Babysyk85 Skrevet 8. mars 2012 #151 Skrevet 8. mars 2012 Gjett hvem som hang over doskåla i natt?!? Jepp, det var meg. Har så mye slim i halsen som hverken vil opp eller ned, så jeg hoster til jeg brekker meg og spydde ett par ganger... Frokosten kom også i retur, det tror jeg var like mye fordi jeg ikke har sovet, da blir jeg lett kvalm. Så jeg er hjemme fra jobb, og jeg hater det!! Var jo hjemme på mandag også Frk Hansen, du skremte meg ikke så voldsomt Det går bra!! Jeg har også hørt dette med tissing. Tror kanskje at jeg har snudd guttene til søsteren min litt fra meg så jeg ikke skal få tiss på meg i tilfelle de føler for det. Det må jo være en grunn for at så mange stellebord er laget slik at man skal stelle fra siden. Eller er det bare fordi det er mest praktisk i forhold til at det er en kommode. Har du funnet vogn da? Og seng? Jeg tror jeg vil ha en seng med senkbar side, men vet ikke om det er noe til hjelp. Skjønner godt at det føles frekt å spørre om hjelp siden dere er så voksne og veletablerte. Jeg hadde nok ikke spurt jeg heller, men mamma sa ganske med en gang at vi skulle få vogn siden søsteren min fikk det. Visste det egentlig på forhånd, fordi de gir oss alltid likt. Svigers er sånne som kjøper og kjøper, gjerne det dyreste, så jeg tror jeg kommer til å gi beskjed (eller be samboern gjøre det) om at vi vil velge selv. De kunne fint funnet på og kjøpt vogn til oss uten å spurt oss hvilken, bare gått i butikken og funnet en dyr og bra - og det er uaktuellt!!! Den dressen er superskjønn Lollo Men er den ikke ganske lik den du strikker nå? Gleder meg til å se dressen når den er ferdig MaMi, superdriver Så flink du er. Og for en lettelse det må være å føle at du styrer bilen og ikke motsatt. Måtte jo vært skikkelig slitsomt om du grudde deg for å kjøre! Flinkis Vesten var fin. Minner meg litt om skinnvest egentlig. Med saueskinn inni. Vi får lage en egen gjeng ønsker3gull - Aldri frisk av forkjølelsesgjengen. Det må være noen skikkelig leie parasitter!!! Passer du på å drikke nok vann? Det kan jo også hjelpe mot hodepine. Krysser fingrene for positiv test i morgen. Og hvis du ikke er gravid, så er jeg enig med FruLS, da kan tanta bare komme snarest så du får begynt neste runde!! FruLS, hvor langt har du kommet på bodyen? Snart ferdig Hehe. Om du skal fortsette i det tempoet så kommer babyen til å ha ull til ungdomsskolealder Håper blødningen har gitt seg. Om det fortsetter så kan du jo ta en tlf til legen, så kanskje du kan undersøkes før. Så slipper du å engste deg. Krølle, har kløingen gitt seg? Håper ikke det blir for ille!! Du har nok med kvalmen. Kan det hende de må ta babyen før pga kløingen? Jeg har sett beretninger om begynnelsen i reprise. Tok det opp. Hjelpes, jeg gråt nesten hele programmet jeg. Herregud så tøft noen foreldre og babyene deres har det!! Men godt å se at de blir så bra passet på. Håper du blir like godt passet på Krølle!
FruLS Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #152 Skrevet 8. mars 2012 Bodyen er nok ikke kommet så mye lenger nei. Har ikke hvert hjemme de siste ettermiddagene. Skal akkurat til å begynne på de "stjernene" helt nederst på mønsteret. Nå har jeg også funnet babyteppe som jeg vil strikke, OG fått mannens godkjenning. "Kornblomst" mønster, tofarget..litt vanskelig å forklare. Men det er samme mønsteret som er brukt på disse tøflene ihvertfall.. Har ikke bestemt helt farge ennå da Idag var det ingenting brunt/rosa, så ser ut til at den lille blødningen jeg hadde er over. *Phuh* Nå går jeg egentlig bare å gleder meg til legetime, og ultralyd, og å fortelle folk! Vi har lurt på å vente til påske, men jeg skal på en samling neste helg, og da blir det nok vanskelig å skjule det tror jeg. Der er litt "perifere" venner, samt en venninne fra den nære vennegjengen. Så vi har lurt litt på å ihvertfall fortelle familie før neste helg, så er det ikke superkrise hvis jeg blir busted! Hva hadde dere gjort?
Babysyk85 Skrevet 8. mars 2012 #153 Skrevet 8. mars 2012 Hehe, får du også godkjenning. Det må jeg også. Både i mønster og farge. Vil ikke strikke noe han ikke liker og ikke kommer til å kle på babyen. En gang tvang jeg han med meg for å velge ut farger i garnbutikken. Spør dere andre om godkjenning? Kornblomstmønsteret er fint. De har det i hefte fra Dale også, hefte nr 226. http://www.dalegarn.com/catalog_list.php?hType=62 Dressen på forsiden. Det settet syns jeg er skikkelig fint:) Kanskje du kan ha hvit eller beige og enten blått eller rosa, det ville jeg hatt tror jeg. Så bra det ikke er noe brunt å se!! Krysser fingrene for at det er over nå. Selv om det ikke er farlig, kan jeg tenke meg at det er veldig lite morsomt. Vet pulsen min hadde økt ganske mye!! Gøy at du nå bare gleder deg! Det går ikke an å drikke alkoholfritt på den samlingen da? Jeg helte over alkoholfri vin på vanlig vinflaske, og blandet "drinker" med kun brus. Ingen som merket noe! Hvor langt er du på vei nå? Det er jo ingen krise om der forteller familie det nå? Noen sier det jo med en gang, mens andre venter ganske lenge. Jeg fikk brev fra legen idag. Har visst D-vitaminmangel. Visste at jeg lå i nedre normalområdet, derfor spurte jeg om hun kunne legge til det når jeg først skulle ta blodprøve. Nå er den altså under. Jeg begynte med omega-3 tabletter (trodde egentlig jeg spurte etter trantabletter) men ser nå at den ikke inneholder D-vitamin. Tar også mulitvitamin. Nå kommer jeg til å irritere meg over at jeg ikke bare kjøpte vanlig tran, men tenkte at det var lettere å huske den i tablettform sammen med mutivitaminen og folaten. Dumme meg. Får ta meg en tur på apoteket i morgen. Jeg har fått hentemail fra bibliotektet, så i morgen skal jeg hente Strikk til Nøstebarn Gleder meg masse. Men tror jeg skal vente og se til etter tirsdag før jeg kjøper noe garn. Har jo litt garn liggende også... Nei, nå må jeg strikke litt Formen er forresten bedre.
Ønsker3gull Skrevet 8. mars 2012 #154 Skrevet 8. mars 2012 Hei på dere. Nå har jeg da ligget på soverommet i hele dag, men paracet, et vannglass og bøtta ved siden av meg. Det vekket dårlige minner av de tre første månedene i svangerskapet skal jeg si:( Hodet holder på å sprenges, jeg tok en g-test da det var som verst.. fordi er det ingenting der så kan jeg ta ibux.. noe som hjelper noe hinsides my bedre enn leke-paracet!! Grrr... Men den var igjen negativ, selv om jeg var sikker på at jeg så en svak skyggestrek der, så var det nok ingenting. Men så turde jeg ikke ta ibux likevel da fordi mensen ikke har kommet ENDA. Hva venter hun på liksom??? Grrr... Nå fikk jeg UTROLIG dårlig samvittighet Babysyk! Jeg vil ikke noen noe vondt altså. Utrolig kjipt at du hang over doskåla inatt:( men når man er gravid og spyr i flere måneder, ja.. snakker for meg selv altså.. da er det en ørliten trøst å vite at andre gjør det også Huff. Fæle vi er:( Hehehe.. ja, krølle.. vi har oss bare en gang i året, holder ikke det da?! Hahaha. Neida, men vi håpet faktisk at det nye lille nurket kunne komme på en de månedene som en av de andre har bursdag. Det høres unektelig litt egosentrisk ut når jeg sier det, men her har vi bursdagsfeiring hele tiden.. bare med noen måneder "fri" våren/forsommeren. (selvfølgelig den fineste tiden hvor man kunne hatt grillings ute i hagen sånn uformellt, typisk det), så da hadde det vært fint å slå sammen noen feiringer. Men morsom tanke, om vi hadde fått to nesten samtidig. Søsteren min har det forresten, Hun har to, og der er det ett selskap hvert år. Supert spør du meg. Ja, nåvel.. det er sikkert topp om man har to barn altså.. man når man har fire, som oss.. og kanskje fem etterhvert.. ja, da spiller det faktisk en rolle:D Kjenner ei som er fire, fem år eldre enn meg.. og de har ti barn. Helt utrolig. Positivt altså. Dere hadde ikke trodd det hadde dere vært der. Så rolige og snille barn, ti sykler stående utenfor huset, ryddig og pent alltid og sist jeg så moren med minste jenta hennes som er like gammel som min lille dame(de begynner i samme klasse)... Så flott. Og hun er ikke dollete.. bare ordentlig liksom. Jaja.. skravla går her:D Nei, nå sprenger hodet her igjen. Det lille paraceten virket, er nå ute igjen:( Krabber opp under dyna igjen jeg dere. Sees kanskje imorgen. Tror ikke jeg gidder å teste før om et par dager nå. Spiste et eple (det og en halv banan jeg har klart å få ned idag), og er redd det kommer opp igjen nå snart. Klemmer til dere, og spesielt til alle dere spysyke:(
Camillok Skrevet 8. mars 2012 #155 Skrevet 8. mars 2012 Uff, babysyk, fikk litt dårlig samvittighet over snakket om å ikke like de friske og opplagte gravide når jeg så du hadde vært dårlig. Jeg ønsker jo ikke at andre skal gjennom det samme, egentlig synes jeg det er fantastisk med spreke gravide er bare misunnelig Hehe, jo da har spurt litt om tillatelse fra mannen, men ender stort sett opp med å ikke høre på han.. Eh... Jeg synes tingene jeg har strikket er fantastiske, han synes nok de er litt feminine. Han er fornøyd med at det kan brukes til jente senere da Marius liker han godt til lillegutt! Jeg fortalte om graviditeten til de fleste veldig tidlig. Jeg hadde forsåvidt latt flere få vite at vi hadde tenkt til å prøve, og i og med at jeg er elendig til å lyve så ble det bare sånn. Hadde på forhånd tenkt gjennom at jeg kom nok uansett til å fortelle det til ganske mange om jeg mistet også, så da så jeg ikke helt poenget med å ikke si det. Fullmåne nå, vi får se om det har noen innvirkning! Tror igrunn ikke der, regner med at det blir litt overtid jeg... En uke til termin i dag hodepinen ga seg heldigvis i natt, formen har vært helt grei i dag. Mannen tok på seg en ekstravakt i dag, så nå er jeg hjemme alene. Har tent stearinlys, baker brød og ser på de 20 røde rosene jeg fikk av mannen her om dagen
Camillok Skrevet 8. mars 2012 #156 Skrevet 8. mars 2012 Hehe, ser du også fikk litt dårlig samvittighet ønsker3gull jaja, vi er nå bare folk. Litt sjalusi er vanlig! Ønsker deg god bedring, og håper 1: TR kommer snart, eller 2: skyggestrek = strek. Alternativ 2 er selvsagt å foretrekke
FruLS Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #157 Skrevet 8. mars 2012 Jeg kan nok drikke alkoholfritt ja, men er litt skeptisk til middagen. Usikker på hvordan det foregår på hotellet der. Antar at kelnerne går rundt å sjenker, og da er det ganske påfallende at de kommer med en annen vin til meg.. Og hvis vi får kjøtt, så må jeg jo passe på at det er gjennomstekt. Ellers på vorspiel og festen etterpå skal jeg nok klare å lure meg unna.. Vi får se.. Er 6-7 uker nå tror jeg. Har jo ikke hatt helt stabil syklus, men når jeg bruker lengste lengden på syklus får jeg opp 6+1 idag på kalkulatoren her inne, med termin 1.nov.
Babysyk85 Skrevet 8. mars 2012 #158 Skrevet 8. mars 2012 Huff Ønsker3gull!! Merkelig at du ikke blir bittelitt bedre. Det hadde jo stemt mye bedre om du hadde fått positiv test med den spyinga!! Får virkelig vondt av å hØre på hvordan formen din er, såååå lenge!!! SkjØnner godt at du vil ty til Ibux. Huff, bare husk at det kan gjØre det vanskeligere å bli gravid. Men du får vurdere!! Jeg har alltid bare brukt paracet, så for meg var det ikke noe "offer". Ikke få dårlig samvittighet for meg! Var kanskje litt skarp i kritikken tilbake, det var ikke helt bokstavlig. Og den spyinga tror jeg kom av forkjØlelsen og ikke graviditeten, for den kom i forbindelse med hosting. Så jeg skylder ikke på dere for at jeg lå over skåla i natt altså SkjØnner dere veldig godt. Det er vel bare sånn vi mennesker er. Jeg har alltid tenkt at jeg vil ha bursdagene spredt, fordi jeg vil oppleve å ha få baby på forskjellige tider av året. (Det er ihvertfall det jeg trØster meg med siden det ikke ble sommerbaby). Men kan godt skjØnne at det blir mye bursdager hos dere!! Tenker nok litt anderledes når jeg sitter der med 3 barn (forhåpentligvis) Så heldig du er som har fått roser av mannen Camillok!! Det er sjelden jeg får!!! Da må jeg minne han på det! Har kjØpt til han noen ganger da, men det begynner å bli en stund siden. Fikk en body butter av han for litt siden. Jeg har lenge sagt at jeg vil ha det i gave når jeg blir gravid. Det er en bestemt, som jeg fØrste gang fikk i kalendergave av han for noen år siden. Måtte minne han litt på det, men så fikk jeg den til slutt Jeg ville fØrst vente med å fortelle familie det til uke 12, men tenkte som deg Camillok, at om jeg mister, ville jeg uansett sagt det, så da var det egentlig lettere sånn. Håper fullmåne påvirker lillegutt! Så flink og sprek du er som setter igang med brØdbaking nå! FruLS, hmm, da er det værre ja. Men jeg leste en gang om det. Og da var det noen som sa at de hadde gitt beskjed til kelner fØr middagen om at de var gravide og Ønsket diskret å få alkoholfri vin. Også i baren var dette mulig med at man fikk alkoholfri Øl eller vin i samme glass som de andre. Det var visst ganske vanlig, så hvis det er en fin restaurant er det jo mulig de er vant til dette. Det går jo an å hØre med de om de har noen forslag. Evt får du late som du tar en slurk og ikke like vinen. Da er du 5 uker etter meg ca. Blir spennende å hØre nØyaktig termin. Tror du at du kommer til å ta tidlig ul dersom du ikke får det privat?
Camillok Skrevet 8. mars 2012 #159 Skrevet 8. mars 2012 Vel, min brødbaking er ganske ukrevende, det er sånn som skal heve i ørten timer og ikke eltes steikes i jerngryte i ovnen. Blir luftigere enn vanlig, mannen liker ikke sånt tungt brød sier han (er ikke tungt, men han liker egentlig ikke brød i det hele tatt...). Baker de i håp om at han kanskje lager seg frokost og eller matpakke, men det skjer ikke... Jaja. Vil ha fryser så jeg kan lage mine favorittbrød! http://myresjohus.se/vara-hus/sok-hus/15-planshus/kornett/ dette huset drømmer jeg litt om nå om dagen, mer moderne enn jeg tankte meg, men jeg falt rett og slett for det. Mannen også Har ei venninne som har bursdag dagen etter meg, har alltid forsøkt å foreslå felles feiring, men der har blitt totalt avslått. Etter noen år fortalte hun meg at hun og søsteren hadde bursdag på samme dag, og at hun hatet å ikke ha dagen for seg selv. Hun fortalte om hvor oversett hun hadde følt seg da lillesøsteren kom til verden på hennes seksårsdag... Mye bitterhet pga dette faktisk... Tydelig foreldre som var dårlige til å se eldste datter, men at hun fortsatt sliter med dette 20 år senere...
Babysyk85 Skrevet 8. mars 2012 #160 Skrevet 8. mars 2012 Høres spennende ut det brødet Er det en spesiell oppskrift eller kan man bruke vanlig oppskrift og kaldheving? Det huset var veldig fint!!! Likte veldig godt møblene også jeg Og den strikkede puffen, hehe Eneste var at jeg syns det var litt åpent på terrassen. Men det går ganske an å sette opp en le-vegg og seilduk eller noe til tak. Og så ville jeg ikke valgt radiator. Mye heller vannbåren varme, den blir mye jevnere og også billigere enn varmekabler f.eks. Men vet ikke om det går an å bare velge det sånn uten videre. Huset så ihvertfall veldig lyst og luftig ut Nå er det natta her. Sov godt alle sammen!
Ønsker3gull Skrevet 9. mars 2012 #161 Skrevet 9. mars 2012 Endelig et ikke-ego-innlegg fra meg her! Jeg er ivertfall bedre, om ikke hodepinen har gitt seg heelt. Igår kveld orket jeg ikke mer, googlet og fant ut at en engangs-dosering med ibux ikke gjorde noe forskjell.. det er bruken av det i et svangerskap som ikke er bra. Spesielt 3. tri. Så da tok jeg en ibux sammen med en paracet, og det funket mirakuløst:)) gjett om jeg ble glad og lettet! Inatt våknet jeg uten hodepine og hadde tenkte jeg skulle "ta" mannen litt.. hehe, men tenkte jeg fikk tisse og pusse tenner først (oj, så ærlige vi var her idag da..) men så tisset jeg.. og der var mensen gitt. Jeg ble glad, skuffet (mest fordi jeg hadde lyst til å "ha meg"), men fint å vite at nå er vi igang igjen med en ny prøveperiode;) Opp i senga igjen hvisket jeg til mannen at mensen hadde kommet. Han ble sjokkert faktisk, han trodde at det at jeg har kastet opp i det siste, hadde å gjøre med at jeg var gravid. Så vondt i hodet går det altså an å ha det.. at man spyr i bøtter og spann, bokstavelig talt æsj! Jaja. Over til dere. Det er så koselig å lese innleggene deres. Først: Camillok.. utrolig stilig hus! Jeg, som Babysyk, synes det var for åpent og for lett å se inn. Man har ikke noe privatliv liksom. Men utrolig stilig, og hvis man løser det med f.eks å få en utsiktstomt hvor dere ligger øverst og andre hus under slik at de ikke får sett inn, ja da er huset perfekt! Men dere har ikke lyst til å tegne selv da? det er jo såå morsomt, og dere får det eksakt som DERE vil:) Den brødbakingen din hørtes spennende ut ja. Der er jeg veldig dårlig. Jeg baker søte kaker og gjærbakst osv, men brød, rundstykker osv, og helst grove.. det er jeg bare ikke god på. Men det er jo sikkert fordi jeg ikke prøver nok. Husker fra barndommen at pappa alltid bakte brød på kveldene. Tre brød.. alltid. Hehe, og jeg fikk lov til å få to nystekte brødskiver med brunost på og et glass melk før leggetid. Det var nydelig, og en fantastisk barndoms-drøm. Barndomsminner og tradisjoner er jeg veldig opptatt av å lage for barna mine. Elsker å bruke gamle minner og fortsette dem sammen med min egne barn. Så, brødbaking er herved satt på listen over gode stunder med ungene. Selv er jeg veldig glad i å bake med ungene jeg da. Før brydde jeg meg om sølet og at de spiste av deigen.. nå tenker jeg "det er en del av deres minner og kos og det de kommer til å huske", og bryr meg fint lite om det faktisk. De store barna har fått sin egen mikser nå.. og hver sin kokeboks (det har de hatt i et år nå da), og de baker, måler, hjelper hverandre og holder på, akkurat når de vil. Men det blir litt mye søtt, så tror jeg bør lære dem litt om brød og rundstykkebaking. Lille damen blir kjempesur hvis jeg har bakt uten henne. Hun elsker å bake, og er kanskje i sitt ess ved kjøkkenbenken:D FruLS, den vrien med ikke-alkohol på hotell hvor ingen skal vite skjønner jeg er vanskelig. Typisk en kelner å da si når han kommer til bordet" og hvem skulle ha alkoholfritt her" ?? Jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort.. jo, kanskje informert restauranten før middagen;) Babysyk, Nå så jeg linken din til den brune babyposen. Kjempesøt! Den blir nok veldig fin. Idag skal jeg nok klare å strikke litt, og jeg Må gjøre litt husarbeid. Men tar det pent.. er absolutt ikke helt fin igjen enda;)
FruLS Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #162 Skrevet 9. mars 2012 Idag skal jeg fortelle sjefen... Skummelt!!! Og det til og med FØR familien har fått vite noe.. De driver å planlegger hØsten og fremtiden MIN! Hehe, greit at de da kanskje vet hva som skjer. De vil at jeg skal begynne på master til hØsten, men det er jo litt dumt ettersom jeg vil gå i permisjon etter bare noen uker. Kanskje utsette et år ja?! Er ikke blitt noe strikking på meg i det siste. Lurte på å ta opp bodyen igår, men jeg bestemte meg for at "Nei, idag skal jeg bare ligge på sofaen og gjØre ingenting". Gjett om det var deilig! Også krØp jeg opp på fanget til mannen i godstolen etterhvert, åh, det er alltid like kos! Så kjedelig at det ikke ble noe på deg inatt da Ønsker3gull, men bra at mensen kom likevel, så får du gjort klart for neste runde! Jeg får vel være litt teit å si at Jeg fikk meg noe! Har vært litt tØrke siden vi fant ut at jeg var gravid, litt mye annet å tenke på tror jeg. Men nå har vi liksom blitt litt vant med tanken og kan tenke på hverandre igjen Koselig det Nei, nå er det lunsj! Og etter lunsj er det inn til sjefen... wish me luck! Er spent på hvordan hun tar det, og om hun klarer å holde tett!
krølle... Skrevet 9. mars 2012 #163 Skrevet 9. mars 2012 Hei og hopp! Gjestenettet på Haukeland var til reparasjon i går ettermiddag og kveld, så da har jeg hatt mye fint å lese på i formiddag D-vitaminmagel - det har jeg også fått etter noen måneder innendørs. Jeg får sånne d-vitamin dråper som man gir til småbarna som ikke får tran. 4 dråper til "barn" over ti år smaker ingenting og er letter å ta enn piller for meg i hvertfall... Godt å høre at både Babysyk og Ønsker3gull så smått begynner å stable seg på beina. Ingen burde henge over doskåla - det er jo min plass! Skal si elendigheten har klore seg godt fast. Håper dere får en super helg! MaMi - ryggemester. Ser for meg deg som levende utgave av TaueBill fra Cars... Jeg trenger ikke se hvor jeg skal, så lenge jeg vet hvor jeg har vært! Kos deg som god sjåfør for prinsessene i baksetet! Mye morsomme hus du klarer å hoste opp Camillok! Det blir fryktelig varmt inne med store vindusflater, men det har dere kanskje tatt med i beregningen? Og så må du være glad i vindusvask... Og jeg lover at du aldri kommer til å være i tvil om hvor langt opp lilleprinsen kan nå... eller hvordan håndavtrykket hans ser ut... Men ellers var det et stilig hus med en del gode planløsninger! Og selvsagt supert at dere liker det begge to - det er tross alt det viktigste! Har de noen demohus i nærheten av der dere bor, slik at dere kan komme inn og se? Stellebord ja... Der har vi en utfordring hjemme hos oss. Forrige gang monterte vi bare en plate på en helt vanlig kommode i passe høyde, og hadde stellepute oppå den. Stelte sidelengs og var fornøyd med det - alt blir vel en vane! Og det har spart oss for mange tissestråler fra prinsen! Badet vårt nå er så lite at det ikke er plass til noen ekstra kommode. Og den eneste veggen som er mulig å henge noe på er den over badekaret, og det er jo ganske upraktisk siden vi bruker badekaret mest som dusj... Vi håper det finnes stellebord som kan monteres på badekaret, hvis ikke får det bare bli stellematte på gulvet. Da slipper vi i hvert fall bekymre oss for at lillebror skal falle ned! Kløe er noe skikkelig dritt. Får ikke sove på natta. Bare ormer omkring i senga, og så spyr jeg litt innimellom fordi jeg blir ekstra kvalm når jeg er trøtt... Nå har jeg fått noe antihistamin som jeg håper stiller den værste kløen, og så satser jeg på gode netter videre gyn her mente det var for tidlig med skummel form for kløe, men hvis det ikke gir seg, så sjekker de leverprøver. Tar jo prøver 1-2 ganger i uka likevel, så det er lett å slenge på noen ekstra. Lykke til med overbringelse av gode nyheter til dere som hadde planer om det! Og gudd løkk med neste runde Ønsker3gull! Du får satse på en adventsbaby vettu... Snø ute, mørke kvelder, stearinlys, julekaker og en helt fersk baby inne
FruLS Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #164 Skrevet 9. mars 2012 *Phuh*. Snakk om nervøs da!! Skalv som et aspeløv, puls som en sprinter og kvalm/varm/kald om enannen! Men nå er det overstått! Og hun var langt ifra overrasket..hehe. Hadde egentlig gått å ventet på det. Hun hadde bare lurt på hvor langt utpå høsten/vinteren jeg forsvant..hehe. Så det er jo bra! *Sukk* er helt skjelven ennå jeg...
krølle... Skrevet 9. mars 2012 #165 Skrevet 9. mars 2012 Godt å høre at alt gikk fint FruLS! Skjønner godt at du var nervøs. Aldri godt å vite hvordan sjefen takler en slik melding... Selv har jeg en super sjef som gjør alt mulig for å tilrettelegge for gravide, så jeg visste det ville bli godt mottatt. Og enda var jeg helt skjelven... Nå får du vel en strålende helg !
Ønsker3gull Skrevet 9. mars 2012 #166 Skrevet 9. mars 2012 Så bra det gikk så fint da FruLS:) godt det var noen her inne som fikk seg litt inatt da:D ja, krølle.. tror nok det kan være suuperkos det du beskriver om å få et lite nurk til jul ja:).. og dessuten har vi bursdagsbarn da også vi så Stakkars, skal kløen gjøre deg gal nå da! å ikke få sove om natten heller liksom!! Bra du er et sted hvor de følger deg opp hele tiden ivertfall. Så finner de ut av ting raskt, og du kan få noe for det. Her lurer jeg i grunn på hva man kan ta av smertestillende dersom denne hodepinen kommer igjen.. dersom jeg er gravid ved en senere anledning. Bare paracet blir rett og slett for lite for meg, ettersom den hodepinene ligner mer migrene:( men skjønner at ibux ikke er anbefalt. Hmm.. Nå har jeg strikket en halv arm. Har gått litt sakte her idag, da dyra var glad for at mor endelig var litt bedre.. så de ville ha kos alle sammen:) Gleder meg til å få vesla hjem og kose med henne på fanget og vise at mamma er frisk igjen!!
Camillok Skrevet 9. mars 2012 #167 Skrevet 9. mars 2012 Hodepine igjen i natt - kraftig sådan. Ringte føden for sikkerhetsskyld og nå er jeg innlagt til observasjon i forhold til mulig utvikling av svangerskapsforgiftning... Kjedelig her, men hodepine og kvalme herjer så orker ikke mer skriving enn denne lille oppdateringa nå...
FruLS Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #168 Skrevet 9. mars 2012 Ufdda Camillok! Håper det går bra! Satser på at lillemann er ute snart Masse lykke til i innspurten!
Babysyk85 Skrevet 9. mars 2012 #169 Skrevet 9. mars 2012 ENDELIG HELG!! Huff og huff Camillok! Sier som FruLS at jeg håper lillemann snart er ute Og huff til deg også Krølle Du har virkelig ikke hellet med deg! Kløing i tillegg!! Håper antihistaminene hjelper sånn at du får sove godt innimellom doskålbesøkene. Gir dere god bedringsklem begge to! Ja, og en til ønsker3gull, så du blir helt frisk!! Kjedelig at mensen kom, men bra at den kom når du først ikke var gravid. Du får lade opp og være klar til "angrep" på mannen nå mensen er over! Så koselig med dyr Har dere mange? Har bare fått med meg kattunge jeg. Jeg elsker katter Krølle, så mange nyttige synspunkter du kom med i forhold til huset til Camillok. Hadde ikke tenkt på all vindusvask jeg, men det er jo sant. Tror jeg skal tenke meg godt igjennom før vi evt skulle hatt ett sånt hus ja. Jeg har nemlig lyst på enten ett sånt eller i litt gammel tradisjonell stil. Jeg tenker også at huset bør passe inn i nabolaget. Ser litt rart ut med et fancy hus midt i et gammelt strøk, syns jeg da. Heldiggris som har fortalt det til sjefen FruLS!! Kan du fortelle det til min også, siden du er inni det Bra at det gikk så fint som det gjorde!! De har jo egentlig bare med å gratulere, det er jo mennskelig (kvinnelig) å bli gravid. Nå kan du nyte og slappe av i helgen!! Heldig du som fikk deg noe i går/natt!! Kan ikke akkurat si at det yrer av sexlivet vårt etter at jeg ble gravid. Tror det har med at jeg har noia for uvi, og at det ofte kommer pga sex - selv om jeg følger alle kunstens regler!! Dessuten legger jeg meg alltid før samboer fordi jeg er så trøtt om dagen. Han er student og kan sove mye lenger enn meg, heldiggrisen!! Men til helga, da tror jeg det blir action :) Jeg har hentet boka "Strikk til Nøstebarn" idag. Juhu Føler det er mye hverdagsklær i den da. Og så syns jeg bildene eller fremvisningen av klærne var litt dårlig og rotete. Men da er jo ravelry til god hjelp Men det blir nok til at jeg strikker ett par ting fra den. Var på apoteket idag, jeg kjøpte D-vitamin piller jeg da. Tar jo andre piller, så da er det like lett. Blir egentlig for høy dose, fordi det også er D-vitamin i multivitaminen, men jeg (og hun på apoteket) tror det skal gå bra, siden jeg har for lite og fosteret sikkert også forsyner seg. Idag er det pizzatid for oss i kveld. Sammen med The Voice
Ønsker3gull Skrevet 9. mars 2012 #170 Skrevet 9. mars 2012 Å, DET hørtes koselig ut det Babysyk! Pizza og The Voice:) det er fredagskosen sin det tenker jeg.. hehe.. nÅ kom jeg til Å tenke pÅ Kim´s -reklamen:D Vi skal ha pizza imorgen vi, grillet kylling idag, og tenk.. eldste damen er og handler inn helgematen heelt alene:) Stolt mor som ligger rett ut pÅ sofaen her. Ja, pappaen skal komme og betale med kort da.. han mÅ bare hente lille damen i barnehagen. Idag kom er sÅnn trÅsykkel/olabil-sak som jeg har bestilt til vesla forresten. Mannen plukket den opp nÅ. Tror den blir morsom for henne Å cruise rundt med her. Hun kan ikke sykle pÅ tohjulsykkel uten støttehjul enda, enda hun ofte prøver. Hun er litt "Lotta i BrÅkmakergata" som stÅr pÅ møkkahaugen og skriker "jeg vil bli stor" fordi hun tror at med møkk/gjødsel under beina sÅ vokser hun fortere:D hihi, ja, sÅnn er vesla mi. Hun prøøøver og prøøøver, og blir illsint hvis hun ikke fÅr det til. SÅnn som gÅr med en gummistøvel og en joggesko om hun fÅr lov, badedrakt utenpÅ ullstrømspebukse og sÅnn:D herlighet, hun er ei lita sigøynerjente i grunn. Med hvitt langt hÅr med krøller nederst og store blÅ øyne. Hahaha. Jaja, nÅ fÅr hun en sykkel som hun kan holde seg pÅ bakken med til vÅren. Det blir bra. Likevel tror jeg ikke hun kommer til Å la være alle de fristende store tuhjulssyklene i skjulet i fred;) Dyr ja.. vel, vi har kattemor, kattungen hennes og en irsk setter hund. NÅ blir det ikke fler dyr! Kattungen spiller ofte rollen som dukke til vesla, og ligger i dukkevogga med teppe over seg. Det rare er at den synes det er helt greit;) Jeg synes virkelig synd pÅ deg Camillok, men det er ikke lenge igjen til du har veslegutten din i armene nÅ ivertfall:) Kanskje de til og med setter igang fødselen hvis du har sÅ vondt. Krølle.. der har du jammen i meg rett igjen! Med de store vinduene pÅ det huset som Camillok likte mener jeg. Tenkte ikke sÅ mye pÅ akkurat det jeg. OgsÅ jeg som har fire unger som til stadighet heeenger pÅ vinduene da. Jaja, kan man se.. glemmer lett;) Snakker om strikkebøker.. jeg har tenkt pÅ Å bestille meg Myk Start boka. Men den er utsolgt og kommer ikke inn før i mai.. hmm.. nÅr jeg tenker pÅ det sÅ tror jeg kanskje jeg har nevnt det før til dere;) teflon-hjerne.. her sklir det ut igjen gitt:( Jeg innrømmer at jeg er litt spent jeg nÅ.. om neste innlegg fra Camillok. FÅr hun baby i helgen eller ikke mon tro? Uansett.. masse god bedring!! Du ogsÅ krølle! HÅper du fÅr en fin helg. FÅr du perm eller?
krølle... Skrevet 9. mars 2012 #171 Skrevet 9. mars 2012 Ikke bra med hodepine og kvalme Camillok - men bra du er innlagt så du blir passet godt på Du er jo så langt på vei at de sikkert setter deg i gang ved minste mistanke om svangerskapsforgiftning... Hold ut, hold ut... Du er veldig snaaaaart i mål! Jeg stiller meg på sidelinjen og heier på deg!! Fikk meg en kort perm i dag på usle tre timer... Dårlig form og har spydd en gang i timen siste døgnet, så da har jeg ikke sjanse i havet til å få i meg nok væske hjemme. Får sette min lit til antihistaminene og tro at jeg får sove litt i natt. Da blir det nok hjemmedag i morgen tenker jeg Har uansett beordret mannen ut på t-skjorte shopping. Begynner å bli litt korte over magen de ordinære... Magen tyter jo ut som en bolle på rekordtid! Pizza og the Voice høres ut som en deilig fredagskveld! Gleder meg til jeg skal være en del av livet igjen... Skal bo forran tv med lillebror på fanget og ta igjen alt det jeg ikke har fått sett siste halvåret! Forresten akkurat 3 mnd igjen til termin i dag Deilig å vite at jeg slipper litt før... Synes jeg ser for meg din lille Ønsker3gull. Ser ut som en engel og oppfører seg som en hissig våghals... Hehehe... Skulle gjerne hatt det på film!
Ønsker3gull Skrevet 10. mars 2012 #172 Skrevet 10. mars 2012 Så deilig å få teminen da krølle! 3 måneder går fort det:) bare du blir littebittegrann bedre både av kvalme og kløe nå så! Ja, jeg skulle nok hatt mye på film når det gjelder vesla.. eldste damen også.. men jeg har ikke vært flink med det desverre. Litt flinkere med fotoapparatet, men.. ikke nok bilder der heller;) Idag er jeg litt bedre igjen. Verker ikke i kroppen enda, og har heller ikke vondt i hodet. Nå er det bare hosten, og guri malla som jeg hoster. Nå gjør det skikkelig vondt i mellomgulvet.. tror det er fordi jeg hoster så hardt. Men siden formen er så bra foreløpig så skal jeg fortsette med litt husarbeid etter frokost. Eldste damen holder på å steke halvstekte rundstykker og koker egg. Det skal bli godt:) har ikke spist noe særlig på flere dager nå, typ en frukt og pirket i middagen;) Igår åpnet jeg en pose med "Pops" men spiste bare en håndfull. IKKE meg! Men idag.. idag har jeg matlyst. Strikking får det bli ikveld når jentene har lagt seg..så får jeg vært litt sammen med dem også Ha en fin dag dere:)
Lollo83 <3 Skrevet 10. mars 2012 #173 Skrevet 10. mars 2012 Bare rett innom for å ønske deg god bedring, Camillok. Vi heier på deg alle sammen og snart er du nok i mål. Godt å høre at du blir tatt vare på av gjengen på obs.post du også, selv om du er på andre siden av landet. I dag er det forresten 1 år siden jeg fikk min første positive g-test! Feirer med pizzarester og brus til frokost Og litt brownies... Hadde min bror og ene søster med sambo på besøk i går for å feire bursdagen min (som er i morgen), og jeg kan jo ikke kaste restenen Hehe... Skal se om jeg får kommet innom med et lengre innlegg i morgen el rett over helgen. I dag skal vi til mine foreldre og feire deres 30års bryllupsdag =)
Camillok Skrevet 10. mars 2012 #174 Skrevet 10. mars 2012 Heihei, endelig hjemme fra sykehuset og med litt overskudd til å skrive litt her... Fikk komme hjem i dag morges, BT var normalisert så da var faren avblåst for denne gang Litt ekkelt å få så vondt i hodet at blodtrykket stiger og pulsen går over 100... Kjipt når det er andre dagen denne uka, er litt redd for at jeg skal gå maksimalt over - altså 19 dager til (5 til termin, 11 over før induksjon og et par dager på induksjonen) og være sånn som dette! Ganske så kjipt å ligge på føden (så lite sykehus at det ikke skilles mellom føde og observasjon) hvor alle har babyene sine og bare vente Krysser fingre for at hodepinen skal roe seg og at lillegutt kommer snart! I dag skal mannen lage chili con carne, han lager den absolutt beste versjonen jeg noensinne har smakt - han bruker en type røkt chili (faktisk 3 forskjellige chilityper) som gir en veldig rik og særegen smak. Namnamnam. Lillegutt har endelig sunket litt ned i bekkenet og jeg har mer plass til mat i magen Total egoinnlegg dette, kommer sterkere tilbake i morgen om jeg ikke føder da (krysse fingre, men det kjennes riktig så fredelig ut)...
Babysyk85 Skrevet 10. mars 2012 #175 Skrevet 10. mars 2012 Veldig spent på hvordan det går med Camillok nå! Regner med det er et godt tegn at hun ikke har skrevet her, da er hun vel opptatt av det nye familiemedlemmet. Så flink storedamen var Ønkser3gull. Regner med hun var stolt selv også Grillet kylling hØrtes godt ut, det er det lenge siden vi har hatt. Pleide ofte å ha det når jeg var mindre. LØrdagskylling - i sånn form, mmm Bra du er bedre i formen! Men den hosten hØrtes ikke god ut. God bedring. Håper du får permen din idag KrØlle, absolutt velfortjent!! Du får kose deg masse på perm. SkjØnner godt at du vil sitte pal forran tvn når lillebror er ute!! Så gØy at det er ett år siden positiv test Den dagen endret jo på en måte livet ditt Tiden flyr, husker at når vi "mØttes" fØrste gang var du prØver Hjertet tok et ekstra hopp når jeg så at det var du som hadde skrevet Camillok!! Endelig hjemme (!?!) tenkte jeg, det var raskt som fØrstegangs, men så så jeg at det var uten baby HØres ut som du er ved godt mot ihvertfall, det er bra!! Mmm, chili con carne hØrtes godt ut!!! Hvor får han tak i den? Tenkte på det her om dagen, om han lager mye indisk mat? Syns jo det er utrolig godt, men veldig dårlig på å lage det selv!! Så jeg kunne godt tenkt meg litt hjelp eller inspirasjon Kjipt med fØde og obs på samme sted. Må være grusomt for de som KrØlle da, det gjØr det jo enda værre sikkert!!! Idag har vi vært og prØvd bil Egentlig var den litt for dyr, men det var lik som vi skal kjØpe - bare billigere. Denne var voldsomt overpriset!!! Men funker fint å prØvekjØre for det Har tenkt å vente til nærmere sommeren, så det var litt komisk når han spurte om vi ikke ville legge inn et uformelt bud. Og så har vi kjØpt vårt fØrste babyplagg til mini En stripete lysegrå og hvit sparkebukse i flØyelsaktig stoff (er det ikke det det heter, chencille eller noe?!) Var innom mange butikker, veldig vanskelig og finne noe kjØnnsnØytralt!!!! Var jo mangee hvite bodyer, men det er ikke så stas som fØrste plagg! Tilsammen fant vi denne og to andre dresser som var kjØnnsnØytrale, så vi endte med denne. Misunner ikke de som vil vente til fØdsel med å vite kjØnn altså!!! Var ingen ting brunt/beige!! Forhåpentligvis kan vi kjØpe en blå eller rosa body og ha inni på tirsdag Lykke til Camillok!! Er ikke sterk mat bra for å få igang fØdsel da? Be mannen ta oppi ett par ekstra chili Ha en fin lØrdagskveld jenter! Klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå