Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Lykke til videre Rime, det høres ut som en god beslutning dere har tatt. Skal se det hjelper på fruktbarheten også :)

 

Håper kvalmen gir seg snart Bokormamma - ikke noe kult å ha det slik, nei!

 

Her var det litt spotting i går - men er vel neppe festeblødning 10 dpo, da. Ja ja, er bare å vente å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker dere alle en fin lØrdagskveld!

 

SkjØnner dere godt, bokormmamma og tussemor...det er ganske guffent med langvarig kvalme. Jeg er også merkbart mye dårligere denne gangen enn tidligere og lider også av like langvarig kvalme-selvmedlidenhet. Nesten så jeg begynner å lure på om det er to der inne, he he..uansett så skal jeg på UL på mandag...spennende:)

 

Lyke til videre, Rime. Ser ut som en god besluttning og håper dere får en fin tid framover...

 

Hvordan går det med testerne? Nysgjerrig vettu:)

 

 

Velkommen til dere nye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Rime :) skjønner deg godt. det viktigste er jo å ha det bra ilag. hadde vært ille om det hadde ødelagt forholdet deres. dere for slappe av og bare nyte hverandre fram til ivf( om det blir det). håper å se deg tilbake snart igjenn når spiren sitter ;) kos deg masse :)

 

Velkommen til dere nye :) Lykke til med pp ;)

 

spennende til dere med testing rundt hjørnet da :D håper håper ;)

 

til dere det har klaffet til ;) håper formen bedrer seg til dere snart :) ikke arti å gå kvalm hele tiden nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med nye her inne, jeg er også førstegangsprøver, 80 modell. Mannen er 75 modell og har 2 barn fra før. Er nå i pp5, men hadde en SA i pp3, så det var jo en liten forandring i den ellers så trause prøvetiden.. Veldig gla, men så endre tristere..

 

Bokormmamma og Tussemor - god bedring med kvalmen! Håper den gir deg snart og at dere kan få nyte svangerskapet;)

 

En til, please - kjempe spennende med ultralyd på mandag;)

 

Bumblebee - happy humping;)

 

Cayenne - Krysser fingrene for at det var en festeblødning! Det er jo uansett for tidlig for TR for din del;)

 

Jmar - trist med småblødningene, ser ut som vi slår følge inn i neste pp..

 

Her har IKM ankommet.. negativ test i morges, og har begynt å spotte litt. Det som er utenom det vanlige er at menssmertene alltid starter dagen før, denne gangen har de vært siden onsdag.. I tillegg pleier jeg ikke å spotte før mens, den kommer som et fossefall..

 

Felte noen tårer i dag da jeg følte det lille håpet jeg hadde forsvant, og det virker som en evighet til neste gang jeg kan begynne å håpe.. Det er vel litt i siste laget for en festeblødning? 14 dager siden EL.. Mannen er på guttefest i kveld så jeg planlegger nå å sette på den mest romantiske, humoristiske filmen altibox kan tilby;) Pluss at chips og brus er innen rekkevidde. Små gleder..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj Sidney, det var kjedelig. Temper du? Jeg har bare gjort det noen få mnd, men da ser jeg at når tempen stuper kommer tanta samme ettermiddag.. slipper å lure mer da.

 

Jeg har nå gitt beskjed om at nå er det el og at jeg håper på litt sengekos. Mannen sitter nede med pc og tv.. blir ikke baby av sånt dessverre :(

 

Kjempekoselig med så mange nye på tråden. Velkommen skal dere være alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, blir ingen baby av sånn! Du får ta på deg det sexy undertøyet og si du er klar for å ha en mann oppå deg! Og at du håper den mannen er han;)

Eller kanskje: det blir seksuell aktivitet på soverommet nå, med eller uten ham, haha!

Lykke til;)

 

Jeg temper ikke nei, men vurderte å begynne. Er bare redd prøvingen tar overhånd da og fører til mer stress.. Men hadde vært veldig bra nå og sett om tempen hadde falt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med nye her inne, jeg er også førstegangsprøver, 80 modell. Mannen er 75 modell og har 2 barn fra før. Er nå i pp5, men hadde en SA i pp3, så det var jo en liten forandring i den ellers så trause prøvetiden.. Veldig gla, men så endre tristere..

 

Bokormmamma og Tussemor - god bedring med kvalmen! Håper den gir deg snart og at dere kan få nyte svangerskapet;)

 

En til, please - kjempe spennende med ultralyd på mandag;)

 

Bumblebee - happy humping;)

 

Cayenne - Krysser fingrene for at det var en festeblødning! Det er jo uansett for tidlig for TR for din del;)

 

Jmar - trist med småblødningene, ser ut som vi slår følge inn i neste pp..

 

Her har IKM ankommet.. negativ test i morges, og har begynt å spotte litt. Det som er utenom det vanlige er at menssmertene alltid starter dagen før, denne gangen har de vært siden onsdag.. I tillegg pleier jeg ikke å spotte før mens, den kommer som et fossefall..

 

Felte noen tårer i dag da jeg følte det lille håpet jeg hadde forsvant, og det virker som en evighet til neste gang jeg kan begynne å håpe.. Det er vel litt i siste laget for en festeblødning? 14 dager siden EL.. Mannen er på guttefest i kveld så jeg planlegger nå å sette på den mest romantiske, humoristiske filmen altibox kan tilby;) Pluss at chips og brus er innen rekkevidde. Små gleder.. ;)

Føler så absolutt med deg!! Jeg har også hatt en litt tung dag i dag! Har vært kvalm og dårlig hele uka ....+ alle andre graviditetstegn... spotter litt nå , har ikm i morgen ...og tror absolutt den er i rute .. Vi får slå følge inn i neste pp, og krysse fingrene for at spiren sitter da !

Håper du har kost deg med film og chips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære gode Rime mi: sender deg den største,beste og varmeste klemmen jeg har med alt det babystøvet du trenger. Jeg heier så innmari på dere!! Hold meg gjerne oppdatert på fb om alt!! Bryllup, hus, jobb osv også håper jeg du skriker ut om du havner på disse traktene igjen ;) velkommen til alle nye, så gøy!! Kan dere ikke sette dere opp på lista vår? Blir enda lettere å følge med på dere ;) takk for alle "god bedring" ønsker...merkelig nok så hjelper det litt at noen bare er der ;) så takk. Farris, te, ritz kjeks og paprika potetgull hjelper litt her i huset og for ikke å snakke om søvn!! I dag stod jeg opp 1530 og er allerede i seng :P riktig god natt alle flotte damer. Håper på maaaaaange positive tester framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God natt, god natt! Her ligger jeg med rompa hevet og prøver å hjelpe soldatene frem ;)

He - he!!!! :) Vi følger hverandre i syklus, og humping vi to!!! Lå også med rompa i været i går kveld etter å ha revet gubben løs fra tv og lørdagspils!!!! Håper vi får det til begge to denne syklusen!!! Heia oss!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Rime!

Synes det er utrolig trist å høre at dere gir opp, men forstår det samtidig veldig godt! Det tærer virkelig på med prøving og ensidig fokus! Senk skuldrene, dyrk kjærligheten, så kanskje spiren kommer av seg selv? Du vet uansett at IVF kan være aktuelt, og de er fantastisk flinke i disse dager! Jeg jobbet på kvinneklinikken på Rikshospitalet i en periode da jeg trodde jeg ville bli jordmor. Så utrolig mange som hadde gitt opp håpet, men som kom i mål med litt hjelp!

Jeg ønsker deg strekkmerker, melkespreng, gulp, søvnmangel og hengepupper ;) Massevis av lykke til!

Varme klemmer, med ønske om en fortsatt fin høst!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare henge meg på alle de andre her og ønske dere lykke til, Rime! Tror dere gjør det rette med å gire ned litt og fokusere på hverandre. Hos oss var det nummer to som ikke ville sitte, og han dukket opp med en gang vi slutta å tenke på å prøve. Tok tak i oss selv og forholdet litt, hadde mye annet på gang og vips så satt'n:-)

 

Her har jeg hatt en kjempenatt, sovet masse og føler meg bedre i dag. Bare synd det er nesten umulig å få til mye søvn med en ettåring som holder på å få jeksler, en seksåring som ikke tåler synet av stefar og en generelt hektisk hverdag... Får bare bite sammen tennene. Heldigvis går ukene fort:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God søndag, jenter!

Så kjekt at det er flere på samme alder her :) Er også 81-modell uten egne barn, men har et bonusbarn. Og så er det koselig at det er en blanding av både prøvere og gravide, nye og erfarne. Jeg klarer ikke holde meg oppdatert her, for det er myyye aktivitet inne, og selv er jeg ikke så aktiv (utenom babymaking da ;).

Nå krysser jeg fingrene for at alle her inne har en super pp, enten med spire i magen eller svømmere på vei, og til dere gravide - Lag te av ingefær, honning og pressa sitron, sett i kjøleskapet med isbiter - skal hjelpe for kropper som trenger en liten oppfriskning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) velkommen til alle nye, så gøy!! Kan dere ikke sette dere opp på lista vår? Blir enda lettere å følge med på dere ;)

 

Er det denne lista du mener?:

 

PRøVERE:

 

elibjo: 31 år, gift. Bor i Vestfold. prøver på første barnet. ikm ca 27. august.

 

bumblebee: 34 år, gift, 2 barn, vestlandet, ikm ca 1.sept.

 

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på østlandet. ikm 28 juli

 

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmøre. Prøver på første barnet, har prøvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

 

Rosalie78: 33år, samboer, prøver på første barnet (prøvd ca 1/2år), Troms

 

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prøvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

 

 

Sidney: 31 år, 1 Sa, IKM ca 9 sept.

 

G&G: 43 år, trønder, samboer, ei jente på 19 mnd straks, en MA 23. Juni, IKM rundt 1. september....om kroppen er i gjenge igjen, å det satser vi på. Skal prøve aktivt ut året her, om det ikke blir iløpet av den tiden gir vi oss:-)

 

Lythia: 32 år, samboer. Prøver på første barnet. Akkurat sluttet på pillen, så aner ikke når neste IKM er.

 

Polarq: 31 år, samboer, ingen barn fra før (men en hund!). Ikm i løpet av uke 41, mulig onsdag/torsdag (EL som flytter seg i hytt og gevær), men foreløpig små sjanser da samboer reiser mye og sist var det kun en "aksjelegging" to dager etter pos. EL test. 2. PP så langt, men regner nok med noen flere, da det er dårlig timing på reisene hans utover høsten! :(

 

øYENønskerLITEN: 31 år, samboer og bonusbarn. Prøver på nr. 1 - og er endelig i første pp :)

 

 

GRAVID:

 

79kvinne: 33 år , har en gutt på 9 fra før. forlovet.samboerens første. Termin 1 april <3

 

Tøffe tøfflus:

 

Bomsa: Er 36år med en sønn på 3år og samboer. Bor i Oslo, men er opprinnelig fra Troms. Gravid i uke 33, samme uke som kalenderen:-) Venter ei jente rundt 1.oktober.

 

Tigerlise&Anton prøver igjen: 35 år (blir 36 like før termin), gift i 9 år, en gutt fra før (nov. 2009). Trønder og kontorrotte Ser ut som vi omsider får vårt etterlengtede 2. (og siste) barn med foreløpig termin 14. februar

 

Najaden: 39 innen babyen kommer. Tre barn fra før i alderen 2-12. Termin til nummer fire ser ut til å bli 23 april.

 

En til, please: 37 år med sønn på snart 18, datter på 5 og sønn på tre. Baker på et nurk, som forventes ut 23 april! Skulle giftet meg neste august, men forskyver det til august 2014. Først babykos og dåp....og slank midje!!

 

Tussemor5: 34 år, gift, 2 gull på 5 og 3 år, en sikker SA i mars, bor i møre og romsdalen. TERMIN 18 m1i (foreløpig mens termin)

 

Bokormamma: 34 år, gift, jente på 6 år og gutter på 3 og 1 fra før. Bor i Møre og Romsdal. Foreløpig termin 21. mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRøVERE:

 

elibjo: 31 år, gift. Bor i Vestfold. prøver på første barnet. ikm ca 27. august.

 

bumblebee: 34 år, gift, 2 barn, vestlandet, ikm ca 1.sept.

 

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på østlandet. ikm 28 juli

 

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmøre. Prøver på første barnet, har prøvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

 

Rosalie78: 33år, samboer, prøver på første barnet (prøvd ca 1/2år), Troms

 

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prøvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

 

 

Sidney: 31 år, 1 Sa, IKM ca 9 sept.

 

G&G: 43 år, trønder, samboer, ei jente på 19 mnd straks, en MA 23. Juni, IKM rundt 1. september....om kroppen er i gjenge igjen, å det satser vi på. Skal prøve aktivt ut året her, om det ikke blir iløpet av den tiden gir vi oss:-)

 

Lythia: 32 år, samboer. Prøver på første barnet. Akkurat sluttet på pillen, så aner ikke når neste IKM er.

 

Polarq: 31 år, samboer, ingen barn fra før (men en hund!). Ikm i løpet av uke 41, mulig onsdag/torsdag (EL som flytter seg i hytt og gevær), men foreløpig små sjanser da samboer reiser mye og sist var det kun en "aksjelegging" to dager etter pos. EL test. 2. PP så langt, men regner nok med noen flere, da det er dårlig timing på reisene hans utover høsten! :(

 

øYENønskerLITEN: 31 år, samboer og bonusbarn. Prøver på nr. 1 - og er endelig i første pp :)

 

Hønny-bønny:35 år 3 barn,1 SA i 2011,ikke prøvd siden det da vi giftet oss i sommer og ville ikke ha mage da;-) EL nå så da får vi se hvordan mnd går;-)

 

GRAVID:

 

79kvinne: 33 år , har en gutt på 9 fra før. forlovet.samboerens første. Termin 1 april <3

 

Tøffe tøfflus:

 

Bomsa: Er 36år med en sønn på 3år og samboer. Bor i Oslo, men er opprinnelig fra Troms. Gravid i uke 33, samme uke som kalenderen:-) Venter ei jente rundt 1.oktober.

 

Tigerlise&Anton prøver igjen: 35 år (blir 36 like før termin), gift i 9 år, en gutt fra før (nov. 2009). Trønder og kontorrotte Ser ut som vi omsider får vårt etterlengtede 2. (og siste) barn med foreløpig termin 14. februar

 

Najaden: 39 innen babyen kommer. Tre barn fra før i alderen 2-12. Termin til nummer fire ser ut til å bli 23 april.

 

En til, please: 37 år med sønn på snart 18, datter på 5 og sønn på tre. Baker på et nurk, som forventes ut 23 april! Skulle giftet meg neste august, men forskyver det til august 2014. Først babykos og dåp....og slank midje!!

 

Tussemor5: 34 år, gift, 2 gull på 5 og 3 år, en sikker SA i mars, bor i møre og romsdalen. TERMIN 18 m1i (foreløpig mens termin)

 

Bokormamma: 34 år, gift, jente på 6 år og gutter på 3 og 1 fra før. Bor i Møre og Romsdal. Foreløpig termin 21. mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, d var lista vår. Jaggu blitt lang siden sist jeg så på den :) det kan vi like :) i dag har jeg kommet meg opp av senga og spist frokost, drukket jålekaffe osv. Føler meg ikke det spøtt bedre. Skal kjøpe ingefær i morgen den dag :) mannebeinet har laget isbiter, så det kan bli bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle dere for gode og støttende ord! :) blir litt rørt her, hehe! Ja ønsker de hengepuppene og alt det som følger med, hihi. Og så håper jeg alle dere som ikke er gravid ennå blir det fort som svinnt og at det ikke er så lenge før jeg er her inne igjen! Klem :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for at jeg ikke takler noe med ingefær skulle jeg prøvd den teen. Men kanelte funker også... En stund i alle fall:S

Men idag har vi satt opp liste over hva vi trenger (veldig lite til nummer fire) og må fikse før nurket kommer. Godt å få tenke på noe kjekt, gir liksom kvalmen litt mening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRøVERE:

 

elibjo: 31 år, gift. Bor i Vestfold. prøver på første barnet. ikm ca 27. august.

 

bumblebee: 34 år, gift, 2 barn, vestlandet, ikm ca 1.sept.

 

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på østlandet. ikm 28 juli

 

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmøre. Prøver på første barnet, har prøvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

 

Rosalie78: 33år, samboer, prøver på første barnet (prøvd ca 1/2år), Troms

 

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prøvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

 

 

Sidney: 31 år, gift, bor i Stavanger, prøvd på første siden juni, IKM ca 02.11.

Hadde en SA i august.

 

G&G: 43 år, trønder, samboer, ei jente på 19 mnd straks, en MA 23. Juni, IKM rundt 1. september....om kroppen er i gjenge igjen, å det satser vi på. Skal prøve aktivt ut året her, om det ikke blir iløpet av den tiden gir vi oss:-)

 

Lythia: 32 år, samboer. Prøver på første barnet. Akkurat sluttet på pillen, så aner ikke når neste IKM er.

 

Polarq: 31 år, samboer, ingen barn fra før (men en hund!). Ikm i løpet av uke 41, mulig onsdag/torsdag (EL som flytter seg i hytt og gevær), men foreløpig små sjanser da samboer reiser mye og sist var det kun en "aksjelegging" to dager etter pos. EL test. 2. PP så langt, men regner nok med noen flere, da det er dårlig timing på reisene hans utover høsten! :(

 

øYENønskerLITEN: 31 år, samboer og bonusbarn. Prøver på nr. 1 - og er endelig i første pp :)

 

Hønny-bønny:35 år 3 barn,1 SA i 2011,ikke prøvd siden det da vi giftet oss i sommer og ville ikke ha mage da;-) EL nå så da får vi se hvordan mnd går;-)

 

GRAVID:

 

79kvinne: 33 år , har en gutt på 9 fra før. forlovet.samboerens første. Termin 1 april <3

 

Tøffe tøfflus:

 

Bomsa: Er 36år med en sønn på 3år og samboer. Bor i Oslo, men er opprinnelig fra Troms. Gravid i uke 33, samme uke som kalenderen:-) Venter ei jente rundt 1.oktober.

 

Tigerlise&Anton prøver igjen: 35 år (blir 36 like før termin), gift i 9 år, en gutt fra før (nov. 2009). Trønder og kontorrotte Ser ut som vi omsider får vårt etterlengtede 2. (og siste) barn med foreløpig termin 14. februar

 

Najaden: 39 innen babyen kommer. Tre barn fra før i alderen 2-12. Termin til nummer fire ser ut til å bli 23 april.

 

En til, please: 37 år med sønn på snart 18, datter på 5 og sønn på tre. Baker på et nurk, som forventes ut 23 april! Skulle giftet meg neste august, men forskyver det til august 2014. Først babykos og dåp....og slank midje!!

 

Tussemor5: 34 år, gift, 2 gull på 5 og 3 år, en sikker SA i mars, bor i møre og romsdalen. TERMIN 18 m1i (foreløpig mens termin)

 

Bokormamma: 34 år, gift, jente på 6 år og gutter på 3 og 1 fra før. Bor i Møre og Romsdal. Foreløpig termin 21. mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med tanta igjen da Sidney! Fysj for et tantekrek! Så forresten at du er fra Stavanger :) Me too!

 

Her er el over, og det var bare én dag med positiv test denne gang, så nå flytter ovuview ikm datoen frem til 19.oktober. Den har visst funnet ut at syklus er stabil med 12 dagers lutealfase. Jeg tar av meg hatten for dere som har sex hver dag... men jeg skal ikke klage, mannen i huset har stilt opp denne gangen, jeg tror det hjalp når jeg sa at denne gangen burde det skje ellers så spøker det for Spaniatur i juli/august. Jeg vil ikke ha med helt nyfødt baby til den heten. Hihi, så han har stilt med svømmere, og jeg har lagt med rompa til værs.

 

Skjer det noe Bomsa?

 

Idag var jeg på jobb i 10 minutter før jeg gikk hjem. Så dønn forkjøla, hodepine og svimmel. Er sikker på at jeg hadde feber i natt også, men all paraceten kamuflerte den. Så 40 bråkete unger? Neitakk. Hadde vel ikke vært så snilt av meg å smitte dem heller. Så nå ligger jeg og drar meg unna dyna. Månedsvis siden sist jeg hadde en formiddag for meg selv, så den skal nytes selv om formen er heller laber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med tanta igjen da Sidney! Fysj for et tantekrek! Så forresten at du er fra Stavanger :) Me too!

 

Her er el over, og det var bare én dag med positiv test denne gang, så nå flytter ovuview ikm datoen frem til 19.oktober. Den har visst funnet ut at syklus er stabil med 12 dagers lutealfase. Jeg tar av meg hatten for dere som har sex hver dag... men jeg skal ikke klage, mannen i huset har stilt opp denne gangen, jeg tror det hjalp når jeg sa at denne gangen burde det skje ellers så spøker det for Spaniatur i juli/august. Jeg vil ikke ha med helt nyfødt baby til den heten. Hihi, så han har stilt med svømmere, og jeg har lagt med rompa til værs.

 

Skjer det noe Bomsa?

 

Idag var jeg på jobb i 10 minutter før jeg gikk hjem. Så dønn forkjøla, hodepine og svimmel. Er sikker på at jeg hadde feber i natt også, men all paraceten kamuflerte den. Så 40 bråkete unger? Neitakk. Hadde vel ikke vært så snilt av meg å smitte dem heller. Så nå ligger jeg og drar meg unna dyna. Månedsvis siden sist jeg hadde en formiddag for meg selv, så den skal nytes selv om formen er heller laber.

 

Stavangerjente her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med deg videre, jeg Sidney. Blir det ikm uke 45 på deg også eller?

Her kom altså heksa på dag 28 - aldri hatt så kort syklus før, pleier være på 30-32 dager. Men det betyr at mannen var på siste dagen på jobbreise under el, og de fire dager gamle svømmerne som lå og ventet hadde vel i praksis ikke nubbesjans :P

 

Hvordan går det med dere andre? Tipper du har føda nå, Bomsa! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...