Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid kjent den dagen befruktningen skjer og kjent transporten opp til livmora osv...høres helt teit ut, men slik har det nå en gang vært. Har dog kjent smerter i h eggstokk/leder...denne gangen kjente jeg det i begge sidene :P og mulig festesmerter....kjennes ut som ett dusin krabber som sloss om å få klipe og vri hardest....det har heldigvis roet seg... Eli jo, drit i alle hjelpemidler, sats på lang syklus og mye kose sex og solide planer for ditt liv uavhengig av unger! Det funka som ei kule her i huset ;) jeg sender masse gode tanker til dere alle og babystøv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt at du tok den testen da elibjo! Og lh stigningen skjer jo før egget slipper, så det er ikke for seint. Rart med monitoren da... er det sånn temp-greier det, alà babycomp?

 

Fikk til en runde i høyet i kveld. Endelig :D Cd 9. Ikke fruktbar enda i følge el kalkulator, men vi er iallfall i gang. Så planen min nå er å kjøre annenhver dag frem til ca mandag. Pleier å få positiv el test minst to dager så vanskelig å vite når egget bestemmer seg for å slippe tak. De som kan dette sier jo at annenhver dag holder, så da prøver jeg det.

 

Fikk forresten tilbud om jobb i dag. Egentlig har jeg vel bestemt meg, men har litt dårlig samvittighet overfor den nåværende jobben. Dette er greia: i fjor begynte de å bygge noen helt nye omsorgsboliger rett ved siden av barnehagen til ungene. Boliger for psykisk og fysisk utviklingshemmede. Jeg fulgte lenge med på stillingsannonsene, men utlysningen kom aldri. I august i år begynte jeg i et vikariat i en barnehage ca 9 km unna. Fikk presset lønna opp fra assistentlønn til miljøterapeut. Så kom jeg tilfeldigvis over stillingsannonse for noen uker siden. Måtte jo slenge inn en søknad etter å ha siklet etter jobben så lenge. Var på intervju forrige mandag, 16 søkere til 4 stillinger, alle var kvalifiserte. Så jeg la litt lokk på håpet. I dag ringte de og tilbød meg 100% fast stilling. MEN, jeg har jo vikariat ut juli! Føles kjipt å slutte etter så kort tid... (oppstart i ny jobb blir ca januar) Men skal vi ha en baby til lønner det seg jo med fast stilling. Og lønna går opp med kanskje 80.000 i året hvis jeg regner med tilleggene. (har meget dårlig betalt nå) Reiseveien kortes ned fra 9 km til 200 meter. Minuset er helgene, blir jobb hver 4.helg og ca en kveld i uka. Plusset blir noen formiddager fri til husarbeid, lønna, reisevei og fast jobb. Noen innspill?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee: Tviler du egentlig på dette? Go for it!! :D

Siden du er i vikariat nå må jo arbeidsgiver uansett regne ned at du finner deg noe annet før det utløper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å lure på, spør du meg! Fast jobb, kort reisevei. Fast jobb! Jeg nevner igjen: fast jobb...

Hehe, har litt oppheng i dette med FAST jobb. Sikkert fordi jeg er relativg fersk lærer, og har ikke sjans til å få fast jobb på noen år enda. Men vil gjerne ha det! Er kanskje ikke så stort ellers, men for meg hadde det betydd absolutt alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monitoren temper ikke, jeg tisser på den. Nuvel, ikke på DEN da, men på en pinne som stikkes inni. Så gir den meg en, to eller tre streker, hvor strek nr tre har et egg på seg. Jeg temper vanlig ved siden av. Pleier å gjøre. Har blitt innmari flink til å glemme det!

 

Spørs om ikke en el-test ville blitt pisitiv i går også, for cervix var nå nokså lukket og hard... Så er nesten redd det var for sent! Men men, har nå fått lagt inn en aksje i det minste!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for kjappe og friske friere til egget ditt :)

 

Prøvde å finne den berømte tappen her i forrige uke men ga opp. Hvordan i all verden skal jeg vite hva jeg kjenner inni der? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid kjent den, men ikke før jeg ble prøver skjønte jeg hva det var! Jeg har bare kjent en forhøyning inni der. Hos meg er den helt umulig å ikke kjenne, iallfall. Du får google noen bilder/forklaringer, er så dårlig på beskrive hva jeg kjenner... Tror kanskje det er greit forklart på pernilleinfo.no.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tappen min var utrolig lav denne uka. Vanligvis er den langt oppi og innovervendt i dpo-land, men på søndag var den bare et fingerledd innafor åpningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee :) Det er jo for godt til å være sant! Ikke noe å lure på med den jobben! Lykke til!!! Leter også høyt og lavt etter jobb utenfor helsevesenet, men ingen jobb så langt... Minsten er ikke 1 år enda, så jeg stresser ikke. Men hadde jo vært greit snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten ikke gitt helt opp prosjekt baby :) Var veldig skuffet da tanta kom sist, men gubben, som jobber i forsvaret, har lovet å lade med skarpt denne pp ;) 6pp er vel ikke voldsomt når man pusher 40, men vil virkelig føde før fylte 40, så da har jeg snart dårlig tid!!! :( Prøver frem til jul, så får vi se. Jeg orker ikke teste el og stresse med slik. Koser oss når det er "ca eggløsning" og tar det som kommer. Sistemann skulle jo være bonusen! Et evt. nytt lykketroll blir jo en ekstra bonus! På tide å starte dagen! Fremdeles ikke barn i barnehage, og synes det er vel dyrt å være støttemedlem og betale for 3 100% plasser. Vond familiesituasjon her... Må prøve å finne en løsning snart!

En fin høstdag ønskes alle, med eller uten bonus i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee, dette er da ingenting å tenke på!!! Og som arbeidsgiver selv, må jeg bare si at det er helt naturlig å miste en vikar til en fast stilling. Dessuten taler jo ALT for denne faste jobben. Selv kunne jeg nok aldri gått tilbake til å jobbe for noen annen, men hvis jeg måtte gjort det hadde jeg gjerne jobbet hver fjerde helg og en og annen kveld for å ha noen vanige dager fri. Gull, det, når man har små i huset!

Til dere slitere vet jeg ikke helt hva jeg skal si... Vi brukte ett år på å få til nummer to i flokken her, og det var veldig frustrerende, men for min del ble redningen, som tussemor skriver, å ikke tenke så mye på det og heller legge masse andre planer. Så fort jeg hadde masse annet på programmet dukket spiren opp også.

Men det skal tilstås at de neste to ble kokt sammen med healing, for en slik ettårsrunde orket jeg ikke igjen!

Ellers er det så kjekt å lese hva som skjer med dere, alle sammen. Her er kvalmen fortsatt plagsom, men idag skal maken få plassere labbene sine på meg, for dette er bare helt forferdelig. Har ikke vært Så kvalm med de andre tre, så dette orker jeg ikke (tålmodig som en gummistrikk, serru...) Kostet på meg en seriøs hårklipp i går, for å føle meg bedre, men selv etter en god runde med maleskrinet på ansiktet og ny hårklipp, føler jeg meg som et dass... SOM jeg gleder meg til neste tri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første runde hos lege unnagjort...blæh...liker ikke å be om sykemelding, men, men unner ingen at jeg står å brekker meg over dem når jeg skal hjelpe....jeg er i følge doktoren 8 uker på vei...hui som tiden flyr, meeeen jeg tror han tar feil!! Har sovet resten av dagen og er fremdeles like trøtt og kvalm. Bomsa hvordan går det? Har nurket kommet? Straks middag her nå, skal bli deilig :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter :-) Vil gjerne melde meg inn her i denne koslige gjengen :-) Har fulgt dere i noen uker nå.

Jeg er 35 år har tre gutter fra før og prøver nå på et gull nr 4 .

Har ikm nå førstkommende søndag.

Har alle symptomer på å være gravid, men testet neg senest til morgen i dag. (det var med billigtest da) Har fått mannen min til å kjøpe med seg clear blue digitaltest hjem i dag, men vet ikke om jeg tør å teste før på søndag.

Frustrert er vel ordet om dagen. Blir rett og slett sprø av å føle meg kjempegravid på alle mulige måter, men likevel teste neg og måtte vente og vente ..... og vente... Håper veldig på positiv test i helgen !! ønsker alle dere andre prøvere lykke til og håper en liten spire sitter snart :-) Til dere gravide : Det har vært veldig spennende å følge dere på vegen mot å bli gravide og gleder meg med dere !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Jmar! Jeg testet også negativt i dag, dumme meg, skulle vente til helga, men fristelsen ble for stor. Fikk så kraftige mens smerter i dag at var sikker på at tanta var på vei.. Nå er smertene mindre.. Har ikke IKM før lørdag, så håper ennå på 2 blå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Jmar! Jeg testet også negativt i dag, dumme meg, skulle vente til helga, men fristelsen ble for stor. Fikk så kraftige mens smerter i dag at var sikker på at tanta var på vei.. Nå er smertene mindre.. Har ikke IKM før lørdag, så håper ennå på 2 blå;)

Ja, jeg tenkte også sånn... at dumme meg at jeg ikke kunne klare å vente frem til søndag... Jeg har også hatt masse murringer /stikkinger osv... har hatt det noen dager nå, men i dag ble det enda mye værre. Har også veldig ømme bryst og en "herlig"kvalme som har fulgt meg av og på siden forrige uke. Sender mange gode tanker til deg Sidney, og håper vi begge tester positivt i helgen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Sidney og jmar..sÅ spennende! Hold oss oppdatert, sÅ krysser vi fingre for pene streker til helgen!

Lover Å holde dere oppdaterte :-) Føler jo nesten at jeg "kjenner" en del av dere etter Å ha lest alle innleggene deres :-) Veldig fin gjeng her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være :-) spennende tider fremover ser jeg ;-) krysser fingrene for dere med ikm snart og håper tanta holder seg h..... Langt borte ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen jmar!!! Dette her blir jo superspennende!!! Sidney, håper skikkelig at det er "befruktnings" murringer du kjenner på. Jeg også testet først negativt nå sist, men jaggu meg vokser det ikke på harde livet her ;) 79kvinne, hvordan går det med deg? Alle kjære slitere, hvordan er humør og form? Bokormmamma, hvor kommer du egentlig til å føde? Slo meg plutselig at vi kanskje kan havne på samme sted til samme tid ;) Nå er det natta på meg. Jeg er utslitt etter en relativt god dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ønsketenkninger! Dere er så søte! Fortsatt ingen tanterød, litt murringer. Håper jo inderlig at det gjelder meg også, Tussemor;) får alltid murringer kun dagen før, så hvis ikke tanta kommer i dag, blir jeg positivt overraska;) håpe håpe!

 

Ha en super dag, alle dere flotte damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen jmar!!! Dette her blir jo superspennende!!! Sidney, håper skikkelig at det er "befruktnings" murringer du kjenner på. Jeg også testet først negativt nå sist, men jaggu meg vokser det ikke på harde livet her ;) 79kvinne, hvordan går det med deg? Alle kjære slitere, hvordan er humør og form? Bokormmamma, hvor kommer du egentlig til å føde? Slo meg plutselig at vi kanskje kan havne på samme sted til samme tid ;) Nå er det natta på meg. Jeg er utslitt etter en relativt god dag :P

jo da, vokser og trives ;-) hadde antydning til blod en dag, men har doppler så driver å fölger med spiren, dunker som bare det ;-) fikk tatt bp også da. Bekkenet og ryggen er ikke snill med meg, bra jeg bare går hjemme iallefall. Kvalmen er borte heldigvis ;-) nyter å se magen vokse <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at gjengen vokser!

 

Tussemor: Jeg håper å nå fram til Kr.sund. Fikk de to første der, og var veldig fornøyd med det, men med sistemann rakk vi ikke dit og jeg måtte føde i Molde (som ikke var like hyggelig). Det er egentlig like langt til begge stedene herfra, men pga den dårlige veikvaliteten på r70 vil ikke ambulansen kjøre der, og dermed blir det litt i lengste laget til Kr.sund når man føder på bare noen få timer:-S Så vi får se.... Med maitermin, er det i alle fall mindre sjanse for dårlige veier, det er da noe:-) Hadde vært kjekt om vi havnet på samme sted da? Hvor skal du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir Molde på meg, har bare gode erfaringer derfra...hørtes greit ut med korte fødsler da ;) blir spennende uansett :) jeg har litt sånn små panikk i dag...jeg er jo ikke kvalm :P bare ekstremt trøtt...ellers ikke så mye å skrive om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

 

Posten har kommet, og jeg har testet. Æsj negativt..

 

Men heller ingen mens.

 

Jeg hadde jo hormonspiral, og hadde ikke kommet inn i noen vanlig syklus. Jeg var så sikker på at jeg hadde hatt tidlig eggløsning, på grunn av eggløsningsslim. Men teller jeg dagene (så fremt jeg har en 28 dagers syklus, som er usikkert..) så skal jeg jo ikke ha mensen igjen før 08.10.

 

Er det eggløsningen som kommer x anntall dager etter siste mens, eller x anntall dager før neste mens? Hvis dere skjønner.....?

 

Kanskje det egentlig er fortidlig å teste allerede nå?

 

Jeg kjenner at jeg kommer til å drive meg selv litt gal hvis jeg skal tenke så mye på det som jeg gjør nå.. Får prøve å fokusere mer på gutta mine og jobben, så jeg holder tankene litt unna..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...