Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg også skal droppe temping etterhvert. Blir bare forvirra. Tempen steg sakte etter el denne gang, men i går, 3-4 dpo var den høy slik den skal være i dpoland. Forventet det samme i dag, men da stupte tempen til det jeg tror er coverline :( FF har enda ikke bekreftet el. Kanskje egget ikke slapp denne gang? Frustrert.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, Tussemor, jeg føler med deg -pÅ en veldig bokstavlig mÅte, kan du si. Her er dagen idag litt bedre enn de foregÅende. I gÅr var sÅ grusom at jeg lÅ i stolen min hele dagen og bare syntes synd i meg selv. Orket ikke en gang Å la maken heale meg før etter at ungene var i seng. Men da fikk han klaske lankene pÅ magen min, og idag er jeg litt bedre.

NÅr han healer meg sier han at han kjenner en jente der inne og hun tar stooor plass. Thi-hi... han har erklært at denne babyen skal være HANS for minstemann per akkurat nÅ er mammagutt, sÅ han hÅper vel ogsÅ pÅ en liten pappajente tror jeg. Blir artig Å se pÅ UL nÅr det nærmer seg jul om han har rett:-)

Heier nÅ hemningsløst pÅ alle prøverne og ser fram til Å lese om deres kvalme om litt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Tussemor, jeg føler med deg -pÅ en veldig bokstavlig mÅte, kan du si. Her er dagen idag litt bedre enn de foregÅende. I gÅr var sÅ grusom at jeg lÅ i stolen min hele dagen og bare syntes synd i meg selv. Orket ikke en gang Å la maken heale meg før etter at ungene var i seng. Men da fikk han klaske lankene pÅ magen min, og idag er jeg litt bedre.

NÅr han healer meg sier han at han kjenner en jente der inne og hun tar stooor plass. Thi-hi... han har erklært at denne babyen skal være HANS for minstemann per akkurat nÅ er mammagutt, sÅ han hÅper vel ogsÅ pÅ en liten pappajente tror jeg. Blir artig Å se pÅ UL nÅr det nærmer seg jul om han har rett:-)

Heier nÅ hemningsløst pÅ alle prøverne og ser fram til Å lese om deres kvalme om litt;-)

Be mannen din om Å sende noen varme tanker om en liten jente i Gudbrandsdalen ogsÅ da! Prøver iherdig om dagen!!! : )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg, som vanlig, begynt å spotte igjen på 8dpo... Veldig kjedelig. Følte en stund at noe var i gjære denne pp, for jeg har hatt det helt likt sim for 2pp'r siden, og da hadde jeg en kjemisk. Men den følelsen er litt borte nå. Er redd jeg har noe hormontull. Har «melk» i puppene hele tida nå. Kommer bare når jeg klemmer, men er da fortsatt ikke helt normalt. Har hstt det i ca 3 mnd nå. Tenker jeg drar til lege/spesialist hvis det ikke klaffer nå. Er jo greit å få tatt en blodprøve eller tre! Noen andre her som har hatt det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag 8 jeg og. Jeg har hatt en liten melkeproduksjon i 5 år nå. Vært gravid en gang, endte i MA. Etter misfallet hadde jeg stor melkeproduksjon. Dette var i feb 2012. Nå kommer det kun melk når jeg klemmer på brystvortene. Har sjekket dette både med blodprøve og CT av hjernen. Helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut. At det var normalt, mener jeg... Har lest at det kan være pga høye prolaktinnivåer, noe som kan komme av stress. Det vil jeg gjerne sjekke, i og med at jeg stresser hele tiden. Hvis det går ut over hormonene mine, må jeg virkelig tvinge meg til å slappe mer av, noe jeg ikke har lett for å gjøre, selv om det er bra på alle måter. Har adhd og er alltid stressa i en eller annen grad:) Trenger kanskje ikke bare ha med adhd å gjøre selvfølgelig, men det hjelper ikke akkurat på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke festeblødning da? Hvordan sjekker legen hormon nivå, blir det gjennom blodprøve? Noen som vet hvordan legen måler stoffskifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig, jeg får ham gjerne til å sende god energi til alle kanter, hvis det får dere andre til å komme etter!!!

Merker at jeg begynner å bli litt tullete av å være veldig første tri selv, ha en lillebror som venter sitt første barn til jul og jobbe med denne studien til maken, der det begynner å dukke opp en del positive tester. ALT dreier seg liksom om baby, og enda har jeg ikke fortalt noen andre enn min beste venninne at vi venter en baby til i mai.

Må forresten bare spørre dere: Har dere sett Fødestuen eller hva det heter på canal 9? Jeg ler meg skakk av amerikanere som skal føde naturlig, men gråter og sier de ikke kan ligge på ryggen fordi da gjør det vondt!?! Omg! Hvis det ikke gjorde vondt, kunne til og med menn gjort det!

Min bedre halvdel er veldig fascinert av programmet, og har sett det flere ganger nå. Men vi er litt sjokkert over hvor mange av disse fødslene som er satt i gang -og at ALLE skal ha epidural. Det er liksom en selvfølge... Følte meg plutselig veldig gammeldags og superurkvinnenaturlig, jeg nå... tror jeg må minne maken på hvor flink jeg er når det er min tur til å skrike igjen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoffskiftet sjekkes med blodprøver, men for å vite eksakt hvordan det er bør man ta det med jevne mellomrom over en periode. Så sant det ikke ligger over 10 (men dette burde legen kunne si noe om). Jeg har alltid ligget litt lavt og fikk endelig kranglet meg til å starte på medisiner, jeg bruker ikke store doser, men likevel merker jeg en forskjell. Fikk beskjed rett før syden turen om å øke litte grann...vips, så var spira på plass...så får vi håpe den holder seg der :-p

 

Hehehehe, må le av det du forteller bokormmamma, har ikke sett den selv, men det hørted jo litt typisk ut. Jeg har lest noen fødsels historier her inne, så jeg er kommet over i "angst" tilværelsen. Jeg tenker på absolutt ALT som kan gå galt osv og er livredd...sukk...nå skal det sies at jeg heller ALDRI har opplevd en fødsel hvor ungen har det bra når den kommer ut. Jeg har virkelig lyst til å oppleve å få babyen på magen tvært etter at den er ute.....

 

I dag har jeg, tiltross for lite søvn i natt hatt en fantastisk dag uten nevneverdig kvalme. Har gått en pose med sure hjul og jeg har tom hatt begge ungene hjemme fra barnehagen + hatt besøk og vært alene om alt. Gubben kommer vel ikke hjem før jeg har sloknet kjenner jeg han rett. I morgen skal jeg driste meg på en liten handletur, få unna noen julegaver. Kan vedde på dårlig form da ja :P åh, kjenner jeg gleder meg til jeg skal til legen i uke 12, får tidlig ul der uten å betale en krone!!!!!!!!!!! Håper alle dere andre også har det super bra i dag!!!!!!!!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke festeblødning da? Hvordan sjekker legen hormon nivå, blir det gjennom blodprøve? Noen som vet hvordan legen måler stoffskifte?

 

Håper jo på festeblødning hver gang, men har ikke vært det til nå, iallfall.

Tror en del hormoner kan måles med blodprøve.

Vanlige stoffskifte måles med blodprøver, iallfall. Har målt et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Tussemor, da hÅper vi pÅ en skikkelig fin fødsel og masse babykos rett etterpÅ!!

Jeg har vært utrolig heldig, alle mine tre fødsler har vært kjappe, intense og greie. Eller, jeg sier det, men nummer tre var stjernekikker, sÅ vi rakk ikke fram dit vi hadde fÅtt oppfølging pÅ forhÅnd og ingen pÅ Molde sykehus leste journalen min før to dager senere, sÅ ikke visste de at jeg hadde bekkenløsning eller hjerteproblemer... hurra! SÅ da stjernekikker'n hadde det travelt og satte seg fast i skambeinet ble det dramatisk en stund (fosterlyden forsvant under riene og det ble full panikk). Men selv han trengte bare et halvt minutt i oksygenkammer, sÅ scorte han ti over hele linja, og var tilbake hos mamma'n sin. Og det er noe med den følelsen nÅr man fÅr den litt klissete skatten sin opp pÅ brystet. DA kunne i alle fall jeg tatt alle smertene pÅ nytt, bare for øyeblikket nÅr babyen er kommet:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, best å ha alle de gode kommentarene på lur når man skal til pers, Bokormamma. Det er bare å huske på det når det virkelig gjelder...Henviser til hva du skulle fortelle mannen din;)

 

Husker jeg i forkant av min siste fødsel møtte en slektning av en venn som var en heller fargerik jordmor. Stor og ferm kastet hun seg rundt halsen til min mann og skulle illustrere noen gode "fødetips" som var følgende: Henge over mannen, riste med hoftene, puste og pese og tenke ENDORFINER, ENDORFINER. Mannen min forsvant beskjemmet i ristende kvinne og jeg ler enda av synet:) Ihvertfall, jeg tenkte det kunne være et godt tips og når dagen opprant ble jeg helt opphengt i dette ordet jeg skulle fokuserer på...og som jeg slett ikke kunne huske!!

Hang derfor i vinduskarmen, vugget med hoftene og kjeftet og smelte fordi jeg ikke kunne huske ordet. Histaminer, histaminer var det eneste jeg kom på, he he.. Gullet var ute etter 20 minutter og mannen kom forskrekket inn når alt var over, lesset ned i mat, gotteri og musikk som han hadde fått streng beskjed om å kjøpe med.

 

Vel, her ble jeg visst grepet av memory lane..

 

Kommer sakte tilbake til livet etter alle kvalmers mor, herlig! Men emosjonene løper løpsk og snufser av dette og hint...

Endret av En til, please.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler meg skakk :) ser for meg den ristinga og bønn etter histaminer :) har dere lest på din baby om "hva mannen sa under fødselen"? Jeg trodde jeg skulle dø av latter. Gubbelure lurte på om jeg hadde det bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ler meg skakk :) ser for meg den ristinga og bønn etter histaminer :) har dere lest på din baby om "hva mannen sa under fødselen"? Jeg trodde jeg skulle dø av latter. Gubbelure lurte på om jeg hadde det bra :D

 

he he he..gjett om jeg skal lese den..blir aldri lei av fødehumor:))

 

må bare få med enden på historien nå som jeg likevel er i siget...

 

Barnet var født på kvelden og vi fikk et deilig familierom med stor deilig seng med plass til alle tre.Jeg våkner opp på morgenen og er så lykkelig og uthvilt. Etter en liten stund stønner det, huffer og okker seg fra sengen der min kjære er i ferd med å våkne. Han presterer så å si at madrassen var så myk at han er hel øøøøødelagt i kroppen og føler seg riktig så ille. Når jeg lattermildt huffer med han og bekrefter hvor vond han må ha hatt det, innser han humoren i det hele. I det hele er han den morsomste personen jeg kjenner og ingen får meg til å le så hjertelig som han, heldige meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!! Ler meg ihjel :D Kan levende se for meg mannen som har så vondt etter en myk madrass, mens kona har gjennomgått timer med rier og presset ut en unge. Mannfolk er herlige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben min sov skikkelig godt før siste fødsel og rett før jeg skulle få presse ba jeg jm om å vekke han, hvorpå han lurte på om vi kunne vente, han måtte bare på do :P endte med at han ble værende ;) er så mye gøy. Hos oss er det stort sett jeg som står for gullkornene under fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben min sov skikkelig godt før siste fødsel og rett før jeg skulle få presse ba jeg jm om å vekke han, hvorpå han lurte på om vi kunne vente, han måtte bare på do :P endte med at han ble værende ;) er så mye gøy. Hos oss er det stort sett jeg som står for gullkornene under fødsel...

 

He he he he...fabelaktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidney, det er skikkelig ok når en ser tilbake på det ;) første gang var alt spennende, det var det gang nr 2 også, helt til fødselen startet og jeg tenkte: fan hva har jeg gjort nå....Du skulle bare sett meg når jeg begynner å krangle med anestesi leger og jordmødre....huff, jeg er ikke mye nådig da midt i de værste riene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Fantastisk! Dere må gi meg en pep-talk når det er min tur til å føde! Dere får fødsel til å høres ok ut;)

 

Selvølgelig! Som sagt..1) Riste riste på hoftene 2) Mess på ordet ENDORFINER 3) Vekk mannen i det barnet popper ut 4) Viktigst av alt, tilby luksusmadrass til den utslitte mannen etterpå.."Ler"

 

Oj..ser jeg har vært på forumet i hele kveld..alene hjemme serru:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødsler er rare ting. Vi har et helt arsena med morsomme historier, etter tre kjappe fødsler i distriktsNorge! Min favoritt er nok fødsel nummer to, hvor jeg hadde 4,5 cm åpning etter førti minutter med rier. Altså måtte legevaktlegen bli med i ambulansen. Han satt hele veien med en papirpose foran munnen og ropte "Går det bra med deg" på gebrokken norsk-tysk til meg som lå baki. Han ble nemlig fryktelig bilsyk, og var ikke mye til hjelp. Halvveis framme møter vi ambulansen fra sykehuset, som er utstyrt for fødsel, og kom med jordmor. I det jeg ser dem komme mot oss stønner jeg "ånei, det er med en student igjen!". Så da jeg ble slengt inn i den andre ambulansen ropte en av "mine" ambulansefolk etter meg "Det er lov å si nei!!!"

Jeg lo så jeg trillet av den dobbelte meningen i det siste jeg hørte fra de lokale ambulansefolka.....

Bare spør når dere har behov for fine fødselshistorier, for jeg har hatt veldig fine, greie fødsler hele veien (bortsett fra dramaet med nummer tre, men det gikk også helt fint)... og jeg deler gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fan...unnskyld, men boksa mi e allerede så trang at æ ikkje klare å bruk den, å æ e bære 9 uke på vei...grumf...må på lofte i kveld å hente fram mamma klær...syns d e væl tili...sorry dialækt, oppdaga d ikkje før nu :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst, har jeg bodd i mammabuksene i to uker allerede. Føltes feil å innta dem så tidlig, men GOD DAMN det var deilig!!! Vi har lov når det er nummer fire, Tussemor:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRøVERE:

 

elibjo: 31 år, gift. Bor i Vestfold. prøver på første barnet. ikm ca 27. august.

 

bumblebee: 34 år, gift, 2 barn, vestlandet, ikm ca 1.sept.

 

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på østlandet. ikm 28 juli

 

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmøre. Prøver på første barnet, har prøvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

 

Rosalie78: 33år, samboer, prøver på første barnet (prøvd ca 1/2år), Troms

 

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prøvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

 

 

Sidney: 31 år, gift, bor i Stavanger, prøvd på første siden juni, IKM ca 02.11.

Hadde en SA i august.

 

G&G: 43 år, trønder, samboer, ei jente på 19 mnd straks, en MA 23. Juni, IKM rundt 1. september....om kroppen er i gjenge igjen, å det satser vi på. Skal prøve aktivt ut året her, om det ikke blir iløpet av den tiden gir vi oss:-)

 

Lythia: 32 år, samboer. Prøver på første barnet. Akkurat sluttet på pillen, så aner ikke når neste IKM er.

 

Polarq: 31 år, samboer, ingen barn fra før (men en hund!). Ikm i løpet av uke 41, mulig onsdag/torsdag (EL som flytter seg i hytt og gevær), men foreløpig små sjanser da samboer reiser mye og sist var det kun en "aksjelegging" to dager etter pos. EL test. 2. PP så langt, men regner nok med noen flere, da det er dårlig timing på reisene hans utover høsten! :(

 

øYENønskerLITEN: 31 år, samboer og bonusbarn. Prøver på nr. 1 - og er endelig i første pp :)

 

Hønny-bønny:35 år 3 barn,1 SA i 2011,ikke prøvd siden det da vi giftet oss i sommer og ville ikke ha mage da;-) EL nå så da får vi se hvordan mnd går;-)

 

m1980

31 år, gift, tvillinger 3 år, prøver på en (2?) til :)

 

GRAVID:

 

79kvinne: 33 år , har en gutt på 9 fra før. forlovet.samboerens første. Termin 1 april <3

 

Tøffe tøfflus:

 

Bomsa: Er 36år med en sønn på 3år og samboer. Bor i Oslo, men er opprinnelig fra Troms. Gravid i uke 33, samme uke som kalenderen:-) Venter ei jente rundt 1.oktober.

 

Tigerlise&Anton prøver igjen: 35 år (blir 36 like før termin), gift i 9 år, en gutt fra før (nov. 2009). Trønder og kontorrotte Ser ut som vi omsider får vårt etterlengtede 2. (og siste) barn med foreløpig termin 14. februar

 

Najaden: 39 innen babyen kommer. Tre barn fra før i alderen 2-12. Termin til nummer fire ser ut til å bli 23 april.

 

En til, please: 37 år med sønn på snart 18, datter på 5 og sønn på tre. Baker på et nurk, som forventes ut 23 april! Skulle giftet meg neste august, men forskyver det til august 2014. Først babykos og dåp....og slank midje!!

 

Tussemor5: 34 år, gift, 2 gull på 5 og 3 år, en sikker SA i mars, bor i møre og romsdalen. TERMIN 18 m1i (foreløpig mens termin)

 

Bokormamma: 34 år, gift, jente på 6 år og gutter på 3 og 1 fra før. Bor i Møre og Romsdal. Foreløpig termin 21. mai

Endret av m1980
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det leenge siden sist mens, 10 september begynte den.. Fremdeles sier testen nei. Dvs. jeg kunne SKIMTE en svak strek på onsdag, men den var så svak at det godt kan være ønsketenkning.

 

Vi er på ferie, og jeg har ikke mulighet til å kjøpe ny test, men i morgen kommer mannen og han har lovet å ha med seg en test. Så hååper at innbilningen min stemmer.

 

Hvis ikke vet jeg ikke hva jeg skal tro.. Kan man gjøre noe for å "skynde frem" mensen, slik at jeg kan begynne pp2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...