Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

El kommer x antall dager før neste mens :-) Det er denne perioden (lutealfasen) som ideelt sett ikke skal variere spesielt mye. Mens tiden fra mens til el kan variere mye mer uten at det er noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta jobben Bumblebee!!!!! Koselig med så mange nye:-)

Her har tøtta ikke kommet enda, skal på overtidskontroll på mandag...tror jeg bare skal spørre da om igangsetting...kjenner jeg er nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

 

Posten har kommet, og jeg har testet. Æsj negativt..

 

Men heller ingen mens.

 

Jeg hadde jo hormonspiral, og hadde ikke kommet inn i noen vanlig syklus. Jeg var så sikker på at jeg hadde hatt tidlig eggløsning, på grunn av eggløsningsslim. Men teller jeg dagene (så fremt jeg har en 28 dagers syklus, som er usikkert..) så skal jeg jo ikke ha mensen igjen før 08.10.

 

Er det eggløsningen som kommer x anntall dager etter siste mens, eller x anntall dager før neste mens? Hvis dere skjønner.....?

 

Kanskje det egentlig er fortidlig å teste allerede nå?

 

Jeg kjenner at jeg kommer til å drive meg selv litt gal hvis jeg skal tenke så mye på det som jeg gjør nå.. Får prøve å fokusere mer på gutta mine og jobben, så jeg holder tankene litt unna..

 

:)

 

eggløsningen skal komme ca 14 dager etter siste mens første dag. (til meg kom den 14 dager etter siste mens og 12 dager før neste ikm)

hvis du skal ha mensen den 8, kan det vÆre at det er litt tidlig enda. prøv igjenn i morgen ;) krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

 

Posten har kommet, og jeg har testet. Æsj negativt..

 

Men heller ingen mens.

 

Jeg hadde jo hormonspiral, og hadde ikke kommet inn i noen vanlig syklus. Jeg var så sikker på at jeg hadde hatt tidlig eggløsning, på grunn av eggløsningsslim. Men teller jeg dagene (så fremt jeg har en 28 dagers syklus, som er usikkert..) så skal jeg jo ikke ha mensen igjen før 08.10.

 

Er det eggløsningen som kommer x anntall dager etter siste mens, eller x anntall dager før neste mens? Hvis dere skjønner.....?

 

Kanskje det egentlig er fortidlig å teste allerede nå?

 

Jeg kjenner at jeg kommer til å drive meg selv litt gal hvis jeg skal tenke så mye på det som jeg gjør nå.. Får prøve å fokusere mer på gutta mine og jobben, så jeg holder tankene litt unna..

 

:)

 

eggløsningen skal komme ca 14 dager etter siste mens første dag. (til meg kom den 14 dager etter siste mens og 12 dager før neste ikm)

hvis du skal ha mensen den 8, kan det vÆre at det er litt tidlig enda. prøv igjenn i morgen ;) krysser fingrene for deg :)

 

Nei, eggløsning skal komme ca 14 dager FØR neste mens. Det er f.eks helt normalt å ha opp til 35 dagers syklus, og da kommer el typisk 21 dager etter siste mens. Derfor må man telle bakover, ikke framover.

 

Endelig fredag - nå skal vi kose oss med hjemmelaget pizza, må bare lage den først :o

 

God helg, sweeties! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ventes TR i morgen.. Negativ test igjen i dag;( ble utrolig lei meg i dag, men klamrer meg fortsatt til håpet så lenge ikke tanta er her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen..

 

Posten har kommet, og jeg har testet. Æsj negativt..

 

Men heller ingen mens.

 

Jeg hadde jo hormonspiral, og hadde ikke kommet inn i noen vanlig syklus. Jeg var så sikker på at jeg hadde hatt tidlig eggløsning, på grunn av eggløsningsslim. Men teller jeg dagene (så fremt jeg har en 28 dagers syklus, som er usikkert..) så skal jeg jo ikke ha mensen igjen før 08.10.

 

Er det eggløsningen som kommer x anntall dager etter siste mens, eller x anntall dager før neste mens? Hvis dere skjønner.....?

 

Kanskje det egentlig er fortidlig å teste allerede nå?

 

Jeg kjenner at jeg kommer til å drive meg selv litt gal hvis jeg skal tenke så mye på det som jeg gjør nå.. Får prøve å fokusere mer på gutta mine og jobben, så jeg holder tankene litt unna..

 

:)

 

eggløsningen skal komme ca 14 dager etter siste mens første dag. (til meg kom den 14 dager etter siste mens og 12 dager før neste ikm)

hvis du skal ha mensen den 8, kan det vÆre at det er litt tidlig enda. prøv igjenn i morgen ;) krysser fingrene for deg :)

 

Nei, eggløsning skal komme ca 14 dager FøR neste mens. Det er f.eks helt normalt å ha opp til 35 dagers syklus, og da kommer el typisk 21 dager etter siste mens. Derfor må man telle bakover, ikke framover.

 

Endelig fredag - nå skal vi kose oss med hjemmelaget pizza, må bare lage den først :o

 

God helg, sweeties! :wub:

 

er vel forskjellig til mange, men det er slik til meg iallefall på 28 syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomsa: lykke lykke til med forestående fødsel! :)

 

Lengden mellom mens og el kan variere, mens lengden mellom el og mens er mer stabil. Tror 12-16 dager lutealfase er ganske vanlig. Hos meg kommer el ca dag 14/15 og ikm er 12 dager etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, Sidney :( Er stygt redd tanta er på vei hit også :( supervonde pupper, og tror ikke de var så vonde i begynnelsen ved mine graviditeter. noen med erfaring på dette, forresten? husker ikke hvordan det var :P

Men husk at det er mange som ikke får strek før etter ikm, Sidney! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt vonde pupper i starten av svangerskapene mine, men nå...ja ungene har fått beskjed om å ikke komme borti for da slår jeg....så vondt er det :( ellers føler jeg meg tygd og utspytta igjen...har ligget rett ut i 2 dager nå. Oppi det hele klarte svigerfar å røpe hemmeligheten vår og gubben proklamerte at han er klar for enda ett svangerskap...jeg tror jeg spyr....sorry, skal bry meg mer om dere andre når formen tar seg opp :P god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring tussemor! Blir godt når første trimester er over.

 

Vi har brukt glidemiddel fra apoteket, trodde dette var greit fordi det er vannbasert. Men leste nå i kveld at glycerin er giftig for sædcellene, og gjett hva glidemiddelet inneholder? Argh! Frem med pre-seed igjen. De to andre andre gangene har jeg blitt gravid med en gang vi byttet til pre-seed. Vi har brukt det av og til de siste mnd, men helst har det blitt det andre. Vel, venter pos el test i morgen, så da er det bare å kjøre på!

 

Har forresten takket ja til den jobben. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, Sidney :( Er stygt redd tanta er på vei hit også :( supervonde pupper, og tror ikke de var så vonde i begynnelsen ved mine graviditeter. noen med erfaring på dette, forresten? husker ikke hvordan det var :P

Men husk at det er mange som ikke får strek før etter ikm, Sidney! :)

Her ble puppene h.lvetes vonde da jg ble gravid. Greier ikke ligge på magen , har ikke greid det siden jg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange som har sinnssykt vonde pupper i begynnelsen,og selv testet jeg ikke positivt før et par-tre dager på overtid. Da jeg testet positivt visste jeg allerede hva som var på gang, for fjerde gang begynner man å kunne opplegget. Idag har kvalmen vært helt syk. Ligger bare i godstolen og syter. Skulle få mannen til å heale meg tidligere i uka, men han er så opptatt med å gjør resten av verden gravid:S usj! Magen er nesten umulig å skjule og jeg har bare lyst til å rope ut hvor kvalm jeg er, for dette er verre enn med de foregående, men vil samtidig ikke kringkaste det enda. Mannen har fortalt hele sin familie, men de bor i utlandet, og gjør aldri noe for oss uansett (til tredjemann kom de ikke i navnefesten en gang) så det interesserer meg lite hva de synes.

Urk, får si som tussemor: jeg skal bli mer oppmerksom og en bedre nettvenn når jeg greier å tenke på noe annet enn hvor kvalm jeg er!

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir mitt siste innlegg på en stund, så tilgi meg for at det er langt!

 

Halloen jenter! Lenge siden jeg har vært her inne no, så har no brukt en del minutter på å lese og oppdatere meg! Puh! :)

 

Velkommen så masse til alle nye! :)

 

Bomsa: så spennende, og lykke til! :)

 

Tussemor: kjedelig at du skal være så dårlig, men det gir seg nok snart, og det med puppene er ikke noe gøy, når de er vonde så er det pina det vondt!

 

Vel, her i gården er vel el over tror jeg,men ikke no stress. Jeg og samboer har bestemt oss for å slutte å prøve å bli gravid, etter tre års prøving må vi nå prøve å redde forholdet vårt og heller legge den aktive prøvingen på hyllen. Heile denne prossesen har tæret så hardt på oss no at det var like før det blei brudd her! :( Har kastet alt av graviditets tester og el tester, og sluttet å ha "lage baby sex"!

For første gang på i alle fall 1 år har vi hatt sex når vi har hatt lyst de siste ukene og det har vært hærlig, ingen planlegging eller noe! :) kjenner at den gode følelsen er på vei tilbake og det er så godt!

Har også hatt det utrolig travelt på jobben, og deilig har det vært for jeg tenker overhodet ikke på å bli gravid lenger. Så no får bare ting gå sin gang, og blir vi ikke gravid innen nyttår så starter vi ivf.

Ingen flere tårer, eller tunge tanker, kjærligheten er tilbake og livet begynner å bli godt igjen! :wub:

 

Kommer nok ikke til å være like aktiv her inne lenger, men tror dere jenter som har kjent meg en stund her inne har lagt merke til at jeg har falt mer og mere fra, jeg må rett og slett gi litt slipp på dere for at jeg skal klare å holde avtalen min med samboeren min! Men jeg kommer inni mellom innom for å se til dokker, men kommer til å prøve å ikke skrive noe mye her inne før spiren sitter, høres kanskje teit ut, men det er bare sånn jeg må gjøre det!

 

Lykke til videre mine kjære damer, både med prøving og små spirer og snart en liten en! :) Er blitt veldig glad i dere så det er litt vemodig å si hadet, men håper det ikke er så lenge før jeg er tilbake hos dere! :)

 

Klem!

Endret av Rime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til videre Rime! Høres ut som en god plan og ta alt som det kommer! For å lage baby må man ha det bra;) så det høres ut som dere er på rett spor nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Rime! Skjønner at du må gjøre det sånn. Det blir enda vanskeligere å få en spire om forholdet ryker... Nei, ta vare på hverandre først og fremst. Kanskje vi sees her inne etterhvert :-)

 

God klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test igjen her i dag;( IKM i dag, ennå ingen TR..

Hei Sidney!

Så kjedelig at du hadde neg.test i dag ! Jeg har også testet neg i dag og begynnt å småblø.... ikm i morgen ....

Så ser ut som jeg blir værende på Bli gravid forumet en stund !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner denne gruppen litt jeg! Er -81 modell med samboer som er -74 modell og vi prøver på den første. På de andre forumene var det så mange yngre modeller som hadde en skokk med barn fra før så man får helt prestasjonsangst! ;) tenker ikke på meg selv som noen gammel førstegangs-"prøver" (enn så lenge), men innser jo at biologien kan jobbe mot meg mtp. alder, så satser på en kort prøveperiode! :P

 

Flere enn meg som prøver på første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 82 modell og har hatt 3 ivf (prøverørsforsøk) nå. Er gravid i uke 9, og håper spiren sitter på ordentlig denne gangen. Hadde en Ma i uke 12 tidligere i år der fosteret hadde dødd i uke 9. Så er helst litt for spennende om dagen :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da smilte el testen til meg i morges. Skulle visst hatt oss en runde i går, men det orket vi ikke. Så da er det ingen hemmelighet hva jeg skal bedrive lørdagskvelden med ;)

 

Lykke til videre Rime! Flott at dere tok tak i ting før det var for seint. Vi sees nok her inne snart. God Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 82 modell og har hatt 3 ivf (prøverørsforsøk) nå. Er gravid i uke 9, og håper spiren sitter på ordentlig denne gangen. Hadde en Ma i uke 12 tidligere i år der fosteret hadde dødd i uke 9. Så er helst litt for spennende om dagen :) Lykke til :)

 

Spennende! Krysser fingre for at alt går bra denne gangen! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver på første. Er også 81-modell, og mannen er 75. Modell, altså... ;)Velkommen :-)

 

Fint å vite at vi er flere "gamle" førstegangsprøvere! Spesielt mannfolkene da! Hehe! ;) For min del ville jeg vente til utdanning, jobb og hus var på plass, men ser på misunnelse venninner som har fått til alt det der og barn i tillegg!! Noen er bare "overmennesker"! :P krysser det som er å krysses (bortsett fra beina, hehe) for at det ordner seg raskt for alle oss som er passert tenårene ++! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Henger meg på her jeg,har vært her inne endel ifjor da vi mistet i SA uke 8. Har 3 barn og vil gjerne ha en til. Ikke prøvd på ny spire før nå,da vi har giftet oss og ville ikke ha mage da;-) Eggløsingstesten lyste med stort smilefjes igår så da ble det jo en riktig så koslig helg. Så får vi se hvordan det går denne mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...