Gå til innhold

Vi med insett i mai :)


Metti er håpefull

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer TanteTroll :-) Håper det samme skjer med om noen uker. Jeg er godt i gang med sprøyter. Den 3 ble tatt i kveld. Teller ned hver kveld og tenker en mindre sprøyte å ta. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!! Og masse lykke til i svangerskapet!! Endelig din tur!!! :D Nå skal spira klore seg fast! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, 6 dager til testing, og testene ligger klar... 4 i tallet, håper jeg holder meg i 6 dager til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da fikk jeg tlf fra St Olavs, 7-9 av 14 var befrukta... På det forsøket som

Ble ødelagt var det 17 av 20 dagen etter, og jeg endte da med 9 gode egg. Jeg ser at illusjonen om at dette forsøket kunne bli like bra har brast nå, sannsynligheten er kanskje et par på frys?? Hva tror dere?

Nå fikk jeg i alle fall den store knekken jeg har utsatt så lenge etter levrandørtabben som ødela sist, hva om den faktisk kosta meg 5 innsett?? 1 time i krampegråt på sofan nå og hele kroppen har blitt helt nummen og jeg klarer ikke reise meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Huff a meg Ele! Føler med deg, men la oss håpe at det går bra med de eggene du har nå og at gullegget befinner seg der!

Sender deg mange gode tanker og det er godt å "få det vonde ut" gråt, skrik, bli sint og tillat deg å være lei deg og deretter går det nok bedre..se fremover og håpe det beste!

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man hører at gjennomsnittet er å få ut 8 egg, så er jo det bra å få ut 14! At "bare" 7-9 ble befruktet, er jo kjempebra det også! Dette går helt fint, selv om du ser mørkt på det nå.. Tenk, forrige uke tok jeg ut egg, og fikk beskjed om at det var 13 stk. Det tok feil, det var visst "bare" 11, men bra likevel. Dagen etter ringte de og kunne fortelle at det så veldig dårlig ut, at ingen hadde blitt befruktet.. DET er nedsig det!! På dag 2 ringte vi ned igjen, og da hadde et lite mirakel skjedd over natten, ett egg var delt seg fint likevel! Jubel og lykke!! :D Nå er jeg ruger på det flotte egget, men fikk jo ingen på frys selvsagt.. Så om dette egget ikke vil feste seg, så må jeg gjennom samme karusell en gang til, grøss og gru...

 

Kanskje du nå kan tenke at du var heldig som fikk 7-9 befruktet? :)

 

ønsker alle en superflott lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg skjønner jo at dette ikke er et direkte dårlig forsøk, og jeg hadde nok vært fornøyd hadde det ikke vært for at dette er forsøket jeg "får igjen" for mitt forrige, strålende forsøk med 8 flotte egg på frys. Det slår meg st dette kan koste meg mange, mange tusen, eller i verste fall sjansen til å bli mamma... Jeg har kommet meg opp etter alle skuffelsene så langt, jeg overlever dette også, men trenger litt tid innimellom! Hvem vet, kanskje blir jeg gravid snart selv om jeg ikke lenger klarer å se det for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ele, hør her. Jeg forstår fortvilelsen etter eggetapet, tro meg. Mèn du trenger å se framover med god tro. Dere har jo vært så uheldige og hatt det så tøft. Jeg bare tenker at for din og mannen dins skyld trenger dere å holde motet oppe. Jeg ble også kjempeskuffet da jeg i dette forsøket bare fikk 2 av 4 dugelige egg etter uttak, mot 5 sist. Ved dette ferskforsøket sier overlegen til meg at de var mer fornøyd med færre egg, da de oftere så at kvinner blir gravide på få egg ut, enn v mange. Og jamen ble jeg gravid! Overlegen så at mange egg ofte betyr dårligere kvalitet og mange mislykkede fryseforsøk som sliter èn ut. Du blir snart gravid du også - gled deg! Og lykke til!

Endret av Puma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ele. Jeg har vært en av "syterne" her inne - jeg har klaget min nød og fått ut mine svarteste tanker og følelser her inne på forumet. Og for meg har det vært en stor trøst å få kunne helle ut litt frustrasjon her inne. Mange av de andre damene her inne har plukket meg opp når jeg har vært langt, langt nede.

 

Klart du er lei deg og fortvilet. Mange ting har ikke gått din vei, og nå øyner du kanskje ikke håpet om å lykkes engang. Og nå, når du føler det slik, så tenker jeg at det er viktig at du lar deg selv få være trist. Det er ikke gitt i menneskelig makt å traske gjennom denne prosessen som om det var en blomstereng. Det er så mange terskler, så mange spørsmål og problemstillinger, om medisiner, om antall egg og score på disse eggene, ventetid og grubletid, og antall progressive spermier og syklusdager og jeg kunne fortsatt for evig, tror jeg. Det er til å bli svimmel av, hva er riktig og best og mest hensiktsmessig - ingen kan med sikkerhet avgjøre det. Og ingen kan noengang love dag at det vil gå bra tilslutt.

 

Da er det ikke rart at man har noen dager eller uker hvor man er ute av seg. Selv om man akkurat hatt et ganske bra uttak og innsett. La deg selv få være trist, fortvilet, sint eller hva du måtte føle. Og så kan du samtidig vite at den følelsen vil blekne eller forsvinne etterhvert. Det går over, det blir bedre, i alle fall annerledes, men det tar tid.

 

Ingen vet hva vi møter i neste sving. Men neste sving er forsatt et lite stykke unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

enig! jeg holder med de andre i at det var ett bra uttak nå men forstår at det er vanskelig å komme over det tapet du har hatt pga en feil! kan ikke si annet enn at jeg jeg helt sikkert hadde vært bitter selv... jeg håperhåper at gullegget sitter godt hos deg nå!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er viktig å gi seg lov til å være nedfor, og jeg håper ikke jeg ble misforstått på noe vis. Mente bare å muntre opp, men skjønner at det er tungt å se framover. Jeg bare velger å tro at gullegget ligger i den kurven du holder nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så utrolig gode å ha, takker så mye for omtanken, den er så veldig satt pris på!! Nå venter jeg jævlig spent på ny tlf i morgen, krysser fingrene for at d ikke har skjedd massedød! Hoho...

Og jeg spurte forresten legen på fredag ang antall egg og kvalitet, jeg har hørt så mye forskjellig. Han sa at det var ikke slik at det nødvendigvis hadde en sammenheng, at det måtte veldig mange egg til i såfall, eller andre omstendigheter. Så mange forskjellige svar ute å går på det området! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som spør! :) Med meg går det tja, jo greit. Har fortsatt null tro på dette forsøket av en eller annen grunn, men men. Det går som det går uansett om jeg har trua eller ikke, tenker jeg. :) Så nå er det bare å vente! Hvordan går det med deg da, Monky? Merker du noe til medisinene, skal du snart på UL? Fortell!

 

Katteklem! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ele jeg venter spent med deg på telefon i morgen. Du fortjener virkelig gode nyheter. Forstår kjempe godt bitterheten din i forhold til tabben deres. Håper virkelig du lykkes på dette forsøket.

 

Jeg er på rugedag 4 dersom eg ikkje teller med insettdagen og troa går opp og ned. Det har vert noen forferdelige og nervøse dager pga overstimuleringen men begynner å føle meg bedre og bedre nå. Insett dagen kunne eg såvidt gå . Ruged 1 kvalm og klarte ikke spise. R 2 diare og litt kvalm men spiste R3 mer diare men ikke så kvalm. I dag er R4 og virker foreløpig ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som spør! :) Med meg går det tja, jo greit. Har fortsatt null tro på dette forsøket av en eller annen grunn, men men. Det går som det går uansett om jeg har trua eller ikke, tenker jeg. :) Så nå er det bare å vente! Hvordan går det med deg da, Monky? Merker du noe til medisinene, skal du snart på UL? Fortell!

 

Katteklem! <3

jeg skal vel ikke kuppe denne tråden, men jo det går greit vil ha dagene til å gå enda fortere og medisinene merkes men det er helt levelig;) spent på sprøytestart på onsdag. ul 1 juni... grøss;/

ja som du sier bare å vente!!! spent på å høre fra Ele også!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hørtes jeg fra st olavs, og utrolig nok hadde 6 klart seg til i dag, så da blir det i alle fall innsett i morgen, og kanskje 3-5 på frys... Håper på 5!! :P

Nå skal jeg sove, puuuh, for en stressa natt!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...