Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

PRøVERE:

 

elibjo: 31 år, gift. Bor i Vestfold. prøver på første barnet. ikm ca 27. august.

 

bumblebee: 34 år, gift, 2 barn, vestlandet, ikm ca 1.sept.

 

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på østlandet. ikm 28 juli

 

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmøre. Prøver på første barnet, har prøvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

 

Rosalie78: 33år, samboer, prøver på første barnet (prøvd ca 1/2år), Troms

 

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prøvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

 

 

Sidney: 31 år, 1 Sa, IKM ca 9 sept.

 

G&G: 43 år, trønder, samboer, ei jente på 19 mnd straks, en MA 23. Juni, IKM rundt 1. september....om kroppen er i gjenge igjen, å det satser vi på. Skal prøve aktivt ut året her, om det ikke blir iløpet av den tiden gir vi oss:-)

 

Lythia: 32 år, samboer. Prøver på første barnet. Akkurat sluttet på pillen, så aner ikke når neste IKM er.

 

øYENønskerLITEN: 31 år, samboer og bonusbarn. Prøver på nr. 1 - og er endelig i første pp :)

 

 

GRAVID:

 

79kvinne: 33 år , har en gutt på 9 fra før. forlovet.samboerens første. Termin 1 april <3

 

Tøffe tøfflus:

 

Bomsa: Er 36år med en sønn på 3år og samboer. Bor i Oslo, men er opprinnelig fra Troms. Gravid i uke 33, samme uke som kalenderen:-) Venter ei jente rundt 1.oktober.

 

Tigerlise&Anton prøver igjen: 35 år (blir 36 like før termin), gift i 9 år, en gutt fra før (nov. 2009). Trønder og kontorrotte Ser ut som vi omsider får vårt etterlengtede 2. (og siste) barn med foreløpig termin 14. februar

 

Najaden: 39 innen babyen kommer. Tre barn fra før i alderen 2-12. Termin til nummer fire ser ut til å bli 23 april.

 

En til, please: 37 år med sønn på snart 18, datter på 5 og sønn på tre. Baker på et nurk, som forventes ut 23 april! Skulle giftet meg neste august, men forskyver det til august 2014. Først babykos og dåp....og slank midje!!

 

Tussemor5: 34 år, gift, 2 gull på 5 og 3 år, en sikker SA i mars, bor i møre og romsdalen. TERMIN 18 m1i (foreløpig mens termin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen tilbrakt på kurs med BUGNENDE hotelllunsj, sol ute, og nå inntas nybakt brød med et tårn av egg og kaviar. Ah¤mumse mumse¤...livet smiler!

God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker og svetter! Ferien er over og vi vender nesa hjemover i morgen. To uker er altfor lite :D

 

Tok en test i dag, hvit som snø. Lurer fælt på når el var. Fikk positiv digital el test tirsdag 11 og onsdag 12. Da var det slutt på pinnene. Tok da en billigtest seint på kvelden den 12 som jeg tolket som positiv. Svakere torsdag morgen, så den regnes som negativ. Hadde jeg kanskje ikke el før natt til torsdag 13? FertilityFriend sier el tirsdag 11, og ovuview sier torsdag 13. Neimen ikke lett dette ;)

 

Har iallefall skikkelig med menssmerter, både rygg og mage, samt litt rare pupper. Får uansett ikke testet før søndag morgen, er tom for tester og vi lander i Norge over midnatt i morgen. Så tester søndag hvis ikke tanta har dukket opp. Men såpass med menssmerter at jeg legger meg med bind i natt.. kjenner at jeg kommer til å felle noen tårer om tanta kommer denne pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker og svetter! Ferien er over og vi vender nesa hjemover i morgen. To uker er altfor lite :D Tok en test i dag, hvit som snø. Lurer fælt på når el var. Fikk positiv digital el test tirsdag 11 og onsdag 12. Da var det slutt på pinnene. Tok da en billigtest seint på kvelden den 12 som jeg tolket som positiv. Svakere torsdag morgen, så den regnes som negativ. Hadde jeg kanskje ikke el før natt til torsdag 13? FertilityFriend sier el tirsdag 11, og ovuview sier torsdag 13. Neimen ikke lett dette ;) Har iallefall skikkelig med menssmerter, både rygg og mage, samt litt rare pupper. Får uansett ikke testet før søndag morgen, er tom for tester og vi lander i Norge over midnatt i morgen. Så tester søndag hvis ikke tanta har dukket opp. Men såpass med menssmerter at jeg legger meg med bind i natt.. kjenner at jeg kommer til å felle noen tårer om tanta kommer denne pp.

Håper du tok feil, og at tanta har tatt ferie... Er ikke lett med denne prøvinga! Et altoppslukende prosjekt! :) ikm 20 her, og ingen mens enda. Men føler meg overhodet ikke gravid, så ingen vits å teste! normalt premenstruell ... Men merkelig at jeg plutselig skal bli uregelmessig!!! Oh well... Håper du kommer deg trygt hjem sammen med alle de du er glad i!!! Chin up! ;) En høstklem fra Gudbrandsdalen på morgenkvisten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRøVERE:

 

elibjo: 31 år, gift. Bor i Vestfold. prøver på første barnet. ikm ca 27. august.

 

bumblebee: 34 år, gift, 2 barn, vestlandet, ikm ca 1.sept.

 

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på østlandet. ikm 28 juli

 

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmøre. Prøver på første barnet, har prøvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

 

Rosalie78: 33år, samboer, prøver på første barnet (prøvd ca 1/2år), Troms

 

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prøvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

 

 

Sidney: 31 år, 1 Sa, IKM ca 9 sept.

 

G&G: 43 år, trønder, samboer, ei jente på 19 mnd straks, en MA 23. Juni, IKM rundt 1. september....om kroppen er i gjenge igjen, å det satser vi på. Skal prøve aktivt ut året her, om det ikke blir iløpet av den tiden gir vi oss:-)

 

Lythia: 32 år, samboer. Prøver på første barnet. Akkurat sluttet på pillen, så aner ikke når neste IKM er.

 

øYENønskerLITEN: 31 år, samboer og bonusbarn. Prøver på nr. 1 - og er endelig i første pp :)

 

 

GRAVID:

 

79kvinne: 33 år , har en gutt på 9 fra før. forlovet.samboerens første. Termin 1 april <3

 

Tøffe tøfflus:

 

Bomsa: Er 36år med en sønn på 3år og samboer. Bor i Oslo, men er opprinnelig fra Troms. Gravid i uke 33, samme uke som kalenderen:-) Venter ei jente rundt 1.oktober.

 

Tigerlise&Anton prøver igjen: 35 år (blir 36 like før termin), gift i 9 år, en gutt fra før (nov. 2009). Trønder og kontorrotte Ser ut som vi omsider får vårt etterlengtede 2. (og siste) barn med foreløpig termin 14. februar

 

Najaden: 39 innen babyen kommer. Tre barn fra før i alderen 2-12. Termin til nummer fire ser ut til å bli 23 april.

 

En til, please: 37 år med sønn på snart 18, datter på 5 og sønn på tre. Baker på et nurk, som forventes ut 23 april! Skulle giftet meg neste august, men forskyver det til august 2014. Først babykos og dåp....og slank midje!!

 

Tussemor5: 34 år, gift, 2 gull på 5 og 3 år, en sikker SA i mars, bor i møre og romsdalen. TERMIN 18 m1i (foreløpig mens termin)

 

Bokormamma: 34 år, gift, jente på 6 år og gutter på 3 og 1 fra før. Bor i Møre og Romsdal. Foreløpig termin 21. mai

Endret av bokormamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomsa: det høres forferdelig ut å være så stappa. :( Har du prøvd Dulcolax tabletter? Jeg prøvde det en gang og fikk bare vondt i magen (uups!), så vet ikke om jeg kan anbefale det, men er du skikkelig forstoppa og ingenting annet hjelper så kan det jo være verdt et forsøk. Ellers må jeg bare slenge meg på anbefalingene om kaffe, linfrø og sviskejuice (æsj!)

 

Hmmm..Jeg drikker jo dulkolax flytende og har forferdelige luftsmerter...kan det komme av det? Prøver å drikke masse vann og da:-)

Endret av bomsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bomsa: det høres forferdelig ut å være så stappa. :( Har du prøvd Dulcolax tabletter? Jeg prøvde det en gang og fikk bare vondt i magen (uups!), så vet ikke om jeg kan anbefale det, men er du skikkelig forstoppa og ingenting annet hjelper så kan det jo være verdt et forsøk. Ellers må jeg bare slenge meg på anbefalingene om kaffe, linfrø og sviskejuice (æsj!)

 

Hmmm..Jeg drikker jo dulkolax flytende og har forferdelige luftsmerter...kan det komme av det? Prøver å drikke masse vann og da:-)

kiwi fungerer har jeg funnet ut. Spiste 3 på kvelden og 2 morgen etter. Ble ordning i løpet av dagen ;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomsa: det høres forferdelig ut å være så stappa. :( Har du prøvd Dulcolax tabletter? Jeg prøvde det en gang og fikk bare vondt i magen (uups!), så vet ikke om jeg kan anbefale det, men er du skikkelig forstoppa og ingenting annet hjelper så kan det jo være verdt et forsøk. Ellers må jeg bare slenge meg på anbefalingene om kaffe, linfrø og sviskejuice (æsj!)
Hmmm..Jeg drikker jo dulkolax flytende og har forferdelige luftsmerter...kan det komme av det? Prøver å drikke masse vann og da:-)
Stakkars deg! Dulkolax kan gi økt luft i magen!!! Mye fjerting! ;) Kiwi, svisker, lakris, sterk kaffe... ikke noe annet som funker???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en god latter bomsa. Håper du snart får hull på byllen ;-) jeg er bare kvalm, har ømme og forvokste pupper og vondt der nede i lysken....gjett om jeg gleder meg til jobb på mandag...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rime: neste mnd blir vår tur! Her sank tempen i dag og testen var snøhvit. Tørker noen skuffelsens tårer og håper tanta kommer i dag slik at ny pp kan begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at det blir stadig vekk flere her inne! :) Her brer lukten av søndagsmiddag seg! Deilig med hjemmehelg og lite aktivitet også! Med ikm 20 har tanta ikke dukket opp, og jeg har heller ikke normale pre-mens smerter... Skal gi det til tirsdag! Har hun ikke dukket opp da, skal jeg putte avkommet i bilen og reise på apoteket! God søndag til alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende lykkelig!! Jeg gruer meg til å dra denne slappe kroppen på jobb og forsøke å få den til å gjøre fornuftige ting på natta uten å bli kvalm...buksene mine er tom begynt å bli trange...sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig, for en tålmodighet!! Jeg heier på deg nå :)

 

Da var det bekreftet, tempen tok et svalestup i morges, og da ventes tanta i ettermiddag. Over i pp 5. Lar visst vente på seg denne siste skatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende lykkelig!! Jeg gruer meg til å dra denne slappe kroppen på jobb og forsøke å få den til å gjøre fornuftige ting på natta uten å bli kvalm...buksene mine er tom begynt å bli trange...sukk...

Spenningen er over Tussemor! :( begynte å blø i natt... Vurderer å skrinlegge hele prosjektet! Vi har gitt oss selv frem til jul, og det begynner nå å bli preget av stress. Da er det ikke gøy lenger! Vært oppe med han på 11 mnd og astma igjen i natt. Tenkte mye på om jeg virkelig orker et spedbarn oppå dette dersom astmaen ikke stabiliserer seg snart... Får ta en prat med han som gjør meg lykkelig, men tror vi avslutter nå...

Ikke press deg når det gjelder nattarbeid! Jeg gikk som sykepleier natt i hjemmetjenesten da jeg var gravid med sistemann, og ble sykemeldt veldig fort... Tung kombinasjon å gå natt og ruge! Nyt at buksene blir trange, finn frem mammabuksene igjen, og nyt tilværelsen! Klem fra den ikke gravide i Gudbrandsdalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig, for en tålmodighet!! Jeg heier på deg nå :) Da var det bekreftet, tempen tok et svalestup i morges, og da ventes tanta i ettermiddag. Over i pp 5. Lar visst vente på seg denne siste skatten.
Som du kanskje ser fra svaret til Tussemor, så kan du gå fra å heie til å trøste.... Du tar det nok litt bedre enn meg! Vi har prøvd like lenge, men jeg tror ikke jeg orker mer! Det begynner å bli stress og press... Ville så gjerne hatt en liten skatt til, men kroppen min nærmer seg 40, og jeg veier mer enn før når jeg har blitt gravid. Kanskje dette er en naturlig stopp. Veldig trist! Men tror ikke jeg orker... Masse lykke til kjære deg! Håper du får din etterlengtede veldig snart! Jeg går i tenkeboksen inntil videre! Klem fra litt sliten og oppgitt mamma i Gudbrandsdalen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa, blir så lei meg når jeg ser at det tar sånn tid for mange av dere. Føler meg nesten skyldig som får det akkurat slik jeg vil:-( Hadde jeg kunnet, skulle jeg sendt min bedre halvdel på turne mellom dere med de varme lankene sine:-/

Krysser alt som krysses kan for dere som skal lage junibabyene, og for at det blir en hel flokk av dem!

Kjenner meg igjen i bukseproblematikken, Tussemor. I helga har magen svulmet skikkelig, så for å overleve togturen hjem fra Oslo måtte jeg snike meg innom HM og kjøpe en ny mammabukse. Følte meg nesten latterlig, men det er vel slik når magen har vært strukket så mange ganger og livmora bare har hatt under halvannet år siden forrigemann. Vet jeg ikke skal klage, men hadde håpet å holde dette hemmelig en stund denne gangen, for de fleste rundt oss synes vi har mer enn nok med de tre vi har...slitsomt at man skal måtte tenke på slike ting, når man bare har lyst til å kose seg med det man vet skal bli siste svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda kjære lykkelig....kjenner bare sååååå til den følelsen. Sender deg en god varm klem!! Jeg har kapitulert, etter å kjempet mot kvalmen min i hele går kveld og natt har jeg ringt meg syk på jobb, fått time til lege og plantet kroppen på sofaen. Norske epler og appelsinjuice er innen rekkevidde, så kanskje jeg kan klare enda en dag uten oppkast...jeg drømmer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slitsomt, Tussemor!

Jeg har ikke så ille kvalme, mest den der nummenheten i hele kroppen, som gjør at jeg ikke orker hverken mat eller aktivitet. I går ble vi selvsagt plassert med ryggen mot kjøreretning i fem timer på toget -det hjalp ikke!

Usja, vi får fokusere på hva som kommer ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Lykkelig. Håper dere lander på en avgjørelse som føles riktig og som kan skape mer ro rundt den videre hverdagen, om det blir videre prøving eller ikke. Sender uansett en klem i retning Gudbrandsdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig, huff, så trist! Skjønner at du blir lei og oppgitt. Stor trøsteklem fra meg.

 

Jeg tar det heller ikke så lett som det høres ut. Det har vært mye annet i tankene mine det siste døgnet, så når tanta kom ble det liksom én ting mindre og stresse med. Men jeg er i grunnen livredd for at vi ikke skal klare dette. Vet at mange prøver mye lenger enn oss, men med alt som har vært/er av utredning av alvorlig sykdom så er jeg bekymret for om kroppen har sagt stopp. Orker ikke tenke de tankene særlig lenge, da blir jeg overveldet av sorg og redsel :( Klamrer meg vel fast i et lite håp pga de to kjemiske...ble iallefall befruktet, men så er det om det er levedyktig da? Kan ikke gi opp håpet enda! Håper dere finner ut av det. Men ta deg en tristedag og la tårene trille.

 

Kvalme og stramme bukser høres nesten fristende ut :) Håper det verste ubehaget gir seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist lykkelig, føler med deg! :(

 

Bumblebee, trist at det ikke gikk for deg heller denne gangen, håper også det blir våres mnd neste pp. Her går er så og si mens over, jeg bruker blø litt lenge, så no er det ikke lenge før vi starter prøvingen igjen, og med ny jobb så regner jeg med jeg ikke får tid til å tenke så mye på baby! Håper sååååå inderlig det blir en fruktbar mnd for oss alle her som ikke er blitt rugere ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom å skubber litt :P hatt 2 laaaaaange dager på sofaen,spiser og spiser for å døyve kvalmen, så nå blir jeg nok skikkelig tjukk :P ha ei god natt. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...