Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

 

 

Missunner deg UL på mandag, Krumelur!! Jeg "må" vente helt til 17, des.. Tenkte det var lurt å bestille når jeg var 12 uker.. Men nå føles det som en evighet til!!!!!!

 

Det er jo fryktelig tidlig, men grunnen er at jeg har hatt en exu tidligere og bare har en eggleder igjen. Man kan jo ikke se stort så tidlig, men håper jo at legen kan påvise hjerteslag.Tror jeg skal i uke 12 også, men det er ikke før over nyttår.

Veldig gøy med veldig tidlig UL også. Var på det forrige svangerskap, og da legen så hjerte slo så ble sjansen for sa/ma betydelig redusert. Så det var en trygghet å vite :) Er nervøs nok i disse mnd før det blir mer "safe"..
det er så godt å lese sånt <3 nå som jeg har passert 8 uker så er det 97% sjans for at det vil gå bra, det er beroligende :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er tøffe tider, de første ukene. Jeg har vært helt på tuppa siden jeg fant ut at jeg var gravid, de tusen oppdateringene her inne sier jo sitt ;) I tillegg til exuen har jeg hatt til sammen 3 spontanaborter, så jeg har jo i tillegg mange erfaringer med at det ikke har gått bra. Det er jo også grunnen til at jeg får ul. Men denne gangen skal det gå! Bare det holder fram til mål nå så skal jeg aldri gå gjennom dette igjen!!! Heia oss:)

skjønner godt at du er på tuppa jeg krumelur, helt naturlig når man har mistet så mange ganger! Her inne er det lov å klage som bare det og dele bekymringene sine vettu :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurramegrundt♡♡for en gledens nyhet Ulvinne :D :D Gratulerer så masse med en huleboer!!! Kjempe glad på dine vegne :wub:

 

Krumelur♡ så herlig å lese at det ser lyst ut for deg og din spire :D Senke skuldra nå og glede deg til ul. Masse lykke til med lesinga du har foran deg♡

 

Corneliuss :) Wow tenk at du nærmer deg målet♡ En deilig følelse vil jeg tro.

Gosj mark :o blææææ....Håper dere får det ut av hus!

 

Apex♡ snart har du mini menneske på brystet ditt :wub: gleder meg på dine vegne! Håper dem lille tar til fornuft og snur seg nedover slik at du får den fødselen du ønsker. Kommer til å gå fint uansett fremgangsmåte♡

 

Cayenne, Tussemor, Grøne♡♡♡

 

Må bli din tur nå Cayenne!!! Jeg unner deg av hele mitt ♡ at du får en positiv test :wub:

 

Hohoho jeg er ferdig med allllllle julegavene :D :D

Digg å bruke desember lønninga på annet og bare bruke tida fremover til å kose meg med min herlige familie♡

 

Mange er ikke nevnt men overhodet ikke glemt♡ Sender dere alle sammen en mega klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krumelur; ja, selvfølgelig er man mer på tuppa når det har gått galt, men nå ser alt lyst ut så nå gjelder det å gi kroppen positiv energi og ta vare på deg selv. Skjønner veldig godt at det kjennes beroligende med ultralyder. Det ble min redning de første ukene også. Gikk så ofte at jeg ikke turte å fortelle det til mannen til slutt. He he. Men etter uke 12 så roet jeg meg og her ligger lilleputt og spreller i magen! 👍

 

Apex; krysser fingre for deg og hver gang du blir litt stille så tenker jeg at han enten er på vei til å snu seg eller at du er på gang meg et eller annet! 😜😉😍

 

Dossa; du er jo helt rå! En ting er at jeg er ferdig med gavene som har termin i beg av desember. En annen ting er at du er ferdig uten å ha kniven på strupen...! 👍🎉

 

Siri; så herlig at du er så langt! Nå er du etter ALL sannsynlighet trygg. Klart formen går litt opp og ned - spesielt vil den føles bedre siden du er ferdig med de første 12 ukene. Det er helt naturlig (og nyt det før du får en skavank kastet på deg igjen). 😊😘😊

 

Prøver 84; krysser fingre!!!!!! ❤️

 

Her er jeg helt i ørska. Jammen bra at mann og barn skal på jobb og barnehage i morgen. Er ganske mye mer slitsomt å gå hjemme med de enn det er å sitte her alene. Ikke for det, jeg vil jo gjerne se de... Men det er mer støy og greier som skjer hele tiden så nå er jeg ganske forteller etter å ha sovnet etter middagen. Godt det ikke er lenge igjen nå! Blir fint å få formen tilbake etter fødsel etterhvert! ❤️

 

Her håper jeg markene er på vei ut ja. Alle inkl meg har i alle fall fått første dose med medisin selv om det kun er lillejenta som har symptomer, alt sengetøy er tatt av sengene og enten på vei inn i maskinen eller på vei ut av maskinen for koking. Håndkler likeså. Badene er kloret ned og alle overflater på kjøkkenet likeså. Snill vaskedame som jammen har stått på. Barna har påtvunget pysjamasbukser for å ikke gi mulighet til "rømming" av egg ut av løse truser. Og alt tøy de har hatt på seg i dag og nattøy fra i går er allerede på vaskerommet. Og igjen så kjenner jeg at håret mitt reiser seg bare jeg skriver om dette. He he. Barnehagen har sendt ut skriv og forhåpentligvis så er dette enden på visen. Blæsh! 😬😜😁

 

I dag skrev jeg fødebrev i en fei så nå har jeg liksom ingen oppgaver eller ingen tv-serier igjen på planen. Noen tips? Helst veldig passive ting å gjøre? Har til og med fått unna julekortene. I morgen så skal jeg på sjekk på sykehuset så det blir greit. Mannen kunne ikke være med så får prøve å ta det i rolig tempo med et kaffestopp på espresso house på veien (ligger en inne på Ullevål) og deretter rett tilbake til sofaen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow du er flink, Dossa! Jeg har kjøpt to, ikke ille bare det ;) Skal nordover i år, så er ikke så mye som skal sendes heldigvis. Hvor lenge skal du ha permisjon, Dossa?

 

Ble mannen din glad, Ulvinne?

 

Tror ikke det er noen tvil lengre om at jeg har fått kvalme denne gangen. Synes det er verre idag, kommer i bølger hele dagen, ikke spesielt om mårran. Hadde ikke et snev av det med gutten min, og heller ikke i min ungdom da jeg tok abort i uke 8, eller noen av de gangene jeg har mista. Så er ganske overrasket. Føler meg egentlig i helt ræva form, men er litt usikker på om noe av det skyldes forkjølelse. Virker egentlig som om den har sluppet litt taket, har iallfall ikke like vondt i halsen lengre. Skal ikke klage, det er jo bare et godt tegn at jeg blir kvalm, og det er foreløpig til å leve med. Men ber en liten bønn om at det iallfall ikke blir verre før jeg er ferdig med eksamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

 

 

 

Missunner deg UL på mandag, Krumelur!! Jeg "må" vente helt til 17, des.. Tenkte det var lurt å bestille når jeg var 12 uker.. Men nå føles det som en evighet til!!!!!!

Det er jo fryktelig tidlig, men grunnen er at jeg har hatt en exu tidligere og bare har en eggleder igjen. Man kan jo ikke se stort så tidlig, men håper jo at legen kan påvise hjerteslag.Tror jeg skal i uke 12 også, men det er ikke før over nyttår.
Veldig gøy med veldig tidlig UL også. Var på det forrige svangerskap, og da legen så hjerte slo så ble sjansen for sa/ma betydelig redusert. Så det var en trygghet å vite :) Er nervøs nok i disse mnd før det blir mer "safe"..
det er så godt å lese sånt <3 nå som jeg har passert 8 uker så er det 97% sjans for at det vil gå bra, det er beroligende :)

 

så koselig å lese at du har passert 8uker alt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

Missunner deg UL på mandag, Krumelur!! Jeg "må" vente helt til 17, des.. Tenkte det var lurt å bestille når jeg var 12 uker.. Men nå føles det som en evighet til!!!!!!

 

Det er jo fryktelig tidlig, men grunnen er at jeg har hatt en exu tidligere og bare har en eggleder igjen. Man kan jo ikke se stort så tidlig, men håper jo at legen kan påvise hjerteslag.Tror jeg skal i uke 12 også, men det er ikke før over nyttår.
Veldig gøy med veldig tidlig UL også. Var på det forrige svangerskap, og da legen så hjerte slo så ble sjansen for sa/ma betydelig redusert. Så det var en trygghet å vite :) Er nervøs nok i disse mnd før det blir mer "safe"..
det er så godt å lese sånt <3 nå som jeg har passert 8 uker så er det 97% sjans for at det vil gå bra, det er beroligende :)

så koselig å lese at du har passert 8uker alt :)

ja, 8+4 alt, tiden flyr men samtidig ikke ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

Hehe den ser jeg.. Virker som tiden for dere gravide går fortere enn oss prøvere da :P

 

Ellers så fort tiden faktisk fort men for oss prøvere med el jakt, dpo land og symtomjakt, føler det som tiden mer står stille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe den ser jeg.. Virker som tiden for dere gravide går fortere enn oss prøvere da :P

 

Ellers så fort tiden faktisk fort men for oss prøvere med el jakt, dpo land og symtomjakt, føler det som tiden mer står stille :P

Blir spennende å høre fra deg i morgen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtt av deg å heie frem fremgang her, Corneliuss - men her skjer det lite.. Driver i handarbeid fra sofaen, og straks jeg forsøker på litt praktisk får jeg "au i hau" så blodtrykket forteller vel at jeg bare skal ta det med ro.. men jeg antar at jeg blir å sende dere et lite livstegn når jeg har spennende nyheter å fortelle! ;) Hadde vært fint om det skjedde noe i helgen for prinsen reiser på jobb uti uka som kommer og da får han jo ikke møtt lillehjertet før det er mange dager/uker gammelt.. kjente jeg ble litt skjelven i underleppa av å tenke på at vi ikke får han på besøk før mange andre har hilst på mirakelet og det kjennes helt feil. Men sånt rår man ikke over når man har reisende menn i familien!

Godt å høre at kampen mot marken har gått så effektivt for dere, Corneliuss - skikkelig ekkelt å tenke på og så ubehagelig det må ha vært for lillemor! :(

Hvordan fikk Hr Ulvinne83 presentert nyheten??? :) Er jo sånne å kunne fortelle gode nyheter, kjenner jeg smiler helt til Tromsø bare av tanken!

Veldig koselig med livstegn fra Tussemor, Dossa og dere andre gamle støttekontaktene her - dere tenkes på oftere enn jeg etterspør dere, men er vel offisielt flytta inn i egobobla mi som en del av fødselsforberedelsene! ;) Godt å roe litt ned nå på slutten, har sovet litt på dagen flere dager på rad og det hjelper på når man våkner i 04-tida enten man vil tisse eller ikke!

 

Men dere kompetente nabokjerringer - hvordan var det nå anbefalingene er for damer som meg som har babyen svevende som en annen Yoda med rumpa høyt og svevende og alt annet enn festa? Hvis vannet går skal jeg da 1) Ringe føden og deretter 2) bestille ambulanse? Kom til å tenke på at det er kanskje ikke lurt å få navlestrengen nedimellom.. Glemte å spørre om det da jeg gikk fra sykehuset i går, og det er vel greit å ha en plan klar - selv om sjansen for at det starter med vannavgang er liten..

 

Ha en finfin kveld, snupper - her blir det nypete og brødblingser før nok en tidlig kveld :) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

 

 

Hehe den ser jeg.. Virker som tiden for dere gravide går fortere enn oss prøvere da :P

 

Ellers så fort tiden faktisk fort men for oss prøvere med el jakt, dpo land og symtomjakt, føler det som tiden mer står stille :P

Blir spennende å høre fra deg i morgen da :)

Ja, imorgen er Dagen.. Enten går det ellers ikke.. Thats the question :P nesten skummelt å våkne imorgen og vite at tempen gir meg svar, mer eller mindre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg hentet mannen på jobben. Gikk ut av bilen og beklagde for at jeg hadde løyet. At testen ikke var negativ likevel. Jeg rakk ikke si noe mer før han kastet seg over meg. Så tok jeg opp en liten body fra jakkelomma som det sto "I love mum & dad" på og sa han skulle bli pappa :) Var én mann med et bredt smil og tårer i øynene midt på parkeringsplassen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk å legge deg ned for å minske sjansen for at navlestrengen skal falle ut (og ligge i bilen på vei inn). 😊 men som du skriver er jo sjansen for vannavgang mindre enn motsatt.

 

Skjønner godt at du vil ha den store prinsen der for å hilse på. Men du kan jo ikke styre det heller. Krysser fingre for at han får se lillebror så snart som mulig! ❤️

 

Her er det fremdeles hodepine som ikke vil gi seg. Hadde det med de to første også har jeg nå erindret, men ikke så lenge før termin. Noen tips? Ikke klar for fødsel enda heller kjenner jeg.

 

Klem til alle fine damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en strålende nyhet, Ulvinne! Gratulerer så mye  :wub: Åååå så flott måte å si det til mannen din på! 

 

Usj Corneliuss.. Glad vi har sluppet unna barnemark (bank i bordet). Men lus derimot slapp vi ikke unna. Oppdaget småkrypa igår kveld hos 5-åringen... Blæh, det ble lusekur så fikk henne ikke i seng før kl 22. Det var en trøtt strømpe som ble vekt kl 6 i dag tidlig for å rekke skolen.. 

Dere fikk hvertfall ordnet opp i krypdyrene før babyen kom. Guri, tenk å styre med det og en nyfødt en.. 

 

Krumelur: Jeg tror du kan senke skuldrene to hakk med de tallene du fikk tilbake! Jeg ble kjempeglad på dine vegne!! Masse lykke til på ultralyden over helgen!

 

Apex, snart i mål! Skal man ikke legge seg ned på rygg eller noe sånt noe, eller drømmer jeg nå? Uff, nei ikke hør på meg  :P

 

Siri83, wow snart oul!! Så spennende! Skal dere vite om det blir gutt eller jente? Jeg ligger vel en 2 ukers tid bak deg, så skal ikke på oul før i januar en gang. Noe som minner meg på at jeg må ringe og få bestilt timen siden legen min ikke tar denne ultralyden selv. 

 

Øyne: tiden frem til ultralyd kommer til å gå fort. Bare tenk på alle juleforberedelser som kommer til å oppta tiden din, og vips så er dagen her :)

 

Prøver1984: tiden som prøver gikk unektelig sakte. Jeg følte som at jeg var i en egen tidssone. Du tar en digital test imorgen eller? Krysser det som krysses kan. 

 

Dossa: Sååå deilig å være ferdig med julehandelen. Desember skal nytes til det fulle! 

 

Cayenne, Grøne og alle andre prøvere... Det sies at julebord og alt som fører med fører til babyboom 9 mnd senere. Jeg heier på dere og håper at akevitt, vin, ribbe, lutefisk, pinnekjøtt og pepperkaker gir dere kvalme, økende magevolum og legebesøk med en flott høstgave i 2015  :wub:  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Ulvinne :) sååå stas ♡ lykke til!!!!

Godt å lese om deg Krumelur ;) kos deg!

Dossadamen! :) så flink du er! Snart er jeg igang med julegaver haha... kos deg med familien :)

1-2 dpo og skal straks sjekke livmortappen hehe.. fant ut at det er jo en god indikasjon på el og når det er over ;)

God kveld-og snart god helg ♧☆♧☆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex, her er det slik at du legger deg ned,ringer føden også fikser de resten 😉 dvs bestilling av ambulanse i og med at du skal ligge. Jeg er forøvrig innom å leser stadig vekk. Jeg har nå kommet halvveis og vært å hilst på nurket allerede 2 ganger 😉 ser ut til at det blir ei jente denne gangen, så det blir spennende. Nyt bobla de! Jeg håper lillehjertet ditt forstår hvor lurt det er å snu seg. God varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra Ulvinne, så fantastisk - gratulerer! :D :D :D

 

Og Krumelur - nå håper jeg virkelig du har senket skuldrene, er ikke mulig å bli mer gravid jo! :D

 

Wow Corneliuss, tror trygt vi kan si at de markene går en meeeget utrygg framtid i møte!!! :lol:

 

Er du virkelig kommet halvveis, Tussemor?!!! Må si et svangerskap går mye kjappere nå til dags enn da jeg var gravid! Og selvsagt fikk du jenta di, I knew it! ;)

 

Tusen takk for trofast heiing Dossa, ser ut til at jeg trenger det! :D

 

Og ja, skal faktisk i bryllup til helga, og det er vel ikke langt unna el. Kanskje jeg skal prøve meg på ei skikkelig rotbløyte og se om det hjelper!

 

Nattaklem til alle :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det livatt i kveld! Koselig å lese oppdateringer fra så mange!

 

Prøver1984: æsj, det var kjedelig! Da satser vi på at julefrøet sitter som et skudd!

 

PeppaPig: Jeg hadde egentlig ikke oul før uti januar selv, men har fått flyttet terminen tre ganger nå, så ble litt sent. Heldigvis var det en avbestilling så da fikk jeg byttet dag :) ja, vi vil vite kjønn! Er altfor nysgjerrig begge to til å ikke vite :) du da?

 

Cayenne: jeg stemmer for rotbløyte!! ;)

Endret av Siri83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver :) leit at tanta ikke gikk forbi deg. Hun får gjøre seg fort ferdig slik at din neste og fruktbare pp kan begynne ;) klem

 

Krumelur♡ min permisjon er ferdig i midten av april...men blir ulønna perm ut april og mai....jobbe 3 ukene i juni, rett og slett for å få juli lønninga :P

Regner med at de 3 siste skoleukene i juni bare blir kos....også dersom jeg ennå ammer så blir det kortere dager :D

Jonas begynner i bhg etter høstferien neste år :) må bremse ned tida litt for den flyr unna.

Nyter virkelig å gå hjemme ♡♡

 

Vinterblomst :) hvordan er det med deg vennen? Jeg kommer til å hoppe i taket når du jubler over din neste positive test :wub:

 

Duang♡ varm klem til deg!!

 

Utrolig deilig å være ferdig med julegaver jepp!! Sitte hjemme og shoppe på nettet :D

Har kommet ut av telling når det gjelder antall pakker som er henta på posten :P hehehehe!

 

Til alle dere prøvere nå skal dere se at julepresang endelig sitter hos dere :wub: så bare hold motet og håpet oppe jenter♡

 

Nå er det lalle tid på meg og lille gull♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

God morgen jenter :) ja da gikk tempen ned fra 36.56 til 36.48.. Og neg test så da kan tr komme syntes jeg så vi kan komme igang med pp4..

 

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...