Gå til innhold

Vi med insett i mai :)


Metti er håpefull

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hiver meg på her. Satte første sprøyta i går, og skal på UL fredag om en uke. Så er det bare å krysse fingrene knallhardt for at tusenvis av faktorer går akkurat den veien det skal! Lykke til til alle dere andre også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle også hatt ul på fredag men så måtte eg flytte den te torsdag istedenfor pga at eg ska reise i komf .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt inn mensen! De skulle ringe tilbake med dato for Elonva, Cetrotide og ultralyd, utålmodig nå jeg! Også er jeg så mye mer nervøs enn sist, å være en av de som fikk forrige forsøk ødelagt på St Olavs har jeg blitt PARANOID! I natt overbeviste jeg meg om at de sikkert hadde glemt å skrive meg opp slik at jeg ikke fikk plass nå allikevel, å da hadde det ikke blitt før til høsten! Jeg får ikke sove mer jeg nå altså, angst.... Nå er jeg til legen for å få meg en sykmelding... :-|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Elonva satt, jeg er sykmeldt og skal begynne med cetrotide på fredag, ultralyd mandag!! Og jeg er dritspent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det uttak for meg på torsdag, og forhåpentlig innsett på lørdag. Litt nedtur på kontrollen i dag. Kun 2 poser som var store nok (ca 17 mm), men jeg har 4 til på mellom 10 og 12 mm så det er jo et håp om at de også vil være modne. Siste sprøyte satt i kveld, så blir det eggløsningsprøyta i morgen. Skal bli godt å bli ferdig med stikkingen. Litt av en følelses berg og dalbane dette her. Mitt siste offentlige og forhåpentlig det siste jeg trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest usababy

Hadde uttak igår, det gikk kjempefint. :-) 12 fine egg, og av de kunne 10 brukes. Idag fikk vi vite at 8 var befruktet etter ICSI. Det er bra! :-)

Innsett imorgen, hvis alt går som det skal. Håper det blir nok til å fryse et eller to også...det er siste forsøket vårt i pakken, etter dette må vi kjøpe forsøk for forsøk.

Denne gangen har jeg vært i fin form etter uttak. Ikke overstimulert som sist. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttak i dag (9. mai), innsett fredag 11. Kryss fingrene for meg:-)

Holder til på ST.Olavs. 2.IVF forsøk. Fullklaff på første forsøk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egguthenting igår. Fikk ut 12 egg som er veldig bra for meg med tanke på alder (38) og har lav AMH. Fikk bekjed idag om at 7 var blitt befruktet, så då blir det innsett imorgen hvis alt går bra. Og så er det bare å krysse fingrene og vente... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egguthenting i dag, fikk 13 egg. Elendig form i ettertid, frister ikke til gjentakelse! Krysser fingrer for full klaff på første forsøk, innsett fredag. Testedato 24 mai. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest usababy

Javel...det endte med avbrutt forsøk hos meg.

 

Dvs, jeg fikk jo ut mange egg, og 8 ble befruktet. Så var det 2 eller 3 som var gått videre og delt seg fint, men siden jeg også denne gangen hadde veldig tynn livmorslimhinne bestemte de på klinikken at de ville forsøke noe annet.

Eggene jeg fikk ut var de beste vi har fått hittil (3.forsøk), og minst to av dem var veldig gode mht frysing. Så nå ville de fryse dem ned, og ikke ha innsett i det hele tatt denne gangen.

 

Nå må jeg vente på mens om et par uker, så vente til syklusen etter det, og da skal jeg begynne på østrogenpiller for å forhåpentligvis lage en tykkere livmorslimhinne før de setter inn fryse-eggene.

 

Vi var skuffet fordi det ikke ble innsett, men likevel veldig glade for at de vil gjøre så mye for at det skal lykkes denne gangen. Og økt slimhinne og bedre vilkår øker sjansen for at eggene fester seg.

 

Så da blir det fryseforsøk på Hausken i juli sannsynligvis. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner skuffelsen usababy, men det høres jo veldig fornuftig ut. Får testet tålmodigheten gjennom denne prosessen. Håper ventetiden din går fort og slimhinnen vokser seg tykk :-)

 

Jeg har vært på uttak i dag, mitt 4 forsøk og siste offentlige. Fikk ut 6 egg, og er kjempe fornøyd! Da er det håp om å få 1 gull egg tilbake. Egg på frys har jeg aldri fått så det har jeg ikke noe håp om nå heller. Blir spenende telefon som skal tas i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye utfordringer for oss damer!! Håper det går bra for dere alle! :) Vi fikk derimot en lei telefon i formiddag, om at eggene mine ikke så bra ut. Tvilsomt at det blir innsett i morgen, da skal isåfall et mirakel skje, og eggene begynne å dele seg likevel.

 

Det går opp og ned, men eg hadde virkelig håpet å slippe egguthenting flere ganger, det er noe av det verste jeg har vært med på!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Har vert på ul i dag å så mange flotte eggposer så håper at det kan bli mange befruktede egg denne gangen :)

 

Uttak mandag og innsett onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usababy og m & c vil gi dere en klem... Kjedelig når det ikkje blir noe innsett !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye utfordringer for oss damer!! Håper det går bra for dere alle! :) Vi fikk derimot en lei telefon i formiddag, om at eggene mine ikke så bra ut. Tvilsomt at det blir innsett i morgen, da skal isåfall et mirakel skje, og eggene begynne å dele seg likevel.

 

Det går opp og ned, men eg hadde virkelig håpet å slippe egguthenting flere ganger, det er noe av det verste jeg har vært med på!...

 

åh, så kjip beskjed å få, man bygger jo opp forventninger gjennom prosessen, føler med dere!! :(

 

*Klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt nysgjerrig, hvilke medisiner går dere på under denne runden da?

 

Selv satte jeg Elonva på mandag, begynner på Cetrotide i morgen. Og om egga trenger mer modning (og det gjør de somregel) blir de puregon fra mandag av!

 

Og et spm til: hvor tidlig etter sprøytestart begynte dere å kjenne "trykk" i eggstokkene? Jeg gjør det allerede to-tre dager etter første sprøyte, begynner å bli redd for overstimulering... Jeg var ikke så langt unna det sist, men ville ha samme regime denne gangen, så det er en liten fare for det...

Endret av Ele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet oss hjem etter noen krevende dager i Haugesund. Hadde ca 60 eggposer, av disse fikk de ut 21 egg hvorav 6 ble befrukta. Fikk vite i dag (torsdag) da vi var der at kun 1 var bra. Jeg krysser virkelig fingrene for at dette ene egget er det egget som er det utvalgte!!

 

Nå går jeg litt skumle dager i møte... Legen sa vel egentlig at jeg kom til å bli overstimulert fordi jeg hadde så mange eggposer til tross for liten dose hormoner (75IE først, så 100IE etter 5 dager). Allikevel var forma mi så bra i dag at han lot det være opp til oss om vi ville sette inn egget, og det sa vi at vi ønsket å ta sjansen på om han mente det ikke var uforsvarlig. Så nå får vi se hvordan forma blir i løpet av helga. Han spådde smertetoppen ca søndag, jeg håper og krysser fingrene for at den aldri kommer... Mange tanker oppe i det her gitt!! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 poser! Det må jeg si var litt av et resultat. Trodde ikke det var mulig :-) Det må ha vært litt av et uttak. Håper du sitter igjen med gullegget! Masse lykke til!

 

Jeg har gått på Fostimon denne gangen. Skal visst være mer krutt i den enn menopur som jeg har brukt før. Bruker 450 IE. Fikk ikke ut flere egg, men det gjenstår å se på kvaliteten. Skal ringe kl 14.30 i dag for å få svar på det.

 

Jeg merker også fort trykk og ømhet i underlivet. Husker ikke hvilken dag, men det er tidlig etter oppstart. Har aldri blitt overstimulert, men det tror jeg ikke er mulig med denne kroppen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var heftig ja, legen selv ble litt sjokka. Han gikk fra å si "sjansen er stor for overstimulering" til "du blir overstimulert". Han sa også at om det ikke går den gangen her så vil han ikke gjøre noe som helst før jeg har fått tatt en laparoskopi. Hadde jo 55 cyster på ene eggstokken og 30-40 på andre før dette forsøket, så skjønner at han ikke vil mer da i grunn, selv om det er veldig kjedelig å tenke på... Jaja, krysser fingrene for at magen holder på frøet vårt!! Føler meg veldig bra i dag, så håper jeg slipper smertetoppen!

 

Oi, 450IE?? Det var ikke lite... Hvor lenge går du på det?

 

Jeg hadde kort regime og begynte på 75IE Puregon de første 5 dagene, 100IE de neste, og Orgalutran f.o.m. femte dag. Begynte ikke å kjenne noe særlig før et enormt press i magen etter nesten 1 uke, men kanskje ikke så rart når magen var så full av eggposer? :P

 

Kan jeg spørre hva som er "vanlig" dose på kort regime? Følte jeg hadde veldig lite, men legen sa at neste gang ville han ha ENDA mindre... Litt nervøs for det her kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...