Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Sukk blod i trusa da jeg var på do nå. Har også fått murringer. Er det mulig? Brunt blod, og ikke noe på papiret, men jeg har ikke akkurat gode erfaringer med blødninger...

Å nei håper virkelig dette er tilfeldig. Krysser det jeg har. Håper du får god støtte og hjelp uansett hva som skjer . ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha spist forikål sitter jeg og er fysen på zussi.

Spiste det en del da jeg var alene mange helger for å lese til eksamen i våres.

Noen sier at det skal gå bra og spise som gravid fordi fisken har vært fryst først.

Noen som har erfaringer ?

Ellers må jeg holde ut til etter 17 mai . ;)

God mat helg til alle . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha spist forikål sitter jeg og er fysen på zussi.

Spiste det en del da jeg var alene mange helger for å lese til eksamen i våres.

Noen sier at det skal gå bra og spise som gravid fordi fisken har vært fryst først.

Noen som har erfaringer ?

Ellers må jeg holde ut til etter 17 mai . ;)

God mat helg til alle . ;)

sushi du mener, eller er det en fisketype som har gått meg hus forbi? ;)

Sushi kan man trygt spise har jeg lest, men Tunfisk er fyfy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk blod i trusa da jeg var på do nå. Har også fått murringer. Er det mulig? Brunt blod, og ikke noe på papiret, men jeg har ikke akkurat gode erfaringer med blødninger...

brunt er jo gammelt blod sies det! Jeg har hatt det i 1 uke nå, mye på tirsdag som var,fikk helt noia! Men så lenge man ikke blør frisk er jo det et godt tegn?! Krysser fingrene for at det er helt uskyldig <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sukk blod i trusa da jeg var på do nå. Har også fått murringer. Er det mulig? Brunt blod, og ikke noe på papiret, men jeg har ikke akkurat gode erfaringer med blødninger...

brunt er jo gammelt blod sies det! Jeg har hatt det i 1 uke nå, mye på tirsdag som var,fikk helt noia! Men så lenge man ikke blør frisk er jo det et godt tegn?! Krysser fingrene for at det er helt uskyldig <3
fant forøvrig trygghet i dette svaret fra Lommelegen Vedr brun utflod

http://www.lommelegen.no/legesvar/brunlig-utflod-og-tidlig-gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart gravide:
Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. 
Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.
Sensitiv har en etterlengtet sønn. Ønsker inderlig et barn til.
Cayenne: 42 år, har to herlige, ganske store troll, og håper det siste kommer i 2015.
Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.
Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014
Klarforbarn75 39 år, ingen barn, exu feb-14.
Great 41 år har en gullgutt på 4 år,ma juli 13. pp 35 håper jeg kan juble i 2015
Unilon 34 år, gift og har en datter født aug 2012. Ikm 31. Mai.
Utålmodig 82: 32 år, ingen barn enda. Kastet pillene 4.mai og er spent på de neste månedene.
Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.
Fisken 2012: 38 år, to barn fra før, har hatt 1 SA og 2 MA, prøver igjen i slutten av juni.
Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.
Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.
Love my kidz: gift, 1sønn på snart 7 år, pp1 etter MA i påsken, IKM 27.juni
Ovidia håper på førstefødte i 2015.
Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning
Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14
Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014
prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.
Lykke *prøver på nummer 3*: 32 år, 2 barn fra før, prøver på en attpåklatt:)
Krumelur: Har en gutt som nærmer seg tre. Prøvd et år på nr to, med en exu og en SA underveis
Ulvinne83: 31 år, gift, startet prøving på barn nr 1 september 2014
Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september. IKM 22/9
Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆
Adenomyose: 36 år, bor i Oslo. Samboer. Ingen barn, 5 stebarn. Prøver i ca 10 år. 1 MA mars 2012.
IVF-innsatt 1 egg 19/10-14.

Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014. Test dato 12.11

 

1.trimester
Bonanza: 36 år, 3 barn fra før, termin 17 mai 2015
Unilon. 35 år. Gift, en datter på 2 år. Termin ca. 28. Mai 2015
PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termin 8.juni 2015
Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, prøver på ny spire!
FruMille:30 år,gift, termin ca 29 juni
ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, ca 7. juli

2.trimester:
Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar.
Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.
Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15.
Chloe30: 35, gift, jente og gutt, 8 og 5 år, termin ca 5. eller 7. April 2015
Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P

3 trimester:
Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.
Apex 39år, 1 voksen sønn, termin 03.12.14, lykkelig uvitende om kjønn.
Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des

Født:
Supersnusken (termin 25.des), født 1/1-14
HH80 (termin 4.januar)
En til,please. (38 og fjerdegangs. termin 04.03.2014).bittelille vakre Signe som ble født på tampen av uke 32 12 januar
MissAlma (31 år, ingen barn, termin 27.02-02.03 (?))
Mrs Rose(30 år, ingen barn, termin 18. mars).
Løve2012 (31 år, gutt født i juli 2012 fra før, termin ca 20. mai)
Barn nr 3 2014(10pp), (33 år, 2 barn på snart 2 og 4, termin 25 mai)
Katta82 (31år, ingen barn. Venter en gutt 1. juni 2014)
Kjærepære (35 år, Hønefoss, ingen barn, 5 ins, 4 ivf, termin 4. juli -14, småpærene kom 28.juni)
Dossa (38 år, har to jenter og en gutt. Etter en EXU og SA så er nå spira på plass! Termin ca 29. juli 2014
SpirenMin (33 år, Oslo, ingen barn, MA mars '12, termin 1. juli 2014, fødte en gutt 2.juli)
Mamma&storebror(35år, 1 barn, termin 29 juli-14) Fødte en velskapt gutt 15
Linda1976 (37 år, ingen barn fra før, venter jente, termin 15 juli)
ini (30 år. Har en nydelig fin gutt på 2. Termin 17.08.14 )
Jmar (termin ca 26 august. 3 gutter på 4,9 og 15 fra før ;-) Bor i østfold
Sharmi81(termin 8.9)
Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09
Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)

Endret av Susa84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for deg Krumelur, dette skal gå bra! :)

 

Sushi er nok noe av det mest fornuftige du kan spise, Great! Det er verre med fårikål - mye rødt kjøtt i graviditeten gir ganske mye større sjanse for bl.a svangerskapsforgiftning. Nå finner jeg ikke artikkelen som var i media ganske nylig, men jeg fant denne hvor det kun står om bearbeidet kjøtt: http://m.klikk.no/foreldre/gravid/article538878.ece

 

Alt med måte, tenker jeg ;)

 

Ønsker alle en riktig god helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Sukk blod i trusa da jeg var på do nå. Har også fått murringer. Er det mulig? Brunt blod, og ikke noe på papiret, men jeg har ikke akkurat gode erfaringer med blødninger...

brunt er jo gammelt blod sies det! Jeg har hatt det i 1 uke nå, mye på tirsdag som var,fikk helt noia! Men så lenge man ikke blør frisk er jo det et godt tegn?! Krysser fingrene for at det er helt uskyldig <3
fant forøvrig trygghet i dette svaret fra Lommelegen Vedr brun utflod

http://www.lommelegen.no/legesvar/brunlig-utflod-og-tidlig-gravid

Håper du har rett. Men jeg har hatt tre SAer før, og to av de startet med brun utflod/ gammelt blod. Er ikke annet å gjøre enn å vente og se. Forrige gang hadde jeg en liten blødning ( friskt blod) ved IKM, så kom det ikke mer og jeg trodde alt var bra, til jeg mistet 5+6. Er redd det er det som skjer nå også. Er så lei nå!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Sukk blod i trusa da jeg var på do nå. Har også fått murringer. Er det mulig? Brunt blod, og ikke noe på papiret, men jeg har ikke akkurat gode erfaringer med blødninger...

brunt er jo gammelt blod sies det! Jeg har hatt det i 1 uke nå, mye på tirsdag som var,fikk helt noia! Men så lenge man ikke blør frisk er jo det et godt tegn?! Krysser fingrene for at det er helt uskyldig <3
fant forøvrig trygghet i dette svaret fra Lommelegen Vedr brun utflodhttp://www.lommelegen.no/legesvar/brunlig-utflod-og-tidlig-gravid
Håper du har rett. Men jeg har hatt tre SAer før, og to av de startet med brun utflod/ gammelt blod. Er ikke annet å gjøre enn å vente og se. Forrige gang hadde jeg en liten blødning ( friskt blod) ved IKM, så kom det ikke mer og jeg trodde alt var bra, til jeg mistet 5+6. Er redd det er det som skjer nå også. Er så lei nå!
huff, får virkelig håpe at det er falsk alarm, men skjønner deg veldig godt! God klem til deg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det noen av dere her inne som er flinke til å forstå regelverket rundt permisjonspenger?

 

Kanskje - spørs litt hva det gjelder? Hva tenke du på da?

 

Jeg har bare 50% fast stilling, men jobber stort sett 100% medregnet vikariater/ekstraoppdrag på jobben. Jeg trodde først at man får permisjonspenger regnet ut fra et gjennomsnitt av det man har tjent de siste 10 månedene. (Eller var det 6 av de siste 10 månedene? En stund siden jeg satt og leste om det her :)) Men så leste jeg et sted her inne at man ikke får for vikariater fordi det ikke regnes som forventet inntekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krumelur: hvordan går deg? Jeg krysser fingrene for dere med blødninger! Nevner igjen at jeg hadde detre i de fire første med i forrige svangerskap, både brunt og friskt blod,både lite og mye - og det gikk helt fint 😊 Men jeg glemmer aldri hvor jævlig det var hver gang. Trodde at jeg mista spiral og gikk i konstant engstelse. Ikke koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er det noen av dere her inne som er flinke til å forstå regelverket rundt permisjonspenger?

 

Kanskje - spørs litt hva det gjelder? Hva tenke du på da?

Jeg har bare 50% fast stilling, men jobber stort sett 100% medregnet vikariater/ekstraoppdrag på jobben. Jeg trodde først at man får permisjonspenger regnet ut fra et gjennomsnitt av det man har tjent de siste 10 månedene. (Eller var det 6 av de siste 10 månedene? En stund siden jeg satt og leste om det her :)) Men så leste jeg et sted her inne at man ikke får for vikariater fordi det ikke regnes som forventet inntekt...

Jeg har 60% fast og har jobbet ekstra hele tiden i de tre svangerskapene jeg har fullført. Da har jeg fått inntekt for 60% stillingen min av arbeidsgiver som så har fått refundert dette av NAV. Så har jeg fått utbetaling i slutten av hver mnd fra NAV et gjennomsnitt av det jeg jobbet ekstra. Hvis ikke dette er endret det siste året så er det slik det fungerer.

I dette siste svangerskapet så har jeg ikke tid eller energi eller lyst til å jobbe så mye ekstra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krumelur: hvordan går deg? Jeg krysser fingrene for dere med blødninger! Nevner igjen at jeg hadde detre i de fire første med i forrige svangerskap, både brunt og friskt blod,både lite og mye - og det gikk helt fint 😊 Men jeg glemmer aldri hvor jævlig det var hver gang. Trodde at jeg mista spiral og gikk i konstant engstelse. Ikke koselig!

Takk som spør. Gikk helt i kjelleren i går så jeg la meg tidlig, gjorde godt å få sove skikkelig. Har ikke blødd noe mer, og fikk gravid 2-3 på ukeindikator, og en mye sterkere strek på strimmel enn i går. Men det tar jo litt tid før nivåene synker hvis det har gått galt så det betyr vel ikke så mye. Ellers har jeg murringer, og lurer på om brystene er blitt mindre ømme. Så vet ikke, lever i håpet men frykter det verste. Ikke annet å gjøre enn å vente og se. Skal ringe legen mandag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Krumelur: hvordan går deg? Jeg krysser fingrene for dere med blødninger! Nevner igjen at jeg hadde detre i de fire første med i forrige svangerskap, både brunt og friskt blod,både lite og mye - og det gikk helt fint Men jeg glemmer aldri hvor jævlig det var hver gang. Trodde at jeg mista spiral og gikk i konstant engstelse. Ikke koselig!

Takk som spør. Gikk helt i kjelleren i går så jeg la meg tidlig, gjorde godt å få sove skikkelig. Har ikke blødd noe mer, og fikk gravid 2-3 på ukeindikator, og en mye sterkere strek på strimmel enn i går. Men det tar jo litt tid før nivåene synker hvis det har gått galt så det betyr vel ikke så mye. Ellers har jeg murringer, og lurer på om brystene er blitt mindre ømme. Så vet ikke, lever i håpet men frykter det verste. Ikke annet å gjøre enn å vente og se. Skal ringe legen mandag.
men så bra at blødningen gav seg, det er jo et godt tegn :) jeg mistet ømhet i puppene min sist helg og da fikk jeg småpanikken siden det var på den tiden spiren stoppet i sommer! Men så kom både kvalme og ømme pupper med et brak på onsdag og jeg senka skuldrene igjen! I dag er det mindre av dette igjen så da blir jo man bekymret nok engang,hehe ;) blir greit å få kommet seg på ul på fredag igjen så vet vi hvordan ståa er der inni! Jeg håper virkelig, og krysser alt jeg kan, for at dette går veien Krumelur, vi vil ikke miste noen her inne :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er slitsomt å gå sånn og ikke vite. Jeg har veldig mye menssmerter, også i korsryggen, så det kjennes hele tida ut som om jeg skal begynne å blø. Løper på do og sjekker i ett kjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er slitsomt å gå sånn og ikke vite. Jeg har veldig mye menssmerter, også i korsryggen, så det kjennes hele tida ut som om jeg skal begynne å blø. Løper på do og sjekker i ett kjør...

know the feeling,har det sånn jeg også, stikkinger som fy innimellom :( har en del spotting jeg også, hatt det av og på i en uke nå, begynte den dagen hjerte til den lille startet å slå, så det gjør jo meg urolig om det kan være en SA på gang :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Er det noen av dere her inne som er flinke til å forstå regelverket rundt permisjonspenger?

Kanskje - spørs litt hva det gjelder? Hva tenke du på da?

Jeg har bare 50% fast stilling, men jobber stort sett 100% medregnet vikariater/ekstraoppdrag på jobben. Jeg trodde først at man får permisjonspenger regnet ut fra et gjennomsnitt av det man har tjent de siste 10 månedene. (Eller var det 6 av de siste 10 månedene? En stund siden jeg satt og leste om det her :)) Men så leste jeg et sted her inne at man ikke får for vikariater fordi det ikke regnes som forventet inntekt...

Jeg har 60% fast og har jobbet ekstra hele tiden i de tre svangerskapene jeg har fullført. Da har jeg fått inntekt for 60% stillingen min av arbeidsgiver som så har fått refundert dette av NAV. Så har jeg fått utbetaling i slutten av hver mnd fra NAV et gjennomsnitt av det jeg jobbet ekstra. Hvis ikke dette er endret det siste året så er det slik det fungerer.

I dette siste svangerskapet så har jeg ikke tid eller energi eller lyst til å jobbe så mye ekstra ;)

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kort oppdatering herifra: Det gikk ikke denne gangen heller! :'-(

Når skal det lykkes da liksom, når det, ifølge sykepleieren på Stork, var HELT OPTIMALE FORHOLD da jeg ble inseminert... Motløs... :'-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kort oppdatering herifra: Det gikk ikke denne gangen heller! :'-(

Når skal det lykkes da liksom, når det, ifølge sykepleieren på Stork, var HELT OPTIMALE FORHOLD da jeg ble inseminert... Motløs... :'-(

Huff, det var dumt!

Jeg vet ikke om det var tilfeldig, men jeg leste en forskning om at de som lo og hadde det morsomt i de fruktbare dagene hadde større sjanse for å bli gravide. Og når jeg ble gravid denne gang hadde jeg begynt å se Modern family, og lo deravi mye! Tror sinn og kropp jobber tett sammen, og at det kanskje er derfor at stress påvirker negativt. Lettere sagt enn gjort selvsagt når man så sterkt ønsker en liten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Duang♡

Dette var utrolig trist å lese :( håpet så sterkt at du denne gangen ville få en positiv test vennen :wub:

Finner ikke de rette orda å si til deg akuratt nå....men ønsker at du ikke skal gi opp håpet om en ny spire♡

Vær sterk og hold motet oppe sjøl om du nå kanskje befinner deg på første trappetrinn ned i kjelleren. Håper du har gode venner og familie rundt deg :) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...