influensafølelse i kroppen, det passer mildt sagt dårlig nå!

Tror det går bra jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag er det hardt å være på jobb.. Er så himla trøtt :(

 

Min kjære er skjønn da.. For iogmed min kjære har hatt testikkelkreft så måtte han fryse ned sperm, så idag sa han at vi kunne jo bruke de om det fortsetter å ikke gå, for da kunne vi jo prøve på tvillinger hehe <3

Mannen min har også hatt testikkelkreft og har fryst ned sperm. Kjekt å ha litt i banken :P Mannen min fikk ikke tilbud om å fryse ned sperm før etter operasjonen (trengte ikke mer behandling) og han fikk vite at kvaliteten var bra, så da vet vi iallfall det. Trengte din kjære behandling utover operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

 

Idag er det hardt å være på jobb.. Er så himla trøtt :(

 

Min kjære er skjønn da.. For iogmed min kjære har hatt testikkelkreft så måtte han fryse ned sperm, så idag sa han at vi kunne jo bruke de om det fortsetter å ikke gå, for da kunne vi jo prøve på tvillinger hehe <3

Mannen min har også hatt testikkelkreft og har fryst ned sperm. Kjekt å ha litt i banken :P Mannen min fikk ikke tilbud om å fryse ned sperm før etter operasjonen (trengte ikke mer behandling) og han fikk vite at kvaliteten var bra, så da vet vi iallfall det. Trengte din kjære behandling utover operasjon?

Nei holdt heldigvis å operere :) men svulsten de fjernet var på 3,2 cm så gla det holdt med kun opr. :)

Men jeg har forstått det riktig når de kan produserer like god og nok sperm med bare en testikkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, folkens:) Deilig med noen som heier, Cayenne! Er nok litt lett å krisemaksimere når man har såpass mange erfaringer med at det går galt. Hvis jeg kommer meg til seks uker uten å begynne å blø så begynner jeg å få trua, for det har stortsett gått galt mellom uke 5 og 6 før, utenom exuen da, men det nekter jeg for at skal skje igjen! Bare åtte dager til ul, skal prøve å fokusere på studiene nå fram til da! (Krysser fingrene for at det ikke er influsnsa på gang!)God søndagskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt "oppgitt" over syklusen min :D Den er ikke ustabil - el kommer på dagen og mensen kommer på timen. MEN... el kommer alltid på de dagene mannen ikke er hjemme..!! Har sjekket kalenderen flere måneder fram i tid, og den kommer alltid på ukedagene, og da er han borte på jobb. (Han bor borte hele ukene). Puh... Denne uka har jeg el på tirsdag, men han kommer hjem først torsdag kveld. Da er vel egget for gammelt allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir litt "oppgitt" over syklusen min :D Den er ikke ustabil - el kommer på dagen og mensen kommer på timen. MEN... el kommer alltid på de dagene mannen ikke er hjemme..!! Har sjekket kalenderen flere måneder fram i tid, og den kommer alltid på ukedagene, og da er han borte på jobb. (Han bor borte hele ukene). Puh... Denne uka har jeg el på tirsdag, men han kommer hjem først torsdag kveld. Da er vel egget for gammelt allerede?

Når drar han da? Det kan funke fint med aksjer søndag kveld og mandag morgen. Sæd kan jo leve i opptil fem døgn. Torsdag er nok for sent siden egget ikke lever mer enn 24 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

Jeg blir litt "oppgitt" over syklusen min :D Den er ikke ustabil - el kommer på dagen og mensen kommer på timen. MEN... el kommer alltid på de dagene mannen ikke er hjemme..!! Har sjekket kalenderen flere måneder fram i tid, og den kommer alltid på ukedagene, og da er han borte på jobb. (Han bor borte hele ukene). Puh... Denne uka har jeg el på tirsdag, men han kommer hjem først torsdag kveld. Da er vel egget for gammelt allerede?

Da er egget for gammelt dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg blir litt "oppgitt" over syklusen min :D Den er ikke ustabil - el kommer på dagen og mensen kommer på timen. MEN... el kommer alltid på de dagene mannen ikke er hjemme..!! Har sjekket kalenderen flere måneder fram i tid, og den kommer alltid på ukedagene, og da er han borte på jobb. (Han bor borte hele ukene). Puh... Denne uka har jeg el på tirsdag, men han kommer hjem først torsdag kveld. Da er vel egget for gammelt allerede?

Når drar han da? Det kan funke fint med aksjer søndag kveld og mandag morgen. Sæd kan jo leve i opptil fem døgn. Torsdag er nok for sent siden egget ikke lever mer enn 24 timer.

 

Han har allerede dratt... Så da blir det nok ikke noe denne måneden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg blir litt "oppgitt" over syklusen min :D Den er ikke ustabil - el kommer på dagen og mensen kommer på timen. MEN... el kommer alltid på de dagene mannen ikke er hjemme..!! Har sjekket kalenderen flere måneder fram i tid, og den kommer alltid på ukedagene, og da er han borte på jobb. (Han bor borte hele ukene). Puh... Denne uka har jeg el på tirsdag, men han kommer hjem først torsdag kveld. Da er vel egget for gammelt allerede?

Når drar han da? Det kan funke fint med aksjer søndag kveld og mandag morgen. Sæd kan jo leve i opptil fem døgn. Torsdag er nok for sent siden egget ikke lever mer enn 24 timer.

Han har allerede dratt... Så da blir det nok ikke noe denne måneden... :)
Da er nok løpet kjørt... Med mindre el kommer senere for en gangs skyld. Kjedelige greier altså. Han er ikke er sted du kan besøke han heller?

Hvis dere har lagt inn aksjer i helga, er det jo ikke umulig, da.

Endret av Synnøve_Solbakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg blir litt "oppgitt" over syklusen min :D Den er ikke ustabil - el kommer på dagen og mensen kommer på timen. MEN... el kommer alltid på de dagene mannen ikke er hjemme..!! Har sjekket kalenderen flere måneder fram i tid, og den kommer alltid på ukedagene, og da er han borte på jobb. (Han bor borte hele ukene). Puh... Denne uka har jeg el på tirsdag, men han kommer hjem først torsdag kveld. Da er vel egget for gammelt allerede?

Når drar han da? Det kan funke fint med aksjer søndag kveld og mandag morgen. Sæd kan jo leve i opptil fem døgn. Torsdag er nok for sent siden egget ikke lever mer enn 24 timer.
Han har allerede dratt... Så da blir det nok ikke noe denne måneden... :)
Da er nok løpet kjørt... Med mindre el kommer senere for en gangs skyld. Kjedelige greier altså. Han er ikke er sted du kan besøke han heller?

Hvis dere har lagt inn aksjer i helga, er det jo ikke umulig, da.

 

La inn noen i morges, så det er jo ikke umulig. Kan hende el. kommer på onsdag, men likevel blir det litt for lenge til torsdag kveld/natt... Vi jobber litt for langt unna hverandre til å få tid til å besøke hverandre på ukedagene. Vi har lang pendlevei begge to - hver vår retning.

Hva skal man gjøre for at sædcellene skal overleve lengst mulig? Må jo vaske meg, liksom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sædcellene som har kommet opp i egglederne blir nok ikke påvirket av at du vasker deg:-) tror det kommer an på sædkvaliteten og miljøet der inne hvor lenge de overlever. Men to dager skal jo være innafor:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Jeg blir litt "oppgitt" over syklusen min :D Den er ikke ustabil - el kommer på dagen og mensen kommer på timen. MEN... el kommer alltid på de dagene mannen ikke er hjemme..!! Har sjekket kalenderen flere måneder fram i tid, og den kommer alltid på ukedagene, og da er han borte på jobb. (Han bor borte hele ukene). Puh... Denne uka har jeg el på tirsdag, men han kommer hjem først torsdag kveld. Da er vel egget for gammelt allerede?

Når drar han da? Det kan funke fint med aksjer søndag kveld og mandag morgen. Sæd kan jo leve i opptil fem døgn. Torsdag er nok for sent siden egget ikke lever mer enn 24 timer.
Han har allerede dratt... Så da blir det nok ikke noe denne måneden... :)
Da er nok løpet kjørt... Med mindre el kommer senere for en gangs skyld. Kjedelige greier altså. Han er ikke er sted du kan besøke han heller?

Hvis dere har lagt inn aksjer i helga, er det jo ikke umulig, da.

La inn noen i morges, så det er jo ikke umulig. Kan hende el. kommer på onsdag, men likevel blir det litt for lenge til torsdag kveld/natt... Vi jobber litt for langt unna hverandre til å få tid til å besøke hverandre på ukedagene. Vi har lang pendlevei begge to - hver vår retning.

Hva skal man gjøre for at sædcellene skal overleve lengst mulig? Må jo vaske meg, liksom :D

Sædcellene svømmer jo opp i egglederne og ligger der og venter på at egget skal slippes. Vasking har ikke noe påvirkning på hvor lenge sædceller lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

 

Jeg blir litt "oppgitt" over syklusen min :D Den er ikke ustabil - el kommer på dagen og mensen kommer på timen. MEN... el kommer alltid på de dagene mannen ikke er hjemme..!! Har sjekket kalenderen flere måneder fram i tid, og den kommer alltid på ukedagene, og da er han borte på jobb. (Han bor borte hele ukene). Puh... Denne uka har jeg el på tirsdag, men han kommer hjem først torsdag kveld. Da er vel egget for gammelt allerede?

Når drar han da? Det kan funke fint med aksjer søndag kveld og mandag morgen. Sæd kan jo leve i opptil fem døgn. Torsdag er nok for sent siden egget ikke lever mer enn 24 timer.
Han har allerede dratt... Så da blir det nok ikke noe denne måneden... :)
Da er nok løpet kjørt... Med mindre el kommer senere for en gangs skyld. Kjedelige greier altså. Han er ikke er sted du kan besøke han heller?

Hvis dere har lagt inn aksjer i helga, er det jo ikke umulig, da.

La inn noen i morges, så det er jo ikke umulig. Kan hende el. kommer på onsdag, men likevel blir det litt for lenge til torsdag kveld/natt... Vi jobber litt for langt unna hverandre til å få tid til å besøke hverandre på ukedagene. Vi har lang pendlevei begge to - hver vår retning.

Hva skal man gjøre for at sædcellene skal overleve lengst mulig? Må jo vaske meg, liksom :D

Sædcellene svømmer jo opp i egglederne og ligger der og venter på at egget skal slippes. Vasking har ikke noe påvirkning på hvor lenge sædceller lever.

 

Haha... det er jo sant!! Gosj! Bra jeg ikke er biologilærer :D Flaut!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere søtsnupper! :wub:

 

Ville bare meddele at jeg våknet til tantebesøk i dag. Det blir 26 dagers syklus og 12 dagers lutealfase (pos. el-test og alle tegn på el tirsdag for 13 dg siden). Har til nå hatt lutealfase på 13-14 dager. Hva tenker dere om dette, er det for kort med 12 dager?

 

Forøvrig helt ok å ikke få julibaby - så lenge det blir augustbaby da, naturligvis. ;)

 

Håper det ikke har vært noen flere blødninger rundt omkring!

 

Hvordan går det med deg, Apex? Er du klar for å få ut minimennesket? Er så spent på dine vegne! :D

 

 

Ha en fin mandag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

Hei på dere søtsnupper! :wub:

 

Ville bare meddele at jeg våknet til tantebesøk i dag. Det blir 26 dagers syklus og 12 dagers lutealfase (pos. el-test og alle tegn på el tirsdag for 13 dg siden). Har til nå hatt lutealfase på 13-14 dager. Hva tenker dere om dette, er det for kort med 12 dager?

 

Forøvrig helt ok å ikke få julibaby - så lenge det blir augustbaby da, naturligvis. ;)

 

Håper det ikke har vært noen flere blødninger rundt omkring!

 

Hvordan går det med deg, Apex? Er du klar for å få ut minimennesket? Er så spent på dine vegne! :D

 

 

Ha en fin mandag! :D

Jeg har 11 dagers lutealfase og skal på utredning for dette i desember.. Men kan jo være jeg alltid har hatt dette men ikke visst om det pga jeg ikke har.vært prøver før nå..

Men har nå to fullgåtte svangerskap bak meg så om jeg hadde 11 dagers lutealfase da også så går det jo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg har lest at det er først når det blir sånn 10 dager at det er krise. Men det kan jo kanskje tyde på hormonforandringer?

Ingen flere blødninger her, men er litt på tuppa over de manglende ømme puppene. Det har liksom alltid vært et av mine ytterst få symptomer. Har riktignok ikke vært skikkelig på do på lenge, eh, det er vel det andre jeg har pleid å merke. Har kjøpt en til digital test, så får jeg bare se om det har vært noen utvikling. Er dritskummelt, men skal ta den i mårra tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

Jeg har heller ikke disse ømme puppene :(

Er 7dpo og burde vel fått dette nå om det skulle være noe :(?

Har masse murringer i magen og korsrygg men disse puppene skulle jeg gjerne ha kjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De puppene har pleid å komme et par dager før ikm når jeg har vært gravid. 7 dpo kan det ikke være snakk om noe særlig gravid hormoner, men mange får jo ømme pupper mellom el og ikm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

De puppene har pleid å komme et par dager før ikm når jeg har vært gravid. 7 dpo kan det ikke være snakk om noe særlig gravid hormoner, men mange får jo ømme pupper mellom el og ikm.

Har liksom ikke merket før vi begynte å prøve heller at puppene blir ømme mellom el og ikm så nå som vi prøver legger jeg merke til det.. Ingen ømme el såre pupper her :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayenne: Av det jeg har lest så er ikke 12 dager lutealfase for kort :)

 

Krumelur: Så spennende! Krysser fingrene for deg! Kan jo hende at du ikke produserer så mye hcg slik at ukesindikator går litt tregere på deg..? Ikke gå i kjellern dersom den ikke viser det resultatet du ønsker <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayenne: Jeg ble gravid med et gjennomsnitt på 11 dagers lutealfase, så 12 dager er vel innenfor normalen vil jeg tro? IVF-legen min sa at lutealfasedefekt var ved 10 dager eller mindre. Alt over var helt greit og ikke noe de så på som uvanlig/unormalt. 

 

Det er bra at du ikke har blødd mer Krumelur. Når det kommer til symptomer så har mine gått veldig opp og ned. Med førstemann hadde jeg ømme pupper fra start til slutt. Denne gangen så forsvant de ømme puppene etter en uke. Nå er de kun ømme en sjelden gang, likefullt er jeg gravid. Lykke til med testingen imorgen, krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayenne: Takk som spør - blir ca litt mer klar for hver dag som går, stoppet en ekstra tur hos fastlegen i dag siden jeg har hatt hodepine fra morgenen av i noen dager nå.. Blodtrykket er ikke bra, men med kontroll hos jordmor i morgen slapp jeg turen til sykehus i dag. Føler meg mer usikker på om jeg rekker eksamen før fødsel som ønsket, men det får gå som det går.. Han antydet at jeg sannsynligvis ikke bør gå særlig over termin, så vi får se på utviklinga og fortsette å ta det som det faller seg. Og med dette i bakhodet endte jeg opp på shopping i dag, kom på at minimennesket vi venter på ikke har vinterklær til å ha ytterst så da ble turen til H&M plutselig kort! :D

Håper på en knallsøt augustbaby på deg, Cayenne! Det er jo noe slitsomt å være veldig gravid sommerstid, men deilig å ikke måtte presse hovne bein inn i vintersko i alle fall! ;)

 

Klem til dere snuppene - nyt mandagskvelden! ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayenne: Fra jeg startet å tempe og kartlegge i mai har jeg hatt lutealfaser på i snitt 8 dager, 8 altså. Max var 10 dager i mai, minimum var 6 dager, og normalt var 7-8 dager. Allikevel satt jammen meg spiren i oktober... Men det skulle egentlig ikke vært mulig føler jeg. Må ha vært et kjapt egg som rakk å feste seg veldig tidlig tror jeg. Skulle til utredning i slutten av januar faktisk pga korte lutealfaser. Og siden så korte lutealfaser kan være symptom på lav progesteronproduksjon oppsøkte jeg privat gynekolog for en uke siden og ble satt på progesteronstøtte så spiren skal ha en sjans dersom indikasjonene på progesteronmangel skulle stemme...  Rakk jo ikke utrede og finn ut av det før spiren plutselig satt mot oddsene. 

 

Hadde jeg hatt faser på 12 dager hadde jeg sagt det var heeeelt normalt og problemfritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

Jeg har 11 dager og skal på utredning for dette i desember.. Men får kanskje annen beskjed da enn det min fastlege gav meg.. :/

 

Ææ og jeg som hadde håpet på hjelp :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...